Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G tulajdonosok beszélgetnek erről-arról


uhuhu

Recommended Posts

Ma néztem egy 2008-as németországi autót elvileg 80E km-el.

Végig vezetett szervizkönyves márkaszervízben.

Szerintetek mi a fontosabb? A megfelelő km után legyen szervizelve, vagy max évente?

Ennek 20E km a csereperiódusa vagy 1 év. Ahogy néztem a szervízkönyvet, így vannak a bejegyzések:
(egyébként a gyári előírás az, ha sok a városi használat, akkor javasolt 10E km-ként cserélni)

2009 - 10E km után
2010 - 10E km után
2011 - 12E km után (ez után 2 évente jöttek a szervizek)
2013 - 13E km után
2015 - 17E km után

Ez az utolsó bejegyzés, most van benne 80E km. Az utolsó cserekor már 10W40 van beleírva... Ezen meglepődtem... :(:blink:
Kizárt dolog, hogy ez gyári előírás...
Mindenesetre így annyira nem szimpi. A futás akár valódi is lehet, elvileg ez az első és utolsó tulajdonos.
Néztem 250E km-es példényt, az kívül belül jobban lelakott volt, de egyébként nem volt vészes...
Azzal összehasonlítva ez sokkal jobb volt....

T. mantec szokott még írni ide? :)

Érdekelne mi a gyári követelmény...

Szerk.: 
Ahogy nézem 0W20 az előírás :blink:
Az elég messze van a 10W40-től...

Módosítva : outsider
Link to comment
Megosztás:

Idézet egy kezelési útmutatóból:

https://goo.gl/photos/WGrKtj6xykq9dW6w9

Ezen vajon hány tulajdonos siklik át? Szerintem 99%

A "severe" periódus gyakorlatilag felezi a csere ciklusát. 

Az emberek többsége (már aki egyáltalán figyel erre) csak azt nézi, hogy letelt-e már a km. Az 1 évet se nézik sokan. A körülményeket senki se veszi figyelembe.

Ha jól emlékszem a G könyvében is csak az alapján osztják fel a szervizelést, hogy egy év alatt mennyit megy.

Link to comment
Megosztás:

On 2017. 08. 25. at 13:25, snec írta:

1,5dci Nálunk a cégnél jópár van, amivel járok 110le Kangoo, szinte új kora óta megvan, most 198000km van benne, és semmi hiba nem volt még vele. Nálam városba 7,0l körül van a fogyasztás. A kollégáknak van 2db Scenic 96le, nagyon gyenge, 180000km, ezeket két éve vettük. 5,5l fogyasztanak, az egyikbe lett cserélve egy olajhűtő, mert szétment, A másikba meg kettős tömegű.  Juke 110le 5,5l fogyaszt, ez vidékről jár fel, ez 107000km-es, valamennyit tekertek rajta...  Ebbe a turbo volt újítva. Olajat engedte, ebbe olyan 50000km ment bele. Megane Scenic 250000km 80 valahány lóerős, ezt tavaly adtuk el, azzal nem volt gond. 6,5l körül elment az is.

Miénk 2012es volt és 330enél beállt a motor. 30eként olajcsere. 250eskroa óta ette az olajat, igaz hajtottuk is, pályán 150-160 hosszútávon.

Link to comment
Megosztás:

19 órája, Atala írta:

Miénk 2012es volt és 330enél beállt a motor. 30eként olajcsere. 250eskroa óta ette az olajat, igaz hajtottuk is, pályán 150-160 hosszútávon.

Erre még mindig lehet mondani, némiképp jogosan, hogy a csereperiódust át kellett volna gondolni...

Persze melyik az az autó, ami a 30 cm-es padkára is gond nélkül felmegy? Hát a céges... :-)

  • Haha 1
Link to comment
Megosztás:

4 órája, outsider írta:

Erre még mindig lehet mondani, némiképp jogosan, hogy a csereperiódust át kellett volna gondolni...

Persze melyik az az autó, ami a 30 cm-es padkára is gond nélkül felmegy? Hát a céges... :-)

Így van, mi jeleztük, hogy sűrűbben legyen a szervíz de hát spórolás. Most már mindegy, engem nem érint már. :D :D

Link to comment
Megosztás:

9 órája, Atala írta:

Így van, mi jeleztük, hogy sűrűbben legyen a szervíz de hát spórolás. Most már mindegy, engem nem érint már. :D :D

Egyébként spórolásnak hívják, de valóban az? Szerintem az olaj (még ha prémium is) az autó legolcsóbb alkatrésze!
Levegőszűrőt egyébként nem is lenne annyira fontos ilyenkor cserélni, arra azt mondják, sok város, vagy poros úton való közlekedésnél érdemes cserélni (mint az alább idézett kezelésiben jól leírják)

Legyen 10E az olajcsere egy ilyen autónál. Aztán azt ne számoljuk, hogy utána ha ezt nem teszed meg töltheted utána az olajat, ami megint költség...

Sose értettem ezt a logikát. Persze a költségek nagy rászét majd úgyis a következő tulaj fizeti meg...

On 2017. 08. 29. at 23:53, outsider írta:

Idézet egy kezelési útmutatóból:

https://goo.gl/photos/WGrKtj6xykq9dW6w9

Ezen vajon hány tulajdonos siklik át? Szerintem 99%

A "severe" periódus gyakorlatilag felezi a csere ciklusát. 

Az emberek többsége (már aki egyáltalán figyel erre) csak azt nézi, hogy letelt-e már a km. Az 1 évet se nézik sokan. A körülményeket senki se veszi figyelembe.

Ha jól emlékszem a G könyvében is csak az alapján osztják fel a szervizelést, hogy egy év alatt mennyit megy.

 

Link to comment
Megosztás:

On 2017. 09. 06. at 6:54, outsider írta:

Sose értettem ezt a logikát.

Én meg azt nem aki azért nem tankolja tele az autót, mert akkor "benne áll a pénze" :blink:

Gondolom neki a hűtője is üres otthon, és mindig csak annyi kaját vesz amennyit meg is eszik rögtön, nehogy benne álljon a pénz... :-):-)

Link to comment
Megosztás:

On 2017. 09. 07. at 21:08, tgabika76 írta:

Én meg azt nem aki azért nem tankolja tele az autót, mert akkor "benne áll a pénze" :blink:

Gondolom neki a hűtője is üres otthon, és mindig csak annyi kaját vesz amennyit meg is eszik rögtön, nehogy benne álljon a pénz... :-):-)

A tank és a hűtő között óriási a különbség. :D Utóbbiban megromlik a kaja egy idő után... szóval rossz befektetés. Igazából a teletankot vagy megengedheted magadnak, vagy nem. Szüleim most már tele tankolják, mert 40l nem nagy költség, na de ezelőtt egyterű volt, amibe dupla ennyi belefért. :D Sose volt benne teli tank....

Link to comment
Megosztás:

4 perce, KMilán írta:

A tank és a hűtő között óriási a különbség. :D Utóbbiban megromlik a kaja egy idő után... szóval rossz befektetés. Igazából a teletankot vagy megengedheted magadnak, vagy nem. Szüleim most már tele tankolják, mert 40l nem nagy költség, na de ezelőtt egyterű volt, amibe dupla ennyi belefért. :D Sose volt benne teli tank....

A benzin is megromlik egy idő után (főleg a mai etanol tartalmúak), de egyébként épp a napokban fejtegették a Totalcaron hogy miért is nem jó ha valaki folyton 5000-ért tankol. Itt a link.

Link to comment
Megosztás:

34 perce, tgabika76 írta:

A benzin is megromlik egy idő után (főleg a mai etanol tartalmúak), de egyébként épp a napokban fejtegették a Totalcaron hogy miért is nem jó ha valaki folyton 5000-ért tankol. Itt a link.

Én azt hittem ez a "felszívja a koszt" duma csak netes-fészbúkos okosok között terjed, de ahogy látom a szakember is felhozza.

"Nemcsak a természetes elhasználódás nyírhatja ki a szivattyút és csatolt részeit, hanem az is, ha az autó tulajdonosa rendszeresen 1-5 ezer forintért tankol, majd amikor fogytán az üzemanyag, tovább autózik a csóróságjelző fénye mellet. Már a páréves autók tartályában is kavarog némi kosz. Ez származhat a változó minőségű benzinből vagy gázolajból, bekerülhet az évek során apránként, ezernyi töltőpisztolyról, de még érdekesebb, hogy a modern autók tankszellőzőjének aktív szenes szűrőjéből is. Ha mindig tele tankolunk, és harmadállás alatt sietünk a kútra, sokáig nem jutnak el a finoman illesztett szivattyú járataiba a gyilkos részecskék. "

Vagy csak nekem nem új hogy a visszafolyó ág egy dobozkát tölt és onnan is szívja a pumpa a benzint? Ami oda kerül kosz az éppúgy bekerülhet a pumpába teletanknál és 2 liter benzin mennyiségnél is. Ami átjut az előszűrőn az átjut bármikor. Valahol van is egy képem hogy a tank alja tiszta ebben a dobozban meg ott a dzsuva. Nekem amúgy a csóróságjelző 10 liternél világít. Az aktívszenes tartályhoz meg általában a betöltő cső telekattogtatásakor jut el a benzin. De én nem értek hozzá.:happy: 

  • Haha 1
Link to comment
Megosztás:

1 óra, outsider írta:

A pumpa ajlán van talpszűrő nem? Én már láttam...

Van, de az durva szűrő , attól még beszívja az apró koszt, homokot, de nem is ez a lényeg hanem azt hogy beszívja akkor is ha tele a tank, meg ha csak 5 liter van benne, de még mindíg divat a "nem szabad pár literrel járni mert akkor felszívja  a koszt a tank aljából" elmélet. Nincs összefüggés. A pumpa sem tud szárazon járni ( kenés nélkül) mert mindíg marad benne pár deci akkor is ha az injektornál már nincs elég nyomás tehát a motor lefulladt . Sajnálatos hogy még a szakember is ezt fújja, pedig szedett szét már jó pár pumpát és gondolom van szeme. 

2641629-20170911-yEzmhX.jpg

  • Like 2
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Valaki mostanában újrabőröztette a kormányt, kezd csúnyúlni rendesen. Rákerestem googleval, és 14-30-ig minden árfekvéssel találkoztam. A dupla áras jobb annyival, megéri? Hol lehetne a legolcsóbban legalább gyári minőségűre bőröztetni a kormányt. Elsősorban BP és vonzáskörzetében lenne jó megoldani.

Köszi.

Link to comment
Megosztás:

25 perce, Janó32 írta:

Az első lökhárító alsó részéhez melyik patent kell? A fenti a lámpák közt az megvan, de ami alul a motor alatt van rögzítés az nincs meg így fejben... Hány darab? 3 ha jól rémlik...

https://cromax.hu/karosszeria/karosszeriara_szerelt_reszek/elso_lokharito_rogzites/?kereso_modell=48

 

Ez kell alulra:

https://cromax.hu/karosszeria/karosszeriara_szerelt_reszek/elso_lokharito_rogzites/elso_lokharito_tarto_rogzito_szegecs_opel_astra_g_1998-2009_34903

3 db.

  • Like 2
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Olyan kérdéssel fordulok hozzátok, egyik tolatólámpám sem világít,és a műszerfalba ami mutatja mennyi km van az autóban csak az a kis rész nem világít.

a kettőnek lehet köze egymáshoz,esetleg egy biztosítékon lennének (ha igen melyik az a biztosíték)

ha nem akkor mi lehet a baja /tudom az egy város :)/

válaszotok előre is köszönöm

 

Link to comment
Megosztás:

2 órája, tg-hooker írta:

Sziasztok

Olyan kérdéssel fordulok hozzátok, egyik tolatólámpám sem világít,és a műszerfalba ami mutatja mennyi km van az autóban csak az a kis rész nem világít.

a kettőnek lehet köze egymáshoz,esetleg egy biztosítékon lennének (ha igen melyik az a biztosíték)

ha nem akkor mi lehet a baja /tudom az egy város :)/

válaszotok előre is köszönöm

 

1.tolatáskapcsolo a váltoban

2.le van tekerve a müszerfali fényerő pótméter

Link to comment
Megosztás:

On 2017. 09. 12. at 13:12, suv_pet írta:

Sziasztok!

Valaki mostanában újrabőröztette a kormányt, kezd csúnyúlni rendesen. Rákerestem googleval, és 14-30-ig minden árfekvéssel találkoztam. A dupla áras jobb annyival, megéri? Hol lehetne a legolcsóbban legalább gyári minőségűre bőröztetni a kormányt. Elsősorban BP és vonzáskörzetében lenne jó megoldani.

Köszi.

Székesfehérváron van nagyon szépen bőröző szaki, ha érdekel akkor privátban egyeztessünk. 

Link to comment
Megosztás:

A középső konzolban lévő tároló rekesz miként szedhető ki egyben?  Rezonál/zörög és tennék valamit oda valahova csak maradjon csendben... Továbbá rendeltem termosztátot, gondoltam kicserélem én majd ha megérkezett. Mi lenne amire figyelni kell? Van valami trükk/buktató? Mennyi hűtőfolyadék fog elfolyni vagy a kiegyenlítőt ürítsem ki? 

Link to comment
Megosztás:

5 perce, Janó32 írta:

A középső konzolban lévő tároló rekesz miként szedhető ki egyben?  Rezonál/zörög és tennék valamit oda valahova csak maradjon csendben... Továbbá rendeltem termosztátot, gondoltam kicserélem én majd ha megérkezett. Mi lenne amire figyelni kell? Van valami trükk/buktató? Mennyi hűtőfolyadék fog elfolyni vagy a kiegyenlítőt ürítsem ki? 

Valamennyi folyadékot le kell engedni. Wahlert vettél?
A "Hogyan csináld" könyvben van leírás...

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

1 óra, outsider írta:

Valamennyi folyadékot le kell engedni. Wahlert vettél?
A "Hogyan csináld" könyvben van leírás...

Igen, mivel Te írtad h az vált be esetedben. Cromax-os srác mondtam ha  agyárival van egy árban, biztos ne gyárit hozzon? Wahler-t kértem. Megnéztem, nem tűnik bonyolultnak, majd improvizálok a 8Nm-es lehúzás kapcsán. Új tömítést is rendeltem mellé. Most hogy megnéztem a leeresztés fejezetet, lehet h az én hűtőm a leeresztőnél csepeg? Ezen most elgondolkoztam... 

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.