Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G tulajdonosok beszélgetnek erről-arról


uhuhu

Recommended Posts

3 órája, gezoli írta:

Sziasztok!

A mai nappal véget ért az Opeles korszakom. Köszönöm mindenkinek a segítséget az elmúlt 15 évben.

Remélem az új gazdája is úgy fog rá vigyázni mint én.

Üdv minden fórumozónak!

:hiya:

Sajnálatos,persze érthető,hogy frissíteni kell. Szabad tudni mi az utód?

 

Link to comment
Megosztás:

23 órája, gezoli írta:

SX4 S-CROSS 1.4T

Wow...Suzira váltottál? Gratula! Sok balesetmentes km- kívánok az új autóhoz! ( halkan jegyzem meg,ez év Január 28-án én is eladtam az enyémet, Vitarát vettem szintén 1.4T ). Uhh...bocsi mindenkitől ha szétoffoltam a topikot.

Természetesen a fórumot továbbra is látogatom,mert a családban van még G Astra,ezért jól jön a sok hasznos infó,amit itt a márkatársaknak ezúton is köszönök.

Sok sikert a járgányhoz!

Módosítva : bocs
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

On 2019. 03. 01. at 17:46, gezoli írta:

SX4 S-CROSS 1.4T

Jól néz ki az autó, a Suzuki legnagyobb méretű autója. Viszont nekem nem jön be, van erő a motorban, de vezetni nem valami élvezet. Olyan pattogósan viselkedik, főleg a rossz utakon. Te mit tapasztaltál vele?

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Műszakin megbukott az autóm a jobb oldali hátsó lengéscsillapító miatt (is). Eredeti GM van benne és állítólag felkoppan. Mire érdemes kicserélni, GM-re vagy másra? Ha másra, tudtok bevált típust ajánlani? Hosszú távra tervezem az autót. Előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

4 perce, freddy_ írta:

Műszakin megbukott az autóm a jobb oldali hátsó lengéscsillapító miatt (is). Eredeti GM van benne és állítólag felkoppan. Mire érdemes kicserélni, GM-re vagy másra? Ha másra, tudtok bevált típust ajánlani? Hosszú távra tervezem az autót. Előre is köszönöm!

Átlagos felhasználásra szinte bármelyik jó (én a Corsába Starline-t raktam ami egy olcsó márka, de arra az évente csak városban lefutott 5000km-re megfelel), de pl. a Bilstein B6 egy jó kompromisszum a sportosság és a kényelem között.

 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

1 perc, tgabika76 írta:

Átlagos felhasználásra szinte bármelyik jó (én a Corsába Starline-t raktam ami egy olcsó márka, de arra az évente csak városban lefutott 5000km-re megfelel), de pl. a Bilstein B6 egy jó kompromisszum a sportosság és a kényelem között.

Köszönöm! 10% város, 90% országúti/autópályás használat és 10-30 ezer km/év van kilátásban. A hosszútávú megbízhatóság és szélsőséges terhelhetőség (néha üres az autó, néha dugig pakolt, maximum egy utasom van) lenne a fontos. Öregurasan vezetek. Így is ajánlanád a Bilstein B6-ot? Egy az egyben belemegy vagy az autóhoz való típus kell?

Link to comment
Megosztás:

A Bilstein B6-ból a két hátsót 180 EUR körül látom. Nem szívesen fordítanék rá ekkora összeget. Esetleg egyéb javaslat? A GM párban 50 EUR körül megéri vagy felejtsem el? A gyári árát elnéztem, ~18000 Ft darabja, így már nem feltétlenül éri meg. Katalógus alapján a 26-os kell nekem?

A felfogató csavarokat ki kell cserélni vagy ha az eredetiek épek, használhatóak? A GM-hez valószínűleg jár csavar. Egy utángyártotthoz jár csavar vagy jobb ha beszerzek melléjük GM csavarokat külön?

Szerk.: Ha esetleg mégis a Bilstein B6 mellett döntenék, megbízható beszerzési forrást tudnál ajánlani?

Link to comment
Megosztás:

On ‎2019‎.‎03‎.‎18‎. at 18:08, tgabika76 írta:

 

Egy sokak által favorizált webshop nem ajánlja a Blistein B6-ot hátsó lengéscsillapítónak alapfelszereltségű autóhoz. Szerintük szétrázná a futóművet és a komfortot jelentősen negatív irányba befolyásolná. Én sem szívesen változtatnék a komfortérzeten.

A Monroe-t ajánlották. Valakinek tapasztalata ezzel? A Sachs-ot én említettem meg, de akkor már inkább a gyárit ajánlották (nincs nagy különbség árban).

A gyárival az a bajom, hogy kicserélték garanciában az autó két éves korában olajfolyás miatt. A csere is eresztette az olajat, minden műszakin szóba került. Egyes szerelők szerint ez típushiba és nem érdemes GM-et belerakni. A másik oldalról nézve 10 évet és 100 ezer kilométert bírt.

Melyik (nem feltétlenül a felsoroltak közül) lenne a gyárinak leginkább megfelelő (nem sport, nem tuning), esetleg attól jobb minőségű? Vagy maradjak a gyárinál?

Link to comment
Megosztás:

A kérdés azzal lezárult, hogy a szerviz aki csinálná Sachs-ot vagy Monroe-t ajánlott, sokkal drágábban, mint a GM fent említett beszerzési ára. GM-et rendeltem.

Más: Magyarország északnyugati részén a vezérlés megbontására (olajfolyás megszüntetésére) tudnátok ajánlani teljesen megbízható, lelkiismeretes specialistát vagy szervizt? Esetleg Budapesten?

Valószínűleg a soproni márkaszerviznek köszönhetem az olajfolyást, akik a vezérlés fedelének támasztott feszítővasakon keresztül kalapálták le az ékszíjtárcsám. Sopronban minden általam ismert szerviznek nagyon rossz híre van.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! 

Céges autó érkezése miatt úgy néz ki, hogy eladósorba kerül a szeretett Astránk. Meg tudom itt a fórumon hirdetni vagy kirakhatom a hahu linket valahová? Nem akarok a fórum szabályzatai ellen véteni. Annyira jó az autó, hogy szerintem elsősorban az itteni tagok értékelnék a sok-sok törődést, amit kapott :)

Link to comment
Megosztás:

Sajnos GM-ből sérült lengéscsillapítókat kaptam (csere esélytelen). Monroe 376094SP (nem sport, normál kasznihoz való) prémium lengéscsillapítókat rendeltem, helyette 23908 Kínában gyártott lengéscsillapítókat küldtek. Érdemes ezt felhasználni vagy jobb ha visszaküldöm az eladónak?

Link to comment
Megosztás:

On 2019. 03. 28. at 21:13, freddy_ írta:

Sajnos GM-ből sérült lengéscsillapítókat kaptam (csere esélytelen). Monroe 376094SP (nem sport, normál kasznihoz való) prémium lengéscsillapítókat rendeltem, helyette 23908 Kínában gyártott lengéscsillapítókat küldtek. Érdemes ezt felhasználni vagy jobb ha visszaküldöm az eladónak?

Ezt a kínai részt nem igazán értem. Valahol le van írva, hogy ők garantálják, hogy például csak Németországban gyártanak alkatrészt? Mert ha nem, akkor nem látom hogy lehetne ez panasz tárgya. Ha le van írva, az már más. 

Bár túl sok tapasztalatom nincs, de korábbi utánajárásom, meg egyéni szimpátiám alapján én mindenképp Bilstein B4 (a gyárival megegyező) lengéscsillapítót fogok venni, ha egyszer arra kerül a sor, talán arról olvastam a legkevesebb panaszt.

Link to comment
Megosztás:

15 órája, nzozz írta:

Ezt a kínai részt nem igazán értem. Valahol le van írva, hogy ők garantálják, hogy például csak Németországban gyártanak alkatrészt? Mert ha nem, akkor nem látom hogy lehetne ez panasz tárgya. Ha le van írva, az már más. 

Bár túl sok tapasztalatom nincs, de korábbi utánajárásom, meg egyéni szimpátiám alapján én mindenképp Bilstein B4 (a gyárival megegyező) lengéscsillapítót fogok venni, ha egyszer arra kerül a sor, talán arról olvastam a legkevesebb panaszt.

Nincs leírva, de számomra sokkoló. Kizártnak tartom, hogy a kínai ugyanaz a minőség. Megy vissza a boltnak.

Bilstein B4 hátsó lengéscsillapítóból csak egy szemeset látok, ami nem jó az autóhoz. Nem az elsőre gondoltál?

Sachs 230586 lesz, ha időben megjön.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

A Sachs nem jött meg időben...

Bilstein B4-et tudtam szerezni gyorsan. A gyártás helye valószínűleg Kína. Mindkettő burkolata excentrikusan áll, az egyik beleér a szárba (a képen nem látszik, de beleér). Igazítani nem lehet rajta, nem mozdul. Valószínűleg le fogja dörzsölni a porfestést. Véleményezést kérnék, hogy elfogadható-e így vagy sem?
bilstein_B4.jpg

Link to comment
Megosztás:

42 perce, freddy_ írta:

A Sachs nem jött meg időben...

Bilstein B4-et tudtam szerezni gyorsan. A gyártás helye valószínűleg Kína. Mindkettő burkolata excentrikusan áll, az egyik beleér a szárba (a képen nem látszik, de beleér). Igazítani nem lehet rajta, nem mozdul. Valószínűleg le fogja dörzsölni a porfestést. Véleményezést kérnék, hogy elfogadható-e így vagy sem?
 

https://www.autoalkatreszek24.hu/bilstein-638063.html

A harmadik képen pont ilyen...

Ha a másikat visszaküldted csak mert kínai, akkor ezt is visszaküldheted.

Egyébként a "kínai" nem mind vacak. Ha valaki ott épít(et) egy gyárat, és ott gyárt(at) valamit a saját nevén vagy márkával, mert olcsó a munkaerő, és betart(at) minden technológiai szabályt, akkor ne zavarjon a PRC.  

Persze ha nem tüntetik fel a Made in China feliratot, lehetséges hogy nem a márkával megegyező minőségű. Lásd Brembo. Bármit le tudnak másolni. Látszólag ugyan olyan, de mégsem!

Módosítva : DarthVödör
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

2 órája, DarthVödör írta:

A harmadik képen pont ilyen...

Ha a másikat visszaküldted csak mert kínai, akkor ezt is visszaküldheted.

Egyetértek.

Ne vedd a szívedre @freddy_ de néha az az érzésem túl sokat vársz el bizonyos autóval kapcsolatos dolgokban, legyen ez autóalkatrész vagy szerelő. Egy lengéscsillapítónál véleményem szerint nem kulcskérdés az esztétika, szóval amennyiben a működést nem befolyásolja, én nem reklamálnék amiatt hogy a két burkolat összeér.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, tgabika76 írta:

Egyetértek.

Ne vedd a szívedre @freddy_ de néha az az érzésem túl sokat vársz el bizonyos autóval kapcsolatos dolgokban, legyen ez autóalkatrész vagy szerelő. Egy lengéscsillapítónál véleményem szerint nem kulcskérdés az esztétika, szóval amennyiben a működést nem befolyásolja, én nem reklamálnék amiatt hogy a két burkolat összeér.

Kinek jó a kínai gyártás, nekünk vevőknek? Mese. Kínában azt gyártanak, amit a megrendelő kér. Ott is sokba kerül minőséget gyártani, arra még rámegy a szállítási és vámköltség.
Ha a burkolat ledörzsöli a szárról a festéket és ott elkezd rohadni, az nem esztétikai probléma. Lényegrelen, csak egy kérdés volt.
Egy egyszerű tömítéscserével 300 ezres kárt csináltak a motorban. Nem szeretném néhány hasonlóan szakszerű "szerelés" után roncstelepre vinni az autót vagy a fél autó árát javításra kifizetni. Ez még a jobbik eset (gondatlanságból okozott rongálás), a rosszabbik amikor kiszerelik a jó alkatrészeket az autóból (megtörtént ez is szűk ismerettségi körömben). Az itteni szervizek ismeretének hiányában kár ezen vitatkozni. Továbbra is keresek megbízható szerelőt (Soprontól elérhető távolságban).

Link to comment
Megosztás:

25 perce, freddy_ írta:

Ha a burkolat ledörzsöli a szárról a festéket és ott elkezd rohadni, az nem esztétikai probléma. Lényegrelen, csak egy kérdés volt.

Arra gondoltam hogy mire annyira átrozsdásodna hogy az a működését befolyásolná, addigra a lengéscsillapító amúgyis elhasználódik/tönkremegy a jó magyar utakon. És mivel nem célja a gyártónak hogy egy kopó-fogyó alkatrész annak teljes élettartama alatt újszerű kinézetű legyen, ebből gondoltam hogy a kérdés főleg esztétikai.

Peace. :blush:

Link to comment
Megosztás:

7 perce, tgabika76 írta:

Arra gondoltam hogy mire annyira átrozsdásodna hogy az a működését befolyásolná, addigra a lengéscsillapító amúgyis elhasználódik/tönkremegy a jó magyar utakon. És mivel nem célja a gyártónak hogy egy kopó-fogyó alkatrész annak teljes élettartama alatt újszerű kinézetű legyen, ebből gondoltam hogy a kérdés főleg esztétikai.

Peace. :blush:

A GM (az olajfolyás miatti garanciális cserétől számítva) durván 10 évet és 100 ezer kilométert bírt. Ezt elvárnám bármelyiktől, amelyiket megemlítettem. Ausztriában nem az útminőséggel van probléma, hanem az agyatlan sózással (ami állítólag nem só, mégis mar - sajnos meglátszik az autó alján). De igaz, elég át-át járni vele, az otthoni utakon megkapja a magáét. Egy (azon az úton sokadik) útfelújításnál nem fékeztem időben, az agyatlan (inkább aljas) módon kitett lassítón négy felni és két új gumi kuka lett.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, valaki tudna nekem segíteni tompított izzó ügyben? Az normális ha jól tudom hogy két oldalt máshogy áll az izzó csatlakozója (jobboldali függőleges lefelé, bal oldali lefelé és autó közepe felé) hogy bal oldalt oda lehessen férni jobban. Viszont ha belenézek a fényszóróba, azt látom hogy maga az izzó is máshogy áll két oldalon. Jobb oldalt az izzóban a szál és az azt tartó drót egymás alatt van pont, bal oldalon viszont az izzóban az izzó szál és az azt tartó drót kb 30-45 fokkal elfordulva van. Ez így oké? nekem gyanús hogy valami nem úgy áll ahogy kéne. Nem egyformán kéne állnia a két izzónak?

Link to comment
Megosztás:

2 órája, nyolc8 írta:

Sziasztok, valaki tudna nekem segíteni tompított izzó ügyben? Az normális ha jól tudom hogy két oldalt máshogy áll az izzó csatlakozója (jobboldali függőleges lefelé, bal oldali lefelé és autó közepe felé) hogy bal oldalt oda lehessen férni jobban. Viszont ha belenézek a fényszóróba, azt látom hogy maga az izzó is máshogy áll két oldalon. Jobb oldalt az izzóban a szál és az azt tartó drót egymás alatt van pont, bal oldalon viszont az izzóban az izzó szál és az azt tartó drót kb 30-45 fokkal elfordulva van. Ez így oké? nekem gyanús hogy valami nem úgy áll ahogy kéne. Nem egyformán kéne állnia a két izzónak?

Szia!

Normális, nálam is így áll, remélem látszik a képeken is:

xp12g2ssf40ok2ibwt5f.jpg

kgs95ycoe00l72i1377w.jpg

 

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.