nzozz Elküldve Március24, 2018 Megoszt Elküldve Március24, 2018 Sziasztok! Henger veszteségméréssel (leak down test) kapcsolatban lenne pár kérdésem. Hogy lehet megtalálni pontosan az egyes hengerek felső holtpontját illetve hogyan/mivel érdemes ezt a pozíciót beállítani? Hogy lehet ebben a pozícióban rögzíteni a főtengelyt (hogy a sűrített levegő ne mozdítsa el) anélkül, hogy bármi is károsodna az autóban (akár a motorban, akár a környezetében)? A gyújtógyertyának pontosan milyen menete van? Gumicsöves kínlódás helyett egy fémcső végére szerelném azt a menetes csatlakozót, amit a gyertya helyére csavarnék be, csak ehhez tudnom kéne a pontos méretet. A műszer 2 manométere közti "etalon fojtó" megoldható egy egyszerű 1mm furatú rövid csőszakasszal (valahol láttam egy ilyen megoldást, csak nem vagyok benne biztos, hogy jó is)? Köszönöm Link to comment Megosztás: More sharing options...
koopal Elküldve Március24, 2018 Megoszt Elküldve Március24, 2018 38 perce, nzozz írta: Sziasztok! Henger veszteségméréssel (leak down test) kapcsolatban lenne pár kérdésem. Hogy lehet megtalálni pontosan az egyes hengerek felső holtpontját illetve hogyan/mivel érdemes ezt a pozíciót beállítani? Hogy lehet ebben a pozícióban rögzíteni a főtengelyt (hogy a sűrített levegő ne mozdítsa el) anélkül, hogy bármi is károsodna az autóban (akár a motorban, akár a környezetében)? A gyújtógyertyának pontosan milyen menete van? Később lehet, hogy valaki mond okosabbat, én saját házi módszeremet adom elő. Régebbi kocsimnál asszem gyújtásbeállításhoz kerestem holtpontot, a gyertya helyére betolt sublerrel elég jól sikerült. Minden gyertyát kiszedsz, tekered a motort az ékszíjnál, megnézed, meddig tolta fel a subler szárát a dugattyú, vissza egy kicsit, és akkor már tudod, meddig mehetsz (lehet, hogy kell még egy fordulat, ha éppen nem a sűrítési fázist találtad el). Ennél nagyobb pontosság nemigen kell, a lényeg úgyis csak az, hogy a szelepek zárva legyenek, ahhoz meg nem kell tizedfokra pontosan eltalálni. Persze megeshet, hogy ennél a gyertya furata nem úgy áll, hogy ez a művelet működjön, de komolyabb bontás nélkül szerintem ez a legegyszerűbb. Rögzíteni talán elég 1-es vagy hátramenet fokozat és kézifék, de ha mégsem, ahhoz meg már úgyis annyira meg kell bontani, hogy a főtengely tárcsáján lévő jelölést is megtalálod, ami gondolom itt is az 1-es henger felső holtpontját mutatja. Ha ezek esetleg nem is stimmelnek, legalább annyi biztos, hogy a gyertya M14x1,25-ös menetű. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Janó32 Elküldve Március24, 2018 Megoszt Elküldve Március24, 2018 5 órája, AstryG írta: Semmi baj, nem akarom kendácsolni, jobb lesz a csere, köszönöm! Veszek egy Swag-et az elég jó minőségű, mit gondolsz? https://cromax.hu/hutorendszer/termosztat_es_alkatreszei/termosztat/termosztat_opel_26238 És ahogy nézem akkor tömítés is kell hozzá abból legyen inkább gyári? https://cromax.hu/termosztat_tomites_opel_32798 Inkább Wahler. A dobozban benne lesz a tömítés (Wahler-nál biztosan, múlt ősszel cseréltem.). Link to comment Megosztás: More sharing options...
AstryG Elküldve Március24, 2018 Megoszt Elküldve Március24, 2018 (edited) 5 órája, gezoli írta: Whaler 1 órával ezelőtt, Janó32 írta: Inkább Wahler. A dobozban benne lesz a tömítés (Wahler-nál biztosan, múlt ősszel cseréltem.). Rendben. Nem akartam ennyit feccölni rá. De ha KA-tól rendelek akkor kevesebből ki jön mint a Cromax-ról, és a szállítás is kedvezőbb. Ha ezt ajánljátok ez lesz az új termosztát Csak még külső torx dugókulcsot is szereznem kell hozzá. Megtudnád mondani mekkora fogja? Rákérdezek, tudok e kölcsönbe egyet. Ha meg nem akkor lesz egy ilyen szettem is a belső torx készlet mellett, ahogy rá kerestem lenne már 2100ért Yato szett belőle. Módosítva Március24, 2018 : AstryG Link to comment Megosztás: More sharing options...
Geopake Elküldve Március24, 2018 Megoszt Elküldve Március24, 2018 1 óra, AstryG írta: Rendben. Nem akartam ennyit feccölni rá. De ha KA-tól rendelek akkor kevesebből ki jön mint a Cromax-ról, és a szállítás is kedvezőbb. Ha ezt ajánljátok ez lesz az új termosztát Csak még külső torx dugókulcsot is szereznem kell hozzá. Megtudnád mondani mekkora fogja? Rákérdezek, tudok e kölcsönbe egyet. Ha meg nem akkor lesz egy ilyen szettem is a belső torx készlet mellett, ahogy rá kerestem lenne már 2100ért Yato szett belőle. Nemrég ugyanígy jártam.Gyári GM et vettem,az is volt benne.13 évig bírta. Link to comment Megosztás: More sharing options...
AstryG Elküldve Március25, 2018 Megoszt Elküldve Március25, 2018 (edited) 11 órája, Geopake írta: Nemrég ugyanígy jártam.Gyári GM et vettem,az is volt benne.13 évig bírta. Ez is addig. Amikor vettem már csepegett, csak én totál amatőr lévén nem gondoltam, hogy a klíma kompresszor háza azért vizes kívűlről mert a termosztát könyökéből csepeg rá Pedig ez is jó alku lehetőség lett volna, hogy még lentebb nyomjam az árát pár tizessel. Mindegy ennyi szerencsém volt, hogy álltó helyben tört le. Menet közben észre se veszem csak mire megfő a motor... Mekkora torx fogja!?! Módosítva Március25, 2018 : AstryG Link to comment Megosztás: More sharing options...
akoskombi Elküldve Március25, 2018 Megoszt Elküldve Március25, 2018 Sziasztok, Szervizbe készülve lett egy újabb gondom, valaki ... összetörte a ház előtt parkoló autómon a vezető oldali tükörházat (szinre fújt). Persze a letört festett darab nincs meg. Annyi a kárörömöm, hogy pár méterrel arrébb megtaláltam az ő jobb törött tükörlapját a tartókeretével együtt. A tükörlap nem tört el, motorja működik, de a tükör külső fekete kerete is sérült - kitört egy darabja az ütközés helyén. Mit javasoltok, lehet szinazonosat találni, vagy festetni kell egy cseredarabot? Élénk kék, Z 20Q a szine. Nem motoros tükörházba ét lehet pakolni az enyémből a motoros részt, tükörlapot? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Geopake Elküldve Március25, 2018 Megoszt Elküldve Március25, 2018 6 órája, AstryG írta: Ez is addig. Amikor vettem már csepegett, csak én totál amatőr lévén nem gondoltam, hogy a klíma kompresszor háza azért vizes kívűlről mert a termosztát könyökéből csepeg rá Pedig ez is jó alku lehetőség lett volna, hogy még lentebb nyomjam az árát pár tizessel. Mindegy ennyi szerencsém volt, hogy álltó helyben tört le. Menet közben észre se veszem csak mire megfő a motor... Mekkora torx fogja!?! Én is a garázsba vettem észre hogy csöpög.Azt vettem észre én is hogy vizes a klímakompresszor.Azt nem tudom mekkora etorx megy rá van készletem ráraktam azt amelyik passzolt Link to comment Megosztás: More sharing options...
AstryG Elküldve Március25, 2018 Megoszt Elküldve Március25, 2018 25 perce, Geopake írta: Én is a garázsba vettem észre hogy csöpög.Azt vettem észre én is hogy vizes a klímakompresszor.Azt nem tudom mekkora etorx megy rá van készletem ráraktam azt amelyik passzolt Azon jól látszik, hogy vizes meg lerakódásos lesz a külseje tőle. Értem, csak így nem tudom milyen készletet rendeljek, hogy biztos benne legyen a hozzá passzoló dugókulcs Link to comment Megosztás: More sharing options...
Janó32 Elküldve Március25, 2018 Megoszt Elküldve Március25, 2018 (edited) 22 órája, AstryG írta: Rendben. Nem akartam ennyit feccölni rá. De ha KA-tól rendelek akkor kevesebből ki jön mint a Cromax-ról, és a szállítás is kedvezőbb. Ha ezt ajánljátok ez lesz az új termosztát Csak még külső torx dugókulcsot is szereznem kell hozzá. Megtudnád mondani mekkora fogja? Rákérdezek, tudok e kölcsönbe egyet. Ha meg nem akkor lesz egy ilyen szettem is a belső torx készlet mellett, ahogy rá kerestem lenne már 2100ért Yato szett belőle. E8 rémlik... De ha veszel egy szettet abban benne lesz. Én ezt az üzletet ajánlom... Korrektek, segítőkészek ha esetleg más kiegészítő is kellene. http://albaszerszam.hu/229-torx-es-e-torx-dugokulcs-keszletek Módosítva Március25, 2018 : Janó32 Link to comment Megosztás: More sharing options...
AstryG Elküldve Március25, 2018 Megoszt Elküldve Március25, 2018 (edited) 1 óra, Janó32 írta: E8 rémlik... De ha veszel egy szettet abban benne lesz. Én ezt az üzletet ajánlom... Korrektek, segítőkészek ha esetleg más kiegészítő is kellene. http://albaszerszam.hu/229-torx-es-e-torx-dugokulcs-keszletek Pontosan innen rendeltem egy pár órával ezelőtt! A 9 részes 3/8 - 1/4-es Yato szettet. Meg egy 3/8ból 1/4re alakító adaptert és ha már úgyis rendelni kellett egy T20-as torx csavarhúzót ami jó lesz a kesztyűtartóhoz meg a hátsó lökös alsó és a csomagtartónál lévő csavarokhoz. Viszont akkor jól gondolkoztam mert képek és videók alapján szemre E10-nél nem mondtam volna nagyobbat, de ha mégse az úgy viszont E8 lesz. Még szerencse nem az E10-E24 közötti szettet vettem drágábban... Köszi szépen, így nyugodt vagyok! Módosítva Március25, 2018 : AstryG Link to comment Megosztás: More sharing options...
Geopake Elküldve Március26, 2018 Megoszt Elküldve Március26, 2018 23 órája, AstryG írta: Pontosan innen rendeltem egy pár órával ezelőtt! A 9 részes 3/8 - 1/4-es Yato szettet. Meg egy 3/8ból 1/4re alakító adaptert és ha már úgyis rendelni kellett egy T20-as torx csavarhúzót ami jó lesz a kesztyűtartóhoz meg a hátsó lökös alsó és a csomagtartónál lévő csavarokhoz. Viszont akkor jól gondolkoztam mert képek és videók alapján szemre E10-nél nem mondtam volna nagyobbat, de ha mégse az úgy viszont E8 lesz. Még szerencse nem az E10-E24 közötti szettet vettem drágábban... Köszi szépen, így nyugodt vagyok! Pont ilyen van nekem is.Benne lesz amelyik kell neked https://muhelynet.hu/spd/mb10520/Torx-fej-keszlet-sinen-1-4-3-8-Yato Link to comment Megosztás: More sharing options...
freddy_ Elküldve Március26, 2018 Megoszt Elküldve Március26, 2018 Az Omega B intervallumos karhoz keresek 6 pólusú csatlakozót (nem szeretném megbontani a kar kábeleit) egyre kevesebb reménnyel. 15-20 után feladtam a bontókat. Ebben a cikkben ezen a képen látható a csatlakozó, méghozzá vadi új. Írtam a szerzőnek, nem válaszol. Próbálnám kideríteni a márkát, akkor van esélyem megtalálni a csatlakozót. A csatlakozón egy nagyon pici logó van, csak nagyítóval tudtam megnézni: háromszögben (amelynek mindkét oldala meg van törve cikkcakkban, mint a "feszültség logója") egy repülőgép. Ugyanez a logó van a fékpedál-kapcsoló és az ablaktörlőkar csatlakozón is. Mindegyiken sárga biztonsági rögzítő van. Minek a logója lehet? Link to comment Megosztás: More sharing options...
AstryG Elküldve Március27, 2018 Megoszt Elküldve Március27, 2018 Szép ára van, azért a 2300Ft jobban hangzik. No de megérkezett a készlet, így már csak a termosztátot várom meg az 1 liter koncentrátumot ami még épp eszembe jutott, hogy azt is vegyek hozzá mert kifolyt valamennyi meg még csepegett is azóta. Link to comment Megosztás: More sharing options...
AstryG Elküldve Március27, 2018 Megoszt Elküldve Március27, 2018 18 órája, freddy_ írta: Az Omega B intervallumos karhoz keresek 6 pólusú csatlakozót (nem szeretném megbontani a kar kábeleit) egyre kevesebb reménnyel. 15-20 után feladtam a bontókat. Ebben a cikkben ezen a képen látható a csatlakozó, méghozzá vadi új. Írtam a szerzőnek, nem válaszol. Próbálnám kideríteni a márkát, akkor van esélyem megtalálni a csatlakozót. A csatlakozón egy nagyon pici logó van, csak nagyítóval tudtam megnézni: háromszögben (amelynek mindkét oldala meg van törve cikkcakkban, mint a "feszültség logója") egy repülőgép. Ugyanez a logó van a fékpedál-kapcsoló és az ablaktörlőkar csatlakozón is. Mindegyiken sárga biztonsági rögzítő van. Minek a logója lehet? http://opelhez-alkatreszek.hupont.hu/88/opel-omega-b-alkatreszek-akcios Link to comment Megosztás: More sharing options...
freddy_ Elküldve Március27, 2018 Megoszt Elküldve Március27, 2018 6 órája, AstryG írta: http://opelhez-alkatreszek.hupont.hu/88/opel-omega-b-alkatreszek-akcios Itt pont nem látok olyat, de azért köszönöm. Körülbelül 10, kimondottan Omega B bontott alkatrészt hirdető eladótól érdeklődtem csak e-mailben. A fele nem válaszolt, a többinek nem volt. Egy sima intervallumos karral szerelt autóban nem volt benne a csatlakozó. Szerintem ritka volt a fedélzeti számítógépes Omega B változat, így a keresett csatlakozó is. Bár új kart vettem, megvenném használt karral együtt is, ha ad hozzá csatlakozót, de úgy sem találok. Többször nekifutottam a keresésnek több irányból és nem jutottam semmire. Már csak azt látom reálisnak, hogy új csatlakozót veszek. Sajnos a gyártó nélkül képtelenség lesz megtalálni a típusát, a logóról nem ismerem fel. Megpróbálok képet készíteni a logóról, de nem lesz egyszerű, nagyon kicsi. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
gezoli Elküldve Március28, 2018 Megoszt Elküldve Március28, 2018 4 órája, freddy_ írta: Itt pont nem látok olyat, de azért köszönöm. Körülbelül 10, kimondottan Omega B bontott alkatrészt hirdető eladótól érdeklődtem csak e-mailben. A fele nem válaszolt, a többinek nem volt. Egy sima intervallumos karral szerelt autóban nem volt benne a csatlakozó. Szerintem ritka volt a fedélzeti számítógépes Omega B változat, így a keresett csatlakozó is. Bár új kart vettem, megvenném használt karral együtt is, ha ad hozzá csatlakozót, de úgy sem találok. Többször nekifutottam a keresésnek több irányból és nem jutottam semmire. Már csak azt látom reálisnak, hogy új csatlakozót veszek. Sajnos a gyártó nélkül képtelenség lesz megtalálni a típusát, a logóról nem ismerem fel. Megpróbálok képet készíteni a logóról, de nem lesz egyszerű, nagyon kicsi. Érden van egy bontó, a Jófogáson megtalálod az elérhetőségüket. Rengeteg elektromos alkatrészt árulnak. Próbáld meg Őket. Egyébként szerintem az Astrákat is nézegedheted amiben BC-s kar van. Külön ilyen csatit szerintem nem fogsz újat kapni, mert ez benne van a kábelkötegben. Komplett köteget kellene megvenni. A bontósok nem szivesen vágják le a kötegről. Link to comment Megosztás: More sharing options...
freddy_ Elküldve Március28, 2018 Megoszt Elküldve Március28, 2018 3 órája, gezoli írta: Érden van egy bontó, a Jófogáson megtalálod az elérhetőségüket. Rengeteg elektromos alkatrészt árulnak. Próbáld meg Őket. Egyébként szerintem az Astrákat is nézegedheted amiben BC-s kar van. Külön ilyen csatit szerintem nem fogsz újat kapni, mert ez benne van a kábelkötegben. Komplett köteget kellene megvenni. A bontósok nem szivesen vágják le a kötegről. Az Astra G csatlakozója 4 érintkezős, az Omega B 6 érintkezős. Ebay-en vettem komplett kábelköteget. Itthon nem divat kibontani a kábelköteget az autókból és az sem "éri meg" nekik, hogy kivágják a csatlakozót. Úgy vettem észre, hogy sok helyen meg sem akarják nézni van-e benne vagy nincs. Csak a triviális alkatrészekkel foglalkoznak a bontók. Ha az érdi bontót javasoltad korábban, akkor nekik nincs, de köszönöm, megnézem mégegyszer. Link to comment Megosztás: More sharing options...
freddy_ Elküldve Március28, 2018 Megoszt Elküldve Március28, 2018 Kivettem az óracsoportot a mögötte lévő fehér műanyag kerettel együtt. Összeszereléskor feltűnt, hogy felül a jobb oldalon rés van, a plexin át 1mm-es csíkban beláttam hátulra (világítottam lámpával a szőnyegnél). Újból kivettem mindent. Kis eséllyel lehetséges, hogy a fehér műnyag keret nem jól volt a helyén. A rés megszűnt, de a külső fekete keret jobb felső gumitappancsa nem fekszik fel a plexire (csak ezen az egy ponton). Mintha az óracsoport jobb felső fele hátrébb lenne. Mégegyszer szétszedtem mindent. A műszerfalban (ahova a keret illeszkedik) semmi komoly nem látszik, bár a középső felfogatóról az anyag felületesen elkezdett foszlani a sok szétszereléstől, de az élei, formája egyben vannak. A fehér műanyag kereten és alul, az óracsoportot felfogató a két csavar helyén sincs látható sérülés. (Nem tetszik, hogy a jobb alsó csavarnál a fekete műanyag keretet lefelé kellett nyomni, mintha nagyon fent lenne az illeszkedési pont. A szét- és összeszerelésekkel sem változott.) A fekete műanyag keretet legalább hatszor vettem ki, ennyiszer ellenőriztem az illeszkedéseket. Berakott óracsoporttal próbáltam igazgatni a fehér műanyag keretet is, amibe az óracsoport megy, de úgy tűnik masszívan a helyén van. A fekete műanyag keretet a jobb felső oldalon teljesen hátranyomva rögzítettem, így is van 1mm hézag a gumitappancs és a plexi között. A plexin rajta van a gumitappancs nyoma (feltételezhetően az), ezért gondolom, hogy korábban nem volt rés ott. A korábbi összeszereléseknél semmi rendellenes nem tűnt fel, hátranyomni sem kellett a keretet. Mi lehet a gond? Eldeformálódhatott a műszerfalban a fehér műanyag keret helye, annak ellenére, hogy nem látszik? Link to comment Megosztás: More sharing options...
gezoli Elküldve Március28, 2018 Megoszt Elküldve Március28, 2018 2 órája, freddy_ írta: Az Astra G csatlakozója 4 érintkezős, az Omega B 6 érintkezős. Ebay-en vettem komplett kábelköteget. Itthon nem divat kibontani a kábelköteget az autókból és az sem "éri meg" nekik, hogy kivágják a csatlakozót. Úgy vettem észre, hogy sok helyen meg sem akarják nézni van-e benne vagy nincs. Csak a triviális alkatrészekkel foglalkoznak a bontók. Ha az érdi bontót javasoltad korábban, akkor nekik nincs, de köszönöm, megnézem mégegyszer. Igazad lehet részben, mert az Omegaban az intervallum poti miatt van 6 érintkező (már amelyikben van mert létezik poti nélküli kar is). Az Astraba viszont azért nem került ilyen kar mert ezekbe már esőérzékelő került. Link to comment Megosztás: More sharing options...
nyolc8 Elküldve Március28, 2018 Megoszt Elküldve Március28, 2018 Mennyire függ a kipuffogó a motor változattól? Van egyáltalán motorspecifikus kipuffogó ezekre, vagy csak a kasztnitól függ milyen és mindegyik motorosra ugyanazt tették? Gondolom azért a dízelnél csak más valami, de a benzinesek közt, pl az 1.4-1.6 motorokra ugyanaz a kipuffogó megy? Azért vetődött fel bennem a kérdés mert a hátsó dobom már barna, és kb csoda hogy még nem esett le a helyéről, viszont lehet lenne ingyen egy féléves dob. Csak épp nem tudom milyen motorhoz való. Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Március28, 2018 Megoszt Elküldve Március28, 2018 5 órája, nyolc8 írta: Mennyire függ a kipuffogó a motor változattól? Van egyáltalán motorspecifikus kipuffogó ezekre, vagy csak a kasztnitól függ milyen és mindegyik motorosra ugyanazt tették? Gondolom azért a dízelnél csak más valami, de a benzinesek közt, pl az 1.4-1.6 motorokra ugyanaz a kipuffogó megy? Azért vetődött fel bennem a kérdés mert a hátsó dobom már barna, és kb csoda hogy még nem esett le a helyéről, viszont lehet lenne ingyen egy féléves dob. Csak épp nem tudom milyen motorhoz való. Az hogy a hátsó dobod kívül már barnul a rozsdától, ne aggasszon különösebben, hacsak nem bántja az esztétikai érzékedet. A G Astra hátsó dobok gyárilag két rétegűek, és a belső rozsdamentes acél, azon van kívülről egy második, immár nem rozsdamentes réteg zajcsillapítás céljából. Ezt a külső réteget simán levághatod róla, ettől még a dob nem lesz lyukas. Link to comment Megosztás: More sharing options...
csicsó Elküldve Március29, 2018 Megoszt Elküldve Március29, 2018 Az miért van,hogy az ECAT24 nem találja az alvázszámot? Azt írja,hogy "a keresett VIN-szám piaca eltér a katalógus piacától". Amúgy Astra J a delikvens. Link to comment Megosztás: More sharing options...
nyolc8 Elküldve Március29, 2018 Megoszt Elküldve Március29, 2018 16 órája, tgabika76 írta: Az hogy a hátsó dobod kívül már barnul a rozsdától, ne aggasszon különösebben, hacsak nem bántja az esztétikai érzékedet. A G Astra hátsó dobok gyárilag két rétegűek, és a belső rozsdamentes acél, azon van kívülről egy második, immár nem rozsdamentes réteg zajcsillapítás céljából. Ezt a külső réteget simán levághatod róla, ettől még a dob nem lesz lyukas. De az egyik tartó rúdja/akasztója már konkrétan ketté rozsdásodott, úgy lett visszaheggesztve, a dob és a cső közül is jött a lecsapódott víz indításkor a hidegben (és a kipuffogó végén is, tehát eléggé lyukas gyanús), és van egy lágy extra plumplumplum hangja. Ja és a középső kipuffogó szakasz vége is rozsdásodik szét (miközben maga a szakasz kb újnak tűnik) ott ahol csatlakozik ezzel a hátsó - rozsdás - szakasszal. De a kérdés továbbra is adott, van különbség kipuffogóknál motoroknak megfelelően? Vagy ugyanaz a kipuffogó megy mindre? Link to comment Megosztás: More sharing options...
freddy_ Elküldve Március29, 2018 Megoszt Elküldve Március29, 2018 Valaki meg tudná nézni, hogy az óracsoport előtti fekete műanyag keret bal és jobb felső gumitappancsa alatt van-e rés? Lehajolva, esetleg kicsit odavilágítva könnyen látható. Gyanítom, hogy csak nálam van a jobb oldalon rés. Nagyon bosszant. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts