J0hnny Elküldve Október8, 2006 Megoszt Elküldve Október8, 2006 Van egyáltalán a G-ben fűtéscsap? Nem csak a légcsappantyúkkal terelgeti a levegőt? Anno ha jól emléxem Hagának az ment szét!De én nem értek a G-hez,csak okoskodok! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Blitz Elküldve Október9, 2006 Megoszt Elküldve Október9, 2006 Anno ha jól emléxem Hagának az ment szét!De én nem értek a G-hez,csak okoskodok! A G-nek motor mozgatja a csappantyút, és általában az szokott tönkremenni. A fűtésrendszer típusának megfelelően kétféle lehet, Behr v. Delphi. Link to comment Megosztás: More sharing options...
paja Elküldve Október9, 2006 Megoszt Elküldve Október9, 2006 Nekem volt már gondom a fűtéscsappal, de fűtésem akkor is volt csak szivárgott a hűtővizem... :lol: :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
telo Elküldve Október9, 2006 Megoszt Elküldve Október9, 2006 Fűtés téma. Érdekes, hévégén én meg egy F Astrában ültem amiben Miskolc fele nem volt fűtés, visszafele meg igen... Fura ez a fűtés. Én úgy tudtam, nincs külön fűtéscsap, a radiátoron mindig átáramlik a hűtőfolyadék, és a fűtést egy bowden által manuálisan mozgatott csappantyű szabályozza úgy, hogy megfelelően terelgeti a bejövö levegőt (teljes fűtés állapotban a fűtésradiátoron keresztül, teljesen levett fűtésénél a radiátort teljesen lekerülve). Én az F Astrában bowden probléméra gyanakodtam, mivel ott is volt víz rendesen. De aztán megdőlt az elméletem, mert visszafele megjött a fűtés. Olyan meg nem lehet, hogy egyszer jó a bowden, egyszer meg nem? Vagy igen? :lol: Szal nem tom... Link to comment Megosztás: More sharing options...
corsarulez Elküldve Október9, 2006 Megoszt Elküldve Október9, 2006 Mi a termosztátra gyanakodunk mert úgy vettem észre, hogy úgy egyáltalán, nagyon nehezen melegszik a víz (vagy csak a az előző autómhoz képest?) Szerdán megnézetem a szervízben, mert ha bejön a kemény tél, nem tudja majd leolvasztani a jeget meg a ráfagyott párát a szélvédőről..... Egyébként a rengetegsok ablak miatt, ha van egy icipici nap, pilanatok alatt felmelegszik az autó. Ez persze holdfénynél, ködös időben stb nem működik. :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Hic Elküldve Október9, 2006 Megoszt Elküldve Október9, 2006 Mi a termosztátra gyanakodunk mert úgy vettem észre, hogy úgy egyáltalán, nagyon nehezen melegszik a víz (vagy csak a az előző autómhoz képest?) Szerdán megnézetem a szervízben, mert ha bejön a kemény tél, nem tudja majd leolvasztani a jeget meg a ráfagyott párát a szélvédőről..... Egyébként a rengetegsok ablak miatt, ha van egy icipici nap, pilanatok alatt felmelegszik az autó. Ez persze holdfénynél, ködös időben stb nem működik. :lol: Hát nem tom, ha a víz 90 fok körüli a műszer szerint, akkor termosztát ide vagy oda, annak fűteni kell.... már 60-70 foknál ontja a meleget a radiátor, (ott kezd nyitni a termosztát) pedig akkor a mutató a hőfokmérőn még meg sem mozdul. Ha meg a termosztát nem nyitna ki egyáltalán, akkor nem melegedne lassan, az tuti. Általában akkor melegszik lassan, ha a termosztát nyitva van, és ezért már hidegen is megy a radiátorba a víz.... Amúgy nekem is lassan melegszik hidegben, de nemtom, hogy ez G Astra, vagy csak dízel Astra sajátosság.... Inkább az lesz szerintem is, hogy nem jut el a radiátorig a víz--- Link to comment Megosztás: More sharing options...
corsarulez Elküldve Október9, 2006 Megoszt Elküldve Október9, 2006 A Corsa már fél perc múlva langyosat fújt és utána meg lehett sülni.... És szerintetek drága lesz a javítás?.... Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Október9, 2006 Megoszt Elküldve Október9, 2006 A műszer kb. 50-55fok környékén kezd kimozdulni, és a termosztát 90fok felett nyit. Legalábbis benyás opeleknél ez elég általánosan így van. Ha termosztát baja lenne, azt észre lehetne venni a vízhőfokmérő műszeren. Dugóban állva felmegy rendesen 90-95fok körülre, elindulva ha hidegebb idő van, lemegy jóval 90 alá. Akkor biztos mindig nyitva van a termosztát (és így nehezebben is melegszik fel a motor). Link to comment Megosztás: More sharing options...
velo Elküldve Október9, 2006 Megoszt Elküldve Október9, 2006 A műszer kb. 50-55fok környékén kezd kimozdulni, és a termosztát 90fok felett nyit. Legalábbis benyás opeleknél ez elég általánosan így van. Ha termosztát baja lenne, azt észre lehetne venni a vízhőfokmérő műszeren. Dugóban állva felmegy rendesen 90-95fok körülre, elindulva ha hidegebb idő van, lemegy jóval 90 alá. Akkor biztos mindig nyitva van a termosztát (és így nehezebben is melegszik fel a motor). hm, nekem produkál ilyesmit az autó... mondjuk 90 fölé nemnagyon megy, de amúgy jellemző amit leírtál... :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
telo Elküldve Október9, 2006 Megoszt Elküldve Október9, 2006 Világosítsatok már fel: a termosztát a fűtésradiátorba jutó vizet is szabályozza? Mert akkor eddig én tévhitben voltam. Ezt nem tudtam... :lol: Azt hittem a fűtésradiátorba mindig áramlik a víz. Link to comment Megosztás: More sharing options...
adorjant Elküldve Október9, 2006 Megoszt Elküldve Október9, 2006 Világosítsatok már fel: a termosztát a fűtésradiátorba jutó vizet is szabályozza? Mert akkor eddig én tévhitben voltam. Ezt nem tudtam... :lol: Azt hittem a fűtésradiátorba mindig áramlik a víz. akkor elég sokáig melegedne a motor :D nekem is elég lassan melegszik,pl a sima 1.4 16v-hez képest. viszont ahogy corsarulez írta,fél perc,és már langyos levegő jön. az 1.4 16vhez képest még egy érdekességet vettem észre,mégpedig nekem nagyon ritkán meg fel középállásba (tehát ~90 fok) a mutató,a 16V pedig gyakran túl is lépi picivel :lol: amikor ezt először tapasztaltam,kcisit megijedtem,hogy úristen mindjárt felforralja a vizet. pedig nem ;) ami nagyon érdekes számomra,hogy én még nem láttam gőzölni az én,de más twinport astrát ;) pedig ebben a hűvös időben minden autó keményen gőzöl már. igazából nem zavar,csak érdekes :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
telo Elküldve Október9, 2006 Megoszt Elküldve Október9, 2006 akkor elég sokáig melegedne a motor :lol: nekem is elég lassan melegszik,pl a sima 1.4 16v-hez képest. viszont ahogy corsarulez írta,fél perc,és már langyos levegő jön. az 1.4 16vhez képest még egy érdekességet vettem észre,mégpedig nekem nagyon ritkán meg fel középállásba (tehát ~90 fok) a mutató,a 16V pedig gyakran túl is lépi picivel :lol: amikor ezt először tapasztaltam,kcisit megijedtem,hogy úristen mindjárt felforralja a vizet. pedig nem ;) ami nagyon érdekes számomra,hogy én még nem láttam gőzölni az én,de más twinport astrát :D pedig ebben a hűvös időben minden autó keményen gőzöl már. igazából nem zavar,csak érdekes :D Ha ez így van, akkor gondolom nem csak 90 foknál nyit a termo a fűtésradiátor fele, mert azért nekem már elész alacsony hőmérsékleten is fűt (langyosat fúj) az autó... A 90 körüli dologról: nekem az előző 2003-as 1.4-esem is olyan volt mint a tied, sose ment 90 fölé, de a mostani szinte mindig, ha alapjáraton áll egy darabig. Aztán bekapcsol a venti, meg gondolom nyit a termo a hűtő fele és visszahűl. Asszem pl uhunak is ilyen. Szal érdekes. Az újabb verziók mintha másképp üzemelnének... Link to comment Megosztás: More sharing options...
adorjant Elküldve Október9, 2006 Megoszt Elküldve Október9, 2006 Ha ez így van, akkor gondolom nem csak 90 foknál nyit a termo a fűtésradiátor fele, mert azért nekem már elész alacsony hőmérsékleten is fűt (langyosat fúj) az autó... A 90 körüli dologról: nekem az előző 2003-as 1.4-esem is olyan volt mint a tied, sose ment 90 fölé, de a mostani szinte mindig, ha alapjáraton áll egy darabig. Aztán bekapcsol a venti, meg gondolom nyit a termo a hűtő fele és visszahűl. Asszem pl uhunak is ilyen. Szal érdekes. Az újabb verziók mintha másképp üzemelnének... a hőfok szerintem nagyban függ a rendszer tisztaságától... de tényleg érdekes,hogy nekem olyan 80-90 között lehet vhol (90et csak hosszú alapjárat esetén,vagy dugóban araszoláskor ÉRINTI. fölé még soha nem ment),pl a Nyuszié meg 90 alatt mondhatni csak akkor van,ha melegszik még... de nyilván ez konstrukciófüggő is. Link to comment Megosztás: More sharing options...
adorjant Elküldve Október9, 2006 Megoszt Elküldve Október9, 2006 ja és még egy közérdekű közlemény. :D kipróbáltam a carrera 100 nevű prémiumbenzint. érezhetően harapósabb az autó,olyan,mintha könnyebb lenne az egész kasztni. VISZONT!!! úgy vettem észre,hogy kb 2 literrel TÖBBET fogyasztott belőle az astra :lol: :lol: :D pedig ugyanúgy használtam,ahogyan szoktam. Link to comment Megosztás: More sharing options...
NeedForSpeed Elküldve Október9, 2006 Megoszt Elküldve Október9, 2006 Nálam is úgy működik, ahogy Velo mondta. :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Hic Elküldve Október9, 2006 Megoszt Elküldve Október9, 2006 Világosítsatok már fel: a termosztát a fűtésradiátorba jutó vizet is szabályozza? Mert akkor eddig én tévhitben voltam. Ezt nem tudtam... :lol: Azt hittem a fűtésradiátorba mindig áramlik a víz. Hozzá kell tennem, hogy nem tudom pontosan, az Astránál hogyan van, de általában az alábbi a helyzet: Elvileg a termosztát úgy van elhelyezve, hogy hidegen, zárt állapotban megakadályozza, hogy a hűtővíz a hűtő felé áramoljon, ezáltal a motor gyorsabban melegszik fel. Szerintem a radiátorba mennie kell a víznek akkor is, ha a termosztát zárva van, mivel az autó hamarabb kezd fűteni, minthogy a termosztát teljesen kinyitna. Szóval a termosztáttal nemigen függhet össze az, ha nem fűt a kocsi. A termosztát tulajdonképp egy spéci viasszal töltött rugós bigyó - a meleg hatására a viasz kitágul, és a rugó ellenében kinyitja a termosztátot. Persze ez nem digitális műszer, ahogy Opel16v is mondta, 90 foknál már teljesen nyitva van, de kinyitni kicsit korábban kezd, és folyamatosan nyílik ki. Én anno csekkoltam termosztátot funkcióra, (szegény ember ellenőriz, mielőtt cserélne) egyszerűen egy lábosban forraltam a tűzhelyen, és néztem, mikor kezd kinyitni. Eccerü de naccerü... :lol: Leggyakrabban a vízkövesedés miatt megy tönkre, a lerakódások miatt nem tud bezárni, és akkor is átengedi a vizet, amikor még hideg. Persze ilyenkor a hűtő miatt nehezebben melegszik be a motor (télen lehet, hogy be sem melegszik). Tönkremehet úgy is néha, ha a rugó eltörik (bár ilyet még nem láttam), vagy ha megreped és elmegy belőle a viasz, de ilyenkor általában 5 percen belül forr a víz, tehát ezt tuti észreveszed... Link to comment Megosztás: More sharing options...
coupe Elküldve Október9, 2006 Megoszt Elküldve Október9, 2006 ja és még egy közérdekű közlemény. :D kipróbáltam a carrera 100 nevű prémiumbenzint. érezhetően harapósabb az autó,olyan,mintha könnyebb lenne az egész kasztni. VISZONT!!! úgy vettem észre,hogy kb 2 literrel TÖBBET fogyasztott belőle az astra :lol: :lol: :D pedig ugyanúgy használtam,ahogyan szoktam. Én meg most lacházára azt tankoltam és egyálltalán nem éreztem semmi különbséget,sőt rosszabb időket autóztam mint a múltkor 95ös benzinnel. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Október9, 2006 Megoszt Elküldve Október9, 2006 1. termosztát nem szabályozza a kiskör (tehát a fűtés) vizét, abban állandó keringtetés van. 2. a névlegesen 92 fokos termosztát papírforma szerint 85 foknál kezdhet nyitni, különben rossz 3. a műszer elég sokat csalhat autónként, ezért tapasztaljátok az eltérő hőértékeket. Normál üzemi hőmérséklet 90-96 fok körül van a benzineseknél. Link to comment Megosztás: More sharing options...
meriva1.8 Elküldve Október9, 2006 Megoszt Elküldve Október9, 2006 Pontosan így van. A legősibb motormentési eljárás nyáron, rossz termosztátnál kinyitni maxra a fűtéscsapot és ezerrel fújatni a levegőt. Ez valamit segít, mert a fűtőtest teljesítménye összemérhető a hűtőjével. Csak a légmennyiség tér el eléggé. Link to comment Megosztás: More sharing options...
velo Elküldve Október9, 2006 Megoszt Elküldve Október9, 2006 Nálam is úgy működik, ahogy Velo mondta. :lol: igen? csakmert nálam azt csinálja, hogy ugye beindítom, kb 1-2 percig megy hidegalapjáraton az autó, majd az visszaesik, és kb 5-6 perc elteltével kimozdul a mutató 75-80 fokig, majd nemnagyon akar felmenni 90e. Pl ha nyugisan közlekedek (~1800-2500 fordulaton) akkor szinte egyáltalán nem éri el a 90et, hanem a 80 körül ingadozik. 90re akkor megy fel főleg, ha egyhelyben áll az autó, vagy néha ha nagyon tempósan közlekedek. Egyébként volt már hogy majdnem visszament alapállásba a mutató :lol: ez normális? mit lehet és mit kell tenni? Volt már rá példa hogy elfogyott a víz belőle viszonylag hamar, utána kellett önteni egy kis mixet... Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Október9, 2006 Megoszt Elküldve Október9, 2006 1. termosztát nem szabályozza a kiskör (tehát a fűtés) vizét, abban állandó keringtetés van. 2. a névlegesen 92 fokos termosztát papírforma szerint 85 foknál kezdhet nyitni, különben rossz 3. a műszer elég sokat csalhat autónként, ezért tapasztaljátok az eltérő hőértékeket. Normál üzemi hőmérséklet 90-96 fok körül van a benzineseknél. 17DR mikor nyit?Nekem elmegyk óra szerint 95fokig,aztán visszaesik! Link to comment Megosztás: More sharing options...
voszi Elküldve Október10, 2006 Megoszt Elküldve Október10, 2006 igen? csakmert nálam azt csinálja, hogy ugye beindítom, kb 1-2 percig megy hidegalapjáraton az autó, majd az visszaesik, és kb 5-6 perc elteltével kimozdul a mutató 75-80 fokig, majd nemnagyon akar felmenni 90e. Pl ha nyugisan közlekedek (~1800-2500 fordulaton) akkor szinte egyáltalán nem éri el a 90et, hanem a 80 körül ingadozik. 90re akkor megy fel főleg, ha egyhelyben áll az autó, vagy néha ha nagyon tempósan közlekedek. Egyébként volt már hogy majdnem visszament alapállásba a mutató :lol: ez a jelenség nálam is van, a mutató 80...90 közt lifeg, néha, pl. 240-nél :D 95-ön. de inkább a 80-hoz közelebb, mint a 90-hez. a szerelő szerint teljesen normális, és vízfogyás sincs, de már én is észrevételeztem, hogy tizensok kocsim után ez az egyetlen, ami ilyet produkál... :lol: voszi! Sztem neked valami 5W-s olaj kellene (nem értem azt a 10W-s előírást, az hülyeség, mert a motor illesztései nem változnak a phase tuning után). Metabondból a Top olajat tudom javasolni, illetve ha nem ebből a márkából választasz, vannak 5W50-es sportolajok is. köszi! én sem értettem, miért épp 10w60, de ez van katalógus szerint. a motorhoz csak Phase IV-nél nyúlnak hozzá, illetve a vezérműhöz már Phase III-nál is. sztem azért írják elő hozzá, csak mert jóval drágább, azt gondolják, a sok sznob barom, aki tuningolja Phase I-re a kocsiját majd örül, és dicsekszik, hogy neki ilyet kell töltenie... dögöljek meg, ez lesz mögötte. :D ;) ;) szólok, ha köll a metabond! Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Október10, 2006 Megoszt Elküldve Október10, 2006 17DR mikor nyit?Nekem elmegyk óra szerint 95fokig,aztán visszaesik! Szerintem ez így kb normális. Az meg hogy 1-2 fokot téved az óra, az is normális :lol: G Astrásoknál látom elég jellemző, hogy késik kicsit az óra. :lol: Ha menet közben nagyon visszahül óra szerint (tehát az átlagosnál lejjebb hül), akkor szinte biztos termosztát hiba. Link to comment Megosztás: More sharing options...
corsarulez Elküldve Október12, 2006 Megoszt Elküldve Október12, 2006 A kapcsoló volt a hibás (gyanús volt, igy utólag, hogy túl könnyű volt tekerni (hidegről melegre), illetve hogy minden állásban fújt az középre is elég sokat. Mivel rendelniük kell ilyet, csak keddre lesz kész az autó.... Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Október12, 2006 Megoszt Elküldve Október12, 2006 És ez milyen árban lesz? Lehet megspóroljátok egy wellness hétvége árát, ha bontóból vadásztok ilyen kapcsolóegységet kompletten. :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts