Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
23 órája, TBS írta:

gyors kerdes, ujdonsult opel g astra (kombi) tulajkent a kovetkezo problemaba futottam, es nem tudom mit nezzek, faragjak.
szoval ma a delutani inditaskor a mutatok a muszeregysegen nem ontesztelnek, es nem is mutatnak semmit. lampacskak es egyeb dolgok mukodnek, kilometert szamol. barmi otletet elfogadok. :) 

az extra: mikor idehaza leallitottam, majd vmi miatt ujra gyujtast adtam a mutatok feleledtek. par perc pakolas es leallitas utan ujra utra keltem a vassal, de a mutatok ismet nullan alltak. :(
a jarmu februar ota van nalam, a kb. 2000km alatt semmi-de-semmi tunet-elojel nem bukkant fel.

Csak tipp, de az akksid állapota milyen? Ha már a végét járja és kevés a feszültség benne, akkor simán lehet ilyen. Abból gondolom hogy motorleállítás után rögtön ha gyújtást adsz, akkor még minden rendben, de később már jelentkezik a probléma. Persze annyira még nem gyenge hogy a motor ne indulna el vele... ha van lehetőséged kölcsönakksival kipróbálni, akkor én megtenném, azzal nem veszítesz semmit sztem (azért ha még a gyário rádió van benne, legyen kéznél a rádió kódja :cool: )

Elküldve
15 hours ago, tgabika76 said:

Csak tipp, de az akksid állapota milyen? Ha már a végét járja és kevés a feszültség benne, akkor simán lehet ilyen. Abból gondolom hogy motorleállítás után rögtön ha gyújtást adsz, akkor még minden rendben, de később már jelentkezik a probléma. Persze annyira még nem gyenge hogy a motor ne indulna el vele... ha van lehetőséged kölcsönakksival kipróbálni, akkor én megtenném, azzal nem veszítesz semmit sztem (azért ha még a gyário rádió van benne, legyen kéznél a rádió kódja :cool: )

ok,koszonom!  le fogom csekkelni. mondjuk ma reggel megint mukodott minden... meglatom mi lesz delutan. lehet vmi orult hofuggo kontakthiba. :O

Elküldve

Sziasztok,  Szerintetek mitől lehet az, amikor rossz, kátyus, döccenőkkel teli uton megyek a kormány felüt? Maga a kormány burkolatnàl érzem középen ezt a ràzkódást, de csak akkor mikor rossz az út. Ez a toronycsapágy hiba miatt lehet? Mert jövőhéten lesz cserélve, mert azok tuti rosszak. Vagy esetleg kormánymű? 

Elküldve
2 órája, Ati88 írta:

Sziasztok,  Szerintetek mitől lehet az, amikor rossz, kátyus, döccenőkkel teli uton megyek a kormány felüt? Maga a kormány burkolatnàl érzem középen ezt a ràzkódást, de csak akkor mikor rossz az út. Ez a toronycsapágy hiba miatt lehet? Mert jövőhéten lesz cserélve, mert azok tuti rosszak. Vagy esetleg kormánymű? 

A toronycsapágy ami ugye egy nyomcsapágy hiba esetén általában ropog kormány tekeréskor álló helyzetben is. Ha már ki lesz bontva érdemes cserélni a toronyszilentet is. Ha ki lesz cserélve kiderül elmúlik-e a hiba, addig kár találgatni. A kormányművet középen ahol a nyomtávrudak becsatlakoznak meg lehet emelgetni hogy lóg-e. 

Elküldve (edited)
39 perce, astra 1 írta:

Sziasztok!

Érdemes e útalag klima ventilátort berakni XEP motor típusú kocsiba rakni? mert gyárilag ki spórolták.

Az enyém is xep-s. Nem érzem hiányát.Működik normálisan a klíma is.Nem csak ebben a motortipusban nincs.A Z14xe-ben sincs

Módosítva : kingblue
Elküldve
1 óra, kingblue írta:

Az enyém is xep-s. Nem érzem hiányát.Működik normálisan a klíma is.Nem csak ebben a motortipusban nincs.A Z14xe-ben sincs

Azért jó ha van, mert akkor koccanáskor kettőt kell cserélni, plusz alapból kettő tud elromlani. :-)

32383ad692411568d6f92b2e8607862e.jpg

 

  • Like 1
  • Szomorú 1
Elküldve

Sziasztok! Z14XEP Astrám van. Ha jól értem ebben nincs ventillátor a klímához ? Mert valamiért nem hűt egyáltalán, de akkor ezt ki lehet zárni ? Amit látok ventillátort, az meg se mozdul, de fogalmam sincs hogy a klímához tartozik-e :)

Elküldve
20 perce, joe89 írta:

Sziasztok! Z14XEP Astrám van. Ha jól értem ebben nincs ventillátor a klímához ? Mert valamiért nem hűt egyáltalán, de akkor ezt ki lehet zárni ? Amit látok ventillátort, az meg se mozdul, de fogalmam sincs hogy a klímához tartozik-e :)

Szia.Nincs klíma venti csak a hűtőnek van.Az van a motor felől.

Elküldve
Just now, kingblue írta:

Szia.Nincs klíma venti csak a hűtőnek van.Az van a motor felől.

Akkor az normális , ha az a ventillátor, amit látok, az nem működik ? Gondolom csak bizonyos melegedés esetén kapcsol be , ugye ? Amúgy maga a klíma bekapcsol, azt lehet hallani, viszont nem hűt egyáltalán, szóval passz :(

Elküldve (edited)
8 perce, joe89 írta:

Akkor az normális , ha az a ventillátor, amit látok, az nem működik ? Gondolom csak bizonyos melegedés esetén kapcsol be , ugye ? Amúgy maga a klíma bekapcsol, azt lehet hallani, viszont nem hűt egyáltalán, szóval passz :(

Működik az csak a megfelelő hőfok elérésekor.Klímát ha bekapcsolod akkor a belső keringetésre kapcsold be.Ne a külső meleg levegőt hűtse le egyből.A pozíció tekerentyűt meg állitsd  tetszés szerint csak a szélvédőre nem.Ha így sem működik akkor hiba van a rendszerben.A multkor mértem meg az enyémet a befúvó rács elé tett hőmérséklet mérővel 7fokot mutatott.Az jó érték./Kettes ventillátor fokozaton/

Módosítva : kingblue
Elküldve
5 perce, kingblue írta:

Működik az csak a megfelelő hőfok elérésekor.Klímát ha bekapcsolod akkor a belső keringetésre kapcsold be.Ne a külső meleg levegőt hűtse le egyből.A pozíció tekerentyűt meg állitsd  tetszés szerint csak a szélvédőre nem.Ha így sem működik akkor hiba van a rendszerben.A multkor mértem meg az enyémet a befúvó rács elé tett hőmérséklet mérővel 7fokot mutatott.Az jó érték./Kettes ventillátor fokozaton/

OKés, köszi! Így próbáltam ,de nem működik. Valami nem jó. Lehet gázzal kéne feltölteni ?

Elküldve
1 perc, joe89 írta:

OKés, köszi! Így próbáltam ,de nem működik. Valami nem jó. Lehet gázzal kéne feltölteni ?

Hát ha szerencséd van akkor csak annyi.De lehet más is.Klímáshoz kell elvinni.

Elküldve
On 6/5/2021 at 12:18 PM, TBS said:

ok,koszonom!  le fogom csekkelni. mondjuk ma reggel megint mukodott minden... meglatom mi lesz delutan. lehet vmi orult hofuggo kontakthiba. :O

a megoldas az lett, hogy az akku egyszercsak beadta a kulcsot, de durvan es az uj akkuval stabilan mukodnek a mutatok. slusszpoen: eltunt a szelloztetoventillator nyikorgo hangja is. :O

nagyon koszonom a tippet, nem gondoltam volna, hogy ez a jo megoldas. fura kis manok laknak az autokban, az tuti. nem ertem a nyelvuket, respekt annak aki beszeli! :D meg1x nagy kosz!

Elküldve

Üdv mindenkinek! Egy Astra G 1,4 B az alany, tegnap kiszereltem az akkumulátort tölteni, ma reggel visszaraktam, minden működik, csak a műszerfalon a sárga kulcsos autó piktogram világít azóta. Ez normális, szerelővel kell kilövetni, vagy van valami megoldás rá ezen kívül? Előre is köszönöm ha valaki tud infóval szolgálni.

Elküldve
21 perce, Tomi_bacsi írta:

Üdv mindenkinek! Egy Astra G 1,4 B az alany, tegnap kiszereltem az akkumulátort tölteni, ma reggel visszaraktam, minden működik, csak a műszerfalon a sárga kulcsos autó piktogram világít azóta. Ez normális, szerelővel kell kilövetni, vagy van valami megoldás rá ezen kívül? Előre is köszönöm ha valaki tud infóval szolgálni.

Ki lehet villogtatni elektromos gázpedálnál.

"Kocsi áll, gáz+fék egyszerre benyom, nyomva tart, gyújtás ráad, és figyel és számolja a villogásokat." 4 számjegyből áll egy kód, 10 villogás a 0, minden számjegy után van egy pici szünet.

Elküldve
4 órája, Vardar írta:

Ki lehet villogtatni elektromos gázpedálnál.

"Kocsi áll, gáz+fék egyszerre benyom, nyomva tart, gyújtás ráad, és figyel és számolja a villogásokat." 4 számjegyből áll egy kód, 10 villogás a 0, minden számjegy után van egy pici szünet.

Megcsináltam, elkezdett folyamatosan villogni, hagytam egy darabig, aztán levettem a gyújtást, elindítottam,azóta nem világít. Lehet, hogy ez volt a megoldás, nem tudom, mindenesetre köszi az infót.

Elküldve

Sziasztok! Olyan kérdésem lenne, meg lehet oldani azt, hogy a motor leállítása után ha a vizhőmérséklet eléri a ventilátor kapcsolási értéket akkor bekapcsoljon? Most úgy csinálok, hogy leállítás után gyújtásra teszem, míg lehül és leáll a venti. Egyes autókon már gyárilag ilyen. 

Elküldve
22 perce, zacshy írta:

Sziasztok! Olyan kérdésem lenne, meg lehet oldani azt, hogy a motor leállítása után ha a vizhőmérséklet eléri a ventilátor kapcsolási értéket akkor bekapcsoljon? Most úgy csinálok, hogy leállítás után gyújtásra teszem, míg lehül és leáll a venti. Egyes autókon már gyárilag ilyen. 

Végülis mindent meg lehet oldani de ha a motor hajtja a vízpumpád ( ha jól tudom igen) akkor csak keringtetés nélkül csak a vízhűtőben hül le a víz, az meg sok előnnyel nem jár. Ahol gyújtás levétele után is jár a venti ott általában elektromos vízpumpa van pölö WV Golf I-esbe tuti így van, meg a Polóban is. Ott kering a víz ilyenkor a motorblokkban is, tehát van értelme hűteni a ventivel. 

Elküldve

Értem, köszönöm. Csak arra gondoltam, hogy a folyadék még esetleg kering a rendszerben a víz pumpa ellenére is, (hideg - meleg áramlás).

Elküldve
4 perce, zacshy írta:

Értem, köszönöm. Csak arra gondoltam, hogy a folyadék még esetleg kering a rendszerben a víz pumpa ellenére is, (hideg - meleg áramlás).

Elvileg igen, de gyakorlatban nem nagyon, olyan nagy hőmérséklet különbség nincs azért, plusz az álló vízpumpa is útját állja. A vízhűtő venti elég nagy fogyasztó, meg lehet csinálni hogy állandó tápra kötöd, ( most ugye gyujtás utánin van) de üzembiztosra kell csinálni. 

Elküldve

Munkából induláskor nem indult a gépsárkány, be lett tolva. Itt az ideje az akkucserének, fura hogy a telet gond nélkül átvészelte, most a melegben meg megadta magát. Sajna ebbe nem tehetek akkorát mint az F-be mert a tálca mérete gátat szab a megalomániámnak. Azt is meg kell oldani hogy ne szakadjon meg a táp, mert rádió kódot még mindíg nem szereztem. 

Elküldve

További fejlemények: az autó töltőn, este pedig moziba készültünk. Volt bennem némi gyanú így 6-óra körül megpróbáltam elindítani az autót, a fesz 13.4-ről 8 voltra esett vissza, a motor át sem fordult, és az első kísérlet után már csak 11Voltos volt az akku fél nap töltés után. Jó hogy megpróbáltam és nem az induláskor derült ki. Kértem kölcsönautót, ahol még akut is kaptam volna, de sajna teherautóhoz vették 80 Amperórás volt és 33 centi hosszú így nem fért bele a tálcába. Volt egy olyan gondolatom hogy azért elviszem és bikakábelről azzal indítok, de azért ez necces, mert mi van ha út közben valamiért le kell állnom és az út szélén kell indítanom? Így maradt a kölcsönkért Ford Galaxy ( ez sem kicsi) hétfőn meg mehetek kismocival akkuért. 

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.