Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G tulajdonosok beszélgetnek erről-arról


uhuhu

Recommended Posts

A G astrákban már hidraulikus a kinyomócsapágy, elég drágák, viszont akkor sokáig is bírják. Üzemszerűen szerelő komám elmondása szerint kinyomócsapágy miatt még nem szedett szét sosem G astrát.
Én most azért kicseréltem egy bontottra, nem tudom minek, azon 2007-es dátum volt, egy keveset futott benzinesből való. 
Még légteleníteni kell, remélem nem lesz gond vele, mert felkötöm magam, ha még 1x szét kell valamit szedni.
Ez a kábelköteg az isuzun valami horror.
Az 1.2-es astrán is csak szemre benéztem a tárcsát, és egyből a helyére ment a nyelestengelyre.
Zsigáknál volt ez a központosító, de ott még avval se akart bemászni a helyére: :)
 

Link to comment
Megosztás:

1 óra, Mikulás74 írta:

A G astrákban már hidraulikus a kinyomócsapágy, elég drágák, viszont akkor sokáig is bírják. Üzemszerűen szerelő komám elmondása szerint kinyomócsapágy miatt még nem szedett szét sosem G astrát.
Én most azért kicseréltem egy bontottra, nem tudom minek, azon 2007-es dátum volt, egy keveset futott benzinesből való. 
Még légteleníteni kell, remélem nem lesz gond vele, mert felkötöm magam, ha még 1x szét kell valamit szedni.
Ez a kábelköteg az isuzun valami horror.
Az 1.2-es astrán is csak szemre benéztem a tárcsát, és egyből a helyére ment a nyelestengelyre.
Zsigáknál volt ez a központosító, de ott még avval se akart bemászni a helyére: :)
 

A videók szerint elég egyszerű légteleníteni, vmi bottal nyomkodta a csávó a pedált aztán betámasztotta és ekkor engedte ki a váltó felett a légtelenítőnél a levegőt. Ugye itt az a gond hogy ha felcsavarozod a szerkezetet a lendkerékre akkor már központosnak kell lennie , mert mivel nincs kinyomva a kuplung a szerkezet fogja a tárcsát , és amikor összetolod a kuplunggal nincs lehetőséged korrigálni, mert nem férsz hozzá. Nekem azért működött, mert a szerkezetet még szétszedés előtt kinyomott kuplunggal rögzítettem, körbe a peremére kellett 3 kapcsot ( 14-es kulcsból csináltam) rányomni, de már ezt is az ablakon keresztül kellett csinálnom. Ekkor a tárcsa a szerkezet alatt szabadon mozgatható volt, ( a szerekezet kinyomott állapotban maradt) amikor toltam vissza a nyelestengelyt egyszerűen odajátszottam a tárcsát ahova kellett. De ha nincs ablak és nincs a kapcsokkal megfogatva a szerkezet akkor ez nem járható út. Ezért kell központosítani és úgy felfogatni a lendkerékre. 

4a45249a09800531c2c88f39f85a1ab3.jpg

Link to comment
Megosztás:

Üdv! A következő problémához kérnék segítséget a kedves fórumozóktól: Nem működött a légkondi, ezért néhány héttel ezelőtt klímakuplungot cseréltek az autóban (Astra G 1.7 TD kombi,1999).  A légkondi most működik, de azóta autópályatempónál, bekapcsolt légkondinál  annyira melegszik a hűtővíz, hogy a mutató a piros mezőbe érne, ha nem kapcsolnám ki a klímát. Persze mindig kikapcsolom, de ez gyakorlatilag azt jelenti hogy hiába működőképes a légkondi, nem tudom használni.... Városi használatnál is kicsit magasabb hőmérsékletet jelez a mutató, mint a javítás előtt. A fentebb leírt jelenség csak a javítás óta van.  Hűtővíz, ventillátorok rendben vannak. Beszerelhető DELPHI hűtőrendszerbe BEHR rendszerhez gyártott alkatrész (klímakuplung), vagy fordítva? Elképzelhető, hogy rossz alkatrészt szereltek be és ez okozza a zavart a hűtésben?

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Fékhatásmérés eredménye:

Első tengely:

033b184204ede13cad7033d175731d14.jpg

Hátsó tengely:

51a2582950284e39da86f9b98a2a8b9b.jpg

Rögzítőfék:

ccba760b7695d53587e979dbd0ec0495.jpg

A gyenge és felemás kéziféket a bal hátsó féknyereg kézifék mechanikájának a törése okozta. Ez valószinűleg egy korábbi hibás szerelés eredménye, ugyanis a fékmunkahengert itt nem csak visszanyomni hanem közben forgatni is kell. Mivel már felemás kézifékkel vettem a kocsit és én a cserekor nyomtam és forgattam így gyanítom valaki előttem volt kontár.

A csere ( és 43 ezer forint) után:

eb4b64a2a8d62d2587318cf3b7a216ff.jpg

 

 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...
15 perce, Lbag írta:

Üdv! Valaki felújított már y17dt isuzunál váltó kulisszát? ha jól tudom f17 váltó.a váltó kar kotyogása nem vészes,még elég pontos,de jobb lenne,ha időbe rendbe lenne kapva!Javítókészletet hol tudnék beszerezni?

Köszönöm!

Igazából szemrevételezni kell hogy hol kotyog ( a váltókarnál és vagy a kulisszánál a motortérben és azokat kell cserélni amik kopottak. Tudomásom szerint a motortípus nem lényeges csak a váltó. Pölö itt van hozzá javítókészlet:

https://alkatreszek.hu/tipus/opel/astra_36/astra_g_ferdehatu_t98_1998_02_2009_12/17245/eroatviteli_alkatreszek/kezi_sebessegvaltokar_javitokeszlet/osszes_termek/-_1

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

5 órája, zotya975 írta:

Igazából szemrevételezni kell hogy hol kotyog ( a váltókarnál és vagy a kulisszánál a motortérben és azokat kell cserélni amik kopottak. Tudomásom szerint a motortípus nem lényeges csak a váltó. Pölö itt van hozzá javítókészlet:

https://alkatreszek.hu/tipus/opel/astra_36/astra_g_ferdehatu_t98_1998_02_2009_12/17245/eroatviteli_alkatreszek/kezi_sebessegvaltokar_javitokeszlet/osszes_termek/-_1

ahogy felveszem a váltó szoknyát ott kotyog a kar abba a műanyagban. nem az a  fajta,amin van egy 3 lábas műanyag záró fedél,hanem ez inkább nyitott.ha lent a rudazatnál szétakasztom ki lehetne húzni a váltó kart...igaz még soha nem mókoltam vele,ezért is újdonság ez most.

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, Lbag írta:

ahogy felveszem a váltó szoknyát ott kotyog a kar abba a műanyagban. nem az a  fajta,amin van egy 3 lábas műanyag záró fedél,hanem ez inkább nyitott.ha lent a rudazatnál szétakasztom ki lehetne húzni a váltó kart...igaz még soha nem mókoltam vele,ezért is újdonság ez most.

Ha abban a műanyagban kotyog a váltókar, akkor az a gömb van elkopva a kar alsó részén. Ki szokták venni és rámelegíteni egy vastagabb zsugorcsövet, akkor megszűnik a kotyogás.

Link to comment
Megosztás:

1 óra, Béla írta:

A másik autómban is volt és sokkal finomabb volt a váltás utána. Ez néha picit akad főleg, ha gyorsan akarok váltani.

F13 és F17 váltónál a felső szuszogón töltöttem fel cserekor olajjal. Gondolom ott bármi mást is lehet bele tölteni. Többen a hátramenet kapcsolónál lévő feltöltésre esküsznek. Egyébként jellemző az alacsony olajszint. Érdemes azt nézni időnként.

Módosítva : Stofl
Link to comment
Megosztás:

17 órája, Béla írta:

A másik autómban is volt és sokkal finomabb volt a váltás utána. Ez néha picit akad főleg, ha gyorsan akarok váltani.

Meg kell nézni van-e kopásból eredő kotyogás-holtjáték a váltókarnál és a váltókulisszánál a motortérben. Ha van akkor meg kell szüntetni vagy legalább mérsékelni és újra lehet" kalibrálni " a váltó mechanikát. A tűzfalnál a váltókartól kijövő rúdon egy csavarral függetleníteni lehet a kart a kulisszától, ezután mindegyiket egy fix pozícióba állítani majd a csavart újból meghúzni. Ez a fix pozíció a karnál az 1-2-es között van a kart balra húzva. A váltószoknya felhúzása után itt látszik két furat vagy jel aminek egybe kell esnie. A váltónál többnyire egy rugós stift van amit be lehet nyomni teljesen a váltóba bemenő rúd egy bizonyos helyzeténél. ( értelem szerűen az is az 1-2-es között van félúton) Miután mindegyik a kar is és a váltónál a  rúd is fixen van a csavart újból meg kell húzni. Ez csak " oldalra" állítja a váltást előre-hátra nem, de ott nem is szokott gond lenni. Az a baj ilyenkor hogy a kopás miatt a mozgatás tartományának egy része " elveszik" mire a váltóhoz ér és azért akad a váltás. Legtöbbször a karnál a gömb kotyog a fészkében vagy lent a persely a kulisszánál a csapszeg vagy a két faudi fejes műanyag " akármi" . Ezekhez lehet kapni cserelaktrészt. https://alkatreszek.hu/0758945_opel_gyari Csak először érdemes megkeresni a hiba okát. Ha a váltókarnál a gömb kotyog arra nagy zsugorcsövet lehet rámelegíteni. 

De ha jól tudom G astrához van bowdenes váltókar is, azt nem tudom hogyan lehet állítani. 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! 
Lehet hülye kérdés, de nem értek hozzá. Cromax oldalán láttam, hogy központi záras autóhoz más tipusú a külső kilincs. Na már most én máshonnan vettem egy szettet és ott azt mondták hogy a kilincsnek nincs köze a központi zárhoz hiszen az egy burkolat csak. Na akkor most hogy van? A G astrám központi záras.

Módosítva : Peti096
Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...

Volt egy kis időm, meg az eső sem esett igy foglalkoztam az ablaktörlő nyikorgással. A karok viszonylag könnyen lejöttek a kúpos-bordás tengelyről viszont a műanyag vízzáró M20-as 27-es kulcsnyílású anyával szívtam rendesen. Alapból nem is volt ilyen dugókulcsom, így egy régi 26-ost reszeltem fel. Az egyik lejött vele a másikról leugrott párszor így elnyalta a sarkát innentől kezdve már mindegy volt, így megfúrtam és szétnyitottam az anyát gondoltam majd veszek helyette. (gm 9142997) Hát nem olyan egyszerű mert már nem gyártják, esetleg valahol a polcon maradt, vagy bontózok egyet ( szerencsére F-astra G-astra Kadet..stb sokban van ilyen) egyenlőre visszament az anya megragasztva.

Ráfért a kenés, mert az összes tengely, csukló stb szárazon futott:

b4c2e00df4021a918c8bc78d9d6365f2.jpg

f1e0d0abafa8530d819f742d06d03350.jpg

A visszaszerelés azért macerás volt a levélrácsot vissza kell játszani a szélvédő kéder alá, miközben ráfordítod a tengelyekre . Egyedül magának a motornak a tengelyét nem bántottam, mert úgy gondoltam, hogy az kap zsírt bentről meg nem volt kedvem újra belőni a pozíciót, ugye ha leveszem a csavart újból össze kell állítani a motor tengelyt a mechanikához. Kipróbálva gyorsabban töröl és csendben van. Olyan anyát meg majd szerzek valahonnan. 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...

Eljött a kopogó ( remélem) stabrúd csere ideje. Eléggé szembetűnő a méretbeli ( vastagság, fej rész) közti különbség, remélem ez nem megy a minőség rovására. Nem akartam műanyagot a fémpálcából meg jóval kevesebb van:

6172213623b0ca3fa8ab16a7c831d10e.jpg

Ezt imbusszal kell ellentartani, ami kizárja a racsnis kulcs használatát, így azért lassabb a szerelés, mert nincs túl sok hely a kulcs mozgatására főleg lent.

fac300d6f1cd977c03aaafc02e22e3bf.jpg

A helyén:

21868a4b1d958f4975237fea2f540858.jpg

A kiszereltről levágva a gumi porvédőt és kimosva a zsírt már egyértelmű a kopogás. A bódét mozgatva sem jött elő a hang, remélem majd menet közben sem. 

 

  • Like 2
Link to comment
Megosztás:

On 2020. 11. 08. at 13:02, zotya975 írta:

Eljött a kopogó ( remélem) stabrúd csere ideje. Eléggé szembetűnő a méretbeli ( vastagság, fej rész) közti különbség, remélem ez nem megy a minőség rovására. Nem akartam műanyagot a fémpálcából meg jóval kevesebb van:

6172213623b0ca3fa8ab16a7c831d10e.jpg

Ezt imbusszal kell ellentartani, ami kizárja a racsnis kulcs használatát, így azért lassabb a szerelés, mert nincs túl sok hely a kulcs mozgatására főleg lent.

fac300d6f1cd977c03aaafc02e22e3bf.jpg

A helyén:

21868a4b1d958f4975237fea2f540858.jpg

A kiszereltről levágva a gumi porvédőt és kimosva a zsírt már egyértelmű a kopogás. A bódét mozgatva sem jött elő a hang, remélem majd menet közben sem. 

 

Ez milyen márka? Meyle HD elvileg nagyobb fej, több zsír (mint az ND).

Link to comment
Megosztás:

17 órája, Vardar írta:

Ez milyen márka? Meyle HD elvileg nagyobb fej, több zsír (mint az ND).

Meyle volt a régi ( kiderült miután lepucoltam) az új pedig Moog. Találtam volna Meylet is ugyanilyen áron ( http://feherautoalkatresz.hu/stabilizator-palca-opel-astra-g-astra-h-astra-h-gtc-meriva-b-zafira-a-zafira-b-12-22d-0298-) csak egyrészt nem mindenhonnan hozzák ki csomagpontra, nekem meg csak úgy jó, másrészt ugye amig nem raktam egymás mellé a kettőt nem láttam a különbséget. 

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Üdv Cartársak, nem rég óta vagyok G Astra tulaj és egyből két kérdésem is lenne:

1 A váltókaron a hátramenet-reteszelő (vagy mi a neve) felhúzható kis pöcök eléggé szorul. nem mindig megy vissza alapállásba ha kiveszem hátramenetből. Már befújtam WD40-el a váltószoknya alatt is befújtam és kívülről is de nem az igazi..hol keressem a problémát?

2 vonóhorog-index visszajelző lámpa elvileg benne van a műszerecsoportban csak égő kell bele (vagy még egy vezeték amit a multitimerrel kell összeközni...erről van leírásom) a kérdésem, hogy ha ezeket kiépítettem akkor az index bekapcsolásakopr automatikusan érzékeli, ha rá van csatlakoztatva az utánfutó és megnövekedett a wattszám? Kell még ezen kívül valamit kötni, hogy a gyári index-visszajelző megoldást tudjam használni, vagy elég simán a hátsó lámpákra rákötni az utánfutó vezeték-köteget?

A válaszokat előre is köszönöm!

Cinyo

Link to comment
Megosztás:

16 órája, cinyo99 írta:

Üdv Cartársak, nem rég óta vagyok G Astra tulaj és egyből két kérdésem is lenne:

1 A váltókaron a hátramenet-reteszelő (vagy mi a neve) felhúzható kis pöcök eléggé szorul. nem mindig megy vissza alapállásba ha kiveszem hátramenetből. Már befújtam WD40-el a váltószoknya alatt is befújtam és kívülről is de nem az igazi..hol keressem a problémát?

2 vonóhorog-index visszajelző lámpa elvileg benne van a műszerecsoportban csak égő kell bele (vagy még egy vezeték amit a multitimerrel kell összeközni...erről van leírásom) a kérdésem, hogy ha ezeket kiépítettem akkor az index bekapcsolásakopr automatikusan érzékeli, ha rá van csatlakoztatva az utánfutó és megnövekedett a wattszám? Kell még ezen kívül valamit kötni, hogy a gyári index-visszajelző megoldást tudjam használni, vagy elég simán a hátsó lámpákra rákötni az utánfutó vezeték-köteget?

A válaszokat előre is köszönöm!

Cinyo

Hali .Az első kérdésre a válasz az hogy fel kell szedni a váltószoknyát kipattintani és akkor hozzáférsz meg kell zsírozni a műanyag csúszkát és megjáratni.Jellemző hiba nekem is volt már.

A második kérdésre nem tudok javallatot de biztosan lesz aki segít.

Link to comment
Megosztás:

2 órája, kingblue írta:

Hali .Az első kérdésre a válasz az hogy fel kell szedni a váltószoknyát kipattintani és akkor hozzáférsz meg kell zsírozni a műanyag csúszkát és megjáratni.Jellemző hiba nekem is volt már.

A második kérdésre nem tudok javallatot de biztosan lesz aki segít.

Szia! Nagyon szépen köszönöm a választ...akkor ezek szerint a WD40 nem volt elég...holnap meg is csinálom :)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

On 2020. 11. 22. at 22:00, cinyo99 írta:

Üdv Cartársak, nem rég óta vagyok G Astra tulaj és egyből két kérdésem is lenne:

1 A váltókaron a hátramenet-reteszelő (vagy mi a neve) felhúzható kis pöcök eléggé szorul. nem mindig megy vissza alapállásba ha kiveszem hátramenetből. Már befújtam WD40-el a váltószoknya alatt is befújtam és kívülről is de nem az igazi..hol keressem a problémát?

A kőolajszármazékok, oldószerek és bizonyos műanyagok nem feltétlen túl jó kombinációk, műanyaghoz inkább pl. szilikon alapú kenőanyagok "passzolnak". Ha esetleg nagyon szennyezett lenne az a reteszelő szerkezet belülről, akkor úgy emlékszem, hogy a váltógombot lehúzva (azt tényleg csak le kell húzni, esetleg kicsit csavarni rajta) ki lehet szedni azt a reteszelőt, alapos takarítás majd kenés után vissza lehet szerelni és remélhetőleg utána már rendben lesz, ha nincs valami eltörve. De abban most nem vagyok biztos, hogy pontosan hogyan lehet leszedni, szétszedni.

Link to comment
Megosztás:

8 órája, nzozz írta:

A kőolajszármazékok, oldószerek és bizonyos műanyagok nem feltétlen túl jó kombinációk, műanyaghoz inkább pl. szilikon alapú kenőanyagok "passzolnak". Ha esetleg nagyon szennyezett lenne az a reteszelő szerkezet belülről, akkor úgy emlékszem, hogy a váltógombot lehúzva (azt tényleg csak le kell húzni, esetleg kicsit csavarni rajta) ki lehet szedni azt a reteszelőt, alapos takarítás majd kenés után vissza lehet szerelni és remélhetőleg utána már rendben lesz, ha nincs valami eltörve. De abban most nem vagyok biztos, hogy pontosan hogyan lehet leszedni, szétszedni.

Köszönöm a segítségedet! Joe

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.