Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G tulajdonosok beszélgetnek erről-arról


uhuhu

Recommended Posts

6 órája, joco320d írta:

Nem értem miért ilyen csavart tudtak ide rakni, nem hogy szétszedni nem lehet, még összerakásnál az uj csavarbóll is ugrált kifelé a "kingtony" torx, alig tudtam meghuzni, hogy fogjon.Legközelebb biztos rakok valami más csavart.
 

Pedig elvileg pont azért tesznek ilyen helyre torxot vagy imbuszt mert azok többnyire nehezebben mennek tönkre. 

Link to comment
Megosztás:

On 2021. 05. 15. at 7:05, tgabika76 írta:

Nem mentegetni akarom az említett cégeket, de attól tartok nem ők a hibásak, hanem a posta/csomagküldő a trehány küldeménykezelésük miatt, és itt most mindegy hogy állami cégről (Magyar Posta) vagy futárszolgálatról van-e szó. Persze az alkatrészforgalmazó és a csomagküldő mindig egymásra mutogatnak, mert előbbi szerint rendesen kéne kezelni a küldeményeket és akkor nem törne össze, utóbbi szerint meg rendesen be kéne csomagolni... dolgoztam futárcégnél és jártam sokat a Posta központi raktárában, láttam mi megy. Leginkább az Ace Ventura postás jelenete jut róla eszembe. Felteszem egyes cégeknél amúgy azért drágább a csomagküldés mert drágább opciót választanak ami esetleg garantálja a csomag épségét, mert mondjuk benne foglaltatik némi biztosítás is.

 

Van csomagos tapasztalatom bőven. Tudom, hogy megy ez, az elmúlt két évztizedben óriási mennyiségű csomagot kaptam. A videó is találó, valóban sok múlik a kiszállító futáron. Egy cégnél, ahol dolgoztam, napi szinten az összes futárcég megfordult. Ráláttam, ahol a futár megállt. A platóról, feltartott kézzel, erővel dobálta rá a dobozokat a molnárkocsira. Egy napon három egymástól független futárcég pont ugyanezt csinálta. Ott szinte minden csomagom sérülten érkezett.

A futárcég hibája jelen esetben kizárható. Sértetlen külső állapotban kaptam meg a csomagokat. Tisztán csomagolási hibáról van szó. Nagy, kitöltetlen dobozban, ömlesztve küldik el az árukat. Már a csomag forgatásának hatására is a doboz oldalainak és egymásnak ütődnek, nem kell dobálni. Az a jó, amikor van benne szűrő és kalapács tömegű holmi, ezek egymást összetörik. Belefeszegették a törékeny dobozokat egy alulméretes dobozba, szétrogyasztva azokat. Amikor kitöltőanyag került bele, keménykartont (dobozkartont) és egyéb alkalmatlan anyagokat használnak kitöltőanyagként, mindent ugyanúgy ömlesztve belehajigáltak a csomagba kitöltőanyagostól, amely már a becsomagolásnál vagy minimális terhelésnél szétnyomorgatta a beltartalmat. Csomagon belül 100 réteg fóliával és fél gurigányi széles ragasztószalaggal tekerték be a dobozokat, amely normális módszerekkel eltávolíthatatlan, kőkemény réteget képezett. Lebontáskor kiderült, hogy a fóliával szétlapították, behorpasztották a csomagolást, annyira feszesen tekerték rá. A termék is sérült természetesen.

Módosítva : freddy_
  • Szomorú 1
Link to comment
Megosztás:

On 2021. 05. 15. at 7:41, zotya975 írta:

A Kovácstól rendelek mér évek óta, semmi gondom nem volt velük, de utoljára nem a hozzávaló pedálgumit küldtek, és a reklamációra nem válaszoltak.

Négyből négy csomag beltartalma sérült. Nem a futár által, 100% csomagolási hiba. Az igyekezet és a jóindulat megvolt, próbálták megoldani, cserecsomagokat küldtek, de egyetlen egyszer nem sikerült ésszerűen becsomagolni. A legutolsó próbálkozásnál már a becsomagolásnál megsérült, mielőtt a futárnak adták. Sérült lég -és olajszűrőt nem használok fel. Egy teljes napom elment a négy sérült csomaggal való bajlódással. Ők sem küldenek több csomagot és nekem is elegem van.

A Hengst légszűrő, ami náluk ~ 2000 Ft közel 5000 Ft a Unix-nál. Annyiért tartsák meg. Ebben az országban nem találok több olyan csomagküldő céget, ahol biztonsággal lehetne vásárolni és nem nekem kell majd a szemetesbe tennem a sérült árut, ha úgy kapom meg. Próbálok külföldi forrást találni, esetleg gyűjtőcsomagolásnyi mennyiséget szerezni.

Milyen egyéb prémium márkájú olaj- és légszűrők léteznek a GM és Hengst helyett? Főleg az olajszűrőn nem akarok spórolni, csak erre a két gyártmányra már nincs beszerzési forrásom, főleg nem elfogadható áron.

Módosítva : freddy_
Link to comment
Megosztás:

2 órája, freddy_ írta:

Négyből négy csomag beltartalma sérült. Nem a futár által, 100% csomagolási hiba. Az igyekezet és a jóindulat megvolt, próbálták megoldani, cserecsomagokat küldtek, de egyetlen egyszer nem sikerült ésszerűen becsomagolni. A legutolsó próbálkozásnál már a becsomagolásnál megsérült, mielőtt a futárnak adták. Sérült lég -és olajszűrőt nem használok fel. Egy teljes napom elment a négy sérült csomaggal való bajlódással. Ők sem küldenek több csomagot és nekem is elegem van.

A Hengst légszűrő, ami náluk ~ 2000 Ft közel 5000 Ft a Unix-nál. Annyiért tartsák meg. Ebben az országban nem találok több olyan csomagküldő céget, ahol biztonsággal lehetne vásárolni és nem nekem kell majd a szemetesbe tennem a sérült árut, ha úgy kapom meg. Próbálok külföldi forrást találni, esetleg gyűjtőcsomagolásnyi mennyiséget szerezni.

Milyen egyéb prémium márkájú olaj- és légszűrők léteznek a GM és Hengst helyett? Főleg az olajszűrőn nem akarok spórolni, csak erre a két gyártmányra már nincs beszerzési forrásom, főleg nem elfogadható áron.

Hát elvileg én pont tőlük rendeltem olajszűrőt, hogy mennyire gyári azt nem tudom. https://alkatreszek.hu/95509857_oe_af

Link to comment
Megosztás:

8 órája, gombika19 írta:

Igazándiból volt egy kisebb koccanasom a kocsival, szetment a klíma hűtő, vízhűtő, vízhűtőt vettem ventilátorral, klíma hűtő ki van szedve a ventivel, nyomaskapcsoloval együtt, esetleg így lehetne használni egy darabig még nem veszek bele klíma hűtőt? 

Hát használni éppen lehet de ha nincs bent a klímahűtő és a ventillátor, akkor ne csodálkozz hogy hibalámpázik az autó... 

Link to comment
Megosztás:

2 órája, freddy_ írta:

Mégha tized áron lenne sem kívánom folytatni velük a szélmalomharcot, de egyébként sem küldenek nekem több csomagot. Olajszűrőben a Mann vállalható? Külföldön találtam jó áron.

Van egy román srác, aki elég minőségi tartalmakat csinál, neki ajánlom két videóját:

 

Mivel a Japanparts, ami egy alsó kategória - ahogy én láttam - is elég jól teljesített, szerintem be lehet vállalni. Valamint itt egy Totalcaros cikk: https://totalcar.hu/magazin/technika/2017/01/03/gyari_szurot_vagy_utangyartottat/

Nekem ezek alapján az a benyomásom, hogy ilyen 20+ éves autók utángyártott szűrői között nem sok különbség van. A megkövetelt teljesítményhez szükséges papír elérhető már régóta, maga a fémház gondolom egy kaptafa. Szerintem mindkettő elég olcsó, mivel ez egy állandóan cserélendő alkatrész, olcsóbbak hozzá az alapanyagok, nem nehéz alacsony áron kihozni a minőséget. Egy szilent már eleve drágább és ritkább alkatrész is, ott biztos lehet a felhasznált gumi tulajdonságain spórolni. De ez csak az én véleményem.

Levegőszűrőből is egyébként egy ideje már a Cromaxnál kapható Technofilt használom, hogy támogassam a magyar ipart. :blush: Érzésre nem különbözik a Hengsttől semmiben. Egy jelöletlen fehér papírdobozban jön, gyárilag egy szám sincs rányomtatva.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

7 órája, zotya975 írta:

Hát igazából én is nyomatékkulcs nélkül csináltam. Van ugyan egy, de 8 Nm-t nem tud, gondoltam rá, hogy újra beállítom, és kalibrálom ennyire, de aztán nem került rá sor. A tömítés olyan 1-1.5 milit kiáll a szelepfedélből, aztán elkezdtem lehúzni, és a végén egész kis erő hatására meglapult a tömítés és teljesen felfeküdt fém a fémen, innentől kezdve meg már nem volt jelentősége a lehúzási nyomatéknak hiszen már nem lehetett túlhúzni, csak nem kellett megszakítani a menetet az aluminiumban, de elég hosszúak azok a csavarok. Így menetrögzítőzve meghúztam kézzel érzésre épeszű erővel, és ennyi. A sarkokhoz egész jól hozzáférni, inkább az a cső volt útban ami a kis csonkra csatlakozik a termosztát házon, de leszívtm a hűtőfolyadékból, és levettem a csövet, és fel tudtam óvatosan emelni annyira hogy kényelmesen aláférjen a szelepfedél. 

Én PistiSzerel youtube videóit néztem a témában, aztán láttam mindig, hogy mit megküzd vele. A két vezérműtengely széleihez, hogy lőtted be az tömítőpaszta mennyiségét? Én félek, hogy túl sok/túl kevés lesz, amit kinyomok. Máshova tettél még pasztát, vagy nem is használtál egyáltalán?

Link to comment
Megosztás:

16 órája, Vardar írta:

Én PistiSzerel youtube videóit néztem a témában, aztán láttam mindig, hogy mit megküzd vele. A két vezérműtengely széleihez, hogy lőtted be az tömítőpaszta mennyiségét? Én félek, hogy túl sok/túl kevés lesz, amit kinyomok. Máshova tettél még pasztát, vagy nem is használtál egyáltalán?

Én is szoktam nézni a  videóit, sokat lehet megtudni belőlük. Hát csak úgy raktam oda érzésre, nem hiszem hogy túl sok lehetne, mert amint meglapul a tömítés, tuti összepréseli, és szétnyomja. Máshová nem raktam, elég precízen van illesztve a tömítés, nem hinném hogy gond lenne vele, meg hát ott olyan nagy olajnyomás nincs, csak a veztengely szórja az olajat, és folyik vissza a karter felé. 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

19 órája, freddy_ írta:

Mégha tized áron lenne sem kívánom folytatni velük a szélmalomharcot, de egyébként sem küldenek nekem több csomagot. Olajszűrőben a Mann vállalható? Külföldön találtam jó áron.

Én elég sok mindent rendelek neten az autó alkatrészen kívül is, szerszámokat, gépeket, igazából a boltba sem lehet kipróbálni sokszor meg sem tudod nézni, mert lehet hogy pont az nincs raktáron, a legtöbb helyen már nem is oda kell visszavinni javítatni, hanem el kell postázni valahová, a neten tudsz képet-videót nézni az eszközről, innentől kezdve meg nincs előnye a személyes vásárlásnak. ( Fűnyírót, láncfűrészt, akkus gépeket, ágaprítót, hűtőszekrényt, mosó-szárítógépet ésatöbbi ésatöbbi) . Általában nincs gond, de néha belefutni ilyenbe, sérülés, hibás gép, csomagolás sérülés...stb hát ezzel sajna nem lehet mit kezdeni. Legutóbb a lányomnak egy 400 ezres gamer pc-vel volt gondja, és a cég úgy küldte vissza hogy nem támasztotta ki a proci hűtőt ( pedig ők kikötik hogy küldéskor erre figyelni kell) a hűtő lemozdult, és elrepesztette az oldal plexit. Nem álltak hozzá túl jól. De úgy általánosságban nem szokott probléma lenni, a futárokkal inkább, meg az átvétellel, de ez ugye független a bolttól. 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

7 órája, tgabika76 írta:

Így van. Lassan a személyes vásárlásnak csak a napi fogyasztási cikknél lesz értelme, mert egy kifliről hiába mutatsz nekem képet/videót a neten, én azt akarom látni amit majd megeszek. :-)

Így van, legutóbb pölö láncfűrészt vettem amit egy áruházban vehettem átt. Gyakorlatilag a boltban vettem a terméket, csak éppen azt az egyet hozták oda nekem. Itt mondjuk volt próbaasztal, de nem biztos hogy örültek volna nekem, ha kérek egy akác rönköt próbálni. :-)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! 

Köszönöm szépen az eddigi valaszaitokat! Még egy olyan kérdésem lenne hogy oracsoportot kell cserélnem mert eltort néhány pin a km óra csatijaban, ha rendelek azonosat, és be rakom a meg tett km benne lesz vagy bele kell íratni, ecu tárolja vagy az oracsopi? 

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!  G Astra Z14XEP olajszintet nem tudok mérni, sokadjára :D A nívó pálcán van 5 bevésett rész. Az első és az utolsó között van 1liter kb. (gondolom ) . Hidegen, jó ideje állt már és felülről 3 csík hiányzik ( kb. 6dl ) Megfordítom 180fokban a nívópálcát, a sima részét megnézem,  ott pedig tele mutatja. Tehát akkor hogy van tulajdonképp ? Biztos amatőr kérdés, de találkozott már valaki ilyennel ? :) Melyik fele a mérvadó ? :)

 

Köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

1 óra, joe89 írta:

Sziasztok!  G Astra Z14XEP olajszintet nem tudok mérni, sokadjára :D A nívó pálcán van 5 bevésett rész. Az első és az utolsó között van 1liter kb. (gondolom ) . Hidegen, jó ideje állt már és felülről 3 csík hiányzik ( kb. 6dl ) Megfordítom 180fokban a nívópálcát, a sima részét megnézem,  ott pedig tele mutatja. Tehát akkor hogy van tulajdonképp ? Biztos amatőr kérdés, de találkozott már valaki ilyennel ? :) Melyik fele a mérvadó ? :)

 

Köszönöm!

Hát ha már tettek rá vonalkákat, akkor azt a felét kellene nézni. Nem tudom neked visszamegy-e bármerre fordítod, próbáld meg a másik felé, és megnézni akkor is van-e eltérés a két oldal között. Lehet hogy a karterban a hátsó oldala közel van valamihez és ott azért feljebb olajos. 

Link to comment
Megosztás:

5 perce, zotya975 írta:

Hát ha már tettek rá vonalkákat, akkor azt a felét kellene nézni. Nem tudom neked visszamegy-e bármerre fordítod, próbáld meg a másik felé, és megnézni akkor is van-e eltérés a két oldal között. Lehet hogy a karterban a hátsó oldala közel van valamihez és ott azért feljebb olajos. 

Köszi szépen!  Letudom nyomni a torkán az ellenkező irányban is egyébként, de dettó ugyanazt mutatja. A sima felén szinte tele van, a barázdált részen meg alig.  Ha ne adj isten kevés lenne az olaj benne, azt kijelezné a műszerfalon ? Mert bekészítek egy liter olajat és ha felvillan, akkor azonnal utána tölteném.

Link to comment
Megosztás:

27 perce, joe89 írta:

Köszi szépen!  Letudom nyomni a torkán az ellenkező irányban is egyébként, de dettó ugyanazt mutatja. A sima felén szinte tele van, a barázdált részen meg alig.  Ha ne adj isten kevés lenne az olaj benne, azt kijelezné a műszerfalon ? Mert bekészítek egy liter olajat és ha felvillan, akkor azonnal utána tölteném.

Nincs olajszint visszajelző lámpa.Csak a nívón tudod megnézni.Olajnyomásra van visszajelzés.

Módosítva : kingblue
Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, kingblue írta:

Nincs olajszint visszajelző lámpa.Csak a nívón tudod megnézni.Olajnyomásra van visszajelzés.

Köszi! Akkor szintén bekészítek egy liter olajat, ha már csak egy csíkot tölt ki az olaj, akkor ráöntök.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

On 2021. 05. 19. at 7:36, joco320d írta:

Nem értem miért ilyen csavart tudtak ide rakni, nem hogy szétszedni nem lehet, még összerakásnál az uj csavarbóll is ugrált kifelé a "kingtony" torx, alig tudtam meghuzni, hogy fogjon.Legközelebb biztos rakok valami más csavart.

869c6a40a15e62831b1ec468e35c8eae.jpg

Hali.Ez a csavar a nyak részénél szoros illesztéssel csatlakozik a feszítőgörgőbe azért hogy fixen tartsa.Más csavar nem jó mert a görgő billegni fog és félreviszi a szíjat.Az igaz hogy csak egyszer használatos.Nem véletlenül lehet külön csavart is venni.Adnak a görgőhöz is de lehet külön is venni.

Link to comment
Megosztás:

15 órája, joe89 írta:

Köszi! Akkor szintén bekészítek egy liter olajat, ha már csak egy csíkot tölt ki az olaj, akkor ráöntök.

Nyugi az enyém is ilyen a hátsó oldalát összekeni az olaj.Nyilván a gyárilag megjelölt rovátkázott oldalát kell nézni.

Link to comment
Megosztás:

On 2021. 05. 23. at 15:30, gombika19 írta:

Sziasztok! 

Köszönöm szépen az eddigi valaszaitokat! Még egy olyan kérdésem lenne hogy oracsoportot kell cserélnem mert eltort néhány pin a km óra csatijaban, ha rendelek azonosat, és be rakom a meg tett km benne lesz vagy bele kell íratni, ecu tárolja vagy az oracsopi? 

Az óracsoport tárolja a megtett kilométert, szóval ha órát cserélsz, annyi lesz benne amennyi a bontott órában volt. De Op-Com-mal olyan értékre írod amilyenre akarod.

Link to comment
Megosztás:

On 2021. 05. 23. at 20:54, kingblue írta:

Nincs olajszint visszajelző lámpa.Csak a nívón tudod megnézni.Olajnyomásra van visszajelzés.

Illetve közvetve lehet következtetni az olajszintre az olajnyomás visszajelző felvillanásából is (alapjáraton). Bár ha az már felvillan, akkor annyira kevés olaj van benne hogy a nívópálcát el sem éri. Ha jó füled van, sokkal előbb hallod meg alapjáraton a szárazon csattogó szelepek hangját, akkor még az olajnyomás lámpa nem világít és nem is villan fel, de már akkor is belemegy jó egy liter olaj...

Link to comment
Megosztás:

On 2021. 05. 19. at 21:28, Vardar írta:

Van egy román srác, aki elég minőségi tartalmakat csinál, neki ajánlom két videóját:

 

Mivel a Japanparts, ami egy alsó kategória - ahogy én láttam - is elég jól teljesített, szerintem be lehet vállalni. Valamint itt egy Totalcaros cikk: https://totalcar.hu/magazin/technika/2017/01/03/gyari_szurot_vagy_utangyartottat/

Nekem ezek alapján az a benyomásom, hogy ilyen 20+ éves autók utángyártott szűrői között nem sok különbség van. A megkövetelt teljesítményhez szükséges papír elérhető már régóta, maga a fémház gondolom egy kaptafa. Szerintem mindkettő elég olcsó, mivel ez egy állandóan cserélendő alkatrész, olcsóbbak hozzá az alapanyagok, nem nehéz alacsony áron kihozni a minőséget. Egy szilent már eleve drágább és ritkább alkatrész is, ott biztos lehet a felhasznált gumi tulajdonságain spórolni. De ez csak az én véleményem.

Levegőszűrőből is egyébként egy ideje már a Cromaxnál kapható Technofilt használom, hogy támogassam a magyar ipart. :blush: Érzésre nem különbözik a Hengsttől semmiben. Egy jelöletlen fehér papírdobozban jön, gyárilag egy szám sincs rányomtatva.

Mókás akcentussal beszél. :-) A második videóban a Mann lett a győztes, azt jó áron látom külföldön. Egy bizonyos árszint alatt szerintem nem lehet számottevően spórolni (illetve nem is mindig szerezhető be ésszerűen). Én inkább megkeresem a beszerzési forrást a (leg)jobb minőségűre.

Link to comment
Megosztás:

Kedves Fórumtársak!

Sziasztok!

Remélem nem baj, hogy ide írok. :)

Azért írok Nektek, mert eladó lesz szeretett Opelem!---------> lejjebb áraztam!------>599.000 JMF.

Itt a hirdetés linkje:

https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/opel/astra_g/opel_astra_g_1_7_cdti_classic_ii_optima_egyedi_felszereltseggel-16903711

Nem szívesen válok meg tőle!

2007/06. hó. Z17DTL. tökéletes műszaki állapot, 90%-ban autópályán használt, valós nem titkolt 380.000 km.

11 éve van nálam, nagy megelégedettséggel és gondoskodással használtam, de rövid távokat (30-40 km ) megyek mostanában, ezért fájó szívvel megválnék tőle, áttérek benzinre.

Nagyon örülnék, ha hasonlóan gondos gazdára lelne, ahogy nálam volt, ezért is írok ide a fórumra.

Üdv.:

 

Konkesz

Link to comment
Megosztás:

gyors kerdes, ujdonsult opel g astra (kombi) tulajkent a kovetkezo problemaba futottam, es nem tudom mit nezzek, faragjak.
szoval ma a delutani inditaskor a mutatok a muszeregysegen nem ontesztelnek, es nem is mutatnak semmit. lampacskak es egyeb dolgok mukodnek, kilometert szamol. barmi otletet elfogadok. :) 

az extra: mikor idehaza leallitottam, majd vmi miatt ujra gyujtast adtam a mutatok feleledtek. par perc pakolas es leallitas utan ujra utra keltem a vassal, de a mutatok ismet nullan alltak. :(
a jarmu februar ota van nalam, a kb. 2000km alatt semmi-de-semmi tunet-elojel nem bukkant fel.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.