Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G tulajdonosok beszélgetnek erről-arról


uhuhu

Recommended Posts

6 órája, freddy_ írta:

Az autómban a belső kilincsek króm hatásúak. Illene ehhez egy ilyen óra (csak a műanyag belsőt cserélném ki)? Képek alapján nem tudom megállapítani, mert élőben még sosem láttam ilyet.

Illene, nekem a coupé gyárilag ilyen konfigurációjú.

Azt tudni kell hogy gyárilag is kétféle fémhatású gyűrűvel lehetett rendelni a G Astrát, ami a linken is van az a matt króm (ilyen van nekem is), és van egy még ennél is kevésbé csillogóbb matt alumínium is, az viszont szerintem már tényleg nem megy a fényes króm kilincshez.

A DarthVödör által linkelt utángyártott krómkarikákkal meg az a baj hogy azok sztem bazárian fényesek, sokkal csillogóbbak a gyári matt krómnál is, sztem már zavaró mértékben, de hát ízlések és pofonok ugye...

  • Like 1
  • Zavaros 1
Link to comment
Megosztás:

2 perce, tgabika76 írta:

Illene, nekem a coupé gyárilag ilyen konfigurációjú.

Azt tudni kell hogy gyárilag is kétféle fémhatású gyűrűvel lehetett rendelni a G Astrát, ami a linken is van az a matt króm (ilyen van nekem is), és van egy még ennél is kevésbé csillogóbb matt alumínium is, az viszont szerintem már tényleg nem megy a fényes króm kilincshez.

A DarthVödör által linkelt utángyártott krómkarikákkal meg az a baj hogy azok sztem bazárian fényesek, sokkal csillogóbbak a gyári matt krómnál is, sztem már zavaró mértékben, de hát ízlések és pofonok ugye...

nem én voltam... google kereső!

Módosítva : DarthVödör
Link to comment
Megosztás:

5 perce, gezoli írta:

Ha csak az árat nézem, külön óra és gyűrű, mindkettőre külön posta drágább, mint a komplett krómkarikás óra.

34 perce, tgabika76 írta:

Illene, nekem a coupé gyárilag ilyen konfigurációjú.

Azt tudni kell hogy gyárilag is kétféle fémhatású gyűrűvel lehetett rendelni a G Astrát, ami a linken is van az a matt króm (ilyen van nekem is), és van egy még ennél is kevésbé csillogóbb matt alumínium is, az viszont szerintem már tényleg nem megy a fényes króm kilincshez.

A DarthVödör által linkelt utángyártott krómkarikákkal meg az a baj hogy azok sztem bazárian fényesek, sokkal csillogóbbak a gyári matt krómnál is, sztem már zavaró mértékben, de hát ízlések és pofonok ugye...

 Hasznos információ. Inkább gyári krómkarikásat nézek akkor. A hirdetésben lévő órában a karikák gyárinak néznek ki?

Link to comment
Megosztás:

7 órája, tgabika76 írta:

A DarthVödör által linkelt utángyártott krómkarikákkal meg az a baj hogy azok sztem bazárian fényesek, sokkal csillogóbbak a gyári matt krómnál is, sztem már zavaró mértékben, de hát ízlések és pofonok ugye...

Ezt cáfolnám. Teljesen gyári kinézete van (legalább is az enyémnek).

De azért vedd meg az órát. Kérdésem: hogyan fogod beállítani az aktuális kilométeróra állást?

Módosítva : gezoli
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

10 órája, gezoli írta:

Ezt cáfolnám. Teljesen gyári kinézete van (legalább is az enyémnek).

De azért vedd meg az órát. Kérdésem: hogyan fogod beállítani az aktuális kilométeróra állást?

Feltételezem, hogy a második részét nekem szántad. Végül 3+postáért vettem egy sima órát, amiből kicserélem a törött elemeket a csatlakozómon. A krómkarikás órából is csak a fekete műanyag belsőt cseréltem volna át, nem az egész órát.

A keresgélés alatt több fehér számlapos (OPC) órát láttam piros és fekete mutatókkal. Ha találnék fekete mutatós, szép állapotút elfogadható áron, esetleg megvenném. Márkaszervizben programoztatnám át a kilométer állást. De szerintem nem ér annyit az egész.

Link to comment
Megosztás:

20 órája, freddy_ írta:

A hirdetésben lévő órában a karikák gyárinak néznek ki?

Igen. Az enyém is ugyanilyen, leszámítva hogy a fordulatszámmérő 7000-ig, a sebességmérő meg 240-ig van skálázva (utóbbi azért mert coupé)

13 órája, gezoli írta:

Kérdésem: hogyan fogod beállítani az aktuális kilométeróra állást?

Op-Com pl? Tökéletesen alkalmas erre (is) :cool:

  • Köszi! 1
Link to comment
Megosztás:

15 perce, tgabika76 írta:

Igen. Az enyém is ugyanilyen, leszámítva hogy a fordulatszámmérő 7000-ig, a sebességmérő meg 240-ig van skálázva (utóbbi azért mert coupé)

Op-Com pl? Tökéletesen alkalmas erre (is) :cool:

Köszönöm. Ha ennél a típusnál maradok, próbálok olyat találni, amiben minden stimmel, hátha jó lesz még donornak. Bár sajnos a krómkarikás ritka (főleg magánszemélynél), talán nem kellene válogatnom.
Valószínűleg az OPC óra is 240-ig van skálázva. Ez esetben helyes lenne a kijelzés vagy át kell programozni az ECU-t?

Nem nekem írtad, de egyébként tudom, hogy az op-com jó erre is. Félnék ilyet csinálni, mégha sima ügy is.

Link to comment
Megosztás:

Kicsit más. Legutoljára, mosás után egy percre indítottam be a motort. Két nap múlva (ma) nagyon darabos hangja volt, rendesen rázta az autót a motor. Mentem vele kicsit előre-hátra, adtam gázt, nem javult. Gázadáskor is fura hangja volt, mintha nem menne egy henger. Lehetséges ez hibakód nélkül? Leállítottam két percre, menni akartam vele egy kört, de a következő indításra megszűnt. Máskor is előfordult, hogy ingadozott az alapjárat egy perces beindítások után, de ez most másnak tűnik. Kell vele foglalkoznom?

Link to comment
Megosztás:

21 perce, freddy_ írta:

Kicsit más. Legutoljára, mosás után egy percre indítottam be a motort. Két nap múlva (ma) nagyon darabos hangja volt, rendesen rázta az autót a motor. Mentem vele kicsit előre-hátra, adtam gázt, nem javult. Gázadáskor is fura hangja volt, mintha nem menne egy henger. Lehetséges ez hibakód nélkül? Leállítottam két percre, menni akartam vele egy kört, de a következő indításra megszűnt. Máskor is előfordult, hogy ingadozott az alapjárat egy perces beindítások után, de ez most másnak tűnik. Kell vele foglalkoznom?

Én direkt nagyon kerülöm az ilyen elindítgatásokat, ez semmilyen autónak/motornak nem tesz jót (finoman szólva). Sosem értettem azokat, akik az utca végi trafikig is kocsival mennek, (tovább tart kinyitni, beülni, elindítani, leparkolni, leállítani, kiszállni és bezárni majd ezt vissza) mint addig elsétálni, de pont így vagyok azon kollégákkal is, akik pl egy automata 320d-t elindít azért hogy a 400m-re lévő étteremig elmenjen az irodától majd ezt vissza...

Link to comment
Megosztás:

28 perce, Janó32 írta:

Én direkt nagyon kerülöm az ilyen elindítgatásokat, ez semmilyen autónak/motornak nem tesz jót (finoman szólva). Sosem értettem azokat, akik az utca végi trafikig is kocsival mennek, (tovább tart kinyitni, beülni, elindítani, leparkolni, leállítani, kiszállni és bezárni majd ezt vissza) mint addig elsétálni, de pont így vagyok azon kollégákkal is, akik pl egy automata 320d-t elindít azért hogy a 400m-re lévő étteremig elmenjen az irodától majd ezt vissza...

Elkerülhetetlen. Takarítani csak a garázs előtti, nagyon meredek feljárón tudom. Onnan valahogyan vissza kell állni a garázsba. A garázsból kiálláskor sem hagyhatom járva a motort, mert valaki beülhet és elmehet vele, amíg bezárom a garázst. Egyébként nem a "szomszédba is autóval menő" típus vagyok. 1-2 kilométer miatt én sem szívesen indítom be az autót.

Link to comment
Megosztás:

3 perce, freddy_ írta:

Elkerülhetetlen. Takarítani csak a garázs előtti, nagyon meredek feljárón tudom. Onnan valahogyan vissza kell állni a garázsba. A garázsból kiálláskor sem hagyhatom járva a motort, mert valaki beülhet és elmehet vele, amíg bezárom a garázst. Egyébként nem a "szomszédba is autóval menő" típus vagyok. 1-2 kilométer miatt én sem szívesen indítom be az autót.

Amikor egyedül megyek a kocsival (tehát párom nem ül az autóban) akkor nálam van a pót kulcs, kocsi ketyeg üresben a pót kulccsal bezárom és nyugiban bezárom a kaput. Tehát nem tud beugrani senki, kerék padka felé állítva a biztonság kedvéért. A takarítást mindig úgy ütemezem, hogy előtte megyek -mennem kell- valahova a kocsival majd hazaérve nem állok be a garázsba, kitakarítom meg egyebek és még szinte langyos motort indítok újra és beállok a garázsba. Tehát a "felesleges" hideg indítások száma ésszerűen optimalizálva... 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

11 perce, Janó32 írta:

Amikor egyedül megyek a kocsival (tehát párom nem ül az autóban) akkor nálam van a pót kulcs, kocsi ketyeg üresben a pót kulccsal bezárom és nyugiban bezárom a kaput. Tehát nem tud beugrani senki, kerék padka felé állítva a biztonság kedvéért. A takarítást mindig úgy ütemezem, hogy előtte megyek -mennem kell- valahova a kocsival majd hazaérve nem állok be a garázsba, kitakarítom meg egyebek és még szinte langyos motort indítok újra és beállok a garázsba. Tehát a "felesleges" hideg indítások száma ésszerűen optimalizálva... 

Amíg itt laktam, akkor is így csináltam és nem volt gond belőle. Most hirtelen miért lett? Persze, ha lehet kerülöm a hidegindításokat hasonló trükkökkel, amit leírtál. Itt már alig fordulok elő éves szinten, akkor is ha lehet megkérek valakit, hogy nyissa-zárja a garázsajtót, hacsak nem ül mellettem valaki (egyébként jó trükk, legközelebb hozom a pótkulcsot). Más szempontok is vannak. Ma nem akartam összesározni a frissen wax-olt autót. Ha mosnám, forró motorháztetőt nem célszerű hideg vízzel locsolni. Késő délutánig idetűz a nap, az autó fekete, ráég az összes bogár és úgy felforrósodik, hogy utána nem lehet lemosni. Egyébként tíz percre sem lehet kint hagyni felügyelet nélkül. A macskakarmolások már talán polírral sem jönnek ki a motorháztető lakkjából, de van itt nyest, eszetlen kutya, stb... Vízszintes helyen simán tologatnám a garázsból ki-be, itt legfeljebb csörlőzni lehetne... A fenti hibára tud valaki valamit esetleg?

Link to comment
Megosztás:

Most vettem észre, hogy két hibakódom is van: P0300 - különböző hengerek felismert gyújtáskimaradás. P0302 - 2. henger felismert gyújtáskimaradás.

Jól hallottam, hogy egy henger nem ment. Két rövid hidegindítástól lehet vagy valami szórakozik? Kárt tehet a motorban egy ilyen hiba? 118000 km van benne. 120000 km-nél akartam gyertyát cserélni. Mivel még nincs gyertyakulcs, ezért ha akarnám sem tudnám most kicserélni. 300 kilométeres útra készülök. Neki merjek így vágni?

Link to comment
Megosztás:

On 2018. 06. 27. at 13:43, freddy_ írta:

Sajnos dízel, a fordulatszámmérő számlapja más skálázású. Más különbség nincs egy benzines órához képest? 

Az mit jelent, hogy "más skálázású"?
Egy amerikai kocsiban még elképzelem, hogy a sebességmérő mérföld/óra skálázású - a klasszikus európai km/órához képest, de!
A fordulatszám a világon mindenütt csak egyféle fordulat/perc (v. 1/min) szokott lenni. Szerintem tök mindegy, hogy mosógépben, kismotorban, vagy épp autóban van
(diesel avagy benzines).

Link to comment
Megosztás:

On 2018. 06. 28. at 20:54, freddy_ írta:

Egyébként nem a "szomszédba is autóval menő" típus vagyok. 1-2 kilométer miatt én sem szívesen indítom be az autót.

Hát ebben egyetértünk én sem vagyok az az "autóval odaugrom" tipus.
Egyszer a faluban az egyik rokon meghívott minket AMC edénybemutatóra (ebéddel egybekötve). Mi is, meg a sógoromék is tudtuk, hogy mindez persze ivással is jár, így eszünkbe se jutott odaautókázni, simán átsétáltunk tehát a falu tulsó végébe.
A rokon  még meghívott valami más rokonát is, aki tőle úgy nagyjából a harmadik-negyedik házban lakott (kb. 40-50 méter).
Ő bezzeg - a kis piros Hondájával - csak lazán oda virított.   Mi meg persze néztünk ... ez hülye?

Link to comment
Megosztás:

9 órája, kobraCode írta:
Sziasztok!
Z 40H színkódú bal első sárvédőt keresek! Ha valaki valamit tud ne tartsa magában. Köszönöm.
 
38120180629_195656.jpg

Valamikor egy valóban ügyes karosszériás ezt a hibát simán helyrehúzatta. Még tán leszedni se kellett hozzá az elemet.

A maiak meg? Elemtartó csavarokat kicsavarni, becsavarni - ahhoz nem sok ész kell. Csak egy csavarhúzú vagy csavarkulcs. A fényezés már külön tudomány ...

Módosítva : L.Fazakas
Link to comment
Megosztás:

3 órája, L.Fazakas írta:

Az mit jelent, hogy "más skálázású"?
Egy amerikai kocsiban még elképzelem, hogy a sebességmérő mérföld/óra skálázású - a klasszikus európai km/órához képest, de!
A fordulatszám a világon mindenütt csak egyféle fordulat/perc (v. 1/min) szokott lenni. Szerintem tök mindegy, hogy mosógépben, kismotorban, vagy épp autóban van
(diesel avagy benzines).

Konkrétan a G astránál passzolom, de például nálam a diesel 6000-ig van skálázva a benzines 7000-ig a GSI 8000.ig, és mivel itt a váltó hajtja meg az órát a váltó végáttételnek is passzolnia kell, amit nálunk egy W szám jelöl az órán, tehát nem lehet oda-vissza cserélgetni minden autónál úgy hogy pontos marad. 

2864974-20180630-VoDfYJ.jpg

 

Link to comment
Megosztás:

4 órája, L.Fazakas írta:

Az mit jelent, hogy "más skálázású"?
Egy amerikai kocsiban még elképzelem, hogy a sebességmérő mérföld/óra skálázású - a klasszikus európai km/órához képest, de!
A fordulatszám a világon mindenütt csak egyféle fordulat/perc (v. 1/min) szokott lenni. Szerintem tök mindegy, hogy mosógépben, kismotorban, vagy épp autóban van
(diesel avagy benzines).

A dízel 6000-ig, a benzines 7000-ig van skálázva (más a megengedett fordulatszám). Részemről csak annyi a probléma a dízeles számlappal, hogy nem tehetem be a sajátom helyére. Csalna a kijelzés és egyébként sem illene egy benzinesbe.

4 órája, L.Fazakas írta:

Hát ebben egyetértünk én sem vagyok az az "autóval odaugrom" tipus.
Egyszer a faluban az egyik rokon meghívott minket AMC edénybemutatóra (ebéddel egybekötve). Mi is, meg a sógoromék is tudtuk, hogy mindez persze ivással is jár, így eszünkbe se jutott odaautókázni, simán átsétáltunk tehát a falu tulsó végébe.
A rokon  még meghívott valami más rokonát is, aki tőle úgy nagyjából a harmadik-negyedik házban lakott (kb. 40-50 méter).
Ő bezzeg - a kis piros Hondájával - csak lazán oda virított.   Mi meg persze néztünk ... ez hülye?

Amikor a nagymamát, aki nem tud menni, el kell vinni az orvoshoz, utána hazahozni, akkor hiába árt az autónak, muszáj... Most már sokkal inkább zavar, hogy egy henger nem ment és hibakódjaim vannak. Első körben gyertyát cserélek. (Szombat délelőtt még talán kapnék gyertyakulcsot, ha nagyon gyors vagyok. Már úton van a profi kulcs, ha kibírja a 300 kilométeres utat, akkor ott kicserélem a gyertyát.) Ha nem gyertya, akkor még mi lehet?

Link to comment
Megosztás:

Srácok, van valakinek tapasztalata utángyártott elsős sárvédővel?

Anyagra, illesztésre, stb mennyire tér el a gyáritól?

Vajon mit érdemes venni? Új utángyártott 7000Ft körül kapható, használt gyári 5-15e Ft között mozog. Fényezést nem számolom, biztos hogy nem találok színben passzolót.

Link to comment
Megosztás:

7 órája, freddy_ írta:

Most már sokkal inkább zavar, hogy egy henger nem ment és hibakódjaim vannak.

Egyszer nálam is történt ilyesmi, amikor rövid időre történő beindítások után (ki kellett állni a garázsból valamiért, majd vissza) a következő indulásnál háromhengerezett, de ha jól emlékszem, egy gázfröccs "meggyógyította", és utána rendben működött. Aztán máskor menet közben fordult elő, hogy ledadogott a motor, leállítás és újraindítás után semmi probléma. Ezek időben távol estek egymástól, és már évek óta nem volt semmi ilyesmi. Bár nem csúcstechnika, de elég bonyolult rendszer, simán előfordulhat, hogy csak az ECU pillanatnyi elmezavaráról van szó, ahogy egy számítógép is "döccenhet" olykor-olykor, anélkül, hogy egyébként bármi baja lenne.

Nem azt mondom, hogy biztosan a te eseted is az enyémhez hasonló, csak azért írtam le, hogy tudjál róla, ilyesmi előfordulhat valódi probléma nélkül is, nem kell feltétlenül a legrosszabbtól tartani.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

6 órája, kobraCode írta:

Srácok, van valakinek tapasztalata utángyártott elsős sárvédővel?

Anyagra, illesztésre, stb mennyire tér el a gyáritól?

Vajon mit érdemes venni? Új utángyártott 7000Ft körül kapható, használt gyári 5-15e Ft között mozog. Fényezést nem számolom, biztos hogy nem találok színben passzolót.

Inkább egy jó állapotú bontott -gyári- bármilyen színű. Az passzolni/illeszkedni fog mindenhol és fényezés után tökéletes lesz. Meg mintha azt hallottam volna, hogy az utángyártottak nem kapnak olyan felületvédelmet mint anno a gyári, bár azért gondolom nem rohadna porrá pár éven belül, de az illeszkedés miatt a fentebb írtat javasolnám. Egyébként ennél gorombábbat is javítanak fényezés nélkül... Rengeteg cég foglakozik vele, egy a sok közül pl: http://www.lanczosauto.hu/index.php?modul=menupontok&kod=20

 

  • Köszi! 1
Link to comment
Megosztás:

9 órája, zotya975 írta:

Konkrétan a G astránál passzolom, de például nálam a diesel 6000-ig van skálázva a benzines 7000-ig a GSI 8000.ig,

Hááát - megmondom őszintén, nekem egy Astra G-m van, viszont én még sose néztem, a skálájában valójában meddig mér a fordulatszám-mérő műszer.

Link to comment
Megosztás:

20 perce, Janó32 írta:

Inkább egy jó állapotú bontott -gyári- bármilyen színű. Az passzolni/illeszkedni fog mindenhol és fényezés után tökéletes lesz. Meg mintha azt hallottam volna, hogy az utángyártottak nem kapnak olyan felületvédelmet mint anno a gyári, bár azért gondolom nem rohadna porrá pár éven belül, de az illeszkedés miatt a fentebb írtat javasolnám. Egyébként ennél gorombábbat is javítanak fényezés nélkül... Rengeteg cég foglakozik vele, egy a sok közül pl: http://www.lanczosauto.hu/index.php?modul=menupontok&kod=20

 

Úgy néz ki, talán lesz gyári színben passzoló. Kicsit én is tartottam az utángyártottól, épp ezért kérdeztem rá. Sajna az elemet mindenképp cserélni kell, meghajlott, elrepedt, fényezés lejött, egyszerűen nem éri meg javítani.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.