Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
7 órája, domber írta:

Sziasztok!Tud valaki részletes leírást opel Astra g-hez,kormány burkolat cseréhez?Mennyire bonyolult a légzsákok átrakni az új burkolatba,illetve mennyire veszélyes a légzsákkal való dolog e téren,nem posszanhat el véletlenül csere közben?

A legfontosabb hogy az akusarut vedd le, és csak akkor tedd vissza ha újra rá van dugva a csatira a légzsák.

 

Elküldve

Találkozott már valaki olyannal hogy a G-ben gyárilag van elöl ködlámpa, hátul ködzáró, de csak egy kapcsoló van és ezzel mindegyiket kapcsolod? A szomszédom autója ilyen, és most a sokadik műszakin belekötöttek, hogy nem szabályos. Ugye nyilván nem, hiszen külön kell kapcsolni, de ő így vette át a szalonban, és azóta egyik műszakin sem szóltak neki, most viszont igen. Arra gondoltam kiveszem az én kapcsolómat és átrakom az övébe, talán akkor neki is működik a külön kapcsolás. Amikor benyomom neki a gombot mintha két relét hallanák kattanni. 

Elküldve (edited)
20 órája, zotya975 írta:

Találkozott már valaki olyannal hogy a G-ben gyárilag van elöl ködlámpa, hátul ködzáró, de csak egy kapcsoló van és ezzel mindegyiket kapcsolod? A szomszédom autója ilyen, és most a sokadik műszakin belekötöttek, hogy nem szabályos. Ugye nyilván nem, hiszen külön kell kapcsolni, de ő így vette át a szalonban, és azóta egyik műszakin sem szóltak neki, most viszont igen. Arra gondoltam kiveszem az én kapcsolómat és átrakom az övébe, talán akkor neki is működik a külön kapcsolás. Amikor benyomom neki a gombot mintha két relét hallanák kattanni. 

Szia! Igen, szüleim autója is így jött ki anno a szalonból. A történet, hogy raktáron lévő autó olcsóbb volt. Ahhoz is lehetett rendelni 1-2 extrát, amit a "srácok a műhelyben megoldottak" átadásig. Gyári áron belefaragták a ködlámpát. Igénytelenül, 1 kapcsolóval, relékkel rákötve a hátsó ködlámpa vezetékére. Lámpa kapcsoló csere nem elég. Be kell vezetékelni a kapcsolót is. Neten van róla elérhető leírás. Rá kell szánni pár órát.

Módosítva : Stofl
Elküldve
1 perc, Stofl írta:

Szia! Igen, szüleim autója is így jött ki anno a szalonból. A történet, hogy raktáron lévő autó olcsóbb volt. Ahhoz is lehetett rendelni 1-2 extrát, ami a "srácok a műhelyben megoldottak" átadásig. Gyári áron belefaragták a ködlámpát. Igénytelenül, 1 kapcsolóval, relékkel rákötve a hátsó ködlámpa vezetékére. Lámpa kapcsoló csere nem elég. Be kell vezetékelni a kapcsolót is. Neten van róla elérhető leírás. Rá kell szánni pár órát.

Kösz, akkor ki sem szedem az enyémből a kapcsolót ( valami miatt  nem is nagyon akart kijönni hiába akasztottam ki a füleket) majd autó villamosságis megoldja neki. Azt mondja azért felhívja a márkakereskedést hogy mi szólnak hozzá, de ugye megoldást ők sem fognak adni 8 ingyen nyilván nem) csak kíváncsi rá mi az álláspontjuk. 

Elküldve (edited)

Szerintem nekem megvan a leírás, ha nem találnád meg. Ha legközelebb gépnél leszek megnézem. 2-3 nap....

Én bontottan vettem kétgombos kapcsolót, egy gm relét, kell a bizti táblába, 1 biztosíték is. És egy vezetéket el kell húzni a multitimertől a lámpa kapcsolóig. És szétszedni a régi mókolást.

Módosítva : Stofl
  • Köszi! 1
Elküldve
2 perce, Stofl írta:

Szerintem nekem megvan a leírás, ha nem találnád meg. Ha legközelebb gépnél leszek megnézem. 2-3 nap....

Oké, valószinűleg én nem fogok nekiállni ( ő meg tuti nem) , de azért szivesen fogadom. 

Elküldve

Fejlemények: Felhívták az Opel Csornát, ahol a kocsit vették. Nyilván 14 év távlatában nem tudtak konkrétumot mondani, csak azt hogy nem adnak ki olyan autót ami nem felel meg minden szabálynak, így nem értik ez hogy történt. Azt felajánlották hogy ha elviszik az autót akkor megcsinálják a kapcsolót szabályosra de csak pénzért, ingyen nem. Ezután elvitték az autót műszakira, előadták a sztorit és némi tanakodás után úgy döntöttek hogy " ez nem olyan nagy hiba" így az autó levizsgázott. Itt valószinűleg sokat nyomott a latba hogy járt már itt az autó vizsgázni ugyanígy, és akkor ezt nem írták be a hibalistába. 

Elküldve
4 órája, zotya975 írta:

Fejlemények: Felhívták az Opel Csornát, ahol a kocsit vették. Nyilván 14 év távlatában nem tudtak konkrétumot mondani, csak azt hogy nem adnak ki olyan autót ami nem felel meg minden szabálynak, így nem értik ez hogy történt. Azt felajánlották hogy ha elviszik az autót akkor megcsinálják a kapcsolót szabályosra de csak pénzért, ingyen nem. Ezután elvitték az autót műszakira, előadták a sztorit és némi tanakodás után úgy döntöttek hogy " ez nem olyan nagy hiba" így az autó levizsgázott. Itt valószinűleg sokat nyomott a latba hogy járt már itt az autó vizsgázni ugyanígy, és akkor ezt nem írták be a hibalistába. 

Persze, jó duma. Ha nem tapasztaltuk volna ugyan azt..... Anno ahogy kigurultunk a kapun, már köszönni sem akartak. És amikor megkérdeztem, hogy pl az aktív fejtámlák miért nincsenek az autóban, amik a leírásban vannak, azt mondták ennyi pénzért örüljünk a klímának, meg minek az. És az évek alatt még roszabb lett a szalonok hozzáállása. Adnak kávét, és mosolyogva becsapják az embert brutál pénzekkel, garancia nincs....

Sajnos nincs már meg a ködlámpa bekötés leírása. De talán akkor mindegy is. 

  • Szomorú 1
Elküldve
3 perce, Stofl írta:

Persze, jó duma. Ha nem tapasztaltuk volna ugyan azt..... Anno ahogy kigurultunk a kapun, már köszönni sem akartak. És amikor megkérdeztem, hogy pl az aktív fejtámlák miért nincsenek az autóban, amik a leírásban vannak, azt mondták ennyi pénzért örüljünk a klímának, meg minek az. És az évek alatt még roszabb lett a szalonok hozzáállása. Adnak kávét, és mosolyogva becsapják az embert brutál pénzekkel, garancia nincs....

Sajnos nincs már meg a ködlámpa bekötés leírása. De talán akkor mindegy is. 

Igen , kösz, végülis így megoldódott legalábbis a következő műszakiig. Én mondjuk saját kocsin megcsinálnám ( még ha szinte soha nem is használom a ködöst) de neki így jó. 

Elküldve

Eljött a kézifék kötél csere ideje. A legnagyobb félelmem hogy letörnek a középdob feletti hővédő pajzs tőcsavarjai szerencsére nem igazolódtak be, némi csavarlazítózás után simán lejöttek. Ezután volt némi vakvágány, mert úgy gondoltam lebontok mindent, és kényelmesen dolgozom. A hátsó dob le is jött ( nyilván, most cseréltem) de a középső és az első cső összerohadt, és jobbnak láttam nem feszegetni. Így levettem az összes gumibakot, és ráengedtem a csövet a hídra. Elől a flexicső engedett és hozzáfértem amihez kellett.

58d34d03c9c42e7d52c4a22f8c33e472.jpg

db40f6abb55fbf28ae74298084c87bb7.jpg

742f1f994c0337180e31ce4fc493870a.jpg

Csak hogy ne legyen teljes a boldogságom a jobb oldalon a biztosító lemezke nem megy vissza a helyére a munkahengernél, mert a kézifékkötél pereme itt egy kicsit magasabb. Mivel kiszedni még egyszer nem vagyok hajlandó a kocsit alatt reszelgettem amig le nem szakadt az ég. 9-es: https://opel.7zap.com/hu/car/t98/j/0/35-1/

 

  • Like 1
Elküldve

Sziasztok! 

A segítségeteket szeretném kérni! 

Az Astra G-n a műszerfal műszerei nem működnek./ kilométeróra, fordulatszámmérő, vízhőfok, olajhőfok. Van hogy működik. Általában indításkor jelentkezik a hiba. Vagy jó vagy nem és akkor leállításig/ indítókulccsal kikapcs/ megmarad az adott állapot.  Nagyon köszönöm!!

Elküldve
9 órája, Zoli63 írta:

Sziasztok! 

A segítségeteket szeretném kérni! 

Az Astra G-n a műszerfal műszerei nem működnek./ kilométeróra, fordulatszámmérő, vízhőfok, olajhőfok. Van hogy működik. Általában indításkor jelentkezik a hiba. Vagy jó vagy nem és akkor leállításig/ indítókulccsal kikapcs/ megmarad az adott állapot.  Nagyon köszönöm!!

Erre óracsoport cserét szoktak mondani. De első körben ki kellene szedni és megnézni a csatlakozót a hátulján. Tisztítani, és újra össze. Ha ugyan az a helyzet akkor csere. De hátha egyszer valaki rosszúl feszítette össze, és most engedett el.

Elküldve

Sziasztok

Csak érdeklődési jelleggel kérdezem hogy az E10-es benzinnel kinek mi a tapasztalata?Lassan fél éve hogy bevezették de én még egy litert sem tankoltam belőle.Azóta csak MOL -E5-ös 100-as benzint tankolok.Nem mertem még bele önteni E10-est.Teljesítményben vagy fogyasztásban vagy egyébként valami negatív tapasztalat van-e.Gondolom pozitív nincsen.Jobb nem lett tőle.

Elküldve

Dinamikában (ha egyáltalán 1,4-90 Le esetében lehet ilyenről beszélni), és fogyasztásban sem tapaszaltam semmi változást. 

  • Like 1
Elküldve
9 órája, kingblue írta:

Sziasztok

Csak érdeklődési jelleggel kérdezem hogy az E10-es benzinnel kinek mi a tapasztalata?Lassan fél éve hogy bevezették de én még egy litert sem tankoltam belőle.Azóta csak MOL -E5-ös 100-as benzint tankolok.Nem mertem még bele önteni E10-est.Teljesítményben vagy fogyasztásban vagy egyébként valami negatív tapasztalat van-e.Gondolom pozitív nincsen.Jobb nem lett tőle.

 

1 órával ezelőtt, dhp00 írta:

Dinamikában (ha egyáltalán 1,4-90 Le esetében lehet ilyenről beszélni), és fogyasztásban sem tapaszaltam semmi változást. 

Én sem vettem észre semmi változást. 

  • Like 1
Elküldve
14 órája, kingblue írta:

Sziasztok

Kérdés hogy G iletve H astránál kuplungcserénél le kell-e mindenesetben venni a bölcsőt?

Elvileg nem, mert a motort is kiveheted felfelé. :-) De viccet félretéve még előtte vagyok, de valahol azt olvastam hogy elég lebillenteni a váltó felőli oldalát és akkor kifér. Mondjuk itt akkor már olyan mindegy hogy ott "lifeg" vagy teljesen le van szedve. 

Elküldve
8 órája, zotya975 írta:

Elvileg nem, mert a motort is kiveheted felfelé. :-) De viccet félretéve még előtte vagyok, de valahol azt olvastam hogy elég lebillenteni a váltó felőli oldalát és akkor kifér. Mondjuk itt akkor már olyan mindegy hogy ott "lifeg" vagy teljesen le van szedve. 

Találtam egy videót erről.Itt emberünk nagyon ügyesen a bölcső leszerelése nélkül megoldja a cserét.Nagyon jó videó lépésről lépésre jó minőségben.

 

Elküldve
14 órája, kingblue írta:

Találtam egy videót erről.Itt emberünk nagyon ügyesen a bölcső leszerelése nélkül megoldja a cserét.Nagyon jó videó lépésről lépésre jó minőségben.

 

Hát én mindent szeretek csak nehezen hozzáférhető helyen szerelni, de előbb utóbb rá leszek kényszerülve. Nem is értem miért hagyták abba az ablakos váltók gyártását, levettem a váltó oldalát, kihúztad a nyelestengelyt és gyakorlatilag " kiesett a kuplung-tárcsa" kombó alul. 94-ig az F astrákon ilyen volt, aztán valaki kitalálta hogy nem kell oda ablak. Remélem azóta is csuklik. Olyan központosítót is vennem kell majd. De az jó hír hogy nem kell bontani a hidraulikus kuplungot-kinyomócsapágyat, ( hacsak nem cseréled azt is)attól tartottam. 

 

  • Like 1
Elküldve
6 órája, zotya975 írta:

Hát én mindent szeretek csak nehezen hozzáférhető helyen szerelni, de előbb utóbb rá leszek kényszerülve. Nem is értem miért hagyták abba az ablakos váltók gyártását, levettem a váltó oldalát, kihúztad a nyelestengelyt és gyakorlatilag " kiesett a kuplung-tárcsa" kombó alul. 94-ig az F astrákon ilyen volt, aztán valaki kitalálta hogy nem kell oda ablak. Remélem azóta is csuklik. Olyan központosítót is vennem kell majd. De az jó hír hogy nem kell bontani a hidraulikus kuplungot-kinyomócsapágyat, ( hacsak nem cseréled azt is)attól tartottam. 

 

Igen központosító mindenképpen kell hozzá.Így ki lehet cserélni kompletten mindent.A bölcső levétele amúgy is külön kihívás.Főleg ha már be vannak gyógyulva a felfogató csavarjai.

Elküldve
17 órája, kingblue írta:

Igen központosító mindenképpen kell hozzá.Így ki lehet cserélni kompletten mindent.A bölcső levétele amúgy is külön kihívás.Főleg ha már be vannak gyógyulva a felfogató csavarjai.

Találtam nekem valót is, mindenesetre nem kispályás a csóka egy parkolóban gyanítom télen nyomatja a szerelést. Én meg az udvarban nyekergek 10 fokban hogy rosszak a körülmények. 

 

  • Like 2
Elküldve
4 órája, zotya975 írta:

Találtam nekem valót is, mindenesetre nem kispályás a csóka egy parkolóban gyanítom télen nyomatja a szerelést. Én meg az udvarban nyekergek 10 fokban hogy rosszak a körülmények. 

 

Jó videó ez is.Igen hát esőben parkolóban a legjobb de a cél a lényeg.

Elküldve

372 ezret futott Isuzu dízelnél még a gyári kinyomócsapágy van..
Most cseréltem motort egy ilyen csodában, meg kuplungoztam meg.
Nem kis szopás volt a blokkot visszarakni, kivételnél nem volt útban a jobb féltengely, visszarakásnál már képtelenség volt visszatenni.
Jó ez az isuzu, minden vagy 3x drágább, mint a GM opelhez.
Nem kell központosító, szemre középre kell rakni a tárcsát, az már elég.

Elküldve
12 órája, Mikulás74 írta:

372 ezret futott Isuzu dízelnél még a gyári kinyomócsapágy van..
Most cseréltem motort egy ilyen csodában, meg kuplungoztam meg.
Nem kis szopás volt a blokkot visszarakni, kivételnél nem volt útban a jobb féltengely, visszarakásnál már képtelenség volt visszatenni.
Jó ez az isuzu, minden vagy 3x drágább, mint a GM opelhez.
Nem kell központosító, szemre középre kell rakni a tárcsát, az már elég.

Én csak a kinyomó csapágyat cseréltem, a kuplung amivel vettem 220 ezer kilométerrel azzal adtam el 350-ezerrel igaz a pedál már olyan magasan volt hogy a térdem súrolta a kormány alját, de még rendesen kiemelt, nem is csúszott meg. Konkrétan a kinyomó csapágynak sem volt baja, egyszerűen kiszáradt belőle a zsír és szárazon futott.  Ugye itt még volt váltóablak ahol tudtam dolgozni, így egyszerűen beletoltam a tárcsába a nyelestengelyt, aztán fogattam fel a szerkezetet a lendkerékre. 

0bc8751f42e9c80e36c3407aa3959c11.jpg

302aa4b466428499ee6241ecc7bd277e.jpg

Műanyag kinyomócsapágy. Vajon ez is elfut 200-300 ezret?

1104886f2570f5ba39892bf4b6ea67b3.jpg

Mivel nem volt hatalmas munka a csere nem láttam értelmét a még jó alkatrészeket cserélni. Nyilván ha már le kell venni a váltót akkor nem érdemes bármit is csere nélkül visszarakni. 

Az a gondom a váltó kiszedéssel hogy a féltengely szimeringek szerintem tuti megsérülnek kiszedéskor vagy visszarakáskor, és utána ereszteni fog a váltóolaj vagy azt is cserélem. Szerintem nem elvetendő ötlet a motor kiemelése és a váltó benthagyása sem. De akkor ide már kelll központosító, mert a lendkerékre ha nem pontosan csavarozod vissza a dolgokat nem fog beletalálni a nyelestengely. De ilyenkor főleg a kocsi felett kell dolgozni ami akna nélkül nem utolsó szempont. Nekem van emelőm ( építkezéből maradt) így a motor kiemelése gyerekjáték. Gyakorlatilag lebontod a víz és benzincsöveket, kábelköteget, szétcsavarozod a váltótól, oldod a jobb oldali bakot ( a másik oldalon a váltót fogják) és kijön felfelé. 

 

 

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.