Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G tulajdonosok beszélgetnek erről-arról


uhuhu

Recommended Posts

A helyén nem. Ki kell venni a középkonzolból (befelé a műszerfal felé tolni, 4db erős kapocs fogja a négy sarkán), de nem kell lekötni róla a bowdeneket meg a stekkert ha arra gondolsz. Bár ha már odáig eljutottál hogy kint a konzol és kivetted belőle a fűtéskapcsolót, akkor ez már csak plusz 5 perc....

  • Köszi! 1
Link to comment
Megosztás:

Nemrég vettem vadi új világításkapcsolót. Kivettem, visszaraktam. Azóta főleg a holtjátékában recseg-nyikorog, mintha homok lenne benne vagy eltört darabkák. Eddig élesen fordult, most rugalmas érzés, amikor elkezd fordulni. Talán azért lehet, mert valamennyire meghúztam kiszereléskor? Az eredeti világításkapcsolóját sokszor vettem ki és semmi baja, ezt is többször... 37 ezer forintba került és fél éves. Garancia lehet erre beépítési számla nélkül? Vagy szedjem szét? Láttatok már hasonlót? Működik, de nem tetszik ez így. Nagyon nem akarnék újat venni helyette...

Szerk.: 3 hónapos a kapcsoló. El kell vinnem egy Opel szervizbe megmutatni. Ők döntik el, hogy lesz-e rá garancia.

Link to comment
Megosztás:

Van arra bármi esély hogy az első szélvédő melletti műanyag lécnek az alsó törött patentjét kicserélhessem anélkül hogy a felső patentokat fel kelljen pattintani?

Pontosabban:

- ki lehet feszegetni a léc alját a helyéről (a sárvédő lemez teteje alól) anélkül hogy eltörjön?
- fel lehet feszíteni annyira az alját hogy oda férjek az alsó patenthez, de közben ne törjem el a középső patentot?

Maga a léc alul lifeg mert az alsó patent törött, annyira el is tudom emelni hogy látom hogy melyik része törött a patentnak, csak a léc vége a sárvédő alá megy tehát nem tudom elemelni annyira hogy kicserélhessem a patentot, feszegetni meg nem akarom feleslegesen. Csak az alsó patent törött, nem akarnám amiatt eltörni a többit is, ezért kérdezem.

Link to comment
Megosztás:

9 órája, nyolc8 írta:

Van arra bármi esély hogy az első szélvédő melletti műanyag lécnek az alsó törött patentjét kicserélhessem anélkül hogy a felső patentokat fel kelljen pattintani?

Pontosabban:

- ki lehet feszegetni a léc alját a helyéről (a sárvédő lemez teteje alól) anélkül hogy eltörjön?
- fel lehet feszíteni annyira az alját hogy oda férjek az alsó patenthez, de közben ne törjem el a középső patentot?

Maga a léc alul lifeg mert az alsó patent törött, annyira el is tudom emelni hogy látom hogy melyik része törött a patentnak, csak a léc vége a sárvédő alá megy tehát nem tudom elemelni annyira hogy kicserélhessem a patentot, feszegetni meg nem akarom feleslegesen. Csak az alsó patent törött, nem akarnám amiatt eltörni a többit is, ezért kérdezem.

Nemrég volt róla szó, nem emlékszem melyik témában. Szerintem nem úszod meg, hogy a tetőlécig leszedd minimum és arról volt szó (fórumtárs által), hogy onnan már könnyen megy a maradék (komplett leszedheted a lécet). Nem árt kitisztítani alatta, az enyém alá most néztem be nemrég, durván koszos. Ha gyári patentok, talán nem törik el, vagy a nagy része nem. Különböző patentok vannak a szélvédőnél. Nálad elvileg alul 5-ös, felül 6-osok. Én a helyükre csak pont ezeket tenném, még akkor is ha nehéz szerezni vagy rábeszélnek, hogy jó lesz a másik fajta is (persze, csak utána szedd szét). Megpróbálhatod, hogy csak valamennyit veszel meg belőlük törés esetére, nem az összeset.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. 
Járt már valaki úgy hogy a műszerfalon, minden, például víz, fordulatszám, kilóméter, üzemanyag, ha meleg a kocsi, nem működik! :) 
Ma reggel 04 órakor mentem vele, minden szuper, de mikor már meleg volt a kocsi, le állítom, és ujjra indítom, már nem csinál semmit,,, vagy is annyi van mindig, hogy az 
üzemanyag mutató, az lent a piros vonalnál reszket, de semmi más. 

Link to comment
Megosztás:

8 órája, freddy_ írta:

Nemrég volt róla szó, nem emlékszem melyik témában. Szerintem nem úszod meg, hogy a tetőlécig leszedd minimum és arról volt szó (fórumtárs által), hogy onnan már könnyen megy a maradék (komplett leszedheted a lécet). Nem árt kitisztítani alatta, az enyém alá most néztem be nemrég, durván koszos. Ha gyári patentok, talán nem törik el, vagy a nagy része nem. Különböző patentok vannak a szélvédőnél. Nálad elvileg alul 5-ös, felül 6-osok. Én a helyükre csak pont ezeket tenném, még akkor is ha nehéz szerezni vagy rábeszélnek, hogy jó lesz a másik fajta is (persze, csak utána szedd szét). Megpróbálhatod, hogy csak valamennyit veszel meg belőlük törés esetére, nem az összeset.

Köszi, hát elvileg kivan tisztítva mert szélvédő csere volt, de azután a törött patenttel rakták össze... (de ingyen cserélték a szélvédőt, és maga a szélvédő is ingyen volt, szóval azért hibáztatni nehezen tudom őket)

Na de kaptam ingyen vagy 6 darab patentot is, de sajnos csak az alulra valót, így remélem a felsőket nem töröm el mikor leszedem...

Link to comment
Megosztás:

4 órája, nyolc8 írta:

Köszi, hát elvileg kivan tisztítva mert szélvédő csere volt, de azután a törött patenttel rakták össze... (de ingyen cserélték a szélvédőt, és maga a szélvédő is ingyen volt, szóval azért hibáztatni nehezen tudom őket)

Na de kaptam ingyen vagy 6 darab patentot is, de sajnos csak az alulra valót, így remélem a felsőket nem töröm el mikor leszedem...

Ha megnézed a képet az alsó 6db nem egyforma, két féle van.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! 

Elköltöztünk, így a megbízható és profi szerelőm sajnos nagyon messze van :(

Kérlek benneteket, segítsetek, aki tudna megbízható, hozzáértő és tisztességes szakit ajánlani Göd és környékén (Dunakeszi, Fót, de akár Vác vagy Pest is, de bárhol, nem 200km-re), az kérném szépen írjon, akár privátban is. Olyan kellene, aki nem teljes áron számláz Unix árakat, tehát normál áron dolgozik, nem a valós alkatrész ár dupláján, vagy vihetem én az alkatrészt, de akkor nem számol háromszoros díjjal (vagyis tisztességes, olyan, akihez sok-sok éven át vinném a két autót). 

Ahol voltam eddig, az mind vicc. Alkatrész=több, mint a normál ár duplája, munkadìj is rengeteg. 

Link to comment
Megosztás:

1 óra, kukori írta:

Sziasztok! 

Elköltöztünk, így a megbízható és profi szerelőm sajnos nagyon messze van :(

Kérlek benneteket, segítsetek, aki tudna megbízható, hozzáértő és tisztességes szakit ajánlani Göd és környékén (Dunakeszi, Fót, de akár Vác vagy Pest is, de bárhol, nem 200km-re), az kérném szépen írjon, akár privátban is. Olyan kellene, aki nem teljes áron számláz Unix árakat, tehát normál áron dolgozik, nem a valós alkatrész ár dupláján, vagy vihetem én az alkatrészt, de akkor nem számol háromszoros díjjal (vagyis tisztességes, olyan, akihez sok-sok éven át vinném a két autót). 

Ahol voltam eddig, az mind vicc. Alkatrész=több, mint a normál ár duplája, munkadìj is rengeteg. 

Tudod az van, hogy a fővároshoz közel költöztél. Ahol a bérszínvonal magas, ott a szolgáltatások (és minden más) lényegesen drágább. Tehát a fővárosban és vonzáskörzetében nem fognak annyiért autót javítani (sem) mint mondjuk egy kis Bakonyi település autószerelő mestere (de írhattam volna bármi kisebb települést ahol az emberek jövedelmi szintje nem olyan mint a top megyékben/városokban). Azért is a Bakonyi szakit hoztam fel, mert anno 2012-ben a jó öreg F-en kellett hátsó íveket és külső küszöböket cserélni, Székesfehérváron meg környékén el sem vállalták, mondván, nem tudok és nem is akarok annyit fizetni mint amennyiért a kocsi alá küld néhány napra a szerviz pár szerelőt. Aki mondott is ajánlatot direkt olyat, hogy az autó piaci értékével versenyzett. Elvittem egy 50km-re lévő Bakonyi városkába, a helyi aranykezű lakatos 3 hét alatt (egyedül ez volt a negatívum, meló mellett csinálta) mindent cserélt, amit talált még pluszba javított, teljes fényezés és összepolírozás, teljes alváz meg üreg védelem 80 ezerért. Ennyiért nálunk max 2 elemet ha fényeztek volna és slussz-passz. Sajnos ott a környékbe max háznál dolgozó embert ha találsz aki olcsóbb lesz, de ő sem annyiért mint vidéken. Ez sajnos így működik. 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

2 órája, Janó32 írta:

Tudod az van, hogy a fővároshoz közel költöztél. Ahol a bérszínvonal magas, ott a szolgáltatások (és minden más) lényegesen drágább. Tehát a fővárosban és vonzáskörzetében nem fognak annyiért autót javítani (sem) mint mondjuk egy kis Bakonyi település autószerelő mestere (de írhattam volna bármi kisebb települést ahol az emberek jövedelmi szintje nem olyan mint a top megyékben/városokban). Azért is a Bakonyi szakit hoztam fel, mert anno 2012-ben a jó öreg F-en kellett hátsó íveket és külső küszöböket cserélni, Székesfehérváron meg környékén el sem vállalták, mondván, nem tudok és nem is akarok annyit fizetni mint amennyiért a kocsi alá küld néhány napra a szerviz pár szerelőt. Aki mondott is ajánlatot direkt olyat, hogy az autó piaci értékével versenyzett. Elvittem egy 50km-re lévő Bakonyi városkába, a helyi aranykezű lakatos 3 hét alatt (egyedül ez volt a negatívum, meló mellett csinálta) mindent cserélt, amit talált még pluszba javított, teljes fényezés és összepolírozás, teljes alváz meg üreg védelem 80 ezerért. Ennyiért nálunk max 2 elemet ha fényeztek volna és slussz-passz. Sajnos ott a környékbe max háznál dolgozó embert ha találsz aki olcsóbb lesz, de ő sem annyiért mint vidéken. Ez sajnos így működik. 

Na és mi a helyzet a márkaszervízekkel? Azokban is különböző a munkadíj régiónként? Vagy ott van esetleg valami egységes óra-munkadíj? 

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, zotya975 írta:

Na és mi a helyzet a márkaszervízekkel? Azokban is különböző a munkadíj régiónként? Vagy ott van esetleg valami egységes óra-munkadíj? 

Nem tudom, de szerintem az totál egységes országonként. De gondolom nem itt kérne tanácsot ha márkaszervizt keresne, azt a google is megoldja neki... (Esetebnem pedig, szerintem nem tudták volna hova tenni a dolgot, ha egy közel 20 éves autón márkaszervizben szerettem volna a fent felsorolt munkálatokat elvégeztetni. Gyári technológiával milliós összeg lett volna...)

Módosítva : Janó32
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

On 2018. 05. 02. at 12:30, kukori írta:

Sziasztok! 

Elköltöztünk, így a megbízható és profi szerelőm sajnos nagyon messze van :(

Kérlek benneteket, segítsetek, aki tudna megbízható, hozzáértő és tisztességes szakit ajánlani Göd és környékén (Dunakeszi, Fót, de akár Vác vagy Pest is, de bárhol, nem 200km-re), az kérném szépen írjon, akár privátban is. Olyan kellene, aki nem teljes áron számláz Unix árakat, tehát normál áron dolgozik, nem a valós alkatrész ár dupláján, vagy vihetem én az alkatrészt, de akkor nem számol háromszoros díjjal (vagyis tisztességes, olyan, akihez sok-sok éven át vinném a két autót). 

Ahol voltam eddig, az mind vicc. Alkatrész=több, mint a normál ár duplája, munkadìj is rengeteg. 

Én Göd alsón találtam olyan szerelőt, aki megcsinálta a motor felújítást. Magas volt az olajfogyasztás. 170.000 Ft-ba fájt. Gyűrű,  csapágy csere, komplett hengerfej felújítás.

 Ha érdekel, írj privátba.

Link to comment
Megosztás:

On 5/2/2018 at 2:17 PM, Janó32 said:

Tudod az van, hogy a fővároshoz közel költöztél. Ahol a bérszínvonal magas, ott a szolgáltatások (és minden más) lényegesen drágább. Tehát a fővárosban és vonzáskörzetében nem fognak annyiért autót javítani (sem) mint mondjuk egy kis Bakonyi település autószerelő mestere (de írhattam volna bármi kisebb települést ahol az emberek jövedelmi szintje nem olyan mint a top megyékben/városokban). Azért is a Bakonyi szakit hoztam fel, mert anno 2012-ben a jó öreg F-en kellett hátsó íveket és külső küszöböket cserélni, Székesfehérváron meg környékén el sem vállalták, mondván, nem tudok és nem is akarok annyit fizetni mint amennyiért a kocsi alá küld néhány napra a szerviz pár szerelőt. Aki mondott is ajánlatot direkt olyat, hogy az autó piaci értékével versenyzett. Elvittem egy 50km-re lévő Bakonyi városkába, a helyi aranykezű lakatos 3 hét alatt (egyedül ez volt a negatívum, meló mellett csinálta) mindent cserélt, amit talált még pluszba javított, teljes fényezés és összepolírozás, teljes alváz meg üreg védelem 80 ezerért. Ennyiért nálunk max 2 elemet ha fényeztek volna és slussz-passz. Sajnos ott a környékbe max háznál dolgozó embert ha találsz aki olcsóbb lesz, de ő sem annyiért mint vidéken. Ez sajnos így működik. 

Igen, ez így van. Tudom, hogy drágább lesz, de azért nem ennyivel. Szerintem nem korrekt dolog 100%+ profittal dolgozni. Így inkább visszaviszem Pécsre az autót a régi és bevált szerelőmhöz, a felár fedezi az út költségét, inkább arra költöm, mint itt engedem a lehúzást. Mert szerintem ez az. Ráadásul egy kényelmes max. 2 órás munkára kapásból 4 órát mondtak, csak mosolyogtam. Szerintem itt is van korrekt, lehet, hogy drágább, de értelmes határon belül szerelő, csak nem könnyű megtalálni. Pécsett sem volt könnyű, ott is mentek a csillagászati árak, lehúzás, flegma viselkedés.

Link to comment
Megosztás:

12 minutes ago, Bmájki said:

Én Göd alsón találtam olyan szerelőt, aki megcsinálta a motor felújítást. Magas volt az olajfogyasztás. 170.000 Ft-ba fájt. Gyűrű,  csapágy csere, komplett hengerfej felújítás.

 Ha érdekel, írj privátba.

Köszönöm, írok privátba.

Link to comment
Megosztás:

Érdemes a középkonzol burkolatának és hamutál ajtajának enyhén sérült bevonatát újrafestetni vagy vegyek újat 40 ezerért? Hibátlan lenne, csak a bevonat sérült rajta. Tudtok céget, aki gyári minőségben megcsinálja? Kerestem és csak házi megoldásokat találok. Nem tudom megoldani otthoni körülmények között.

A Középkonzol kivétele témában volt róla szó eredetileg.

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, freddy_ írta:

Érdemes a középkonzol burkolatának és hamutál ajtajának enyhén sérült bevonatát újrafestetni vagy vegyek újat 40 ezerért? Hibátlan lenne, csak a bevonat sérült rajta. Tudtok céget, aki gyári minőségben megcsinálja? Kerestem és csak házi megoldásokat találok. Nem tudom megoldani otthoni körülmények között.

A Középkonzol kivétele témában volt róla szó eredetileg.

Szvsz nem és nem. Azaz nem fogod tudni gyári minőségben megcsinálni (már ha arra az enyhén ragadós bevonatra gondolsz amitől amúgy mindenki igyekszik megszabadulni, és jellemzően csak a szürke középkonzolokon volt), és én tuti nem vennék ezért újat 40e-ért. Oké hogy azt írtad, otthoni körülmények között nem tudod megoldani, de én is 3. emeleti panelban lakom, mégis lefestettem magam a konzolt: kevertettem színt, szereztem egy nagy banános dobozt hogy ne menjen szerteszét a porzás, és szépen lefújtam magamnak.

De ha tényleg nem megy így, akkor én a helyedben vennék egy másik középkonzolt (az összes részét, egészen a váltókarig) bontóból (mondjuk feketét, azon nincs ilyen bevonat). Az se baj ha picit sérült, és akkor egész biztosan nem fog 20e-nél többe kerülni, utána meg lefóliáztatnám VTN fóliával tetszőleges színre, soha többé nem lesz gond vele.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

1 óra, tgabika76 írta:

Szvsz nem és nem. Azaz nem fogod tudni gyári minőségben megcsinálni (már ha arra az enyhén ragadós bevonatra gondolsz amitől amúgy mindenki igyekszik megszabadulni, és jellemzően csak a szürke középkonzolokon volt), és én tuti nem vennék ezért újat 40e-ért. Oké hogy azt írtad, otthoni körülmények között nem tudod megoldani, de én is 3. emeleti panelban lakom, mégis lefestettem magam a konzolt: kevertettem színt, szereztem egy nagy banános dobozt hogy ne menjen szerteszét a porzás, és szépen lefújtam magamnak.

De ha tényleg nem megy így, akkor én a helyedben vennék egy másik középkonzolt (az összes részét, egészen a váltókarig) bontóból (mondjuk feketét, azon nincs ilyen bevonat). Az se baj ha picit sérült, és akkor egész biztosan nem fog 20e-nél többe kerülni, utána meg lefóliáztatnám VTN fóliával tetszőleges színre, soha többé nem lesz gond vele.

Enyhén ragadós, extra sérülékeny bevonat van rajta. Kiváló minőségű műanyag ápoló elmaszatolja, feláztatja. Mikroszálas ronggyal törlés után le kell kefélni, porszívózni a beleragadt szöszöket. Mély feketének látom.

Fújás nekem még sosem sikerült tökéletesen. Egy kerékpár csomagtartón vagy autó felnin még elmegy egy megfolyás vagy ránc, de nem egy középkonzolon. Ez még a gyári állapothoz van közel, csak rontani tudnék rajta. Legutóbb zárt erkélyen fújtam nyitott ablaknál. Hiába fóliáztam szélesen körbe, méterekre elment a pora, alig bírtam felszedni.

Reménykedtem, hogy vannak műanyag festésre-bevonásra szakosodott cégek, de nem nagyon találok vagy csak rosszul keresem. VTN fóliázás előtt feltöltik a karcokat, sérüléseket? Nem lenne érdemes a sajátomat lefóliáztatnom vagy érdemes megtartani eredeti állapotában? Mennyire tartós a fóliázás és milyen érzetet nyújt tapintásra? Gondolom a bőrhatást elfelejthetem.

Link to comment
Megosztás:

35 perce, freddy_ írta:

Enyhén ragadós, extra sérülékeny bevonat van rajta. Kiváló minőségű műanyag ápoló elmaszatolja, feláztatja. Mikroszálas ronggyal törlés után le kell kefélni, porszívózni a beleragadt szöszöket. Mély feketének látom.

Fújás nekem még sosem sikerült tökéletesen. Egy kerékpár csomagtartón vagy autó felnin még elmegy egy megfolyás vagy ránc, de nem egy középkonzolon. Ez még a gyári állapothoz van közel, csak rontani tudnék rajta. Legutóbb zárt erkélyen fújtam nyitott ablaknál. Hiába fóliáztam szélesen körbe, méterekre elment a pora, alig bírtam felszedni.

Reménykedtem, hogy vannak műanyag festésre-bevonásra szakosodott cégek, de nem nagyon találok vagy csak rosszul keresem. VTN fóliázás előtt feltöltik a karcokat, sérüléseket? Nem lenne érdemes a sajátomat lefóliáztatnom vagy érdemes megtartani eredeti állapotában? Mennyire tartós a fóliázás és milyen érzetet nyújt tapintásra? Gondolom a bőrhatást elfelejthetem.

Én megfújnám rubbercomp-pal vagy plasti dip-pel. Hűtőrácsot azzal festettem, igaz a második rétegnél egyik részre többet fújtam mert nem mozdult időben a kezem, de töröltem belőle és a negyedik rétegnél nem is látszott. Szép egyenletesen lehet vele fújni, kicsi kézügyesség kell csak hozzá.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, freddy_ írta:

Enyhén ragadós, extra sérülékeny bevonat van rajta. Kiváló minőségű műanyag ápoló elmaszatolja, feláztatja. Mikroszálas ronggyal törlés után le kell kefélni, porszívózni a beleragadt szöszöket. Mély feketének látom.

Fújás nekem még sosem sikerült tökéletesen. Egy kerékpár csomagtartón vagy autó felnin még elmegy egy megfolyás vagy ránc, de nem egy középkonzolon. Ez még a gyári állapothoz van közel, csak rontani tudnék rajta. Legutóbb zárt erkélyen fújtam nyitott ablaknál. Hiába fóliáztam szélesen körbe, méterekre elment a pora, alig bírtam felszedni.

Reménykedtem, hogy vannak műanyag festésre-bevonásra szakosodott cégek, de nem nagyon találok vagy csak rosszul keresem. VTN fóliázás előtt feltöltik a karcokat, sérüléseket? Nem lenne érdemes a sajátomat lefóliáztatnom vagy érdemes megtartani eredeti állapotában? Mennyire tartós a fóliázás és milyen érzetet nyújt tapintásra? Gondolom a bőrhatást elfelejthetem.

Én annyira nem értem ezt a ragadós bevonatot... Mármint nekem nem ragad, egész karcálló (16 év használat után is makulátlan)... 

Link to comment
Megosztás:

36 perce, AstryG írta:

Én megfújnám rubbercomp-pal vagy plasti dip-pel. Hűtőrácsot azzal festettem, igaz a második rétegnél egyik részre többet fújtam mert nem mozdult időben a kezem, de töröltem belőle és a negyedik rétegnél nem is látszott. Szép egyenletesen lehet vele fújni, kicsi kézügyesség kell csak hozzá.

Jó ötlet, de én először gyakorolnék valami semleges dolgon, ahhoz már drága. A VTN fólia megtetszett. Kérek árajánlatot és próbálok nézni bontott alkatrészt, de nem zárom ki a javaslatodat sem.

4 perce, Janó32 írta:

Én annyira nem értem ezt a ragadós bevonatot... Mármint nekem nem ragad, egész karcálló (16 év használat után is makulátlan)... 

Azért, mert többféle létezett. Nekem a ragadós van sajnos. A VTN fóliázáshoz nekem is olyan kellene, mint a tiéd. Bár még mindig opció lehet, hogy eleve olyat veszek újban, csak 40-ért nem éri meg.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.