Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G tulajdonosok beszélgetnek erről-arról


uhuhu

Recommended Posts

On 2018. 10. 25. at 11:45, Janó32 írta:

A fekete metál talán a legkényesebb szín. Nem nagyon kapargatnám semmivel. Inkább hajszárítóval távolról melegíteni amíg meg nem indul és inkább sokáig kis felületen óvatosanmelegíteném. Tudom, ez t.kölés de így talán nem sérül meg. A kihűlt felületről pedig alkohollal (pl izopropil) törölgetném le mindig tiszta ruharésszel ami nem szöszöl. Meg ott kezdeném ahol kevésbé feltűnő a felület megnétni h eltávolítható-e és h milyen alatta. 

 

On 2018. 10. 25. at 12:01, zotya975 írta:

Megpróbálhatsz esetleg olyan jégkaparót ami műanyag és nem rézpengés, annak szerintem puhább az anyaga mint a bankkártyának.  Hypertescóban , barkácsáruházakban kapható pár 100 forintért ha pont nincs otthon. Szárazjég, meg kell kérdezni az ilyesmivel foglalkozó céget vállalnak-e garanciát a sérülés mentes leszedésre.

A radír bevetése előtt szerintem már le kell szedni a matrica felső rétegét.

 

Leszedtem a matricák nagy részét az autóról hajszárítóval melegítve, körömmel megindítva (1-2mm-ig),spéci fogóval a végét meghúzva amíg eléri a kézzel fogható méretet. Semmiféle lakksérülés nem keletkezett.

A betűk helyén ragasztómaradvány van, amit az izopropil alkohol felold. A probléma, hogy a ragasztómaradvány körül porral teli, kőkemény wax réteg van (rendszeresen wax-olom az autót, "kiült" a wax a betűk köré). A két betűnél, ahol eltávolítottam a körülöttük lévő waxréteget (a másodiknál nagyon óvatosan jártam el) durván telement hajszálkarcokkal a fényezés. Szinte be is mattult. Ezt már csak polírozni lehet, vagyis nagyon remélem, hogy az eltünteti... Hogyan szedem le a többit karcmentesen? Mi a wax tökéletes oldószere, ami folyékony formában eltávolítaná a belekövült porral együtt? Próbáltam gyógyszertári sebbenzinnel is (másik betűn), semmivel sem oldja jobban a ragasztót, sem a rákövült wax-ot. Géppel méginkább karcolódik szerintem.

Link to comment
Megosztás:

2 órája, freddy_ írta:

 

Leszedtem a matricák nagy részét az autóról hajszárítóval melegítve, körömmel megindítva (1-2mm-ig),spéci fogóval a végét meghúzva amíg eléri a kézzel fogható méretet. Semmiféle lakksérülés nem keletkezett.

A betűk helyén ragasztómaradvány van, amit az izopropil alkohol felold. A probléma, hogy a ragasztómaradvány körül porral teli, kőkemény wax réteg van (rendszeresen wax-olom az autót, "kiült" a wax a betűk köré). A két betűnél, ahol eltávolítottam a körülöttük lévő waxréteget (a másodiknál nagyon óvatosan jártam el) durván telement hajszálkarcokkal a fényezés. Szinte be is mattult. Ezt már csak polírozni lehet, vagyis nagyon remélem, hogy az eltünteti... Hogyan szedem le a többit karcmentesen? Mi a wax tökéletes oldószere, ami folyékony formában eltávolítaná a belekövült porral együtt? Próbáltam gyógyszertári sebbenzinnel is (másik betűn), semmivel sem oldja jobban a ragasztót, sem a rákövült wax-ot. Géppel méginkább karcolódik szerintem.

Esetleg a fényezés előtt használatos szilikoneltávolító? Szerintem annak jónak kell lennie.

Link to comment
Megosztás:

1 óra, nzozz írta:

Esetleg a fényezés előtt használatos szilikoneltávolító? Szerintem annak jónak kell lennie.

Rájöttem, hogy a ragasztó kb. 1mm-el kiterjedtebben tapadt rá a lakkrétegre, mint a matricák mérete. A matricák belső része mögött teljesen tiszta, nagyon vékony ragasztóból kivált réteg van, ami alkohollal lejön. A betűk körüli egy milliméteres erősen feltűnő, fényezésből kidudorodó csíkban rárakódott a wax, rákövült a mosásokból a vízkő, beleragadt a kosz. Semmi sem oldja ezt igazán, olyan kemény ez a réteg. Jó ötlet a szilikoneltávolító, de szerintem ugyanez lesz a helyzet... Egy harmadik betűnél megpróbáltam Sonax kék gyurmával, nagy hiba volt. Korábbi használatakor (bogárlenyomat, stb eltávolítási kísérlete) is bemattította a lakkréteget, most is ez történt. Nincs értelme tovább próbálkozni, mindenképpen gépi polírozás kell. Nem merem bárki kezébe adni.

Tudna valaki ajánlani Pécsen jó polírozó szakembert?

Link to comment
Megosztás:

12 órája, freddy_ írta:

 

Leszedtem a matricák nagy részét az autóról hajszárítóval melegítve, körömmel megindítva (1-2mm-ig),spéci fogóval a végét meghúzva amíg eléri a kézzel fogható méretet. Semmiféle lakksérülés nem keletkezett.

A betűk helyén ragasztómaradvány van, amit az izopropil alkohol felold. A probléma, hogy a ragasztómaradvány körül porral teli, kőkemény wax réteg van (rendszeresen wax-olom az autót, "kiült" a wax a betűk köré). A két betűnél, ahol eltávolítottam a körülöttük lévő waxréteget (a másodiknál nagyon óvatosan jártam el) durván telement hajszálkarcokkal a fényezés. Szinte be is mattult. Ezt már csak polírozni lehet, vagyis nagyon remélem, hogy az eltünteti... Hogyan szedem le a többit karcmentesen? Mi a wax tökéletes oldószere, ami folyékony formában eltávolítaná a belekövült porral együtt? Próbáltam gyógyszertári sebbenzinnel is (másik betűn), semmivel sem oldja jobban a ragasztót, sem a rákövült wax-ot. Géppel méginkább karcolódik szerintem.

Hát a wax viaszt tartalmaz, vannak direkt viasz eltávolításához oldószerek, de inkább az építőiparban használják őket ( amikor pölö  fát kezelnek https://www.termeszeteskovekhaza.hu/oldoszer-wax-off) , és léteznek a sporteszközökről waxot eltávolító készítmények is( https://www.decathlon.hu/wax-oldo-id_2770287.html), a harmadik variáció a gyanta eltávolítók amit már autókra használnak. De szerintem azt senki nem tudja megmondani hogy a rákeményedett waxot oldja-e bármelyik is, és közben tesz-e kárt a fényezésben, főleg mivel az első kettő ugye nem is autóra készült. 

Link to comment
Megosztás:

Vettem RO-55-öt, hogy a kavicsfelverődéseknél kezeljem a felületet alapozó előtt a kasznin. Közbe eszembe jutott, hogy mi lenne ha a lambdánál is belocsolnám vele. Vajon oldaná kicsit a berágódott menetet? Rongyot tekernék rá és úgy öntözgetnék egy keveset rá ismételve. Vagy nem tudom mivel zárhatnám körbe a tövét, hogy folyamatosan áztatni tudjam, nem sok hely van. Persze ha nem így oldják meg ezt akkor a nagy villáskulccsal már rég neki mentem volna.

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, AstryG írta:

Vettem RO-55-öt, hogy a kavicsfelverődéseknél kezeljem a felületet alapozó előtt a kasznin. Közbe eszembe jutott, hogy mi lenne ha a lambdánál is belocsolnám vele. Vajon oldaná kicsit a berágódott menetet? Rongyot tekernék rá és úgy öntözgetnék egy keveset rá ismételve. Vagy nem tudom mivel zárhatnám körbe a tövét, hogy folyamatosan áztatni tudjam, nem sok hely van. Persze ha nem így oldják meg ezt akkor a nagy villáskulccsal már rég neki mentem volna.

Ha cserés a lambda szonda, akkor persze szinte mindegy mi történik vele, de én sok reményt nem fűznék a "rozsdamaróhoz". A kipufogórendszer berohadt kötésein gyakran csak a radikális megoldások segítenek: melegítés lánggal, meg a nagy kalapács és hasonlók :D

Pl. elképzelésem sincs mit kezdenék a leömlő csavarjaival, ha egyszer le kéne szednem a leömlőt, mert már lassan semmilyen szempont szerint nem hasonlítanak egy csavarra, amik most benne vannak. Persze az elméletileg működő megoldásokat ismerem, csak arról nem vagyok meggyőződve, hogy azokat lehetne ott a blokk károsítása nélkül használni. Na mindegy, egyelőre még úgyse lesz motorfelújítás (pedig nem ártana...).

Link to comment
Megosztás:

6 órája, AstryG írta:

Vettem RO-55-öt, hogy a kavicsfelverődéseknél kezeljem a felületet alapozó előtt a kasznin. Közbe eszembe jutott, hogy mi lenne ha a lambdánál is belocsolnám vele. Vajon oldaná kicsit a berágódott menetet? Rongyot tekernék rá és úgy öntözgetnék egy keveset rá ismételve. Vagy nem tudom mivel zárhatnám körbe a tövét, hogy folyamatosan áztatni tudjam, nem sok hely van. Persze ha nem így oldják meg ezt akkor a nagy villáskulccsal már rég neki mentem volna.

A csavarlazító talán azért jobb választás, mert az nem csak a rozsdát oldja hanem ken is. Szondakulcs beszerzése azért nem lenne rossz, bár ki lehet tekerni mással is, ( én zárt csillagvillással szedtem ki) és inkább melegen. 

Link to comment
Megosztás:

5 órája, nzozz írta:

Ha cserés a lambda szonda, akkor persze szinte mindegy mi történik vele, de én sok reményt nem fűznék a "rozsdamaróhoz". A kipufogórendszer berohadt kötésein gyakran csak a radikális megoldások segítenek: melegítés lánggal, meg a nagy kalapács és hasonlók :D

Pl. elképzelésem sincs mit kezdenék a leömlő csavarjaival, ha egyszer le kéne szednem a leömlőt, mert már lassan semmilyen szempont szerint nem hasonlítanak egy csavarra, amik most benne vannak. Persze az elméletileg működő megoldásokat ismerem, csak arról nem vagyok meggyőződve, hogy azokat lehetne ott a blokk károsítása nélkül használni. Na mindegy, egyelőre még úgyse lesz motorfelújítás (pedig nem ártana...).

Igen cserés hibakód olvasásból derült ki. Érdekes a kalapács nekem is eszembe jutott, de csak nem próbáltam ki :-) Ezek nagyon macerás részek ne is mond. Már azon is gondolkoztam, hogyha sikerülne ezt a szondát kiszedni néha néha kitekerném meg pasztáznám valami hőálló mittomén mivel ne rohadjon ez is be. Mert az újnak is bekenték a menetét pasztával.

1 órával ezelőtt, zotya975 írta:

A csavarlazító talán azért jobb választás, mert az nem csak a rozsdát oldja hanem ken is. Szondakulcs beszerzése azért nem lenne rossz, bár ki lehet tekerni mással is, ( én zárt csillagvillással szedtem ki) és inkább melegen. 

Lambdakulcs

 qpFs9b8.png

Mannol a csavarlazító/rozsdaoldó, Motip a fagyasztós lazító. Ezeket eddig úgy használtam, hogy befújtam a szonda tövét vele párszor aztán hagytam, hogy oldja. Persze teljesen hideg katalizátornál. Fagyasztósnál nem mertem mert az volt a tanács, hogy forró kati megrepedhet a hírtelen lehűléstől a spray miatt. Másikkal  sem próbálkoztam meleg állapotban.

Link to comment
Megosztás:

57 perce, AstryG írta:

Igen cserés hibakód olvasásból derült ki. Érdekes a kalapács nekem is eszembe jutott, de csak nem próbáltam ki :-) Ezek nagyon macerás részek ne is mond. Már azon is gondolkoztam, hogyha sikerülne ezt a szondát kiszedni néha néha kitekerném meg pasztáznám valami hőálló mittomén mivel ne rohadjon ez is be. Mert az újnak is bekenték a menetét pasztával.

Lambdakulcs

 

Mannol a csavarlazító/rozsdaoldó, Motip a fagyasztós lazító. Ezeket eddig úgy használtam, hogy befújtam a szonda tövét vele párszor aztán hagytam, hogy oldja. Persze teljesen hideg katalizátornál. Fagyasztósnál nem mertem mert az volt a tanács, hogy forró kati megrepedhet a hírtelen lehűléstől a spray miatt. Másikkal  sem próbálkoztam meleg állapotban.

Én úgy tudtam kitekerni hogy tettem rá egy méteres csövet ( a kulcsra) és vagy megindul vagy letörik alapon megindítottam, reccsent jó nagyot. Mondjuk én utólag belegondolva be tudtam fújni belülről is, mert nem sokkal utána van a leömlő-kipufcső csatlakozás, ha ott szétszedem látom a szondát belülről. Persze nálad ott a katalizátor. 

Link to comment
Megosztás:

3 órája, zotya975 írta:

Én úgy tudtam kitekerni hogy tettem rá egy méteres csövet ( a kulcsra) és vagy megindul vagy letörik alapon megindítottam, reccsent jó nagyot. Mondjuk én utólag belegondolva be tudtam fújni belülről is, mert nem sokkal utána van a leömlő-kipufcső csatlakozás, ha ott szétszedem látom a szondát belülről. Persze nálad ott a katalizátor. 

Na ettől a reccsenéstől tartok. Érezném a megfelelő akaratot még a katalizátort is leszedném hogy könnyebben hozzáférjek, de valahogy még nem vagyok ezen a szinten :blush: Összeszedem a bátorságom és nekiugrok mégegyszer csővel és melegen a dolognak. De még a vágott kulcstól is tartok, hogy hiába cv az anyag ha megbír fordulni a lambdán a nagy erő kifejtés miatt.

Link to comment
Megosztás:

18 órája, AstryG írta:

Na ettől a reccsenéstől tartok. Érezném a megfelelő akaratot még a katalizátort is leszedném hogy könnyebben hozzáférjek, de valahogy még nem vagyok ezen a szinten :blush: Összeszedem a bátorságom és nekiugrok mégegyszer csővel és melegen a dolognak. De még a vágott kulcstól is tartok, hogy hiába cv az anyag ha megbír fordulni a lambdán a nagy erő kifejtés miatt.

Ha az anyamenet (motorblokk?) alumínium, én nem tekerném melegen. Az acél és az alumínium hőtágulása eltérő. Ha ez elég jelentős, megsérülhet a menet. A csavarlazítónak adtál időt (ezt már olvastad)?

  • Zavaros 1
Link to comment
Megosztás:

Just now, freddy_ írta:

Ha az anyamenet (motorblokk?) alumínium, én nem tekerném melegen. Az acél és az alumínium hőtágulása eltérő. Ha ez elég jelentős, megsérülhet a menet. A csavarlazítónak adtál időt (ezt már olvastad)?

Ha még a lambda szondáról  van szó, akkor az ugye a szintén vas leömlőben(+katalizátor házban) van. 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

3 órája, freddy_ írta:

Ha az anyamenet (motorblokk?) alumínium, én nem tekerném melegen. Az acél és az alumínium hőtágulása eltérő. Ha ez elég jelentős, megsérülhet a menet. A csavarlazítónak adtál időt (ezt már olvastad)?

Vas az egész, tiszta felületi rozsda merevül. Mondjuk ha rozsdamentes edzett acél háza lenne akkor nem félnél úgy tőle mert az csak jobban bírná az ütés-vágást.

Link to comment
Megosztás:

On 2018. 10. 29. at 19:11, AstryG írta:

Vas az egész, tiszta felületi rozsda merevül. Mondjuk ha rozsdamentes edzett acél háza lenne akkor nem félnél úgy tőle mert az csak jobban bírná az ütés-vágást.

Szerintem egy kicsit eltúloztam az alumínium-acél hőtágulás dolgot. A rozsdamentes acél kevésbé erős, mint a nem rozsdamentes. Nálad csak az lenne a lényeg, hogy átroppanjon a rozsdaréteg. Én biztos, hogy alaposan megtisztítanám a hozzáférhető meneteket, hogy a csavarlazító be tudjon folyni rendesen. Befújnám többször is csavarlazítóval 15 percenként, hagynám pihenni fél órát és úgy próbálnám megint. Ha ettől sem mozdul, jöhet a meleg motor vagy külső melegítés (ésszel).

Link to comment
Megosztás:

Szerkesztettem a hozzászólást.

Másik témában említettem, hogy tudomásomra jutott egy hibás GM motorolaj szűrő széria. Másoknak is szeretnék hasznos információval szolgálni. A hosszú, keskeny formájúról van szó, kisebb átmérőjű karmokkal. A sárga szivacsnál 2mm-el kisebb a műanyag átmérője, ezért egyáltalán nem vagy csak nagyon nehezen megy rá a tüskére, ha rá is megy, nagyon rászorul. A hibás típus dobozán csak GM (vagy Opel) felirat van, amíg létezik egy másik fajta Vauxhall/GM (Opel) feliratos, kék tömítőgyűrűvel, amelyben nem talált hibás darabot az üzlet, ahonnan az információ a tudomásomra jutott.

A hozzászólás többi részét töröltem, okafogyottá vált.


 

Link to comment
Megosztás:

7 órája, freddy_ írta:

Szerintem egy kicsit eltúloztam az alumínium-acél hőtágulás dolgot. A rozsdamentes acél kevésbé erős, mint a nem rozsdamentes. Nálad csak az lenne a lényeg, hogy átroppanjon a rozsdaréteg. Én biztos, hogy alaposan megtisztítanám a hozzáférhető meneteket, hogy a csavarlazító be tudjon folyni rendesen. Befújnám többször is csavarlazítóval 15 percenként, hagynám pihenni fél órát és úgy próbálnám megint. Ha ettől sem mozdul, jöhet a meleg motor vagy külső melegítés (ésszel).

Csak sajnos a hővédő lemez miatt sem sok hely van így nem tudom hogy lehetne megtisztítani a lehető legjobban.

 

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Valakinek esetleg lenne jó minőségű képe arról, hogy négy pontos emelésnél pontosan hova illesztik az emelő gumitalpait a gyári emelési pont környékén? Ott szeretnék alábakolni, de nem a kihúzahtó küszöbdarab mögötti 6 centis bemélyített részen, attól lehetőleg szélesebb felületen. Máshol is lehet emelni, engem most kimondottan ez a rész érdekelne elöl és hátul is.

Link to comment
Megosztás:

12 órája, freddy_ írta:

Valakinek esetleg lenne jó minőségű képe arról, hogy négy pontos emelésnél pontosan hova illesztik az emelő gumitalpait a gyári emelési pont környékén? Ott szeretnék alábakolni, de nem a kihúzahtó küszöbdarab mögötti 6 centis bemélyített részen, attól lehetőleg szélesebb felületen. Máshol is lehet emelni, engem most kimondottan ez a rész érdekelne elöl és hátul is.

Vannak a tyutyubon szerelgetős videók, egyiken sem látszik úgy ahogy látni szeretnéd? 

 

Link to comment
Megosztás:

2 órája, zotya975 írta:

Vannak a tyutyubon szerelgetős videók, egyiken sem látszik úgy ahogy látni szeretnéd? 

Sajnos ebben csak homályosan és nagyjából, amennyire eddig is tudtam. Azért köszönöm. Ha valaki esetleg készített képet a saját autójáról emelés közben úgy egyszerűbb lenne. A hátsó annyira nem érdekes, ott az összekötőnél nagyon jól lehet bakolni, inkább az eleje.

A bemélyített rész előtti egyik-másik vagy mindkét peremén érintkezhet vele a nagyobb átmérőjű emelő talp? Biztosra kellene, kísérletezni nem szeretnék, hogy behorpadjon a lemez. A saját autóm bal eleje:
emelesi_pont_bal_elso.jpg

Link to comment
Megosztás:

On 2018. 10. 26. at 19:50, freddy_ írta:

Köszönöm a gyors válaszod! Szóval nem egy durva, matt felület lesz a homokfújás után? A fémből nem vesz el?

Továbbra is kérdés, hogy Pécsen tudtok-e SZAKEMBERT homokfújásra és felni fényezésre. Ha nem tudom megcsináltatni a jövő héten, le kell szedetnem a felnikről a nyári gumikat. :angry:

A Felületvédelmi Kft. a Magtár utcában :http://feluletvedelem.com/
Én náluk csináltattam homokfúvás+porfestést. De őszinte leszek, az első tél már nyomot hagyott a felniken.
Nem tudom mi lenne a jobb: horganyoztatni porfestés előtt vagy porfestés helyett valamilyen alapozóval alapozni és lefestetni.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

31 perce, KMiki írta:

A Felületvédelmi Kft. a Magtár utcában :http://feluletvedelem.com/
Én náluk csináltattam homokfúvás+porfestést. De őszinte leszek, az első tél már nyomot hagyott a felniken.
Nem tudom mi lenne a jobb: horganyoztatni porfestés előtt vagy porfestés helyett valamilyen alapozóval alapozni és lefestetni.

Köszönöm! Beszéltem velük és úgy emlékszem a homoknál durvább szemcsével szórnak, amit nem ajánlott felnire. A kisállomás környékén az Uniteam Kft 2-3 hetes határidővel vállalta volna homokszórva, porfestve, magas árat mondott a komplett munkára (32 ezer forintra emlékszem). Az Ágoston Porfestőnél kötöttem ki. Homokszórót is ajánlottak egyből, aki onnan azonnal elvitte a felniket Szigetvár mellé, majd két nap múlva visszavitte és pár órán belül kész volt. Két rétegben csinálták (szürke alapozó + fekete befejező réteg). Az egész 22 ezer forintba került. Szinte tökéletes lett (egy-két helyen kosz került bele, de nem vészes). Az egyetlen szépséghibája a túl nagy rétegvastagság. Nagyon nehezen mentek fel a kerekek az agyakra, az agyak egyből letolták róla a porfestést középen. Az első felnivel való megszenvedés után a maradék három felninél az agy felfekvő részére zsírt tett a gumis. A porfestés tartósságáról majd később tudok nyilatkozni. De szerintem a gyári, vékony festésnél nincs jobb, csak arra szakembert nem lehet találni...

Link to comment
Megosztás:

3 órája, tgabika76 írta:

Én a pirossal bekarikázott résznél szoktam emelni hidraulikus emelővel (krokodil), kis fakockát használva alátétnek:

Erre a pontra nem is gondoltam. A gumisom és egy szerviz inkább a lengőkar alatt, illetve a bölcső alatt javasolt emelni keményfa vagy gumi közdarabbal. Inkább ezeken a részeken emelném és a gyári emelési pontnál (a küszöb alatti lemez élnél) bakolnám alá hosszú gumitéglával. Azon a részen gondolom a legbiztonságosabbnak felültetni az alját. Az egyik oldal után a másik oldalon is emelném, ekkor billen a kaszni oldalirányban is, de stabil kell maradjon a már felbakolt ponton.

A pirossal jelölt, kifényesedett részeken emelhették csápos emelővel? A küszöb műanyagja alá szokták tolni a korongokat (enyhén behajlítva azt), csak a pontos helyet próbálom kideríteni. (Nem biztos, hogy minden szervizben mindig pontosan ugyanoda tették az emelőt.)
emelesi_pont_bal_elso__.jpg

Link to comment
Megosztás:

Honnan érdemes kimondottan emeléshez használatos, jó minőségű, 2-5 cm vastag gumialátétet venni? Németül és magyarul keresve alig van találat. Németben 10-25 EUR / darab áron találtam néhány fajtát különböző helyeken magas postaköltséggel (15 EUR). Otthon találtam egy megfelelőnek látszót. Felhívva őket 20x10x5 cm a méret, 4500 Ft. A posta 2000 Ft körül van. Még ezt is sokallom.

Meglévő, térburkolásra használt zöld gumitéglából vágtam ki méretes darabot. Túl puha. Az emelési pontoknál a lemeztől erősen V alakra deformálódik (egyáltalán nem stabil, bármikor kettévágja a lemez), sík felületen is jelentősen deformálódik az alakja. Csak keménygumi jöhet szóba.

Link to comment
Megosztás:

15 órája, freddy_ írta:

Honnan érdemes kimondottan emeléshez használatos, jó minőségű, 2-5 cm vastag gumialátétet venni? Németül és magyarul keresve alig van találat. Németben 10-25 EUR / darab áron találtam néhány fajtát különböző helyeken magas postaköltséggel (15 EUR). Otthon találtam egy megfelelőnek látszót. Felhívva őket 20x10x5 cm a méret, 4500 Ft. A posta 2000 Ft körül van. Még ezt is sokallom.

Meglévő, térburkolásra használt zöld gumitéglából vágtam ki méretes darabot. Túl puha. Az emelési pontoknál a lemeztől erősen V alakra deformálódik (egyáltalán nem stabil, bármikor kettévágja a lemez), sík felületen is jelentősen deformálódik az alakja. Csak keménygumi jöhet szóba.

Esetleg régi gumiabroncs futófelületéből kivágott darab? 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.