mtxagent Elküldve Február5, 2020 Megoszt Elküldve Február5, 2020 17 órája, zotya975 írta: Na jó oké, de a döglött vaddisznóra, sziklára, vagy kamiongumira nem vonatkoznak a Kresz szabályok amig a szembejövő autósra igen. Nem mellesleg egyik sem közeledik feléd óránként 90-el..vagy legalábbis ritkán. Nem is értem annak aki ül egy autóban és nem látja a műszereket annak mi járhat a fejéében, hogy nem tűnik fel neki. Mondjuk ismerek olyat aki évek óta kiégett műszer világítással közlekedik, ne neki nem feltűnő bent ha nincs kapcsolva a tompított. Az igaz, hogy nem vonatkozik a KRESZ az általam említett dolgokra, és nem repeszt feléd, de bele lehet halni. Annyi a különbség, hogy egy felelőtlen autóst még meg lehet kérdezni, ha túléli, egy sziklát meg nem. Sok autóban a műszerfal akkor is világít, ha már ráteszed a gyújtást, fényszórótól függetlenül. Becsapós lehet. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Február5, 2020 Megoszt Elküldve Február5, 2020 9 órája, mtxagent írta: Az igaz, hogy nem vonatkozik a KRESZ az általam említett dolgokra, és nem repeszt feléd, de bele lehet halni. Annyi a különbség, hogy egy felelőtlen autóst még meg lehet kérdezni, ha túléli, egy sziklát meg nem. Sok autóban a műszerfal akkor is világít, ha már ráteszed a gyújtást, fényszórótól függetlenül. Becsapós lehet. Ezt nem tudtam, még nem ültem ilyen autóba. Vagy csak nem figyeltem erre. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Stofl Elküldve Február5, 2020 Megoszt Elküldve Február5, 2020 1 óra, zotya975 írta: Ezt nem tudtam, még nem ültem ilyen autóba. Vagy csak nem figyeltem erre. H Astrában is alapértelmezett gyújtáson a műszerfal világítás. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Livi Elküldve Február23, 2020 Megoszt Elküldve Február23, 2020 On 2020. 02. 04. at 17:51, tgabika76 írta: Amit írtam válaszul, az olyannyira nem földtől elrugaszkodott történet, hogy hasonló már történt is egy családtagommal jó 25 évvel ezelőtt, azért tudom hogy valószínűség szerint mi lenne a kimenetele. Abban az esetben a családtagom egy elsőbbségadás táblával (nem stoptábla, hanem a csúscsára állított háromszög) biztosított kereszteződésből hajtott ki egy négysávos útra hogy ott balra nagy ívben kanyarodjon, tehát elsőbbséget kellett volna adnia a négysávos úton közlekedők számára. Igen ám, csakhogy az adott időpontban sűrű köd volt, így a rokonom elnézett jobbra és balra is többször, és mivel nem látott egyetlen érkező autót sem, kihajtott. Csakhogy közben egy pénzszállító autó (páncélautó) érkezett neki balról, és telibe találta a rokonom autóját. A pénzszállító ráadásul a belső sávban közlekedett, állítása szerint azért mert félt hogy a ködben elüt egy út szélén haladó kerékpárost, tehát megszegte a jobbra tartási kötelezettségét. Mégis a családtagomat hozták ki hibásnak, hiába mondta hogy a ködben nem látta a közeledő autót, a bíró álláspontja szerint addig kellett volna ott várnia, amíg biztos nem lesz abban hogy szabad az út, ha kell akkor megvárja míg feloszlik a köd, akkor is ha ez nem életszerű. A páncélautó vezetőjét mindössze a jobbra tartási kötelezettség megszegésében tartották hibásnak. oké de ott volt egy elsőbbség adás tábla, előzésnél nincs tilalom ha a tábla nem tiltja ,úgyhogy ott ő a hibás ,de nekem esélyem sincs látni sötétben egy velem szembe jövö 90km per órás sebbeségű autót ha nem világított egyik lámpája sem!!!! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Livi Elküldve Február23, 2020 Megoszt Elküldve Február23, 2020 On 2020. 02. 04. at 17:55, tgabika76 írta: Ez így nem működik. Ilyen alapon ha te nem mész arra, akkor sem jön létre az egész szituáció, szóval akkor te vagy a hibás hogy arra mentél. Sajnos tudomásul kell venni hogy jobb oldali közlekedés esetén az útpálya menetirány szerinti jobb oldali sávjában közlekedőnek (azaz aki a saját sávjában halad) elsőbbsége van mindenki mással szemben aki keresztezi vagy csak rövid időre veszi igénybe az útpálya azon oldalát, például előzés céljából. Lehet de én nem szegtem szabályt azzal hogy arra mentem de ő azzal igen hogy nem égett egyik lámpája sem mert könnyen az életembe kerülhetett volna!!!!!!! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Vardar Elküldve Március8, 2020 Megoszt Elküldve Március8, 2020 Sziasztok! Egy kis felújítási tervet szerettem volna készíteni a kocsihoz, hogy mi mennyibe kerül majd rajta, viszont az lenne a kérdésem, hogy honnan lehet tudni, hogy melyik alkatrésznek melyik cég az eredeti gyártója? Most nem ilyen mellékes dolgokra gondolok, mint gumiütközők, hanem pl rugók, lengéscsillapítók, fékdob, stab pálca stb. A konkrét elbizonytalanodásom onnan ered, hogy a Csergő oldalán hátsó lengéscsillapítónál a Sachs-ot hozza, mint "eredetivel megegyező minőségű alkatrész gyártói csomagolásban", egy fórumban viszont azt találtam, hogy a Meyle a gyári alkatrész előállítója. Nincs egy lista, hogy mit ki gyártott? Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Március8, 2020 Megoszt Elküldve Március8, 2020 2 órája, Vardar írta: Sziasztok! Egy kis felújítási tervet szerettem volna készíteni a kocsihoz, hogy mi mennyibe kerül majd rajta, viszont az lenne a kérdésem, hogy honnan lehet tudni, hogy melyik alkatrésznek melyik cég az eredeti gyártója? Most nem ilyen mellékes dolgokra gondolok, mint gumiütközők, hanem pl rugók, lengéscsillapítók, fékdob, stab pálca stb. A konkrét elbizonytalanodásom onnan ered, hogy a Csergő oldalán hátsó lengéscsillapítónál a Sachs-ot hozza, mint "eredetivel megegyező minőségű alkatrész gyártói csomagolásban", egy fórumban viszont azt találtam, hogy a Meyle a gyári alkatrész előállítója. Nincs egy lista, hogy mit ki gyártott? Szerintem több beszállító is volt /lehetett, de ha GM számra keresel rá, akkor egész jók az esélyek. https://opel.7zap.com/hu/car/t98/ Link to comment Megosztás: More sharing options...
Vardar Elküldve Március8, 2020 Megoszt Elküldve Március8, 2020 2 órája, zotya975 írta: Szerintem több beszállító is volt /lehetett, de ha GM számra keresel rá, akkor egész jók az esélyek. https://opel.7zap.com/hu/car/t98/ Mármint? A 7zap nem adja meg, csak a GM cikkszámot, azt pedig minden gyártó megadja, hogy a terméke minek feleltethető meg, függetlenül attól, hogy ő szállította-e. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Március8, 2020 Megoszt Elküldve Március8, 2020 58 perce, Vardar írta: Mármint? A 7zap nem adja meg, csak a GM cikkszámot, azt pedig minden gyártó megadja, hogy a terméke minek feleltethető meg, függetlenül attól, hogy ő szállította-e. Amikor én ezt az oldalt használom akkor többnyire azért van mert ritka egy átlagos webáruházban nem található alkatrészt keresek. Ilyenkor általában GM logós-zacsis dolgokra bukkanok( vagy már kifejezetten ezeket keresem) ezért azt feltételezem hogy ezek gyáriak vagy azzal megegyező minőségűek. Van amiből nincs is más csak gyári, igazából én ekkor használom ezt a keresőt. Aztán ha megtalálom, tehát létezik és még lehet kapni akkor a GM szám alapján a Csergőtől szoktam venni, biztos van más beszerzési forrás a ritka alkatrészekre de nekem ott van ismerősöm. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Vardar Elküldve Március8, 2020 Megoszt Elküldve Március8, 2020 Értem. Én itt, meg az utángyártó oldalán egyeztetem a cikkszámokat, hogy egyezőt vegyek, véletlenül se mást. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Március9, 2020 Megoszt Elküldve Március9, 2020 11 órája, Vardar írta: Értem. Én itt, meg az utángyártó oldalán egyeztetem a cikkszámokat, hogy egyezőt vegyek, véletlenül se mást. Ritkán veszek cikkszám alapján alkatrészt, tényleg csak akkor ha máshogy nem találom meg. Alapból autó márka, típus, motorkód, évjárat elég ahhoz hogy behozza az adott alkatrészt onnantól kezdve már el lehet dönteni hogy melyik márkát-árkategóriát választod. Szerény véleményem szerint a "gyári " alkatrészben csak addig lehetünk biztosak amig azt a gyártósoron építik be az autóba. Sohasem hallottam még olyanról hogy amikor a gyári eredeti talpa-gömbfej stb 300ezer kilométer után tönkrement a következő amit szintén " gyárinak" veszünk megint kibírt volna ennyit. Persze nyilván nem sokan vesznek "eredetinek" árult alkatrészeket hiszen egy komplett futómű felújítás kis túlzással megközelíteni az autó értékét. Amúgy is mókásak ezek az "eredeti " alkatrészek, mert a Bosch tudomásom szerint gyári beszállító volt, elég sok opelban van Bosch pumpa és ha tönkremegy eldöntheted hogy ilyet veszel bele vagy " eredeti gyárit" majdnem 4X ennyiért. Ami nem tudom micsoda hogy még a gyárinál is jobb-drágább. http:// 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
PGA Elküldve Március9, 2020 Megoszt Elküldve Március9, 2020 (edited) Sziasztok! Régen jártam erre... Mai napon „kerek kilométert” értünk meg a géppel: 333.333 km Módosítva Március9, 2020 : PGA 3 Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Március10, 2020 Megoszt Elküldve Március10, 2020 12 órája, PGA írta: Sziasztok! Régen jártam erre... Mai napon „kerek kilométert” értünk meg a géppel: 333.333 km Akkor nem csak az én mániám a fura számokat fényképezni... http:// 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
mtxagent Elküldve Március10, 2020 Megoszt Elküldve Március10, 2020 3 órája, zotya975 írta: Akkor nem csak az én mániám a fura számokat fényképezni... http:// Huh, akkor megnyugodtam... 77777 km http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=773Clipboard01.jpg 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
bonat Elküldve Március10, 2020 Megoszt Elküldve Március10, 2020 Sziasztok, Nemsokára eladó lesz az autónk! Aláírásban van némi támpont ha valakit érdekel. Nemsokára felrakom hahu-ra is. Link to comment Megosztás: More sharing options...
PGA Elküldve Március10, 2020 Megoszt Elküldve Március10, 2020 9 órája, zotya975 írta: Akkor nem csak az én mániám a fura számokat fényképezni... Igen, szeretem én is dokumentálni az ilyesmit. Nem tudom, lesz-e 444.444 km-es képem... Amúgy szerintem én már nem fogom eladni ezt az autót, értelmes pénzt már nem lehet érte kérni, FogatlanJóskák kezébe meg elvből nem adnám. Többször megjártam vele Horvátországot, Olaszországot, Ausztriát, stb., hozzám nőtt teljesen a 19 év alatt, legfeljebb youngtimer, később oldtimer lesz majd, vagy ki tudja... 2 1 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Stofl Elküldve Március11, 2020 Megoszt Elküldve Március11, 2020 On 2020. 03. 08. at 12:56, Vardar írta: Sziasztok! Egy kis felújítási tervet szerettem volna készíteni a kocsihoz, hogy mi mennyibe kerül majd rajta, viszont az lenne a kérdésem, hogy honnan lehet tudni, hogy melyik alkatrésznek melyik cég az eredeti gyártója? Most nem ilyen mellékes dolgokra gondolok, mint gumiütközők, hanem pl rugók, lengéscsillapítók, fékdob, stab pálca stb. A konkrét elbizonytalanodásom onnan ered, hogy a Csergő oldalán hátsó lengéscsillapítónál a Sachs-ot hozza, mint "eredetivel megegyező minőségű alkatrész gyártói csomagolásban", egy fórumban viszont azt találtam, hogy a Meyle a gyári alkatrész előállítója. Nincs egy lista, hogy mit ki gyártott? Hiába veszel a gyári GM Sachs helyére egy Sachs-ot. Köze nem lesz egymáshoz a kettőnek. Esetleg ha GM-et veszel, talán hasonló lesz. De erre is kicsi az esély. Tapasztalat/tény. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Béla Elküldve Március12, 2020 Megoszt Elküldve Március12, 2020 (edited) Üdv.! Erre valami megoldás? Kitakarítottam a csöveket, olajat nem eszi, vizet nem forralja, az olaj vízmentes, a víz olajmentes. December óta ilyen. Ha elmegyek messzebbre kb 60km, akkor is. Ha csak itt járok helyben melóba, és vissza, kb.2x4km , akkor is. Hiába tisztítom le, takarítom ki újra ez van. Így senki nem veszi meg, mert azt hiszi hengerfejes... Módosítva Március12, 2020 : Béla Link to comment Megosztás: More sharing options...
mtxagent Elküldve Március12, 2020 Megoszt Elküldve Március12, 2020 1 óra, Béla írta: Üdv.! Erre valami megoldás? Kitakarítottam a csöveket, olajat nem eszi, vizet nem forralja, az olaj vízmentes, a víz olajmentes. December óta ilyen. Ha elmegyek messzebbre kb 60km, akkor is. Ha csak itt járok helyben melóba, és vissza, kb.2x4km , akkor is. Hiába tisztítom le, takarítom ki újra ez van. Így senki nem veszi meg, mert azt hiszi hengerfejes... Ez ilyen, ha rövid távokat teszel meg, és nem tegnap volt olajcsere. A vízpárával emulziót képez az olaj, és ezt látod. Ha kihúzod a nívópálcát, azon is hasonló lesz. Ha letörlöd a sapkáról ezt a cuccost, visszatekered, kis idő múlva letekered, a párát is tettenérheted. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
kingblue Elküldve Március12, 2020 Megoszt Elküldve Március12, 2020 2 órája, mtxagent írta: Ez ilyen, ha rövid távokat teszel meg, és nem tegnap volt olajcsere. A vízpárával emulziót képez az olaj, és ezt látod. Ha kihúzod a nívópálcát, azon is hasonló lesz. Ha letörlöd a sapkáról ezt a cuccost, visszatekered, kis idő múlva letekered, a párát is tettenérheted. Igen.Egy olajcserével orvosolható. Vagy megvárni a melegebb időt.Olajban víz van.Ez mindig kicsapódik a hideg sapkára.Ha kint áll az autó nem garázsban és sűrűn van rövid utakon használva a kondenzpára keveredik az olajjal.Ha elér egy bizonyos koncentrációt akkor ez van sajna. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Zsolt85 Elküldve Március12, 2020 Megoszt Elküldve Március12, 2020 Sziasztok! Volna egy astra g 1.4 16v x14xe autónk. Azt csinálja,hogy ha leveszem az akksit akkor utánna magas az alapjárat egy darabig. Utána ha be áll 800 rpm-re el kezd kattogni. Ha leveszem az akksit akkor utánna megint magas az alapjárat és nincs semmi hangja. Ez mitől lehet? Válaszokat előre is köszi! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Béla Elküldve Március12, 2020 Megoszt Elküldve Március12, 2020 Nemrég volt olajcsere, előtte motoröblítés. A karter csövek áttisztítva, fojtószelep is. A szelepfedél is le volt szedve, mert új tömítést is kapott. Télen még durvább volt, de nem csak a sapka. Az 1,2 és miért nem ilyen? A tesómén nincs EGR, az övén nincs, pedig 3X ennyi a km benne. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mikulás74 Elküldve Március13, 2020 Megoszt Elküldve Március13, 2020 9 órája, Béla írta: Nemrég volt olajcsere, előtte motoröblítés. A karter csövek áttisztítva, fojtószelep is. A szelepfedél is le volt szedve, mert új tömítést is kapott. Télen még durvább volt, de nem csak a sapka. Az 1,2 és miért nem ilyen? A tesómén nincs EGR, az övén nincs, pedig 3X ennyi a km benne. Szinte ugyanaz a motor pedig. Mikor volt cserélve vezérműfedél tömítés? Nálam se dzsuvás egyáltalán, de nekem most volt cserélve egy rakás tömítés. Tesód hogy az ördögbe ment el evvel az autóval ennyit? Ritka jó idegrendszere lehet. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Béla Elküldve Március13, 2020 Megoszt Elküldve Március13, 2020 (edited) 2 órája, Mikulás74 írta: Szinte ugyanaz a motor pedig. Mikor volt cserélve vezérműfedél tömítés? Nálam se dzsuvás egyáltalán, de nekem most volt cserélve egy rakás tömítés. Tesód hogy az ördögbe ment el evvel az autóval ennyit? Ritka jó idegrendszere lehet. Nem ő ment vele ennyit, hanem a tanulók. Rendszeres olajcsere, és karbantartás. A motor eredeti, még nem volt a hengerfej sem leszedve. Igaz kuplung kompletten már vagy három, kormánymű, futóműben minden, volt egy párszor cserélve. De még a két első ülés is, mert elkoptak.Kb 4x törték, de nem a tanulók. Új korától tanuló kocsi volt. 10.000-ként olajcsere, vagy ennek megfelelő üzemóránként, ha sokat ment rutinpályán. Mikor megnőtt az olajfogyasztás kapott egy xado vitaflush motoröblítést, utána három olajcsere cikluson át tartó xado kezelést. Azóta is megy, és nem eszik 1000km-en 1L olajat, mint előtte. Ez most itt nem a reklám volt, hanem tény. Ha kell, megadom a számát le lehet csekkolni. Az övé német összeszerelés. Azt hittem az ami nekem van az is ilyen lesz, de ez lengyel, és sok nyűgje van. Módosítva Március13, 2020 : Béla Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Március13, 2020 Megoszt Elküldve Március13, 2020 7 órája, Mikulás74 írta: Szinte ugyanaz a motor pedig. Mikor volt cserélve vezérműfedél tömítés? Nálam se dzsuvás egyáltalán, de nekem most volt cserélve egy rakás tömítés. Tesód hogy az ördögbe ment el evvel az autóval ennyit? Ritka jó idegrendszere lehet. A kartergáz víztartalma, a habosodás, motor, olaj, időjárás, és használat függő. Azt hiszem ( nem tudom mert még nem szedtem szét) a szelepfedélben van szűrő gondolom annak az állapota is beleszól. Nekem a 8 szelepesben mindig is barna kapuccsinó volt télen rövidtávnál, aztán ahogy bejött a jó idő, vagy pályáztam vele, eltűnt. Más: kinek hogy alakul a fogyasztás időjárás függvényében? Én jellemzően rövidtávokat megyek 10Km alatt, és eddig a 0 fok körüli " télen" nem nagyon ment 8.5-9 Liter alá. Most hogy napok óta 10-15 fok van nem eszik többet 7.5 liternél ugyanolyan körülmények ( a külső hőfokot leszámítva) között. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts