uhuhu Elküldve Január24, 2008 Szerző Megoszt Elküldve Január24, 2008 Mert a Z12XE szíjas, volt C-Corsám ezzel a motorral. a z12xe is láncos :huh: a corsában csak a z14xe volt szijas, meg a dizelek... Link to comment Megosztás: More sharing options...
uhuhu Elküldve Január24, 2008 Szerző Megoszt Elküldve Január24, 2008 Nem igazán értem, hogy a Z14XE-ben miért kell, az XEP-ben miért nem.... tudja valaki? :huh: mert a z14xe szijas, a z14xep meg láncos. a vízpumpának meg nincs inspekciós előírása, azt akkor kell cserélni ha elromlik... Link to comment Megosztás: More sharing options...
ROLÓ Elküldve Január24, 2008 Megoszt Elküldve Január24, 2008 Segítséget kérnék! Corsa topicban nem kaptam választ: Corsa C olaj leeresztő csavarjának a kulcsmérete (torx)? valamint, milyen típusú gyertya való bele és mennyi a csere periódusa (Z 12XEP twinport) Link to comment Megosztás: More sharing options...
wessz Elküldve Január24, 2008 Megoszt Elküldve Január24, 2008 Segítséget kérnék! Corsa topicban nem kaptam választ: Corsa C olaj leeresztő csavarjának a kulcsmérete (torx)? valamint, milyen típusú gyertya való bele és mennyi a csere periódusa (Z 12XEP twinport) 1214031-es 1 polusú Link to comment Megosztás: More sharing options...
gabb Elküldve Január24, 2008 Megoszt Elküldve Január24, 2008 Szia! Csak akkor lehet tartósan megcsinálni, ha a "göröngyös" felületet simára csiszolod, hozzávaló müa alapozóval alapozod majd fested! Szöszmötölős meló de a végeredmény szép :huh: És a színt nagyon el kell találni, mert ha összerakod és elüt, akkor még a vak is látni fogja, hogy valami amatőr fényezte+ elcsúnyítja az egész autót. Link to comment Megosztás: More sharing options...
ROLÓ Elküldve Január24, 2008 Megoszt Elküldve Január24, 2008 1214031-es 1 polusú típus, km? Link to comment Megosztás: More sharing options...
wessz Elküldve Január25, 2008 Megoszt Elküldve Január25, 2008 típus, km? ez gm katalog szám tipusa ez.....nem értem mire gondoltál? 60eKm előírás szerint 30ekm-nél mi már cseréljük... :huh: Link to comment Megosztás: More sharing options...
DuDu123 Elküldve Január25, 2008 Megoszt Elküldve Január25, 2008 a z12xe is láncos :huh: a corsában csak a z14xe volt szijas, meg a dizelek... :lol: :) :) De a Z14XE az Astrában is szíjas ugye? Én a Corsában azt hittem szíj van........mind a 70.000 Km alatt amit együtt töltöttünk.....Nem rossz egy gépésztől ugye? :D Az igazsághoz tartozik az is, hogy a motorháztetőt szerencsére nem nagyon kellett nyitogatni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
wessz Elküldve Január25, 2008 Megoszt Elküldve Január25, 2008 :huh: :lol: :) De a Z14XE az Astrában is szíjas ugye? Én a Corsában azt hittem szíj van........mind a 70.000 Km alatt amit együtt töltöttünk.....Nem rossz egy gépésztől ugye? :) Az igazsághoz tartozik az is, hogy a motorháztetőt szerencsére nem nagyon kellett nyitogatni. igy van... Link to comment Megosztás: More sharing options...
wessz Elküldve Január25, 2008 Megoszt Elküldve Január25, 2008 igy van... és ki is lehet olvasni tech 2 nélkül a hibát Link to comment Megosztás: More sharing options...
ROLÓ Elküldve Január25, 2008 Megoszt Elküldve Január25, 2008 ez gm katalog szám tipusa ez.....nem értem mire gondoltál? 60eKm előírás szerint 30ekm-nél mi már cseréljük... :huh: Úgy értettem, hogy eredeti gyári GM gyertya? -gondolom..... Maradt nekem Astra G -hez való (X16XEL), esetleg kompatibilisek? - mondjuk az kétpólusú gyertya. Link to comment Megosztás: More sharing options...
wessz Elküldve Január25, 2008 Megoszt Elküldve Január25, 2008 Úgy értettem, hogy eredeti gyári GM gyertya? -gondolom..... Maradt nekem Astra G -hez való (X16XEL), esetleg kompatibilisek? - mondjuk az kétpólusú gyertya. Mi nem rakjuk bele Nem is irja hozzá a gm arra 1214000 2 polusú lenne. Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Január26, 2008 Megoszt Elküldve Január26, 2008 ez gm katalog szám tipusa ez.....nem értem mire gondoltál? 60eKm előírás szerint 30ekm-nél mi már cseréljük... :huh: Iridium elektródás gyerttyákat nem szoktatok belerakni? Jobban bírja a középső Mert pl motorkerékpárnál a 12e km-es csereperiodust 60e km-re növeli (autónál 1.5-2x biztossan kibírja, mivel a motorhoz képest az autó motorja éppen csak forog :lol: ) Link to comment Megosztás: More sharing options...
zsocsa Elküldve Január28, 2008 Megoszt Elküldve Január28, 2008 Sziasztok! A segítségeteket kérném egy 2004-es 1.7cdti G Astrával kapcsolatban. Kb. 130-135e km van benne. Nemrég vettem, Belgiumból behozott gép a probléma vele, hogy napi első hidegindításkor kb. 3-6 másodpercig (hidegtől függően) nincs megfelelő olajnyomás, amit csúnya kopogó hang kísér. Miután felkapja az olajat elmúlik a hang, elalszik a lámpa. A hiba csak hidegen, indításkor fordul elő. Olaj, szűrő csere már megvolt, továbbá kicseréltük a 2 szelepet ami az olajrendszerben van, tehát a visszacsapó és a megkerülő szelepet. Azt hiszem ez a nevük, az egyiket 14-es a másikat 17-es kulcssal kell kivenni. Hiába minden a probléma továbbra is fennáll. Van vmi ötlet? Olvastam valahol, h ez az új H Astráknál is előfordul és a márka szervizek sem tudják megoldani. Elvileg volt vmi közlemény amit, kiadott az Opel a szervizeknek, h ez gyári hiba, vagy vmi ilyesmi... Erről hallottatok vmit? Köszönöm! Link to comment Megosztás: More sharing options...
vépetya Elküldve Január28, 2008 Megoszt Elküldve Január28, 2008 Sziasztok! A segítségeteket kérném egy 2004-es 1.7cdti G Astrával kapcsolatban. Kb. 130-135e km van benne. Nemrég vettem, Belgiumból behozott gép a probléma vele, hogy napi első hidegindításkor kb. 3-6 másodpercig (hidegtől függően) nincs megfelelő olajnyomás, amit csúnya kopogó hang kísér. Miután felkapja az olajat elmúlik a hang, elalszik a lámpa. A hiba csak hidegen, indításkor fordul elő. Olaj, szűrő csere már megvolt, továbbá kicseréltük a 2 szelepet ami az olajrendszerben van, tehát a visszacsapó és a megkerülő szelepet. Azt hiszem ez a nevük, az egyiket 14-es a másikat 17-es kulcssal kell kivenni. Hiába minden a probléma továbbra is fennáll. Van vmi ötlet? Olvastam valahol, h ez az új H Astráknál is előfordul és a márka szervizek sem tudják megoldani. Elvileg volt vmi közlemény amit, kiadott az Opel a szervizeknek, h ez gyári hiba, vagy vmi ilyesmi... Erről hallottatok vmit? Köszönöm! Hali! Nekem új kora óta ilyen.Szerelő mondta h amig a hidrotőkék fel nem tellenek olajjal addig kiegyensúlyozatlan a hangja és ezt látod viszont a kijelzőn is.Ez szerintem nem annyira a hideg,inkább a hoszabb állásidő miatt van.De majd a szakik kijavítanak itt ha tévedek.Szóval én nem aggódok emiatt. Link to comment Megosztás: More sharing options...
gezoli Elküldve Január28, 2008 Megoszt Elküldve Január28, 2008 Sziasztok! A segítségeteket kérném egy 2004-es 1.7cdti G Astrával kapcsolatban. Kb. 130-135e km van benne. Nemrég vettem, Belgiumból behozott gép a probléma vele, hogy napi első hidegindításkor kb. 3-6 másodpercig (hidegtől függően) nincs megfelelő olajnyomás, amit csúnya kopogó hang kísér. Miután felkapja az olajat elmúlik a hang, elalszik a lámpa. A hiba csak hidegen, indításkor fordul elő. Olaj, szűrő csere már megvolt, továbbá kicseréltük a 2 szelepet ami az olajrendszerben van, tehát a visszacsapó és a megkerülő szelepet. Azt hiszem ez a nevük, az egyiket 14-es a másikat 17-es kulcssal kell kivenni. Hiába minden a probléma továbbra is fennáll. Van vmi ötlet? Olvastam valahol, h ez az új H Astráknál is előfordul és a márka szervizek sem tudják megoldani. Elvileg volt vmi közlemény amit, kiadott az Opel a szervizeknek, h ez gyári hiba, vagy vmi ilyesmi... Erről hallottatok vmit? Köszönöm! Elég egy helyre beírnod, úgy is segíteni fognak. :huh: Link to comment Megosztás: More sharing options...
zsocsa Elküldve Január28, 2008 Megoszt Elküldve Január28, 2008 Elég egy helyre beírnod, úgy is segíteni fognak. :huh: OK, bocs, csak gondoltam, h így biztosan eljut az illetékesekhez... vépetya: Hát igen inkább attól függ, h mennyi ideig áll az autó, mert ha beindtom és jár a motor egy fél percet, majd leállítom és újraindítom - a még mindíg hideg motort - nincs semmi gond. Attól tartok, h ez az olajozatlan működés - még, ha csak néhány másodpercig is tart - hosszú távon károsítja a motort. Nem? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Bandi25Bp Elküldve Január28, 2008 Megoszt Elküldve Január28, 2008 Hali! Nekem új kora óta ilyen.Szerelő mondta h amig a hidrotőkék fel nem tellenek olajjal addig kiegyensúlyozatlan a hangja és ezt látod viszont a kijelzőn is.Ez szerintem nem annyira a hideg,inkább a hoszabb állásidő miatt van.De majd a szakik kijavítanak itt ha tévedek.Szóval én nem aggódok emiatt. Szia Vépetya! Ezek a 16 szelepes dízel motorok mind ilyenek, sok szerelő megette ezt, hogy később alszik el az olajnyomás lámpa. Az én Y17 DT-m is ilyen. Hideg motornál kb 3-4 másodperc is lehet. addig a hangja is keményebb. A szerelő ismerősöd nem tudom milyen hidrotőtke feltöltésről beszélt, mert ezek a motorok nem hidrotőkések hanem hézagoló tárcsás szelepemelő tőke van bennük. András Link to comment Megosztás: More sharing options...
zsocsa Elküldve Január28, 2008 Megoszt Elküldve Január28, 2008 Szia Vépetya! Ezek a 16 szelepes dízel motorok mind ilyenek, sok szerelő megette ezt, hogy később alszik el az olajnyomás lámpa. Az én Y17 DT-m is ilyen. Hideg motornál kb 3-4 másodperc is lehet. addig a hangja is keményebb. A szerelő ismerősöd nem tudom milyen hidrotőtke feltöltésről beszélt, mert ezek a motorok nem hidrotőkések hanem hézagoló tárcsás szelepemelő tőke van bennük. András Utánna érdeklődtem én is és tényleg nem hidrotékesek, ez tuti. Neked mióta van meg a gép, kezdettől fogva ezt csinálja? Akkor ez nem probléma? Link to comment Megosztás: More sharing options...
ROLÓ Elküldve Január28, 2008 Megoszt Elküldve Január28, 2008 Szia Vépetya! Ezek a 16 szelepes dízel motorok mind ilyenek, sok szerelő megette ezt, hogy később alszik el az olajnyomás lámpa. Az én Y17 DT-m is ilyen. Hideg motornál kb 3-4 másodperc is lehet. addig a hangja is keményebb. A szerelő ismerősöd nem tudom milyen hidrotőtke feltöltésről beszélt, mert ezek a motorok nem hidrotőkések hanem hézagoló tárcsás szelepemelő tőke van bennük. András Szerinted azt minek a nyomása működteti?? Ha vmi ilyen kopogó hangot ad és azt mondják rá "ne törődj vele" jó nagy marhaság, ez messze nem normális dolog és működése sem az az ilyen motornak! Szerintetek ezeket így tervezték??? Nem akarlak elkeseríteni benneteket, de én is ismerek ilyen típusú motorokat, amelyek 1 hónapos állás- indítás után sem adnak kopogó hangot :huh: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Zachi Elküldve Január28, 2008 Megoszt Elküldve Január28, 2008 Sziasztok! A segítségeteket kérném egy 2004-es 1.7cdti G Astrával kapcsolatban. Kb. 130-135e km van benne. Nemrég vettem, Belgiumból behozott gép a probléma vele, hogy napi első hidegindításkor kb. 3-6 másodpercig (hidegtől függően) nincs megfelelő olajnyomás, amit csúnya kopogó hang kísér. Miután felkapja az olajat elmúlik a hang, elalszik a lámpa. A hiba csak hidegen, indításkor fordul elő. Olaj, szűrő csere már megvolt, továbbá kicseréltük a 2 szelepet ami az olajrendszerben van, tehát a visszacsapó és a megkerülő szelepet. Azt hiszem ez a nevük, az egyiket 14-es a másikat 17-es kulcssal kell kivenni. Hiába minden a probléma továbbra is fennáll. Van vmi ötlet? Olvastam valahol, h ez az új H Astráknál is előfordul és a márka szervizek sem tudják megoldani. Elvileg volt vmi közlemény amit, kiadott az Opel a szervizeknek, h ez gyári hiba, vagy vmi ilyesmi... Erről hallottatok vmit? Köszönöm! A kontroll lámpa kezdetek óta 3-4 másodperc után alszik el ( 2003-as évjárat ). Ez kb. annyi idő, míg becsatolom a bizt.övet. Soha semmi probléma nem volt vele, pedig közelít a 185.000 km-hez! Milyen paraméterű olaj van benne? Tuti az óraállás? Link to comment Megosztás: More sharing options...
balazsk Elküldve Január29, 2008 Megoszt Elküldve Január29, 2008 Sziasztok! hosszabb kihagyás után újra itt. Sajna nem saját hibámon kívül nem szóltam, most igyekszem bepótolni az elmaradt olvasást. A szólást nem, hiszen nem biztosa, hogy mindenkit érdekel... ;) Rögtön egy kérdéssel kezdenék. Még mindig stra g 2007-es évjárat... :s A kérdés: a középkonzolnál, a váltókörnyékén 8komputer csatl., hamutartó, box) iszonyatosan (na jó annyira nem) jön be ahideg levegő...olyan, mintha valahol lenne ergy rés és azon jönne, szökik be...na most ez azért érdekes, mert ha a váltón tartom a kezem, akkor a menetszél által okozott "befúvás" előbb-utóbb izületi problémához vezethet... :D :lol: elvittem kétszer is opelékhez, felemelték megnézték, minden tömítés a helyén, sehol egy lyuk... Szerintetek, mi lehet eme foirrás okozója? (opel: amikor ablakra van állítva jön be a külső levegő és ez "tévedhet el".) na most nem mindig akkor jön, mikor ablakon van...szinte mindig jön... :s Hozzátartozik, hogy a comp.takaró lemezének egyik oldalán majd 1 centis hézag égtelenkedik. olyan, mintha az nem odavaló lenne...lehet, egy műanyagöntési probléma, de lehet, hogy a kardánbox van megcsavarodva, vagy ilyesmi? :huh: A kopogás azóta sem múlt el... ;) pedig elvileg orvosolta opel a problémát. De érdekes, hidegen keésbé kopog... no sebaj. Segítsetek mi a hideg levegő problémájának megoldása? :D Hogy csinálják a többiek, hogy 6-7 liter között fogyaszt? :) Nekem 8-8,5 alatt nem áll meg. átlag 520km/42 liter... No nembaj, ez sem rossz, hisz van egy szuper autóm. :) Köszi a segítséget! Mindenkinek szép napot! Üdv Krisztián Link to comment Megosztás: More sharing options...
DuDu123 Elküldve Január29, 2008 Megoszt Elküldve Január29, 2008 Hogy csinálják a többiek, hogy 6-7 liter között fogyaszt? :huh: Nekem 8-8,5 alatt nem áll meg. átlag 520km/42 liter... No nembaj, ez sem rossz, hisz van egy szuper autóm. :lol: Hát azt úgy kell csinálni, hogy 90-100 utazó, meg 3000-nél elváltasz :) Nekem is (Z16XEP) elmegy 5,5 literrel is, meg 7,5 -el is. Attól függ, hogy használod, milyen stílusban vezetsz és milyen technikával. Link to comment Megosztás: More sharing options...
balazsk Elküldve Január29, 2008 Megoszt Elküldve Január29, 2008 Hogy csinálják a többiek, hogy 6-7 liter között fogyaszt? :huh: Nekem 8-8,5 alatt nem áll meg. átlag 520km/42 liter... No nembaj, ez sem rossz, hisz van egy szuper autóm. :) Hát azt úgy kell csinálni, hogy 90-100 utazó, meg 3000-nél elváltasz ;) Nekem is (Z16XEP) elmegy 5,5 literrel is, meg 7,5 -el is. Attól függ, hogy használod, milyen stílusban vezetsz és milyen technikával. városban hazsnálom túlnyomórészt, így a 90-100 utazónak kissé necces. :) amúgy meg nem nyomom neki, mint az állat, hiszen nem akarom kinyírni... :D Nekem 1.4 twinport van, de hát szerintem a régi 1,416V motor sokkal jobb volt. halkabb, jobban ment, csendesebb, talán jobban is fogyasztott... de ez személyes véleményem. tuti a nálamnál bölcsebbek, majd ezer dolgot tudnak felsorolni, hogy miért is jobb a twin, de nekem nem nagyon jön be a konstrukció... pláne a hideglevegő miatt... :lol: meg a kopogás...hát mesés. :D De összegezve jó autó, nincs bajom vele. szeretem! főként, mert az első nyugatim, az első új autóm! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Zachi Elküldve Január29, 2008 Megoszt Elküldve Január29, 2008 Sziasztok! hosszabb kihagyás után újra itt. Sajna nem saját hibámon kívül nem szóltam, most igyekszem bepótolni az elmaradt olvasást. A szólást nem, hiszen nem biztosa, hogy mindenkit érdekel... :D Rögtön egy kérdéssel kezdenék. Még mindig stra g 2007-es évjárat... :s A kérdés: a középkonzolnál, a váltókörnyékén 8komputer csatl., hamutartó, box) iszonyatosan (na jó annyira nem) jön be ahideg levegő...olyan, mintha valahol lenne ergy rés és azon jönne, szökik be...na most ez azért érdekes, mert ha a váltón tartom a kezem, akkor a menetszél által okozott "befúvás" előbb-utóbb izületi problémához vezethet... :D :lol: elvittem kétszer is opelékhez, felemelték megnézték, minden tömítés a helyén, sehol egy lyuk... Szerintetek, mi lehet eme foirrás okozója? (opel: amikor ablakra van állítva jön be a külső levegő és ez "tévedhet el".) na most nem mindig akkor jön, mikor ablakon van...szinte mindig jön... :s Hozzátartozik, hogy a comp.takaró lemezének egyik oldalán majd 1 centis hézag égtelenkedik. olyan, mintha az nem odavaló lenne...lehet, egy műanyagöntési probléma, de lehet, hogy a kardánbox van megcsavarodva, vagy ilyesmi? :huh: A kopogás azóta sem múlt el... ;) pedig elvileg orvosolta opel a problémát. De érdekes, hidegen keésbé kopog... no sebaj. Segítsetek mi a hideg levegő problémájának megoldása? :D Hogy csinálják a többiek, hogy 6-7 liter között fogyaszt? :) Nekem 8-8,5 alatt nem áll meg. átlag 520km/42 liter... No nembaj, ez sem rossz, hisz van egy szuper autóm. :) Köszi a segítséget! Mindenkinek szép napot! Üdv Krisztián A hideg beáramlása valóban keelemetlen. De miért tartod a kezed a váltón? Az utóbbi huszoegynehány év alatt még sosem hagytam el váltót, mind "kanyarkövetős" volt. ;) A lényeg az, hogy egy ilyen fiatal, szinte új autón ne Te keresgéld a megoldást. Járj a nyakukra, üss oda az asztal sarkára, válts szervízt, legvégső esetben még a független műszaki szakértői vélemény, a Fogyasztásvédelmi Felügyelet puszta megemlítése vagy a panszkönyv iránti érdeklődés is váratlanul gyors javulást idézhet elő. Utóbbiak tényleg csak legvégső esetben és a hiba ill. a kár mértékével arányában kerüljenek a porondra. "elvittem kétszer is opelékhez, felemelték megnézték, minden tömítés a helyén, sehol egy lyuk... Szerintetek, mi lehet eme foirrás okozója? (opel: amikor ablakra van állítva jön be a külső levegő és ez "tévedhet el".) na most nem mindig akkor jön, mikor ablakon van...szinte mindig jön. " Nos ez még semmi! A hiba okának feltárására tett kísérletnek sem nevezhető a szervíz hozzáállása. A hibáról vetess fel jegyzőkönyvet, illetve ha nem tudják javítani arról is. Én a márkaszervízek ilyetén hozzáállása miatt nem vettem soha vadiúj autót. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts