Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G tulajdonosok beszélgetnek erről-arról


uhuhu

Recommended Posts

Ültem ma egy céges fullextrás (startstop, zónásklíma, tempomat, navi, usb, AUX mindennel felszerelt) 1.6 dízel kombi Offtavia-ban. 45e km, kb új. Röviden, egy kalap sz#r volt az egész. Egyrészt nem ment... (vezettem már dízelt, Offtavia-ban 1.9TDI - 101 ló talán 2008 körüli, tök vállalható menetteljesítménnyel) Ez 77kw, autópályán utazósebességgel  már használható volt. Másrészt mire felértünk Bp-re, megfájdult a hátam. :(
Sok csilivili műszer, de egy hulladék az egész, öröm volt belőle kiszállni.
A jót meg ellenben úgy tűnik, nagyon könnyű megszokni...

Link to comment
Megosztás:

12 órája, outsider írta:

Ültem ma egy céges fullextrás (startstop, zónásklíma, tempomat, navi, usb, AUX mindennel felszerelt) 1.6 dízel kombi Offtavia-ban. 45e km, kb új. Röviden, egy kalap sz#r volt az egész. Egyrészt nem ment... (vezettem már dízelt, Offtavia-ban 1.9TDI - 101 ló talán 2008 körüli, tök vállalható menetteljesítménnyel) Ez 77kw, autópályán utazósebességgel  már használható volt. Másrészt mire felértünk Bp-re, megfájdult a hátam. :(
Sok csilivili műszer, de egy hulladék az egész, öröm volt belőle kiszállni.
A jót meg ellenben úgy tűnik, nagyon könnyű megszokni...

Kérem a sorsot, hogy verjen meg egy ilyen céges Octavia-val... ;-)

Link to comment
Megosztás:

Jó pár éve egy ideig vezettem a fenti típus I. generációjú 1.4-es kombi fullfapad változatát (azt se tudom, lóerővel hogy állt - meglehet, szamarak voltak benne), akkor már megvolt az Astra, de én azt is nagyon szerettem. Igaz, ennek a jó érzésnek egy részét a fincsi munkakör jelentette, a nap nagy részében a magam ura voltam, mindenesetre itt Pesten elszaladgálni kiválóan megfelelt. Aztán volt szerencsém a II. generációhoz is ötajtós változatban, az kissé jobban fel volt szerelve és erősebb is volt, de a másikban otthonosabban éreztem magamat.

Egyébként pár hónapja nagyon rám jött a viszketegség kocsicsere ügyben, valami új kisautóban gondolkodom, aztán amikor (ritkán) elmegyek ezzel egy hosszabb útra, az egy időre észhez térít (néha még meg is simogatom), ennyi használat mellett tök értelmetlen lenne új kocsira költeni, főleg amikor ez még a 13. évben is hibátlanul teszi a dolgát, és ahogy elvagyok a kb. tízéves butatelefonommal, ez az alapjárgány is tökéletesen megfelel a szükségleteimnek - legfeljebb a vágyaimat kell időnként jeges fürdőbe mártani.

Link to comment
Megosztás:

4 órája, Janó32 írta:

Kérem a sorsot, hogy verjen meg egy ilyen céges Octavia-val... ;-)

Most épp egy A4 2,0 TDI (110kW) Automata van alattam (bérautó, nem saját!).
Meg lehet szokni a szolgáltatásait... bár vannak "hibái":
-  lépcsőshátú és nem kombi;
- csilingel, pittyeg. mint egy kínai gyerekjáték (radar elöl, hátul, kamera, pre sense, anyám tyúkja);
- nincs ablaktörlő a hátsó szélvédőn (kombin és ferdehátún szocializálódottaknak ez furcsa);
- mindenféle információ lehívható a fedkompról, (rövid- és hosszútávú menetteljesítmény adatok) de pl. olajhőmérséklet nem;
- Őőőőő, mennyibe is fáj erre egy garnitúra gumi (vagy bármi más)?

Volt már WV Golf VII 1,4Tsi kombi nálam, az is nagyon jó volt. Fogyasztásban, dinamikában egyaránt. Összehasonlítva az 1,2 Tsi Jettával és a Seat Leonnal (ugyanolyan évjáratú autókról van szó) a Golf sokkal összeszedettebb, logikusabbnak hatott. Nyilván a menetdinamika itt nem összemérhető. De egyvalami sokadjára beigazolódott: a kombinál kényelmesebben pakolható kasztni nincs. Nem kell átemelni a csomagokat a csomagtartó peremén, csak behajítom és kész...

Persze, marad az örök dilemma: hogy használtan mernék-e Tsi motoros autót venni??

 

Link to comment
Megosztás:

6 órája, outsider írta:

Inkább ülj be egy rendes autóba... :)

Bánom is én, csak tegye alám egy cég.... Lehet Octavia, meg bármi a most futó flottás típusok közül... (K Astra kombi miatt sem duzzognék...) Új melóhely után kell néznem... :huh:

2 órája, koopal írta:

Jó pár éve egy ideig vezettem a fenti típus I. generációjú 1.4-es kombi fullfapad változatát (azt se tudom, lóerővel hogy állt - meglehet, szamarak voltak benne), akkor már megvolt az Astra, de én azt is nagyon szerettem. Igaz, ennek a jó érzésnek egy részét a fincsi munkakör jelentette, a nap nagy részében a magam ura voltam, mindenesetre itt Pesten elszaladgálni kiválóan megfelelt. Aztán volt szerencsém a II. generációhoz is ötajtós változatban, az kissé jobban fel volt szerelve és erősebb is volt, de a másikban otthonosabban éreztem magamat.

Egyébként pár hónapja nagyon rám jött a viszketegség kocsicsere ügyben, valami új kisautóban gondolkodom, aztán amikor (ritkán) elmegyek ezzel egy hosszabb útra, az egy időre észhez térít (néha még meg is simogatom), ennyi használat mellett tök értelmetlen lenne új kocsira költeni, főleg amikor ez még a 13. évben is hibátlanul teszi a dolgát, és ahogy elvagyok a kb. tízéves butatelefonommal, ez az alapjárgány is tökéletesen megfelel a szükségleteimnek - legfeljebb a vágyaimat kell időnként jeges fürdőbe mártani.

Pontosan ebben a cipőben járok én is. 

1 óra, snec írta:

a tsi egy betegágy, olvass utána

Pont ezt írják az Ecotec-ről is... Mégis mennyien használjuk... :icon13:

Link to comment
Megosztás:

2 órája, KMiki írta:

Most épp egy A4 2,0 TDI (110kW) Automata van alattam (bérautó, nem saját!).
Meg lehet szokni a szolgáltatásait... bár vannak "hibái":
-  lépcsőshátú és nem kombi;
- csilingel, pittyeg. mint egy kínai gyerekjáték (radar elöl, hátul, kamera, pre sense, anyám tyúkja);
- nincs ablaktörlő a hátsó szélvédőn (kombin és ferdehátún szocializálódottaknak ez furcsa);
- mindenféle információ lehívható a fedkompról, (rövid- és hosszútávú menetteljesítmény adatok) de pl. olajhőmérséklet nem;
- Őőőőő, mennyibe is fáj erre egy garnitúra gumi (vagy bármi más)?

Volt már WV Golf VII 1,4Tsi kombi nálam, az is nagyon jó volt. Fogyasztásban, dinamikában egyaránt. Összehasonlítva az 1,2 Tsi Jettával és a Seat Leonnal (ugyanolyan évjáratú autókról van szó) a Golf sokkal összeszedettebb, logikusabbnak hatott. Nyilván a menetdinamika itt nem összemérhető. De egyvalami sokadjára beigazolódott: a kombinál kényelmesebben pakolható kasztni nincs. Nem kell átemelni a csomagokat a csomagtartó peremén, csak behajítom és kész...

Persze, marad az örök dilemma: hogy használtan mernék-e Tsi motoros autót venni??

 

Nekünk Yeti van 1.4 TSI-ben. Az legalább megy, nem úgy mint 1.6 dízel unokatestvére...

Cserébe fogyaszt is. 8,5 liter vegyesben, pályán - gondolom a nagy szögletes budi alak miatt - 9,5-10 liter...

Ilyen fogyasztás mellett kérdés, hogy kell-e szoptatni magunkat a turbó minden nyűgjével. Egy szívó benzines 1.8-2.0 gép simán tudja ezt, vagy ennél jobbat, nyomatékosabban.

Lehet más karosszériával mások az adatok.

Csomagtere kicsi...

A legtöbb 4 ajtóson nincs hátsó ablaktörlő. Én olyanok kezdtem, nem hiányzott. Aztán 5 ajtósaim voltak, ott volt, hozzászoktam. 

Most megint Sedan van. Igazából csak sötétben, városban araszoláskor (természetesen esőben) érzem kicsit hiányát. Nagyobb sebességnél a menetszél megoldja. Megszokás kérdése ez is. Én klíma, elektromos ablak nélkül is elvoltam sokáig...

Pakolás tekintetében, én pedig a vonóhorogban hiszek inkább. Az 5 ajtós G-nél is mindig inkább "szenvedtem" a kisebb csomagtér miatt (sedanhoz képest), minthogy élveztem volna a felnyíló hátsó előnyét. Nem hiányzik.

Használati szokások kérdése...

Nem akarok megint lavinát indítani :D

46 perce, Janó32 írta:

Bánom is én, csak tegye alám egy cég.... Lehet Octavia, meg bármi a most futó flottás típusok közül... (K Astra kombi miatt sem duzzognék...) Új melóhely után kell néznem... :huh:

Pontosan ebben a cipőben járok én is. 

Pont ezt írják az Ecotec-ről is... Mégis mennyien használjuk... :icon13:

Jujj. Megint? :(

Link to comment
Megosztás:

55 perce, outsider írta:

Nekünk Yeti van 1.4 TSI-ben. Az legalább megy, nem úgy mint 1.6 dízel unokatestvére...

Cserébe fogyaszt is. 8,5 liter vegyesben, pályán - gondolom a nagy szögletes budi alak miatt - 9,5-10 liter...

Ilyen fogyasztás mellett kérdés, hogy kell-e szoptatni magunkat a turbó minden nyűgjével. Egy szívó benzines 1.8-2.0 gép simán tudja ezt, vagy ennél jobbat, nyomatékosabban.

Lehet más karosszériával mások az adatok.

Csomagtere kicsi...

A legtöbb 4 ajtóson nincs hátsó ablaktörlő. Én olyanok kezdtem, nem hiányzott. Aztán 5 ajtósaim voltak, ott volt, hozzászoktam. 

Most megint Sedan van. Igazából csak sötétben, városban araszoláskor (természetesen esőben) érzem kicsit hiányát. Nagyobb sebességnél a menetszél megoldja. Megszokás kérdése ez is. Én klíma, elektromos ablak nélkül is elvoltam sokáig...

Pakolás tekintetében, én pedig a vonóhorogban hiszek inkább. Az 5 ajtós G-nél is mindig inkább "szenvedtem" a kisebb csomagtér miatt (sedanhoz képest), minthogy élveztem volna a felnyíló hátsó előnyét. Nem hiányzik.

Használati szokások kérdése...

Nem akarok megint lavinát indítani :D

Jujj. Megint? :(

Nem ég a vége,  csak valahogy nem kerek a történet. Megjártam már pár multit, de itt valami nem oké-ilyet még nem tapasztaltam, minbizt menedzser szinten "háttal ülnek a moziban". Mint valami rossz szekta vagy nemistudom... 

Másik téma: tegnap a joy(?) napok keretében asszonykával a helyi Praktikerben lyukadtunk ki, mindenki vett-vitt mindent mintha muszáj lenne. Egy nappali falat még tovább akcióztak, utolsó darab készleten (vagy a lerúgott kiállított darab), ezt ne hagyjuk itt címmel már hozattuk is a targoncással (pedig nem egészen ez volt a terv hogy tetőcsomagtartót feltegyem vagy rákészüljek). 170x50cm-es dobozból három, ülés lehajt, behánytam, utána még a közepes bevásárlás is simán bement mellé, még maradt is hely... Én nyomok egy szavazatot a kombi mellé... :-)

Módosítva : Janó32
Link to comment
Megosztás:

Én sokallom az árát. szerintem erősebb mosogatószivacs+ valami mikroszemcsés fogkrém, esetleg a legoilcsóbb Prevent  autópolírozó paszta kombinációjával  és kitartó munkával ugyanezt a hatást lehet elérni, jóval kevesebb összegből. Csak utána ne felejtsd el UV-álló lakkal lefújni, mert fél éven belül visszamattul különben.

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, gezoli írta:

Most vettem a Madaras Tesco-ban 4100ft-ért. Majd megosztom a tapasztalatokat!

Nos a tapasztalatok:

Szebb lett a lámpa mint volt, de sajnos a műanyag belülről is opálosodik és ezt kívülről nem lehet letakarítani. Tehát maradtak foltok.

Adnak hozzá 2db! 5x5cm-es polír lapot (a két lámpához!)amelynek 4 oldala van és így 4 méretű polír lapod lesz. Sajnos ez semmit nem ér. Azt írja, hogy a polírozó folyadékot folyamatosan adagolni kell, hogy ne legyen száraz a felület. Amíg végeztem az egyik oldallal addig a másik oldal teljesen elázott és ez még csak az egyik lámpa volt. Fölszívtam magam és elővettem egy polír szivacsot. Lassú fordulaton jobb hatást értem el mint a mellékelt polír lapokkal. Véleményem szerint egy színtelen polír pasztával ugyanezt a hatást el lehetne érni. Esetleg tgabika76 módszerét kipróbálni.

A plusz talán annyi, hogy mellékelnek 2db (ebből belefért lámpánként 1-1db) törlőkendőt, amellyel a végén át kell törölni a lámpát az UV-védelem miatt. Nem tudom milyen anyag lehet, de adnak egy fólia kesztyűt és ebben kell a műveletet végrahajtani.

Határozottan szebb lett a lámpa, de nem olyan mint egy új!

Úgy gondolom, hogy tanulópénznek megérte a 4000ft-ot, mások a kocsmában többet költenek.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

12 órája, Janó32 írta:

Nem ég a vége,  csak valahogy nem kerek a történet. Megjártam már pár multit, de itt valami nem oké-ilyet még nem tapasztaltam, minbizt menedzser szinten "háttal ülnek a moziban". Mint valami rossz szekta vagy nemistudom... 

Másik téma: tegnap a joy(?) napok keretében asszonykával a helyi Praktikerben lyukadtunk ki, mindenki vett-vitt mindent mintha muszáj lenne. Egy nappali falat még tovább akcióztak, utolsó darab készleten (vagy a lerúgott kiállított darab), ezt ne hagyjuk itt címmel már hozattuk is a targoncással (pedig nem egészen ez volt a terv hogy tetőcsomagtartót feltegyem vagy rákészüljek). 170x50cm-es dobozból három, ülés lehajt, behánytam, utána még a közepes bevásárlás is simán bement mellé, még maradt is hely... Én nyomok egy szavazatot a kombi mellé... :-)

Mi nem vagyunk ilyenek. Én örülök, hogy elkerültem a tömeget :)

Családban van egy VW LT is...

Úgyhogy az én autóm nézhet ki jól, ahelyett, hogy puttonyos :-):cool:

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Emberek! Lehet már volt itt téma, de tudjuk, hogy az Opel márka gazdát cserél. Szerintetek hogyan fog ez kihatni egy G astrára? Gondolok itt arra, hogy a jövőben várható az, hogy az alkatrészek drágulnak esetleg?

Nem tudom hol készülnek a gyári alkatrészek, de ezekre lesz valamilyen hatása az átszervezésnek? Ha a gyári alkatrész drágul, valószínűleg az utángyártott is. Ha drágulni fognak az alkatrészek, az szerintem nem túl jó a szempontunkból. Esetleg alkatrészhiány is felléphet? Mert akkor aztán tuti elszállnak az árak.

Módosítva : KMilán
Link to comment
Megosztás:

Keresek Astra G-be való jobb hátsó (egy lefogató csavaron két csatt van) szép és törésmentes állapotú biztonsági öv csatot Budapesten. Sikerült anyámnak letörnie a háttámlára felfogató patentot róla, és szeretném ha megint törésmentes lenne.

tudom nem nagy cucc az a kis patentoló, de idegesít hogy elvan törve :-)

Én hülye vateráról rendeltem F astra-hoz való övcsatot, de kézben fogva jöttem rá hogy nem egyformák a G-vel, csak majdnem.

Ha valaki tud törésmenteset, esetleg bontás alatt lévő autót amiben talán jó állapotban lehet ez a kettős csatt, kérem jelezze.

Link to comment
Megosztás:

40 perce, KMilán írta:

Emberek! Lehet már volt itt téma, de tudjuk, hogy az Opel márka gazdát cserél. Szerintetek hogyan fog ez kihatni egy G astrára? Gondolok itt arra, hogy a jövőben várható az, hogy az alkatrészek drágulnak esetleg?

Nem tudom hol készülnek a gyári alkatrészek, de ezekre lesz valamilyen hatása az átszervezésnek? Ha a gyári alkatrész drágul, valószínűleg az utángyártott is. Ha drágulni fognak az alkatrészek, az szerintem nem túl jó a szempontunkból. Esetleg alkatrészhiány is felléphet? Mert akkor aztán tuti elszállnak az árak.

Egy a Bosch-nál dolgozó exkolléga (mivel ők szállítanak az Opelnek motorhűtőket K Astrába, Insigniába) tudni véli, hogy már egyet típusokba PSA motor megy... :(

Nem nagyon rendelnek tőlük, mivel az a hír járta, hogy iszonyat mennyiségű készlettel dolgoznak az Opelnél Rüsselheimben, és parancsba adták hogy a készletet ki kell söpörni.
A PSA motorokba meg nem Bosch ventilátor megy, szóval ezért is csökken a rendelés.

Ha ez igaz, és tényleg ez lesz a tendencia, akkor egyrészt az hazavágja az Opel márka eddig megmaradt vásárlói bázisát, és renoméját.
Aki eddig ezért vette, mert "ez még német", ami ezelőtt is csak részben volt igaz, az erősen elgondolkodik szerintem a jövőről...
Meg ez felveti a szentgotthárdi gyár jövőjének a kérdését is.

Egyébként szerintem max a gyári alkatrészekre lehet hatással, bár én az Opel gyári alkatrészekben eddig sem bíztam túlzottan.
Megingott a bizalmam a rossz tapasztalatoknak köszönhetően. Meglehet, hogy a ygéri csomagolásban ezentúl francia irányultságú alkatrészek lesznek csomagolva.
Valaki említett pl korábban (bár ez szeritnem még a PSA vásárlás előtt volt) hogy a gyári csomagolásban pl már Champion gyertya volt :-) (lehet már akkor tudtak valamit)
(Ami egyébként P...ot-ban nekem tök jól muzsikált, de én nem tettem volna az Opelembe francia gyertyát, ahogy pl japánt se (nem rasszizmusból). :)

Az utángyártottra szerintem nem lesz hatással különösebben.
Azokat a gyártójuk közvetlenül értékesíti, nem a gyáron keresztül.
Én most is azt mondom, érdemesebb egy jó nevű alkatrészgyártótól venni alkatrészt, mint csomagolt gyárit, ami esetleg ugyanaz, csak drágábban.
Persze ez attól is függ, milyen alkatrészekről beszélünk.

Link to comment
Megosztás:

Mindegyik újkori (értsd 2000-es évek első évtizede) 16 szelepes Opel-motor Ecotec, mivel ez volt az akkori motorcsalád elnevezése, ahogy a maiak Ecoflex-ek. Szerintem az Ecotec motoroktól zusammen félni felesleges, ez az "olajzabálós" sztori inkább csak általánosítás, leginkább rossz híre ezen a téren az X16XEL-nek volt.

 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

On 2017. 11. 18. at 18:51, zotya975 írta:

Hát ha elfogadjuk a szelepfedélen található Ecotec feliratot akkor az. 

Hamar ki lett vesézve :D Utólag rágugliztam, és láttam hogy ecotec. YT videókban mindig az opc-s fedél volt rajta azért kérdeztem.

Link to comment
Megosztás:

Üdv újra,

Miért van az, hogy a víz hőmérséklet mutatója nem szokott felmenni 90 fokra és ingadozik is. Tegnap megálttam egy sorompónál és láttam ahogy szabájszerűen esik vissza a mutató kb 70 fokra. Régebb panaszkodtam a fogyasztásra, hogy az üzemanyagjelző mutatója is viszonylag hamar leesik, vajon a kettő egybefüggne-e?

Link to comment
Megosztás:

Tudja valaki hogy az x18xe motor euro2es vagy euro3as e.?

- katalizátoros, szabályozott keverékképzésű, az ENSZ-EGB 83.05 előírás B jóváhagyás A. szintje szerint óváhagyott, OBD-rendszerrel ellátott Otto-motoros (EURO-III)

E szerin 3mas lene de aszt olvasgatam hogy csak 2es.

Tudja valaki az igazságot?

Módosítva : kalmim
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.