Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G tulajdonosok beszélgetnek erről-arról


uhuhu

Recommended Posts

Nem tudom, én ezt a z12xe történetet már elengedtem, pár fotó az érdekesség kedvéért:
Utolsón ennek a hajtókarcsapágya, meg egy xyz 1.4-es benzines hajtókarcsapágya.
A "masszív" hajtókar, a dugattyúval.
Meg látszik, mennyire el van kopva itt is a csapágy. Kicseréltem újra. És ez csak a 75 lovas motor, a 90 valószínű jobban nyalja a csapágyakat. Ugyanaz mindkettőnél.
Gyűrűvégek közötti hézag, ennek ellenére két pofára zabálja az olajat ez a nyomorult.

Nekem kb 9 litert eszik, Hatvanból Budapestre meg vissza. Km számláló nem világít.

WOh92xZ.pnge6Kc4xv.pngUUpfO0S.png0NNEiDE.png

Link to comment
Megosztás:

6 órája, Mikulás74 írta:

Nem tudom, én ezt a z12xe történetet már elengedtem, pár fotó az érdekesség kedvéért:
Utolsón ennek a hajtókarcsapágya, meg egy xyz 1.4-es benzines hajtókarcsapágya.
A "masszív" hajtókar, a dugattyúval.
Meg látszik, mennyire el van kopva itt is a csapágy. Kicseréltem újra. És ez csak a 75 lovas motor, a 90 valószínű jobban nyalja a csapágyakat. Ugyanaz mindkettőnél.
Gyűrűvégek közötti hézag, ennek ellenére két pofára zabálja az olajat ez a nyomorult.

Nekem kb 9 litert eszik, Hatvanból Budapestre meg vissza. Km számláló nem világít.

 

Elvileg eheti a szelepszár szimeringnél is, ha meg van keményedve és nem húzza le akkor a szelepszárra, a szívó és kipufogó csatornákba, szeleptányérra, égéstérbe jut. Bár szerintem ilyenkor árulkodó jel, hogy hosszabb állás után a motor nagy olajfüsttel indul, mert az állás közben lecsorgó olajat, ilyenkor egyszerre égeti el. 

A jelenség szimering csere után azonnal megszűnt. Mondjuk az olajfogyasztás előtte sem volt nagy.

Link to comment
Megosztás:

1.2-es benzinmotor. 16V.
Hát 1000km-en kb pont 1 litert.
Valószínű a szelepfedelemmel van a baj, nem szétszedhető mint az 1.6-é, de újonnan kissé húzós ára van. :(
Aztán lehet, nem az a baj.
Gyárilag is eléggé nagy hézaga van a dugattyúknak, azt hittem elkoptak, de amikor szereztem egy alig futott motorból dugót, kiderült, pont akkora a mérete, mint a réginek.
Rövid dugattyúk, nagy hézaggal, ez az ECOTEC, hogy minél kisebb súrlódás legyen.
Az egész motort az olajnyomás vezérli, és beleraknak ilyen kuki méretű csapágyakat.  :(
16 hidrotőke, hidraulikus láncfeszítő, valahol elmegy a nyomás, elkezd kerepelni a motor, mint a fene. Meg átugrik a lánc.
Nálam egyfolytában dobálja ki a P0340 hibakódot, jó a szenzor, jó helyen van a tárcsa, és mégis. Valahol nekem se klappol valami. :(
Hát igen, ezek már nem a házi mekkmestereknek való motorok. :)
30 éve szerelőként melózó komám már 3x fut neki egy 1.4-es láncos motornak egy H astrában.

 

Link to comment
Megosztás:

7 órája, Mikulás74 írta:

1.2-es benzinmotor. 16V.
Hát 1000km-en kb pont 1 litert.
Valószínű a szelepfedelemmel van a baj, nem szétszedhető mint az 1.6-é, de újonnan kissé húzós ára van. :(
Aztán lehet, nem az a baj.
Gyárilag is eléggé nagy hézaga van a dugattyúknak, azt hittem elkoptak, de amikor szereztem egy alig futott motorból dugót, kiderült, pont akkora a mérete, mint a réginek.
Rövid dugattyúk, nagy hézaggal, ez az ECOTEC, hogy minél kisebb súrlódás legyen.
Az egész motort az olajnyomás vezérli, és beleraknak ilyen kuki méretű csapágyakat.  :(
16 hidrotőke, hidraulikus láncfeszítő, valahol elmegy a nyomás, elkezd kerepelni a motor, mint a fene. Meg átugrik a lánc.
Nálam egyfolytában dobálja ki a P0340 hibakódot, jó a szenzor, jó helyen van a tárcsa, és mégis. Valahol nekem se klappol valami. :(
Hát igen, ezek már nem a házi mekkmestereknek való motorok. :)
30 éve szerelőként melózó komám már 3x fut neki egy 1.4-es láncos motornak egy H astrában.

 

Szelepfedél bontottan? Persze semmi garancia hogy az nem pont ilyen, de talán egy próbát megér. Tényleg nem lehet szétszedni sehogysem? 

Link to comment
Megosztás:

23 órája, zotya975 írta:

Szelepfedél bontottan? Persze semmi garancia hogy az nem pont ilyen, de talán egy próbát megér. Tényleg nem lehet szétszedni sehogysem? 

Próbáltam, hogy szétszedem, de össze van préselve, meg öntve, mondjuk a régi szelepfedelek is ilyenek voltak, (csak acélból), hogy nem szétszedhető, de azok valamiért működtek. Nem tudom hogy néz ki ilyen belülről. Az 1.6-nál van valami gumimembrán, azokat cserélgetik.
Újabb verdáknál van már PCV szelep, ráadásul elektromos verzióban is.
 

Link to comment
Megosztás:

Az olajfogyasztást okozhatja a gyűrűk leragadása a sok koksz, nem megfelelő olaj stb. miatt. Olajcsere előtt próbálj meg egy alapos motoröblítést valami minőségi motoröblítővel. A bátyám 1,2-e is "ette" az olajat, elég volt csak szűrőt cserélni, mert folyamatosan friss olaj volt benne az után öntögetések miatt. Aztán megelégelte, hogy többe van az olaj, mint a benzin. Talán volt szelepszár szimmering csere, de nem tudom pontosan. Arra emlékszem, hogy mondta szerezzek valamit, mi segíthetne csökkenteni az olajfogyást, mert sokat nem akar rá költeni. Ekkor lett beletöltve, amit már írtam.

Link to comment
Megosztás:

6 órája, Béla írta:

Az olajfogyasztást okozhatja a gyűrűk leragadása a sok koksz, nem megfelelő olaj stb. miatt. Olajcsere előtt próbálj meg egy alapos motoröblítést valami minőségi motoröblítővel. A bátyám 1,2-e is "ette" az olajat, elég volt csak szűrőt cserélni, mert folyamatosan friss olaj volt benne az után öntögetések miatt. Aztán megelégelte, hogy többe van az olaj, mint a benzin. Talán volt szelepszár szimmering csere, de nem tudom pontosan. Arra emlékszem, hogy mondta szerezzek valamit, mi segíthetne csökkenteni az olajfogyást, mert sokat nem akar rá költeni. Ekkor lett beletöltve, amit már írtam.

Meg is gyűrűztem a motort, a fotók között ott van, szinte nincs hézag a gyűrűvégek között.
A szelepfedelet áztattam brigéciolban vagy 2 napot, kijött belőle 2 kiló retek, két cső van rajta, az egyiket át se lehetett fújni.
Szerzek bontóban egy ilyen szelepfedelet, szétamputálom, aztán lefotózom mi a rosseb van benne, már nagyon érdekelne engem is.
Nem hiszem el, hogy 100%-os motorok zabálják az olajat. Mindenki a szelepfedelet mondja hibának.
 

Link to comment
Megosztás:

On 2020. 03. 19. at 15:15, zotya975 írta:

Érint, köszi. De ettől függetlenül szerintem én elviszem, mert az enyém kicsit macerás (nem tudom akárhol vizsgáztatni), és félő hogy ha hirtelen visszaáll majd a régi rend, akkor meg lejárt műszakival csak útvonalengedéllyel tudom elvinni, azt meg ugye nem adnak bárhová.

Link to comment
Megosztás:

26 perce, tgabika76 írta:

Érint, köszi. De ettől függetlenül szerintem én elviszem, mert az enyém kicsit macerás (nem tudom akárhol vizsgáztatni), és félő hogy ha hirtelen visszaáll majd a régi rend, akkor meg lejárt műszakival csak útvonalengedéllyel tudom elvinni, azt meg ugye nem adnak bárhová.

Nekem a zafiránál kicsit kellemetlen a műszaki időpontja, mert az astránál áprilisban járt le, akkor szépen elvittem elő műszakira, kaptam hibalistát ( bár többször volt, hogy nem, és azonnal megcsinálták a műszakit), és tavasszal otthon kényelmesen elvégeztem a szükséges javításokat. Ez meg januári, és kissé kényelmetlen télen otthon az udvarban bármit is kicserélni. Ezzel együtt persze nem várom hogy januárig elhúzódjon a vírus, és emiatt tolódjon tavaszra a műszakim, de amúgy ez nekem "jól jönne". Vagy azt csinálom hogy az ősz végén műszakiztatom le, és bukom pár hónapot, de akkor még nem fagyok meg, vagy elviszem csak simán futómű-fék-kormánymű ellenőrzésre, és talán december-januárban nem történik közben semmi vele. De mondjuk az sem tragédia, ha egy gömbfejet velük cseréltetek ki. Rozsdával ennél nincs gondom, a környezetvédelmi méréssel meg úgysem tudok mit kezdeni, de ha jól hallottam a Z18XE-vel nem nagyon szokott gond lenni. 

Link to comment
Megosztás:

31520200320_155130.jpg47620200320_164003.jpg

Ha már otthonmaradásra vagyunk ítélve, gondoltam kitakarítom a fojtószelepet. Meglepően retkes volt. Csak egy jó tanács. Nem érdemes csavarhúzóval, vagy más fémmel kapargatni, mert nagyon össze lehet karcolni, miközben a kormot szedjük le vele. Én egy fogkefe nyelét faragtam el véső formára és azzal lazítottam fel a rárakódást. Nem volt itthon EGR szelep tisztító, így maradt a brigéciol, meg a féktisztító, fogkefe, ecset, tiszta pamutrongy. Előtte levettem az akku sarut. Amit már többször írtam továbbra sem győzöm a csövekből kitakarítani a kapucsínó szerű szutykot kb két heti rendszerességgel. Tegnap is levettem az olajsapkát és a pára szállt fel belőle.

  • Like 2
Link to comment
Megosztás:

18 perce, Béla írta:

 

Ha már otthonmaradásra vagyunk ítélve, gondoltam kitakarítom a fojtószelepet. Meglepően retkes volt. Csak egy jó tanács. Nem érdemes csavarhúzóval, vagy más fémmel kapargatni, mert nagyon össze lehet karcolni, miközben a kormot szedjük le vele. Én egy fogkefe nyelét faragtam el véső formára és azzal lazítottam fel a rárakódást. Nem volt itthon EGR szelep tisztító, így maradt a brigéciol, meg a féktisztító, fogkefe, ecset, tiszta pamutrongy. Előtte levettem az akku sarut. Amit már többször írtam továbbra sem győzöm a csövekből kitakarítani a kapucsínó szerű szutykot kb két heti rendszerességgel. Tegnap is levettem az olajsapkát és a pára szállt fel belőle.

Szép lett! Nekem is meg kellene csinálni, amióta nálam van a kocsi, még meg sem néztem milyen. 

Link to comment
Megosztás:

6 órája, tgabika76 írta:

Érint, köszi. De ettől függetlenül szerintem én elviszem, mert az enyém kicsit macerás (nem tudom akárhol vizsgáztatni), és félő hogy ha hirtelen visszaáll majd a régi rend, akkor meg lejárt műszakival csak útvonalengedéllyel tudom elvinni, azt meg ugye nem adnak bárhová.

Csak még egy kérdés üdv! Ugye most nem kötelező a műszaki tehát mit tudom én fél évig tart a vírus járvány akkor, én mondjuk elviszem szeptemberbe műszakiztaztni és akkor onnantól számít -e az újabb 2 év a műszakira mert ha igen akkor én ezzel tudok időt húzni és pénzt meg spórolni???????Valójában április 20.-án járna le!

Link to comment
Megosztás:

5 órája, Livi írta:

Csak még egy kérdés üdv! Ugye most nem kötelező a műszaki tehát mit tudom én fél évig tart a vírus járvány akkor, én mondjuk elviszem szeptemberbe műszakiztaztni és akkor onnantól számít -e az újabb 2 év a műszakira mert ha igen akkor én ezzel tudok időt húzni és pénzt meg spórolni???????Valójában április 20.-án járna le!

Szerintem a műszaki vizsga érvényességi ideje  2 év ( kivéve új autónál amikor az első 4) tehát vizsgáztatástól indul a 2 év, nem a lejárati dátumtól. Az astrát  mindíg korábban vittem el, pár nappal hiszen volt rá példa hogy javítanom kellett, de mivel rendesek voltak, akkor is az évforduló dátumát ütötték bele, tehát nem vesztettem még pár napot sem. Egyszer lecsúsztam a műszakiról , ez volt az első és az utolsó alkalom amikor szerelőhöz vittem, ekkor viszont " nyertem" pár napot, mert a vizsga dátumától adták meg a 2 évet. De azért jó tudni hogy például: "A lejáró okmányok meghosszabbított érvényességére vonatkozó megjegyzés, hogy a rendelkezés csak Magyarország területén érvényes, külföldre akkor sem mehetnek a lejárt forgalmis autók és a lejárt jogosítvánnyal vezetők, ha feloldják az utazási korlátozásokat. "

Link to comment
Megosztás:

34 perce, zotya975 írta:

Szerintem a műszaki vizsga érvényességi ideje  2 év ( kivéve új autónál amikor az első 4) tehát vizsgáztatástól indul a 2 év, nem a lejárati dátumtól. Az astrát  mindíg korábban vittem el, pár nappal hiszen volt rá példa hogy javítanom kellett, de mivel rendesek voltak, akkor is az évforduló dátumát ütötték bele, tehát nem vesztettem még pár napot sem. Egyszer lecsúsztam a műszakiról , ez volt az első és az utolsó alkalom amikor szerelőhöz vittem, ekkor viszont " nyertem" pár napot, mert a vizsga dátumától adták meg a 2 évet. De azért jó tudni hogy például: "A lejáró okmányok meghosszabbított érvényességére vonatkozó megjegyzés, hogy a rendelkezés csak Magyarország területén érvényes, külföldre akkor sem mehetnek a lejárt forgalmis autók és a lejárt jogosítvánnyal vezetők, ha feloldják az utazási korlátozásokat. "

Igen régen vagy mostanáig így volt de most a járvány miatt kérdezem bakker mert ha ráér szeptemberbe vinnem akkor már lehet két évre adják meg a műszakit mit tudom én 2022 september 8 lesz benne az új és akkor hónapokat fél évet nyerek a műszakin!!!!!!A másik meg az hogy lehet lesznek műszaki akciók 2-3 hónap múlva mert senki nem nagyon fogja most vinni a kocsiját műszakira mert nem muszáj,lehet lesz rá adó kedvezmény is úgyhogy érdemes vele várni talán!!!!!

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, Livi írta:

Igen régen vagy mostanáig így volt de most a járvány miatt kérdezem bakker mert ha ráér szeptemberbe vinnem akkor már lehet két évre adják meg a műszakit mit tudom én 2022 september 8 lesz benne az új és akkor hónapokat fél évet nyerek a műszakin!!!!!!A másik meg az hogy lehet lesznek műszaki akciók 2-3 hónap múlva mert senki nem nagyon fogja most vinni a kocsiját műszakira mert nem muszáj,lehet lesz rá adó kedvezmény is úgyhogy érdemes vele várni talán!!!!!

Ahogy olvastam van ahová most is lehet vinni, szóval talán nem lesz nagy tolongás, a járvány után, mert sokan megcsináltatják rendes időben amikor lejár. De ez ugye elég spéci eset szóval szerintem még nincs kiforrva a dolog, nem emlékszem hogy lett volna valaha is ilyen. 

Link to comment
Megosztás:

8 órája, Livi írta:

Csak még egy kérdés üdv! Ugye most nem kötelező a műszaki tehát mit tudom én fél évig tart a vírus járvány akkor, én mondjuk elviszem szeptemberbe műszakiztaztni és akkor onnantól számít -e az újabb 2 év a műszakira mert ha igen akkor én ezzel tudok időt húzni és pénzt meg spórolni???????Valójában április 20.-án járna le!

Úgy van hivatalosan hogy a rendes lejárati időn belül +/- egy hónapra ha megcsináltatod, akkor még az eredeti lejárati dátumot írják a forgalmiba. Viszont ha szeptemberig eltart a rendkívüli állapot, akkor valószínűleg már szeptembert fognak írni a forgalmiba ha akkor viszed el vizsgáztatni, csakhogy a rendkívüli állapotot március 12.-én hirdették ki, és max. 15 napig tartható fent, utána az országgyűlésnek meg kell hosszabbítania. Jelen esetben tehát a rendkívüli állapot március 27.-én lejár, onnantól fogva 15 napig, tehát április 11-ig érvényesek az időközben lejárt forgalmik ha a helyzet addig nem változik. Március 27.-én kiderül hogy meghosszabbítják-e a rendkívüli állapotot, és ha igen, meddig.

Link to comment
Megosztás:

17 perce, tgabika76 írta:

Úgy van hivatalosan hogy a rendes lejárati időn belül +/- egy hónapra ha megcsináltatod, akkor még az eredeti lejárati dátumot írják a forgalmiba. Viszont ha szeptemberig eltart a rendkívüli állapot, akkor valószínűleg már szeptembert fognak írni a forgalmiba ha akkor viszed el vizsgáztatni, csakhogy a rendkívüli állapotot március 12.-én hirdették ki, és max. 15 napig tartható fent, utána az országgyűlésnek meg kell hosszabbítania. Jelen esetben tehát a rendkívüli állapot március 27.-én lejár, onnantól fogva 15 napig, tehát április 11-ig érvényesek az időközben lejárt forgalmik ha a helyzet addig nem változik. Március 27.-én kiderül hogy meghosszabbítják-e a rendkívüli állapotot, és ha igen, meddig.

Szerintem nem egészen jól értelmezed ,a rendkívüli állapot visszavonásig érvényes tehát a kormány amikor hivatalosan vissza nem mondja ,tehát például május 15.-én a Kormány ki hirdeti hogy vége van a rendkívüli állapotnak ,akkor utána még 15 napig mehetsz lejár forgalmival ergo május 30.-án még igen,és elvileg május 31.én már büntethet a rendőr ha lejárt műszakival mész!!!!!!!!!!

Link to comment
Megosztás:

6 perce, Livi írta:

Szerintem nem egészen jól értelmezed

De jól értelmezem:

"Veszélyhelyzet kihirdetésére a Kormány jogosult rendelettel 15 nap időtartamra. Az Országgyűlés felhatalmazása alapján a Kormány ezt meghosszabbíthatja." (forrás: Wikipedia) Amiről te beszélsz, az a szükségállapot, az valóban súlyosabb, egy következő lépés. Ha nem szavazza meg az országgyűlés, akkor a jelenleg kihirdetett veszélyhelyzet avagy rendkívüli állapot március 27.-én véget ér.

Link to comment
Megosztás:

12 órája, tgabika76 írta:

De jól értelmezem:

"Veszélyhelyzet kihirdetésére a Kormány jogosult rendelettel 15 nap időtartamra. Az Országgyűlés felhatalmazása alapján a Kormány ezt meghosszabbíthatja." (forrás: Wikipedia) Amiről te beszélsz, az a szükségállapot, az valóban súlyosabb, egy következő lépés. Ha nem szavazza meg az országgyűlés, akkor a jelenleg kihirdetett veszélyhelyzet avagy rendkívüli állapot március 27.-én véget ér.

Kösz igazad volt ,de a mai nap olvastam valahol hogy a kormány most olyan hosszabbítást tervez ami határozatlan időre szól ,és igen veszélyhelyzet van, kicsit rosszul tudtam!!!

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Amióta nálam van az autó nem volt időm ránézni a pillangószelepre, hát most eljött az ideje. Igazából sokkal több dzsuvára számítottam, de csak annyira volt trutyis, hogy neki sem álltam takarítani. Vagy megcsinálta valaki az eladás ellőtt, vagy erre a motorra nem jellemző a magas kartergáz, ezt nem tudom.

http://717P10105mm83.jpg

A csövekben azért volt némi olaj, így azokat nem tettem vissza takarítás nélkül.

http://814P10105mm82.jpg

A kesztyűtartó zörgés meg egy ideje az agyamra megy, hát most kiszedtem hátha látok valami egyértelmű dolgot, de csak a lábtérfűtés csövének a felfogató patentja kotyogott a furatban. Mivel úgyis csak évente egyszer kell kivenni pollenszűrő cserekor, tettem a helyére 2 gyorskötözőt. Nem próbáltam még ki remélem ezzel vége az idegesítő hangnak.

http://605P1010582_2_.jpg

Jobbra a két gyorskötöző, balra a kivett patent.

 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, Béla írta:

A pillangószelep másik oldalát kellett volna megnézned.Mi a motorkód?

 

Z18XE, benéztem alá, bár nem voltam benne biztos hogy az elektromos mozgatású pillangószelepet szabad-e kézzel forgatni, de nem lett baja szóval szabad. Alatta sem volt nagyobb kosz, kábé ilyen volt mint itt. 

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.