opel16v Elküldve Január6, 2008 Megoszt Elküldve Január6, 2008 én már nem is szólok semmit, főleg nem a minősítésekről... :huh: Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Január6, 2008 Megoszt Elküldve Január6, 2008 én már nem is szólok semmit, főleg nem a minősítésekről... :huh: :lol: :D :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Január6, 2008 Megoszt Elküldve Január6, 2008 :huh: :lol: :D Szólítottál, Pam? :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
PGA Elküldve Január6, 2008 Megoszt Elküldve Január6, 2008 én már nem is szólok semmit, főleg nem a minősítésekről... :huh: Kedves Opel16V! Ha esetleg erre azért szólnál valami hozzáértőt, megköszönném, Isten bizony nincs benne szó ACEA-ról, meg API-ról: :lol: Z14XE, 2001-es gépem olajfogyasztása kb. 3 dl/1000 km (130.000 km). Az olaj, gondolom, itt/ezek miatt szökhet: - főtengely szimering - hengerfal kopás - szelepszár szimering A váltó oldali főtengely szimeringemnél van egy kis izzadás, de ott szerintem elhanyagolható mennyiség megy el (régebben írtátok, hogy ezt eléggé játékos kicserélni...) Kompressziót hideg motornál kellene méretnem; mennyi időt kell várni a motor leállítása után a méréshez? Milyen érték-intervallum fogadható el normálisnak? Az esetleges szelepszár szimering benga kiderítésére nem nagyon van ötletem... Úgy általában tehát hogyan lehetne felderíteni az olajszökés helyét, a motorblokk megbontása nélkül? Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Január6, 2008 Megoszt Elküldve Január6, 2008 Kedves Opel16V! Ha esetleg erre azért szólnál valami hozzáértőt, megköszönném, Isten bizony nincs benne szó ACEA-ról, meg API-ról: :D :huh: Ahogy felsoroltad, az úgy mind állja a helyét :lol: Főtengely szimmeringen is mehet viszonylag sok, észrevétlenül (mivel leginkább csak melegen, menet közben szokott jobban könnyezni). Tehát ha látszik rajta az olajfolyás, akkor érdemes cserélni. Szelepszárszimmeringek is tuti ki vannak fáradva, azok cseréje is (hf felújítással együtt) dobna kicsit a dolgon, de én először is a fentebb említett főtengely szimmeringet csinálnám meg. És 10W40-es olajat tennék bele (metabond, castrol magnatec, mobil1). A hengerfal kopást szerintem hagyd is, amíg nincs nagy kartergáz. Kompressziós értékeket sajnos nem nyomok fejből, annak utána kéne járnod, szerintem a neten is találsz adatot. Link to comment Megosztás: More sharing options...
PGA Elküldve Január6, 2008 Megoszt Elküldve Január6, 2008 :huh: Ahogy felsoroltad, az úgy mind állja a helyét :lol: Főtengely szimmeringen is mehet viszonylag sok, észrevétlenül (mivel leginkább csak melegen, menet közben szokott jobban könnyezni). Tehát ha látszik rajta az olajfolyás, akkor érdemes cserélni. Szelepszárszimmeringek is tuti ki vannak fáradva, azok cseréje is (hf felújítással együtt) dobna kicsit a dolgon, de én először is a fentebb említett főtengely szimmeringet csinálnám meg. És 10W40-es olajat tennék bele (metabond, castrol magnatec, mobil1). A hengerfal kopást szerintem hagyd is, amíg nincs nagy kartergáz. Kompressziós értékeket sajnos nem nyomok fejből, annak utána kéne járnod, szerintem a neten is találsz adatot. Köszi a reagálást! Még annyit, hogy a magas kartergázra milyen jel utal, valamint a kompressziómérést csonthideg (több órát pihent), vagy éppen lehűlt motoron nézessem, vagy a mérési különbség elhanyagolható? (Mérő emberek nem nyilatkoztak egyértelműen ez ügyben: „Egy éjszakai leállás után...” vs. „Á, egy kicsit lehűl, oszt' lehet mérni...”). Netet kicsit megtúrom az értékekért... Link to comment Megosztás: More sharing options...
ROLÓ Elküldve Január6, 2008 Megoszt Elküldve Január6, 2008 Tisztelt Fórumozók! Szeretnék elköszönni tőletek, minden bizonnyal kevesebbet fogom ezt az oldalt látogatni, ugyanis a jövő hét keddtől egy Corsa C tulajdonosa vagyok! Lecseréltem az 1.6 16v G opelt, leginkább gazdaságossági szempontok miatt (fogyasztás, kötelező), de az is közrejátszott, hogy visszaköltöztem Debrecenbe nem használom igazán hosszú távokra és a nagy teljesítmény és sok hely az autóban kihasználatlan maradt. Megmondom őszintén, mióta nálam volt az autó (közel négy évig) soha semmilyen problémám nem volt vele (kivéve a rejtélyes klattyogás...) egyszer sem hagyott ott sehol, összességében egy megbízható és biztonságos darabot fogtam ki. Csak javasolni tudom és azt is, hogy senki ne pörgesse ész nélkül hidegen és sz@r olajjal, ezekre nagyon érzékeny a motor! Köszönöm mindenkinek a sok hasznos hozzászólást és a sok építő jellegű tanácsot, azt kell mondjam ezek többet érnek mint a szakszervizek "mindent kicserélünk, csak bírd megfizetni" hozzáállása. Mindenkinek további hasznos eszmecserét és balesetmentes, valamint műszaki probléma mentes autózást kívánok! Roletti Link to comment Megosztás: More sharing options...
gabesz76 Elküldve Január6, 2008 Megoszt Elküldve Január6, 2008 Szia Urbán Józsi! Hogy áll a géped? Link to comment Megosztás: More sharing options...
PGA Elküldve Január6, 2008 Megoszt Elküldve Január6, 2008 Tisztelt Fórumozók! Szeretnék elköszönni tőletek, minden bizonnyal kevesebbet fogom ezt az oldalt látogatni, ugyanis a jövő hét keddtől egy Corsa C tulajdonosa vagyok! Sok gondtalan kilométert az új géppel! Link to comment Megosztás: More sharing options...
corsarulez Elküldve Január6, 2008 Megoszt Elküldve Január6, 2008 Rolettinek sok örömet a Corsával! :huh: Link to comment Megosztás: More sharing options...
uhuhu Elküldve Január6, 2008 Szerző Megoszt Elküldve Január6, 2008 Na ezek után Uhuhu biztos a kardjába dől :huh: :lol: :D birom én a strapát :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
urbanjozsi Elküldve Január6, 2008 Megoszt Elküldve Január6, 2008 Szia Urbán Józsi! Hogy áll a géped? Hátsó híd beszerzés alatt! Dilemma, hogy ha már megbontjuk csréljem -e tárcsásra a hátulját :huh: Link to comment Megosztás: More sharing options...
hasu Elküldve Január6, 2008 Megoszt Elküldve Január6, 2008 Tisztelt Fórumozók! Szeretnék elköszönni tőletek, minden bizonnyal kevesebbet fogom ezt az oldalt látogatni, ugyanis a jövő hét keddtől egy Corsa C tulajdonosa vagyok! Lecseréltem az 1.6 16v G opelt, leginkább gazdaságossági szempontok miatt (fogyasztás, kötelező), de az is közrejátszott, hogy visszaköltöztem Debrecenbe nem használom igazán hosszú távokra és a nagy teljesítmény és sok hely az autóban kihasználatlan maradt. Megmondom őszintén, mióta nálam volt az autó (közel négy évig) soha semmilyen problémám nem volt vele (kivéve a rejtélyes klattyogás...) egyszer sem hagyott ott sehol, összességében egy megbízható és biztonságos darabot fogtam ki. Csak javasolni tudom és azt is, hogy senki ne pörgesse ész nélkül hidegen és sz@r olajjal, ezekre nagyon érzékeny a motor! Köszönöm mindenkinek a sok hasznos hozzászólást és a sok építő jellegű tanácsot, azt kell mondjam ezek többet érnek mint a szakszervizek "mindent kicserélünk, csak bírd megfizetni" hozzáállása. Mindenkinek további hasznos eszmecserét és balesetmentes, valamint műszaki probléma mentes autózást kívánok! Roletti Isten hozott újra "ITTHON"!!!! :huh: Link to comment Megosztás: More sharing options...
urbanjozsi Elküldve Január6, 2008 Megoszt Elküldve Január6, 2008 birom én a strapát :huh: :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
DuDu123 Elküldve Január6, 2008 Megoszt Elküldve Január6, 2008 Hátsó híd beszerzés alatt! Dilemma, hogy ha már megbontjuk csréljem -e tárcsásra a hátulját :huh: Nem néztél még véletlenül utána, milyen árban lehetne megoldható ez? Kíváncsi lennék mennyibe van egy "tárcsásítás". Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Január6, 2008 Megoszt Elküldve Január6, 2008 Én ga rakok bele, csak Castrolt. ITT szoktam olajat venni, és elég jó árban vannak. Csak az a szomorú, hogy a kinálatukban. GM-LL-A-025 minősítése egyiknek sincs, de a ACEA A3 szabványnak pedig megfelelnek. De a szervízkönyvszerint pedig a GM-es minősítésnek meg kell felelnie. De ha nem felel meg, akkor gari nem ugrik? :huh: Nem mertek hozzámszolni? :D :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
mackosajt Elküldve Január6, 2008 Megoszt Elküldve Január6, 2008 Halkan megjegyezném a kedves debreceni kollégáknak, hogy írhatnának ide is, hogy picit felpörögjön újra a topik. Köszike! :huh: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Korzika Elküldve Január6, 2008 Megoszt Elküldve Január6, 2008 Lehet bemutatni! :huh: Link to comment Megosztás: More sharing options...
mackosajt Elküldve Január6, 2008 Megoszt Elküldve Január6, 2008 Lehet bemutatni! :lol: rendben. :huh: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Korzika Elküldve Január6, 2008 Megoszt Elküldve Január6, 2008 Jó ,konstatáltam!Piros pont! Ja és ,hogy ne térjek el a témától,most egy G Astra a szolgálati gép amivel kijárok. Szegényt borzasztóan sajnálom,mert mindennap más nyúzza és nem törődik vele senki.Én szoktam lemosni is szabadidőmben,+ takarítani!De ebben a mocsok időben nagyon ramatyul néz ki sajna! Link to comment Megosztás: More sharing options...
DuDu123 Elküldve Január7, 2008 Megoszt Elküldve Január7, 2008 Köszi a reagálást! Még annyit, hogy a magas kartergázra milyen jel utal, valamint a kompressziómérést csonthideg (több órát pihent), vagy éppen lehűlt motoron nézessem, vagy a mérési különbség elhanyagolható? (Mérő emberek nem nyilatkoztak egyértelműen ez ügyben: „Egy éjszakai leállás után...” vs. „Á, egy kicsit lehűl, oszt' lehet mérni...”). Netet kicsit megtúrom az értékekért... www.opel-infos.de Itt minden megtalálsz. Link to comment Megosztás: More sharing options...
cett Elküldve Január7, 2008 Megoszt Elküldve Január7, 2008 Sziasztok! Holnap megyek olajcserére. (Még nem kellene, de az első 8.000km után úgy érzem megérdemli a drágaszágom.) Az olajat én viszem hozzá (Castrol GTX 10w-40). Meg tudnátok mondani, általában mennyi szokott így lenni az olajcsere? (szűrő + munkadíj) Előre is köszi, üdv: Cett Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Január7, 2008 Megoszt Elküldve Január7, 2008 Sziasztok! Holnap megyek olajcserére. (Még nem kellene, de az első 8.000km után úgy érzem megérdemli a drágaszágom.) Az olajat én viszem hozzá (Castrol GTX 10w-40). Meg tudnátok mondani, általában mennyi szokott így lenni az olajcsere? (szűrő + munkadíj) Előre is köszi, üdv: Cett Minősítések és jóváhagyások: API SJ/CF; VW 505 00 (1/97); Rover RES 22.OL.G4/PD2; ACEA A3/B3; MB 229.1; BMW SOT GM-es minősítéssel nem rendelkezik, de szervízkönyv szerint azzal kell rendelkeznie. Szóval nem okoz problémát, ha valami megpurcanik a motorban? Már tegnap kérdeztem, csak nem mertek már olajozott választ adni :huh: Link to comment Megosztás: More sharing options...
telo Elküldve Január7, 2008 Megoszt Elküldve Január7, 2008 Sziasztok! Holnap megyek olajcserére. (Még nem kellene, de az első 8.000km után úgy érzem megérdemli a drágaszágom.) Az olajat én viszem hozzá (Castrol GTX 10w-40). Meg tudnátok mondani, általában mennyi szokott így lenni az olajcsere? (szűrő + munkadíj) Előre is köszi, üdv: Cett Sztem nyugodtan önthetsz bele 5w40-et. Egy Z-s új motorhoz inkább az való. Persze az drágább picit. Amúgy a csere ára kb 3-4 ezer körül van, de erről inkább uhuhu tudna nyilatkozni... Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Január7, 2008 Megoszt Elküldve Január7, 2008 Sziasztok! Holnap megyek olajcserére. (Még nem kellene, de az első 8.000km után úgy érzem megérdemli a drágaszágom.) Az olajat én viszem hozzá (Castrol GTX 10w-40). Meg tudnátok mondani, általában mennyi szokott így lenni az olajcsere? (szűrő + munkadíj) Előre is köszi, üdv: Cett Ménem 5W-st vettél? Az kéne bele... :huh: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts