urbanjozsi Elküldve December30, 2007 Megoszt Elküldve December30, 2007 Szabálytalan :huh: Műszakin pl úgy rúgnának ki, mint macskát szarni :lol: Utólagos xenon is szabálytalan........... És elvben működne?????????? Link to comment Megosztás: More sharing options...
hasu Elküldve December30, 2007 Megoszt Elküldve December30, 2007 Az nem sok :huh: A futott km nem feltétlenül van egyenes arányban a sárgás-emulzió képződéssel... A fő ok: téli üzemben sok hidegindítás, rövid távok és nem utolsó sorban gyenge minőségű olaj...és a "csillag-garázs" is segíthet a termelésben. Hihetetlen de minden autó termel emulziót...még a zsír-új gépek is.... Egyszerű kémia: a hengerekben kicsapódó víz keveredik az olajjal... Link to comment Megosztás: More sharing options...
hasu Elküldve December30, 2007 Megoszt Elküldve December30, 2007 Van, olajlecsapatónak hívják egyébként, és duenen hirdették régebben :huh: Ehhez kell még egy gyűjtőtartály és egy szűrő. Így lehet értelmesen leválasztani a kartergázkivezetést a szívósorról (hogy ne szennyezze azt). De ez leginkább idősebb vagy nagy teljesítményű motoroknál lényeges. ezt elfogadják a műszakin??? Link to comment Megosztás: More sharing options...
ROLÓ Elküldve December30, 2007 Megoszt Elküldve December30, 2007 van egy 2001 es 1.4 16 szelepes G astrám elvilleg 96.000 km van benne. A motortérből kattogo(klattyogó) hangot (alulról inkább)hallok kb 1500 fordulatszámig utánna nem. Beindításnál tiszta hang még alapjárat visssza nem esik legyen Tél nyár tök mindegy. véletlenszerűen jön elő a hang és tünik is el. Hidrotőke cserélve és ugyanaz a bajom. Fogyasztás 7 liter olajat nem eszi és nem is füstöl csak van egy csattogós lepkém Segítség vagy valami ötlet előre is köszönöm még mindig semmi előre jutás mondjuk szervizbe azóta nem vittem mer a Vizitdíjat drágának találom főleg ha semmi értelmes választ nem kapok. Valami pesti szervíz ami mondjuk télleg jó márkaszervíz vagy valami tuning matyi??, Lassan kiderül nem vagyok egyedül ezzel a "klattyogós" problémával, más kolegánál is jelentkezett..... Vki mondjon már vmi okosat, mi a fene csinálja??? :huh: Link to comment Megosztás: More sharing options...
ROLÓ Elküldve December30, 2007 Megoszt Elküldve December30, 2007 Szerintem semmit nem fogsz érezni, max a hangján lehet hallani. Nekem már volt kartergázcső dugulás, akkor a szelepfedéltömítést nyomta ki, és másnál is láttam már ilyet. Láttál már kartertömítést és szelepfedéltömítést egymás mellett? Mert kicsit eltérő a keresztmetszetük ám... :huh: A fogyijához meg abszolút semmi köze nincs. Ezt a szelep dolgot nem igazán vágom, de az biztos hogy a kartergáz kivezetése csak a szívósorba, vagy külön gyűjtőtartályba mehet. Más kivezetés nem szabályos. Tényleg dinamikusabb lett a motor alsó tartományban és finomabb a hangja is :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve December30, 2007 Megoszt Elküldve December30, 2007 Utólagos xenon is szabálytalan........... És elvben működne?????????? Elvben igen, hacsak a szűrőbetét nem ázna szanaszét hamarosan. A tartályos-lecsapatós verziót elviekben elfogadják, persze ehhez nem egy makacs maradi vizsgabiztos kell, hanem aki ismeri az eu-s szabályokat, amik már itt is érvényben vannak. Persze ha egyáltalán észreveszik, mert hát nagyon ott van az emberi tényező :huh: Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve December30, 2007 Megoszt Elküldve December30, 2007 A futott km nem feltétlenül van egyenes arányban a sárgás-emulzió képződéssel... A fő ok: téli üzemben sok hidegindítás, rövid távok és nem utolsó sorban gyenge minőségű olaj...és a "csillag-garázs" is segíthet a termelésben. Hihetetlen de minden autó termel emulziót...még a zsír-új gépek is.... Egyszerű kémia: a hengerekben kicsapódó víz keveredik az olajjal... A futott km annyiban van arányban ezzel, hogy minél több a km, annál több a kartergáz, és annál több emulziót is szállít kifelé a csövön. Persze leginkább a levegő páratartalmától és hőmérsékletétől függ a dolog, ez biztos :huh: Amúgy nem csak a hengerekben csapódik ki a pára, hanem a karterben is (pont a karterkivezetésen át szellőzik át a motor, amikor áll). És nem csak a pára okozza a gondot, hanem a hidegen dús benzin-levegő keverékből is nagyon sok benzin csapódik ki, ami keveredik az olajjal. Télen fokozottan érvényes ezért az a dolog, hogy egy hosszabb út után érdemes ellenőrizni inkább az olajszintet, mert ilyenkor kiégnek a lecsapódott anyagok, és ilyenkor lesz valós az olajszint érték. Link to comment Megosztás: More sharing options...
DuDu123 Elküldve December31, 2007 Megoszt Elküldve December31, 2007 A futott km annyiban van arányban ezzel, hogy minél több a km, annál több a kartergáz, és annál több emulziót is szállít kifelé a csövön. Persze leginkább a levegő páratartalmától és hőmérsékletétől függ a dolog, ez biztos :huh: Amúgy nem csak a hengerekben csapódik ki a pára, hanem a karterben is (pont a karterkivezetésen át szellőzik át a motor, amikor áll). És nem csak a pára okozza a gondot, hanem a hidegen dús benzin-levegő keverékből is nagyon sok benzin csapódik ki, ami keveredik az olajjal. Télen fokozottan érvényes ezért az a dolog, hogy egy hosszabb út után érdemes ellenőrizni inkább az olajszintet, mert ilyenkor kiégnek a lecsapódott anyagok, és ilyenkor lesz valós az olajszint érték. ÍGY VAN!! Valaki írta feljebb, hogy jópár decivel több olaj van az autójában az olajba kerülő benzin miatt. Ez azért nem teljesen így van. Igaz, hogy kerül bele, igaz, hogy rontja az olaj kenőképességét. Viszont üzemmeleg motornál a benzin nagy része (ha nem az összes) elpárolog az olajból, hiszen az adott esetben 100 fokot is jóval meghaladó motorolaj-hőmérsékletet a benzin nem bírja párolgás nélkül, még akkor sem, ha tökéletesen elkeveredett az olajjal. Így tehát nem a benzin miatt fog csalni a nívópácán az olajszint, főleg nem 0,5-0,6 litert. Link to comment Megosztás: More sharing options...
gabesz76 Elküldve December31, 2007 Megoszt Elküldve December31, 2007 Ette előtte az 5W-s olajat? Szia! Nem igazán ette hál istennek. Ez csak a benzint eszi, abból sem túl sokat :huh: Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve December31, 2007 Megoszt Elküldve December31, 2007 Viszont üzemmeleg motornál a benzin nagy része (ha nem az összes) elpárolog az olajból, hiszen az adott esetben 100 fokot is jóval meghaladó motorolaj-hőmérsékletet a benzin nem bírja párolgás nélkül Így van, viszont ez csak hosszú úton érvényesül, főleg ilyen hideg időben. Ha valaki rövid utakat tesz meg, hiába melegszik fel a végére a motor, még nem elég ahhoz, hogy kidobja magából a lecsapódott anyagok nagy részét. Szal rövid utak esetén mindig csak több lesz a lecsapódott anyagok aránya. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve December31, 2007 Megoszt Elküldve December31, 2007 Nem igazán ette hál istennek. Ez csak a benzint eszi, abból sem túl sokat :huh: Akkor még lehetett volna hagyni az 5W-t, 1-2 cseréig. :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
gabesz76 Elküldve December31, 2007 Megoszt Elküldve December31, 2007 Akkor még lehetett volna hagyni az 5W-t, 1-2 cseréig. :huh: Akkor legközelebb milyet rakjak bele 5w vagy 10w? Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve December31, 2007 Megoszt Elküldve December31, 2007 Akkor legközelebb milyet rakjak bele 5w vagy 10w? Saját döntés. :huh: Egyikkel sem ártasz szerintem :lol: De ha váltasz, akkor jól ki kell csöpögtetni melegen a régi olajat. Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve December31, 2007 Megoszt Elküldve December31, 2007 Utólagos board computer Benzines Opelekbe Szerintetek mennyire lehet jó, illetve meéri? Nem lehet venni ilyet olcsóbban? minden OPELesnek B.U.É.K.!!!! Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve December31, 2007 Megoszt Elküldve December31, 2007 Utólagos board computer Benzines Opelekbe Szerintetek mennyire lehet jó, illetve meéri? Nem lehet venni ilyet olcsóbban? :lol: Szerintem tök jó :D Olcsóbban nem hinném hogy találsz ilyet, mert csak egy forgalmazója van :huh: Bár ha kitalálod ki az, és beszélsz vele, biztos tud mondani okosat az ár csökkentésére :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
urbanjozsi Elküldve December31, 2007 Megoszt Elküldve December31, 2007 :D Szerintem tök jó :P Olcsóbban nem hinném hogy találsz ilyet, mert csak egy forgalmazója van :D Bár ha kitalálod ki az, és beszélsz vele, biztos tud mondani okosat az ár csökkentésére :P :huh: :lol: :D na ugyan ki lehet :P Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Január1, 2008 Megoszt Elküldve Január1, 2008 :D Szerintem tök jó :D Olcsóbban nem hinném hogy találsz ilyet, mert csak egy forgalmazója van :huh: Bár ha kitalálod ki az, és beszélsz vele, biztos tud mondani okosat az ár csökkentésére :D Még jó, hogy itt az Opelfórumon is itt van. Nem szoktam vaterázni, és most látom, hogy ki is árulja. :lol: Tudsz róla bővebb infót mondani? Pl.: a bajuszkapcsoló az mire jó? Mennyire kell megbontani az elektromos rendszert, illetve garanciavesztéssel jár, ha a garanciális autóba beépítem? Link to comment Megosztás: More sharing options...
uhuhu Elküldve Január1, 2008 Szerző Megoszt Elküldve Január1, 2008 kukucs: http://www.bcweb.hu/miez.htm Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Január1, 2008 Megoszt Elküldve Január1, 2008 Tudsz róla bővebb infót mondani? Pl.: a bajuszkapcsoló az mire jó? Mennyire kell megbontani az elektromos rendszert, illetve garanciavesztéssel jár, ha a garanciális autóba beépítem? Ákos már írta is a linket, ami egyébként az aláírásomban is szerepel, ott elég sok okosságot megtudsz róla :huh: Bajuszkapcsoló csere azért kell, mert annak a végén van a két kezelőgomb a BC-hez. Garancia nem veszik, hasonlóan mint egy utólagos riasztó beépítésénél sem. Az elektromos rendszert nem igazán kell megbontani, egy helyen kell csak vezetéket vágni, a kijelző kötegében, ott egy kis interfészpanel megy a vezetékkötegbe. Későbbi esetleges eltávolításnál csokival visszaállítható a gyári állapot. Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Január1, 2008 Megoszt Elküldve Január1, 2008 Ákos már írta is a linket, ami egyébként az aláírásomban is szerepel, ott elég sok okosságot megtudsz róla :huh: Bajuszkapcsoló csere azért kell, mert annak a végén van a két kezelőgomb a BC-hez. Garancia nem veszik, hasonlóan mint egy utólagos riasztó beépítésénél sem. Az elektromos rendszert nem igazán kell megbontani, egy helyen kell csak vezetéket vágni, a kijelző kötegében, ott egy kis interfészpanel megy a vezetékkötegbe. Későbbi esetleges eltávolításnál csokival visszaállítható a gyári állapot. Köszönöm szépen az infókat. :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
db2002 Elküldve Január3, 2008 Megoszt Elküldve Január3, 2008 Sziasztok, Használtan vettem egy G Astrát, és sajna ki vannak repedve a kürtgombok. Hol lehet ilyet venni emberi áron? Nagyon köszi az infót előre is! Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Január3, 2008 Megoszt Elküldve Január3, 2008 Szerintem bontókban keresgélj. Pl www.opelbonto.hu, www.opelka.hu Link to comment Megosztás: More sharing options...
telo Elküldve Január3, 2008 Megoszt Elküldve Január3, 2008 én már írtottam ki 2002 es Z16XE-ből... Nem is tudom, honnan ismerős nekem az a 2002-es Z16XE... :huh: Klattyogásos problémára: nem figyeltétek meg, hogy megszűnik-e kuplung kinyomásra a klattyogás? Mert nekem az előző zsír új Z14XE G astrámon és a mostani sokat futott Z16XE-nél is hallani néha (főként üzemmeleg állapotban, néha hidegen is, alapjáraton is, de nem mindig) ilyesmit, ami kuplung kinyomásra megszűnik. Egy ideig kerestem a megoldást, de nem találtam. Azóta már letettem róla, hogy megszüntessem. Egyáltalán nem zavaró, valószínű nem káros, ha a 135 ezret futott Z16XE-ben is még semmi egyéb kárt nem okozott és tényleg csak néha hallani... Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Január3, 2008 Megoszt Elküldve Január3, 2008 Az szerintem a nyelestengely csapágytól van, ezt még az f astra korszakból örökölte a váltó. Link to comment Megosztás: More sharing options...
telo Elküldve Január3, 2008 Megoszt Elküldve Január3, 2008 ...Két és fél évig szivatott, míg tegnap rájöttem, azaz kitisztítottam ezt a csövét és szinte teljesen megszünt. Még hallani hidegen, de alig - alig. Meleg motornál gyönyörű a hangja, mint talán még soha. Nem beszélve a dinamikáról: szinte meglódult az autó.... Bocsi, csak most olvastam a műszaki problémák toikban, hogy a klattyogásod akkor már megoldódott a karter cső tisztítással, ha jól értem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts