Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G tulajdonosok beszélgetnek erről-arról


uhuhu

Recommended Posts

41 perce, bami írta:

Sziasztok!

Aki már cserélt már fagyállót,mondja már meg hogy hidegen vagy melegen nyitott termosztátnál kell a hűtőfolyadékot leengedni hogy a lehető legtöbb kifolyjon.Mindkét verziót olvastam már. (Z14XEP).

Üdv.

Hali.

 Forró nyomás alatt lévő rendszert megbontani?.Aki még nem forrázta le magát annak ajánlott.

Természetesen hidegnél.Z 14 xep-nél az alsó vastag csövet oldani /bilincs/Kiegyenlítőtartály sapkát levenni és lefolyik nagyrésze. Fűtéscsap kinyit.Valamennyi úgyis marad benne.

Módosítva : kingblue
Link to comment
Megosztás:

13 perce, bami írta:

Sziasztok!

Aki már cserélt már fagyállót,mondja már meg hogy hidegen vagy melegen nyitott termosztátnál kell a hűtőfolyadékot leengedni hogy a lehető legtöbb kifolyjon.Mindkét verziót olvastam már. (Z14XEP).

Üdv.

Hidegen is lefolyik. legalábbis a z14xe. Fűtés csapot állítsd melegre! 

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, kingblue írta:

Hali.

 Forró nyomás alatt lévő rendszert megbontani?.Aki még nem forrázta le magát annak ajánlott.

Természetesen hidegnél.Z 14 xep-nél az alsó vastag csövet oldani /bilincs/Kiegyenlítőtartály sapkát levenni és lefolyik nagyrésze. Fűtéscsap kinyit.Valamennyi úgyis marad benne.

Én a hűtő alján lévő csapot szoktam kitekerni. Minden IS hűtőfolyadékos lesz, úgy kell készülni :)

Link to comment
Megosztás:

16 órája, kingblue írta:

Ha van egyáltalán.Nem mindegyik hűtőn van.

 

Ezekkel a régi bilincsekkel sem olyan öröm és boldogság a szerelés. Mikor a felső, hűtőbe menő csövet cseréltük, hát megküzdöttünk velük, az biztos. Egyébként nekem se gyári a hűtő, elég idióta helyen van a leeresztő csapja, ahogy kiömlik a folyadék, az alvázra megy egyből, palackot se nagyon lehet betenni, hogy abba folyjon.

Link to comment
Megosztás:

48 perce, Vardar írta:

Ezekkel a régi bilincsekkel sem olyan öröm és boldogság a szerelés. Mikor a felső, hűtőbe menő csövet cseréltük, hát megküzdöttünk velük, az biztos. Egyébként nekem se gyári a hűtő, elég idióta helyen van a leeresztő csapja, ahogy kiömlik a folyadék, az alvázra megy egyből, palackot se nagyon lehet betenni, hogy abba folyjon.

Elvileg egy csövet kell ráhúzni a csonkra. Azért csak elvileg mert még nem csináltam, majd a nyáron a  vezérlés cserekor. 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

5 órája, joe89 írta:

Sziasztok!

Olajsapka mellett folyik az olaj. Létezik, hogy itt megegyen rövid idő alatt fél litert kb ? Az tuti hogy onnan jön az olaj,de a mennyiség az kicsit durvának tűnik szerintem. Találkozott már valaki ilyennel ?

Köszönöm!

Hát fél liter olajnak azért már nyoma van főleg ha fentről folyik. Szerintem annak a fél liternek a nagy része másfelé ment el. 

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, zotya975 írta:

Hát fél liter olajnak azért már nyoma van főleg ha fentről folyik. Szerintem annak a fél liternek a nagy része másfelé ment el. 

Van annyi nyoma , hogy az olajsapka körül olajos, a katalizátor oldala szintén, de még kapott az olajszűrőház is. Viszont ez nem tűnik annyira nagyon soknak. Bár gondolom a forró katalizátor miatt valamennyi el is párologhatott, nem  ? Egyébként köszönöm szépen a válaszodat! :) Lehet nem olajszűrő ház, rosszul írtam. A katalizátor mellett szemből állva jobb oldalt. Olajpumpa van ott talán...

Módosítva : joe89
Link to comment
Megosztás:

42 perce, joe89 írta:

Van annyi nyoma , hogy az olajsapka körül olajos, a katalizátor oldala szintén, de még kapott az olajszűrőház is. Viszont ez nem tűnik annyira nagyon soknak. Bár gondolom a forró katalizátor miatt valamennyi el is párologhatott, nem  ? Egyébként köszönöm szépen a válaszodat! :) Lehet nem olajszűrő ház, rosszul írtam. A katalizátor mellett szemből állva jobb oldalt. Olajpumpa van ott talán...

Szia.A jobb oldalon az olajszűrőház van.Az olajpumpa a bal oldalon van.Ha szembe állsz az autóval.Már ha  z14 xep- ről van szó. A szelepfedél tetején lévő olajbetöltő sapka esetlegesen egy tömítés cserét megérne.Vedd le a sapkát töröld szárazra aztán figyeld hol jelenik meg az olaj.

Módosítva : kingblue
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

54 perce, joe89 írta:

Van annyi nyoma , hogy az olajsapka körül olajos, a katalizátor oldala szintén, de még kapott az olajszűrőház is. Viszont ez nem tűnik annyira nagyon soknak. Bár gondolom a forró katalizátor miatt valamennyi el is párologhatott, nem  ? Egyébként köszönöm szépen a válaszodat! :)

 

14 perce, kingblue írta:

Szia.A jobb oldalon az olajszűrőház van.Az olajpumpa a bal oldalon van.Ha szembe állsz az autóval.Már ha  z14 xep- ről van szó. A szelepfedél tetején lévő olajbetöltő sapka esetlegesen egy tömítés cserét megérne.Vedd le a sapkát töröld szárazra aztán figyeld hol jelenik meg az olaj.

Szia! :) Köszönöm a válaszodat! Teljesen új olajbetöltő sapkát vettem. Biztos onnan nyomta az olajat , csak furcsálltam hogy ennyit ott kitud préselni. Egy huzamba mentem vele nagyjából 500km-et. Előtte is jellemző volt hogy kicsit szökött onnan az olaj, de ez a fél liter/500km azért elég durva. Remélem, hogy nincs más baja. Igen, z14xep-ről van szó.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok! 

Egyik szemem sír, másik nevet: eladó a G, de jött helyette egy K :) köszönöm srácok a sok levélváltást, jó tanácsokat, tippeket az elmúlt években. Ha valakit érdekel egy 189e km-es 2006-os első tulajos magyarországi G, nyugodtan írjon.. jó lenne, ha a következő 15éve is ilyen lenne, mint a nálunk töltöttek :cry:

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok! 

X14xe 2000-es, benzines G Astrámmal következő a problémám.

Általában hideg motorral való indítás után a motor fordulatszám felfut 1500 és 2500 fölé. A gázfröccs ezen általában rontani szokott, ha megyek vele kilométereket akkor sem áll vissza, nem rángat. Megfigyeltem, hogyha a motort leállítom, várakozom kb. 2 percet és elindítom, akkor jó lesz az alapjárat. Mi okozhatja?

Alapjársti sz. motor új.F Fojtószelepház patyolat minden hol. Egrszelep új. Injektorok cserélve. M. hőfok mérő, gázpedál jeladó cserélve.  Kartergázcső járat patyolat. Szivárgást, farsot nem tapasztalok! Gyertyák tökéletesek, csodás özbarnaszínű lenyomattal. Alapjárat nem ingadozik, csak a fentiek szerint néha magas és nagyon zavar. 

Köszönöm a segítséget! 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...

Kedves Fórumtársak!

Sziasztok!

Remélem nem baj, hogy ide írok. :)

Azért írok Nektek, mert eladó lesz szeretett Opelem!

Nem szívesen válok meg tőle!

2007/06. hó. Z17DTL. tökéletes műszaki állapot, 90%-ban autópályán használt, valós nem titkolt 380.000 km.

11 éve van nálam, nagy megelégedettséggel és gondoskodással használtam, de rövid távokat (30-40 km ) megyek mostanában, ezért fájó szívvel megválnék tőle, áttérek benzinre.

Nagyon örülnék, ha hasonlóan gondos gazdára lelne, ahogy nálam volt, ezért is írok ide a fórumra.

Vannak nagyfelbontású képek, a hirdetést felteszem majd a használtautó-ra is, de neppereknek, hanyag embereknek még a pénz ellenében sem adom oda. :)

Akit esetleg érdekel szívesen vendégül látom az itthoni mini kávézómban.

Részleteket később. 

 

Üdv.:

 

Konkesz

 

 

Link to comment
Megosztás:

On 2021. 03. 19. at 8:30, Kunpál76 írta:

Sziasztok! 

X14xe 2000-es, benzines G Astrámmal következő a problémám.

Általában hideg motorral való indítás után a motor fordulatszám felfut 1500 és 2500 fölé. A gázfröccs ezen általában rontani szokott, ha megyek vele kilométereket akkor sem áll vissza, nem rángat. Megfigyeltem, hogyha a motort leállítom, várakozom kb. 2 percet és elindítom, akkor jó lesz az alapjárat. Mi okozhatja?

Alapjársti sz. motor új.F Fojtószelepház patyolat minden hol. Egrszelep új. Injektorok cserélve. M. hőfok mérő, gázpedál jeladó cserélve.  Kartergázcső járat patyolat. Szivárgást, farsot nem tapasztalok! Gyertyák tökéletesek, csodás özbarnaszínű lenyomattal. Alapjárat nem ingadozik, csak a fentiek szerint néha magas és nagyon zavar. 

Köszönöm a segítséget! 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Milyen fajta vízhőfok jeladót tettél be?

Link to comment
Megosztás:

Hétvégén átraktam a nyári kerekeket, kiganéztam az autót, kicseréltem a levegőszűrőt és a pollenszűrőt, és ha már ki volt véve kitakarítottam a klímát. Mondjuk ez erős túlzás, mert csak elfüstöltem egy Lidlis fertőtlenítőt ( de lehet csak illatosítót) az autóban, de most ez van. Át akartam rakni a pedálgumikat is, de amit küldtek, nem passzol:

febcfd7684d01b28a5fd7878b4d23230.jpg

Írtam a webáruháznak, mert én szerintem jól rendeltem, de még nem válaszoltak:

2c511890fbf95275d57ba80ac48774b2.png

 

Hátravan még a benzinszűrő, olajcsere, szelepfedél tömítés és a gyertyacsere. 

Link to comment
Megosztás:

38 perce, gombika19 írta:

Sziasztok, lenne egy 98 as G astram, X16xel motorkodu, olyan kérdésem lenne hogy tempomatot be lehet e rakni bele, én úgy hallottam hogy nem mivel bowdenes a gáz, igaz ez? 

Van bowdenes tempomat is, ezt némi " reszeléssel" be lehet szerelni, kell egy másik fékpedál kapcsoló, aminek több érintkezője van, egy kuplungpedál kapcsoló ( meg kell nézni a konzolon van-e helye) tempomatos bajuszkapcsoló, ( ezek ugye alapból kellenek) maga a tempomat ami ugye húzza a gázbowdent. Viszont ez nem túl okos ( mivel régebbi autóból B omegából való ha jól tudom) így nem tartja a sebességet, csak a gázt ahol bekapcsolod. Gyakorlatilag egy " második" gáwbowden amit a bajuszkapcsolóról vezérelsz ott tudsz ugyanúgy léptetni fel-le mint nálunk, csak mivel nincs visszajelzése a jármű sebességéről ( mivel nem tudod összekötni a két " rendszert")nem tudja a tempót tartani. A kuplung és a fékpedál lenyomásra kikapcsol. 

Lehet hogy már létezett ebbe az évjáratba is gyári bowdenes tempomat, nem tudok róla, de lehet hogy jön majd valaki és felvilágosít. 

Link to comment
Megosztás:

44 perce, zotya975 írta:

Van bowdenes tempomat is, ezt némi " reszeléssel" be lehet szerelni, kell egy másik fékpedál kapcsoló, aminek több érintkezője van, egy kuplungpedál kapcsoló ( meg kell nézni a konzolon van-e helye) tempomatos bajuszkapcsoló, ( ezek ugye alapból kellenek) maga a tempomat ami ugye húzza a gázbowdent. Viszont ez nem túl okos ( mivel régebbi autóból B omegából való ha jól tudom) így nem tartja a sebességet, csak a gázt ahol bekapcsolod. Gyakorlatilag egy " második" gáwbowden amit a bajuszkapcsolóról vezérelsz ott tudsz ugyanúgy léptetni fel-le mint nálunk, csak mivel nincs visszajelzése a jármű sebességéről ( mivel nem tudod összekötni a két " rendszert")nem tudja a tempót tartani. A kuplung és a fékpedál lenyomásra kikapcsol. 

Lehet hogy már létezett ebbe az évjáratba is gyári bowdenes tempomat, nem tudok róla, de lehet hogy jön majd valaki és felvilágosít. 

Értem, pontosan mit jelent hogy nem bírja a tempót tartani, pl azt hogy be állítod 3k fordulatra és amit ott lead az lesz a sebesség, a fordulatot tartja meg és nem a sebességet? 

Esetleg mennyire macerás ennek a beszerelese, illetve honnan tudnám össze szedni hozzá a cuccokat? 

Ecuban, vagy máshol kell valamit csinálni, engedélyezni a tempomatot, úgy tudom delco vezérlőm van

Link to comment
Megosztás:

26 perce, gombika19 írta:

Értem, pontosan mit jelent hogy nem bírja a tempót tartani, pl azt hogy be állítod 3k fordulatra és amit ott lead az lesz a sebesség, a fordulatot tartja meg és nem a sebességet? 

Esetleg mennyire macerás ennek a beszerelese, illetve honnan tudnám össze szedni hozzá a cuccokat? 

Ecuban, vagy máshol kell valamit csinálni, engedélyezni a tempomatot, úgy tudom delco vezérlőm van

Igen, beállítod a motorfordulatot, de ha emelkedőhöz érsz az autó lassul, lejtőn meg gyorsul, mert nincs visszajelzés a valós sebességről mint a gyári elektromos gázpedállal szerelt autók tempomatjánál. Bontottan lehet nézni pölö: https://www.nyugatiautobonto.hu/termekek/opel-astra-g-tempomat-vezerlo-elektronika-10858 De mivel máris látok G astra bowdeneshez valót, így visszavonom azt hogy nem tudja tartani a sebességet, gyanítom ha gyári akkor tudja. Tempomatos kar pölö van itt: http://bolthely.hu/autokun/id/00291_Tempomat_kar_Astra_G A pedálkapcsolókat is a neten lehet összevadászni. Persze az lenne a legjobb, ha bontóban egy tempomattal szerelt autóból te tudnál kiszedni mindent és akkor egyből látod hová-hogyan kell beépíteni. 

ECU-t azt passzolom. 

 

Link to comment
Megosztás:

39 perce, zotya975 írta:

Igen, beállítod a motorfordulatot, de ha emelkedőhöz érsz az autó lassul, lejtőn meg gyorsul, mert nincs visszajelzés a valós sebességről mint a gyári elektromos gázpedállal szerelt autók tempomatjánál. Bontottan lehet nézni pölö: https://www.nyugatiautobonto.hu/termekek/opel-astra-g-tempomat-vezerlo-elektronika-10858 De mivel máris látok G astra bowdeneshez valót, így visszavonom azt hogy nem tudja tartani a sebességet, gyanítom ha gyári akkor tudja. Tempomatos kar pölö van itt: http://bolthely.hu/autokun/id/00291_Tempomat_kar_Astra_G A pedálkapcsolókat is a neten lehet összevadászni. Persze az lenne a legjobb, ha bontóban egy tempomattal szerelt autóból te tudnál kiszedni mindent és akkor egyből látod hová-hogyan kell beépíteni. 

ECU-t azt passzolom. 

 

Ohh értem, meg egy olyan kérdésem lenne hogy a vezérlőt azt kintre kell rakni a folytoszelephaz mellé, illetve a bowdent a másikra rá kell kötni? 

Link to comment
Megosztás:

42 perce, gombika19 írta:

Ohh értem, meg egy olyan kérdésem lenne hogy a vezérlőt azt kintre kell rakni a folytoszelephaz mellé, illetve a bowdent a másikra rá kell kötni? 

Ezt nem tudom hogy a fojtószelepháznál ahol rácsatlakozik a tempomat bowdene van-e neki hely vagy kiképzés. A vezérlőt sem tudom gyárilag hol helyezkedik el, de szerintem a vezetőoldali toronynál, mert kábé addig ér el úgy hogy a bowden nagyjából egyenesen van vezetve. Mint itt, bár ez utólagos és F astra:

0,28-tól mutatja  a vezérlőt és hogy merre vitte a bowdent. Szerintem a hosszából adódóan, itt is csak ezen az oldalon helyezhető el. Főleg mivel kétoldalt van gyárilag kábel átvezetés az utastérbe, és szerintem az anyósoldal túl közel van, valószinűbb itt a vezető oldalon. A gázpedál bowden is erről jön valahol a fékrásegítő vákumdob alatt, logikusnak tűnik hogy a tempomaté is erről húz. 

Link to comment
Megosztás:

Tempomat témához: épp most raktam be a Calibrába egy ilyen bowdenes tempomatot, szóval első kézből annyit mondhatok hogy a dolog igenis kivitelezhető, és működik. Nem igaz hogy nincs visszajelzése a sebességről, ugyanis a tempomat vezérlőre menő 9 szál vezeték közül az egyxik a sebességjelé (a kilométeróra hátuljában (nálam) poiros-kék vezeték), ergo igenis képes tartani a sebességet, szóval ha beállítod mondjuk 100-ra, akkor azt fogja is tartani.

Elvileg fékkapcsoló sem kell hozzá másik, jó az is ami most van az autóban. Kuplungkapcsoló valószínűleg kelleni fog, bár meg kell nézni, nekem az Astrában (abban is van tempomat) történetesen benne volt gyárilag, a Calibrába meg bele sem tudom rakni mert olyan pedálkonzolom van amiben nincs meg a helye, úgyhogy nekem most ez a része nincs is bekötve.

Ami még fontos, és ezt én is megszívtam a Calival: ha nem ugyanolyan motorkódú autóból való a tempomat mint amibe berakod (és Astra 1.6-nál biztos hogy ebbe bele fogsz futni mert ezek a bowdenes tempomatok jellemzően B Omegából vagy B Vectránól valók, de ott is főleg a nagyobb motoros változatokban voltak), akkor kelleni fog egy jelsokszorozó, mert így nem fogod tudni 30km/h-nál bekapcsolni a tempomatot, csak 80 felett (azért mert a két autónak más a sebességjeladója). 

Hogy a fojtószelepháznál megvan-e a helye a második gázbowdennek azt nem tudom, nekem szerencsém volt mert megvolt.

Amúgy nem túl bonyolult a bekötése, a 9 szál vezetékből pl. az egyik a diagnosztikai csatiba menne, de mivel ez a G Astránál már OBD-s, így ez ki is esett, szóval marad 8. Ezek pedig a következők:

  • 3 vezeték megy a kormánykapcsolóra
  • egy a fékpedálhoz
  • egy a kuplungpedálhoz
  • egy kapcsolt pozitív (a biztosítéktáblára)
  • egy test
  • és végül egy a kilométeróra mögött a sebességjeladó vezetékére

Ezt a régi fajta bowdenes tempomatot még programozni sem kell, szóval csak beszereled és kész is, aki tudja hogy mit csinál és ért valamelyest az elektromossághoz (valamint megvan a tempomat bowden helye a fojtószelepháznál), annak egy délelőtt alatt megvan. :cool: 

 

Link to comment
Megosztás:

11 órája, tgabika76 írta:

Tempomat témához: épp most raktam be a Calibrába egy ilyen bowdenes tempomatot, szóval első kézből annyit mondhatok hogy a dolog igenis kivitelezhető, és működik. Nem igaz hogy nincs visszajelzése a sebességről, ugyanis a tempomat vezérlőre menő 9 szál vezeték közül az egyxik a sebességjelé (a kilométeróra hátuljában (nálam) poiros-kék vezeték), ergo igenis képes tartani a sebességet, szóval ha beállítod mondjuk 100-ra, akkor azt fogja is tartani.

Elvileg fékkapcsoló sem kell hozzá másik, jó az is ami most van az autóban. Kuplungkapcsoló valószínűleg kelleni fog, bár meg kell nézni, nekem az Astrában (abban is van tempomat) történetesen benne volt gyárilag, a Calibrába meg bele sem tudom rakni mert olyan pedálkonzolom van amiben nincs meg a helye, úgyhogy nekem most ez a része nincs is bekötve.

Ami még fontos, és ezt én is megszívtam a Calival: ha nem ugyanolyan motorkódú autóból való a tempomat mint amibe berakod (és Astra 1.6-nál biztos hogy ebbe bele fogsz futni mert ezek a bowdenes tempomatok jellemzően B Omegából vagy B Vectránól valók, de ott is főleg a nagyobb motoros változatokban voltak), akkor kelleni fog egy jelsokszorozó, mert így nem fogod tudni 30km/h-nál bekapcsolni a tempomatot, csak 80 felett (azért mert a két autónak más a sebességjeladója). 

Hogy a fojtószelepháznál megvan-e a helye a második gázbowdennek azt nem tudom, nekem szerencsém volt mert megvolt.

Amúgy nem túl bonyolult a bekötése, a 9 szál vezetékből pl. az egyik a diagnosztikai csatiba menne, de mivel ez a G Astránál már OBD-s, így ez ki is esett, szóval marad 8. Ezek pedig a következők:

  • 3 vezeték megy a kormánykapcsolóra
  • egy a fékpedálhoz
  • egy a kuplungpedálhoz
  • egy kapcsolt pozitív (a biztosítéktáblára)
  • egy test
  • és végül egy a kilométeróra mögött a sebességjeladó vezetékére

Ezt a régi fajta bowdenes tempomatot még programozni sem kell, szóval csak beszereled és kész is, aki tudja hogy mit csinál és ért valamelyest az elektromossághoz (valamint megvan a tempomat bowden helye a fojtószelepháznál), annak egy délelőtt alatt megvan. :cool: 

 

Nekem szerencsém lett volna az F-el mert ott volt a pedáltartó konzolon a lyuk a kapcsolónak a kuplungpedálnál is. Viszont a sebesség jelet nem tudom honnan kellett volna vennem, mert tudomásom szerint az útjeladó csak 53Km/h-ig mér, legalábbis a kijelzőn csak eddig lehet leolvasni. Vagy ettől függetlenül kap jelet nagyobb sebességnél is az ECU, csak a kijelző ennyire alkalmas? Csak mire összeszedtem mindent ugye eladtam a kocsit. A vezérlőt odaadtam valakinek, a tempomatos kar ( pontosabban a kormánykapcsolók) meg ugye egyforma szinte az összes opelban talán a Kadettől a Zafiráig bezárólag, így azt megtartottam tartaléknak. Szerintem még az Agila-Suzukiban is ilyenek vannak. 

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! G Astra ülését mennyire nehéz kiszedni ? Akarok egy teljes takarítást. Az üléseket is külön-külön kárpit tisztítóval megtisztítanám. Meg akkor az egész szőnyeget is sokkal könnyebb lenne. Van valami, amire különösen oda kell figyelni ?
Köszönöm!

 

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.