outsider Elküldve Szeptember17, 2017 Megoszt Elküldve Szeptember17, 2017 23 órája, Janó32 írta: Igen, mivel Te írtad h az vált be esetedben. Cromax-os srác mondtam ha agyárival van egy árban, biztos ne gyárit hozzon? Wahler-t kértem. Megnéztem, nem tűnik bonyolultnak, majd improvizálok a 8Nm-es lehúzás kapcsán. Új tömítést is rendeltem mellé. Most hogy megnéztem a leeresztés fejezetet, lehet h az én hűtőm a leeresztőnél csepeg? Ezen most elgondolkoztam... Ha gyári a hűtőd akkor korrekt módon le lehet ereszteni egy kis csővel egy kis folyadékot. A könyv X-es motorokhoz van, ezért helyén kell kezelni néha amit mond 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Szeptember18, 2017 Megoszt Elküldve Szeptember18, 2017 On 2017. 09. 16. at 21:15, Janó32 írta: Igen, mivel Te írtad h az vált be esetedben. Cromax-os srác mondtam ha agyárival van egy árban, biztos ne gyárit hozzon? Wahler-t kértem. Megnéztem, nem tűnik bonyolultnak, majd improvizálok a 8Nm-es lehúzás kapcsán. Új tömítést is rendeltem mellé. Most hogy megnéztem a leeresztés fejezetet, lehet h az én hűtőm a leeresztőnél csepeg? Ezen most elgondolkoztam... Nem tudom volt-e már cserélve termosztátod, ha nem, majd írd meg mi volt benne eredetileg, ( ami ugye tényleg gyári) amit eddig láttam abban Wahler, sok webáruház mégsem ezt mondja "gyárinak" . Végülis abban a listában azt írnak amit akarnak. A 8Nm-t én úgy csináltam hogy nem raktam fel a racsnis kulcsot a krova szárra hanem simán csak kézzel megtekertem a hosszabbítót. A csavarokat menetrögzítőztem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
outsider Elküldve Szeptember18, 2017 Megoszt Elküldve Szeptember18, 2017 On 2017. 09. 16. at 21:15, Janó32 írta: Igen, mivel Te írtad h az vált be esetedben. Cromax-os srác mondtam ha agyárival van egy árban, biztos ne gyárit hozzon? Wahler-t kértem. Megnéztem, nem tűnik bonyolultnak, majd improvizálok a 8Nm-es lehúzás kapcsán. Új tömítést is rendeltem mellé. Most hogy megnéztem a leeresztés fejezetet, lehet h az én hűtőm a leeresztőnél csepeg? Ezen most elgondolkoztam... Biztos NE! Én ilyen megfontolásból vettem a gyárit. 3 hónap múlva folyt a műanyag csonk... Itt van eltéve tartalékba... Link to comment Megosztás: More sharing options...
snec Elküldve Szeptember18, 2017 Megoszt Elküldve Szeptember18, 2017 On 2017. 09. 14. at 21:15, Geopake írta: Vagy kiégett az izzó. nekem egyikkel sem volt gond, hanem az érintkező részt kellett megpucolni. El volt oxidálodva Link to comment Megosztás: More sharing options...
Janó32 Elküldve Szeptember19, 2017 Megoszt Elküldve Szeptember19, 2017 (edited) 19 órája, outsider írta: Biztos NE! Én ilyen megfontolásból vettem a gyárit. 3 hónap múlva folyt a műanyag csonk... Itt van eltéve tartalékba... Tegnap este a biztonság kedvéért ránéztem és persze hogy ez kisebb torx-al van szerelve mint E10, tehát az én szettemben nincs hozzá dugókulcs. Találtam egy üzletet ahol egyenként/darabonként lehet venni, de jó lenne tudni hogy ez mekkora (illetve ha már ott járok, akkor E10 alatt még mi kellhet esetleg a későbbiekben hogy ilyenre ne fussak rá). Kb mennyi hűtőfolyadékot eresszek le? Vagy elég ha a kiegyenlítőből leszívjuk a többi meg már nem jelentős mennyiség és az elfolydogálhat a termosztáttól (max rongyokkal körbetekerjük...) Amikor töltjük fel a rendszert kell légteleníteni? Vagy töltsük fel szintig (kiegyenlítő Kalt jelölés) aztán ennyi? Vagy kupak nélkül kell járatni? Vagy nézzem már meg a nagykönyvet mert benne van? E8? Módosítva Szeptember19, 2017 : Janó32 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Janó32 Elküldve Szeptember19, 2017 Megoszt Elküldve Szeptember19, 2017 23 órája, zotya975 írta: Nem tudom volt-e már cserélve termosztátod, ha nem, majd írd meg mi volt benne eredetileg, ( ami ugye tényleg gyári) amit eddig láttam abban Wahler, sok webáruház mégsem ezt mondja "gyárinak" . Végülis abban a listában azt írnak amit akarnak. A 8Nm-t én úgy csináltam hogy nem raktam fel a racsnis kulcsot a krova szárra hanem simán csak kézzel megtekertem a hosszabbítót. A csavarokat menetrögzítőztem. A héten megyek az alkatrészért, csak lenne rá időm h oda is érjek... Majd megnézem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
outsider Elküldve Szeptember19, 2017 Megoszt Elküldve Szeptember19, 2017 7 órája, Janó32 írta: Tegnap este a biztonság kedvéért ránéztem és persze hogy ez kisebb torx-al van szerelve mint E10, tehát az én szettemben nincs hozzá dugókulcs. Találtam egy üzletet ahol egyenként/darabonként lehet venni, de jó lenne tudni hogy ez mekkora (illetve ha már ott járok, akkor E10 alatt még mi kellhet esetleg a későbbiekben hogy ilyenre ne fussak rá). Kb mennyi hűtőfolyadékot eresszek le? Vagy elég ha a kiegyenlítőből leszívjuk a többi meg már nem jelentős mennyiség és az elfolydogálhat a termosztáttól (max rongyokkal körbetekerjük...) Amikor töltjük fel a rendszert kell légteleníteni? Vagy töltsük fel szintig (kiegyenlítő Kalt jelölés) aztán ennyi? Vagy kupak nélkül kell járatni? Vagy nézzem már meg a nagykönyvet mert benne van? E8? Szerintem kupak nélkül lehet járatni egy kicsit. Kilégteleníti az magát... 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Krajcso Elküldve Szeptember21, 2017 Megoszt Elküldve Szeptember21, 2017 On 9/11/2017 at 13:40, zotya975 írta: Van, de az durva szűrő , attól még beszívja az apró koszt, homokot, de nem is ez a lényeg hanem azt hogy beszívja akkor is ha tele a tank, meg ha csak 5 liter van benne, de még mindíg divat a "nem szabad pár literrel járni mert akkor felszívja a koszt a tank aljából" elmélet. Nincs összefüggés. A pumpa sem tud szárazon járni ( kenés nélkül) mert mindíg marad benne pár deci akkor is ha az injektornál már nincs elég nyomás tehát a motor lefulladt . Sajnálatos hogy még a szakember is ezt fújja, pedig szedett szét már jó pár pumpát és gondolom van szeme. Szedtem szét nemrég a Corsa tankját, pont ugyanerre jutottam. Továbbá a szűrő alja és a tank feneke között van egy kb fél centis rés, valószínűleg pont azért, hogy a tank alján úszkáló darabkák ott is maradjanak. Link to comment Megosztás: More sharing options...
outsider Elküldve Szeptember21, 2017 Megoszt Elküldve Szeptember21, 2017 Guminyomás ellenörző rendszerről mit tudtok? Elvileg többféle van, szelepes, meg ABS-es. Drágább tőle a szelep. Ez az autó vezérlésébe is be van iktatva? Tehát ha nem olyan szelepet, kereket használok, hibát fog jelezni a műszerfalon? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Janó32 Elküldve Szeptember21, 2017 Megoszt Elküldve Szeptember21, 2017 10 perce, outsider írta: Guminyomás ellenörző rendszerről mit tudtok? Elvileg többféle van, szelepes, meg ABS-es. Drágább tőle a szelep. Ez az autó vezérlésébe is be van iktatva? Tehát ha nem olyan szelepet, kereket használok, hibát fog jelezni a műszerfalon? Igen, össze kell párosítani az autó info rendszerével. Kolléga 2016-os Corsa OPC-be szintén ilyen van, amikor vett rá téli felnit és gumit a rendszer nélkül, folyamatos hibajelzés volt a műszerfalon, a központból (Opel OnStar) azonnal jelezték is neki hogy mi a baj az autóval. De ha jól tudom, ki lehet kapcsolni a jelzést. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
outsider Elküldve Szeptember21, 2017 Megoszt Elküldve Szeptember21, 2017 17 perce, Janó32 írta: Igen, össze kell párosítani az autó info rendszerével. Kolléga 2016-os Corsa OPC-be szintén ilyen van, amikor vett rá téli felnit és gumit a rendszer nélkül, folyamatos hibajelzés volt a műszerfalon, a központból (Opel OnStar) azonnal jelezték is neki hogy mi a baj az autóval. De ha jól tudom, ki lehet kapcsolni a jelzést. Műszakin nem szólnak érte ha ki van ütve? Link to comment Megosztás: More sharing options...
outsider Elküldve Szeptember23, 2017 Megoszt Elküldve Szeptember23, 2017 Xenon fényszórónak van valami objektív praktikus haszna? A "jól néz ki" vagy ilyesmi az nem ebbe tartozik... Lehet előnye? Tehát tovább tart vagy ilyesmi... Link to comment Megosztás: More sharing options...
piratson Elküldve Szeptember23, 2017 Megoszt Elküldve Szeptember23, 2017 Sziasztok! Meglepő problémával találkoztam - legalább is számomra az. Elől-hátul tárcsás kocsimon tárcsák és fékbetétek lettek cserélve, mert iszonytatóan kopottak voltak. A fékcsövek nem lettek megbontva, mégis az új alkatrészek beszerelése után úgy viselkedik a fékrendszer, mintha nborzasztóan levegős lenne. A kerekeknél megtörtént a légtelenítés, de egy szikra buborék nem volt, a tünet maradt. Konkrétan, a fékpedál a pumpálásra felkeményedik, de ezután szépen lassan padlólemezig bemegy. Ezután újra felpumpálható és ismét padlólemez a vége. Mindeközben az olajszint láthatóan nem csökken. Merre keressem a hibát? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Janó32 Elküldve Szeptember23, 2017 Megoszt Elküldve Szeptember23, 2017 On 2017. 09. 18. at 9:20, zotya975 írta: Nem tudom volt-e már cserélve termosztátod, ha nem, majd írd meg mi volt benne eredetileg, ( ami ugye tényleg gyári) amit eddig láttam abban Wahler, sok webáruház mégsem ezt mondja "gyárinak" . Végülis abban a listában azt írnak amit akarnak. A 8Nm-t én úgy csináltam hogy nem raktam fel a racsnis kulcsot a krova szárra hanem simán csak kézzel megtekertem a hosszabbítót. A csavarokat menetrögzítőztem. Hát, semmi logó nincs rajta akár honnan nézem... Csak egy számsor. Mondjuk a Wahler-en még annyi sincs csak a dobozán... 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
gezoli Elküldve Szeptember23, 2017 Megoszt Elküldve Szeptember23, 2017 21 perce, piratson írta: Sziasztok! Meglepő problémával találkoztam - legalább is számomra az. Elől-hátul tárcsás kocsimon tárcsák és fékbetétek lettek cserélve, mert iszonytatóan kopottak voltak. A fékcsövek nem lettek megbontva, mégis az új alkatrészek beszerelése után úgy viselkedik a fékrendszer, mintha nborzasztóan levegős lenne. A kerekeknél megtörtént a légtelenítés, de egy szikra buborék nem volt, a tünet maradt. Konkrétan, a fékpedál a pumpálásra felkeményedik, de ezután szépen lassan padlólemezig bemegy. Ezután újra felpumpálható és ismét padlólemez a vége. Mindeközben az olajszint láthatóan nem csökken. Merre keressem a hibát? Én első körön főfékhengerre gyanakodnék, de annak lenne látható jele. Olaj folyás ill. fogyás. Link to comment Megosztás: More sharing options...
piratson Elküldve Szeptember23, 2017 Megoszt Elküldve Szeptember23, 2017 16 perce, gezoli írta: Én első körön főfékhengerre gyanakodnék, de annak lenne látható jele. Olaj folyás ill. fogyás. Sehol nincs látható olajfolyás, nem csökken az olajszint, és ahol ismereteim szerint ahol légteleníteni lehet, ott egy egy deka buborék nem jön. Gyakorlatilag le lett cserélve így a fékolaj, mert kb. 1 liter lett folyamatosan utána töltve. Viszont a munkahengerek majdnem kiestek a helyükről, így amikkor össz lettek nyomva, elég nagy mennyiségű olajat pumpáltak vissza a tartályba. Kb. 1 decit kellett onnan kiszednem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Szeptember23, 2017 Megoszt Elküldve Szeptember23, 2017 57 perce, gezoli írta: Én első körön főfékhengerre gyanakodnék, de annak lenne látható jele. Olaj folyás ill. fogyás. Nem törvényszerű..ha a karmantyú átenged, és süllyed a pedál attól még nem jut ki a fékfolyadék a főfékből, ott marad ,csak éppen nem tolja ki a kerekek felé, hanem átereszti, de a karmantyúk mindegyik oldalán alapból folyadék van. Szivárogni itt csak a rásegítő dob felé ( vagy típustól függően bele a dobba) szokott az meg ugye látszik, mert DOT 5-ös kivételével lemarja a festéket. Link to comment Megosztás: More sharing options...
piratson Elküldve Szeptember23, 2017 Megoszt Elküldve Szeptember23, 2017 3 perce, zotya975 írta: Nem törvényszerű..ha a karmantyú átenged, és süllyed a pedál attól még nem jut ki a fékfolyadék a főfékből, ott marad ,csak éppen nem tolja ki a kerekek felé, hanem átereszti, de a karmantyúk mindegyik oldalán alapból folyadék van. Szivárogni itt csak a rásegítő dob felé ( vagy típustól függően bele a dobba) szokott az meg ugye látszik, mert DOT 5-ös kivételével lemarja a festéket. Ez utóbbi esetben látszana az olajfogyáson is. Tehát - bánatomra - a főfékhenger adhadta be meg magát? De mitől? Az alkatrész cserék előtt tökéletes volt. Link to comment Megosztás: More sharing options...
koopal Elküldve Szeptember23, 2017 Megoszt Elküldve Szeptember23, 2017 11 perce, zotya975 írta: Nem törvényszerű..ha a karmantyú átenged, ... Én is a karmantyúra gondoltam, volt már vele afférom. Egy régi autómmal koccantam, ekkor derült ki, hogy a gyenge fékhatás nem a típus sajátja, hanem a főfékhenger hibája. Újat sehol nem lehetett kapni, javítani pedig csak utángyártott karmantyúval lehetett volna, de nem találtam szerelőt, aki vállalta volna a felelősséget, kénytelen voltam magam elvégezni a cserét. Ennek a hibának a felderítése során futottam bele a legelképesztőbb szituációba, amivel szervizben valaha is találkoztam. Egy olyan komolynak tűnő műhelybe vittem, ahol márkánként külön munkafelvevők voltak, leültem a nekem megfelelő szaki asztalához, és mondom, gyenge a fék. Aszongya, fékpofa csere (ez elöl-hátul dobos volt, szervó nélkül) - mondom megvolt. Akkor fékerőszabályzó - az is új. Erre széttárja a kezét, és ennyit mond: akkor nem tudom, én meg csak néztem. Semmi hagyja itt, és megnézzük, vagy valami, hanem mehetek ahova akarok, őket nem érdekli a nyomorom. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Szeptember23, 2017 Megoszt Elküldve Szeptember23, 2017 1 órával ezelőtt, piratson írta: Ez utóbbi esetben látszana az olajfogyáson is. Tehát - bánatomra - a főfékhenger adhadta be meg magát? De mitől? Az alkatrész cserék előtt tökéletes volt. Amikor visszatolod a dugattyúkat a kerékfékhengernél és visszanyomod a folyadékot is a főfékhez kosz is mehet fel, pölö a gumi fékcső belső részéről levált akármi, és ezért nem zár már rendesen a karmantyú. De persze nem látni bele ez csak találgatás. 47 perce, koopal írta: Én is a karmantyúra gondoltam, volt már vele afférom. Egy régi autómmal koccantam, ekkor derült ki, hogy a gyenge fékhatás nem a típus sajátja, hanem a főfékhenger hibája. Újat sehol nem lehetett kapni, javítani pedig csak utángyártott karmantyúval lehetett volna, de nem találtam szerelőt, aki vállalta volna a felelősséget, kénytelen voltam magam elvégezni a cserét. Ennek a hibának a felderítése során futottam bele a legelképesztőbb szituációba, amivel szervizben valaha is találkoztam. Egy olyan komolynak tűnő műhelybe vittem, ahol márkánként külön munkafelvevők voltak, leültem a nekem megfelelő szaki asztalához, és mondom, gyenge a fék. Aszongya, fékpofa csere (ez elöl-hátul dobos volt, szervó nélkül) - mondom megvolt. Akkor fékerőszabályzó - az is új. Erre széttárja a kezét, és ennyit mond: akkor nem tudom, én meg csak néztem. Semmi hagyja itt, és megnézzük, vagy valami, hanem mehetek ahova akarok, őket nem érdekli a nyomorom. Karmantyúzni sem mindegyiket lehet, volt hogy megvettem a szettet és szétszedés után derült ki hogy az egyik gyűrű kicsit más és nem cserélhető. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Atala Elküldve Szeptember23, 2017 Megoszt Elküldve Szeptember23, 2017 6 órája, outsider írta: Xenon fényszórónak van valami objektív praktikus haszna? A "jól néz ki" vagy ilyesmi az nem ebbe tartozik... Lehet előnye? Tehát tovább tart vagy ilyesmi... Erősebb fénye van. Motoromban volt, nem kellett távolsági, de inkább kivettem, főleg amikor a rendőr belenézett :D De ahhoz komolyabb rendszer kell. Én ledet raktam tompítottnak. Másabb a fényszórása, lehet egy projektorosban jobban mutatna de így is nagyon jó fénye van. Másabb a színvilág mint a normálnak, főleg ha rákapcsolom a távot. Link to comment Megosztás: More sharing options...
cac Elküldve Szeptember24, 2017 Megoszt Elküldve Szeptember24, 2017 Urak, valaki tud valami jó módszert a Caravan hátsó ablaktörlő motöorjának a kiszerelésére? Maga a motor könnyen lecsavarozható a csomagtartó ajtóról, de az ablaktörlő lapátot sehogy sem tudom leszedni. A kettő között ott az üveg, amit nem szívesen török ki. Húzzam vagy csavarjam? Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Szeptember24, 2017 Megoszt Elküldve Szeptember24, 2017 14 perce, cac írta: Urak, valaki tud valami jó módszert a Caravan hátsó ablaktörlő motöorjának a kiszerelésére? Maga a motor könnyen lecsavarozható a csomagtartó ajtóról, de az ablaktörlő lapátot sehogy sem tudom leszedni. A kettő között ott az üveg, amit nem szívesen török ki. Húzzam vagy csavarjam? A tengely bordás és kúpos is. Ha rá van szorulva, akkor rajta marad még a csavar leszedése után is. csavarlazító, majd felhajtod, és óvatosan próbálod még tovább hajtani. Ha nem jön össze akkor szerzel vagy csinálsz két karos csapágy lehúzatót. Egy darab laposvasba, zárt szelvénybe 3 lyukat fúrsz, két kapupántcsavar feje bemegy szerintem a kar csonkja alá, a középső csavart meg tekered ellenanyával befelé...mint ez csak kisebb méretekben: Link to comment Megosztás: More sharing options...
cac Elküldve Szeptember24, 2017 Megoszt Elküldve Szeptember24, 2017 4 órája, zotya975 írta: A tengely bordás és kúpos is. Ha rá van szorulva, akkor rajta marad még a csavar leszedése után is. csavarlazító, majd felhajtod, és óvatosan próbálod még tovább hajtani. Ha nem jön össze akkor szerzel vagy csinálsz két karos csapágy lehúzatót. Egy darab laposvasba, zárt szelvénybe 3 lyukat fúrsz, két kapupántcsavar feje bemegy szerintem a kar csonkja alá, a középső csavart meg tekered ellenanyával befelé...mint ez csak kisebb méretekben: Köszi a választ! Igazából úgy néz ki, mintha a műanyag ablaktörlő kar jönne, csak van valami alátétszerűség a 13-as hatlapfejű csavar alatt, ami a tengelyre fogta az ablaktörlő kart, és az nem engedi. Sajnos scak este tudtam volna róla fitót lőni, amiből kb semmi sem látszik, de majd holnap lefotózom jól a jobb érthetőség végett. Link to comment Megosztás: More sharing options...
nyolc8 Elküldve Szeptember25, 2017 Megoszt Elküldve Szeptember25, 2017 Sziasztok! Nekem is Caravan hátsó ablaktörlő kérdésem lenne, a kar háromból két alkalommal picivel a vízszintes állapot alatt áll meg mikor lekapcsolom azt. Kézzel mozgatva van egy kis holtjátéka a karnak a tengelye körül (a lapát vége kb 1cm-t mozog el az ablakon, de nem lötyög a kar a tengelyen). És mintha lerázódna a kar szép lassan, ha nem nyúlok hozzá egy ideig, akkor szép lassan pár hét alatt lemászik a lapát vége az üveg aljáig, a gumi keretig. Ilyenkor úgy orvosolom a problémát hogy addig kapcsolgatom a hátsó ablaktörlőt, míg be nem áll nagyjából a vízszintes helyzetbe. Egyszerűen rakjam arrébb egy kicsivel a kart a tengelyen (már ha fogazott a tengely?) vagy komolyabb a probléma? Mitől tud lerázódni? A motor rossz vagy kikopott valami? Hogy lehet az hogy találomra mégis beáll normális helyre? Van valakinek tapasztalata ilyen jelenséggel? Egyébként sok autón látom ezt a "hátsó ablaktörlő lejjebb áll mint kéne" jelenséget... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts