vitya1978 Elküldve Január13, 2019 Megoszt Elküldve Január13, 2019 Sziasztok!Vettem egy bontott motorvezérlőt az astramba de nincs resetelve,pin kód megvan hozzá.Állitólag csak úgy tudom beszerelni és felprogramozni (opcommal) ha az eredeti helyén ki lett volna resetelve.Valaki aki csinált már ilyet segitsen légyszi...még nem álltam neki feleslegesen nem szeretnék vele dolgozni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
SanyaBard Elküldve Január13, 2019 Megoszt Elküldve Január13, 2019 Sziasztok! Olyan kérdésem lenne hogy hengerfejes lett az Astrám! Mivel jár a cserere? S Mennyibe kerulne EZ a mutattány? Elöre ist köszönöm! Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Január13, 2019 Megoszt Elküldve Január13, 2019 2 perce, SanyaBard írta: Sziasztok! Olyan kérdésem lenne hogy hengerfejes lett az Astrám! Mivel jár a cserere? S Mennyibe kerulne EZ a mutattány? Elöre ist köszönöm! A hengerfejesség egy gyüjtőfogalom. Jellemzően arra a hibára mondják, amikor a hengerfej tömítés, a hengerfej vagy akár a blokk hibája miatt az égéstér-víztér-olajjáratok vagy a külvilág "közlekedik egymással" . Olaj úszik a vízben, habosodik az olaj, a motor beledolgozik a vízkörbe, vagy kifelé jön olaj-víz a motor kifúj. Itt megjegyezném hogy olaj-víz tud keveredni egyes motorok vezérlés alatti tömítésének a hibájakor, vagy izzítógyertya O-gyűrűjének a hibájakor, ezt azért nem árt kizárni bontás előtt. Attól függően hogy hol van a hiba, függ az alkatrészszükséglet a munka nagysága és az ára is. Legjobb esetben ha a hengerfej tömítés sérült, akkor csak ezt cserélik , a hengerfejet illik síkolni, nyomáspróbázni ha 100% a tömítés hibája akkor ezt elhagyhatják, szerelőtől függ. Új csavarok, olaj, hűtőfolyadék, szíjas motornál van aki alapból vezérlést cserél ilyenkor ,ha már le van szedve a hengerfej esetleg a szerelő javasol szelep becsiszolást, szelepszár szimering cserét stb. Én szerintem 60-70-től felfelé. Az sem mindegy hogy 8 vagy 16 szelepes a motor más alkatrészek, más árak... Link to comment Megosztás: More sharing options...
SanyaBard Elküldve Január13, 2019 Megoszt Elküldve Január13, 2019 (edited) Köszönöm! A konkrét probléma! Most vettem a G Astrám De en nem vagyok hozzaértö! Rendesen Mär taknyos az olaj gyönyörüszép fehér szinben s az akumlátor feloli oldalon szivargas Van a hengerfej es a motorilleszkedesenel Módosítva Január13, 2019 : SanyaBard Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Január13, 2019 Megoszt Elküldve Január13, 2019 27 perce, SanyaBard írta: Köszönöm! A konkrét probléma! Most vettem a G Astrám De en nem vagyok hozzaértö! Rendesen Mär taknyos az olaj gyönyörüszép fehér szinben s az akumlátor feloli oldalon szivargas Van a hengerfej es a motorilleszkedesenel Hát ha szerencséd van megúszod egy hengerfej tömítés cserével, kell keresni egy szerelőt aki pontosan megállapítja az okot és meg is tudja csinálni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
AstryG Elküldve Január14, 2019 Megoszt Elküldve Január14, 2019 On 2019. 01. 13. at 8:50, toma2105 írta: Szerintem ne finomkodj vele. Legjobb esetben elszakad a csavar. a rosszabb eset ha a müanyag házban lévő anya elforog, mert akkor nem jön ki a csavar. Az akksit próbáld meg előszőr kifordítani a lemez alól, mert ha kint van az akksi, akkor ki lehet venni a tartóját egyben, és könnyebb azzal a csavarral utána kint bűvészkedni. Értem. Akkor ezt megkísérlem hátha összejön későbbiekben. Annyiból jobb, hogy nem túl sürgős, illetve azért mert keveset járok az autóval gondoltam kiveszem az akkut és behozom míg hidegek vannak így szebesültem ezzel. Viszont rátettem a töltőt és hamar maxra tolta vagyis minimálisan merült az állás alatt, de az akksi is még most lesz két éve benne. Köszönöm! Link to comment Megosztás: More sharing options...
KMilán Elküldve Január18, 2019 Megoszt Elküldve Január18, 2019 (edited) On 2019. 01. 13. at 15:39, SanyaBard írta: Köszönöm! A konkrét probléma! Most vettem a G Astrám De en nem vagyok hozzaértö! Rendesen Mär taknyos az olaj gyönyörüszép fehér szinben s az akumlátor feloli oldalon szivargas Van a hengerfej es a motorilleszkedesenel Az ár függ a motor típusától. Nekem csak olajszivárgás volt, kértem rá árajánlatokat, hát horror árakat mondtak. Z14XEP esetén vezérlést akartak cserélni, tömítéseket (szelepfedél, hengerfejtömítés, kipufogó és szívó oldali tömítés), szelepszár szimeringek és hidrotőkéket.... Mondtam, hogy kösz nem, mert megy az autó, csak néha után kell tölteni az olajat a pár csepp miatt, ami az autó alatt volt. De hát ilyen 200-250 e amit emlegettek, baráti áron 50-80 között van szerintem, de tényleg függ, hogy milyen motor van az autódban, plusz abból indulunk ki, hogy szerkezetileg csak a tömítéssel van a gond. Módosítva Január18, 2019 : KMilán Link to comment Megosztás: More sharing options...
kobraCode Elküldve Február23, 2019 Megoszt Elküldve Február23, 2019 Sziasztok! Szerintetek iso-fix rendszert lehet utólag beépíteni G-be? Azt olvastam valahol, lehet itt a fórumon hogy az Opelnek saját szabványa volt a gyerekülés rögzítésére, már amelyik autóban volt. Viszont arról nem találtam infót hogy iso-fixet utólag lehet e bele tenni. Ha nem akkor marad a gyerekülés biztonsági övvel való bekötése. Köszi a válaszokat. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Február24, 2019 Megoszt Elküldve Február24, 2019 14 órája, kobraCode írta: Sziasztok! Szerintetek iso-fix rendszert lehet utólag beépíteni G-be? Azt olvastam valahol, lehet itt a fórumon hogy az Opelnek saját szabványa volt a gyerekülés rögzítésére, már amelyik autóban volt. Viszont arról nem találtam infót hogy iso-fixet utólag lehet e bele tenni. Ha nem akkor marad a gyerekülés biztonsági övvel való bekötése. Köszi a válaszokat. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
kobraCode Elküldve Február24, 2019 Megoszt Elküldve Február24, 2019 1 órával ezelőtt, zotya975 írta: Akkor itt olvastam a fórumon, csak nem emlékeztem már rá. Akkor sajna marad a sima gyerekülés... Link to comment Megosztás: More sharing options...
gezoli Elküldve Március1, 2019 Megoszt Elküldve Március1, 2019 Sziasztok! A mai nappal véget ért az Opeles korszakom. Köszönöm mindenkinek a segítséget az elmúlt 15 évben. Remélem az új gazdája is úgy fog rá vigyázni mint én. Üdv minden fórumozónak! 2 Link to comment Megosztás: More sharing options...
bocs Elküldve Március1, 2019 Megoszt Elküldve Március1, 2019 3 órája, gezoli írta: Sziasztok! A mai nappal véget ért az Opeles korszakom. Köszönöm mindenkinek a segítséget az elmúlt 15 évben. Remélem az új gazdája is úgy fog rá vigyázni mint én. Üdv minden fórumozónak! Sajnálatos,persze érthető,hogy frissíteni kell. Szabad tudni mi az utód? Link to comment Megosztás: More sharing options...
gezoli Elküldve Március1, 2019 Megoszt Elküldve Március1, 2019 4 perce, bocs írta: Sajnálatos,persze érthető,hogy frissíteni kell. Szabad tudni mi az utód? SX4 S-CROSS 1.4T Link to comment Megosztás: More sharing options...
bocs Elküldve Március1, 2019 Megoszt Elküldve Március1, 2019 (edited) 23 órája, gezoli írta: SX4 S-CROSS 1.4T Wow...Suzira váltottál? Gratula! Sok balesetmentes km- kívánok az új autóhoz! ( halkan jegyzem meg,ez év Január 28-án én is eladtam az enyémet, Vitarát vettem szintén 1.4T ). Uhh...bocsi mindenkitől ha szétoffoltam a topikot. Természetesen a fórumot továbbra is látogatom,mert a családban van még G Astra,ezért jól jön a sok hasznos infó,amit itt a márkatársaknak ezúton is köszönök. Sok sikert a járgányhoz! Módosítva Március2, 2019 : bocs 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
KMilán Elküldve Március2, 2019 Megoszt Elküldve Március2, 2019 On 2019. 03. 01. at 17:46, gezoli írta: SX4 S-CROSS 1.4T Jól néz ki az autó, a Suzuki legnagyobb méretű autója. Viszont nekem nem jön be, van erő a motorban, de vezetni nem valami élvezet. Olyan pattogósan viselkedik, főleg a rossz utakon. Te mit tapasztaltál vele? Link to comment Megosztás: More sharing options...
gedikart Elküldve Március12, 2019 Megoszt Elküldve Március12, 2019 (edited) Középkonzol világításánál kiégett az izzó (Behr fűtés). Érdemes oda LED-et venni normál izzó helyett (fényerő, világítási szög, stb)? Az izzón, amit kiszedtem, volt valami gumis szigetelés is. Módosítva Március12, 2019 : gedikart Link to comment Megosztás: More sharing options...
freddy_ Elküldve Március18, 2019 Megoszt Elküldve Március18, 2019 Műszakin megbukott az autóm a jobb oldali hátsó lengéscsillapító miatt (is). Eredeti GM van benne és állítólag felkoppan. Mire érdemes kicserélni, GM-re vagy másra? Ha másra, tudtok bevált típust ajánlani? Hosszú távra tervezem az autót. Előre is köszönöm! Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Március18, 2019 Megoszt Elküldve Március18, 2019 4 perce, freddy_ írta: Műszakin megbukott az autóm a jobb oldali hátsó lengéscsillapító miatt (is). Eredeti GM van benne és állítólag felkoppan. Mire érdemes kicserélni, GM-re vagy másra? Ha másra, tudtok bevált típust ajánlani? Hosszú távra tervezem az autót. Előre is köszönöm! Átlagos felhasználásra szinte bármelyik jó (én a Corsába Starline-t raktam ami egy olcsó márka, de arra az évente csak városban lefutott 5000km-re megfelel), de pl. a Bilstein B6 egy jó kompromisszum a sportosság és a kényelem között. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
freddy_ Elküldve Március18, 2019 Megoszt Elküldve Március18, 2019 1 perc, tgabika76 írta: Átlagos felhasználásra szinte bármelyik jó (én a Corsába Starline-t raktam ami egy olcsó márka, de arra az évente csak városban lefutott 5000km-re megfelel), de pl. a Bilstein B6 egy jó kompromisszum a sportosság és a kényelem között. Köszönöm! 10% város, 90% országúti/autópályás használat és 10-30 ezer km/év van kilátásban. A hosszútávú megbízhatóság és szélsőséges terhelhetőség (néha üres az autó, néha dugig pakolt, maximum egy utasom van) lenne a fontos. Öregurasan vezetek. Így is ajánlanád a Bilstein B6-ot? Egy az egyben belemegy vagy az autóhoz való típus kell? Link to comment Megosztás: More sharing options...
freddy_ Elküldve Március18, 2019 Megoszt Elküldve Március18, 2019 A Bilstein B6-ból a két hátsót 180 EUR körül látom. Nem szívesen fordítanék rá ekkora összeget. Esetleg egyéb javaslat? A GM párban 50 EUR körül megéri vagy felejtsem el? A gyári árát elnéztem, ~18000 Ft darabja, így már nem feltétlenül éri meg. Katalógus alapján a 26-os kell nekem? A felfogató csavarokat ki kell cserélni vagy ha az eredetiek épek, használhatóak? A GM-hez valószínűleg jár csavar. Egy utángyártotthoz jár csavar vagy jobb ha beszerzek melléjük GM csavarokat külön? Szerk.: Ha esetleg mégis a Bilstein B6 mellett döntenék, megbízható beszerzési forrást tudnál ajánlani? Link to comment Megosztás: More sharing options...
freddy_ Elküldve Március19, 2019 Megoszt Elküldve Március19, 2019 On 2019.03.18. at 18:08, tgabika76 írta: Egy sokak által favorizált webshop nem ajánlja a Blistein B6-ot hátsó lengéscsillapítónak alapfelszereltségű autóhoz. Szerintük szétrázná a futóművet és a komfortot jelentősen negatív irányba befolyásolná. Én sem szívesen változtatnék a komfortérzeten. A Monroe-t ajánlották. Valakinek tapasztalata ezzel? A Sachs-ot én említettem meg, de akkor már inkább a gyárit ajánlották (nincs nagy különbség árban). A gyárival az a bajom, hogy kicserélték garanciában az autó két éves korában olajfolyás miatt. A csere is eresztette az olajat, minden műszakin szóba került. Egyes szerelők szerint ez típushiba és nem érdemes GM-et belerakni. A másik oldalról nézve 10 évet és 100 ezer kilométert bírt. Melyik (nem feltétlenül a felsoroltak közül) lenne a gyárinak leginkább megfelelő (nem sport, nem tuning), esetleg attól jobb minőségű? Vagy maradjak a gyárinál? Link to comment Megosztás: More sharing options...
freddy_ Elküldve Március21, 2019 Megoszt Elküldve Március21, 2019 A kérdés azzal lezárult, hogy a szerviz aki csinálná Sachs-ot vagy Monroe-t ajánlott, sokkal drágábban, mint a GM fent említett beszerzési ára. GM-et rendeltem. Más: Magyarország északnyugati részén a vezérlés megbontására (olajfolyás megszüntetésére) tudnátok ajánlani teljesen megbízható, lelkiismeretes specialistát vagy szervizt? Esetleg Budapesten? Valószínűleg a soproni márkaszerviznek köszönhetem az olajfolyást, akik a vezérlés fedelének támasztott feszítővasakon keresztül kalapálták le az ékszíjtárcsám. Sopronban minden általam ismert szerviznek nagyon rossz híre van. Link to comment Megosztás: More sharing options...
kukori Elküldve Március26, 2019 Megoszt Elküldve Március26, 2019 Sziasztok! Céges autó érkezése miatt úgy néz ki, hogy eladósorba kerül a szeretett Astránk. Meg tudom itt a fórumon hirdetni vagy kirakhatom a hahu linket valahová? Nem akarok a fórum szabályzatai ellen véteni. Annyira jó az autó, hogy szerintem elsősorban az itteni tagok értékelnék a sok-sok törődést, amit kapott Link to comment Megosztás: More sharing options...
freddy_ Elküldve Március28, 2019 Megoszt Elküldve Március28, 2019 Sajnos GM-ből sérült lengéscsillapítókat kaptam (csere esélytelen). Monroe 376094SP (nem sport, normál kasznihoz való) prémium lengéscsillapítókat rendeltem, helyette 23908 Kínában gyártott lengéscsillapítókat küldtek. Érdemes ezt felhasználni vagy jobb ha visszaküldöm az eladónak? Link to comment Megosztás: More sharing options...
nzozz Elküldve Március30, 2019 Megoszt Elküldve Március30, 2019 On 2019. 03. 28. at 21:13, freddy_ írta: Sajnos GM-ből sérült lengéscsillapítókat kaptam (csere esélytelen). Monroe 376094SP (nem sport, normál kasznihoz való) prémium lengéscsillapítókat rendeltem, helyette 23908 Kínában gyártott lengéscsillapítókat küldtek. Érdemes ezt felhasználni vagy jobb ha visszaküldöm az eladónak? Ezt a kínai részt nem igazán értem. Valahol le van írva, hogy ők garantálják, hogy például csak Németországban gyártanak alkatrészt? Mert ha nem, akkor nem látom hogy lehetne ez panasz tárgya. Ha le van írva, az már más. Bár túl sok tapasztalatom nincs, de korábbi utánajárásom, meg egyéni szimpátiám alapján én mindenképp Bilstein B4 (a gyárival megegyező) lengéscsillapítót fogok venni, ha egyszer arra kerül a sor, talán arról olvastam a legkevesebb panaszt. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts