Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G tulajdonosok beszélgetnek erről-arról


uhuhu

Recommended Posts

Sikerült akkut venni a géphez, a lehető legnagyobbat vettem ami még belefér:

ee6180ed4b1d5fa0840049486f4908b3.jpg

A szünetmentes átszerelés nem sikerült túl jól, amikor ráraktam az új akura a sarukat, csak lecsúszott az ideiglenes összekötés. Érdekes, mert tuti megszakadt a táp, a rádió újból kereste a csatornákat a dátumot-időt be kellett állítani, az ablakokat újra kellett tanítani, de a rádió nem kérte a kódot. 

7b48a447aa8623be699aa59d7cbebc85.jpg

0510388c3938a586402bad41a0d2f7c9.jpg

Az autó indul, tölti is rendesen, kíváncsi vagyok ez meddig húzza. 

Link to comment
Megosztás:

21 órája, zotya975 írta:

Sikerült akkut venni a géphez, a lehető legnagyobbat vettem ami még belefér:

ee6180ed4b1d5fa0840049486f4908b3.jpg

A szünetmentes átszerelés nem sikerült túl jól, amikor ráraktam az új akura a sarukat, csak lecsúszott az ideiglenes összekötés. Érdekes, mert tuti megszakadt a táp, a rádió újból kereste a csatornákat a dátumot-időt be kellett állítani, az ablakokat újra kellett tanítani, de a rádió nem kérte a kódot. 

7b48a447aa8623be699aa59d7cbebc85.jpg

0510388c3938a586402bad41a0d2f7c9.jpg

Az autó indul, tölti is rendesen, kíváncsi vagyok ez meddig húzza. 

Nekem még sose kérte a rádió a kódot, hiába szakadt meg az áramellátás. Kötelező ennek bekövetkeznie? A többi tünet az rendszeres.

Link to comment
Megosztás:

2 órája, Vardar írta:

Nekem még sose kérte a rádió a kódot, hiába szakadt meg az áramellátás. Kötelező ennek bekövetkeznie? A többi tünet az rendszeres.

Alapból akkor igen ha kódolva van a rádió. A rádió leírás szerint a kódolás jele ha a kikapcsolt állapotban villog a piros led, ebből gondoltam hogy kérni fogja a kódot, de úgy látszik tévedtem. Szerencsére. :-)

Link to comment
Megosztás:

Elvileg ki lehet kapcsolni a gyári rádió kódkérő funkcióját, sztem ezt a tieden valaki már megtette. Nem tudom hogy ez milyen hatással van a piros ledre (kell-e továbbra is villognia?), esetleg még az lehet hogy az ideiglenes táp mégiscsak működött, és a rádió csak akkor kér kódot ha meghatározott ideig feszültség nélkjül marad a rendszer, lehet pár másodperc még nem számít) Valahogy úgy mint a távirányítós kulcsban az elemcsere: ha 3 percen belül sikerül, akkor nem kell újraprogramozni a távezérlőt, ha kicsúszol ebből az időből, akkor igen.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tudtok valami normális Astrás fórumot (jelen pillanatban a G és a J érdekelne főleg), ha már ez úgy is megszűnik hamarosan? A egyik-másik facebook csoportoktól a hányinger kerülget néha vagy épp fel se vesznek, mert ha nincs profilképem, akkor már tuti "kamuprofilról" van szó... úgyhogy a facebook csoportokat inkább elkerülöm.

Link to comment
Megosztás:

  • 1 month later...

Sziasztok!

Egy száguldozó ámokfutó a két bal oldali ajtóm és a mögötte lévő karosszéria elemet végighúzta, behorpasztotta. Próbálok bontott, hibátlan ajtókat szerezni (amelyeket csak újra kell fényezni), az ajtók mögötti karosszériaelemet viszont ki kell húzni. Attól tartok a legtöbb helyen már nincsenek szakemberek, csak "megcsinálják", de látszani fog vagy másban is kárt tesznek. Számlával, garanciával szeretném intézni, a biztosító fizeti.

Tudnátok ajánlani Pécsen vagy elérhető környékén, esetleg a nyugati országrészben nagyon jó karosszériást és fényezőt?

Link to comment
Megosztás:

19 órája, freddy_ írta:

Sziasztok!

Egy száguldozó ámokfutó a két bal oldali ajtóm és a mögötte lévő karosszéria elemet végighúzta, behorpasztotta. Próbálok bontott, hibátlan ajtókat szerezni (amelyeket csak újra kell fényezni), az ajtók mögötti karosszériaelemet viszont ki kell húzni. Attól tartok a legtöbb helyen már nincsenek szakemberek, csak "megcsinálják", de látszani fog vagy másban is kárt tesznek. Számlával, garanciával szeretném intézni, a biztosító fizeti.

Tudnátok ajánlani Pécsen vagy elérhető környékén, esetleg a nyugati országrészben nagyon jó karosszériást és fényezőt?

Nem férni hozzá akár nagyobb bontással hogy belülről lehessen kinyomni? Úgy talán nem sérülne még jobban a  fényezés. Tele van az út hülyékkel, sajnálom. :angry:

Link to comment
Megosztás:

2 órája, zotya975 írta:

Nem férni hozzá akár nagyobb bontással hogy belülről lehessen kinyomni? Úgy talán nem sérülne még jobban a  fényezés. Tele van az út hülyékkel, sajnálom. :angry:

A hátsó ajtó hátrafelé néző éle mögötti elem utastérbe ívelő élén van a horpadás az ajtó díszléc és a küszöbborítás között. Nem tudom ott hogyan férni hozzá belülről. A "kihúzós" technikához mindenképpen belülről is kell nyomni vagy megoldják teljesen kívülről, kárpitbontás nélkül? Hallottam mindkét verziót, de most legutóbb azt, hogy mindenképpen nyomni kell belülről is. A taknyolást szeretném elkerülni.

Én nem tudom megcsinálni és fényezni is kell, szakember kell mindenképpen. A fényezésem 3-4 éves nagyon megkímélt autónak megfelelő állapotban van (volt) és úgy szeretném megcsináltatni, hogy semmi ne látszódjon. Tudnál vagy tudnátok valakit ajánlani Pécstől elérhető távolságban?
 

Link to comment
Megosztás:

10 órája, freddy_ írta:

A hátsó ajtó hátrafelé néző éle mögötti elem utastérbe ívelő élén van a horpadás az ajtó díszléc és a küszöbborítás között. Nem tudom ott hogyan férni hozzá belülről. A "kihúzós" technikához mindenképpen belülről is kell nyomni vagy megoldják teljesen kívülről, kárpitbontás nélkül? Hallottam mindkét verziót, de most legutóbb azt, hogy mindenképpen nyomni kell belülről is. A taknyolást szeretném elkerülni.

Én nem tudom megcsinálni és fényezni is kell, szakember kell mindenképpen. A fényezésem 3-4 éves nagyon megkímélt autónak megfelelő állapotban van (volt) és úgy szeretném megcsináltatni, hogy semmi ne látszódjon. Tudnál vagy tudnátok valakit ajánlani Pécstől elérhető távolságban?
 

Kihúzásnál nem kell bent bontani, kivülről hegesztenek vagy ragasztanak fel elemeket azokat húzzák kifelé, aztán leszedik. A ragasztott verzió ott játszik ahol a fényezés nem sérült, és nem él van hanem viszonylag sík felület. A hegesztéshez ugye alapból le kell szedni a fényezést, azt ott alkalmazzák ahol úgyis fényezni kell, mert sérült,  és él van mert ott nagyobb húzóerő kell. 

Link to comment
Megosztás:

On 2021. 08. 03. at 6:45, zotya975 írta:

Kihúzásnál nem kell bent bontani, kivülről hegesztenek vagy ragasztanak fel elemeket azokat húzzák kifelé, aztán leszedik. A ragasztott verzió ott játszik ahol a fényezés nem sérült, és nem él van hanem viszonylag sík felület. A hegesztéshez ugye alapból le kell szedni a fényezést, azt ott alkalmazzák ahol úgyis fényezni kell, mert sérült,  és él van mert ott nagyobb húzóerő kell. 

Nem szakadt át a lemez, csak horpadt. Ha ráhegesztenek, akkor a hegesztés helyén könnyebben lép fel korrozió, azt el szeretném kerülni. Bontott, töretlen elemet is tudnék szerezni. Azzal az a gond, hogy általában elvágják a sérült elemet egy helyen (pl. az ajtók felett) és a hegesztésnél korrodálódhat később. Vagy ha egyben kicserélik az elemet és a gyári hegesztési pontokon rögzítik, akkor nem tudom van-e az a karosszériás, aki utána a lemezt a gyári technológiához hasonló módon kezeli, hogy a hegesztés helyén ne lépjen fel korrozió.

Ha valaki tud jó szakembert, legyen szíves jelezze, akár privátban is.
 

Link to comment
Megosztás:

22 órája, freddy_ írta:

Nem szakadt át a lemez, csak horpadt. Ha ráhegesztenek, akkor a hegesztés helyén könnyebben lép fel korrozió, azt el szeretném kerülni. Bontott, töretlen elemet is tudnék szerezni. Azzal az a gond, hogy általában elvágják a sérült elemet egy helyen (pl. az ajtók felett) és a hegesztésnél korrodálódhat később. Vagy ha egyben kicserélik az elemet és a gyári hegesztési pontokon rögzítik, akkor nem tudom van-e az a karosszériás, aki utána a lemezt a gyári technológiához hasonló módon kezeli, hogy a hegesztés helyén ne lépjen fel korrozió.

Ha valaki tud jó szakembert, legyen szíves jelezze, akár privátban is.
 

Hát lehet próbálkozni horpadás javító készlettel, ami nem bántja a fényezést, de szerintem ez él közelében nem fogja kihúzni.

https://www.vezess.hu/vezetunk/2020/08/17/ez-egy-filleres-modszer-a-horpadasok-eltavolitasara/

Van több ilyen termék. Na igen a bontott elemekkel többek között az a gond hogy a bontóban szépen leqrják a betonra, mondjuk az ajtót vagy a sárvédőt, és az alsó éle már ott sérül. Ha van olyan bontó a közelben ahol te veheted-vághatod le a szükséges elemet az azért már jobb dolog. 

 

Link to comment
Megosztás:

8 órája, zotya975 írta:

Hát lehet próbálkozni horpadás javító készlettel, ami nem bántja a fényezést, de szerintem ez él közelében nem fogja kihúzni.

https://www.vezess.hu/vezetunk/2020/08/17/ez-egy-filleres-modszer-a-horpadasok-eltavolitasara/

Van több ilyen termék. Na igen a bontott elemekkel többek között az a gond hogy a bontóban szépen leqrják a betonra, mondjuk az ajtót vagy a sárvédőt, és az alsó éle már ott sérül. Ha van olyan bontó a közelben ahol te veheted-vághatod le a szükséges elemet az azért már jobb dolog. 

 

Az elvet jól bemutatja, de az elsőnél a kihúzás helyén nem lett tökéletes. Gondolom ki lehet húzni az élet is, de szakértelem és gyakorlat kell hozzá. Olyan szakit esetleg tudtok ajánlani, akitől legalább szóbeli tanácsot lehet kérni, hogy milyen helyre érdemes elvinni?

Soha nem értettem miért jó letenni bármit is a betonra. Én is úgy gondoltam, hogy jobb ha előttem veszik le és a kezembe adják vagy én veszem le. A két enyhén sérült ajtóból színazonosat (Z 20R) keresek. Ha találok is, majdnem biztos, hogy fényezni kell (az autóm színe gyári). Valaki szerint elegendő külső felét fényezni. Fenntartásaim vannak, hogy az éleken szépen össze tudják dolgozni az eredeti belső fényezéssel. Ráadásul a külsején dupla vastag lesz a festékréteg. Egy másik helyen azt mondták mindegy milyen színű ajtót szerzek, le kell csiszolni fémig és teljesen újrafújni. Melyik a célszerűbb megoldás?

Link to comment
Megosztás:

7 órája, freddy_ írta:

Az elvet jól bemutatja, de az elsőnél a kihúzás helyén nem lett tökéletes. Gondolom ki lehet húzni az élet is, de szakértelem és gyakorlat kell hozzá. Olyan szakit esetleg tudtok ajánlani, akitől legalább szóbeli tanácsot lehet kérni, hogy milyen helyre érdemes elvinni?

Soha nem értettem miért jó letenni bármit is a betonra. Én is úgy gondoltam, hogy jobb ha előttem veszik le és a kezembe adják vagy én veszem le. A két enyhén sérült ajtóból színazonosat (Z 20R) keresek. Ha találok is, majdnem biztos, hogy fényezni kell (az autóm színe gyári). Valaki szerint elegendő külső felét fényezni. Fenntartásaim vannak, hogy az éleken szépen össze tudják dolgozni az eredeti belső fényezéssel. Ráadásul a külsején dupla vastag lesz a festékréteg. Egy másik helyen azt mondták mindegy milyen színű ajtót szerzek, le kell csiszolni fémig és teljesen újrafújni. Melyik a célszerűbb megoldás?

Hát szerintem csak a látszó felületeket szokták fényezni. Az F astrám is újra volt fényezne a kédereknél, látszott is hol kezdődik a régi és hol az eredeti fényezés. A bontóban valószinűleg azért szedik le előre az elemeket, mert sokan nem akarnak bontani, csak odaszólnak, ha van pölö ajtó elmennek érte és elhozzák. Szakit sajna nem tudok. 

Link to comment
Megosztás:

6 órája, zotya975 írta:

Hát szerintem csak a látszó felületeket szokták fényezni. Az F astrám is újra volt fényezne a kédereknél, látszott is hol kezdődik a régi és hol az eredeti fényezés. A bontóban valószinűleg azért szedik le előre az elemeket, mert sokan nem akarnak bontani, csak odaszólnak, ha van pölö ajtó elmennek érte és elhozzák. Szakit sajna nem tudok. 

Feltétlenül látszik az eredeti és a javítófényezés találkozása vagy ez is szakitól függ? Nem csak az ajtóról van szó, hanem arról az elemről, ami sérült és nem lesz kicserélve. Ott vagy csak a sérülést fújják vagy az egész elemet, de annak is lesz egy találkozása a gyári fényezéssel, ahol már nem férnek hozzá. Az ajtók belső fele is látszik. Ha rendszeresen porosan törölgették, akár be is mattulhat a hajszálkarcoktól. Minden mosásnál szivaccsal törölgetem ki és rendszeresen öblítem a szivacsot, cserélem a vizet. Utána törlöm szárazra szarvasbőrhöz hasonló, de attól jobb törlővel.

Link to comment
Megosztás:

3 órája, freddy_ írta:

Feltétlenül látszik az eredeti és a javítófényezés találkozása vagy ez is szakitól függ? Nem csak az ajtóról van szó, hanem arról az elemről, ami sérült és nem lesz kicserélve. Ott vagy csak a sérülést fújják vagy az egész elemet, de annak is lesz egy találkozása a gyári fényezéssel, ahol már nem férnek hozzá. Az ajtók belső fele is látszik. Ha rendszeresen porosan törölgették, akár be is mattulhat a hajszálkarcoktól. Minden mosásnál szivaccsal törölgetem ki és rendszeresen öblítem a szivacsot, cserélem a vizet. Utána törlöm szárazra szarvasbőrhöz hasonló, de attól jobb törlővel.

Hát lehet szakitől függ. Pölö ahogy nekem maszkolták mondjuk a szélvédő kédernél, és a kéder később elmozdult, ott látszott az eredeti és az utólagos közt a határ. 

Link to comment
Megosztás:

On 2021. 08. 06. at 18:22, zotya975 írta:

Hát lehet szakitől függ. Pölö ahogy nekem maszkolták mondjuk a szélvédő kédernél, és a kéder később elmozdult, ott látszott az eredeti és az utólagos közt a határ. 

Megkérdezek több műhelyt, jobb ötletem nincs. Sajnos itt visszajelezni már nem fogok tudni ha ebben a hónapban nem készül el az autó. Ha a FB nálam nem jöhet szóba, hol lehet ezentúl eszmecserét folytatni?

Link to comment
Megosztás:

10 órája, freddy_ írta:

Megkérdezek több műhelyt, jobb ötletem nincs. Sajnos itt visszajelezni már nem fogok tudni ha ebben a hónapban nem készül el az autó. Ha a FB nálam nem jöhet szóba, hol lehet ezentúl eszmecserét folytatni?

Hát ezt nem tudom, én ugyan fent vagyok FB-n de nem használom ilyen célra. Van egy másik fórum amin jelen vagyok, de az inkább baráti társaság így ott inkább olyan jellegű csevej folyik mint autószerelés. Esetleg próbáld meg az opelműhely.com-ot, ott szerintem inkább szerelnek. 

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...
On 2021. 08. 08. at 7:49, zotya975 írta:

Hát ezt nem tudom, én ugyan fent vagyok FB-n de nem használom ilyen célra. Van egy másik fórum amin jelen vagyok, de az inkább baráti társaság így ott inkább olyan jellegű csevej folyik mint autószerelés. Esetleg próbáld meg az opelműhely.com-ot, ott szerintem inkább szerelnek. 

Az opelmuhely.com jó tipp, de sajnos csak "kérdések" almenüpontot találtam, amelyben a feltett kérdésekre válaszokat lehet adni, ilyen jellegű fórumot nem. Ha FB-ra való hivatkozással szűnik meg ez a fórum, nem látom át hogyan helyettesíti ezt a fórumot, már annak aki használja a FB-ot. Szerintem ennek a fórumnak FB mellett nagyon is meglenne a létjogosultsága.

Link to comment
Megosztás:

4 órája, freddy_ írta:

Az opelmuhely.com jó tipp, de sajnos csak "kérdések" almenüpontot találtam, amelyben a feltett kérdésekre válaszokat lehet adni, ilyen jellegű fórumot nem. Ha FB-ra való hivatkozással szűnik meg ez a fórum, nem látom át hogyan helyettesíti ezt a fórumot, már annak aki használja a FB-ot. Szerintem ennek a fórumnak FB mellett nagyon is meglenne a létjogosultsága.

Szerintem is csak elég kevesen vagyunk ezen a véleményen sajnos. 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

nemrég el kellett adnom a szeretett családi Astra G-t (1999), elég nehéz volt megválni tőle :(, igaz már jócskán benne volt a korban. Viszont maradt néhány kisebb-nagyobb tartozék utána. Nem reklám akar lenni, ezért nem is írok semmi részletet, de akit esetleg érdekel, kérem keressen meg privátban, hátha jól jön neki egy-két dolog. Némelyik tartozék, kiegészítő nemcsak Astra G-hez jó, hanem Zafira A-hoz vagy akár többféle típushoz is.

Köszi

Módosítva : zsee
Link to comment
Megosztás:

  • 2 months later...
  • 2 weeks later...

Megtörtént a vezérlés csere némi komplikációval jó szokás szerint. Fél órát kerestem a nem létező leeresztő csonkot a vízhűtőn, és nem volt 3/8-os crovám a bitfejekhez. Nem találtam meg a zörgés pontos okát, de találtam  egy törött burkolatot ami talán hozzáért az egyik görgőhöz. De azért majd tüzetesebben átnézem a kiszedett alkatrészeket. A Parkside elektromos kerékkulcs jól teljesített, simán kiszedte a főtengely és egyéb csavarokat. Szivárog a termosztátház alatti tömítés azt sürgősen cserélnem kell. Indítás után volt némi csettegés, talán egy tőke szólt, de melegen már elmúlt. Az anyagköltség: Vízpumpa, veszítő+2 vezető görgő, 3 szimering és a szíj 41 ezer forint, vezérlés rögzítő 7 ezer posta költséggel. Márka: Gates, szimeringek Reinz. 
f30885ca9e0449b28ce0e92ccf8a7206.jpg

0e069ceff23e18a6a2e29cb03b728163.jpg

11b3ae4420644601643ff6475e0bbb8a.jpg

A törött buroklat amin talán a zajt okozta, ezt kábelkötegelővel rögzítettem.

8257bfa3252647e7d84fa82d4db9fc50.jpg

  • Like 2
Link to comment
Megosztás:

A tartáyban lévő fékfolyadékot le szeretném cserélni. Ha egy néhány milliméter átmérőjű szilikoncsővel benyúlok a tartályba és leszívom a teljes leszívható folyadékmennyiséget, fellevegősödhet a fék? A tartály alatti csőben marad elég folyadék vagy inkább hagyjak az alján keveset? Tűhegynyi a tartály alatti nyílás? Előre is köszönöm a segítségeteket.

Link to comment
Megosztás:

11 órája, freddy_ írta:

A tartáyban lévő fékfolyadékot le szeretném cserélni. Ha egy néhány milliméter átmérőjű szilikoncsővel benyúlok a tartályba és leszívom a teljes leszívható folyadékmennyiséget, fellevegősödhet a fék? A tartály alatti csőben marad elég folyadék vagy inkább hagyjak az alján keveset? Tűhegynyi a tartály alatti nyílás? Előre is köszönöm a segítségeteket.

Ha nem nyomod le a fékpedált akkor nem nyom folyadékot a csövekbe a főfékhenger, tehát nem is szív be a tartályból. Így szerintem nem levegősödik fel. A nyílás jóval vastagabb, több milis talán 8-10 emlékeim szerint. Abban viszont nem vagyok biztos hogy egyszerre mindkét fékkörből le tudod szívni a folyadékot, mert amiket én láttam tartályok duplák voltak a két kör miatt, és amikor töltötted először csak egyikbe jutott a folyadék majd abból folyt át a másikba. De ez úgyis egyből kiderül amikor elkezded leszívni. 

  • Like 2
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.