kingblue Elküldve Február6, 2021 Megoszt Elküldve Február6, 2021 6 perce, joe89 írta: Üdvözlet! Egy 2005-ös G astra ( Z14XEP) mennyire számít normális fogyasztásnak, hogy csurdig tankolom. Elvileg 52 literes és 650km után gyullad fel a lámpa hogy tankoljak. Nyilván akkor még van benne benzin, de tovább nem mertem kísérletezni. Irány a benzinkút :D Szóval ez egy átlagos fogyasztásnak elmegy ? Gondolom vegyes használattal város pálya stb.Nagyjából 7 literes fogyasztás az jó. Link to comment Megosztás: More sharing options...
joe89 Elküldve Február6, 2021 Megoszt Elküldve Február6, 2021 Just now, kingblue írta: Gondolom vegyes használattal város pálya stb.Nagyjából 7 literes fogyasztás az jó. Igen, a végén szerkesztettem is. 70% városon kívül. 90-100km/h, 30% város. Pálya az nem volt benne. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Február8, 2021 Megoszt Elküldve Február8, 2021 Sziasztok! A vezérműkerekek rögzítésére hogy kitekerjem a csavart ( szerintem majd szimeringet kell cserélnem alattuk) használható a vezérlés rögzítő? Tudom hogy van a tengelyen lapolás villáskulcsnak, de ha nem muszáj nem veszem le a szelepfedelet. Ugye hivatalosan egy célszerszám van erre, de ha megfogja a vezérlés cserekor használatos rögzítő is, akkor nem veszek/ csinálok ilyet: https://tomnerszerszam.hu/CSAPOS-VEZERMUKEREK-FORGATO-9AT3-A01 Link to comment Megosztás: More sharing options...
kingblue Elküldve Február8, 2021 Megoszt Elküldve Február8, 2021 4 órája, zotya975 írta: Sziasztok! A vezérműkerekek rögzítésére hogy kitekerjem a csavart ( szerintem majd szimeringet kell cserélnem alattuk) használható a vezérlés rögzítő? Tudom hogy van a tengelyen lapolás villáskulcsnak, de ha nem muszáj nem veszem le a szelepfedelet. Ugye hivatalosan egy célszerszám van erre, de ha megfogja a vezérlés cserekor használatos rögzítő is, akkor nem veszek/ csinálok ilyet: https://tomnerszerszam.hu/CSAPOS-VEZERMUKEREK-FORGATO-9AT3-A01 Hali.Műanyagból van elvileg megfogná de én ellent fogni csinálnék egy F kulcsot ami a két szembelévő vezérműkerék furataiba bele passzol.Ellentfogni jó.Mert azért meg van húzva rendesen az a rögzítő anya.De ha leveszed a vezérműkerekeket úgy is elfordul a vez.tengely. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Február9, 2021 Megoszt Elküldve Február9, 2021 17 órája, kingblue írta: Hali.Műanyagból van elvileg megfogná de én ellent fogni csinálnék egy F kulcsot ami a két szembelévő vezérműkerék furataiba bele passzol.Ellentfogni jó.Mert azért meg van húzva rendesen az a rögzítő anya.De ha leveszed a vezérműkerekeket úgy is elfordul a vez.tengely. Kösz, én is azt gyanítottam hogy jobb nem csak a rögzítőre hagyni ezt, végülis nem olyan nagy munka egy laposvasból meg pár 8-10-as csavarból összerakni egy ellenfogatót. Ehhez tulajdonképpen csak a vezérlés felső fedelét kell levennem, így meg tudom csinálni előre is. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Február9, 2021 Megoszt Elküldve Február9, 2021 Az autó ma 11 órakor sikeres műszaki vizsgát tett. A költsége 35 ezer Forint volt amiből 11 ezer az új rugó a többi a vizsgadíj. Az érvényesség időpontja meghosszabbodott a vírus miatt, tehát Február 9.-én fog lejárni 2 év múlva. 2 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Béla Elküldve Február13, 2021 Megoszt Elküldve Február13, 2021 Sziasztok! Nem olyan rég volt komplett vezérlés csere, mindent cseréltek rajta gyari alkatreszekkel. Ma reggel letekerem az olajbeöntőt és áll alatta a jégkása. Vizet nem fogyaszt, olajat sem. De ez akkor sem normális. Az L alakú karter csőben befagyva a kapucsinó. 1,4 z 14xep. Ennyire szar lenne az opelnél a kartergáz elvezetés? 1,2 esnél nincs ilyen, mondjuk ott egr sincs. A vezérmű tengelyen ott a jégkristály. Másnál is van ilyen?? Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Február13, 2021 Megoszt Elküldve Február13, 2021 3 órája, Béla írta: Sziasztok! Nem olyan rég volt komplett vezérlés csere, mindent cseréltek rajta gyari alkatreszekkel. Ma reggel letekerem az olajbeöntőt és áll alatta a jégkása. Vizet nem fogyaszt, olajat sem. De ez akkor sem normális. Az L alakú karter csőben befagyva a kapucsinó. 1,4 z 14xep. Ennyire szar lenne az opelnél a kartergáz elvezetés? 1,2 esnél nincs ilyen, mondjuk ott egr sincs. A vezérmű tengelyen ott a jégkristály. Másnál is van ilyen?? Ha rövid távokon használod az autót, akkor a "cappuccino" megléte sajnos borítékolható. Nem kell hogy fogyassza a vizet, elég hozzá a hideg hengerfalon a levegőből kicsapódó pára, ami az olajjal keveredve a fent leírt jelenséget okozza. Ez pedig télen simán belefagy a kartergázcsövekbe és rtövid utak esetén nem elképzelhetetlen hogy a vezérműtengelynél is megmaradnak a jégkristályok. Én ebben a hidegben ha csak napi ingázásra használom az autót, akkor is hetente legalább egyszer szoktam menni egy hosszabb (25-30km-es) kört akár céltalanul is, hogy a motor elérje az üzemi hőmérsékletet és a motorolajból elpárologjon a víz ami amúgy a kenőképességét is rontja. Sőt néha kerülőúton megyek a munkahelyemre ami 5km-el hosszabb, ugyanezen okból... 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Február14, 2021 Megoszt Elküldve Február14, 2021 11 órája, tgabika76 írta: Ha rövid távokon használod az autót, akkor a "cappuccino" megléte sajnos borítékolható. Nem kell hogy fogyassza a vizet, elég hozzá a hideg hengerfalon a levegőből kicsapódó pára, ami az olajjal keveredve a fent leírt jelenséget okozza. Ez pedig télen simán belefagy a kartergázcsövekbe és rtövid utak esetén nem elképzelhetetlen hogy a vezérműtengelynél is megmaradnak a jégkristályok. Én ebben a hidegben ha csak napi ingázásra használom az autót, akkor is hetente legalább egyszer szoktam menni egy hosszabb (25-30km-es) kört akár céltalanul is, hogy a motor elérje az üzemi hőmérsékletet és a motorolajból elpárologjon a víz ami amúgy a kenőképességét is rontja. Sőt néha kerülőúton megyek a munkahelyemre ami 5km-el hosszabb, ugyanezen okból... Nagyon motorfüggő ez a jelenség, a 8 szelepesen nekem is állandóan ott volt a hab ( karterszűrőt is építettem be) , de nekem a felvezető csőben ( karter-szelepfedél között ) még nem volt olyan sok, csak a felső részen a szelepfedél és a szívórész között. A Zafiránál viszont egyáltalán nincs ilyen, pedig ugyanolyan rövidtávra járok , bár váltottam GM olajról ( abból akkor ott pont nem volt megfelelő viszkozitású, csak azért) egyből nekiestem a pillangószelepet takarítani, aztán tök tiszta volt. Az olajbetöltőnél sincs hab, pedig most is 10 kilométerre járok a héten -7-10 fokban. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Béla Elküldve Február14, 2021 Megoszt Elküldve Február14, 2021 Nekem 49l-el 700km-t sikerült menni vegyesen, pálya nélkül. Link to comment Megosztás: More sharing options...
joe89 Elküldve Február14, 2021 Megoszt Elküldve Február14, 2021 1 órával ezelőtt, Béla írta: Nekem 49l-el 700km-t sikerült menni vegyesen, pálya nélkül. Akkor nekem is nagyjából jó. Én is kb. 7literrel járkálok. Ami érdekes hogy a 100-as benzinből kicsit többet fogyaszt. Tudom ez hülyeség , pedig tényleg így van :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Ati88 Elküldve Február20, 2021 Megoszt Elküldve Február20, 2021 Sziasztok! Milyen gyújtógyertya való az én g astrámba szerintetek? 1.4 benzin, z14xe, 2003as Link to comment Megosztás: More sharing options...
Vardar Elküldve Február20, 2021 Megoszt Elküldve Február20, 2021 15 perce, Ati88 írta: Sziasztok! Milyen gyújtógyertya való az én g astrámba szerintetek? 1.4 benzin, z14xe, 2003as Bosch 242229654 FLR8LDCU+ . 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
JohnVonAstra Elküldve Február22, 2021 Megoszt Elküldve Február22, 2021 Olyan problémám lenne, hogy ha a hátsó dobféket szédszetdem, de nem tudom összerakni. El akarom vinni a szerelőhöz, hogy rendelje meg ami kell hozzá, és rakja össze ő. Az autószerelő 2 km-re van. Mivel kinyomódott a munkahenger, ezért csöpög az olaj. Ha visszateszem a kereket, akkor sanszos, hogy fékezéskor elfolyik a fékolaj és/vagy nem épül fel a féknyomás. Nincs valami lehetőség a fékcsövet "lezárni", kiiktatni, hogy a hátsó fék irányába ne nyomjon olajat? Tréler beszerzése nagyon nehézkes lenne. Link to comment Megosztás: More sharing options...
kingblue Elküldve Február22, 2021 Megoszt Elküldve Február22, 2021 (edited) 5 órája, JohnVonAstra írta: Olyan problémám lenne, hogy ha a hátsó dobféket szédszetdem, de nem tudom összerakni. El akarom vinni a szerelőhöz, hogy rendelje meg ami kell hozzá, és rakja össze ő. Az autószerelő 2 km-re van. Mivel kinyomódott a munkahenger, ezért csöpög az olaj. Ha visszateszem a kereket, akkor sanszos, hogy fékezéskor elfolyik a fékolaj és/vagy nem épül fel a féknyomás. Nincs valami lehetőség a fékcsövet "lezárni", kiiktatni, hogy a hátsó fék irányába ne nyomjon olajat? Tréler beszerzése nagyon nehézkes lenne. Nem nagyon lehet lezárni,Legfeljebb ha összenyomod fogóval a fékcsövet de akkor az is cserés lesz. De valószínű hogy már egyébként is levegős a rendszer. Módosítva Február22, 2021 : kingblue Link to comment Megosztás: More sharing options...
kingblue Elküldve Február22, 2021 Megoszt Elküldve Február22, 2021 27 perce, kingblue írta: Nem nagyon lehet lezárni,Legfeljebb ha összenyomod fogóval a fékcsövet de akkor az is cserés lesz. De valószínű hogy már egyébként is levegős a rendszer. Valaki esetleg elhúzna a szerelőig. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Február22, 2021 Megoszt Elküldve Február22, 2021 6 órája, JohnVonAstra írta: Olyan problémám lenne, hogy ha a hátsó dobféket szédszetdem, de nem tudom összerakni. El akarom vinni a szerelőhöz, hogy rendelje meg ami kell hozzá, és rakja össze ő. Az autószerelő 2 km-re van. Mivel kinyomódott a munkahenger, ezért csöpög az olaj. Ha visszateszem a kereket, akkor sanszos, hogy fékezéskor elfolyik a fékolaj és/vagy nem épül fel a féknyomás. Nincs valami lehetőség a fékcsövet "lezárni", kiiktatni, hogy a hátsó fék irányába ne nyomjon olajat? Tréler beszerzése nagyon nehézkes lenne. Ha vissza tudod játszani a fékmunkahenger dugattyúit a helyére akkor lehet őket rögzíteni pölö egy ( vagy több) erősebb kábelkötegelővel, hogy fékezéskor nem nyomódjon ki. Persze mivel elég nagy erő hat rá, azért ez nem normál állapot. Van aki a gumi fékcsövet összenyomja szereléskor hogy ne jusson ki fékolaj ezzel ( vagy ezzel is) lehet próbálkozni. Lehetőleg olyan időpontban kell menni vele amikor minimális a fogalom, és inkább csak a kéziféket használni lassításra az üzemit csak akkor ha nincs más megoldás. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Vardar Elküldve Február22, 2021 Megoszt Elküldve Február22, 2021 9 órája, JohnVonAstra írta: Olyan problémám lenne, hogy ha a hátsó dobféket szédszetdem, de nem tudom összerakni. El akarom vinni a szerelőhöz, hogy rendelje meg ami kell hozzá, és rakja össze ő. Az autószerelő 2 km-re van. Mivel kinyomódott a munkahenger, ezért csöpög az olaj. Ha visszateszem a kereket, akkor sanszos, hogy fékezéskor elfolyik a fékolaj és/vagy nem épül fel a féknyomás. Nincs valami lehetőség a fékcsövet "lezárni", kiiktatni, hogy a hátsó fék irányába ne nyomjon olajat? Tréler beszerzése nagyon nehézkes lenne. Mi a baj, miért nem tudod összerakni? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Stofl Elküldve Február22, 2021 Megoszt Elküldve Február22, 2021 11 órája, JohnVonAstra írta: Olyan problémám lenne, hogy ha a hátsó dobféket szédszetdem, de nem tudom összerakni. El akarom vinni a szerelőhöz, hogy rendelje meg ami kell hozzá, és rakja össze ő. Az autószerelő 2 km-re van. Mivel kinyomódott a munkahenger, ezért csöpög az olaj. Ha visszateszem a kereket, akkor sanszos, hogy fékezéskor elfolyik a fékolaj és/vagy nem épül fel a féknyomás. Nincs valami lehetőség a fékcsövet "lezárni", kiiktatni, hogy a hátsó fék irányába ne nyomjon olajat? Tréler beszerzése nagyon nehézkes lenne. 3 ezer Ft-ért veszel 1 új munkahengert, és összerakod! Senkit és semmit ne kockáztass! 3e Ft! 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Február23, 2021 Megoszt Elküldve Február23, 2021 6 órája, Stofl írta: 3 ezer Ft-ért veszel 1 új munkahengert, és összerakod! Senkit és semmit ne kockáztass! 3e Ft! Nyilván, de ha nem tudja összerakni az sem jó ha csak " talán sikerült" fékkel megy. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Ati88 Elküldve Február24, 2021 Megoszt Elküldve Február24, 2021 On 2021. 02. 20. at 20:42, Vardar írta: Bosch 242229654 FLR8LDCU+ . Okés, köszi Link to comment Megosztás: More sharing options...
Ati88 Elküldve Február24, 2021 Megoszt Elküldve Február24, 2021 Sziasztok! Mennyire macerás kicserélni az első szèlvédő mellett tetőig felfutó díszlécnek a patenteit? Règi patentot egyszerü leszedni? És az lehetséges, hogy csak a 2 ajtó közti részig szedem fel, mert ha azt eltöröm olyan patentom nincs, csak a többiből. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Február24, 2021 Megoszt Elküldve Február24, 2021 8 perce, Ati88 írta: Sziasztok! Mennyire macerás kicserélni az első szèlvédő mellett tetőig felfutó díszlécnek a patenteit? Règi patentot egyszerü leszedni? És az lehetséges, hogy csak a 2 ajtó közti részig szedem fel, mert ha azt eltöröm olyan patentom nincs, csak a többiből. Nem olyan vészes, én igazából csak úgy cseréltem hogy az alsókat megcseréltem a fölötte találhatóval, mert a lenti félig el volt törve és elállt a diszcsík, de így megcserélve jó lett. Link to comment Megosztás: More sharing options...
jamisi Elküldve Február26, 2021 Megoszt Elküldve Február26, 2021 Sziasztok. Olyan kérdésem lenne, hogy nagy különbség van a z147 és a z157 színkód között. 2 elemet cserélnem kell. Link to comment Megosztás: More sharing options...
bami Elküldve Február27, 2021 Megoszt Elküldve Február27, 2021 Sziasztok! Aki már cserélt már fagyállót,mondja már meg hogy hidegen vagy melegen nyitott termosztátnál kell a hűtőfolyadékot leengedni hogy a lehető legtöbb kifolyjon.Mindkét verziót olvastam már. (Z14XEP). Üdv. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts