L.Fazakas Elküldve Július3, 2018 Megoszt Elküldve Július3, 2018 4 órája, zotya975 írta: Azért jobb a torx mert a sima nútoltat elég nehéz kitekerni ha csak egy picit is beszorul, amúgy nincs neki jelentősége hogy milyen. Való igaz! Ámde ha még beszerelés előtt az ember kissé bezsírozza, akkor SOHA nem fog berohadni. Én ha leszedem a kereket, még a kerékcsavarok menetére is tolok néha kevéske zsírt, hogy sohase érjen engem az a meglepetés, mint például a skodás havert - itt nálunk az utcában. Addig gyilkolgatta a csavarok hatlapfejét szegény - a mindenféle kitágult villás-, meg a más egyéb, "csak" egy kissé kopott szar csillagkulcsokkal, hogy a legvégére már semmivel sem jött le! Még a másfél colos svédfogóval SE! Aztán akkor jött a "tudományos művelet" - úgy leflexelni CSAK a csavart magát, hogy a tőcsavaros menete NE sérüljön meg! A legvégére azért sikerült, mert én (mi) azért valójában igazi Mekk Mester(ek) azaz (gyakorlati utcai "sufni-tuning" autószerelők) vagyunk. Link to comment Megosztás: More sharing options...
kobraCode Elküldve Július3, 2018 Megoszt Elküldve Július3, 2018 37 perce, zotya975 írta: Hát..annak az egy darab csavarnak az a jelentősége, hogy amig nincs fent a kerék, fent maradjon a fékdob utána semmi. Szóval valójában tökmindegy milyen csavar van ott. Ha kihagyod akkor kicsit problémásabb a kerék felrakása, aztán ahogy meghúztad a kerékcsavarokat, már nincs is neki jelentősége. Szóval lehet kendácsolással, meg kontárkodással sértegetni ( ha ettől boldogabbak vagytok, nyilván akinek nem inge...) a fórumtársunkat, de ebben igaza van neki, elsétálsz a vasboltba a csavarral a zsebedben, kérsz egy ugyanilyen vastagot bármilyen süllyesztett fejjel és otthon méretre vágod, mert ha jól rémlik a legkisebb 20 milis ami ide hosszú. Tudom hogy csak addig van jelentősége míg a kerék fent nincs a helyén. De én egy olyan bolond vagyok aki szeretné a gyári állapotát megőrizni az autójának a lehető legtovább. Vagy legalábbis törekedni a gyári állapotra. Ha nem kaptam volna ma oda való csavart, az lett volna a következő lépés hogy bemegyek egy csavarboltba, azért is kellett a méret. Ugye méret nélkül elég nehézkes csavart kérni adott helyre... Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Július3, 2018 Megoszt Elküldve Július3, 2018 9 perce, tgabika76 írta: Egyetértek. Külön szeretem amikor egyszerű műszerfal burkolatnál (ahol műanyagot csavarozunk műanyaghoz, és a meghúzási nyomatéknak nincs jelentősége) belső torxos csavart használnak... Néha az az érzésem támad hogy a gyárak szándékosan csinálják ezt hogy otthon, saját kezűleg ne piszkáld, mert torx készlete sokkal kevesebb embernek van, mint egyszerű kereszthornyos csavarhúzója. Ez igez, másrészről viszont a torx csavar fejéből sokkal nehezebben fordul ki a bitfej, így könnyebben ki lehet tekerni. Ennek mondjuk ott van jelentősége ahol nehéz hozzáférni, és nem tudod egyszerre befelé és nyomni meg tekerni is. Láttad már a nyelestengely végén a csavart? 12 fejű torx, lehet körbejárni a szomszédokat miután levetted az oldaldeknit hogy kinek van ilyen? Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Július3, 2018 Megoszt Elküldve Július3, 2018 10 perce, L.Fazakas írta: Való igaz! Ámde ha még beszerelés előtt az ember kissé bezsírozza, akkor SOHA nem fog berohadni. Én ha leszedem a kereket, még a kerékcsavarok menetére is tolok néha kevéske zsírt, hogy sohase érjen engem az a meglepetés, mint például a skodás havert - itt nálunk az utcában. Addig gyilkolgatta a csavarok hatlapfejét szegény - a mindenféle kitágult villás-, meg a más egyéb, "csak" egy kissé kopott szar csillagkulcsokkal, hogy a legvégére már semmivel sem jött le! Még a másfél colos svédfogóval SE! Aztán akkor jött a "tudományos művelet" - úgy leflexelni CSAK a csavart magát, hogy a tőcsavaros menete NE sérüljön meg! A legvégére azért sikerült, mert én (mi) azért valójában igazi Mekk Mester(ek) azaz (gyakorlati utcai "sufni-tuning" autószerelők) vagyunk. Én általában hőálló rézpasztát használok. 10 perce, kobraCode írta: Tudom hogy csak addig van jelentősége míg a kerék fent nincs a helyén. De én egy olyan bolond vagyok aki szeretné a gyári állapotát megőrizni az autójának a lehető legtovább. Vagy legalábbis törekedni a gyári állapotra. Ha nem kaptam volna ma oda való csavart, az lett volna a következő lépés hogy bemegyek egy csavarboltba, azért is kellett a méret. Ugye méret nélkül elég nehézkes csavart kérni adott helyre... Nyilván mindenkinek más fontos, és van aki igyekszik a gyári állapot fenntartására ami dícséretes, igazából szerintem szinte mindent lehet venni az utolsó csavarig, csak sokszor horror ára lenne mire hozzájutnál, egy boltban kapható átlagos csavarhoz képest. https://www.eeuroparts.com/Parts/9355/Disc-Brake-Rotor-Set-Screw-Rear-11093893/ Link to comment Megosztás: More sharing options...
kobraCode Elküldve Július3, 2018 Megoszt Elküldve Július3, 2018 5 perce, zotya975 írta: Én általában hőálló rézpasztát használok. Nyilván mindenkinek más fontos, és van aki igyekszik a gyári állapot fenntartására ami dícséretes, igazából szerintem szinte mindent lehet venni az utolsó csavarig, csak sokszor horror ára lenne mire hozzájutnál, egy boltban kapható átlagos csavarhoz képest. https://www.eeuroparts.com/Parts/9355/Disc-Brake-Rotor-Set-Screw-Rear-11093893/ Én is rézpasztát használok, jó dolog, sok helyre pl fékhez is jó 1-2 dologra... Én most olcsóbban vettem csak 400Ft volt :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
L.Fazakas Elküldve Július4, 2018 Megoszt Elküldve Július4, 2018 (edited) 9 órája, zotya975 írta: van aki igyekszik a gyári állapot fenntartására ami dícséretes, igazából szerintem szinte mindent lehet venni az utolsó csavarig, csak sokszor horror ára lenne mire hozzájutnál, egy boltban kapható átlagos csavarhoz képest. https://www.eeuroparts.com/Parts/9355/Disc-Brake-Rotor-Set-Screw-Rear-11093893/ Mire jó az egész? Nálad talán van valaki, aki ellenőrzi, hogy kocsidban eredetiek-e az alkatrészek, vagy utángyártottak? A példában - és egy csavar esetében - nem tök mindegy? Én - amikor a levegő-keringető zárólapját kicseréltem, nagyon megküzdöttem az Opel gyár által használt hatlapfejű 5,5-ös méretű lemezcsavarokkal. OLyan csőkulcsom sosem volt, a helyszűke meg elég nagy úr! Aztán vissza se tettem őket, helyette most sima keresztcsavarhúzós fejűek vannak. (Sokkal könnyebb lesz kiszedni, ha egyszer netán újra kellene). Vagy - például mikor a nappali fényemet szereltem, tettem be a szabályos működtetéséhez egy relét. Jó, jó, nem az eredeti autós Bosch-t (2445 Ft/Cromax), hanem csak egy elektronikai alkatrész-boltit (445 Ft/ Árvill Bt). Árában kb. ötödébe került, ámde nálam az autóban feladatát jól ellátja. Vagy pl. ott van a mosógép. Lehet venni bele bármiféle eredeti új csavart, csőbilincset, csapágyat, stb. - /ha kell/ - a gép saját márkaboltjában vagy márkaszervizében - X forintért. Aztán - bemegyek az első csapágyboltba a csapágyméretekkel, egy csavarboltba az akármilyen csavarért vagy csőbilincsért - de akkor negyedébe se kerül! A csere itt a lényeg, nem az, hogy ki gyártotta? Csakis a példánál maradva - Hajdu automata mosógépbe a kétoldali nagy csapágyak (és szimeringek) a Hajdu boltban (vagy az Orczy Alkatrész Áruházban) közel 2x - 3x többe kerültek, mint például a Polski Fiat autósboltban a "nagy polszki" sebességváltó "kihajtó" csapágya és szimeringje! (Ez már egy régebbi adat, mert hol van azóta a "nagy polszki"?) Miközben az összes méretei UGYANAZOK! Nem nézi azt ott soha senki, hogy Made in Germany, vagy csak csupán Made in Taiwan. (4-6 évente így is, úgy is cserélni kell.) Módosítva Július4, 2018 : L.Fazakas Link to comment Megosztás: More sharing options...
Kukacka Elküldve Július4, 2018 Megoszt Elküldve Július4, 2018 2 órája, L.Fazakas írta: Mire jó az egész? Nálad talán van valaki, aki ellenőrzi, hogy kocsidban eredetiek-e az alkatrészek, vagy utángyártottak? A példában - és egy csavar esetében - nem tök mindegy? Én - amikor a levegő-keringető zárólapját kicseréltem, nagyon megküzdöttem az Opel gyár által használt hatlapfejű 5,5-ös méretű lemezcsavarokkal. OLyan csőkulcsom sosem volt, a helyszűke meg elég nagy úr! Aztán vissza se tettem őket, helyette most sima keresztcsavarhúzós fejűek vannak. (Sokkal könnyebb lesz kiszedni, ha egyszer netán újra kellene). Vagy - például mikor a nappali fényemet szereltem, tettem be a szabályos működtetéséhez egy relét. Jó, jó, nem az eredeti autós Bosch-t (2445 Ft/Cromax), hanem csak egy elektronikai alkatrész-boltit (445 Ft/ Árvill Bt). Árában kb. ötödébe került, ámde nálam az autóban feladatát jól ellátja. Vagy pl. ott van a mosógép. Lehet venni bele bármiféle eredeti új csavart, csőbilincset, csapágyat, stb. - /ha kell/ - a gép saját márkaboltjában vagy márkaszervizében - X forintért. Aztán - bemegyek az első csapágyboltba a csapágyméretekkel, egy csavarboltba az akármilyen csavarért vagy csőbilincsért - de akkor negyedébe se kerül! A csere itt a lényeg, nem az, hogy ki gyártotta? Csakis a példánál maradva - Hajdu automata mosógépbe a kétoldali nagy csapágyak (és szimeringek) a Hajdu boltban (vagy az Orczy Alkatrész Áruházban) közel 2x - 3x többe kerültek, mint például a Polski Fiat autósboltban a "nagy polszki" sebességváltó "kihajtó" csapágya és szimeringje! (Ez már egy régebbi adat, mert hol van azóta a "nagy polszki"?) Miközben az összes méretei UGYANAZOK! Nem nézi azt ott soha senki, hogy Made in Germany, vagy csak csupán Made in Taiwan. (4-6 évente így is, úgy is cserélni kell.) Van 2 irányjelzőm. Újonnan lettek véve. Utángyártottak. Mind a kettő minősége olyan, hogy nem éri el azt a szintet, mint amit a kocsiból kidobtam előtte gyáriból szétkopva. Ugyanez igaz kötőelemekre is. Én már láttam agyat szétbontva, mert a kínai csavar légkulcsra 2 szezon után azt mondta, hogy kézcsókolom. Sokat lehet fogni dolgokon, de azért érdemes néha picit megsasolni mi miért van úgy, ahogy. Mármint nem ilyen búzaarató szemmel, hanem olyan gépész szemmel. Link to comment Megosztás: More sharing options...
L.Fazakas Elküldve Július4, 2018 Megoszt Elküldve Július4, 2018 10 órája, Kukacka írta: érdemes néha picit megsasolni mi miért van úgy, ahogy. Mármint nem ilyen búzaarató szemmel, hanem olyan gépész szemmel. Én gépész voltam - meg vegyész. Azaz együttvéve - vegyipari gépész. Tehát konyítok a gépészethez és a technikához valamennyit. Egy műanyagokat rögzítő csavarnál persze tök mindegy, hogy mi van? De például a fékbetétek - az már más. Vagy mondjuk a kerékcsapágy. Oda én se tennék be soha valami olcsó gagyit. De amikor egy funkciójában teljes mértékében csak másodrendű csavaron megy a rugózás, hogy az is talán eredetinek látszódjon ... Hűűű! Link to comment Megosztás: More sharing options...
freddy_ Elküldve Július4, 2018 Megoszt Elküldve Július4, 2018 Tudja valaki, hogy vonóhorgot mekkora összegből lehetne igényesen (gyári állapottal megegyező módon) feltenni és mivel jár? Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Július4, 2018 Megoszt Elküldve Július4, 2018 27 perce, L.Fazakas írta: Én gépész voltam - meg vegyész. Azaz együttvéve - vegyipari gépész. Tehát konyítok a gépészethez és a technikához valamennyit. Egy műanyagokat rögzítő csavarnál persze tök mindegy, hogy mi van? De például a fékbetétek - az már más. Vagy mondjuk a kerékcsapágy. Oda én se tennék be soha valami olcsó gagyit. De amikor egy funkciójában teljes mértékében csak másodrendű csavaron megy a rugózás, hogy az is talán eredetinek látszódjon ... Hűűű! Egy valamit nem veszel figyelembe: itt a fórumon sokak (megkockáztatom hogy a többség) heveny autófilíában szenved, azaz az átlagnál is jobban szereti az autóját. Ez esetben pedig sztem teljességgel megbocsájtható nekik hogy ilyen fura perverzióik vannak, mint pl. hogy mindenhova csak és kizárólag eredeti alkatrészt... olyasmi ez mind mikor valaki a kutyákért rajong és mindenféle speciális tápszerrel meg vitaminokkal eteti, más meg nem értené, hiszen a Bodri a tegnapi pörkölt-nokedli maradéka után is vígan megugatta a postást ma reggel is, szóval teljesen felesleges neki ezrekért tápot venni... Különbözőek vagyunk, de a világ éppen ettől szép sztem! Mondom ezt úgy hogy bár én is szeretem az autómat, mégsem tennék mindenhová kizárólag gyári alkatrészt, de meg tudom érteni azokat, akik igen. A relé, amit egy korábbi hozzászólásodban felhoztál, pont rossz példa: nekem a Veramon funkcióit vezérlik egyszerű hiradástechnikai alkatrészboltban vásárolt relék az autóipariak helyett, anno 2009-ben azt gondoltam hogy jó lesz az is. Majd' 10 évvel később kiderült, hogy sajnos mégsem: igaz az én autóm ültetett és elég kemény a futóműve, de mostanra oda jutottunk hogy minden útegyenetlenségen áthajtva a relé kattan egyet, és a Veramon funkciót vált akaratom ellenére is, tehát ide kifejezetten kifizetődő lett volna rázkódástűrő autóipari relék beszerelése. Nekem ilyenkor mindig az ugrik be, hogy ha az egyszerű univerzális relé elég lenne mindenre, akkor a Bosch mérnökei minek dolgoztak volna azon, hogy kifejlesszék a direkt autóipari felhasználásra szánt reléket? Ők sem hülyék, feleslegesen nem dolgoznak, lehet hogy ők már találkoztak ezzel a jelenséggel amivel én csak most, és az autóipari reléknek mégiscsak van létjogosultságuk? Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Július4, 2018 Megoszt Elküldve Július4, 2018 26 perce, freddy_ írta: Tudja valaki, hogy vonóhorgot mekkora összegből lehetne igényesen (gyári állapottal megegyező módon) feltenni és mivel jár? Ez attól függ hogy kivel csináltatod. A gyári vonóhorogra vonatkozóan a beszerelési méretek benne vannak a kézikönyvben 3-4-5 ajtós és Caravan karosszériaváltozathoz is. Tkp. csak fúrni kell és csavarozni, meg bekötni a villamosság részét, de jó eséllyel ahhoz is benne van a csatlakozó. A kézikönyv a márkaszervizt tanácsolja beszerelő partnernek, innentől a teljes költség meg nagyrészt az ő rezsióradíjuk függvénye, de mivel elég sok minden adott hozzá, barkácslelkű emberek otthon is meg tudják csinálni ha kell. Fontos viszont hogy a vonóhorog felszerelése után új műszaki és új forgalmi fog kelleni (a vontatási adatok bejegyzése miatt), úgyhogy ez mindenképp hozzájön még a beszerelés költségeihez. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
freddy_ Elküldve Július4, 2018 Megoszt Elküldve Július4, 2018 2 órája, tgabika76 írta: Ez attól függ hogy kivel csináltatod. A gyári vonóhorogra vonatkozóan a beszerelési méretek benne vannak a kézikönyvben 3-4-5 ajtós és Caravan karosszériaváltozathoz is. Tkp. csak fúrni kell és csavarozni, meg bekötni a villamosság részét, de jó eséllyel ahhoz is benne van a csatlakozó. A kézikönyv a márkaszervizt tanácsolja beszerelő partnernek, innentől a teljes költség meg nagyrészt az ő rezsióradíjuk függvénye, de mivel elég sok minden adott hozzá, barkácslelkű emberek otthon is meg tudják csinálni ha kell. Fontos viszont hogy a vonóhorog felszerelése után új műszaki és új forgalmi fog kelleni (a vontatási adatok bejegyzése miatt), úgyhogy ez mindenképp hozzájön még a beszerelés költségeihez. Köszönöm. A webshopban ezt hozta fel a kereső komplett vonóhorog készletre. A cikkszám nem stimmel, elvileg 9162896 6736089 a két helyes cikkszám (vagy részkód és résszám). Újban szerintem nem éri meg. Bontottat ebből érdemes lehet, szól valami ellene? Lehet találni szép állapotút bontottban? Lazán kapcsolódik a témához: Utánfutó árakkal képben vagytok? Mennyiért lehet hozzájutni egy elfogadható állapotúhoz? Ha nem túl olcsón, akkor az egész téma ugrott. Költözés miatt kellene. A nagy távolság miatt nem érné meg kölcsönözni, visszahozni a kölcsönzőbe. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Vezeték Elküldve Július4, 2018 Megoszt Elküldve Július4, 2018 1 óra, freddy_ írta: Köszönöm. A webshopban ezt hozta fel a kereső komplett vonóhorog készletre. A cikkszám nem stimmel, elvileg 9162896 6736089 a két helyes cikkszám (vagy részkód és résszám). Újban szerintem nem éri meg. Bontottat ebből érdemes lehet, szól valami ellene? Lehet találni szép állapotút bontottban? Lazán kapcsolódik a témához: Utánfutó árakkal képben vagytok? Mennyiért lehet hozzájutni egy elfogadható állapotúhoz? Ha nem túl olcsón, akkor az egész téma ugrott. Költözés miatt kellene. A nagy távolság miatt nem érné meg kölcsönözni, visszahozni a kölcsönzőbe. Velük nem volt még gond:http://vonohorog.info.hu/hu/ Bontotthoz nehéz szerezni műbizonylatot.Ha nincs műbizonylat,elvileg el kellene fogadni a vonóhorog adattábláját,(jóváhagyási szám)is,ha tartalmazza a beazonosításához szükséges adatokat,de szerintem nem molyol vele egy vizsgabiztos sem. Utánfutóra mennyit szánnál? 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
L.Fazakas Elküldve Július5, 2018 Megoszt Elküldve Július5, 2018 (edited) 12 órája, tgabika76 írta: nekem a Veramon funkcióit vezérlik egyszerű hiradástechnikai alkatrészboltban vásárolt relék az autóipariak helyett, anno 2009-ben azt gondoltam hogy jó lesz az is. Majd' 10 évvel később kiderült, hogy sajnos mégsem: igaz az én autóm ültetett és elég kemény a futóműve, de mostanra oda jutottunk hogy minden útegyenetlenségen áthajtva a relé kattan egyet, és a Veramon funkciót vált akaratom ellenére is, tehát ide kifejezetten kifizetődő lett volna rázkódástűrő autóipari relék beszerelése. Nekem ilyenkor mindig az ugrik be, hogy ha az egyszerű univerzális relé elég lenne mindenre, akkor a Bosch mérnökei minek dolgoztak volna azon, hogy kifejlesszék a direkt autóipari felhasználásra szánt reléket? Ők sem hülyék, feleslegesen nem dolgoznak, lehet hogy ők már találkoztak ezzel a jelenséggel amivel én csak most, és az autóipari reléknek mégiscsak van létjogosultságuk? Lehetséges és tényszerű, hogy igazad van, DE! Ha most ég - vagy nem ég (netán felvillangat) egy-egy zökkenőn áthaladva pár pillanatra a nappali fényem - mondjuk az annyira nagy baj lenne? (Én észre se veszem) Nem tudom, mi az autóban az a Veramon funkció (meg nem is érdekel), de ha ott pl. relét kellett cserélni - és az állítólagos híradástechnikai relé az egy "kissé más", mint az autóipari - arra is akad megoldás, (és ha már a Bosch mérnökök tényleg agyaltak rajta). Mert valójában miben különbözik első ránézésre és összeszerelésére nézve a mindenféle azonos méretű és funkciójú, netán érintkezőtüskéjű (szép szines dobozú) mindenféle autós relé? Ha már eleve autóba szánják, lehetséges hogy a kapcsolólap kis "visszahúzó rugócskája" valamelyest erősebb. Namármost. Egyet lehet tenni. Kiszedni azt az erős rugót a már rossz (általában többnyire megszakadt, és ritkábban beégett) Bosch reléből, majd áttenni a híradástechnikai relébe. Mellesleg - még a dobozát is lehet. (A Bosch cég /vagy a GM/ hajlamos a reléi funkcióját mindenféle szinnel jelölgetni. Láttam én már a kocsimban kék, lila, sárga, fekete, fehér, stb. házas reléket.) Ám az csupán egy dolog. Inkább az érinkezőtüskék száma benne a lényeg, hogy belsejében a morzé CSAK kapcsol, avagy kapcsol és bont. /mert két funkciós/). Módosítva Július5, 2018 : L.Fazakas Link to comment Megosztás: More sharing options...
Kukacka Elküldve Július5, 2018 Megoszt Elküldve Július5, 2018 13 órája, L.Fazakas írta: Én gépész voltam - meg vegyész. Azaz együttvéve - vegyipari gépész. Tehát konyítok a gépészethez és a technikához valamennyit. Egy műanyagokat rögzítő csavarnál persze tök mindegy, hogy mi van? De például a fékbetétek - az már más. Vagy mondjuk a kerékcsapágy. Oda én se tennék be soha valami olcsó gagyit. De amikor egy funkciójában teljes mértékében csak másodrendű csavaron megy a rugózás, hogy az is talán eredetinek látszódjon ... Hűűű! Tudom, ismerem a háttérsztorit, már sikerült égni párat vele Link to comment Megosztás: More sharing options...
freddy_ Elküldve Július5, 2018 Megoszt Elküldve Július5, 2018 13 órája, Vezeték írta: Velük nem volt még gond:http://vonohorog.info.hu/hu/ Bontotthoz nehéz szerezni műbizonylatot.Ha nincs műbizonylat,elvileg el kellene fogadni a vonóhorog adattábláját,(jóváhagyási szám)is,ha tartalmazza a beazonosításához szükséges adatokat,de szerintem nem molyol vele egy vizsgabiztos sem. Utánfutóra mennyit szánnál? Köszönöm. Kint lenne műszakiztatva, ez még további gondokat okozhat. Fogalmam sem volt az utánfutó árakról. Néztem hirdetéseket, nem valószínű, hogy 100-200-ért vennék. 88-as évjáratú, egytengelyes, fékezetlent 90-ért gondolom nem éri meg megvenni. Ha nem 60-al szeretnék haladni és nem szeretném ha minden gödörnél a levegőben ugrálna, miben érdemes gondolkodni akár kölcsönzés esetén? Mekkora lehet az össztömeg utánfutóval együtt, ha megpakolom az autót és az utánfutót is? Az osztrák-szlovén határon egy alpesi hágón, alig megpakolt autóval (tetőn kerékpár, csomagtartóban néhány táska) olyan érzésem volt, hogy meg fog főlni a motor, mire 2-esben felérek. Nyomni nem lehetett, vacak volt az útminőség, de 2-esben alig vánszorgott fel. Gondolom egy utánfutós vontatás esetén kisebb dombnak is hasonló lenne a helyzet. Emiatt nem tudom mennyire lenne jó ötlet az egész. Link to comment Megosztás: More sharing options...
gezoli Elküldve Július5, 2018 Megoszt Elküldve Július5, 2018 1 órával ezelőtt, freddy_ írta: Köszönöm. Kint lenne műszakiztatva, ez még további gondokat okozhat. Fogalmam sem volt az utánfutó árakról. Néztem hirdetéseket, nem valószínű, hogy 100-200-ért vennék. 88-as évjáratú, egytengelyes, fékezetlent 90-ért gondolom nem éri meg megvenni. Ha nem 60-al szeretnék haladni és nem szeretném ha minden gödörnél a levegőben ugrálna, miben érdemes gondolkodni akár kölcsönzés esetén? Mekkora lehet az össztömeg utánfutóval együtt, ha megpakolom az autót és az utánfutót is? Az osztrák-szlovén határon egy alpesi hágón, alig megpakolt autóval (tetőn kerékpár, csomagtartóban néhány táska) olyan érzésem volt, hogy meg fog főlni a motor, mire 2-esben felérek. Nyomni nem lehetett, vacak volt az útminőség, de 2-esben alig vánszorgott fel. Gondolom egy utánfutós vontatás esetén kisebb dombnak is hasonló lenne a helyzet. Emiatt nem tudom mennyire lenne jó ötlet az egész. "B" mjogsival max. 3500kg az össztömeg, de vannak más megkötések is. http://tobiasautosiskola.hu/jarmuszerelveny_b_kategoria/ 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
freddy_ Elküldve Július5, 2018 Megoszt Elküldve Július5, 2018 1 óra, gezoli írta: "B" mjogsival max. 3500kg az össztömeg, de vannak más megkötések is. http://tobiasautosiskola.hu/jarmuszerelveny_b_kategoria/ Köszönöm. Azzal kapcsolatos tapasztalata lenne valakinek, hogy az 1.4-es motor hogyan tolerálná hegymenetben, két személlyel, ha az autó hátulja (az első ülések mögötti tér) és egy átlagos méretű utánfutó dugig meg van pakolva? Csak próbálom felmérni, hogy érdemes-e rá vonóhorgot tenni vagy gyenge a motor ilyesmihez. Link to comment Megosztás: More sharing options...
L.Fazakas Elküldve Július5, 2018 Megoszt Elküldve Július5, 2018 (edited) 1 órával ezelőtt, freddy_ írta: Köszönöm. Azzal kapcsolatos tapasztalata lenne valakinek, hogy az 1.4-es motor hogyan tolerálná hegymenetben, két személlyel, ha az autó hátulja (az első ülések mögötti tér) és egy átlagos méretű utánfutó dugig meg van pakolva? Csak próbálom felmérni, hogy érdemes-e rá vonóhorgot tenni vagy gyenge a motor ilyesmihez. Hááát - talán talán ki lehetne úgy elsőre próbálni a "nagy" hegyi mutatványt - mintegy kisérleti szinten - az M7-es érdi emelkedőjén. De szerintem ott ötödikbe (ebben a felállásban - 2 személy + teljes hátsó rész és teli csomagolt utánfutó) már nemigen kapcsolsz fel, és persze a légkondit meg lazán - DE gyorsan felejtsd el! Egy 1,4-es Opel motor nemigen képes ilyen csodákra. Nekem valójában meg az 1,2-esem van - viszont én már eléggé jól megszoktam vele együtt élni .... Az emelkedőkön alapjában ez a széria már magában sem igazán nyerő, de a lejtőkön - ott valójában egy az egyben - pl. motorfék helyett nagyon jó dolog a légkondi azonnali bekapcsolása (de mindezt persze csakis nyáron!) Az ilyen autókra a vonóhorog inkább csak valami dísz (és persze felesleges vizsgáztatási költség), vagy rendszeresen az üres utánfutóra kell kiszámolni dolgokat. ... Bááár - ha azt vesszük - láttam én - még az átkosban pl. Trabant után kötve autós utánfutót. Vagy az MZ motorok után volt! Persze - akkoriban azok nem épp ólommal furikáztak ... Amikor mi Románia felé (1988-ban) Nagylak tájékán átkeltünk a határon, előttünk a sorban NDK-s rendszámú Moszkvics 408-as huzgált magával egy komplett "szocreál" lakókocsit. Módosítva Július5, 2018 : L.Fazakas Link to comment Megosztás: More sharing options...
freddy_ Elküldve Július5, 2018 Megoszt Elküldve Július5, 2018 3 perce, L.Fazakas írta: Hááát - talán talán ki lehetne úgy elsőre próbálni a "nagy" hegyi mutatványt - mintegy kisérleti szinten - az M7-es érdi emelkedőjén. De szerintem ott ötödikbe már nemigen kapcsolsz fel, és persze a légkondit is lazán-gyorsan felejtsd el! Az 1,4-es Opel motor még nemigen képes ilyen csodákra. Nekem valójában meg az 1,2-esem van - viszont én már eléggé jól megszoktam vele együtt élni .... Az emelkedőkön alapjában ez a széria már magában sem igazán nyerő, de a lejtőkön - ott valójában egy az egyben - pl. motorfék helyett nagyon jó dolog a légkondi azonnali bekapcsolása (de mindezt persze csakis nyáron!) Az ilyen autókra a vonóhorog inkább csak valami dísz (és persze felesleges vizsgáztatási költség), vagy rendszeresen az üres utánfutóra kell kiszámolni dolgokat. ... Bááár - ha azt vesszük - láttam én - még az átkosban pl. Trabant után kötve autós utánfutót. Vagy az MZ motorok után volt! Persze - akkoriban azok nem épp ólommal furikáztak ... Amikor mi Románia felé (1988-ban) Nagylak tájékán átkeltünk a határon, előttünk a sorban NDK-s rendszámú Moszkvics 408-as huzgált magával egy komplett "szocreál" lakókocsit. Konkrét, pontos tapasztalat érdekelne, nem "kísérleti szinten", mert költséges, ki kell fúrni a kasznit, plusz tömeg, stb. Most láttam, hogy 75kg maga a vonóhorog szerkezet, emiatt már nem lelkesedem érte annyira. Korábban egy 20 éves, papíron 60 LE-s, nem éppen ereje teljében lévő F Astra-val vontattunk nehéz dolgokat (a cserépkályhát négyen emeltük és csak egy volt a sok nagyon nehéz holmi közül). Már nem emlékszem hogyan bírt el vele, de elbírt. 1.2-es új D Corsa-val én is mentem párszáz kilométert (kölcsönautó volt, amíg nem adták oda a sajátom). Nekem sem ment fel 5-ben gyenge emelkedőkön és mire visszakapcsoltam már 4-ben is csak vánszorgott. Az 1.2-esből átülni az 1.4-esbe fellélegzés volt. Használhatóság szempontjából nem lehet a két motort egy lapon említeni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
L.Fazakas Elküldve Július5, 2018 Megoszt Elküldve Július5, 2018 19 perce, freddy_ írta: Használhatóság szempontjából nem lehet a két motort egy lapon említeni. Nem is említi fel senki. Az 1,2-es az annyit tud - amennyit, az 1,4-es meg - tán egy kicsivel többet. De valójában király az 1,8-as, vagy a 2,0-es. (nem tudom, mert én nem ismerem annyira az Astra G szériát) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Janó32 Elküldve Július5, 2018 Megoszt Elküldve Július5, 2018 14 perce, L.Fazakas írta: Nem is említi fel senki. Az 1,2-es az annyit tud - amennyit, az 1,4-es meg - tán egy kicsivel többet. De valójában király az 1,8-as, vagy a 2,0-es. (nem tudom, mert én nem ismerem annyira az Astra G szériát) Akkor pont jó helyen jársz... Link to comment Megosztás: More sharing options...
freddy_ Elküldve Július5, 2018 Megoszt Elküldve Július5, 2018 Kicsit más: Kerékfordulat jeladót csak kompletten, aggyal együtt lehet kapni? Illetve lehetne, mert sehol nem találok GM-et, csak utángyártottat. Ha a kerékfordulat jeladómmal gond lenne, akkor egy bontott agyból átrakható vagy csak kompletten, aggyal együtt? Link to comment Megosztás: More sharing options...
gezoli Elküldve Július5, 2018 Megoszt Elküldve Július5, 2018 2 órája, L.Fazakas írta: Hááát - talán talán ki lehetne úgy elsőre próbálni a "nagy" hegyi mutatványt - mintegy kisérleti szinten - az M7-es érdi emelkedőjén. De szerintem ott ötödikbe (ebben a felállásban - 2 személy + teljes hátsó rész és teli csomagolt utánfutó) már nemigen kapcsolsz fel, és persze a légkondit meg lazán - DE gyorsan felejtsd el! Egy 1,4-es Opel motor nemigen képes ilyen csodákra. Nekem valójában meg az 1,2-esem van - viszont én már eléggé jól megszoktam vele együtt élni .... Az emelkedőkön alapjában ez a széria már magában sem igazán nyerő, de a lejtőkön - ott valójában egy az egyben - pl. motorfék helyett nagyon jó dolog a légkondi azonnali bekapcsolása (de mindezt persze csakis nyáron!) Az ilyen autókra a vonóhorog inkább csak valami dísz (és persze felesleges vizsgáztatási költség), vagy rendszeresen az üres utánfutóra kell kiszámolni dolgokat. ... Bááár - ha azt vesszük - láttam én - még az átkosban pl. Trabant után kötve autós utánfutót. Vagy az MZ motorok után volt! Persze - akkoriban azok nem épp ólommal furikáztak ... Amikor mi Románia felé (1988-ban) Nagylak tájékán átkeltünk a határon, előttünk a sorban NDK-s rendszámú Moszkvics 408-as huzgált magával egy komplett "szocreál" lakókocsit. Ekkora marhaságot még soha nem olvastam. Kezdem unni. 2 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Vezeték Elküldve Július5, 2018 Megoszt Elküldve Július5, 2018 5 órája, freddy_ írta: Konkrét, pontos tapasztalat érdekelne, nem "kísérleti szinten", mert költséges, ki kell fúrni a kasznit, plusz tömeg, stb. Most láttam, hogy 75kg maga a vonóhorog szerkezet, emiatt már nem lelkesedem érte annyira. Korábban egy 20 éves, papíron 60 LE-s, nem éppen ereje teljében lévő F Astra-val vontattunk nehéz dolgokat (a cserépkályhát négyen emeltük és csak egy volt a sok nagyon nehéz holmi közül). Már nem emlékszem hogyan bírt el vele, de elbírt. 1.2-es új D Corsa-val én is mentem párszáz kilométert (kölcsönautó volt, amíg nem adták oda a sajátom). Nekem sem ment fel 5-ben gyenge emelkedőkön és mire visszakapcsoltam már 4-ben is csak vánszorgott. Az 1.2-esből átülni az 1.4-esbe fellélegzés volt. Használhatóság szempontjából nem lehet a két motort egy lapon említeni. Néhány gondolat: Szerintem nem 75 kg a vonóhorog tömege,hanem a függőleges terhelhetősége ennyi.(szabvány) Én csak laprugósat,125x200cm körülit szereznék.A torziós rugózásúak kevés teherrel sajnos pattognak,a túlterhelést sem tolerálják. 1.4 motor:Vontattam már 1200kg-ot,max 50km/h-val lehetett.(1 raklap cserép)nem melegedett,igaz sík út volt.Extrém eset. Az,hogy hogy bírja az utánfutót az autó,relatív dolog:mihez képest.Ha türelmes vagy,bírja.Ha nem,2x ekkora motor is kevés... 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts