Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G tulajdonosok beszélgetnek erről-arról


uhuhu

Recommended Posts

56 perce, AstryG írta:

Műanyagnál a ragasztás zárt. A fém csonk meg biztos olyan mint az olajleeresztő is ahova kell egy gumi tömítés is. Ez kb olyan mint a termosztátnál. Nem gondoltam, hogy kelleni fog új bilincs mert a régi az új termosztáttal nem tud zárni. Ezért még egy hétig állt a kocsi és kicsepegett az 1 liter víz amit vettem hozzá feltölteni a szintet. Egy 50 forintos kis retek bilincs miatt. Az autószerelés csupa csupa szívás ha nincs tapasztalata az embernek.

A katalógus o-gyűrűt ír, a képen fémnek néz ki. Én voltam vaksi. Emiatt a 400 forintos tétel miatt rendelhetek mégegy csomagot.

Link to comment
Megosztás:

12 perce, Kukacka írta:

A hűtőrendszer tisztítása alatt nem tudom mit értesz. Ha azt, hogy apró műanyagokat fogsz kihorgászni sok km-nyi feltekert alu és réz lamellából, akkor ejteni is lehet nyugodtan. Ha valami beesett, akkor nagyon maximum bontod a kört, külső pumpa és elkezded egy szűrőn áttolni a vizet. De ez tipikusan az a dolog ami nem segít. Olyan, mint atom mocskos motorba az olajsár-eltávolító. Tökéletesen ki lehet vele nyírni minden mást is. Marad a bontás és takker.

Ha valaminek árthat a törmelék, az csak a vízpumpa. Én is arra jutottam, hogy áttolva akár két adag tisztítófolyadékot sincs semmi garancia, hogy bármi kijön. Még nem lett elindítva a motor, csak a vízpumpa érintett. Vízpumpa cserével indítottam volna, de egy rakás szerszám kellene hozzá, amelyek nem állnak rendelkezésre és egy jó nagy szívás lenne a szűk garázsban. A törmeléktől elmehet akár évekig is, persze nem kizárt, hogy hamar elkezd csöpögni. Elég valószínű, hogy a műanyagtörmelék a kiegyenlítő tartályban fel fog jönni a víz tetejére, mivel úszik rajta.

A hűtőrendszer tisztításnak csak megelőző jelleggel lenne értelme, mert még sosem volt megcsinálva. A leengedett fagyállós folyadékot hol lehet leadni? Ha kilónként 4 ezerért veszik át, mint veszélyes hulladékot, akkor 10-15 liter esetén ez felejtős. A szervizek mit csinálnak vele? Talán emiatt jobban járok, ha szervizben csináltatom meg.

Link to comment
Megosztás:

3 perce, freddy_ írta:

Ha valaminek árthat a törmelék, az csak a vízpumpa. Én is arra jutottam, hogy áttolva akár két adag tisztítófolyadékot sincs semmi garancia, hogy bármi kijön. Még nem lett elindítva a motor, csak a vízpumpa érintett. Vízpumpa cserével indítottam volna, de egy rakás szerszám kellene hozzá, amelyek nem állnak rendelkezésre és egy jó nagy szívás lenne a szűk garázsban. A törmeléktől elmehet akár évekig is, persze nem kizárt, hogy hamar elkezd csöpögni. Elég valószínű, hogy a műanyagtörmelék a kiegyenlítő tartályban fel fog jönni a víz tetejére, mivel úszik rajta.

A hűtőrendszer tisztításnak csak megelőző jelleggel lenne értelme, mert még sosem volt megcsinálva. A leengedett fagyállós folyadékot hol lehet leadni? Ha kilónként 4 ezerért veszik át, mint veszélyes hulladékot, akkor 10-15 liter esetén ez felejtős. A szervizek mit csinálnak vele? Talán emiatt jobban járok, ha szervizben csináltatom meg.

Nem a pumpát féltem. A gond inkább a "hol akad majd el?" részen van. Asztali konfigban nekem vízhűtésem van 10 éve legalább, autós radival. 4-5 éve küszködök vele, hogy tiszta legyen. Kiszedve, 5 liter nitrót is átküldtem már rajta. Még mindig szívok vele.

ilyet, hogy hűtőrendszer tisztítás még preventív jelleggel sem ismerek. Ha nem volt benne semmi nem oda való, akkor azon nincs mit tisztítani.

10-15 liter nem lesz, mivel olyan 5-6 liter max ami a hűtőben van, ebből olyan 3,5litert bírtam leengedni. Nyilván veszélyes hulladék, hogy ez hova megy, passzolom, öregem kiöntötte mire intéztem volna.

Link to comment
Megosztás:

1 óra, Kukacka írta:

Nem a pumpát féltem. A gond inkább a "hol akad majd el?" részen van. Asztali konfigban nekem vízhűtésem van 10 éve legalább, autós radival. 4-5 éve küszködök vele, hogy tiszta legyen. Kiszedve, 5 liter nitrót is átküldtem már rajta. Még mindig szívok vele.

ilyet, hogy hűtőrendszer tisztítás még preventív jelleggel sem ismerek. Ha nem volt benne semmi nem oda való, akkor azon nincs mit tisztítani.

10-15 liter nem lesz, mivel olyan 5-6 liter max ami a hűtőben van, ebből olyan 3,5litert bírtam leengedni. Nyilván veszélyes hulladék, hogy ez hova megy, passzolom, öregem kiöntötte mire intéztem volna.

Szerintem a hűtőrendszerben közel sincsenek olyan kis járatok mint például az olajjáratoknál, a hűtőben-radiátorban vannak a legkisebb csövek, ha elakadt valamelyikben azzal meg úgysem tudsz mit kezdeni, maximum ellenáramlással talán kinyomatod, de ugye azt sem tudod bent van-e .

Link to comment
Megosztás:

1 óra, Kukacka írta:

Nem a pumpát féltem. A gond inkább a "hol akad majd el?" részen van. Asztali konfigban nekem vízhűtésem van 10 éve legalább, autós radival. 4-5 éve küszködök vele, hogy tiszta legyen. Kiszedve, 5 liter nitrót is átküldtem már rajta. Még mindig szívok vele.

ilyet, hogy hűtőrendszer tisztítás még preventív jelleggel sem ismerek. Ha nem volt benne semmi nem oda való, akkor azon nincs mit tisztítani.

10-15 liter nem lesz, mivel olyan 5-6 liter max ami a hűtőben van, ebből olyan 3,5litert bírtam leengedni. Nyilván veszélyes hulladék, hogy ez hova megy, passzolom, öregem kiöntötte mire intéztem volna.

Egy pár szemcse a radiátorban fennakadva jelentősen rontja a hűtés minőségét? Miért kell annak annyira tisztának lennie? Talán nincs is benne, mert már felfelé kijött. Érdemes a gyanú miatt kiszedni a vízpumpát nehogy továbbmenjen a rendszer többi részébe? Akkora meló, hogy nem akarok ilyennek nekiállni, csak ha tényleg nagy vagy nehezen helyrehozható kárt csinálhatnak a bentmaradt szemcsék. Nincs olyan leengedő rész a rendszerben, mint az olajnál a leeresztő csavar?

Link to comment
Megosztás:

49 perce, zotya975 írta:

Szerintem a hűtőrendszerben közel sincsenek olyan kis járatok mint például az olajjáratoknál, a hűtőben-radiátorban vannak a legkisebb csövek, ha elakadt valamelyikben azzal meg úgysem tudsz mit kezdeni, maximum ellenáramlással talán kinyomatod, de ugye azt sem tudod bent van-e .

Fűtőradiról tudok hosszú éves beszámolókat. Agyrém. De nyilván autóban ennyire nem érzékeny a dolog, PC-hez azért neccesebb, mert a blokkok könnyebben koszolódnak.

33 perce, freddy_ írta:

Egy pár szemcse a radiátorban fennakadva jelentősen rontja a hűtés minőségét? Miért kell annak annyira tisztának lennie? Talán nincs is benne, mert már felfelé kijött. Érdemes a gyanú miatt kiszedni a vízpumpát nehogy továbbmenjen a rendszer többi részébe? Akkora meló, hogy nem akarok ilyennek nekiállni, csak ha tényleg nagy vagy nehezen helyrehozható kárt csinálhatnak a bentmaradt szemcsék. Nincs olyan leengedő rész a rendszerben, mint az olajnál a leeresztő csavar?

Attól függ mekkora az akkora és társaik. Talánokkal és tippekkel nehéz bármit kezdeni műszaki területen:)

Leengedő van, duda mellett, de azzal a víz max 2/3-a jön le, értelemszerűen a többi a rendszerben marad, radikban meg csövekben.

Link to comment
Megosztás:

5 perce, Kukacka írta:

Fűtőradiról tudok hosszú éves beszámolókat. Agyrém. De nyilván autóban ennyire nem érzékeny a dolog, PC-hez azért neccesebb, mert a blokkok könnyebben koszolódnak.

Attól függ mekkora az akkora és társaik. Talánokkal és tippekkel nehéz bármit kezdeni műszaki területen:)

Leengedő van, duda mellett, de azzal a víz max 2/3-a jön le, értelemszerűen a többi a rendszerben marad, radikban meg csövekben.

A vízhűtőt könnyen ki lehet venni, ha nem a klímahűtő mögött van, érdemes kiszedni és úgy átmosni a radiátort egy kicsit mókásabb, nem tudom nálatok mennyire hozzáférhetőek a csövei. 

Link to comment
Megosztás:

31 perce, Kukacka írta:

Attól függ mekkora az akkora és társaik. Talánokkal és tippekkel nehéz bármit kezdeni műszaki területen:)

Leengedő van, duda mellett, de azzal a víz max 2/3-a jön le, értelemszerűen a többi a rendszerben marad, radikban meg csövekben.

M8-as menetből származó keskeny darabok, hosszban tizedmillimétertől néhány milliméterig. A nagy része kijött, ha nem mind. Nemrég arról volt szó, hogy a hűtőfolyadék idővel elveszíti a korrózióvédelmi képességét, ezért ajánlatos cserélni. Ha kétharmada van cserélve, segít?

29 perce, zotya975 írta:

A vízhűtőt könnyen ki lehet venni, ha nem a klímahűtő mögött van, érdemes kiszedni és úgy átmosni a radiátort egy kicsit mókásabb, nem tudom nálatok mennyire hozzáférhetőek a csövei. 

Egyelőre csak a vízpumpában lehet bármilyen szennyeződés. Ha elindítom a motort, akkor megy máshova is. Melyik a nagyobb szívás, most, nehéz körülmények között kicserélni a vízpumpát vagy később radiátort tisztítani?

Link to comment
Megosztás:

36 perce, zotya975 írta:

A vízhűtőt könnyen ki lehet venni, ha nem a klímahűtő mögött van, érdemes kiszedni és úgy átmosni a radiátort egy kicsit mókásabb, nem tudom nálatok mennyire hozzáférhetőek a csövei. 

Nem vészes, ha valaki egy szívósort-légszűrőházat és akkut kivesz tálcástól gyakorlatilag mindenhez hozzáfér a blokkon. Ebből a szempontból hálás jószág. Nyáron kiderül, mert lesz szívósor-csere, teljesen kinyalom a motorteret meg tűzfalat is szigetelek. De nincs para, néztem nagyobb motoros változatokat, na ott vannak bajok.

Link to comment
Megosztás:

25 perce, freddy_ írta:

M8-as menetből származó keskeny darabok, hosszban tizedmillimétertől néhány milliméterig. A nagy része kijött, ha nem mind. Nemrég arról volt szó, hogy a hűtőfolyadék idővel elveszíti a korrózióvédelmi képességét, ezért ajánlatos cserélni. Ha kétharmada van cserélve, segít?

Egyelőre csak a vízpumpában lehet bármilyen szennyeződés. Ha elindítom a motort, akkor megy máshova is. Melyik a nagyobb szívás, most, nehéz körülmények között kicserélni a vízpumpát vagy később radiátort tisztítani?

Szerintem egyszerűbb a vízpumpa, de az való igaz, hogy garázs-akna ilyesmik nélkül az tényleg ingoványosabb terep. 1 lökös patenthez csak ha visszagondolok kellett egy kisebb arzenál anno, szóval lehet abba így nem ugrasztanálak bele. Ha elég kicsit akkor közlekedj aztán majd egyszer valahova elrakja magát:-)

Amúgy persze, segít ha frissül a dolog. Teljesen tényleg csak úgy lehetne, hogy kört bontani, kintről táplálni, áttolni ioncserélttel és majd utána ezt visszapótolni a fagyállóval. Körülményes, nyakamat ráteszem ezt a szerviz sem csinálja meg.

Link to comment
Megosztás:

2 órája, Kukacka írta:

Szerintem egyszerűbb a vízpumpa, de az való igaz, hogy garázs-akna ilyesmik nélkül az tényleg ingoványosabb terep. 1 lökös patenthez csak ha visszagondolok kellett egy kisebb arzenál anno, szóval lehet abba így nem ugrasztanálak bele. Ha elég kicsit akkor közlekedj aztán majd egyszer valahova elrakja magát:-)

Amúgy persze, segít ha frissül a dolog. Teljesen tényleg csak úgy lehetne, hogy kört bontani, kintről táplálni, áttolni ioncserélttel és majd utána ezt visszapótolni a fagyállóval. Körülményes, nyakamat ráteszem ezt a szerviz sem csinálja meg.

Egyik oldalon nem akarom kivenni a vízpumpát (szűk a garázs szerelni, a szerszámok tízezrekbe kerülnének, rosszul is elsülhet). A másik oldalon egy új radiátor 62 ezer forintba kerül, nem szeretném, ha eltömődne. Nemsokára haza kell utaznom (300km-es táv), biztos megoldás kell, mert ha útközben lesz valami, akkor nagyon ráfázom. A lakóhelyemen, mint írtam, nem tudok szerelni, tíz vagy százezreket lehúzhatnak rólam.

Link to comment
Megosztás:

52 perce, freddy_ írta:

Egyik oldalon nem akarom kivenni a vízpumpát (szűk a garázs szerelni, a szerszámok tízezrekbe kerülnének, rosszul is elsülhet). A másik oldalon egy új radiátor 62 ezer forintba kerül, nem szeretném, ha eltömődne. Nemsokára haza kell utaznom (300km-es táv), biztos megoldás kell, mert ha útközben lesz valami, akkor nagyon ráfázom. A lakóhelyemen, mint írtam, nem tudok szerelni, tíz vagy százezreket lehúzhatnak rólam.

Szerintem irtózatosan túlaggódod a dolgot... Ez egy G Astra, nem űrtechnika... Engedtet már le a fagyállót belőle x évesen? Tudnád mennyi lerakódás van a rendszerben. Ráadásul ha nagyon melegedne mert valami nem oké, azt úgyis látod a műszerfalon és akkor félreállsz és max ennyi de nem fog a világ darabjaira hullani. Láttál már szervizben pl hűtőcserét? Vagy amikor vízpumpát is cserélnek? A legtöbb szervizben (igen, márkaszervizben is láttam) alátesznek valami edényt (ráadásul abból sem mindig tisztát), az végigmossa a blokk/motor minden részét utána meg visszatöltik a rendszerbe mindenféle szűrés nélkül. Az a rengeteg autó amit az utakon látsz így kapott szervizt és mégis jönnek-mennek. Az új radiátor alatt a hűtőt érted? 62000Huf?! Aranyból van? Klímás autómba néhány hónapja cseréltek 30ért hűtőt (és cserélték a fagyállót amit én vittem), abból 10 a munkadíj és 20 volt a Nissens (az a cég meg elvileg tud egy s mást a hűtőrendszerekről). Hagyd így szerintem (mármint az új csonkkal). Töltsd fel a megfelelő hűtőfolyadékkal és mehetsz (csak eleinte gyakran ellenőrizd h minden rendben-e). 

  • Like 2
Link to comment
Megosztás:

16 perce, Janó32 írta:

Szerintem irtózatosan túlaggódod a dolgot... Ez egy G Astra, nem űrtechnika... Engedtet már le a fagyállót belőle x évesen? Tudnád mennyi lerakódás van a rendszerben. Ráadásul ha nagyon melegedne mert valami nem oké, azt úgyis látod a műszerfalon és akkor félreállsz és max ennyi de nem fog a világ darabjaira hullani. Láttál már szervizben pl hűtőcserét? Vagy amikor vízpumpát is cserélnek? A legtöbb szervizben (igen, márkaszervizben is láttam) alátesznek valami edényt (ráadásul abból sem mindig tisztát), az végigmossa a blokk/motor minden részét utána meg visszatöltik a rendszerbe mindenféle szűrés nélkül. Az a rengeteg autó amit az utakon látsz így kapott szervizt és mégis jönnek-mennek. Az új radiátor alatt a hűtőt érted? 62000Huf?! Aranyból van? Klímás autómba néhány hónapja cseréltek 30ért hűtőt (és cserélték a fagyállót amit én vittem), abból 10 a munkadíj és 20 volt a Nissens (az a cég meg elvileg tud egy s mást a hűtőrendszerekről). Hagyd így szerintem (mármint az új csonkkal). Töltsd fel a megfelelő hűtőfolyadékkal és mehetsz (csak eleinte gyakran ellenőrizd h minden rendben-e). 

Sejtettem, nem vitatom a túlaggódást. :) Talán bevett dolog szervizekben, hogy koszosan visszatöltik a hűtőfolyadékot, de azért nem szakszerű. Nem mindenki szereti, ha így bánnak az autójával. Ha az ügyfél megfizeti, lehetne abba friss anyagot is tölteni. A Cromax-nál néztem GM vízhűtőt (Z14XEP, légkondis), sajnos annyi.

Ahogy megjön a hiányzó tömítőgyűrű, összerakom, feltöltöm, bemelegítem, hogy kinyisson a termosztát, utántöltöm a tartályt. Remélem ennyi lesz.

Mi az álláspontod a hűtőfolyadék cserével? Kell vagy nem kell? (Ha visszatöltik a koszosat, mi értelme van a cserének?)

Link to comment
Megosztás:

8 órája, freddy_ írta:

Sejtettem, nem vitatom a túlaggódást. :) Talán bevett dolog szervizekben, hogy koszosan visszatöltik a hűtőfolyadékot, de azért nem szakszerű. Nem mindenki szereti, ha így bánnak az autójával. Ha az ügyfél megfizeti, lehetne abba friss anyagot is tölteni. A Cromax-nál néztem GM vízhűtőt (Z14XEP, légkondis), sajnos annyi.

Ahogy megjön a hiányzó tömítőgyűrű, összerakom, feltöltöm, bemelegítem, hogy kinyisson a termosztát, utántöltöm a tartályt. Remélem ennyi lesz.

Mi az álláspontod a hűtőfolyadék cserével? Kell vagy nem kell? (Ha visszatöltik a koszosat, mi értelme van a cserének?)

Bár nem engem kérdeztél, de cseréld le. Főleg már 10X éve nálad az autó és sosem volt cserélve. Illene ezt is ha nem is több de 4-5 évente cserélni.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

9 órája, Janó32 írta:

Szerintem irtózatosan túlaggódod a dolgot... Ez egy G Astra, nem űrtechnika... Engedtet már le a fagyállót belőle x évesen? Tudnád mennyi lerakódás van a rendszerben.

Annyi jutott még eszembe, hogy oldott szennyeződés nem okoz dugulást, ellentétben a szilárd, oldhatatlan darabkákkal. Vagy esetleg olyanra gondoltál?

1 órával ezelőtt, kobraCode írta:

Bár nem engem kérdeztél, de cseréld le. Főleg már 10X éve nálad az autó és sosem volt cserélve. Illene ezt is ha nem is több de 4-5 évente cserélni.

Te megcsináltad magadnak vagy elvitted szerelőhöz? Mennyi a feltöltési mennyiség (mennyi fagyállót kell vennem)? Nincs véletlenül leírásod a műveletről?

Fagyállóhoz fagyáspont mérőt tudnátok ajánlani?

Link to comment
Megosztás:

10 órája, freddy_ írta:

Sejtettem, nem vitatom a túlaggódást. :) Talán bevett dolog szervizekben, hogy koszosan visszatöltik a hűtőfolyadékot, de azért nem szakszerű. Nem mindenki szereti, ha így bánnak az autójával. Ha az ügyfél megfizeti, lehetne abba friss anyagot is tölteni. A Cromax-nál néztem GM vízhűtőt (Z14XEP, légkondis), sajnos annyi.

Ahogy megjön a hiányzó tömítőgyűrű, összerakom, feltöltöm, bemelegítem, hogy kinyisson a termosztát, utántöltöm a tartályt. Remélem ennyi lesz.

Mi az álláspontod a hűtőfolyadék cserével? Kell vagy nem kell? (Ha visszatöltik a koszosat, mi értelme van a cserének?)

Ez nem az a világ, hogy az ügyfél a pénzéért mit várhat... Találhatsz profin szerelő garázs szerelőt, meg nyomorultul tákoló szakszervizt is. A fillérb.szás mindenhol megy, hol mekkora mértékben. Az, hogy az ügyfélnek ez hosszútávon jó-e, pont magasról tesznek rá 10-ből 8 helyen. Ezért próbálok keresni valaki olyat aki szervizben, melózik de otthon is vállal melót és jól dolgozik. Talán meg is találtam, de majd 1 hónapos a várólista mert annyian vinnék hozzá a mindenféle autóikat. egyébként minek ragaszkodnál a 3x annyiba kerülő gyári hűtőhöz? szerintem a minősége 3x jobb mint mondjuk egy Nissens-é? Ebben még nincs benne fél éve így nem tudok nyilatkozni., de előző Astra-ban a Nissens 5 évig jól teljesített utána meg már eladtam az autót.. 

19 perce, freddy_ írta:

Annyi jutott még eszembe, hogy oldott szennyeződés nem okoz dugulást, ellentétben a szilárd, oldhatatlan darabkákkal. Vagy esetleg olyanra gondoltál?

Te megcsináltad magadnak vagy elvitted szerelőhöz? Mennyi a feltöltési mennyiség (mennyi fagyállót kell vennem)? Nincs véletlenül leírásod a műveletről?

Fagyállóhoz fagyáspont mérőt tudnátok ajánlani?

A hűtőrendszerben rengetek szilárd szemcse is kering, emiatt is kopik a vízpumpa lapátja, meg a kavítációs hatás is rásegíthet. Abból nem lesz baj, cserélj fagyállót. Nem kell neked ellenőrizni, majd a köv tankolásnál a kutas megmérni Neked ha szépen megkéred, neki lesz hozzá megfelelő minőségű cucca. Meg aztán ha a folyadékot úgy kevered hogy a matek szerint biztosan -40 fok-ot tud, akkor azzal nem lehet baj. (A leengedett meg kitűnő gyomirtó de ésszel kell használni.) Mivel hűtőt cseréltek, így egy lépesben cseréltettem a fagyállót Mannol félére. 

2 órája, toma2105 írta:

Sziasztok!

Egy Németországból behozott, Magyar kereskedőtől vásárolt autó elő életét, hogy lehet lekérdezni?

Ennek itthon utána lehet nézni?

 

Hát elvileg sehogy. Max ha megvan a szervizkönyve és a benne látható pecséten lévő szervizt megkeresed telefonon vagy emailben. Ha szerencséd van akkor visszaigazolja feléd a pecsétek valódiságát. Ha még szervizkönyv sincs, akkor kb ennyi. Ha megvan hogy hol volt biztosítva akkor a biztosító is adhat kártörténetit de ez nagyon bonyolult mert ugyebár nem tudod majd a kötvény adatait így nem adnak róla információt. Egyébként a nagyobb szervizeknél legtöbbször ott is az van mint nálunk, hogy csak annak adják ki az adatot akinek a neve náluk a rendszerben mentve van (mint megrendelő a munkalapon mint tulaj). 

  • Like 1
  • Köszi! 1
Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, Janó32 írta:

Ez nem az a világ, hogy az ügyfél a pénzéért mit várhat... Találhatsz profin szerelő garázs szerelőt, meg nyomorultul tákoló szakszervizt is. A fillérb.szás mindenhol megy, hol mekkora mértékben. Az, hogy az ügyfélnek ez hosszútávon jó-e, pont magasról tesznek rá 10-ből 8 helyen. Ezért próbálok keresni valaki olyat aki szervizben, melózik de otthon is vállal melót és jól dolgozik. Talán meg is találtam, de majd 1 hónapos a várólista mert annyian vinnék hozzá a mindenféle autóikat. egyébként minek ragaszkodnál a 3x annyiba kerülő gyári hűtőhöz? szerintem a minősége 3x jobb mint mondjuk egy Nissens-é? Ebben még nincs benne fél éve így nem tudok nyilatkozni., de előző Astra-ban a Nissens 5 évig jól teljesített utána meg már eladtam az autót.. 

Amit leírsz, sajnos megtanultam a saját bőrömön négy márkaszervizzel, ahol eddig járt az autó. Ha tudna valaki egy megbízható szerelőt Pécs vagy Sopron környékén, nagyon megköszönném. Sajnos Sopron még rosszabb. Ismerőseim melegen tanácsolnak el egyik szerviztől a másik után (hacsak nem keresem magamnak a bajt) és a saját tapasztalatom is ez. Nem szeretnék autószereléssel foglalkozni, de nem bírom elviselni, hogy egyik "szerelő" a másik után teszi tönkre a gyári állapotú alkatrészeket az autón, amihez csak hozzányúl. Nem az autó típusáról vagy a koráról van szó, vadonat új Insignia-t is ugyanúgy szerelnek.

Egyelőre még szó sincs radiátor cseréről, csak megnéztem az árát a gyárinak. Azért vigyázni kell, vannak rémtörténetek az utángyártott alkatrészekkel... Ha mégis erre kerülne a sor, akkor meg fogom nézni a Nissens márkát.

1 órával ezelőtt, Janó32 írta:

A hűtőrendszerben rengetek szilárd szemcse is kering, emiatt is kopik a vízpumpa lapátja, meg a kavítációs hatás is rásegíthet. Abból nem lesz baj, cserélj fagyállót. Nem kell neked ellenőrizni, majd a köv tankolásnál a kutas megmérni Neked ha szépen megkéred, neki lesz hozzá megfelelő minőségű cucca. Meg aztán ha a folyadékot úgy kevered hogy a matek szerint biztosan -40 fok-ot tud, akkor azzal nem lehet baj. (A leengedett meg kitűnő gyomirtó de ésszel kell használni.) Mivel hűtőt cseréltek, így egy lépesben cseréltettem a fagyállót Mannol félére.

Nem tudtam a szilárd szemcsékről. Miről válik le? Mint korábban írtam, egy ismerősnek csöpögni kezdett 120 ezer kilométernél (Daewoo) karosszéria munka után. Szétszedték a vízpumpát, karcos volt, valami törmelék belekerült. Egyébként ez a műanyag elvileg úszik vízen és a vízpumpából először a tartályba megy, feltehetően ott is marad. Szóval most már biztos, hogy nem veszem le a vízpumpát és nem bontok meg semmit a törmelék eltávolítása miatt, túlzás lenne.

Most rendelek fagyállót (gyorsan el kell döntenem, különben késik a csomag) és GM-et akartam. Hány liter fog kelleni belőle? Mannol szerintem nincs a Cromax-ban.
+Szerk.: Rendeltem 3 liter GM fagyállót (van még egy fél literem itthon), minőségre és mennyiségre remélem elég lesz. Egyébként Enos-t ajánlottak.

Nemrég írtam a fagyálló egészségkárosító hatásairól. A talaj nem köti meg. Én tuti nem locsolnám ki gyomirtóként, egyébként is ellenzem a gyomirtást. Akármibe kerül, leadom ott, ahol átveszik a legkevesebbért.
+Szerk.: Utánajártam. A Biokom évente 3kg-ot átvesz. Kimondottan hulladék kezelő cég 180 Ft+ÁFA áron veszi át kilóját.

Link to comment
Megosztás:

1 óra, freddy_ írta:

Amit leírsz, sajnos megtanultam a saját bőrömön négy márkaszervizzel, ahol eddig járt az autó. Ha tudna valaki egy megbízható szerelőt Pécs vagy Sopron környékén, nagyon megköszönném. Sajnos Sopron még rosszabb. Ismerőseim melegen tanácsolnak el egyik szerviztől a másik után (hacsak nem keresem magamnak a bajt) és a saját tapasztalatom is ez. Nem szeretnék autószereléssel foglalkozni, de nem bírom elviselni, hogy egyik "szerelő" a másik után teszi tönkre a gyári állapotú alkatrészeket az autón, amihez csak hozzányúl. Nem az autó típusáról vagy a koráról van szó, vadonat új Insignia-t is ugyanúgy szerelnek.

Egyelőre még szó sincs radiátor cseréről, csak megnéztem az árát a gyárinak. Azért vigyázni kell, vannak rémtörténetek az utángyártott alkatrészekkel... Ha mégis erre kerülne a sor, akkor meg fogom nézni a Nissens márkát.

Nem tudtam a szilárd szemcsékről. Miről válik le? Mint korábban írtam, egy ismerősnek csöpögni kezdett 120 ezer kilométernél (Daewoo) karosszéria munka után. Szétszedték a vízpumpát, karcos volt, valami törmelék belekerült. Egyébként ez a műanyag elvileg úszik vízen és a vízpumpából először a tartályba megy, feltehetően ott is marad. Szóval most már biztos, hogy nem veszem le a vízpumpát és nem bontok meg semmit a törmelék eltávolítása miatt, túlzás lenne.

Most rendelek fagyállót (gyorsan el kell döntenem, különben késik a csomag) és GM-et akartam. Hány liter fog kelleni belőle? Mannol szerintem nincs a Cromax-ban.
+Szerk.: Rendeltem 3 liter GM fagyállót (van még egy fél literem itthon), minőségre és mennyiségre remélem elég lesz. Egyébként Enos-t ajánlottak.

Nemrég írtam a fagyálló egészségkárosító hatásairól. A talaj nem köti meg. Én tuti nem locsolnám ki gyomirtóként, egyébként is ellenzem a gyomirtást. Akármibe kerül, leadom ott, ahol átveszik a legkevesebbért.
+Szerk.: Utánajártam. A Biokom évente 3kg-ot átvesz. Kimondottan hulladék kezelő cég 180 Ft+ÁFA áron veszi át kilóját.

Feltételezem nem dolgoztál még autóiparban... Előző munkahelyemen több gyártósor úgy gyártott szériát, hogy más-más vevőt szolgált ki. Értsd: délelőttös műszak amit gyártott Valeo-s dobozba tette, a délutános TRW-be, az éjszakás valami kevésbé ismert névbe és a hétvégi extra műszak készítette spare parts-ként egy másik dobozba. A beszállítói oldallal én foglalkoztam, tehát biztosra veheted hogy az összes alapanyag egyazon beszállítótól érkezett ua alapanyagból és specifikációk alapján. Kis differenciák voltak, de ezek nem voltak semmilyen hatással a termékre (pl az egyik háza tamponfestett szép logo-val és egyéb feliratokkal ameddig a noname kategória háza natúr de ua ház. Szóval közel se hidd, hogy esetleg egy GM dobozban akár nem egy Nissens-es találkozol 3x annyi pénzért, de lehet hogy Valeo vagy épp Denso termék vagy bármi más... A globalizált gyártás öröme ez (is). Egy a lényeg, léteik jó minőségű utángyártott és szar minőségű gyári alkatrész is, de pl létezik vacak minőségű elvileg prémiumtermékek is. 

Én ezt vettem, család másik kocsijába is ezt tettük (5l-5,6kg és kell hozzá némi deszt-víz is): https://alkatreszek.hu/mannol_af12_5l_ko

A hűtőfolyadék is lebegtet, hiszen a leváló lerakódások úsznak benne, a motorban belül történnek korróziós folyamatok, nagy hőterhelés és nagy hőingadozás is. Persze itt nem feltétlenül nagy szemcsékre kell gondolni. 

A garázs előtti placc egy kb 20+20m2 a feljáróval együtt, nagyjából 6-8-10cm-es fehér dolomit borítja. mindenféle gaz szeret benne néha tábort venni és ha nem az elején kezeled beleőrülsz a gyomtalanításba. lIyenkor fagyálló kell egy kis spricnibe és azzal lefújod és két nap alatt kiszárad. Ettől nem hinném hogy a talajba jelentős mennyiség kerülne, ezt a mennyiséget az eső előbb hígítja fel mintsem a talajba mosná. Persze nem természetes anyag és biztosan nem a legegészségesebb de a többi gyomirtó sem hinném hogy barátibb a környezetre nézve...  

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

3 órája, freddy_ írta:

Te megcsináltad magadnak vagy elvitted szerelőhöz? Mennyi a feltöltési mennyiség (mennyi fagyállót kell vennem)? Nincs véletlenül leírásod a műveletről?

Fagyállóhoz fagyáspont mérőt tudnátok ajánlani?

Szerelővel csináltattam, vezérlés cserekor ugye nálam kell cserélni a vízmumpát is, így adott volt a hűtőfolyadék csere is...

Amúgy nem nagy történet, nálam nincs leengedője a radiátoron, így a legalsó viízcsövet kell róla lehúzni és kifolyik a cucc, már ami kijön. Mert mindig marad valamennyi a rendszerben. Pontos mennyiséget nem tudom, de 5,5-6L körül kellett bele ha klímás a gép.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

4 órája, Janó32 írta:

Feltételezem nem dolgoztál még autóiparban... Előző munkahelyemen több gyártósor úgy gyártott szériát, hogy más-más vevőt szolgált ki. Értsd: délelőttös műszak amit gyártott Valeo-s dobozba tette, a délutános TRW-be, az éjszakás valami kevésbé ismert névbe és a hétvégi extra műszak készítette spare parts-ként egy másik dobozba. A beszállítói oldallal én foglalkoztam, tehát biztosra veheted hogy az összes alapanyag egyazon beszállítótól érkezett ua alapanyagból és specifikációk alapján. Kis differenciák voltak, de ezek nem voltak semmilyen hatással a termékre (pl az egyik háza tamponfestett szép logo-val és egyéb feliratokkal ameddig a noname kategória háza natúr de ua ház. Szóval közel se hidd, hogy esetleg egy GM dobozban akár nem egy Nissens-es találkozol 3x annyi pénzért, de lehet hogy Valeo vagy épp Denso termék vagy bármi más... A globalizált gyártás öröme ez (is). Egy a lényeg, léteik jó minőségű utángyártott és szar minőségű gyári alkatrész is, de pl létezik vacak minőségű elvileg prémiumtermékek is. 

Én ezt vettem, család másik kocsijába is ezt tettük (5l-5,6kg és kell hozzá némi deszt-víz is): https://alkatreszek.hu/mannol_af12_5l_ko

A hűtőfolyadék is lebegtet, hiszen a leváló lerakódások úsznak benne, a motorban belül történnek korróziós folyamatok, nagy hőterhelés és nagy hőingadozás is. Persze itt nem feltétlenül nagy szemcsékre kell gondolni. 

A garázs előtti placc egy kb 20+20m2 a feljáróval együtt, nagyjából 6-8-10cm-es fehér dolomit borítja. mindenféle gaz szeret benne néha tábort venni és ha nem az elején kezeled beleőrülsz a gyomtalanításba. lIyenkor fagyálló kell egy kis spricnibe és azzal lefújod és két nap alatt kiszárad. Ettől nem hinném hogy a talajba jelentős mennyiség kerülne, ezt a mennyiséget az eső előbb hígítja fel mintsem a talajba mosná. Persze nem természetes anyag és biztosan nem a legegészségesebb de a többi gyomirtó sem hinném hogy barátibb a környezetre nézve...  

Autóiparban nem dolgoztam. Elektronikai és telefon gyárban már dolgoztam, ugyanazon terméket csak egy megrendelőnek gyártottak. Ez 20 éve volt.

Az előző munkahelyeden tapasztalt gyártásmód épült be a köztudatba és emiatt sokan azt mondják, hogy minden ugyanaz, csak más cimke kerül rá. Talán autóiparban vagy gépgyártásban jobban érvényesül, de nagy általánosságban nézve erősen a ló túloldala. Rendben van, hogy van olyan is, amit leírtál. A fojtószelep Bosch-ként 90, GM Bosch-ként (ugyanazzal a cikkszámmal) 290. Sok ilyen lehet az autóban. Kevésbé neves gyártók (vagy nevezhetjük őket bérgyártatóknak) esetén előfordulhat, hogy "más" minőségben adják le a megrendelést és a gyárban osztályoznak. Másrészt több gyártósor is lehet, akár a világ különböző pontjain, eltérő gyártáskultúrával (pl. bérgyártatás). Harmadrészt az utángyártott alkatrész lehet egy gyenge minőségű koppintás is, amelynek köze sincs az eredetihez. Abban is egyetértek, hogy GM-ként háromszor annyiért lehet háromszor rosszabb minőségű terméket venni, mint egy jól sikerült utángyártott termék. Az autóba eredetileg beszerelt alkatrészek és amit utólag megkapsz GM-ként valószínűleg közel sem ugyanaz a minőség. Ugyanezt írtad le, csak másképp. Ki tud ezen kiigazodni? Alacsony összegnél nem gondolkodom rajta, GM legyen-e vagy más. Egyébként marad az informálódás, fórumon kérdezés vagy a bontó.

A Cromax-ban nem volt Mannol, több helyről rendelve már nem olyan gazdaságos a beszerzés. Kézben sem móka cipelni. Az autóval akkor állok ki a garázsból, amikor végeztem a fagyállócserével. Talán majd legközelebb kipróbálom.

A műanyagtörmelék viszonylag nagy, ha ez elakad egy szűkebb helyen a radiátorban, akkor nem valószínű, hogy tovább tud menni. Nem tudom hány járata van a radiátornak, milyen mértékben fogja vissza a hűtés minőségét, ha egy-egy járat eltömődik. De akkor sem veszem ki a vízpumpát, semmi értelme. Remélem a kiegyenlítő tartályban fog landolni, ha maradt benne valami.

Hallottam, hogy lehet kapni olyan gyomirtót, amely nem szennyezi be a talajt, levélről szívódik fel. Nem gondolom, hogy drágább lenne, mint a fagyálló. A fagyállóra értve az a baj, hogy a bogarakat is lefújod (vagy belemennek), azokat elfogyasztja más állat (madár), amelyik szintén megbetegszik. Nem jó a méreg a környezetnek.

Link to comment
Megosztás:

4 órája, kobraCode írta:

Szerelővel csináltattam, vezérlés cserekor ugye nálam kell cserélni a vízmumpát is, így adott volt a hűtőfolyadék csere is...

Amúgy nem nagy történet, nálam nincs leengedője a radiátoron, így a legalsó viízcsövet kell róla lehúzni és kifolyik a cucc, már ami kijön. Mert mindig marad valamennyi a rendszerben. Pontos mennyiséget nem tudom, de 5,5-6L körül kellett bele ha klímás a gép.

A legalsó vízcső kényelmesen elérhető felülről vagy az autó megemelése (és akna) nélkül? Két 20-25cm magas rámpa segítene?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Plasti dip -es bevonattal kapcsolatban mi a tapasztalat? Mennyire tartós? Mennyire lehet könnyen tisztítani? Mennyire tartja meg a kinézetét (tehát mondjuk frissen tényleg olyan jól néz ki, mint amiket a neten lehet látni, de milyen lesz több év múlva?) Kb. mennyiből lehet a teljes autót illetve 1-1 elemet lefújni/lefújatni?

Az autó elején lassan nincs már a gyári fényezésből a kavicsoknak és az előző tulajnak köszönhetően és a többi részen is borzalmasan néz ki, viszont elméletileg (lévén tapasztalatom nincs) ez a Plasti dip se tűnik rossz alternatívának.

 

Köszönöm

Link to comment
Megosztás:

56 perce, nzozz írta:

Sziasztok!

Plasti dip -es bevonattal kapcsolatban mi a tapasztalat? Mennyire tartós? Mennyire lehet könnyen tisztítani? Mennyire tartja meg a kinézetét (tehát mondjuk frissen tényleg olyan jól néz ki, mint amiket a neten lehet látni, de milyen lesz több év múlva?) Kb. mennyiből lehet a teljes autót illetve 1-1 elemet lefújni/lefújatni?

Az autó elején lassan nincs már a gyári fényezésből a kavicsoknak és az előző tulajnak köszönhetően és a többi részen is borzalmasan néz ki, viszont elméletileg (lévén tapasztalatom nincs) ez a Plasti dip se tűnik rossz alternatívának.

 

Köszönöm

Tisztítani még nem próbáltam komolyabban itt sok a por csak koptatnám. Viszont ha megkapja a lakkot 4 rétegben akkor szerintem eléggé ellenálló lesz. Abból van matt és fényes is lehet választani. Az egész kocsira a mennyiség? Én a rácsot meg a lökös közepét fújtam vele 4 rétegben 400ml-ből, még maradt. Egész testre több literrel számolj úgy 4el biztosan.

kepatmeretezes_hu_img_20180611_184753.jp

Szerintem szép felületet ad és ha van kézügyesség az embernek fel tudja fújni maga is. Vagy ha már gyakorolt festékszóróval párszor. Amúgy ez a gyatra állapotú fényezés ismerős sajnos. Életem is van sérülés rendesen.

Link to comment
Megosztás:

6 órája, Janó32 írta:

Feltételezem nem dolgoztál még autóiparban... Előző munkahelyemen több gyártósor úgy gyártott szériát, hogy más-más vevőt szolgált ki. Értsd: délelőttös műszak amit gyártott Valeo-s dobozba tette, a délutános TRW-be, az éjszakás valami kevésbé ismert névbe és a hétvégi extra műszak készítette spare parts-ként egy másik dobozba. A beszállítói oldallal én foglalkoztam, tehát biztosra veheted hogy az összes alapanyag egyazon beszállítótól érkezett ua alapanyagból és specifikációk alapján. Kis differenciák voltak, de ezek nem voltak semmilyen hatással a termékre (pl az egyik háza tamponfestett szép logo-val és egyéb feliratokkal ameddig a noname kategória háza natúr de ua ház. Szóval közel se hidd, hogy esetleg egy GM dobozban akár nem egy Nissens-es találkozol 3x annyi pénzért, de lehet hogy Valeo vagy épp Denso termék vagy bármi más... A globalizált gyártás öröme ez (is). Egy a lényeg, léteik jó minőségű utángyártott és szar minőségű gyári alkatrész is, de pl létezik vacak minőségű elvileg prémiumtermékek is. 

Én ezt vettem, család másik kocsijába is ezt tettük (5l-5,6kg és kell hozzá némi deszt-víz is): https://alkatreszek.hu/mannol_af12_5l_ko

A hűtőfolyadék is lebegtet, hiszen a leváló lerakódások úsznak benne, a motorban belül történnek korróziós folyamatok, nagy hőterhelés és nagy hőingadozás is. Persze itt nem feltétlenül nagy szemcsékre kell gondolni. 

A garázs előtti placc egy kb 20+20m2 a feljáróval együtt, nagyjából 6-8-10cm-es fehér dolomit borítja. mindenféle gaz szeret benne néha tábort venni és ha nem az elején kezeled beleőrülsz a gyomtalanításba. lIyenkor fagyálló kell egy kis spricnibe és azzal lefújod és két nap alatt kiszárad. Ettől nem hinném hogy a talajba jelentős mennyiség kerülne, ezt a mennyiséget az eső előbb hígítja fel mintsem a talajba mosná. Persze nem természetes anyag és biztosan nem a legegészségesebb de a többi gyomirtó sem hinném hogy barátibb a környezetre nézve...  

Disznóperzselő? 

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.