Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G tulajdonosok beszélgetnek erről-arról


uhuhu

Recommended Posts

3 órája, Janó32 írta:

De ez hogyan? Tehát a Te nagyjából egyidős autód ami Z14XE Euro2-es az én Z16XE-m Euro3-as (forgalmiban 06)? 

Mind a kettő el van írva. A Z14XE és a Z16XE is Euro4-es, tehát a forgalmiban 09-nek kéne lennie a V.9 mezőben.

A Z18XE viszont csak Euro3-as (mivel nincs benne EGR), ezért ott a 06 a helyes érték.

Link to comment
Megosztás:

48 perce, tgabika76 írta:

Mind a kettő el van írva. A Z14XE és a Z16XE is Euro4-es, tehát a forgalmiban 09-nek kéne lennie a V.9 mezőben.

A Z18XE viszont csak Euro3-as (mivel nincs benne EGR), ezért ott a 06 a helyes érték.

Szuper! :brooding: :( Júliusban műszaki, akkor el tudom ezt intéztetni? Gondolom nekem generál ez is extra kiadást (pl forgalmi csere, utánajárás)... 

Link to comment
Megosztás:

Levakolt EGR-el EURO hanyas? :-)

Én úgy tudom 2005-től nincs EGR (2005-ös modellévtől).

Azért ciki, hogy találomra irkálják a számokat.

De ha nagyobb euro besorolásba kerülnék, akkor szigorúbbak lennének a környezetvédelmi értékek is.

Tehát megbukhatnék a vzsgán, szélsőséges esetben... Persze nem tudom ez így van-e.

Nekem most volt műszaki, novemberben.

 

Link to comment
Megosztás:

1 perc, outsider írta:

Levakolt EGR-el EURO hanyas? :-)

Én úgy tudom 2005-től nincs EGR (2005-ös modellévtől).

Azért ciki, hogy találomra irkálják a számokat.

De ha nagyobb euro besorolásba kerülnék, akkor szigorúbbak lennének a környezetvédelmi értékek is.

Tehát megbukhatnék a vzsgán, szélsőséges esetben... Persze nem tudom ez így van-e.

Nekem most volt műszaki, novemberben.

 

Én úgy tudom volt 1 év (talán 2004) amikor kimaradt az EGR, de előtte-utána mindig volt. A környezetvédelmi besorolás az EURO kategóriától részben független, viszont a gyártási évnek jelentős szerepe van, ami elég értelmetlen, de tudtommal így van.

Link to comment
Megosztás:

27 perce, outsider írta:

Levakolt EGR-el EURO hanyas? :-)

Én úgy tudom 2005-től nincs EGR (2005-ös modellévtől).

Azért ciki, hogy találomra irkálják a számokat.

De ha nagyobb euro besorolásba kerülnék, akkor szigorúbbak lennének a környezetvédelmi értékek is.

Tehát megbukhatnék a vzsgán, szélsőséges esetben... Persze nem tudom ez így van-e.

Nekem most volt műszaki, novemberben.

 

 

22 perce, nzozz írta:

Én úgy tudom volt 1 év (talán 2004) amikor kimaradt az EGR, de előtte-utána mindig volt. A környezetvédelmi besorolás az EURO kategóriától részben független, viszont a gyártási évnek jelentős szerepe van, ami elég értelmetlen, de tudtommal így van.

Nálam már nincs EGR, és 2004/12 havi gyártás.

3 perce, outsider írta:

Ahogy így olvasgatom a neten, igaz régebbi cikkeket, de ha egy autó korosodik, lejjebb sorolják...

Nem lehet, hogy ezért az én 2000-es autóm Euro2, Janó 2003-as autója euro3, és másik kolléga 2004-es (2005-ös) autója (még) euro4?

Bár nem olvastam utána, de szerintem ez hülyeség. Ha egy autó tavaly teljesítette pl az euro 4-et akkor idén már nem tudja majd? Szerintem ezt a törvényalkotók sem gondolják komolyan.

Link to comment
Megosztás:

4 órája, tgabika76 írta:

Mind a kettő el van írva. A Z14XE és a Z16XE is Euro4-es, tehát a forgalmiban 09-nek kéne lennie a V.9 mezőben.

A Z18XE viszont csak Euro3-as (mivel nincs benne EGR), ezért ott a 06 a helyes érték.

Az enyémbe sincs gyárilag EGR. Hátul még ott figyel a zöld matrica. V9-be 09 van írva.

Link to comment
Megosztás:

Totál nem értem, vagy csak dereng a dolog... Azt olvastam, hogy EuroIV 2005-től van, tehát azt érteném hogy a 2004 őszétől gyártott (2005-ös modellév) miért 09-es tehát EuroIV-es és az én 2002.07-es gyártású azonos motorú autóm miért EuroIII (2000-től EuroIII volt, de akkor outsider 2000-es Z14XE autója sehogy nem lehetne EuroII-es hacsak nem 1999-es a modelléve). Amikor üzembe állították Magyarországon 2002-ben újan az autót, akkor nem lehetett EuroIV-es besorolású mert még nem volt és emiatt a forgalmiban a 06 szerepel ennek megfelelően, a későbbiekben meg a kutya nem cserélgette emiatt a forgalmit ha változott a jogszabályi környezet/besorolás (2013-ig 12/13 kategória volt, most már 16 van)... Vagy mégsem dereng és tényleg totál nem értem hogy azonos generációjú/konstrukciójú motorok miszerint vannak kategorizálva/besorolva.

 https://www.autonavigator.hu/sztori/minden_az_emisszios_normakrol_es_a_most_megszunt_kornyezetvedelmi_plakettekrol-16168

 

Link to comment
Megosztás:

43 perce, Janó32 írta:

Totál nem értem, vagy csak dereng a dolog... Azt olvastam, hogy EuroIV 2005-től van, tehát azt érteném hogy a 2004 őszétől gyártott (2005-ös modellév) miért 09-es tehát EuroIV-es és az én 2002.07-es gyártású azonos motorú autóm miért EuroIII (2000-től EuroIII volt, de akkor outsider 2000-es Z14XE autója sehogy nem lehetne EuroII-es hacsak nem 1999-es a modelléve). Amikor üzembe állították Magyarországon 2002-ben újan az autót, akkor nem lehetett EuroIV-es besorolású mert még nem volt és emiatt a forgalmiban a 06 szerepel ennek megfelelően, a későbbiekben meg a kutya nem cserélgette emiatt a forgalmit ha változott a jogszabályi környezet/besorolás (2013-ig 12/13 kategória volt, most már 16 van)... Vagy mégsem dereng és tényleg totál nem értem hogy azonos generációjú/konstrukciójú motorok miszerint vannak kategorizálva/besorolva.

 https://www.autonavigator.hu/sztori/minden_az_emisszios_normakrol_es_a_most_megszunt_kornyezetvedelmi_plakettekrol-16168

 

2001-es modeelévtől van Z14XE.

Hol lehet ennek utánajárni, hogy most akkor mi hanyas?

Állítólag valahol alvázszám alapján megnézhető.

Addig nem izgat, amíg ki nek tiltanak a városból szmogriadó miatt (jogtalanul).

De ha tényleg Euro4 akkor ne már...

Link to comment
Megosztás:

10 órája, outsider írta:

2001-es modeelévtől van Z14XE.

Hol lehet ennek utánajárni, hogy most akkor mi hanyas?

Állítólag valahol alvázszám alapján megnézhető.

Addig nem izgat, amíg ki nek tiltanak a városból szmogriadó miatt (jogtalanul).

De ha tényleg Euro4 akkor ne már...

Hello,

Itt tudod lekérni:

http://ecat24.com/opel/catalog/models/1/

Az "ENTER YOUR SERIAL NUMBER VIN" helyre kell beírni a teljes alvázszámot.

Az Options felsorolásban így találod meg pl: "EMISSION, EEC 05"

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

14 órája, Manfi01 írta:

Sziasztok

Akkor ez most mit jelent?

milyen számnak kéne lennie a forgalmiban?

Ez izgat engem is.

Meg van hivatalos információ is ezzel kapcsolatban?

Amivel lehet menni reklamálni?

Elég ciki, ha a viszgáztató (vagy nem tudom honnan erednek ezek a számok) kénye kedve szerint történik a szám beírása.

Bár a forgalmiba nem a vizsgáztató ír be, neki az már adott a legtöbb esetben.

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, outsider írta:

Ez izgat engem is.

Meg van hivatalos információ is ezzel kapcsolatban?

Amivel lehet menni reklamálni?

Elég ciki, ha a viszgáztató (vagy nem tudom honnan erednek ezek a számok) kénye kedve szerint történik a szám beírása.

Bár a forgalmiba nem a vizsgáztató ír be, neki az már adott a legtöbb esetben.

Elég zűrzavaros: Te is jelezheted a köv műszaki vizsgánál de vinned kell gyártótól hivatalos típusbizonyítványt (vagy mi műszaki adatlapot vagy mit), és ő ez alapján állíthat ki hozzá valami papírt és azzal kell bemenni a kormányablakhoz (alias ocsmányirodába), ők meg cserélik a forgalmit és a megfelelő adat viszik be. De az sem egyértelmű, h így a forgalmi csereköltségét ki viseli ill. hogy van-e ennek illeték vonzata.... 

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, Janó32 írta:

Elég zűrzavaros: Te is jelezheted a köv műszaki vizsgánál de vinned kell gyártótól hivatalos típusbizonyítványt (vagy mi műszaki adatlapot vagy mit), és ő ez alapján állíthat ki hozzá valami papírt és azzal kell bemenni a kormányablakhoz (alias ocsmányirodába), ők meg cserélik a forgalmit és a megfelelő adat viszik be. De az sem egyértelmű, h így a forgalmi csereköltségét ki viseli ill. hogy van-e ennek illeték vonzata.... 

Meg kell egyezni a forgalmiba beírt adatnak ezzel az adat lappal ,természetesen az új forgalmi díja 7.000ft .Díj mentesen nem cserélik ki. Attól függetlenül ,hogy ki hibázott a forgalmi helyes adatok beírásával.:)

:4fizlpabj3rjvdj5qerg.jpg

  • Like 2
Link to comment
Megosztás:

4 órája, outsider írta:

Ez izgat engem is.

Meg van hivatalos információ is ezzel kapcsolatban?

Amivel lehet menni reklamálni?

Elég ciki, ha a viszgáztató (vagy nem tudom honnan erednek ezek a számok) kénye kedve szerint történik a szám beírása.

Bár a forgalmiba nem a vizsgáztató ír be, neki az már adott a legtöbb esetben.

http://olajszag.blog.hu/2017/01/26/szivas_elirtak_a_forgalmit_es_neked?utm_source=cimlap&utm_medium=link&utm_content=2017_01_26&utm_campaign=totalcar

 

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.