Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G tulajdonosok beszélgetnek erről-arról


uhuhu

Recommended Posts

Sziasztok!

Régebben valakinél elérhető volt egy szemléltető-részletes leírás az első lökhárító leszedéséhez Az egyik lámpát kellene kiszednem és nem tudom mennyire húzós feladat, mi kell a leszedéséhez vagy milyen patentot kell vagy esetleg mást beszerezni és stb... Valaki tudna adni linket vagy iránymutatást hogy mire kell figyelni?

Link to comment
Megosztás:

19 perce, Janó32 írta:

Sziasztok!

Régebben valakinél elérhető volt egy szemléltető-részletes leírás az első lökhárító leszedéséhez Az egyik lámpát kellene kiszednem és nem tudom mennyire húzós feladat, mi kell a leszedéséhez vagy milyen patentot kell vagy esetleg mást beszerezni és stb... Valaki tudna adni linket vagy iránymutatást hogy mire kell figyelni?

Nem kell leszedni csak azt az oldalát lebillenteni ahol lámpát akarsz cserélniA sárvédőnél a szélénél van egy csavar azt kell kitekerni meg a rendszámtábla alatt a kocsi alá behajolsz ott van három csavar,A rendszámtábla fölött is van azt hiszem kettő.Azt látni fogod.De csak annyit szedjél ki amennyi elegendő .Annyit lehajlik a lökös hogy ki tudod szedni a lámpát.

  • Köszi! 1
Link to comment
Megosztás:

1 óra, Janó32 írta:

Sziasztok!

Régebben valakinél elérhető volt egy szemléltető-részletes leírás az első lökhárító leszedéséhez Az egyik lámpát kellene kiszednem és nem tudom mennyire húzós feladat, mi kell a leszedéséhez vagy milyen patentot kell vagy esetleg mást beszerezni és stb... Valaki tudna adni linket vagy iránymutatást hogy mire kell figyelni?

En csinaltam leirast. Mobilrol irok nem tudom beteszi e az alairasomat, abban benne van a link. De itt a forumon a G kezdo oldalan is fent van, Admin feltette oda is.

  • Köszi! 1
Link to comment
Megosztás:

13 órája, kingblue írta:

Nem kell leszedni csak azt az oldalát lebillenteni ahol lámpát akarsz cserélniA sárvédőnél a szélénél van egy csavar azt kell kitekerni meg a rendszámtábla alatt a kocsi alá behajolsz ott van három csavar,A rendszámtábla fölött is van azt hiszem kettő.Azt látni fogod.De csak annyit szedjél ki amennyi elegendő .Annyit lehajlik a lökös hogy ki tudod szedni a lámpát.

Eredetileg csak a sárvédő két felső sarkában (a kerékjáratoknál) van 1-1 csavar, gyárilag fent középen (ahova a géptető záródik) és alul a rendszámtábla alatt is patentok vannak. Felül kettő, olyan fajta aminek a közepét be kell nyomni és úgy jön ki, alul meg 3, ezeknek kifelé kell húzni a közepét az oldáshoz. Ha neked csavarok vannak alul, az már utólagos mókolás.

Link to comment
Megosztás:

Most jutottam el odáig, hogy kicsit nézegessem a motort. Hát most is "sikerült" egy EGR nélküli példányba belefutnom, ha jól sejtem. :-)

http://810P1010560...jpg

A sortarfót nem tudtam azonosítani csak egy számsort ( 13122702011) találtam rajta amire a google sem dobott ki semmit. A gyertyák BRK5EK-típusuak, ami NGK márka ha jól néztem. A 2-es gyertyánál van némi olaj, a porcelán tövében ( mindegyiknél) meg barna elszíneződés.

http://56367710643_2136067963360.jpg

A termosztát felett a szelepfedél sarkánál a vízhőfok jeladónál némi olajsár, egyenlőre csak lemostam, majd meglátjuk szivárog-e. 

Link to comment
Megosztás:

13 órája, zotya975 írta:

Most jutottam el odáig, hogy kicsit nézegessem a motort. Hát most is "sikerült" egy EGR nélküli példányba belefutnom, ha jól sejtem. :-)

A Z18XE-ben gyárilag nincsen EGR, éppen emiatt  nem is Euro4-es, mint a többi Z-vel kezdődő motorkód, hanem csak Euro3 D4 szabványt tudja. (a "D4" csak Németországban számít, amúgy azt jelenti hogy az Euro3 értékeit már kezdettől, hidegen is tudja, mert amúgy az Euro3 szabvány megenged némi (talán 20 másodperc?) bemelegedési időt). Egyszóval ez a motor az Euro3-nál tisztább, de az Euro4 szintjét nem éri el, viszont Magyarországon sajnos csak Euro3-nak ismerik el.:brooding:

  • Köszi! 1
Link to comment
Megosztás:

4 órája, tgabika76 írta:

A Z18XE-ben gyárilag nincsen EGR, éppen emiatt  nem is Euro4-es, mint a többi Z-vel kezdődő motorkód, hanem csak Euro3 D4 szabványt tudja. (a "D4" csak Németországban számít, amúgy azt jelenti hogy az Euro3 értékeit már kezdettől, hidegen is tudja, mert amúgy az Euro3 szabvány megenged némi (talán 20 másodperc?) bemelegedési időt). Egyszóval ez a motor az Euro3-nál tisztább, de az Euro4 szintjét nem éri el, viszont Magyarországon sajnos csak Euro3-nak ismerik el.:brooding:

Hát ezzel együtt tudok élni. :smile: Kösz!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A következő a problémám, adott egy Z18XE motorkódú paripa, tegnap elvittem olajcserére, szerelő neki állt leszedni az olajszűrőház tetejét állítólag annyira rá volt szorulva hogy maga a ház elfordult, mondta hogy hagyjuk kihűlni kiálltam vele, olajnyomásjelző lámpa világított, ma reggel a házat visszafordították és a tetejét és leszedték.

Kérdés, attól hogy elfordult a szűrőház megsérülhetett valami? Jövő héten elutaznánk vele nem szeretném ha útközben meglepetés érne. 

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Pár napja megajándékozott az autóm egy ""Bremsbelag" üzenettel, ami aztán el is tűnt. Úgy gondoltam itt az ideje megnézni a fékbetéteket, és levéve a kereket ez fogadott:

http://615P10105_63.jpg

Elektromos kopásjelző is van ( hiszen szólt hogy el van kopva" és akusztikus is . Létezik ilyen betét vagy kivülre valaki feltett egy másikat? Amúgy a belső 2 mili körül van szóval tényleg kopott. 

Link to comment
Megosztás:

On 2019. 08. 22. at 21:01, kobraCode írta:

Sziasztok!

Az Astra-hoz milyen tetőcsomagtartót érdemes venni? Kinek mi vállt be? Tudtok valami jó helyet ahol érdemes venni? Esetleg azt tudjátok milyen árban vannak? Netán ha valakinek lenne eladó ne tartsa magában.

Köszönöm a válaszokat!

Nekem Thule van, használtan vettem 15-ért, és Opel-specifikus ugyan, de nem Astrára való. Ez mindössze annyit tesz hogy állítható (az Astrához való gyári az nem állítható, ezért csakis arra tudod feltenni a tetősínek egymástól való távolsága miatt), így a C Corsára és a Calibrára is felmegy. Én elégedett vagyok vele.

  • Köszi! 1
Link to comment
Megosztás:

6 perce, gedikart írta:

Apám kocsiján Z16XE (2004-es) nem tudom hogy erdeti-e az olajleeresztő csavar (így vettük a kocsit). Hatlapfejű, és van alatta egy réz alátét. Az én autómon Z14XE (2004-es) torx kulccsal oldaható csavar van o gyűrűvel.

Valószinű nem eredeti olyan volt a szerviznek biztosan.Lényeg hogy ne csöpögjön.Következő olajcserénél lehet cserélni.Lehet kapni azt hiszem 250 ft

Link to comment
Megosztás:

24 perce, kingblue írta:

Valószinű nem eredeti olyan volt a szerviznek biztosan.Lényeg hogy ne csöpögjön.Következő olajcserénél lehet cserélni.Lehet kapni azt hiszem 250 ft

Az eredeti 2900 Ft (torxos). https://cromax.hu/olajleereszto_csavar_opel_32637?kereso_modell=0

https://a.allegroimg.com/original/0cdc5f/d5a05bf646aa865920a912ddf945
https://a.allegroimg.com/original/0cd28f/8032b2df42428202c38a1560c4e3

Annyit nem adnék érte. :) Hanspriesből láttam olyan fotót, ahol a tulajnak elnyalódott a menet a torxnál...

Közben megtaláltam, X-es motorhoz gyártották a hatlapfejűt.

https://cromax.hu/img/P0641100.JPG

Módosítva : gedikart
Link to comment
Megosztás:

26 perce, gedikart írta:

Az eredeti 2900 Ft (torxos). https://cromax.hu/olajleereszto_csavar_opel_32637?kereso_modell=0

https://a.allegroimg.com/original/0cdc5f/d5a05bf646aa865920a912ddf945
https://a.allegroimg.com/original/0cd28f/8032b2df42428202c38a1560c4e3

Annyit nem adnék érte. :) Hanspriesből láttam olyan fotót, ahol a tulajnak elnyalódott a menet a torxnál...

Közben megtaláltam, X-es motorhoz gyártották a hatlapfejűt.

https://cromax.hu/img/P0641100.JPG

54 perce, gedikart írta:

Apám kocsiján Z16XE (2004-es) nem tudom hogy erdeti-e az olajleeresztő csavar (így vettük a kocsit). Hatlapfejű, és van alatta egy réz alátét. Az én autómon Z14XE (2004-es) torx kulccsal oldaható csavar van o gyűrűvel.

Valószinű nem eredeti olyan volt a szerviznek biztosan.Lényeg hogy ne csöpögjön.Következő olajcserénél lehet cserélni.Lehet kapni azt hiszem 250 ft Most cseréltem egy hónapja olajat.Uj csavart vettem mert a régit csak vágóval tudtam meginditani ugy rá volt húzva.250 ft volt.Hatlapfejű egyszerű csavar 55 ft.

Módosítva : kingblue
Link to comment
Megosztás:

34 perce, gedikart írta:

Az eredeti 2900 Ft (torxos). https://cromax.hu/olajleereszto_csavar_opel_32637?kereso_modell=0

https://a.allegroimg.com/original/0cdc5f/d5a05bf646aa865920a912ddf945
https://a.allegroimg.com/original/0cd28f/8032b2df42428202c38a1560c4e3

Annyit nem adnék érte. :) Hanspriesből láttam olyan fotót, ahol a tulajnak elnyalódott a menet a torxnál...

Közben megtaláltam, X-es motorhoz gyártották a hatlapfejűt.

https://cromax.hu/img/P0641100.JPG

Már ilyen drága?:blink:

Én még 1600-ért vettem a gyárit, már ezt az árat is sokallottam érte, de kénytelen voltam, miután az előtte vásárolt legolcsóbb utángyártottnál (már nem emlékszem milyen márka volt, de abból a megfontolásból vettem hogy egy csavart csak nem tudnak elrontani) meghúzáskor egyszerűen letört a csavar feje nyakban a menetről.:confused: Miután emiatt nem tudtam két napig használni az autót (akkor jutottam el újra alkatrészért), megfogadtam hogy eztán olajleeresztő csavarból sem szabad az utángyártottat használni.

Hozzáadott előny még hogy a gyári csavarhoz adják a tömítést is, amikor én vettem, akkor a legolcsóbb utángyártotthoz (valami 300FT-os) nem járt...

Link to comment
Megosztás:

Nem tudja valaki mi a fékkopás jelző működési elve? Én azt hittem letestel a tárcsához, és úgy jelez, de egyrészt két vezetékes, másrészt most kivettem az egyiket, hogy elvigyem milyet kell venni, és most is ugyanúgy ott a figyelmeztető üzenet. Egy kicsit elkopott.

http://661P1010565.jpg

Amúgy ez szükségszerűen elkopik amikor jelez, vagy nem jellemző az ilyen mértékű kopás? Pár napja jelzett és azóta nem sokat mentem vele, mégis bele van marva elég sok. 

Link to comment
Megosztás:

3 órája, zotya975 írta:

Nem tudja valaki mi a fékkopás jelző működési elve? Én azt hittem letestel a tárcsához, és úgy jelez, de egyrészt két vezetékes, másrészt most kivettem az egyiket, hogy elvigyem milyet kell venni, és most is ugyanúgy ott a figyelmeztető üzenet. Egy kicsit elkopott.

 

Amúgy ez szükségszerűen elkopik amikor jelez, vagy nem jellemző az ilyen mértékű kopás? Pár napja jelzett és azóta nem sokat mentem vele, mégis bele van marva elég sok. 

Szükségszerűen kopik el. Amikor jelez, annyira kopik el, hogy az a szál már nem ad testet. Megszakad. Tehát ha kiveszed, akkor ugyanaz az állapot, mintha elkopott volna (megszakadt volna) a kopásjelző. 

Módosítva : DarthVödör
  • Köszi! 1
Link to comment
Megosztás:

On 2019. 08. 29. at 20:12, hosszug írta:

Sziasztok!

Cserélte már valaki a tanksapka ajtón levő kör alakú gumit? Ha igen akkor mivel ragasztotta fel?

Én cseréltem, de fogalmam sincs mivel ragasztottam fel. Ami azt jelenti hogy feltehetően nem valami speciális ragasztó volt. Ha belegondolsz, nem sok követelménynek kell megfelelnie az oda szánt ragasztónak: ne oldja a gumit, valamint legyen víz és fagyálló. Ha találsz ilyen ragasztót, akkor sztem nyugodtan felragaszthatod vele, mindegy milyen fajta.

Link to comment
Megosztás:

47 perce, tgabika76 írta:

Én cseréltem, de fogalmam sincs mivel ragasztottam fel. Ami azt jelenti hogy feltehetően nem valami speciális ragasztó volt. Ha belegondolsz, nem sok követelménynek kell megfelelnie az oda szánt ragasztónak: ne oldja a gumit, valamint legyen víz és fagyálló. Ha találsz ilyen ragasztót, akkor sztem nyugodtan felragaszthatod vele, mindegy milyen fajta.

Az nem csak bent van egy nútban? Mintha erről már beszéltünk volna. Akkor is szóbajött a ragasztás, de már nem emlékszem miért. 

Link to comment
Megosztás:

On 2019. 08. 31. at 8:37, zotya975 írta:

Az nem csak bent van egy nútban? Mintha erről már beszéltünk volna. Akkor is szóbajött a ragasztás, de már nem emlékszem miért. 

A nút biztos, hogy gyárilag csak abban van-e vagy még pluszban ragasztás is van, azt nem tudom. Az viszont bizonyos hogy ha egy bontott tanksapkáról lefeszegeted azt a gumit (ahogy én is tettem), akkor már nyúlik annyit hogy simán, ragasztás nélkül ne álljon meg a nútban. Hogy egy új szigetelőgumival mi a helyzet azt nem tudom, lehet akkor nem kell ragasztás.

Link to comment
Megosztás:

22 órája, tgabika76 írta:

A nút biztos, hogy gyárilag csak abban van-e vagy még pluszban ragasztás is van, azt nem tudom. Az viszont bizonyos hogy ha egy bontott tanksapkáról lefeszegeted azt a gumit (ahogy én is tettem), akkor már nyúlik annyit hogy simán, ragasztás nélkül ne álljon meg a nútban. Hogy egy új szigetelőgumival mi a helyzet azt nem tudom, lehet akkor nem kell ragasztás.

Én meg megyek pályán és azt vettem észre hogy 140 felett rezeg a bal tükör ( tudom nem kell ennyivel menni) megálltunk kajálni, és amig a nők bementek, megnéztem, hát csak a felső része tartotta a tükörlapot, az egész lifegett. Mivel nem raktam át a nagy szerszámos ládát az astrából, ( úgy gondoltam ezt úgysem szerelem az út szélén) semmi nem volt nálam, így a körömcipő által feltört sarok beragasztására szolgáló ragtapasszal fixáltam a lapot. Úgy gondolom leveszem és teljes felületén kétoldalú ragasztóval rögzítem ( ez sincs most itthon) , mert ha pölö fbs-el csíkokat húzok rá akkor lesz légrés, és gyengébb lesz a fűtés. Biztos hogy a kétoldalú is szigetel valamennyit, de szerintem akkor is működni fog. 

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, zotya975 írta:

Én meg megyek pályán és azt vettem észre hogy 140 felett rezeg a bal tükör ( tudom nem kell ennyivel menni) megálltunk kajálni, és amig a nők bementek, megnéztem, hát csak a felső része tartotta a tükörlapot, az egész lifegett. Mivel nem raktam át a nagy szerszámos ládát az astrából, ( úgy gondoltam ezt úgysem szerelem az út szélén) semmi nem volt nálam, így a körömcipő által feltört sarok beragasztására szolgáló ragtapasszal fixáltam a lapot. Úgy gondolom leveszem és teljes felületén kétoldalú ragasztóval rögzítem ( ez sincs most itthon) , mert ha pölö fbs-el csíkokat húzok rá akkor lesz légrés, és gyengébb lesz a fűtés. Biztos hogy a kétoldalú is szigetel valamennyit, de szerintem akkor is működni fog. 

Én sima pillanatragasztóval raktam vissza a helyére évekkel ezelőtt. Akkor provizorikus megoldásnak szántam mert egyrészt ez volt kéznél, meg nem is hittem benne igazán hogy a fűtést bírni fogja, de azóta is tart, úgyhogy nem nyúltam hozzá.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.