Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G tulajdonosok beszélgetnek erről-arról


uhuhu

Recommended Posts

45 perce, koopal írta:

Egyszer nálam is történt ilyesmi, amikor rövid időre történő beindítások után (ki kellett állni a garázsból valamiért, majd vissza) a következő indulásnál háromhengerezett, de ha jól emlékszem, egy gázfröccs "meggyógyította", és utána rendben működött. Aztán máskor menet közben fordult elő, hogy ledadogott a motor, leállítás és újraindítás után semmi probléma. Ezek időben távol estek egymástól, és már évek óta nem volt semmi ilyesmi. Bár nem csúcstechnika, de elég bonyolult rendszer, simán előfordulhat, hogy csak az ECU pillanatnyi elmezavaráról van szó, ahogy egy számítógép is "döccenhet" olykor-olykor, anélkül, hogy egyébként bármi baja lenne.

Nem azt mondom, hogy biztosan a te eseted is az enyémhez hasonló, csak azért írtam le, hogy tudjál róla, ilyesmi előfordulhat valódi probléma nélkül is, nem kell feltétlenül a legrosszabbtól tartani.

Köszönöm, megnyugtató. A holnapi 300 kilométeres út után tervezek gyertyát cserélni. Remélem megoldja. Nem biztos, hogy érdemes kivárni a 60 ezret a cserével.

Link to comment
Megosztás:

On 2018. 06. 30. at 19:24, kobraCode írta:

Úgy néz ki, talán lesz gyári színben passzoló. Kicsit én is tartottam az utángyártottól, épp ezért kérdeztem rá. Sajna az elemet mindenképp cserélni kell, meghajlott, elrepedt, fényezés lejött, egyszerűen nem éri meg javítani.

Kívánom hogy legyen szerencséd! Sajnos az a tapasztalatom, hogy minden bontóban egymásra dobálnak mindent, össze-vissza letámasztnak bárminek-bármit, egyszóval hibátlan fényezésű és vagy itt-ott nem megütött elemmel én még nem találkoztam, legyen szó bármilyen karosszéria részről. Persze hogy van olyan bontó is ahol kimondottan karosszéria elemekre vannak "szakosodva", ők talán tisztában vannak azzal, hogy aki színazonos elemet keres az azért teszi mert fényezés nélkül szeretné a kocsijára felszerelni... (Anno minor az előző autó elejét sajnos megtörtem, kellett egy jobbos sárvédő. A környékbeli (40km-en belüli) összes hivatalos meg zúg-bontót megjártam, és hiába fehér kellett amiből a legtöbb volt, vagy agyon karcolt, vagy horpadt, vagy már rozsdásodó (hólyagosodó) vagy teljesen lemattult elem volt csak horror áron. Amúgy is kellett fújni a kocsit mert zárhíd csere is volt, így inkább vettem egy olyat ami egészséges (nem horpadt vagy rozsdás, a szín mindegy volt. Szép is lett a végeredmény.) Persze tudom, a cél az hogy egy szép (Téged ismerve -és az oldalt látogatók 98%- hibátlan) gyári színű elem kerüljön elő amit "csak" fel kell csavarozni meg "leápolni" a csavar fejeket... 

Link to comment
Megosztás:

Korábban volt szó gyertyakulcsokról. Úgy tűnt a BGS 2405 az egyetlen "Made in Germany" minőségű, 3/8"-os, hosszított kulcs. Belepróbáltam a gyertyát, a kerámiával megálltam a karmok előtt. Attól tartok, hogy a karmok leginkább kihúzáskor felsérthetik a kerámia részt, a kerámia törmelék a motorban landolhat.
BGS_2405.jpg

Laser 6698, gumibetétes kulcsot vennék ehelyett. Ez egy kimondott Ford motorhoz való, de megnéztem, teljesen ugyanolyan formájú gyertya való bele, mint az Astra G gyertyája. A 215mm elegendő hosszúságú lenne hosszabbítás nélkül?

Link to comment
Megosztás:

2 órája, freddy_ írta:

Korábban volt szó gyertyakulcsokról. Úgy tűnt a BGS 2405 az egyetlen "Made in Germany" minőségű, 3/8"-os, hosszított kulcs. Belepróbáltam a gyertyát, a kerámiával megálltam a karmok előtt. Attól tartok, hogy a karmok leginkább kihúzáskor felsérthetik a kerámia részt, a kerámia törmelék a motorban landolhat.

Laser 6698, gumibetétes kulcsot vennék ehelyett. Ez egy kimondott Ford motorhoz való, de megnéztem, teljesen ugyanolyan formájú gyertya való bele, mint az Astra G gyertyája. A 215mm elegendő hosszúságú lenne hosszabbítás nélkül?

Azok a karmok nem csak a gyertya végére rátekert biszbaszba pattannak bele? Úgy lenne logikus. 

2866630-20180702-hmQIMY.jpg

Link to comment
Megosztás:

11 órája, Janó32 írta:

Kívánom hogy legyen szerencséd! Sajnos az a tapasztalatom, hogy minden bontóban egymásra dobálnak mindent, össze-vissza letámasztnak bárminek-bármit, egyszóval hibátlan fényezésű és vagy itt-ott nem megütött elemmel én még nem találkoztam, legyen szó bármilyen karosszéria részről. Persze hogy van olyan bontó is ahol kimondottan karosszéria elemekre vannak "szakosodva", ők talán tisztában vannak azzal, hogy aki színazonos elemet keres az azért teszi mert fényezés nélkül szeretné a kocsijára felszerelni... (Anno minor az előző autó elejét sajnos megtörtem, kellett egy jobbos sárvédő. A környékbeli (40km-en belüli) összes hivatalos meg zúg-bontót megjártam, és hiába fehér kellett amiből a legtöbb volt, vagy agyon karcolt, vagy horpadt, vagy már rozsdásodó (hólyagosodó) vagy teljesen lemattult elem volt csak horror áron. Amúgy is kellett fújni a kocsit mert zárhíd csere is volt, így inkább vettem egy olyat ami egészséges (nem horpadt vagy rozsdás, a szín mindegy volt. Szép is lett a végeredmény.) Persze tudom, a cél az hogy egy szép (Téged ismerve -és az oldalt látogatók 98%- hibátlan) gyári színű elem kerüljön elő amit "csak" fel kell csavarozni meg "leápolni" a csavar fejeket... 

Meglátjuk. Beszéltem telefonon is a bontóssal. Azt ígérte makulátlan, külön tárolt, csomagolt alkatrészről van szó. Állítólag egy 30e km-t futott autóról bontotta le. Egyenlőre kicsit nehézkes vele az ügyintézés, ma még nem ért rá, holnap talán már tudja postázni... Ha nem találok színben passzolót, akkor marad a jó állapotú másik szín, persze plusz pénzért fényeztetéssel.

Link to comment
Megosztás:

12 órája, Janó32 írta:

Kívánom hogy legyen szerencséd! Sajnos az a tapasztalatom, hogy minden bontóban egymásra dobálnak mindent, össze-vissza letámasztnak bárminek-bármit, egyszóval hibátlan fényezésű és vagy itt-ott nem megütött elemmel én még nem találkoztam, legyen szó bármilyen karosszéria részről. Persze hogy van olyan bontó is ahol kimondottan karosszéria elemekre vannak "szakosodva", ők talán tisztában vannak azzal, hogy aki színazonos elemet keres az azért teszi mert fényezés nélkül szeretné a kocsijára felszerelni... (Anno minor az előző autó elejét sajnos megtörtem, kellett egy jobbos sárvédő. A környékbeli (40km-en belüli) összes hivatalos meg zúg-bontót megjártam, és hiába fehér kellett amiből a legtöbb volt, vagy agyon karcolt, vagy horpadt, vagy már rozsdásodó (hólyagosodó) vagy teljesen lemattult elem volt csak horror áron. Amúgy is kellett fújni a kocsit mert zárhíd csere is volt, így inkább vettem egy olyat ami egészséges (nem horpadt vagy rozsdás, a szín mindegy volt. Szép is lett a végeredmény.) Persze tudom, a cél az hogy egy szép (Téged ismerve -és az oldalt látogatók 98%- hibátlan) gyári színű elem kerüljön elő amit "csak" fel kell csavarozni meg "leápolni" a csavar fejeket... 

Egyszer én is megjártam a sümegi Dorka-Carral ilyen ügyben: szintén színazonos makulátlan sárvédőt kerestem, éppen azért hogy ne kelljen fényezni, de nem kell valami extrára gondolni, fehér színű Corsa C elem kellett volna. Felhívtam a bontót, mondtam hogy mit szeretnék, direkt kihangsúlyozva hogy makulátlant. Biztosított róla hogy van, 8e-et kért érte, amit én finoman szólva sokallottam egy bontott sárvédőért, de mondom ha tényleg olyan amilyennek mondta, akkor megadok érte ennyit. Így hát elautóztam 50km-t, és elém rakott egy gyári fehér sárvédőt, a kerékív felett egy kb. 20 centis alapozóig hatoló karccal, amiről látszik hogy a helytelen tárolás miatt került oda. :( Amikor meg számon kértem rajta hogy nem ezt ígérte, akkor még neki állt feljebb, mondta hogy ez náluk nem hiba, ettől ez a sárvédő még makulátlan, mert nincs rajta rozsda és nem is horpadt. Persze nem vettem meg, de azt kívántam az embernek hogy bár találná egyszer ő is ilyen karcokkal az autóját a parkolóban, biztos nem aggódni, hiszen attól ez még makulátlan... :(

Tanulság hogy a bontósoknak egészen más fogalmaik vannak a hibátlan alkatrészekről, mint ahogy mi azt elképzeljük...

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

38 perce, tgabika76 írta:

Egyszer én is megjártam a sümegi Dorka-Carral ilyen ügyben: szintén színazonos makulátlan sárvédőt kerestem, éppen azért hogy ne kelljen fényezni, de nem kell valami extrára gondolni, fehér színű Corsa C elem kellett volna. Felhívtam a bontót, mondtam hogy mit szeretnék, direkt kihangsúlyozva hogy makulátlant. Biztosított róla hogy van, 8e-et kért érte, amit én finoman szólva sokallottam egy bontott sárvédőért, de mondom ha tényleg olyan amilyennek mondta, akkor megadok érte ennyit. Így hát elautóztam 50km-t, és elém rakott egy gyári fehér sárvédőt, a kerékív felett egy kb. 20 centis alapozóig hatoló karccal, amiről látszik hogy a helytelen tárolás miatt került oda. :( Amikor meg számon kértem rajta hogy nem ezt ígérte, akkor még neki állt feljebb, mondta hogy ez náluk nem hiba, ettől ez a sárvédő még makulátlan, mert nincs rajta rozsda és nem is horpadt. Persze nem vettem meg, de azt kívántam az embernek hogy bár találná egyszer ő is ilyen karcokkal az autóját a parkolóban, biztos nem aggódni, hiszen attól ez még makulátlan... :(

Tanulság hogy a bontósoknak egészen más fogalmaik vannak a hibátlan alkatrészekről, mint ahogy mi azt elképzeljük...

Nekik is írtam, szintén 8e Ft-ért van G-hez is sárvédőjük. Viszont dobbetétet úgy látszik nem bontanak mert nincs náluk.

Link to comment
Megosztás:

Valaki aki mostanában kereket cserél, vagy esetleg amúgy is tudja, megtudná nekem mondani milyen csavar kell a hátsó dobfékhez? Maga a dobféket rögzíti 1db torx süllyesztett fejű M? csavar. Ennek kéne az átmérője, hossza. Most vettem észre hogy a bal oldali hiányzik... Persze tolómérő nincs a közelemben hogy a jobb oldalit kivéve megtudjam mérni. Köszi!

Link to comment
Megosztás:

3 órája, kobraCode írta:

Valaki aki mostanában kereket cserél, vagy esetleg amúgy is tudja, megtudná nekem mondani milyen csavar kell a hátsó dobfékhez? Maga a dobféket rögzíti 1db torx süllyesztett fejű M? csavar. Ennek kéne az átmérője, hossza. Most vettem észre hogy a bal oldali hiányzik... Persze tolómérő nincs a közelemben hogy a jobb oldalit kivéve megtudjam mérni. Köszi!

Ecat szerint M6x14. Csavarboltban nem tudom mennyire fordul elő, de szerintem hosszabból le lehet vágni. Itt találtam készen.

  • Köszi! 1
Link to comment
Megosztás:

4 órája, tgabika76 írta:

Egyszer én is megjártam a sümegi Dorka-Carral ilyen ügyben: szintén színazonos makulátlan sárvédőt kerestem, éppen azért hogy ne kelljen fényezni, de nem kell valami extrára gondolni, fehér színű Corsa C elem kellett volna. Felhívtam a bontót, mondtam hogy mit szeretnék, direkt kihangsúlyozva hogy makulátlant. Biztosított róla hogy van, 8e-et kért érte, amit én finoman szólva sokallottam egy bontott sárvédőért, de mondom ha tényleg olyan amilyennek mondta, akkor megadok érte ennyit. Így hát elautóztam 50km-t, és elém rakott egy gyári fehér sárvédőt, a kerékív felett egy kb. 20 centis alapozóig hatoló karccal, amiről látszik hogy a helytelen tárolás miatt került oda. :( Amikor meg számon kértem rajta hogy nem ezt ígérte, akkor még neki állt feljebb, mondta hogy ez náluk nem hiba, ettől ez a sárvédő még makulátlan, mert nincs rajta rozsda és nem is horpadt. Persze nem vettem meg, de azt kívántam az embernek hogy bár találná egyszer ő is ilyen karcokkal az autóját a parkolóban, biztos nem aggódni, hiszen attól ez még makulátlan... :(

Tanulság hogy a bontósoknak egészen más fogalmaik vannak a hibátlan alkatrészekről, mint ahogy mi azt elképzeljük...

Én is hasonlóan jártam "szép állapotú" bontott óracsoportokkal 10 ezer forintért, de szerencsére csak városon belül furikáztam feleslegesen. Az egyiken le volt törve a csatlakozóban lévő fogaslécben a lezáró pöcök (ami nálam is le volt törve, azért kerestem donort). Szerintem kivételkor a kar kioldása helyett mégjobban rázárták a kart (zárásirányban a végálláson túl volt befeszítve és nem lehetett megmozdítani), úgy téphették ki a műszerfalból. A plexi is nagyon karcos volt mind a kettőn. A külsejük szennyezett és lelakott volt, még alkatrésznek sem szedtem volna szét.

Ellenben van egy másik bontó, ahol karcmentes óracsoport miatt többször is próbálkoztam, a végén azt írtam hajszálkarcos lehet a plexi, de mindannyiszor elhajtottak, hogy bontott alkatrészben náluk olyan nincs.

Érdemes lenne képet kérni hosszabb út előtt. Bontója válogatja, hogy hajlandóak-e küldeni.

Link to comment
Megosztás:

11 órája, freddy_ írta:

Nem, azok a kerámiát fogják. Ha lenne elhasznált gyertyám, kipróbáltam volna, az újon nem akarom. Nem tetszik ez a felfogás.

Annyira mélyen benn lenne a hengerfejben a gyertya, hogy ilyesmire szükség van? Nekem régen (még a "14-es" gyertyák idejében) egy gumigyűrű a gyertyakulcsban bőven elég volt, de kilazítás után a gyertyavégi csatlakozócsavar megfogásával akár szabad kézzel simán ki lehetett húzni. Ezt Opelnél még sose figyeltem, mert nekem többnyire szervízben cserélik.

Módosítva : L.Fazakas
Link to comment
Megosztás:

7 órája, kobraCode írta:

Valaki aki mostanában kereket cserél, vagy esetleg amúgy is tudja, megtudná nekem mondani milyen csavar kell a hátsó dobfékhez? Maga a dobféket rögzíti 1db torx süllyesztett fejű M? csavar. Ennek kéne az átmérője, hossza. Most vettem észre hogy a bal oldali hiányzik... Persze tolómérő nincs a közelemben hogy a jobb oldalit kivéve megtudjam mérni. Köszi!

Én tisztítottam egyszer a fékdobokat, ám ha emlékezetem nem csal, magában nem nagy szám az a csavar. Kb. 1 cm hosszú lehet és vagy M5; vagy M6-os mérete. (de inkább M5) Szerintem jó oda helyette a régi fapados nútolt, avagy a keresztcsavarhúzókhoz való süllyesztett fejű, esetleg egy imbuszos. Egyáltalán nem kell oda mindjárt csakis torx.

  • Zavaros 1
Link to comment
Megosztás:

10 órája, kobraCode írta:

Valaki aki mostanában kereket cserél, vagy esetleg amúgy is tudja, megtudná nekem mondani milyen csavar kell a hátsó dobfékhez? Maga a dobféket rögzíti 1db torx süllyesztett fejű M? csavar. Ennek kéne az átmérője, hossza. Most vettem észre hogy a bal oldali hiányzik... Persze tolómérő nincs a közelemben hogy a jobb oldalit kivéve megtudjam mérni. Köszi!

56j0bxe4qbcrs9shans0.jpg

  • Köszi! 1
Link to comment
Megosztás:

2 órája, L.Fazakas írta:

Én tisztítottam egyszer a fékdobokat, ám ha emlékezetem nem csal, magában nem nagy szám az a csavar. Kb. 1 cm hosszú lehet és vagy M5; vagy M6-os mérete. (de inkább M5) Szerintem jó oda helyette a régi fapados nútolt, avagy a keresztcsavarhúzókhoz való süllyesztett fejű, esetleg egy imbuszos. Egyáltalán nem kell oda mindjárt csakis torx.

Őn egy igazi Mekk mester :-)

  • Köszi! 1
Link to comment
Megosztás:

9 órája, L.Fazakas írta:

Annyira mélyen benn lenne a hengerfejben a gyertya, hogy ilyesmire szükség van? Nekem régen (még a "14-es" gyertyák idejében) egy gumigyűrű a gyertyakulcsban bőven elég volt, de kilazítás után a gyertyavégi csatlakozócsavar megfogásával akár szabad kézzel simán ki lehetett húzni. Ezt Opelnél még sose figyeltem, mert nekem többnyire szervízben cserélik.

Ahhoz elég mélyen van, hogy egy gyertyakulcs fejjel, toldószár nélkül nem lehet hozzáférni. Ehelyett szeretnék egybekulcsot. Valaki esetleg cserélt mostanában gyertyát? 215 mm hosszú kulcs leérne toldás nélkül? A gyári szerszám (KM-194-E) hosszúságáról nem találok infót sehol.

A méretektől függetlenül a gyertyát meg kell tartsa a kulcs (a gyertya véletlen kipottyanásából károk keletkezhetnek). A fenti képen a  kerámiát rugós karmok fogják, de létezik gumis és mágneses gyertyakulcs is.

Link to comment
Megosztás:

9 órája, L.Fazakas írta:

Én tisztítottam egyszer a fékdobokat, ám ha emlékezetem nem csal, magában nem nagy szám az a csavar. Kb. 1 cm hosszú lehet és vagy M5; vagy M6-os mérete. (de inkább M5) Szerintem jó oda helyette a régi fapados nútolt, avagy a keresztcsavarhúzókhoz való süllyesztett fejű, esetleg egy imbuszos. Egyáltalán nem kell oda mindjárt csakis torx.

Azért jobb a torx mert a sima nútoltat elég nehéz kitekerni ha csak egy picit is beszorul, amúgy nincs neki jelentősége hogy milyen. 

Link to comment
Megosztás:

4 órája, freddy_ írta:

Ahhoz elég mélyen van, hogy egy gyertyakulcs fejjel, toldószár nélkül nem lehet hozzáférni. Ehelyett szeretnék egybekulcsot. Valaki esetleg cserélt mostanában gyertyát? 215 mm hosszú kulcs leérne toldás nélkül? A gyári szerszám (KM-194-E) hosszúságáról nem találok infót sehol.

A méretektől függetlenül a gyertyát meg kell tartsa a kulcs (a gyertya véletlen kipottyanásából károk keletkezhetnek). A fenti képen a  kerámiát rugós karmok fogják, de létezik gumis és mágneses gyertyakulcs is.

Le kell hogy érjen, a barkácsáruházakban kapható duplacsuklós gagyi kulcsok sem hosszabbak, az egy dolog hogy eltörnek, de leérnek a gyertyáig. A trafósor belógó szigetelt része nincs talán még 10 centi sem, az pont  a 6 lapolásig ér a gyertyánál. 

  • Köszi! 1
Link to comment
Megosztás:

18 órája, freddy_ írta:

Ecat szerint M6x14. Csavarboltban nem tudom mennyire fordul elő, de szerintem hosszabból le lehet vágni. Itt találtam készen.

9 órája, astra 1 írta:

 

Köszönöm srácok! 

 

12 órája, L.Fazakas írta:

Én tisztítottam egyszer a fékdobokat, ám ha emlékezetem nem csal, magában nem nagy szám az a csavar. Kb. 1 cm hosszú lehet és vagy M5; vagy M6-os mérete. (de inkább M5) Szerintem jó oda helyette a régi fapados nútolt, avagy a keresztcsavarhúzókhoz való süllyesztett fejű, esetleg egy imbuszos. Egyáltalán nem kell oda mindjárt csakis torx.

Nem kb-ra hanem pontosan szerettem volna tudni a méreteket. De neked is köszönöm ismét az építő jellegű hozzászólásodat. Ha szerinted oda jó lehet bármilyen másik csavar, akkor azt javaslom legközelebb ha cserélsz kereket, cseréld át a csavarokat 5*40 vagy 6*40-es facsavarra, biztos az is megteszi ott a dolgát! Ha nem tudom a választ valamire, inkább csendben maradok...

 

  • Köszi! 1
Link to comment
Megosztás:

52 perce, kobraCode írta:

Köszönöm srácok! 

 

Nem kb-ra hanem pontosan szerettem volna tudni a méreteket. De neked is köszönöm ismét az építő jellegű hozzászólásodat. Ha szerinted oda jó lehet bármilyen másik csavar, akkor azt javaslom legközelebb ha cserélsz kereket, cseréld át a csavarokat 5*40 vagy 6*40-es facsavarra, biztos az is megteszi ott a dolgát! Ha nem tudom a választ valamire, inkább csendben maradok...

 

Hát..annak az egy darab csavarnak az a jelentősége, hogy amig nincs fent a kerék, fent maradjon a fékdob utána semmi. Szóval valójában tökmindegy milyen csavar van ott. Ha kihagyod akkor kicsit problémásabb a kerék felrakása, aztán ahogy meghúztad a kerékcsavarokat, már nincs is neki jelentősége. Szóval lehet kendácsolással, meg kontárkodással sértegetni ( ha ettől boldogabbak vagytok, nyilván akinek nem inge...) a fórumtársunkat, de ebben igaza van neki, elsétálsz a vasboltba a csavarral a zsebedben, kérsz egy ugyanilyen vastagot bármilyen süllyesztett fejjel és otthon méretre vágod, mert ha jól rémlik a legkisebb 20 milis ami ide hosszú. 

2867218-20180703-T52HIu.jpg

 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

11 órája, astra 1 írta:

Őn egy igazi Mekk mester :-)

KÖSZÖNÖM A BÓKOT!
Valójában túl sok funkciója nincs ott a csavarnak, hisz a fékdobot /a kerékkel együtt/ maga a 4 kerékcsavar tartja, így ez inkább afféle jelképes dolog lehet,
hogy pl. egy kerékcsere esetén - s a leszedett kerék esetében - ne essen le a tengelyről a fékdob egyből ...

Link to comment
Megosztás:

4 órája, zotya975 írta:

Azért jobb a torx mert a sima nútoltat elég nehéz kitekerni ha csak egy picit is beszorul, amúgy nincs neki jelentősége hogy milyen. 

Egyetértek. Külön szeretem amikor egyszerű műszerfal burkolatnál (ahol műanyagot csavarozunk műanyaghoz, és a meghúzási nyomatéknak nincs jelentősége) belső torxos csavart használnak... Néha az az érzésem támad hogy a gyárak szándékosan csinálják ezt hogy otthon, saját kezűleg ne piszkáld, mert torx készlete sokkal kevesebb embernek van, mint egyszerű kereszthornyos csavarhúzója. :angry:

 

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.