Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G tulajdonosok beszélgetnek erről-arról


uhuhu

Recommended Posts

A fék az szerintem gyenge láncszem az Astráknál! Nem vagyok vele megelégedve! Szerintem gyengébb anyám Nissan Almerájánál, apám WV Borájánál meg sokkal gyenbébb!! :lol: Mikor rárakattam a vonóhorgot, sokat kellett állíttatni rajta, hogy a műszakin átmenjen, pedig csak pár hónapos volt a kocsi.

Mit állítottatok rajta?

Én egyébként meg vagyok elégedve a gyári fékkel. Igaz keményebben kell nyomni, mint egyes más autóknál, de én még nem tapasztaltam olyat hogy erős nyomás ellenére sem tudtam volna megállni vagy kellőképp lassítani. Jó mondjuk oly sokszor nem fékeztem egymás után nagyokat, meg nem vontattam vele. Lehet, ekkor már előjönne a melegedés miatt gyengülő fékhatás...

Link to comment
Megosztás:

A hátsó fék valóban gagyi gyárilag, ezt még az f astrától örökölte. :lol:

De azt sokan elfelejtik, hogy mennyi az össz megengedhető súlya az autónak, amibe

beletartozik a vontatmány és rakománya is (valamint az autó "rakománya"). :D

Ha cuccolni kell utánfutóval, akkor ajánlom a B Vectrát vagy az Omegát. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Gyuláéknak köszönhetően már jól van, nem füstöl. Valószínű a főtengely kopása volt ebben a ludas. Egyelőre figyelgetem a víz és olajszintet. Úgy vettem észre, több órás parkolás után van egy kis olajfolt a kocsi alatt, úgyhogy valahol még sztem folyik az olaj, de ezt nemsokára az 1000 km-es első olajcserénél majd mondom Gyulának... Kb ennyi. Kímélő üzemmódban közlekedek, max 3000-ig pörgetem általában.

Akkor végülis mit kellett rajta megcsinálni?Úgye nem motorgenerált :lol: ?

Link to comment
Megosztás:

"már jól van, nem füstöl. Valószínű a főtengely kopása volt ebben a ludas"

Ezt nem értem. Nem a hengerfal/dugattyú kopására gondoltál?

Mennyi is volt az autódban?

Az is lehetett részben a ludas, de a fő ok az lehetett, hogy a főtengelyen az egyik csapágy oldalsó felfekvési felülete 2-3 mm-t szemmel láthatóan bekopott. Ezek nagyon nagy értékek a motornál. Emiatt állítólag a hajtókar nem állt mindig megfelelő szögben, és a ferde hajtókar által mozgatott dugattyúnál beszívhatott olajat... Vagy vmi ilyesmi. Nem teljesen vágom én sem. Állítólag a sokat benyomva tartott kuplung (pl piros lámpánál) terheli a főtengelyt hosszirányban és emiatt alakulhatott ki ilyesmi kopás. Az autóban egyébként 115 ezer van elméletileg.

Akkor elköltöttél egy kis pénzt az autódra :lol:

Igen, el...

Link to comment
Megosztás:

Mindenesetre elég érdekes hiba...

ha csak egyik csapágy volt ilyen, akkor én inkább gyári hibás alkatrészre gondolnék...

Majd legközelebb megint elhozom egy Lurdyra a régi főtengelyt (csak nem ma, mert sajna ma nem biztos, hogy tudok menni, meg nincs is nálam), és akkor megszakérted. Én sem értem teljesen... miért csak az egyik (legalábbis én csak egy helyen láttam a kopást), és pontosan mi köze van ennek a hajtókar ferdeséghez. Én először azt hittem, a hajtókar fekszik fel azon a részen, úgy számomra jobban elképzelhető lenne a jelenség, de állítólag az az egyik tengelycsapágy helye. Gyula elvileg le is videózta vhogy az egészet mozgás közben, úgyhogy lehet, majd megnézem és akkor nem beszélek itt hülyeségeket... A lényeg, hogy most megszűnt a füstölés, meg melegen indítás után a kopogó hang is.

Link to comment
Megosztás:

Szal az igaz, hogy az általam említett két vas 4 tárcsafékes, nekem meg csak az első kettő-->ennek ellenére szerintem nagyon gyengék..lehet nem kellene hasonlítgatni..ami tuti, hogy ha lesz rá keretem lecseréltetem az elsőt komolyabb fékekre, a hátsó meg sajnos nagyon sok pénzbe lenne, még akkor is, ha bontóból szerzek hozzá anyagot... Említettem, hogy állíttatni kellett féket, itt a kézire gondoltam, mert kisebb lejtőn se biztos, hogy megfogta volna a futót..

Link to comment
Megosztás:

Az új metabond árlista megtalálható itt: http://www.opel16v.hu (jobb oldali menüsor)

Felhívnám az itteniek figyelmét, hogy gegjelent egy új típusú motorolaj is, mely a 2004-től

gyártott típusokba ajánlott főleg, és jellemzője az alacsony szulfáthamu-tartalom. Ez a C3 LSX

típus, mely 5W30 viszkozítási indexel rendelkezik. A részecskeszűrős autókba csak ilyen olaj

használata megengedett.

Link to comment
Megosztás:

Tegnap jöttem haza éjjel kettőkör és 5 fok kellett ahhoz, hogy rájöjjek, szinte egyáltalán nincs fűtés az autóban. (illetve nagyon nagyon gyér!) Pedig viz van benne rendesen, és a fűtéshez menő cső elöl )gumicső) tök meleg volt, de az utastérben mégsem volt jó idő.... :lol:

Pedig elég sokat mentem, gyorsan is, lassabban is, a víz szépen 90 fokos volt stb.

Mi lehet a gáz???!!!

Link to comment
Megosztás:

crulez!

szerintem a szellőztető egységben a csappantyúk nem zárnak/nyitnak rendesen, azokat

kéne megnézni (amit a bowden mozgat).

voszi!

Sztem neked valami 5W-s olaj kellene (nem értem azt a 10W-s előírást, az hülyeség, mert

a motor illesztései nem változnak a phase tuning után). Metabondból a Top olajat tudom

javasolni, illetve ha nem ebből a márkából választasz, vannak 5W50-es sportolajok is.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.