Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Sziasztok! Első lökhárítót, ködlámpásat és merevítőt keresnék fehér színben. Felhívtam egy csomó bontót, de sehol nincs. Valaki esetleg tud valahol ilyeneket? Még a merevítővel is ki lennék segítve! Ha esetleg nem jó topikba írtam akkor bocsánat!

Elküldve
7 órája, nyikszi írta:

Sziasztok! Első lökhárítót, ködlámpásat és merevítőt keresnék fehér színben. Felhívtam egy csomó bontót, de sehol nincs. Valaki esetleg tud valahol ilyeneket? Még a merevítővel is ki lennék segítve! Ha esetleg nem jó topikba írtam akkor bocsánat!

Sajnos jófogáson is csak olyan van aminek nincs ködlámpa  helye. Meg a merevítők is más színben vannak, vagy új ami meg fekete alapozó színű. Nem könnyű találni színben megfelelőt. Én coupe-t akartam elsőt ezüstben, de mire megtudtam volna venni már nem volt.

  • 2 weeks later...
Elküldve

Sziasztok, van aki esetleg "az meisterteile" csomagtartó fedél dugattyut/gátlót (nem jut eszembe a neve) vett Caravanhoz? Túl erősnek tűnik, a belső fogantyút használva le sem lehet csukni a fedelet. Mikor felnyilik akkor meg úgy kilövi az  csomagtartó ajtót hogy az egész autó megmozdul. Esetleg eleinte ilyen aztán majd bekopik? Unixban lett véve, típusnak megfelelő, nem spoileres fedélhez való.

Elküldve
1 órával ezelőtt, nyolc8 írta:

Sziasztok, van aki esetleg "az meisterteile" csomagtartó fedél dugattyut/gátlót (nem jut eszembe a neve) vett Caravanhoz? Túl erősnek tűnik, a belső fogantyút használva le sem lehet csukni a fedelet. Mikor felnyilik akkor meg úgy kilövi az  csomagtartó ajtót hogy az egész autó megmozdul. Esetleg eleinte ilyen aztán majd bekopik? Unixban lett véve, típusnak megfelelő, nem spoileres fedélhez való.

Az új telók mindíg erősek, ez főleg akkor feltűnő ha a régi már alig emelte meg az ajtót. Én sem tudom elengedni fent mert akkor felvágódik.

Elküldve

Nézegetem a Corsa C ködlámpáját. Annak a csatlakozója olyan mint a G Astra ködlámpájának? Olyasminek látom. Ez a Corsa ködlámpa a körülötte lévő műanyagkeretbe illeszkedik az pedig a lökhárítóba? Azon gondolkodtam, hogy be lehetne ókumlálni az Astra coupe lökhárítójába és ez kiváltaná a drága ködlámpát amit amúgy is nehezebb beszerezni. Csak nem nézne ki rosszul vele.

Elküldve
2 órája, AstryG írta:

Nézegetem a Corsa C ködlámpáját. Annak a csatlakozója olyan mint a G Astra ködlámpájának? Olyasminek látom. Ez a Corsa ködlámpa a körülötte lévő műanyagkeretbe illeszkedik az pedig a lökhárítóba? Azon gondolkodtam, hogy be lehetne ókumlálni az Astra coupe lökhárítójába és ez kiváltaná a drága ködlámpát amit amúgy is nehezebb beszerezni. Csak nem nézne ki rosszul vele.

Nem tudom a C Corsának milyen a ködlámpa csatlakozója, de az Astráé ú.n. 9006-os csatlakozó, ilyen:

ködlámpa csati.jpg

A coupé ködlámpa helyére a Corsáé nem megy be, más a kialakítása és a mérete is. Sajnos a coupé lökhárítójába műanyagos munka nélkül nem megy be semelyik másik típus ködfényszórója, pedig pl. a Mazda 626-é is hasonló formájú, de mégsem ugyanaz. Lehet viszont újat kapni belőle, oldalanként ~30000Ft körüli áron, míg a sima G Astra ködfényszóró kb. 6000Ft egy oldalra.

 

  • Like 1
Elküldve

Sziasztok

Pár napja azt vettem észre, hogy hátramenet után a váltón kis pöcök nem mindig ugrik vissza a helyére, így néha az 1-es helyett hátramenetet kapcsolok. Bosszantó.

Ez hogyan orvosolható?

Elküldve
4 órája, ginola írta:

Sziasztok

Pár napja azt vettem észre, hogy hátramenet után a váltón kis pöcök nem mindig ugrik vissza a helyére, így néha az 1-es helyett hátramenetet kapcsolok. Bosszantó.

Ez hogyan orvosolható?

 

Elküldve

Tudtok jellemző ázási helyekről a tűzfal környékén? Eddig is gyanús volt, de most már biztos hogy valahol beázik a paripa. Vezető oldalon a szőnyeg vizes, valahol a kerékjárat fölött indul. Ahogy néztem elég szépen össze van ott minden építve, így ha van jellemző pont elsőnek azt bontanám ki és nem az egész műszerfalat.

Elküldve
1 órával ezelőtt, ginola írta:

Köszönöm, milyen spray ajánlott, WD 40 jó lehet?

Nem... Olyan kell ami jó kúszóképességű (tehát a kis résekbe de még az összenyomott felületek közé is "bemászik"), cserébe gyorsan elillan belőle a hordozó folyadék és egy nyomásálló és bizonyos határok közt hőálló zsíros felület marad utána. 

Elküldve
17 órája, Janó32 írta:

Nem... Olyan kell ami jó kúszóképességű (tehát a kis résekbe de még az összenyomott felületek közé is "bemászik"), cserébe gyorsan elillan belőle a hordozó folyadék és egy nyomásálló és bizonyos határok közt hőálló zsíros felület marad utána. 

Tudnál konkrét sprayt mondani?

Elküldve

Idézek egy cikkből:

"Kedves Doki! 
A 16 szelepes ECOTEC Astrák elso szériái (95/96) bizony legalább 2-4 dl/1000 km olajat esznek, amit elégetve korommal el szokták tömni az EGR szelepet elég rendszeresen. A konsturkciós hiba a szelepszárszimmering méretezése - kicsit lazára vették a fiúk. 
Sajnos az Opel Hungária engem elhajtott még 96-ban a garanciális panaszommal (3 dl/1000km olajfogyasztás), rámutatva a gyári megengedett 7 dl/1000 km adatra. 
Az autó azóta is fogyasztja az olajat, standard feladat az EGR tisztogatása (jó franciás a hozzáférés), de Castrol Softec-kel megy, azzal inkább 2 dl lehet a fogyasztás. 5000 km alatt azonban így is lemegy a max-ról a minre. ... 

Válasz:

"Próbálj meg olajcserénként egy kék dobozos STP olajadalékot önteni az olajba, vagy WYNN'S super charge-t! Látványos lesz a javulás. Az EGR-szelepet tisztítás után fújd be egy kis szilikon spray-vel, hogy ne tömődjön el, és figyeld meg, tovább bírja!"

 

Próbálta már valaki a fent említett adalékok valamelyikét? 

 

 

Elküldve
On 2018. 09. 24. at 18:35, tgabika76 írta:

Nem tudom a C Corsának milyen a ködlámpa csatlakozója, de az Astráé ú.n. 9006-os csatlakozó, ilyen:

ködlámpa csati.jpg

A coupé ködlámpa helyére a Corsáé nem megy be, más a kialakítása és a mérete is. Sajnos a coupé lökhárítójába műanyagos munka nélkül nem megy be semelyik másik típus ködfényszórója, pedig pl. a Mazda 626-é is hasonló formájú, de mégsem ugyanaz. Lehet viszont újat kapni belőle, oldalanként ~30000Ft körüli áron, míg a sima G Astra ködfényszóró kb. 6000Ft egy oldalra.

 

Igen azt néztem is, hogy 30 darabja. Nekem ami lökös van az kókányolva javított, mert hiába kérdeztem az eladót nincs törve se javítva Ő azt álította nincs. És bár törvevalóban nem volt a két felső fül újra lett alkotva a jobb oldali ködlámpa tartók pedig visszataknyolva valami műanyag ragasztóval gondolom. A jobb ködlámpának az alsó lába le is van törve, az is vissza volt taknyolva, szállításkor levált. Ezért nincs sok kedvem bedobni 60ért két lámpát egy félig ócska lökhárítóba As0snFU.png

Így gondoltam, hátha bele lehet faragni egy másik Opel-ét ami nincs ilyen ,,drága" ha netán kitörne és pótolni kellene. Illetve a csatlakozót se kellene érte levágni és új csatiba kötni.

Elküldve (edited)

Ma reggel megyek le ránézni a kocsira, erre azt látom hogy valaki az éjjel felült a motorháztetőre, mert úgy kb a közepén van a farmernadrág segg lenyomat... Az ilyeneken szívesen át gurulnék lassan....:icon7:

Módosítva : nyolc8
Elküldve
2 órája, nyolc8 írta:

Ma reggel megyek le ránézni a kocsira, erre azt látom hogy valaki az éjjel felült a motorháztetőre, mert úgy kb a közepén van a farmernadrág segg lenyomat... Az ilyeneken szívesen át gurulnék lassan....:icon7:

Szerintem Ő volt :-)llb6Ip1.png

  • Like 1
  • Haha 1
Elküldve

Szedte már le valaki a csomagtérajtóról azt a rendszámtábla feletti műanyag elemet ami a csomagtérzárat is magában foglalja? Hogy jön az le? Tolatókamera beépítése miatt szedném le, és nem akarom eltörni. 

3dr_rear.jpg

Elküldve
2 órája, tgabika76 írta:

Szedte már le valaki a csomagtérajtóról azt a rendszámtábla feletti műanyag elemet ami a csomagtérzárat is magában foglalja? Hogy jön az le? Tolatókamera beépítése miatt szedném le, és nem akarom eltörni. 

 

Még nem..de nem ez az /ilyen? Mert itt átmenő csavarokat látni. https://racingbazar.hu/alkatresz/kasztni/opel_astra_g_sedan_csomagterajto_diszlec  Nézd meg a belső burkolat mögött látsz-e anyát. 

  • Köszi! 1
Elküldve
On 2018. 09. 26. at 21:40, Janó32 írta:

"Próbálj meg olajcserénként egy kék dobozos STP olajadalékot önteni az olajba, vagy WYNN'S super charge-t! Látványos lesz a javulás. Az EGR-szelepet tisztítás után fújd be egy kis szilikon spray-vel, hogy ne tömődjön el, és figyeld meg, tovább bírja!"

Próbálta már valaki a fent említett adalékok valamelyikét? 

Általában nem jó ötlet a motorolaj utólagos adalékolása (bár azért azt hozzátenném, hogy léteznek olyan adalékok, amikre ez nem vonatkozik, de azokról nekem se nagyon van infóm). Az általad említett adalékok valószínűleg azok a brutál viszkozitású anyagok, amik olyan "sűrűek", hogy alig tudnak kifolyni a dobozból. Látszatmegoldásként lehet elmennek, viszont nem elhanyagolható az a kérdés, hogy milyen hatást gyakorolnak az olaj kenőképességére, a hideg állapotú szivattyúzhatóságra, stb... Mondjuk ha az autó eladása előtt megpróbálnád egy kicsit "elcsendesíteni" a motort, arra lehet jó, de hosszútávon szerintem nem ajánlott.

 

A szilikon spary -s részhez azért annyit hozzátennék, hogy az EGR szelepen keresztül több 100°C -os gáz áramlik, szerintem az első szelepnyitást követően leég róla az a réteg. Bár valószínűleg ártani tényleg nem árt.

 

 Amúgy nekem pedig tervben van pár üzemanyagadalékos teszt, mérés elvégzése, majd meglátom mit tudok összehozni (mihez kapok hozzáférést, azok az eszközök alkalmasak-e ilyen célra és nem utolsó sorban ehhez nekem mennyi pénzt kéne "elszórnom"). Ez egyelőre eléggé elméleti síkon mozog, de ha lesz belőle valami és érdekel valakit majd beszámolok az eredményekről.

  • Köszi! 1
Elküldve
6 perce, tgabika76 írta:

De ez lesz az, köszi. A két középső csavar látszik is, mert az tartja a csomagtérzárat is, de a két szélsőt látni sem látom, nem hogy hozzáférjek...

Nincs mit. :icon13:

Elküldve (edited)
On 2018. 09. 26. at 21:40, Janó32 írta:

Idézek egy cikkből:

"Kedves Doki! 
A 16 szelepes ECOTEC Astrák elso szériái (95/96) bizony legalább 2-4 dl/1000 km olajat esznek, amit elégetve korommal el szokták tömni az EGR szelepet elég rendszeresen. A konsturkciós hiba a szelepszárszimmering méretezése - kicsit lazára vették a fiúk. 
Sajnos az Opel Hungária engem elhajtott még 96-ban a garanciális panaszommal (3 dl/1000km olajfogyasztás), rámutatva a gyári megengedett 7 dl/1000 km adatra. 
Az autó azóta is fogyasztja az olajat, standard feladat az EGR tisztogatása (jó franciás a hozzáférés), de Castrol Softec-kel megy, azzal inkább 2 dl lehet a fogyasztás. 5000 km alatt azonban így is lemegy a max-ról a minre. ... 

Válasz:

"Próbálj meg olajcserénként egy kék dobozos STP olajadalékot önteni az olajba, vagy WYNN'S super charge-t! Látványos lesz a javulás. Az EGR-szelepet tisztítás után fújd be egy kis szilikon spray-vel, hogy ne tömődjön el, és figyeld meg, tovább bírja!"

 

Próbálta már valaki a fent említett adalékok valamelyikét? 

 

 

Super Charge-ot próbáltam, még az előző, 300k-t futott astrámban. Mézsűrű anyag. Szerelő ajánlotta a csattogó hidrotőkékre, állítása szerint a tömítéseket is regenerálja. A probléma jellegén változtatott, de nem oldotta meg.

Módosítva : Cs. Zoltán
  • Köszi! 1
Elküldve

Sziasztok! 

Tudnátok segíteni nekem, főleg aki már járt hasonló cipőben.

Ismerősöm vett egy használt autót kereskedőtől, aminek utólag kiderült hogy rejtett motorhibája van. Van valami magyarországi törvény ami kimondja hogy meddig érvényesítheti a szavatosságot vagy garanciát a kereskedővel szemben?

Köszönöm. 

Elég SOS lenne a kérdés mert holnap ennek függvényében kellene Pestre utaznom (400km oda-vissza)

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.