Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G tulajdonosok beszélgetnek erről-arról


uhuhu

Recommended Posts

1 órával ezelőtt, tgabika76 írta:

Én sima pillanatragasztóval raktam vissza a helyére évekkel ezelőtt. Akkor provizorikus megoldásnak szántam mert egyrészt ez volt kéznél, meg nem is hittem benne igazán hogy a fűtést bírni fogja, de azóta is tart, úgyhogy nem nyúltam hozzá.

Nem akarok olyan megoldást amit nem lehet visszafordítani, a kétoldalú ragasztót, elvileg el lehet távolítani akár gyenge melegítéssel, vagy óvatos alávágással. Veszek velemit, addíg nem veszem le teljesen a tükröt aztán meglátom pontosan mi-hogyan van alatta. 

Link to comment
Megosztás:

Voltam vezérlés cserén Weisz Daninál. Szerinte 60 ezer Km-t szabad csak menni a vezérléssel (gyári GM), mert a 90 ezer (amit nálam is ír a karbantartási füzet), az hülyeség, sok. Ez vajon csak a gyári szettre igaz?

Továbbá, javasolta, hogy az ECU-t kímélendő, ne vegyem le az akkusarut pl egy gyertyacseréhez, mert az akku-le-fel öli meg / rövidíti le az ECU élettertamát.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Elköszönni jöttem, eladtam az autót. Igaz családban maradt mert Apósom vette meg, szóval lehet néha belátogatok még majd. Köszönöm mindenkinek aki segített, remélem azért én is tudtam segíteni az elmúlt 7 év tapasztalataim alapján. Egy kép az új és régi vasakról:

282IMG_20190905_151902_2.jpg

 

 

Módosítva : kobraCode
  • Like 2
  • Szomorú 2
Link to comment
Megosztás:

On 2019. 09. 06. at 16:56, kobraCode írta:

Sziasztok!

Elköszönni jöttem, eladtam az autót. Igaz családban maradt mert Apósom vette meg, szóval lehet néha belátogatok még majd. Köszönöm mindenkinek aki segített, remélem azért én is tudtam segíteni az elmúlt 7 év tapasztalataim alapján. Egy kép az új és régi vasakról:

 

 

Sok örömet az új géphez! A legjobbakat!

Módosítva : Stofl
  • Köszi! 1
Link to comment
Megosztás:

Csak hogy mik történnek idehaza alkatrész biznicben...

Rendeltem a Kovács Autótól. Kellett 8 db gyertya is (a két Astrához), de úgy voltam vele, hogy adott rendelésnél (akár 2 db) olajszűrőből német és délafriai is érkezik, a gyertyából egyformát szeretnék, ezért megnéztem a Bosch honlapját. Meg is találtam az 1 db-os FLR8LDCU+ gyertyát (cikkszám 0242229654)

https://www.bosch-automotive-catalog.com/hu/product-detail/-/product/0242229654?returnPage=https%3A%2F%2Fwww.bosch-automotive-catalog.com%2Fhu%2Fvehicle-info%2F-%2Fvehicle%2Fequip%2FOPE%2F549%2Fdpvhr9jphd8n9nbp4232hrvtd7mm019k%3FautoLoad%3D1

Illetve amit én szerettem volna, a 4 db-os szettet (cikkszám 0242229878)

https://www.bosch-automotive-catalog.com/hu/product-detail/-/product/0242229878?returnPage=https%3A%2F%2Fwww.bosch-automotive-catalog.com%2Fhu%2Fvehicle-info%2F-%2Fvehicle%2Fequip%2FOPE%2F549%2Fdpvhr9jphd8n9nbp4232hrvtd7mm019k%3FautoLoad%3D1

1 db-os ára kb 1000-1400 Ft, a szett ára az egyik nagykernél (Lángautó) 3800 Ft (másik nagykernél pedig 4700 Ft). Gondoltam, így legalább 2x 4 db egyformát kapok, ráadásul még olcsóbb is, mint az 1 db-os kiszerelés. Aztán megérkezett a csomag az alaktrészekkel, és gyertyából 2 db (1 db-os dobozkát) küldtek el potom 7600 Ft-ért... Írtam nekik (Kovács) normális levelet, hogy ők vagy a nagyker hibáztak, én szettet rendeltem, és mellékeltem a Bosch igazoló linkeket/cikkszámokat. Másnap hívtak, hogy nem kérdeztem meg őket, mert ez 1 db-os gyertya, amit lerendeltem. Mondom hülyeség, megírtam levélben a hivatalos forrásokkal. De nem, mert én vagyok a ... oké, mondom akkor elállok a vásárlástól és megrendelem a ZSu-tól, küldjék a címet, stb. Fél óra múlva visszahívtak, hogy 5 nagykerrel beszéltek, és mindenki hebeg habog, mert a nagykerek szettet vásárolnak/kapnak, de azokat már előtte kibontják (mert így olcsóbban jönnek ki). Az lett a vége (mert rájött a Kovács Autó is, hogy nekem van igazam), hogy berendeltek/rendeltettek még egy szettet és csodák csodája 4 db-os bontatlan csomagot kaptak. Aztán rendeltek még egyet, akkor viszont 1 db gyertya érkezett. További 6-7 rendeléssel is csak 1 db-os gyertyát küldött a nagyker/beszállító. Odági jutottunk, hogy a Kovács Autó még a raktárvezetővel is beszélt, aki nem tudott egyértelmű választ adni, hogy mitől van a kialakult helyzet. Végül abban maradtunk, hogy jó lesz nekem a már beérkezett 1 db szett + további 4 db gyertya (a másik 2 db-ot visszapostáztam nekik díjmentes feladással). Itthon nézem, és az 1 db-os gyertyán is uganaz a cikkszám szerepel, mint a négyes szetten (az 1 db-os gyertyán nincsen szóköz a 3-as karakterek elválasztásánál, de számsorra ugyanaz). Egy biztos, manipulálnak a szettel, mert megbontják azt. Különben nem a 878-as végződésű gyertya érkezett volna hozzám, mint 1 db-os termék, hanem a 654-es cikkszám-végződésű. A gyártó is lüke, mert a szettet simán árulhatná úgy, hogy a nagy dobozra ráírja a 878-as kódot, a belső 1 db-os gyertyákra pedig a 654-est, de nem.... vagyis megbontják a szettet valahol.

Gyertya képek itt:

http://kepkezelo.com/images/1yqx7kelrm95ym94tu4g.jpg

http://kepkezelo.com/images/s2n8fsh27ogzt4wihshy.jpg

Módosítva : gedikart
Link to comment
Megosztás:

4 órája, gedikart írta:

Csak hogy mik történnek idehaza alkatrész biznicben...

Rendeltem a Kovács Autótól. Kellett 8 db gyertya is (a két Astrához), de úgy voltam vele, hogy adott rendelésnél (akár 2 db) olajszűrőből német és délafriai is érkezik, a gyertyából egyformát szeretnék, ezért megnéztem a Bosch honlapját. Meg is találtam az 1 db-os FLR8LDCU+ gyertyát (cikkszám 0242229654)

https://www.bosch-automotive-catalog.com/hu/product-detail/-/product/0242229654?returnPage=https%3A%2F%2Fwww.bosch-automotive-catalog.com%2Fhu%2Fvehicle-info%2F-%2Fvehicle%2Fequip%2FOPE%2F549%2Fdpvhr9jphd8n9nbp4232hrvtd7mm019k%3FautoLoad%3D1

Illetve amit én szerettem volna, a 4 db-os szettet (cikkszám 0242229878)

https://www.bosch-automotive-catalog.com/hu/product-detail/-/product/0242229878?returnPage=https%3A%2F%2Fwww.bosch-automotive-catalog.com%2Fhu%2Fvehicle-info%2F-%2Fvehicle%2Fequip%2FOPE%2F549%2Fdpvhr9jphd8n9nbp4232hrvtd7mm019k%3FautoLoad%3D1

1 db-os ára kb 1000-1400 Ft, a szett ára az egyik nagykernél (Lángautó) 3800 Ft (másik nagykernél pedig 4700 Ft). Gondoltam, így legalább 2x 4 db egyformát kapok, ráadásul még olcsóbb is, mint az 1 db-os kiszerelés. Aztán megérkezett a csomag az alaktrészekkel, és gyertyából 2 db (1 db-os dobozkát) küldtek el potom 7600 Ft-ért... Írtam nekik (Kovács) normális levelet, hogy ők vagy a nagyker hibáztak, én szettet rendeltem, és mellékeltem a Bosch igazoló linkeket/cikkszámokat. Másnap hívtak, hogy nem kérdeztem meg őket, mert ez 1 db-os gyertya, amit lerendeltem. Mondom hülyeség, megírtam levélben a hivatalos forrásokkal. De nem, mert én vagyok a ... oké, mondom akkor elállok a vásárlástól és megrendelem a ZSu-tól, küldjék a címet, stb. Fél óra múlva visszahívtak, hogy 5 nagykerrel beszéltek, és mindenki hebeg habog, mert a nagykerek szettet vásárolnak/kapnak, de azokat már előtte kibontják (mert így olcsóbban jönnek ki). Az lett a vége (mert rájött a Kovács Autó is, hogy nekem van igazam), hogy berendeltek/rendeltettek még egy szettet és csodák csodája 4 db-os bontatlan csomagot kaptak. Aztán rendeltek még egyet, akkor viszont 1 db gyertya érkezett. További 6-7 rendeléssel is csak 1 db-os gyertyát küldött a nagyker/beszállító. Odági jutottunk, hogy a Kovács Autó még a raktárvezetővel is beszélt, aki nem tudott egyértelmű választ adni, hogy mitől van a kialakult helyzet. Végül abban maradtunk, hogy jó lesz nekem a már beérkezett 1 db szett + további 4 db gyertya (a másik 2 db-ot visszapostáztam nekik díjmentes feladással). Itthon nézem, és az 1 db-os gyertyán is uganaz a cikkszám szerepel, mint a négyes szetten (az 1 db-os gyertyán nincsen szóköz a 3-as karakterek elválasztásánál, de számsorra ugyanaz). Egy biztos, manipulálnak a szettel, mert megbontják azt. Különben nem a 878-as végződésű gyertya érkezett volna hozzám, mint 1 db-os termék, hanem a 654-es cikkszám-végződésű. A gyártó is lüke, mert a szettet simán árulhatná úgy, hogy a nagy dobozra ráírja a 878-as kódot, a belső 1 db-os gyertyákra pedig a 654-est, de nem.... vagyis megbontják a szettet valahol.

Gyertya képek itt:

http://kepkezelo.com/images/1yqx7kelrm95ym94tu4g.jpg

http://kepkezelo.com/images/s2n8fsh27ogzt4wihshy.jpg

A Kovács autóval alapból jó tapasztalatom van, évek óta rendelek náluk. Például amikor olajcsere szettet rendeltem amiben benne volt a légszűrő is, figyelmetlenségből még egy légszűrőt külön beletettem a kosárba, és felhívtak hogy tényleg kettőt kérek, vagy csak elnéztem? De az alkatrész piacon tényleg sok az összevisszaság, belefutottam már hibás cikkszámú kézifék kötélbe, Suzuki lökhárítóba, és bárhová mentem mindíg azt akarták adni alvázszám alapján is ami nem passzol a kocsihoz. Aztán meg azok az apró "nyerészkedések" amikor a termosztát dobozában hol benne van a filléres tömítés hol nincs. Mielőtt nekiállok mindíg megnézem hogy minden megvan és és minden passzol-e csak ha olyan belső alkatrész ami nekem sincs minden nap a kezemben akkor van hogy csak akkor derül ki ha már kibontottad a régit, és nem biztos hogy vissza tudod rakni ha nem passzol az új. Legutóbb akkor derült ki hogy rossz fagydugót adtak amikor már kivettem a  régit és be akartam rakni a helyére az újat. Aztán még csak nem is tudod az eladót hibáztatni, mert odafordította nekem a monitort hogy ez kell? A képen is 36 milis volt írva aztán csak 34-es kellett. Meg kellett várnom a hétfőt és eltekerni kocsi híján egy 180-forintos alkatrészért máshova ahol szintén nagyobbat akartak adni az adatbázis alapján. 

Link to comment
Megosztás:

Benzinszűrőt cseréltem. Minden utángyártott szűrőnél van egy rés a (képen kék) csatlakozó és a fekete "aljzat" között? Ha jobban összenyomom a két alkatrészt, akkor a kék műanyag fülei is benyomódnak (mint amikor levételhez szeretnénk összenymoni). Úgy rémlik, hogy az eredeti(bb) szűrőnél ez a kék csatlakozó hosszabb lett volna/pont illeszkedett volna, és nem látszódott ki a szűrő csöve (piros nyíl). Ámbár nem folyat.

http://kepkezelo.com/images/lgy67vub0emd6bci31oq.jpg

Módosítva : gedikart
Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Egy kicsit alakítgattam a zafirán a javítást, és gondoltam most már átkenem a kapott javítófestékkel ez viszont beszáradt. A kód megvan hozzá, az egykomponensű gyorsan száradó festék típusa-márkája viszont nincs. Szagra olyan volt mint a repülőgép modell festékek, vajon mi lehet ez? 

Link to comment
Megosztás:

4 órája, zotya975 írta:

Egy kicsit alakítgattam a zafirán a javítást, és gondoltam most már átkenem a kapott javítófestékkel ez viszont beszáradt. A kód megvan hozzá, az egykomponensű gyorsan száradó festék típusa-márkája viszont nincs. Szagra olyan volt mint a repülőgép modell festékek, vajon mi lehet ez? 

Engem sosem szokott foglalkoztatni hogy mi lehet az, simán elmegyek a festékboltba a színkóddal és kevertetek festéket. Felénk szórófejes flakonba is beletöltik 3-4000Ft-ért, meg nagyságrendileg ugyanennyiért veszek hozzá lakkot, aztán egy darabig tudok mivel javítgatni.

Link to comment
Megosztás:

46 perce, tgabika76 írta:

Engem sosem szokott foglalkoztatni hogy mi lehet az, simán elmegyek a festékboltba a színkóddal és kevertetek festéket. Felénk szórófejes flakonba is beletöltik 3-4000Ft-ért, meg nagyságrendileg ugyanennyiért veszek hozzá lakkot, aztán egy darabig tudok mivel javítgatni.

Itt csak a Piktorról tudok ahol töltenek flakonba ott viszont csak 2K-s festéket tudnak adni, amit ugye edzővel kell bekeverni, így a szóróflakonba töltés nem játszik. 

Link to comment
Megosztás:

  • 1 month later...
  • 4 weeks later...
On 2009. 06. 20. at 9:07, wessz írta:

Ma este szerelek tempomatot Astra-G Y17dt-be

természetesen abba benne van a kuplung pedál kapcsoló és be is van kötve ugy hogy csak 4 szálat kell behuznom 3 ecutól 1 gyujtás pozitivot mivel ismerösnek csinálom nem kérek töle semmit a kapcsoló ára pedig 8000FT volt igy ebben meg is áll a mutatvány ezt azért irtam hátha kedvet kap valaki ilyenre <_<

Szia. Enis szeretnék y17dtl hez tempomatot beszerelni, megvannak a pedal kapcsolok, mar csak a kormanyhoz kell vinnem 3+1 szalat a kapcsolonak, mert nincs kiepitve. A kerdesem az lenne hogy jol tudom hogy a bal elso lokos mogott van az ecu? Valamint az ecu csatin hanyas szamu slot ok ba kell vekotnom az a 3 szalat, es a kormanykapcsoloba melyik milyen csatlakozora megy. 

Elore is koszi a segitseget! 

Link to comment
Megosztás:

On 2019. 12. 07. at 11:02, Kiskolo írta:

Szia. Enis szeretnék y17dtl hez tempomatot beszerelni, megvannak a pedal kapcsolok, mar csak a kormanyhoz kell vinnem 3+1 szalat a kapcsolonak, mert nincs kiepitve. A kerdesem az lenne hogy jol tudom hogy a bal elso lokos mogott van az ecu? Valamint az ecu csatin hanyas szamu slot ok ba kell vekotnom az a 3 szalat, es a kormanykapcsoloba melyik milyen csatlakozora megy. 

Elore is koszi a segitseget! 

Huuuuu. Ez nem olyan egyszerű, az nem az ECU, a csati számozása motorkód szerint változik. Kormányhoz 3 szál megy, fék és kuplungpedál kapcsoló kell, és lehet programozni az ECU-t. 2009.06.20? Nem biztos hogy válaszol...

Link to comment
Megosztás:

16 órája, AstryG írta:

Szeretnék venni egy ilyet(vagy hasonlót) https://elektroexpressz.hu/GA-55048-Halozati-adapter-szivargyujto-aljzattal-H szivargyújtó csatis kompresszorhoz. Működni fog vajon ezzel? Mármint elég a kimeneti áramerősség hozzá?

1 Ampert írnak mint leadható max áramerrőség, ami 12Voltnál ( Volt X Amper=Watt) 12Wattot jelent. A szivargyujtó kompresszornál van ahol 70Wattot írnak mint max teljesítmény, van ahol meg azt adják meg hogy 5Amper áramot vesz fel, tehát amit tud ez az átalakító elvileg kevés, gyakorlatilag lehet hogy működik vele, de melegedni fog rendesen.  Ha rendelkezel némi műszaki vénával, és egy régi számítógéppel, akkor annak a tápegységéből tudsz átalakítót csinálni, azok 150-450Wattot tudnak, és stabil 12Voltot adnak le. 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

On 2019. 12. 10. at 15:03, zotya975 írta:

1 Ampert írnak mint leadható max áramerrőség, ami 12Voltnál ( Volt X Amper=Watt) 12Wattot jelent. A szivargyujtó kompresszornál van ahol 70Wattot írnak mint max teljesítmény, van ahol meg azt adják meg hogy 5Amper áramot vesz fel, tehát amit tud ez az átalakító elvileg kevés, gyakorlatilag lehet hogy működik vele, de melegedni fog rendesen.  Ha rendelkezel némi műszaki vénával, és egy régi számítógéppel, akkor annak a tápegységéből tudsz átalakítót csinálni, azok 150-450Wattot tudnak, és stabil 12Voltot adnak le. 

Na hála ég akkor jó, hogy nem mentem rá rögtön mert pénz kidobás lett volna, az meg nem hiányzik most. Még ha én nem is, de unoka öcsém bütykölget hobbiból ilyen elektromos dolgokat esetleg Ő meg tudja csinálni. Köszönöm! :icon13:

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok
Ezzel az E5 és E10 benzin dologgal lesz nekünk problémánk?
Ma tankoltam E10-ból 30L-t kb, azóta kb 160km-et mentem vele és semmi rosszat nem tapasztaltam....
Csak megijesztett a kútnál kitett jelzés, hogy nézzek utána márkakereskedésben, hogy menni fog e.
Naná, hogy akkor vettem észre mikor már belenyomtam a 30L-t.

Link to comment
Megosztás:

2 órája, bonat írta:

Sziasztok
Ezzel az E5 és E10 benzin dologgal lesz nekünk problémánk?
Ma tankoltam E10-ból 30L-t kb, azóta kb 160km-et mentem vele és semmi rosszat nem tapasztaltam....
Csak megijesztett a kútnál kitett jelzés, hogy nézzek utána márkakereskedésben, hogy menni fog e.
Naná, hogy akkor vettem észre mikor már belenyomtam a 30L-t.

Én azt szűrtem le az egészből, amit több helyen kiemeltek, hogy a szavidőre és az üzemanyag mennyiségére sokkal jobban kell figyelni ezentúl, amúgy semmi extra. Opelnál csak a 2.2 direkt bef. a problémás. Ha 3-4 havonta tankol valaki, akkor bizony ezentúl a 100-ast kell tankolni.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

11 órája, Stofl írta:

Én azt szűrtem le az egészből, amit több helyen kiemeltek, hogy a szavidőre és az üzemanyag mennyiségére sokkal jobban kell figyelni ezentúl, amúgy semmi extra. Opelnál csak a 2.2 direkt bef. a problémás. Ha 3-4 havonta tankol valaki, akkor bizony ezentúl a 100-ast kell tankolni.

 

13 órája, bonat írta:

Sziasztok
Ezzel az E5 és E10 benzin dologgal lesz nekünk problémánk?
Ma tankoltam E10-ból 30L-t kb, azóta kb 160km-et mentem vele és semmi rosszat nem tapasztaltam....
Csak megijesztett a kútnál kitett jelzés, hogy nézzek utána márkakereskedésben, hogy menni fog e.
Naná, hogy akkor vettem észre mikor már belenyomtam a 30L-t.

Azt már el sem merem mondani, hogy nemrég az Astrával Győrből Sopronig autóztam, mert a kút weboldala szerint még kapható náluk E85. Sajna a helyszínen derült ki hogy már rég nem. :brooding: Majdnem 10 évig jártam központi injektorossal felesben etanollal, aztán mire összelegóztam egy hengerenkéntit megszűnt az etanol forgalmazása. :icon4:

 

 

Link to comment
Megosztás:

8 órája, zotya975 írta:

 

Azt már el sem merem mondani, hogy nemrég az Astrával Győrből Sopronig autóztam, mert a kút weboldala szerint még kapható náluk E85. Sajna a helyszínen derült ki hogy már rég nem. :brooding: Majdnem 10 évig jártam központi injektorossal felesben etanollal, aztán mire összelegóztam egy hengerenkéntit megszűnt az etanol forgalmazása. :icon4:

 

 

Nem a befecskendezés módja miatt nem szabad. De egyébként "direct"-nek írják. Talán az a közvetlen-t jelenti. Az teljesen már mint a hengerenkénti. Viszont mindentől függetlenül eleve szar a sima 95-ös. Ki kell csak próbálni, mit lesz vele 6-8 hónap után. Míg a százassal semmi. Most pedig a romlásra hajlamosító etanolt növelik benne. Aki havonta teli tankolja, annak mindegy lesz. De aki 3 havonta fél tankot tölt, annak nem lesz mindegy.  Egyébként az a bosszantó nekem, hogy miért indokolják ezzel a drágítást, mikor az E85 olcsóbb volt. Bármi van, az üzemanyag szarabb és drágább lesz. Ez a bosszantó! :)

Módosítva : Stofl
Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, Stofl írta:

Nem a befecskendezés módja miatt nem szabad. De egyébként "direct"-nek írják. Talán az a közvetlen-t jelenti. Az teljesen már mint a hengerenkénti. Viszont mindentől függetlenül eleve szar a sima 95-ös. Ki kell csak próbálni, mit lesz vele 6-8 hónap után. Míg a százassal semmi. Most pedig a romlásra hajlamosító etanolt növelik benne. Aki havonta teli tankolja, annak mindegy lesz. De aki 3 havonta fél tankot tölt, annak nem lesz mindegy.  Egyébként az a bosszantó nekem, hogy miért indokolják ezzel a drágítást, mikor az E85 olcsóbb volt. Bármi van, az üzemanyag szarabb és drágább lesz. Ez a bosszantó! :)

Na igen volt ugye a központis majd jött a hengerenkénti ahol még mindíg a szívócsőbe fecskendezi be, rá a szívószelepre majd jön ez a közvetlen, ezzel még nem találkoztam. Bár még nem bontottam le annyira hogy lássam, de szerintem a Z18XE is csak simán hengerenkénti. Igen a drágulást ez egyáltalán nem indokolja. Általában fél tankot töltök bele, 1-2 hetente ahogy éppen megyek vele, 10 ezerért. Nyilván nem olcsóbb mintha mindíg teletankolnám, de így szoktam meg. Mivel nem ismerem még annyira, akkor tankolok amikor kiírja az 50km hátralevő távolságot, ( ilyenkor ugye villog amig nem nyugtázom)vagy kigyullad a szegénység jelző, amelyik előbb jön. Szóval nekem nem áll benne hónapokig, kismotorba és fűnyíróban szoktam hagyni benzint télre, de még soha semmi gondom nem volt belőle. 

Link to comment
Megosztás:

A Z18Xe valóban hengerenkénti, de szívócsőbefecskendezéses ahogy írod, nem közvetlen. Annyi előnye mindenképp van hogy a befecskendezett üzemanyag így "lemossa" a szelepeket, nem ragad meg rajtuk a kartergázból származó olajos-kokszos lerakódás. A szegénységjelző nálam (Astra) 40km megtehető távolságnál gyullad ki és világít folyamatosan, de amikor már csak 20km van, akkor villog.

Link to comment
Megosztás:

3 órája, tgabika76 írta:

A Z18Xe valóban hengerenkénti, de szívócsőbefecskendezéses ahogy írod, nem közvetlen. Annyi előnye mindenképp van hogy a befecskendezett üzemanyag így "lemossa" a szelepeket, nem ragad meg rajtuk a kartergázból származó olajos-kokszos lerakódás. A szegénységjelző nálam (Astra) 40km megtehető távolságnál gyullad ki és világít folyamatosan, de amikor már csak 20km van, akkor villog.

Nálam változó, ugye a szegénységjelző az óracsoportban adott mennyiségű üzemanyagnál kigyullad, később már villog. Na ezt nem tudom pontosan ilyenkor mennyi benzin van még benne az F-ben ez 10 liter volt. A fedélzeti viszont a fogyasztásból számolja ki a még megtehető kilométert, itt 50-nél kezd el villogni ( bárhol is van funkciót tekintve ilyenkor amig le nem nyugtázom a még megtehető kilométert villogtatja). Ugye a fogyasztásom most városban 9 liter körül leledzik, tartós pályázásnál lemegy 5.5-6 liter körülire. Mivel a fedélzeti hátralévő 50 kilóméterekor a szegénységjelző még nem rinyál feltételezem hogy ilyenkor még minimum 4.5 liter üzemanyagom van. Érdekes jelenség bár logikus hogy ha felmegyek ilyenkor pályára akkor a még megtehető kilométer növekszik, hiszen a fogyasztásom csökken. Városban az átlagsebességem amúgy 25-27Km/h.  Más: a kipörgésgátló nálunk milyen elven működik? Gondolom nem zárja a difit így csak simán elveszi a gázt? 

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.