vaszabi79 Elküldve Április12, 2019 Megoszt Elküldve Április12, 2019 Sziasztok! Jobb oldali ajtók és sárvédő fényezése miatt, a fényező tanácsára és kérésére ( költséghatékonysági szempontok miatt), le kell előre szerelnem a kilincseket a díszlécet, a visszapillantó tükröt, továbbá a vízlehúzó gumikat. Az első hármat gond nélkül megoldom, mert azokat belülről is rögzítették, az ajtókárpit bontásával leszerelhetők. De a vízlehúzó gumival bajban vagyok, tudom hogy patenttal van rögzítve, de nem tudom pontosan merre, milyen irányba feszegessem, milyen szerszámmal essek neki, hogy még felhasználható maradjon a vízlehúzó és ha lehet a patent is. Ha valaki csinált már ilyet ne tartsa vissza, szívesem veszem a tanácsokat. Előre is köszönöm! Üdv! Ut.: mindenki nézze meg milyen "szakemberhez" viszi fényeztetni az autóját....... van olyan akinek harmadszorra sem sikerül( tapasztalat). :-( Link to comment Megosztás: More sharing options...
Livi Elküldve Április20, 2019 Megoszt Elküldve Április20, 2019 Segítségeteket kérném Opel Astra G Antenna cseréjét szeretném de most már tudom hogy a rövid gyári nekem nem jön be hol lehet hosszabbat rendelni asszem 40cm-eset .valaki linkeljen be ide meg hányas a menet mérete m5 vafy m6-os az én Opel Astra g 1.4-esemnek amit 2000.-ben gyártottak?????????A rövid gyári nem jön be mik a választási lehetőségek és persze spirálos legyen!!! Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Április21, 2019 Megoszt Elküldve Április21, 2019 Hogy érted hogy rövid? A Classic-oknak (2004-től) eleve rövidebb volt az antennájuk, a képen lejjebb látszik is. De ha a te autód 2000-es évjáratú, akkor még a hosszabbik kellett hogy legyen rajta, hacsak valaki nem cserélte már korábban. Én pl. kicseréltem rövidre mindkét autómon, egyszerűen mert úgy jobban tetszik és különben sem hallgatok rádiót. Lehet hogy a tieddel is ezt tette egy korábbi gazdája. Amúgy az összes Opel antennája ami ilyen csavarmenetes az kompatibilis egymással, évjárat teljesen mindegy, meg az is hogy Astra G, Vectra B vagy netalán Corsa. A lenti képen látható mindkét antenna gyári: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Livi Elküldve Április21, 2019 Megoszt Elküldve Április21, 2019 7 órája, tgabika76 írta: Hogy érted hogy rövid? A Classic-oknak (2004-től) eleve rövidebb volt az antennájuk, a képen lejjebb látszik is. De ha a te autód 2000-es évjáratú, akkor még a hosszabbik kellett hogy legyen rajta, hacsak valaki nem cserélte már korábban. Én pl. kicseréltem rövidre mindkét autómon, egyszerűen mert úgy jobban tetszik és különben sem hallgatok rádiót. Lehet hogy a tieddel is ezt tette egy korábbi gazdája. Amúgy az összes Opel antennája ami ilyen csavarmenetes az kompatibilis egymással, évjárat teljesen mindegy, meg az is hogy Astra G, Vectra B vagy netalán Corsa. A lenti képen látható mindkét antenna gyári: Tudom nekem is a régin 41 cm-es volt de azt akarom lecserélni mert már szar sérült de amit az unixon rendeltem rövidebb kb 36 cm-es és már nem olyan jó a vétele én szeretem a hosszabbat jobb vele a vétel van fent a you tubeon is egy ilyen videó minél hosszabb annál jobb a vétel !!! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Janó32 Elküldve Április21, 2019 Megoszt Elküldve Április21, 2019 20 órája, Livi írta: Segítségeteket kérném Opel Astra G Antenna cseréjét szeretném de most már tudom hogy a rövid gyári nekem nem jön be hol lehet hosszabbat rendelni asszem 40cm-eset .valaki linkeljen be ide meg hányas a menet mérete m5 vafy m6-os az én Opel Astra g 1.4-esemnek amit 2000.-ben gyártottak?????????A rövid gyári nem jön be mik a választási lehetőségek és persze spirálos legyen!!! https://cromax.hu/autofelszerelestartozek/kulso_felszereles/antenna/antenna_tetore_m5_menet_360_mm_hosszu_opel_36233 Rendeld az eredeti Opel-t... Link to comment Megosztás: More sharing options...
freddy_ Elküldve Április22, 2019 Megoszt Elküldve Április22, 2019 On 2019.04.21. at 20:09, Janó32 írta: https://cromax.hu/autofelszerelestartozek/kulso_felszereles/antenna/antenna_tetore_m5_menet_360_mm_hosszu_opel_36233 Rendeld az eredeti Opel-t... A 36cm-es rövid neki. Katalógusban csak OPC-hez ír 405mm-es antennát és már az sem kapható (360mm-es van helyette). Például itt találtam 40cm-est, ennek a minősége valószínűleg gagyi (írják, hogy rozsdásodik). Keresőbe beírva válogathat. Németül "Antenne", angolul "aerial" vagy "antenna". Link to comment Megosztás: More sharing options...
KMilán Elküldve Április25, 2019 Megoszt Elküldve Április25, 2019 Teljesen felesleges nézni a gyárit. Nekem most ez van fent, csak még annó 2500 Ft volt egy másik webáruházból: https://www.conrad.hu/hu/autoradio-antenna-16v-hirschmann-373313.html?utm_campaign=Price_comparison&utm_medium=cpc&utm_source=argep.hu De itt van egy olcsóbb, ez is jó. https://alkatreszek.hu/ta_yj8067_td Meg ez is https://www.somogyi.hu/product/autoantenna-szar-40cm-spiral-m5-90618-13827 Nekem Jacky auto és 4Cars antenna is volt, azok ilyen 500-1000 Ft között vannak. Az eredeti kb 30 cm-en antennánál jobban fogja az FM adókat. De álljon itt egy tapasztaltabb antennákkal foglalkozó embertől egy idézet: " Általában ezek az "antennák" inkább töltenek be design szerepet mint funkcionalitást. Régi autókon 1.5 méteres antennák voltak FM vételre. A fizikát nem lehet meghazudtolni még ezekkel a nyúlfarknyi HUUUUUDEJÓLNÉZKI antenna kezdeményekkel sem. 100MHz hullámhossza 3 méter , ennek a fél hullámhossza ami ideális lenne vételre 1.5 méter. Lehet erősíteni a jelet, de ezzel a zajt is ugyanúgy erősítjük , tehát nesze semmi fogd meg jól. Léteznek az 1/2 azaz estünkben 1.5 méteres, 1/4 75 cm, 1/8 37.5cm, 1/16 hullámhosszú 18.75cm antennák. Viszont ezzel a tört mérettel a vétel is szinte arányosan romlik. A 37.5cm (1/8 hullámhossz) elég közel van a 40 centis antennákhoz, ami talán kicsit jobb mint az a sehova nem méretezett eredeti. " 2 Link to comment Megosztás: More sharing options...
nyolc8 Elküldve Május20, 2019 Megoszt Elküldve Május20, 2019 Sziasztok! A fojtó szelepnek lehet holtjátéka? Zárva nem, de bármi más pozícióba nyomva van egy kis lötyögése a tengelye körül. Azért kérdezem mert van időnként gáz adására és gáz elvetélre is fura érzékenysége ami egybe függne a dologgal. Link to comment Megosztás: More sharing options...
freddy_ Elküldve Május23, 2019 Megoszt Elküldve Május23, 2019 On 2019.05.20. at 21:23, nyolc8 írta: Sziasztok! A fojtó szelepnek lehet holtjátéka? Zárva nem, de bármi más pozícióba nyomva van egy kis lötyögése a tengelye körül. Azért kérdezem mert van időnként gáz adására és gáz elvetélre is fura érzékenysége ami egybe függne a dologgal. Tisztítás közben úgy emlékszem nekem is feltűnt egyfajta holtjáték. Ha jól emlékszem, nem sugárirányban, hanem vagy az el-visszafordulás irányában vagy a tengely oldalirányában volt. (Nem emlékszem rá 100%-ig biztosan.) Hibakód nincs? Link to comment Megosztás: More sharing options...
freddy_ Elküldve Május24, 2019 Megoszt Elküldve Május24, 2019 Márkaszervizben a vezérlésház-fedélnek támasztott pajszereken keresztüli agyatlan módon kalapálták le az ékszíjtárcsám. Az ékszíjtárcsa tönkrement (durván kacsázott), ki kellett cserélni. Az új ékszíjtárcsát nem szakszerűen rakták fel. Ebből vagy más okból kifolyólag az új szíjtárcsának is minimális kacsázása van. Ma megtudtam egy szerelőtől: ez nem normális dolog. Kérdés: El tudták görbíteni a főtengelyt bármilyen kis mértékben vagy kizárt? A főtengelycsapágyazás a tengelyirányú ütések miatt károsodhatott? Link to comment Megosztás: More sharing options...
gedikart Elküldve Május24, 2019 Megoszt Elküldve Május24, 2019 Üdv. A vonóhorog visszajelző (gyújtás ráadásakor) ugyanúgy világít (világítania kell), mint a többi műszerfali visszajelzőnek, vagy csak akkor, ha rákötik az utánfutót - zárul az áramkör? Link to comment Megosztás: More sharing options...
freddy_ Elküldve Május24, 2019 Megoszt Elküldve Május24, 2019 (edited) 2 órája, gedikart írta: Üdv. A vonóhorog visszajelző (gyújtás ráadásakor) ugyanúgy világít (világítania kell), mint a többi műszerfali visszajelzőnek, vagy csak akkor, ha rákötik az utánfutót - zárul az áramkör? Úgy tűnik, az utánfutóval összekapcsolva az irányjelzővel együtt villog: https://www.youtube.com/watch?v=ImAbFKzP0xU Módosítva Május24, 2019 : freddy_ Link to comment Megosztás: More sharing options...
kisMikola Elküldve Május26, 2019 Megoszt Elküldve Május26, 2019 (edited) Sziasztok, Vettem egy ELM327 olvasót a 2001-es Y17DT Astrámhoz, és letöltöttem a ScanMyOpel appot. Lenne a kiolvasott élőadatokkal kapcsolatban pár kérdésem. Ide töltöttem róla egy képet: http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=2142019_05_26_18.12.54.png A "Feltöltő nyomás" rész az MAP szenzor értékét mutatja? Megfelelő a 96kPa érték? Mit jelent a "Feltöltő nyomás utasítás"? Ha ez a MAP, akkor az alatta lévő "Légköri nyomás" micsoda, és nekem miért nem mutat hozzá értéket? Köszönöm, Módosítva Május26, 2019 : kisMikola Link to comment Megosztás: More sharing options...
Stofl Elküldve Május27, 2019 Megoszt Elküldve Május27, 2019 On 2019. 05. 24. at 18:37, gedikart írta: Üdv. A vonóhorog visszajelző (gyújtás ráadásakor) ugyanúgy világít (világítania kell), mint a többi műszerfali visszajelzőnek, vagy csak akkor, ha rákötik az utánfutót - zárul az áramkör? Gyújtáson nem világít, csak ha futó van rákötve. Link to comment Megosztás: More sharing options...
tibcso626 Elküldve Június3, 2019 Megoszt Elküldve Június3, 2019 On 3/21/2019 at 10:01 PM, freddy_ said: A kérdés azzal lezárult, hogy a szerviz aki csinálná Sachs-ot vagy Monroe-t ajánlott, sokkal drágábban, mint a GM fent említett beszerzési ára. GM-et rendeltem. Más: Magyarország északnyugati részén a vezérlés megbontására (olajfolyás megszüntetésére) tudnátok ajánlani teljesen megbízható, lelkiismeretes specialistát vagy szervizt? Esetleg Budapesten? Valószínűleg a soproni márkaszerviznek köszönhetem az olajfolyást, akik a vezérlés fedelének támasztott feszítővasakon keresztül kalapálták le az ékszíjtárcsám. Sopronban minden általam ismert szerviznek nagyon rossz híre van. Szia! Sikerült megoldani az olajfolyás problémát? Sajnos én is ugyanebben a cipőben járok! Sokat segítenél ha leírnád nekem! Köszi Link to comment Megosztás: More sharing options...
freddy_ Elküldve Június4, 2019 Megoszt Elküldve Június4, 2019 18 órája, tibcso626 írta: Szia! Sikerült megoldani az olajfolyás problémát? Sajnos én is ugyanebben a cipőben járok! Sokat segítenél ha leírnád nekem! Köszi Június második felében tudja a szerelő megnézni és remélhetőleg megjavítani. Ha sikerül megoldani, megírom mi lett a vége. Link to comment Megosztás: More sharing options...
tusi06 Elküldve Június4, 2019 Megoszt Elküldve Június4, 2019 Sziasztok! Én csak most léptem be, nem tudom hol kell új topikot nyitni. Szeretném kicserélni az 1din es rádiót 2dinesre. Rendeltem már konzol. Ha valaki épített már át, megköszönném az ötleteket. Delphi fűtésrendszer. Nagyon köszönöm. Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Június5, 2019 Megoszt Elküldve Június5, 2019 10 órája, tusi06 írta: Sziasztok! Én csak most léptem be, nem tudom hol kell új topikot nyitni. Szeretném kicserélni az 1din es rádiót 2dinesre. Rendeltem már konzol. Ha valaki épített már át, megköszönném az ötleteket. Delphi fűtésrendszer. Nagyon köszönöm. Ennek nem kell új topikot nyitni (azt hiszem új regisztráltként nem is nyithatsz). A dipla DIN-es rádió beszerelésében nincsen semmi extra, ha megvan a (jól méretezett) konzolod (ezt azért írtam mert az én konzolomon dupla DIN a nyílás, de a kínai rádió meg 8mm-el kisebb, szóval kell új díszkeret) akkor a beszerelés menete nagyjából ugyanaz mint a sima 1DIN-es rádióknál, leszámítva hogy esetleg kicsit több a csatlakozó. A piros és a sárga vezetéket az ISO csatiban elképzelhető hogy fel kell cserélni (gyártó függő), ezt akkor kell ha olyat tapasztalsz hogy a fejegység gyújtás levételekor elfelejti a beállításokat. Link to comment Megosztás: More sharing options...
freddy_ Elküldve Június19, 2019 Megoszt Elküldve Június19, 2019 Az autóm szerelőnél, udvaron el fog tölteni egy huzamosabb időt. Mostanában nem gyenge viharok és jégesők voltak. Fekete-metál fényezésem van, gyárihoz közeli állapotú. Ponyvával gondoltam letakarni, de a szabadban attól tartok, hogy felrakáskor és levételkor vagy szeles időben/viharban (ahogyan a szél folyamatosan tépkedi, mozgatja) az alatta lévő porral teljesen összekaristolhatja a lakkréteget. Kinek mi a tapasztalata: érdemes letakarni vagy több kárt okoz, mint hasznot? Link to comment Megosztás: More sharing options...
kingblue Elküldve Június19, 2019 Megoszt Elküldve Június19, 2019 Nekem is fekete metál fényezésű és igen érzékeny a karcok hamar meglátszanak rajta.Lehet a ponyva alá érdemes volna egy vékonyabb geotextiliát rakni és ugy letakarni 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Június19, 2019 Megoszt Elküldve Június19, 2019 1 óra, kingblue írta: Nekem is fekete metál fényezésű és igen érzékeny a karcok hamar meglátszanak rajta.Lehet a ponyva alá érdemes volna egy vékonyabb geotextiliát rakni és ugy letakarni A jobb minőségű kész ponyvák belső oldalán is van egy puha réteg pont az ilyen karcok elkerülése végett. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Janó32 Elküldve Június19, 2019 Megoszt Elküldve Június19, 2019 (edited) 6 órája, freddy_ írta: Az autóm szerelőnél, udvaron el fog tölteni egy huzamosabb időt. Mostanában nem gyenge viharok és jégesők voltak. Fekete-metál fényezésem van, gyárihoz közeli állapotú. Ponyvával gondoltam letakarni, de a szabadban attól tartok, hogy felrakáskor és levételkor vagy szeles időben/viharban (ahogyan a szél folyamatosan tépkedi, mozgatja) az alatta lévő porral teljesen összekaristolhatja a lakkréteget. Kinek mi a tapasztalata: érdemes letakarni vagy több kárt okoz, mint hasznot? Én biztosan nem takarnám le huzamosabb ideig. Szüleim sajnos a garázsba ki-be állásokat megspórolandó vettek húzós áron kimondottan méretpontos autótakaró(kat), mindegyik csak kárt okozott. A port alákeveri a szél, a pára megköti, a szél pedig mozgatja rajta, nagyjából a csiszolópapír effektus. Ott ahol a ponyva fel tud feküdni a fényezésre, tele lett mikrókarcokkal, ennyit az új autóról-fényezéséről... Módosítva Június19, 2019 : Janó32 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
freddy_ Elküldve Június19, 2019 Megoszt Elküldve Június19, 2019 1 órával ezelőtt, Janó32 írta: Én biztosan nem takarnám le huzamosabb ideig. Szüleim sajnos a garázsba ki-be állásokat megspórolandó vettek húzós áron kimondottan méretpontos autótakaró(kat), mindegyik csak kárt okozott. A port alákeveri a szél, a pára megköti, a szél pedig mozgatja rajta, nagyjából a csiszolópapír effektus. Ott ahol a ponyva fel tud feküdni a fényezésre, tele lett mikrókarcokkal, ennyit az új autóról-fényezéséről... Elméletben pont azt gyanítottam, amit leírtál. Letakarni csak garázsban (szélvédett helyen), teljesen tiszta autót szabadna. Ha a takarón van kosz vagy autón por, akkor az karcol a felrakás és levétel közben is. A szerelő is azt javasolta, hogy inkább ne. Köszönöm a megerősítést. Link to comment Megosztás: More sharing options...
hd5450 Elküldve Június22, 2019 Megoszt Elküldve Június22, 2019 Sziasztok! Van egy 1.4-es twinportos g-s astrám (87.000km,) Olyan problámám lenne hogy alapjáraton ha gurulok egyesben vagy másodikban és gyorsítani szeretnék picit fura hangot ad a motor dízelhez tudnám hasonlítani...Valaki találkozott már ilyen problémával? Link to comment Megosztás: More sharing options...
kingblue Elküldve Június22, 2019 Megoszt Elküldve Június22, 2019 Hát ha valóban 87-ezer van benne akor még most találkozol ezzel a dologgal. Ez a twinport motor jellegzetessége úgy mondanám.Később egyre jobban fogod azt hinni hogy dízel autóban ülsz.Műanyag szívósor kelepelése. A szívósor tetején van egy szintén műanyag rúd ami mozgatja a dupla szívótorok twinport lamelláit.Ha ez a rúd megkopik és nem tartja fixen a lamellákat akkor a szívóütemben az a kopás által néhány milliméteres holtjáték okozza a dízeles hangot.Olyan mintha egy kissé megnyitott ajtót csapkodja a huzat. ki-be. Mivel kemény műanyag a ház ezért van az a kelepelős dízeles hangja. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts