Gelko Elküldve Október24, 2006 Megoszt Elküldve Október24, 2006 Gabi most jól bekavartál ezzel a témával mert azt hittem a gyári opel jó megoldás... :lol: akkor ajánlj vmit a c20ne-be :lol: ui: eddig nekem sem volt bajom a gyári olajjal :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Október24, 2006 Megoszt Elküldve Október24, 2006 Gabi most jól bekavartál ezzel a témával mert azt hittem a gyári opel jó megoldás... :lol: akkor ajánlj vmit a c20ne-be :lol: ui: eddig nekem sem volt bajom a gyári olajjal :D Múltkor amikor jöttél Lurdyhoz, azért elég érdekes hangja volt az autónak. Az ismert probléma, vagy csak úgy van? Kannás opel olaj ment bele? De sztem folytassuk az olajos topikban az astra f alatt. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gelko Elküldve Október24, 2006 Megoszt Elküldve Október24, 2006 Múltkor amikor jöttél Lurdyhoz, azért elég érdekes hangja volt az autónak. Az ismert probléma, vagy csak úgy van? Kannás opel olaj ment bele? De sztem folytassuk az olajos topikban az astra f alatt. :lol: ott a válasz :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tomka Elküldve Október27, 2006 Megoszt Elküldve Október27, 2006 Helló! Van nekem ugye egy szép új G Astrám. 5e km-nél volt közbenső olajcserén, semmi gond, elvileg Castrol ment bele. Most 15e km-nél tart az autó, tehát az olajban 10e km van és most már 2-3x is előjött, hogy reggeli indításnál kopogtak a hidrotőkék. De csak az elmúlt hétben.. Ez mitől lehet? Előtte nem csinálta soha, hideg nem volt, ugyanúgy garázsból indulok, mint eddig, szóval hőmérséklet változás sem okozhatja, üzemi hőmérsékleten jó. 1. Elhasználódott az olaj ilyen gyorsan? (főként pályán használom, 120-150-es tempó, nagy ritkán max 5000-ig húzatva, a színe már elég sötét az olajnak) 2. esetleg fogyott belőle valamennyi és már így megérzi? (felkapja hidegen és lassabban folyik vissza? szalonban töltötték, szoktam ellenőrizni, de nem emléxek pontosan, h mennyi volt benne előzőleg, reggel nézve van benne még, de nem teljesen tele) 3. egyéb problem (remélem nem) Köszönet, nyugodtan tippeljetek: Tomka Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Október27, 2006 Megoszt Elküldve Október27, 2006 Szerintem simán fárad az olaj. Egyébként is ajánlott 10, legkésőbb 15 ezreként cserélni (vagy egy év). A szintet meg könnyű ellenőrizni. Ha a minimum felett van, akkor jó. :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tomka Elküldve Október27, 2006 Megoszt Elküldve Október27, 2006 Szerintem simán fárad az olaj. Egyébként is ajánlott 10, legkésőbb 15 ezreként cserélni (vagy egy év). A szintet meg könnyű ellenőrizni. Ha a minimum felett van, akkor jó. :lol: Aha. Akkor lehet, biztos, ami biztos, kap egy új olajat, ártani nem árthat. :lol: Majd nézek valami fincsit. Elég ebbe az 5W40-es, vagy mehet bele a 0W-s is? Tomka Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Október27, 2006 Megoszt Elküldve Október27, 2006 A gyári előírást kéne követni. A twinportosokba már nem alacsony szulfáthamutartalmú olajat írnak elő? (low SAPS) Pl. Metabondnak van ilyenje is: http://www.opel16v.hu/metabond/meta_c3lsx.htm :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tomka Elküldve Október27, 2006 Megoszt Elküldve Október27, 2006 A gyári előírást kéne követni. A twinportosokba már nem alacsony szulfáthamutartalmú olajat írnak elő? (low SAPS) Pl. Metabondnak van ilyenje is: http://www.opel16v.hu/metabond/meta_c3lsx.htm :lol: Nem találtam a könyvében semmi ilyenre vonatkozót, de attól még lehet.. Hátha más is szól hozzá. :lol: Tomka Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Október27, 2006 Megoszt Elküldve Október27, 2006 Én olyat hallottam (persze ez tényleg csak másodlagos forrás), hogy EURO IV motorok már csak ilyen olajjal tudják teljesíteni a környezetvédelmi előírásokat (tehát legalább zöldkártya miatt ajánlott ilyet rakni). De meg kéne nézni alaposan azt a gyári ajánlást :lol: A 0W30 és 5W30 olajok nagy része már egyébként ilyen low SAPS jellemzőjű, de azért érdemes annak is utánajárni. :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
redline Elküldve Október27, 2006 Megoszt Elküldve Október27, 2006 Nem találtam a könyvében semmi ilyenre vonatkozót, de attól még lehet.. meglepne ha nem irnénak róla én szkenneltem a kadett, az astra f és az astra g könyvét is és mindben irták milyen olaj kell bele de miért lesz 10e km alatt fekete egy uj autoban az olaj? :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tomka Elküldve Október27, 2006 Megoszt Elküldve Október27, 2006 meglepne ha nem irnénak róla én szkenneltem a kadett, az astra f és az astra g könyvét is és mindben irták milyen olaj kell bele de miért lesz 10e km alatt fekete egy uj autoban az olaj? :lol: Azért nem teljesen fekete, az tényleg súlyos lenne, de azért már látszik a használat, de engem inkább az érdekel, hogy mitől kezdtek el kopogni a tőkék hidegen, ha eddig nem csinálták.. Oké, hogy hamar abbahagyja, de mégis.. A könyben annyit találtam, hogy GM-LL-A-025 minőségi osztályú kell a benzinmotorokba.. Tomka Link to comment Megosztás: More sharing options...
NeedForSpeed Elküldve Október27, 2006 Megoszt Elküldve Október27, 2006 Nekem eddig is gyári olaj volt benne és ezután is az lesz. Hibátlan. Eddig (1éve 10e km). Blitz hozott nekem és ki is cseréltem. :lol: Nem fogyasztja és a színe sem dúrván sötét. :D Bár magyar (gyári) csak most került bele, eddig német gyárival ment. :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Október27, 2006 Megoszt Elküldve Október27, 2006 de miért lesz 10e km alatt fekete egy uj autoban az olaj? :lol: Talán mert elhasználódik ennyi idő alatt eléggé :lol: Nekem eddig is gyári olaj volt benne és ezután is az lesz. Hibátlan. Eddig Csak a 10-40-es kannás olyan amit mondtam. A többiről még nem hallottam rosszat. Link to comment Megosztás: More sharing options...
uhuhu Elküldve Október28, 2006 Szerző Megoszt Elküldve Október28, 2006 Talán mert elhasználódik ennyi idő alatt eléggé vagyinkább az adalékok miatt már a beletöltés pillanatában is sötét az olaj, nem aranyszinü, mint a 15w40 es.... Link to comment Megosztás: More sharing options...
aga Elküldve Október28, 2006 Megoszt Elküldve Október28, 2006 Nekem 110000 van az automban, most volt az első alkalom, hogy hallottam kopogni a motort a gyári 5w-s olajtol, de csak bemelegedés után. 5000-km. után le cseréltem, és elmult a kopogó hang. Nem tudom ez mitöl lehet. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Október28, 2006 Megoszt Elküldve Október28, 2006 vagyinkább az adalékok miatt már a beletöltés pillanatában is sötét az olaj, nem aranyszinü, mint a 15w40 es.... Nem láttam még új sötét olajat. Arany, illetve fakó aranybarna szokott lenni, akár szinti, akár félszinti. Illetve az RS volt jellegzetesen piros színű, de ennyiből lehetne kék színezéket is beletenni. :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tomka Elküldve Október28, 2006 Megoszt Elküldve Október28, 2006 Majd holnap jól lefotózom nektek egy papírzsepin az új és a motorból nívópálcával kivett olajat. :lol: Tomka Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Október29, 2006 Megoszt Elküldve Október29, 2006 Hát az biztos hogy 10e km után elég nagy különbség lesz :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
telo Elküldve Október30, 2006 Megoszt Elküldve Október30, 2006 Nekem 110000 van az automban, most volt az első alkalom, hogy hallottam kopogni a motort a gyári 5w-s olajtol, de csak bemelegedés után. 5000-km. után le cseréltem, és elmult a kopogó hang. Nem tudom ez mitöl lehet. Bemelegedés utáni kopogás? Ráadásul pont 5w-snél? :lol: Érdekes... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tomka Elküldve Október30, 2006 Megoszt Elküldve Október30, 2006 Ígértem nektek képet a két olajról, tegnap nem sikerült, de most. :lol: 10e km. Már látszik valamennyi különbség. :lol: Tomka Link to comment Megosztás: More sharing options...
Hic Elküldve Október30, 2006 Megoszt Elküldve Október30, 2006 Már látszik valamennyi különbség. :lol: Hát azért nem tragikus még az az olaj. 10 ezer után egyáltalán nem gáz. Én egyébként is úgy vagyok vele, hogy max. 10 ezer kilométerenként le kell cserélni az olajat. A hosszú szervízintervallum csak marketing... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tomka Elküldve Október30, 2006 Megoszt Elküldve Október30, 2006 Hát azért nem tragikus még az az olaj. 10 ezer után egyáltalán nem gáz. Én egyébként is úgy vagyok vele, hogy max. 10 ezer kilométerenként le kell cserélni az olajat. A hosszú szervízintervallum csak marketing... Ja, nem is azért, nem vagyok kétségbe esve, csak nem gondoltam, hogy ennyire átszineződik. :lol: Melegen még jó, de indításkor nem az igazi, szal valószínűleg csere lesz.. Tomka Link to comment Megosztás: More sharing options...
voszi Elküldve Október30, 2006 Megoszt Elküldve Október30, 2006 sztem ez nagyon szép szín 10000 kilcsi után. majd fotózok a Corsa-ban 10000 kilcsi után hogy néz ki. :lol: na jó, 130 ezer van benne, de nem is marad ilyen szép. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tomka Elküldve Október31, 2006 Megoszt Elküldve Október31, 2006 sztem ez nagyon szép szín 10000 kilcsi után. majd fotózok a Corsa-ban 10000 kilcsi után hogy néz ki. :lol: na jó, 130 ezer van benne, de nem is marad ilyen szép. Akkor jó. :lol: Azért valószínűleg lecserélem, nekem ne csörögjön reggeli indításkor. :D Tomka Link to comment Megosztás: More sharing options...
voszi Elküldve Október31, 2006 Megoszt Elküldve Október31, 2006 csattog indításkor? nem lehet, hogy kevés benne az olaj inkább? vigyázz vele!!! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts