zotya975 Elküldve November26, 2017 Megoszt Elküldve November26, 2017 1 óra, kalmim írta: Tudja valaki hogy az x18xe motor euro2es vagy euro3as e.? - katalizátoros, szabályozott keverékképzésű, az ENSZ-EGB 83.05 előírás B jóváhagyás A. szintje szerint óváhagyott, OBD-rendszerrel ellátott Otto-motoros (EURO-III) E szerin 3mas lene de aszt olvasgatam hogy csak 2es. Tudja valaki az igazságot? Valahol ezt olvastam( egy másik fórumon): "minden, ami "C" kezdetű -> EURO 1-es minden, ami "X" kezdetű -> EURO 2-es minden, ami "Y" kezdetű -> EURO 3-as minden, ami "Z" kezdetű -> EURO 4-es" Link to comment Megosztás: More sharing options...
kalmim Elküldve November26, 2017 Megoszt Elküldve November26, 2017 46 perce, zotya975 írta: Valahol ezt olvastam( egy másik fórumon): "minden, ami "C" kezdetű -> EURO 1-es minden, ami "X" kezdetű -> EURO 2-es minden, ami "Y" kezdetű -> EURO 3-as minden, ami "Z" kezdetű -> EURO 4-es" Valahol igy olvastam valahol más hogyan.Az is olvastam hogy a z-sek közül se mind 4-es.Szoval elég nagy káosz van.Aszerint hogy szabájzot. katalizátoros OBD vel elátot 3-nak kéne lenie.De nem tudom regadonál meg vagy 30 ezret jelent. Link to comment Megosztás: More sharing options...
kalmim Elküldve November26, 2017 Megoszt Elküldve November26, 2017 Amugy 1.8 bol akor nem volt euro 3.? Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve November27, 2017 Megoszt Elküldve November27, 2017 6 órája, kalmim írta: Amugy 1.8 bol akor nem volt euro 3.? Hát passz én is több variációt találtam, de legtöbb helyen csak általános leírás van, nem kimondottam opelre és motortípusok szerint. Aztán meg persze van hogy ugyanaz a motorkód mást kap vizsgabázisonként. Link to comment Megosztás: More sharing options...
DM101 Elküldve November27, 2017 Megoszt Elküldve November27, 2017 Sziasztok! Csak érdeklődni szeretnék, hogy nincs-e itt véletlenül a KSR-689 rendszámú G Astra tulajdonosa a fórumon? Köszönöm. Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve November27, 2017 Megoszt Elküldve November27, 2017 21 órája, kalmim írta: Amugy 1.8 bol akor nem volt euro 3.? De. A Z18XE például, ami egyben egy kivétel is arra a szabályra, miszerint a Z-s motorkódok Euro4-esek. A Z18XE amúgy azért Euro3 (egész pontosan Euro3D4, de ez a D4 csak egy német szabvány amit idehaza nem ismernek el, és annyit jelent hogy már közvetlenül indítás után, hidegen is tudja az Euro3 értékeit, miközben ez a szabály (az Euro3) megenged valamennyi bemelegedési időt. Szóval ez az Euro3D4 valahol az Euro3 és az Euro4 között van, de nálunk Magyarországon ez még Euro3), mert nincsen benne AGR (vagy EGR) szelep, míg a többi Z-s motorban van. Link to comment Megosztás: More sharing options...
kobraCode Elküldve November27, 2017 Megoszt Elküldve November27, 2017 36 perce, tgabika76 írta: De. A Z18XE például, ami egyben egy kivétel is arra a szabályra, miszerint a Z-s motorkódok Euro4-esek. A Z18XE amúgy azért Euro3 (egész pontosan Euro3D4, de ez a D4 csak egy német szabvány amit idehaza nem ismernek el, és annyit jelent hogy már közvetlenül indítás után, hidegen is tudja az Euro3 értékeit, miközben ez a szabály (az Euro3) megenged valamennyi bemelegedési időt. Szóval ez az Euro3D4 valahol az Euro3 és az Euro4 között van, de nálunk Magyarországon ez még Euro3), mert nincsen benne AGR (vagy EGR) szelep, míg a többi Z-s motorban van. Akkor már én is had kérdezzek, nincs AGR szelepem de Euro4-es vagyok. Z14XE. Akkor ez most hogy is van? Link to comment Megosztás: More sharing options...
kalmim Elküldve November27, 2017 Megoszt Elküldve November27, 2017 42 perce, tgabika76 írta: De. A Z18XE például, ami egyben egy kivétel is arra a szabályra, miszerint a Z-s motorkódok Euro4-esek. A Z18XE amúgy azért Euro3 (egész pontosan Euro3D4, de ez a D4 csak egy német szabvány amit idehaza nem ismernek el, és annyit jelent hogy már közvetlenül indítás után, hidegen is tudja az Euro3 értékeit, miközben ez a szabály (az Euro3) megenged valamennyi bemelegedési időt. Szóval ez az Euro3D4 valahol az Euro3 és az Euro4 között van, de nálunk Magyarországon ez még Euro3), mert nincsen benne AGR (vagy EGR) szelep, míg a többi Z-s motorban van. Nekem az x18xe1 ben is van egr . Akkor most hogy van ez?? Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve November27, 2017 Megoszt Elküldve November27, 2017 6 perce, kobraCode írta: Akkor már én is had kérdezzek, nincs AGR szelepem de Euro4-es vagyok. Z14XE. Akkor ez most hogy is van? Menj át egy másik vizsgabázisra és majd leminősítenek...van ahol ezt adják van ahol azt. Link to comment Megosztás: More sharing options...
kalmim Elküldve November27, 2017 Megoszt Elküldve November27, 2017 A hengerfejen az van hogy z/x18xe.Mindegyiken ez van vajon? Link to comment Megosztás: More sharing options...
kobraCode Elküldve November27, 2017 Megoszt Elküldve November27, 2017 39 perce, zotya975 írta: Menj át egy másik vizsgabázisra és majd leminősítenek...van ahol ezt adják van ahol azt. Amit egyszer belenyomnak a forgalmiba talán már nem fogják lejjebb minősíteni. Előző tulaj nem tudom hol vizsgáztatta, de nekem mióta megvan mindig ugyan arra a helyre viszem... 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Geopake Elküldve November27, 2017 Megoszt Elküldve November27, 2017 1 órával ezelőtt, kobraCode írta: Amit egyszer belenyomnak a forgalmiba talán már nem fogják lejjebb minősíteni. Előző tulaj nem tudom hol vizsgáztatta, de nekem mióta megvan mindig ugyan arra a helyre viszem... Nekem sincs egr és euro 4 es .9 es a besorolása a forgalmiban.Z16XE 2005. januárjától újabb szintet vetettek papírra. Az EURO IV-es besorolás is hozott néhány változást. Például ekkor lépett életbe a benzines kocsik CO kibocsátására a mai napig is érvényben lévő 0,1 g/km-es határérték. Ugyanígy a dízeleknél 0,5 lett az érték. Kis számolással tehát kimutatható, hogy a normarendszer bevezetéséhez képest a benzines autóknál 37%-ra, dízelnél 18%-ra csökkent határérték. A nitrogénoxidok megengedett szintjét az EURO III. osztályoz képest kb. felére csökkentették, míg a dízelek PM értéke már csak 0,025. Az EURO IV. besorolású kocsik magyar forgalmijában a 9, 10 és 11-es számokat találjuk 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve November28, 2017 Megoszt Elküldve November28, 2017 8 órája, kalmim írta: A hengerfejen az van hogy z/x18xe.Mindegyiken ez van vajon? Mintha rémlene hogy ugyanolyan hengerfej van a két motoron de lehet tévedek. 7 órája, kobraCode írta: Amit egyszer belenyomnak a forgalmiba talán már nem fogják lejjebb minősíteni. Előző tulaj nem tudom hol vizsgáztatta, de nekem mióta megvan mindig ugyan arra a helyre viszem... Nyilván így van, de előfordult itt az opel fórumon is hogy ugyanolyan autók más besorolással vannak, mert valamikor ( pölö újra forgalomba helyezéskor) rossz került bele, és onnantól kezdve senki nem keresgéli mért az ami. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
kobraCode Elküldve November28, 2017 Megoszt Elküldve November28, 2017 10 órája, Geopake írta: Nekem sincs egr és euro 4 es .9 es a besorolása a forgalmiban.Z16XE 2005. januárjától újabb szintet vetettek papírra. Az EURO IV-es besorolás is hozott néhány változást. Például ekkor lépett életbe a benzines kocsik CO kibocsátására a mai napig is érvényben lévő 0,1 g/km-es határérték. Ugyanígy a dízeleknél 0,5 lett az érték. Kis számolással tehát kimutatható, hogy a normarendszer bevezetéséhez képest a benzines autóknál 37%-ra, dízelnél 18%-ra csökkent határérték. A nitrogénoxidok megengedett szintjét az EURO III. osztályoz képest kb. felére csökkentették, míg a dízelek PM értéke már csak 0,025. Az EURO IV. besorolású kocsik magyar forgalmijában a 9, 10 és 11-es számokat találjuk Köszi! 3 órája, zotya975 írta: Nyilván így van, de előfordult itt az opel fórumon is hogy ugyanolyan autók más besorolással vannak, mert valamikor ( pölö újra forgalomba helyezéskor) rossz került bele, és onnantól kezdve senki nem keresgéli mért az ami. Ha betelik a forgalmim és új lesz helyette erre biztos hogy figyelek, és nem fogom hagyni ha alacsonyabb besorolásba tennék.... Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve November28, 2017 Megoszt Elküldve November28, 2017 20 órája, kalmim írta: A hengerfejen az van hogy z/x18xe.Mindegyiken ez van vajon? Úgy érted Z/X18XE1 ugye? Mert az X18XE teljesen más motor, az nagyblokkos, semmi köze az X18XE1-hez. Előbbi kettőnél viszont könnyen lehet hogy csereszabatos a hengerfej... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Janó32 Elküldve November28, 2017 Megoszt Elküldve November28, 2017 21 órája, Geopake írta: Nekem sincs egr és euro 4 es .9 es a besorolása a forgalmiban.Z16XE 2005. januárjától újabb szintet vetettek papírra. Az EURO IV-es besorolás is hozott néhány változást. Például ekkor lépett életbe a benzines kocsik CO kibocsátására a mai napig is érvényben lévő 0,1 g/km-es határérték. Ugyanígy a dízeleknél 0,5 lett az érték. Kis számolással tehát kimutatható, hogy a normarendszer bevezetéséhez képest a benzines autóknál 37%-ra, dízelnél 18%-ra csökkent határérték. A nitrogénoxidok megengedett szintjét az EURO III. osztályoz képest kb. felére csökkentették, míg a dízelek PM értéke már csak 0,025. Az EURO IV. besorolású kocsik magyar forgalmijában a 9, 10 és 11-es számokat találjuk 2002 Z16XE, van EGR és a forgalmiban a V.9-nél 06 szerepel... Link to comment Megosztás: More sharing options...
kalmim Elküldve November28, 2017 Megoszt Elküldve November28, 2017 4 órája, tgabika76 írta: Úgy érted Z/X18XE1 ugye? Mert az X18XE teljesen más motor, az nagyblokkos, semmi köze az X18XE1-hez. Előbbi kettőnél viszont könnyen lehet hogy csereszabatos a hengerfej... Úgy úgy Link to comment Megosztás: More sharing options...
kalmim Elküldve November28, 2017 Megoszt Elküldve November28, 2017 De nem hiszem hogy csereszabatos lene a két fej .Más az EGR kialakitása az x- es motorom a hengerfejen van a szelep a z -s motornál pedig a szivocsonkon. Link to comment Megosztás: More sharing options...
outsider Elküldve November29, 2017 Megoszt Elküldve November29, 2017 (edited) Nekem ha jól rémlik 5-ös szám volt a forgalmiban Z14XE esetén, ami EURO 2-t jelentett, ami nyilvánvalóan hülyeség. On 2017. 11. 27. at 19:23, tgabika76 írta: De. A Z18XE például, ami egyben egy kivétel is arra a szabályra, miszerint a Z-s motorkódok Euro4-esek. A Z18XE amúgy azért Euro3 (egész pontosan Euro3D4, de ez a D4 csak egy német szabvány amit idehaza nem ismernek el, és annyit jelent hogy már közvetlenül indítás után, hidegen is tudja az Euro3 értékeit, miközben ez a szabály (az Euro3) megenged valamennyi bemelegedési időt. Szóval ez az Euro3D4 valahol az Euro3 és az Euro4 között van, de nálunk Magyarországon ez még Euro3), mert nincsen benne AGR (vagy EGR) szelep, míg a többi Z-s motorban van. Ezeket honnan tudod ilyen pontosan. Én korábban keresgéltem, és nem találtam semmilyen egyértelmű, hivatalos állásfoglalást, melyik motor milyen osztályba tartozik. Nem is tudom, ilyenkor hogyan tudja az ember megvédeni az igazát. Sőt hogyan tudja egyáltalán, hogy igaza van. Volt a Totalcar-on anno amikor ezt itt tárgyaltuk egy cikk, hogy több tízezer forgalmi van így elírva... Módosítva November29, 2017 : outsider Link to comment Megosztás: More sharing options...
outsider Elküldve November29, 2017 Megoszt Elküldve November29, 2017 (edited) On 2017. 11. 11. at 21:02, Janó32 írta: Bánom is én, csak tegye alám egy cég.... Lehet Octavia, meg bármi a most futó flottás típusok közül... (K Astra kombi miatt sem duzzognék...) Új melóhely után kell néznem... Pontosan ebben a cipőben járok én is. Pont ezt írják az Ecotec-ről is... Mégis mennyien használjuk... Na, ma volt megint nálam a 2008-as 1.9 TDI Octavia. 344e km van már benne. Volt szerencsém vezetni több életszakaszában is. 180e, 230e illetve 300e km körül is, illetve most. Többnyire pályán meg városban. Állítólag már 2x cseréltek benne ezidáig kettős tömegűt... Belül szét akar már esni vmi a műszerfalban, illetve az ajtóban is. Nagyon lepukkant most az állapota az utóbbi 30e km-en. A turbó fütyörészik már egy ideje... Mindezek mellett szokható, normál használat mellett vállalható menettulajdonságai vannak. Elmegy. Az 1.6 dízel viszont továbbra is elég fos, az nem kéne. Nem sokáig vezettem, de élvezhetetlen volt... Többet is evett 2-3 literrel pályán... Amikor az 1.4-es Astrám volt, akkor sokkal vállalhatóbbnak tartottam ezt az 1.9 TDI-t is, menettulajdonságok szempontjából. Azt mondtam, ellennék vele. Mióta viszont megvan az 1.8 benzin, 140 LE, bármelyik átlag autóba beülök az az érzésem támad: "mi ez a sz@r???" És nem csak azért, ahogy megy... Kb minden hiányzik, ami az enyémben megvan, vagy épp másképpen van... Így már abszolút nem kéne semmilyen dízel, soha De ha mégis úgy esne, 1.9 alá nem mennék akkora hajóban. Az 1.6 csak vicc (euro6-ban biztosan, már ha az az volt N-es rendszámmal)... Módosítva November29, 2017 : outsider Link to comment Megosztás: More sharing options...
Handbrake Elküldve November30, 2017 Megoszt Elküldve November30, 2017 (edited) Na srácok, úgy néz ki csoportot lépek a fórumon belül G-ről váltok H-ra. Maradtam a dízelnél, 1.7 CDTI Ecoflex 110 Le. Bár jelenleg még nem menetképes, de már kisebb dolgokat igazítottam rajta. Ha valaki szeretne egy jól karbantartott, megbecsült ASTRA G Caravan Y17DT-t keressen meg privátban. Azért még figyelemmel kísérem a G-s fórumot is ( faternak van X16XEL), hátha tudok még segíteni majd ebben abban. Módosítva November30, 2017 : Handbrake Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve November30, 2017 Megoszt Elküldve November30, 2017 21 órája, outsider írta: Ezeket honnan tudod ilyen pontosan. Én korábban keresgéltem, és nem találtam semmilyen egyértelmű, hivatalos állásfoglalást, melyik motor milyen osztályba tartozik. Nem is tudom, ilyenkor hogyan tudja az ember megvédeni az igazát. Sőt hogyan tudja egyáltalán, hogy igaza van. Volt a Totalcar-on anno amikor ezt itt tárgyaltuk egy cikk, hogy több tízezer forgalmi van így elírva... Ha jól emlékszem, valami német fórumon olvastam anno, és mivel érintett vagyok az ügyben, így megmaradt az infó. Magam nem tervezek lépni semmit ezügyben (mármint hogy miért nem Euro4-es a Z18XE), de ismerek valakit aki végigjárta a procedúrát, és sikerült is neki a gyári specifikáció szerinti Euro1-es C20NE motort Euro2-re minősíttetni. Ő azt használta ki hogy hivatalosan '96 után már csak Euro2 minősítésű motorokat lehetett forgalomba helyezni Európában, és mivel a C20NE-t még '97-ben is gyártották változtatás nélkül, így engedélyezniük kell az ő '91-es motorjára is az Euro2-t. Meg is csinálták, hivatalosan, de az alapvetés az hogy az Opel magyarországi vezérképviseletétől kell írásban állásfoglalást kárni hogy szerintük az adott motor milyen besorolású, ha valaki elírásra gyanakszik a forgamiban. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Zig Elküldve November30, 2017 Megoszt Elküldve November30, 2017 Halihó. Ferdehátú astra alól be lehet caraván alá cuccolni a kipufogó rendszert? Motorkód ugyanaz. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Bmájki Elküldve December1, 2017 Megoszt Elküldve December1, 2017 12 órája, Zig írta: Halihó. Ferdehátú astra alól be lehet caraván alá cuccolni a kipufogó rendszert? Motorkód ugyanaz. Szerintem a hátsó dob rövid lesz. A középső rész jó lehet, mert a tengelytáv azonos (ha jól emlékszem), de ezt nem mondom 100%-ra. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Zig Elküldve December1, 2017 Megoszt Elküldve December1, 2017 13 órája, Bmájki írta: Szerintem a hátsó dob rövid lesz. A középső rész jó lehet, mert a tengelytáv azonos (ha jól emlékszem), de ezt nem mondom 100%-ra. Erre gondolam én is. Találtam egy rozsdamentes rendszert egy bontoásban lévő hatchback alól, de mikor az üzenetet írtam már elkelt De köszi a válaszért! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts