Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G tulajdonosok beszélgetnek erről-arról


uhuhu

Recommended Posts

Ha mindenképpen le lesz bontva a vezérlés burkolata (olajszivárgás megszüntetése végett), érdemes akkor is vezérműláncot cserélni, ha egyébként még nem lenne indokolt? Fogalmam sincs mennyit bír a lánc. 128 ezer kilométer van az autóban, 70%-ban városi használattal ment bele. Talán mégegyszerennyit belerakok, amíg az autó nálam lesz. GM logó nélküli, de annak megfelelő minőségű vezérműláncot ajánlottak. Ragaszkodjak a GM-hez? Gyakorlatilag (ekkora összeget tekintve) nincs árkülönbség. Számomra nem lenne kérdés, de nem én csinálom, hanem a szerelő. A mutatvány 100 felett lenne anyaggal-munkadíjjal. Nem sok ez?

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...
4 órája, Livi írta:

Üdv skacok!!!G Astrához 1.4 milyen gyújtó gyertyát ajánlanátok?Az hallottam hogy a gyengébb minőségű az nem annyira jó neki mert jobban rángat stb!!!Ti milyen márkát ajánlanátok stb????

Bosch FLR8LDCU+ a gyári, én csakis ezt tenném bele.Sajnos amióta a PSA megvette az Opelt, azóta gyári gyertyának számít a Champion is (RC10DMC4 egész pontosan), de azt messziről kerüld el, nekem tönkrevágta a trafóhidamat. :brooding:

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

On 2019. 06. 24. at 19:41, freddy_ írta:

Ha mindenképpen le lesz bontva a vezérlés burkolata (olajszivárgás megszüntetése végett), érdemes akkor is vezérműláncot cserélni, ha egyébként még nem lenne indokolt? Fogalmam sincs mennyit bír a lánc. 128 ezer kilométer van az autóban, 70%-ban városi használattal ment bele. Talán mégegyszerennyit belerakok, amíg az autó nálam lesz. GM logó nélküli, de annak megfelelő minőségű vezérműláncot ajánlottak. Ragaszkodjak a GM-hez? Gyakorlatilag (ekkora összeget tekintve) nincs árkülönbség. Számomra nem lenne kérdés, de nem én csinálom, hanem a szerelő. A mutatvány 100 felett lenne anyaggal-munkadíjjal. Nem sok ez?

Addig ne cseréld még ne lesz hangja a láncnak,és csak gyárit az után gyártott sz@rt se bír.Most a csergőnél  https://csergowebshop.hu/alkatresz?csn=6606022 ATS&cat=

  • Like 2
Link to comment
Megosztás:

7 órája, Livi írta:

Üdv skacok!!!G Astrához 1.4 milyen gyújtó gyertyát ajánlanátok?Az hallottam hogy a gyengébb minőségű az nem annyira jó neki mert jobban rángat stb!!!Ti milyen márkát ajánlanátok stb????

Attól függ mikori évjáratú.1 vagy 2 pólusú ?  GM et szeretik.

Link to comment
Megosztás:

18 órája, astra 1 írta:

Addig ne cseréld még ne lesz hangja a láncnak,és csak gyárit az után gyártott sz@rt se bír.Most a csergőnél  https://csergowebshop.hu/alkatresz?csn=6606022 ATS&cat=

Megfogadom a tanácsot, nem engedek nem gyárit belerakni (bár a szerelő szerint ugyanazt rakná bele, csak a logó nincs benne - effelől a megközelítés felől mindig is kétségeim voltak). A szerelő messze van, a vezérlés lebontása időben húzós (munkadíjban mindenképpen sok), ezért gondoltam, hogy érdemes lenne egyben megoldani. Ha 130 ezer kilométer 70%-ban városi használattal nem számít soknak, akkor még hagyom.

Link to comment
Megosztás:

21 órája, freddy_ írta:

Megfogadom a tanácsot, nem engedek nem gyárit belerakni (bár a szerelő szerint ugyanazt rakná bele, csak a logó nincs benne - effelől a megközelítés felől mindig is kétségeim voltak). A szerelő messze van, a vezérlés lebontása időben húzós (munkadíjban mindenképpen sok), ezért gondoltam, hogy érdemes lenne egyben megoldani. Ha 130 ezer kilométer 70%-ban városi használattal nem számít soknak, akkor még hagyom.

Én sem cserélném le a gyári láncot addig amig nem szükséges.Az mégiscsak gyári a többi meg utángyári.Egyébként meglehet nézni gyorsan az állapotát mennyire nyúlott a lánc.Szelepfedelet 10-15 perc alatt le lehet venni .Két fajta torx meg egy kombifogó kell hozzá.Én is kiváncsiságból levettem 145-ezer van benne de még a lánc olyan feszes mint a gitárhúr.A felső láncvezető csuszkától meg sem lehet emelni.Látni a youtub-on laza láncokat feltöltve kézzel fel lehet emelni egy szemnyi nyúlása van annak na az már cserés.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Én még egy valamit nem értek mi a f?szért pörög ez a kocsi beindítás után mindig 1500-as fordulaton 1-2 percig amíg be nem áll nagyából alapjáratra!!Kurvára idegesítő ez már főleg nagy melegekben meg piszok hidegekben csinálja de néha jó időben is?????????

Link to comment
Megosztás:

21 perce, zotya975 írta:

Üdv néktek! Mivel a Zafira topic eléggé pang, és a motor szerintem itt sem teljesen ismeretlen, ezért feltenném a kérdést: jó helyen nem találom a motorszámomat? 

http://

A forgalmiban és a törzskönyvben is csak a Z18XE-van. 

Kösz előre is!

 

Motorszám a kuplungharangon van, kb. azzal egy magasságban, ahol az olajpálca csöve bemegy a blokkba.

  • Köszi! 1
Link to comment
Megosztás:

On 2019. 07. 20. at 17:20, Livi írta:

Én még egy valamit nem értek mi a f?szért pörög ez a kocsi beindítás után mindig 1500-as fordulaton 1-2 percig amíg be nem áll nagyából alapjáratra!!Kurvára idegesítő ez már főleg nagy melegekben meg piszok hidegekben csinálja de néha jó időben is?????????

Mind így működik.Az automata "szívató" csinálja. 

Link to comment
Megosztás:

15 órája, Geopake írta:

Mind így működik.Az automata "szívató" csinálja. 

Ugye nekem is Z16XE van, de nekem sosem pörög ilyen magas fordulaton...  

Frissítés: ma reggel megnéztem, indítás után 1000 és az első osztás (1250) közé áll be, nincs semmi felpörgés, kb 15s után elkezd szépen csökkeni fokozatosan, kb 40s környékén kicsivel a 750 felett áll be. 

Módosítva : Janó32
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

 

Pár apró kérdéssel fordulok hozzátok.

Szeretném lecserélni a váltóolajat, szerszámok, minimális műszaki érzék, affinitás meg van d mivel észrevettem hogy a féltengelyek és a váltó csatlakozásánál enyhe olajréteg van a féltengely csuklókon, gyanakszom, hogy szimeringet is kell cserélnem.

Kérdés, hogy van valami szükséges célszerszám, vagy az alap dolgokkal megoldható?

 

Továbbá, hamarosan szervó olaj cserében is gondolkodom, mert az még a gyári van benne (2006). Szép zöld még nincs beszürkülve, de megelőzném a bajt.

Mi szükséges az olajcseréhez, hogyan csinálná egy szaki.

Továbbá:

Egy tavaszi estén egy köcsög nyest megrágta az első lambda szonda kábelét( szerencsére csak a külső borítást) + a szívósor tetején lévő, a szívósor lamelláit állító rudazatot takaró szövet anyagot, ami a belinkelt képen látható.

https://kepkuldes.com/image/Wu2ppB

Kérdés, hogy hol tudnék szerezni ilyet, mert az opel alkatrész katalógusban nem találtam még hasonlót sem, bontóban meg nem hiszem, hogy találok ilyet( esetleg motorral együtt).

Tud esetleg valaki egy beszerzési helyet vagy helyettesítő anyagot ajánlani?

 

Válaszokat előre is köszönöm!

 

Üdv!

 

Sz

Link to comment
Megosztás:

Szia.

Váltóolajat mivel nincs leeresztő csavar csak ugy tudod leengedni hogy le kell venni a deknit.Feltölteni én a hátrameneti kapcsoló helyén töltöttem fel.

Akna mindenképpen kel a művelethez. Deknit uj tömitéssel visszarakni. Féltengely szimeringet kicsit macerásabb kicserélni mivel ki kell huzni a féltengelyt hozzá.A szivósornál lévő takaró szövetet én is cseréltem nem kapni hozzá  cserét én geotextiliából vágtam ugyanolyan méretűt 2-3 mm vastagból.Teljesen ugyanolyan mint a gyári.

Módosítva : kingblue
Link to comment
Megosztás:

11 perce, kingblue írta:

Szia.

Váltóolajat mivel nincs leeresztő csavar csak ugy tudod leengedni hogy le kell venni a deknit.Feltölteni én a hátrameneti kapcsoló helyén töltöttem fel.

Akna mindenképpen kel a művelethez. Deknit uj tömitéssel visszarakni. Féltengely szimeringet kicsit macerásabb kicserélni mivel ki kell huzni a féltengelyt hozzá.A szivósornál lévő takaró szövetet én is cseréltem nem kapni hozzá  cserét én geotextiliából vágtam ugyanolyan méretűt 2-3 mm vastagból.Teljesen ugyanolyan mint a gyári.

Kell lennie fent egy szuszogó nyílásnak, ami egy fekete vagy fehér műanyag kupak által fedett lyukas, a váltóba betekert csavar. Itt szokták feltölteni tölcsérrel, de amit te csináltál az is jó. Szintellenőrző csavar meg talán nálatok is a rövid féltengely mögött van, de ez lehet váltófüggő, az F13-ason ott látom.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok,

egyik napról a másikra elromlott az indexem. Egyik irányba se működik. Reflektort tudok kapcsolni, tehát a fényváltó kar azon része működik. Fura lenne h mindkét irány index reléje elromlik egyszerre, de ki tudja?

Szerintetek?

Elore is köszönöm a hozzászólásokat!

udv

david

Link to comment
Megosztás:

50 perce, Sirdawid írta:

Sziasztok,

egyik napról a másikra elromlott az indexem. Egyik irányba se működik. Reflektort tudok kapcsolni, tehát a fényváltó kar azon része működik. Fura lenne h mindkét irány index reléje elromlik egyszerre, de ki tudja?

Szerintetek?

Elore is köszönöm a hozzászólásokat!

udv

david

Volt ilyenem. Nekem a kábelkötegnél valamiért elégett az index szál. Egyik irányban sem működött. Szakasz kivágás, új vezeték, kész.

Link to comment
Megosztás:

9 órája, Sirdawid írta:

Sziasztok,

egyik napról a másikra elromlott az indexem. Egyik irányba se működik. Reflektort tudok kapcsolni, tehát a fényváltó kar azon része működik. Fura lenne h mindkét irány index reléje elromlik egyszerre, de ki tudja?

Szerintetek?

Elore is köszönöm a hozzászólásokat!

udv

david

F3.29 10A biztosítékot nézd meg. (világítás kapcsoló állandó ikon világítása, xenon szint szabályzóegység, lámpa szintszabályzó motorok, vészvillogókapcsoló, MULTITIMER,

3 órája, kingblue írta:

Vészvillogó működik?

 

Látszólag nem függ össze, pedig jó ötlet. Az indexkarral +12V-ot kapcsolunk a MULTITIMER egy-egy lábára. (bal vagy jobb) Ez a F3.29 biztosítékról kap feszültséget. A vészvillogó a MULTITIMER is innen kap, de más vezetékezés, másik leágazás...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.