Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
6 órája, joco320d írta:

Nem értem miért ilyen csavart tudtak ide rakni, nem hogy szétszedni nem lehet, még összerakásnál az uj csavarbóll is ugrált kifelé a "kingtony" torx, alig tudtam meghuzni, hogy fogjon.Legközelebb biztos rakok valami más csavart.
 

Pedig elvileg pont azért tesznek ilyen helyre torxot vagy imbuszt mert azok többnyire nehezebben mennek tönkre. 

Elküldve (edited)
On 2021. 05. 15. at 7:05, tgabika76 írta:

Nem mentegetni akarom az említett cégeket, de attól tartok nem ők a hibásak, hanem a posta/csomagküldő a trehány küldeménykezelésük miatt, és itt most mindegy hogy állami cégről (Magyar Posta) vagy futárszolgálatról van-e szó. Persze az alkatrészforgalmazó és a csomagküldő mindig egymásra mutogatnak, mert előbbi szerint rendesen kéne kezelni a küldeményeket és akkor nem törne össze, utóbbi szerint meg rendesen be kéne csomagolni... dolgoztam futárcégnél és jártam sokat a Posta központi raktárában, láttam mi megy. Leginkább az Ace Ventura postás jelenete jut róla eszembe. Felteszem egyes cégeknél amúgy azért drágább a csomagküldés mert drágább opciót választanak ami esetleg garantálja a csomag épségét, mert mondjuk benne foglaltatik némi biztosítás is.

 

Van csomagos tapasztalatom bőven. Tudom, hogy megy ez, az elmúlt két évztizedben óriási mennyiségű csomagot kaptam. A videó is találó, valóban sok múlik a kiszállító futáron. Egy cégnél, ahol dolgoztam, napi szinten az összes futárcég megfordult. Ráláttam, ahol a futár megállt. A platóról, feltartott kézzel, erővel dobálta rá a dobozokat a molnárkocsira. Egy napon három egymástól független futárcég pont ugyanezt csinálta. Ott szinte minden csomagom sérülten érkezett.

A futárcég hibája jelen esetben kizárható. Sértetlen külső állapotban kaptam meg a csomagokat. Tisztán csomagolási hibáról van szó. Nagy, kitöltetlen dobozban, ömlesztve küldik el az árukat. Már a csomag forgatásának hatására is a doboz oldalainak és egymásnak ütődnek, nem kell dobálni. Az a jó, amikor van benne szűrő és kalapács tömegű holmi, ezek egymást összetörik. Belefeszegették a törékeny dobozokat egy alulméretes dobozba, szétrogyasztva azokat. Amikor kitöltőanyag került bele, keménykartont (dobozkartont) és egyéb alkalmatlan anyagokat használnak kitöltőanyagként, mindent ugyanúgy ömlesztve belehajigáltak a csomagba kitöltőanyagostól, amely már a becsomagolásnál vagy minimális terhelésnél szétnyomorgatta a beltartalmat. Csomagon belül 100 réteg fóliával és fél gurigányi széles ragasztószalaggal tekerték be a dobozokat, amely normális módszerekkel eltávolíthatatlan, kőkemény réteget képezett. Lebontáskor kiderült, hogy a fóliával szétlapították, behorpasztották a csomagolást, annyira feszesen tekerték rá. A termék is sérült természetesen.

Módosítva : freddy_
  • Szomorú 1
Elküldve (edited)
On 2021. 05. 15. at 7:41, zotya975 írta:

A Kovácstól rendelek mér évek óta, semmi gondom nem volt velük, de utoljára nem a hozzávaló pedálgumit küldtek, és a reklamációra nem válaszoltak.

Négyből négy csomag beltartalma sérült. Nem a futár által, 100% csomagolási hiba. Az igyekezet és a jóindulat megvolt, próbálták megoldani, cserecsomagokat küldtek, de egyetlen egyszer nem sikerült ésszerűen becsomagolni. A legutolsó próbálkozásnál már a becsomagolásnál megsérült, mielőtt a futárnak adták. Sérült lég -és olajszűrőt nem használok fel. Egy teljes napom elment a négy sérült csomaggal való bajlódással. Ők sem küldenek több csomagot és nekem is elegem van.

A Hengst légszűrő, ami náluk ~ 2000 Ft közel 5000 Ft a Unix-nál. Annyiért tartsák meg. Ebben az országban nem találok több olyan csomagküldő céget, ahol biztonsággal lehetne vásárolni és nem nekem kell majd a szemetesbe tennem a sérült árut, ha úgy kapom meg. Próbálok külföldi forrást találni, esetleg gyűjtőcsomagolásnyi mennyiséget szerezni.

Milyen egyéb prémium márkájú olaj- és légszűrők léteznek a GM és Hengst helyett? Főleg az olajszűrőn nem akarok spórolni, csak erre a két gyártmányra már nincs beszerzési forrásom, főleg nem elfogadható áron.

Módosítva : freddy_
Elküldve
2 órája, freddy_ írta:

Négyből négy csomag beltartalma sérült. Nem a futár által, 100% csomagolási hiba. Az igyekezet és a jóindulat megvolt, próbálták megoldani, cserecsomagokat küldtek, de egyetlen egyszer nem sikerült ésszerűen becsomagolni. A legutolsó próbálkozásnál már a becsomagolásnál megsérült, mielőtt a futárnak adták. Sérült lég -és olajszűrőt nem használok fel. Egy teljes napom elment a négy sérült csomaggal való bajlódással. Ők sem küldenek több csomagot és nekem is elegem van.

A Hengst légszűrő, ami náluk ~ 2000 Ft közel 5000 Ft a Unix-nál. Annyiért tartsák meg. Ebben az országban nem találok több olyan csomagküldő céget, ahol biztonsággal lehetne vásárolni és nem nekem kell majd a szemetesbe tennem a sérült árut, ha úgy kapom meg. Próbálok külföldi forrást találni, esetleg gyűjtőcsomagolásnyi mennyiséget szerezni.

Milyen egyéb prémium márkájú olaj- és légszűrők léteznek a GM és Hengst helyett? Főleg az olajszűrőn nem akarok spórolni, csak erre a két gyártmányra már nincs beszerzési forrásom, főleg nem elfogadható áron.

Hát elvileg én pont tőlük rendeltem olajszűrőt, hogy mennyire gyári azt nem tudom. https://alkatreszek.hu/95509857_oe_af

Elküldve
10 perce, zotya975 írta:

Hát elvileg én pont tőlük rendeltem olajszűrőt, hogy mennyire gyári azt nem tudom. https://alkatreszek.hu/95509857_oe_af

Mégha tized áron lenne sem kívánom folytatni velük a szélmalomharcot, de egyébként sem küldenek nekem több csomagot. Olajszűrőben a Mann vállalható? Külföldön találtam jó áron.

Elküldve
8 órája, gombika19 írta:

Igazándiból volt egy kisebb koccanasom a kocsival, szetment a klíma hűtő, vízhűtő, vízhűtőt vettem ventilátorral, klíma hűtő ki van szedve a ventivel, nyomaskapcsoloval együtt, esetleg így lehetne használni egy darabig még nem veszek bele klíma hűtőt? 

Hát használni éppen lehet de ha nincs bent a klímahűtő és a ventillátor, akkor ne csodálkozz hogy hibalámpázik az autó... 

Elküldve
2 órája, freddy_ írta:

Mégha tized áron lenne sem kívánom folytatni velük a szélmalomharcot, de egyébként sem küldenek nekem több csomagot. Olajszűrőben a Mann vállalható? Külföldön találtam jó áron.

Van egy román srác, aki elég minőségi tartalmakat csinál, neki ajánlom két videóját:

 

Mivel a Japanparts, ami egy alsó kategória - ahogy én láttam - is elég jól teljesített, szerintem be lehet vállalni. Valamint itt egy Totalcaros cikk: https://totalcar.hu/magazin/technika/2017/01/03/gyari_szurot_vagy_utangyartottat/

Nekem ezek alapján az a benyomásom, hogy ilyen 20+ éves autók utángyártott szűrői között nem sok különbség van. A megkövetelt teljesítményhez szükséges papír elérhető már régóta, maga a fémház gondolom egy kaptafa. Szerintem mindkettő elég olcsó, mivel ez egy állandóan cserélendő alkatrész, olcsóbbak hozzá az alapanyagok, nem nehéz alacsony áron kihozni a minőséget. Egy szilent már eleve drágább és ritkább alkatrész is, ott biztos lehet a felhasznált gumi tulajdonságain spórolni. De ez csak az én véleményem.

Levegőszűrőből is egyébként egy ideje már a Cromaxnál kapható Technofilt használom, hogy támogassam a magyar ipart. :blush: Érzésre nem különbözik a Hengsttől semmiben. Egy jelöletlen fehér papírdobozban jön, gyárilag egy szám sincs rányomtatva.

  • Like 1
Elküldve
7 órája, zotya975 írta:

Hát igazából én is nyomatékkulcs nélkül csináltam. Van ugyan egy, de 8 Nm-t nem tud, gondoltam rá, hogy újra beállítom, és kalibrálom ennyire, de aztán nem került rá sor. A tömítés olyan 1-1.5 milit kiáll a szelepfedélből, aztán elkezdtem lehúzni, és a végén egész kis erő hatására meglapult a tömítés és teljesen felfeküdt fém a fémen, innentől kezdve meg már nem volt jelentősége a lehúzási nyomatéknak hiszen már nem lehetett túlhúzni, csak nem kellett megszakítani a menetet az aluminiumban, de elég hosszúak azok a csavarok. Így menetrögzítőzve meghúztam kézzel érzésre épeszű erővel, és ennyi. A sarkokhoz egész jól hozzáférni, inkább az a cső volt útban ami a kis csonkra csatlakozik a termosztát házon, de leszívtm a hűtőfolyadékból, és levettem a csövet, és fel tudtam óvatosan emelni annyira hogy kényelmesen aláférjen a szelepfedél. 

Én PistiSzerel youtube videóit néztem a témában, aztán láttam mindig, hogy mit megküzd vele. A két vezérműtengely széleihez, hogy lőtted be az tömítőpaszta mennyiségét? Én félek, hogy túl sok/túl kevés lesz, amit kinyomok. Máshova tettél még pasztát, vagy nem is használtál egyáltalán?

Elküldve
16 órája, Vardar írta:

Én PistiSzerel youtube videóit néztem a témában, aztán láttam mindig, hogy mit megküzd vele. A két vezérműtengely széleihez, hogy lőtted be az tömítőpaszta mennyiségét? Én félek, hogy túl sok/túl kevés lesz, amit kinyomok. Máshova tettél még pasztát, vagy nem is használtál egyáltalán?

Én is szoktam nézni a  videóit, sokat lehet megtudni belőlük. Hát csak úgy raktam oda érzésre, nem hiszem hogy túl sok lehetne, mert amint meglapul a tömítés, tuti összepréseli, és szétnyomja. Máshová nem raktam, elég precízen van illesztve a tömítés, nem hinném hogy gond lenne vele, meg hát ott olyan nagy olajnyomás nincs, csak a veztengely szórja az olajat, és folyik vissza a karter felé. 

  • Like 1
Elküldve
19 órája, freddy_ írta:

Mégha tized áron lenne sem kívánom folytatni velük a szélmalomharcot, de egyébként sem küldenek nekem több csomagot. Olajszűrőben a Mann vállalható? Külföldön találtam jó áron.

Én elég sok mindent rendelek neten az autó alkatrészen kívül is, szerszámokat, gépeket, igazából a boltba sem lehet kipróbálni sokszor meg sem tudod nézni, mert lehet hogy pont az nincs raktáron, a legtöbb helyen már nem is oda kell visszavinni javítatni, hanem el kell postázni valahová, a neten tudsz képet-videót nézni az eszközről, innentől kezdve meg nincs előnye a személyes vásárlásnak. ( Fűnyírót, láncfűrészt, akkus gépeket, ágaprítót, hűtőszekrényt, mosó-szárítógépet ésatöbbi ésatöbbi) . Általában nincs gond, de néha belefutni ilyenbe, sérülés, hibás gép, csomagolás sérülés...stb hát ezzel sajna nem lehet mit kezdeni. Legutóbb a lányomnak egy 400 ezres gamer pc-vel volt gondja, és a cég úgy küldte vissza hogy nem támasztotta ki a proci hűtőt ( pedig ők kikötik hogy küldéskor erre figyelni kell) a hűtő lemozdult, és elrepesztette az oldal plexit. Nem álltak hozzá túl jól. De úgy általánosságban nem szokott probléma lenni, a futárokkal inkább, meg az átvétellel, de ez ugye független a bolttól. 

  • Like 1
Elküldve

Így van. Lassan a személyes vásárlásnak csak a napi fogyasztási cikknél lesz értelme, mert egy kifliről hiába mutatsz nekem képet/videót a neten, én azt akarom látni amit majd megeszek. :-)

Elküldve
7 órája, tgabika76 írta:

Így van. Lassan a személyes vásárlásnak csak a napi fogyasztási cikknél lesz értelme, mert egy kifliről hiába mutatsz nekem képet/videót a neten, én azt akarom látni amit majd megeszek. :-)

Így van, legutóbb pölö láncfűrészt vettem amit egy áruházban vehettem átt. Gyakorlatilag a boltban vettem a terméket, csak éppen azt az egyet hozták oda nekem. Itt mondjuk volt próbaasztal, de nem biztos hogy örültek volna nekem, ha kérek egy akác rönköt próbálni. :-)

Elküldve

Sziasztok! 

Köszönöm szépen az eddigi valaszaitokat! Még egy olyan kérdésem lenne hogy oracsoportot kell cserélnem mert eltort néhány pin a km óra csatijaban, ha rendelek azonosat, és be rakom a meg tett km benne lesz vagy bele kell íratni, ecu tárolja vagy az oracsopi? 

Elküldve

Sziasztok!  G Astra Z14XEP olajszintet nem tudok mérni, sokadjára :D A nívó pálcán van 5 bevésett rész. Az első és az utolsó között van 1liter kb. (gondolom ) . Hidegen, jó ideje állt már és felülről 3 csík hiányzik ( kb. 6dl ) Megfordítom 180fokban a nívópálcát, a sima részét megnézem,  ott pedig tele mutatja. Tehát akkor hogy van tulajdonképp ? Biztos amatőr kérdés, de találkozott már valaki ilyennel ? :) Melyik fele a mérvadó ? :)

 

Köszönöm!

Elküldve
1 óra, joe89 írta:

Sziasztok!  G Astra Z14XEP olajszintet nem tudok mérni, sokadjára :D A nívó pálcán van 5 bevésett rész. Az első és az utolsó között van 1liter kb. (gondolom ) . Hidegen, jó ideje állt már és felülről 3 csík hiányzik ( kb. 6dl ) Megfordítom 180fokban a nívópálcát, a sima részét megnézem,  ott pedig tele mutatja. Tehát akkor hogy van tulajdonképp ? Biztos amatőr kérdés, de találkozott már valaki ilyennel ? :) Melyik fele a mérvadó ? :)

 

Köszönöm!

Hát ha már tettek rá vonalkákat, akkor azt a felét kellene nézni. Nem tudom neked visszamegy-e bármerre fordítod, próbáld meg a másik felé, és megnézni akkor is van-e eltérés a két oldal között. Lehet hogy a karterban a hátsó oldala közel van valamihez és ott azért feljebb olajos. 

Elküldve
5 perce, zotya975 írta:

Hát ha már tettek rá vonalkákat, akkor azt a felét kellene nézni. Nem tudom neked visszamegy-e bármerre fordítod, próbáld meg a másik felé, és megnézni akkor is van-e eltérés a két oldal között. Lehet hogy a karterban a hátsó oldala közel van valamihez és ott azért feljebb olajos. 

Köszi szépen!  Letudom nyomni a torkán az ellenkező irányban is egyébként, de dettó ugyanazt mutatja. A sima felén szinte tele van, a barázdált részen meg alig.  Ha ne adj isten kevés lenne az olaj benne, azt kijelezné a műszerfalon ? Mert bekészítek egy liter olajat és ha felvillan, akkor azonnal utána tölteném.

Elküldve (edited)
27 perce, joe89 írta:

Köszi szépen!  Letudom nyomni a torkán az ellenkező irányban is egyébként, de dettó ugyanazt mutatja. A sima felén szinte tele van, a barázdált részen meg alig.  Ha ne adj isten kevés lenne az olaj benne, azt kijelezné a műszerfalon ? Mert bekészítek egy liter olajat és ha felvillan, akkor azonnal utána tölteném.

Nincs olajszint visszajelző lámpa.Csak a nívón tudod megnézni.Olajnyomásra van visszajelzés.

Módosítva : kingblue
Elküldve
1 órával ezelőtt, kingblue írta:

Nincs olajszint visszajelző lámpa.Csak a nívón tudod megnézni.Olajnyomásra van visszajelzés.

Köszi! Akkor szintén bekészítek egy liter olajat, ha már csak egy csíkot tölt ki az olaj, akkor ráöntök.

  • Like 1
Elküldve
On 2021. 05. 19. at 7:36, joco320d írta:

Nem értem miért ilyen csavart tudtak ide rakni, nem hogy szétszedni nem lehet, még összerakásnál az uj csavarbóll is ugrált kifelé a "kingtony" torx, alig tudtam meghuzni, hogy fogjon.Legközelebb biztos rakok valami más csavart.

869c6a40a15e62831b1ec468e35c8eae.jpg

Hali.Ez a csavar a nyak részénél szoros illesztéssel csatlakozik a feszítőgörgőbe azért hogy fixen tartsa.Más csavar nem jó mert a görgő billegni fog és félreviszi a szíjat.Az igaz hogy csak egyszer használatos.Nem véletlenül lehet külön csavart is venni.Adnak a görgőhöz is de lehet külön is venni.

Elküldve
15 órája, joe89 írta:

Köszi! Akkor szintén bekészítek egy liter olajat, ha már csak egy csíkot tölt ki az olaj, akkor ráöntök.

Nyugi az enyém is ilyen a hátsó oldalát összekeni az olaj.Nyilván a gyárilag megjelölt rovátkázott oldalát kell nézni.

Elküldve
On 2021. 05. 23. at 15:30, gombika19 írta:

Sziasztok! 

Köszönöm szépen az eddigi valaszaitokat! Még egy olyan kérdésem lenne hogy oracsoportot kell cserélnem mert eltort néhány pin a km óra csatijaban, ha rendelek azonosat, és be rakom a meg tett km benne lesz vagy bele kell íratni, ecu tárolja vagy az oracsopi? 

Az óracsoport tárolja a megtett kilométert, szóval ha órát cserélsz, annyi lesz benne amennyi a bontott órában volt. De Op-Com-mal olyan értékre írod amilyenre akarod.

Elküldve
On 2021. 05. 23. at 20:54, kingblue írta:

Nincs olajszint visszajelző lámpa.Csak a nívón tudod megnézni.Olajnyomásra van visszajelzés.

Illetve közvetve lehet következtetni az olajszintre az olajnyomás visszajelző felvillanásából is (alapjáraton). Bár ha az már felvillan, akkor annyira kevés olaj van benne hogy a nívópálcát el sem éri. Ha jó füled van, sokkal előbb hallod meg alapjáraton a szárazon csattogó szelepek hangját, akkor még az olajnyomás lámpa nem világít és nem is villan fel, de már akkor is belemegy jó egy liter olaj...

Elküldve
On 2021. 05. 19. at 21:28, Vardar írta:

Van egy román srác, aki elég minőségi tartalmakat csinál, neki ajánlom két videóját:

 

Mivel a Japanparts, ami egy alsó kategória - ahogy én láttam - is elég jól teljesített, szerintem be lehet vállalni. Valamint itt egy Totalcaros cikk: https://totalcar.hu/magazin/technika/2017/01/03/gyari_szurot_vagy_utangyartottat/

Nekem ezek alapján az a benyomásom, hogy ilyen 20+ éves autók utángyártott szűrői között nem sok különbség van. A megkövetelt teljesítményhez szükséges papír elérhető már régóta, maga a fémház gondolom egy kaptafa. Szerintem mindkettő elég olcsó, mivel ez egy állandóan cserélendő alkatrész, olcsóbbak hozzá az alapanyagok, nem nehéz alacsony áron kihozni a minőséget. Egy szilent már eleve drágább és ritkább alkatrész is, ott biztos lehet a felhasznált gumi tulajdonságain spórolni. De ez csak az én véleményem.

Levegőszűrőből is egyébként egy ideje már a Cromaxnál kapható Technofilt használom, hogy támogassam a magyar ipart. :blush: Érzésre nem különbözik a Hengsttől semmiben. Egy jelöletlen fehér papírdobozban jön, gyárilag egy szám sincs rányomtatva.

Mókás akcentussal beszél. :-) A második videóban a Mann lett a győztes, azt jó áron látom külföldön. Egy bizonyos árszint alatt szerintem nem lehet számottevően spórolni (illetve nem is mindig szerezhető be ésszerűen). Én inkább megkeresem a beszerzési forrást a (leg)jobb minőségűre.

Elküldve

Kedves Fórumtársak!

Sziasztok!

Remélem nem baj, hogy ide írok. :)

Azért írok Nektek, mert eladó lesz szeretett Opelem!---------> lejjebb áraztam!------>599.000 JMF.

Itt a hirdetés linkje:

https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/opel/astra_g/opel_astra_g_1_7_cdti_classic_ii_optima_egyedi_felszereltseggel-16903711

Nem szívesen válok meg tőle!

2007/06. hó. Z17DTL. tökéletes műszaki állapot, 90%-ban autópályán használt, valós nem titkolt 380.000 km.

11 éve van nálam, nagy megelégedettséggel és gondoskodással használtam, de rövid távokat (30-40 km ) megyek mostanában, ezért fájó szívvel megválnék tőle, áttérek benzinre.

Nagyon örülnék, ha hasonlóan gondos gazdára lelne, ahogy nálam volt, ezért is írok ide a fórumra.

Üdv.:

 

Konkesz

Elküldve

gyors kerdes, ujdonsult opel g astra (kombi) tulajkent a kovetkezo problemaba futottam, es nem tudom mit nezzek, faragjak.
szoval ma a delutani inditaskor a mutatok a muszeregysegen nem ontesztelnek, es nem is mutatnak semmit. lampacskak es egyeb dolgok mukodnek, kilometert szamol. barmi otletet elfogadok. :) 

az extra: mikor idehaza leallitottam, majd vmi miatt ujra gyujtast adtam a mutatok feleledtek. par perc pakolas es leallitas utan ujra utra keltem a vassal, de a mutatok ismet nullan alltak. :(
a jarmu februar ota van nalam, a kb. 2000km alatt semmi-de-semmi tunet-elojel nem bukkant fel.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.