Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G tulajdonosok beszélgetnek erről-arról


uhuhu

Recommended Posts

6 órája, Bombero írta:

Nagyon megköszönném. A címem: nickem kisbetűvel és kukacfreemailponthu.

A legújabb fejlemény az, hogy egy - tegnap - teljesen frissen telepített Win7-re felraktam a driverét ami látszik is az eszközkezelőben, de amikor tesztet akarok csinálni, akkor meg nyafog, hogy telepítsem a drivert vagy dugjam egy USB portba. Átnézve a különböző konfig fájlokat szerintem amit adtak cd-t hozzá azon nincs is Win7-es driver.

Küldtem ide üzenetet.

OPCOM telepítési segédlet Win8, Win10 oprendszerekhez:

https://youtu.be/7QrGVUI20wE

Közben rájöttem hogy még nekem sincs telepítve, megpróbáltam, és kudarcot vallottam :)

Ez a videó segített. igaz megszenvedtem vele, mert angolos vagyok... :-)

A lényeg: 

gépház --> frissítés helyreállítás --> helyreállítás --> speciális rendszerindítás --> újraindítás

a gép újraindul

bejön egy kék kezdőképernyő, mint a videóban.

Hibaelhárítás --> speciális lehetőségek --> indítási beállítások --> újraindítás

a gép megint újraindul, és bejön egy lista a lehetőségekkel,

itt a 7. lehetőséget kell választani

Ha bejelentkezett a Windows,

Eszközkezelő --> OPCOM-ot meg kell keresni --> jobb gomb, illesztőprogram frissítése --> betallózni a CD mappáját --> csakazértis telepítés!

Nálam így most működik. Settings-ben mindig szoktam nyomni egy "test interface"-t, ha az OK, akkor nem szokott gondom lenni...

Módosítva : outsider
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

11 órája, Geopake írta:

Fater is MKB-nál volt.Átkötöttem neki tavaly a kötelezőjét.Kiszáll az MKB a biztosításból.Ezért nem is lehet újrakötni.

Nekem Casco-m van az MKB-nál 7 éve. Nem jött még tőlük semmi papír...

6-7 év alatt befizettem kb:300k-t és nem volt soha semmi.

Ezt is fel fogják mondani akkor?Mondjuk már kezdi nem megérni lassan. A lopás miatt kötöttem elsősorban anno.

Link to comment
Megosztás:

20 órája, zotya975 írta:

Oké, de ha vízpumpát cserélsz (például a vezérlés cserénél,) akkor mindenképpen le kell engedni, és már talán nem érdemes visszaönteni. Nem tudom ez nálad hány kilométerenként esedékes.

Láncos, úgyhogy a jelenlegi 8x ezres futásból kiindulva már igencsak csere nélkül válok meg tőle jövőre. Ahhoz képest, hogy az elméletileg problémás 2007 előtti feszítő van benne, meg ahhoz képest, hogy az első két olajcsere a "szak"szerviz jóvoltából 10W40-essel történt, szerintem semmi problémára utaló hangja nincs. Kop-kop-kop... Mondjuk vízpumpát vagy akár hűtőt lehet, hogy előbb kell majd rajta cserélni, mint láncot, mindenesetre az új tulaj alighanem családtag lesz, neki már cserélt folyadékkal adom át.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Valamiért úgy érzem - műszeresen felmérve ugyan még nem lett - hogy egy kisebb motorfelújítás már időszerű lenne (Z14XEP). Egy hengerfej felújítás (síkolás, szelepfészek megmunkálás), dugattyúgyűrű csere, hengerfej tömítés csere kb. mennyibe kerül? 

 

Köszönöm

Link to comment
Megosztás:

2 perce, nzozz írta:

Sziasztok!

Valamiért úgy érzem - műszeresen felmérve ugyan még nem lett - hogy egy kisebb motorfelújítás már időszerű lenne (Z14XEP). Egy hengerfej felújítás (síkolás, szelepfészek megmunkálás), dugattyúgyűrű csere, hengerfej tömítés csere kb. mennyibe kerül? 

 

Köszönöm

Ez nem motorfelújítás, ez csak a hengerfej felújítás. A motorfelújításnál a motort is szét kell fűzni, ellenőrizni a tengelyeket, a dugattyúkat és a gyűrűket. Amit kell azt cserélni kell a többit meg gépmunkával utómunkálni. Függ attól mit kell cserélni/mihez kell hozzányúlni, függ a felhasznált anyagok minőségétől/árától, a munkát végző műhely árazásától (sarki szerviz, szakműhely, márkaszerviz). 150 alatt biztos nem áll meg egy ekkora művelet a legideálisabb esetben sem, a határ a csillagos ég. 

Link to comment
Megosztás:

13 perce, Janó32 írta:

Ez nem motorfelújítás, ez csak a hengerfej felújítás. A motorfelújításnál a motort is szét kell fűzni, ellenőrizni a tengelyeket, a dugattyúkat és a gyűrűket. Amit kell azt cserélni kell a többit meg gépmunkával utómunkálni. Függ attól mit kell cserélni/mihez kell hozzányúlni, függ a felhasznált anyagok minőségétől/árától, a munkát végző műhely árazásától (sarki szerviz, szakműhely, márkaszerviz). 150 alatt biztos nem áll meg egy ekkora művelet a legideálisabb esetben sem, a határ a csillagos ég. 

Hát azért írtam, hogy kisebb felújítás. :D De miután a gyűrűzéshez ki kell szedni a dugattyúkat, így az a kitétel is teljesül, hogy szét legyen fűzve. Mondjuk én is olyan 200 000Ft környékére tippeltem a minimumot. 

Szerk.: most nézem, hogy rossz topikba írtam eredetileg....

Módosítva : nzozz
Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, nzozz írta:

Hát azért írtam, hogy kisebb felújítás. :D De miután a gyűrűzéshez ki kell szedni a dugattyúkat, így az a kitétel is teljesül, hogy szét legyen fűzve. Mondjuk én is olyan 200 000Ft környékére tippeltem a minimumot. 

Szerk.: most nézem, hogy rossz topikba írtam eredetileg....

A gond az, hogy van olyan hogy felújítás meg nem felújítás. Milyen a kisebb felújítás? Csomó mindent lehet cserélni meg nem cserélni... Nálam a két dugattyún a gyűrűcsere és a szelepszár szimering csere, HF tömítés csere és egyéb apróságok 150 ezer volt 3 éve. Ez egy full alap hozzányúlás volt az olajfogyasztás megszüntetése/csökkentése érdekében, ez márkaszervizes ár. Ebben semmi komoly gépmunka nem volt... 

56 perce, ginola írta:

Sziasztok

Szabad tükrös lámpájú Astrába 11 év után 1 nap különbséggel kiégtek az izzók.

Milyen jó ár/érték arányú izzót érdemes bele venni, ami nem égeti meg a foncsort?

Hella izzó... 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

1 óra, nzozz írta:

Sziasztok!

Valamiért úgy érzem - műszeresen felmérve ugyan még nem lett - hogy egy kisebb motorfelújítás már időszerű lenne (Z14XEP). Egy hengerfej felújítás (síkolás, szelepfészek megmunkálás), dugattyúgyűrű csere, hengerfej tömítés csere kb. mennyibe kerül? 

 

Köszönöm

Hengerfejtömítés, síkolás, szelepcsiszolás, egyéb tömítések, csavarok, munkadíjjal 100k maximum. Jó hírben álló magánszerelő ajánlata szerint.

Link to comment
Megosztás:

13 órája, jaygab írta:

Nekem Casco-m van az MKB-nál 7 éve. Nem jött még tőlük semmi papír...

6-7 év alatt befizettem kb:300k-t és nem volt soha semmi.

Ezt is fel fogják mondani akkor?Mondjuk már kezdi nem megérni lassan. A lopás miatt kötöttem elsősorban anno.

Ha jól értelmeztem a levelet amit kapott faterom akkor csak a kötelező biztosítás bizniszből szállnak ki.Cascoról nincs tudomásom.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

5 órája, Cs. Zoltán írta:

Hengerfejtömítés, síkolás, szelepcsiszolás, egyéb tömítések, csavarok, munkadíjjal 100k maximum. Jó hírben álló magánszerelő ajánlata szerint.

Köszönöm az infót! Gondolom a dugattyúgyűrű csere ebben nincs benne. Ha nem kellene a furatot megmunkálni, kb. mennyibe kerülne ez a csere, a hengerfej felújítástól függetlenül (ha esetleg azzal nincs is gond) ? 

Köszönöm 

Link to comment
Megosztás:

14 órája, nzozz írta:

Sziasztok!

Valamiért úgy érzem - műszeresen felmérve ugyan még nem lett - hogy egy kisebb motorfelújítás már időszerű lenne (Z14XEP). Egy hengerfej felújítás (síkolás, szelepfészek megmunkálás), dugattyúgyűrű csere, hengerfej tömítés csere kb. mennyibe kerül? 

 

Köszönöm

Egy ilyen móka előtt azért kéne valami diagnosztikai vizsgálat nehogy csak felesleges pénzkidobás legyen belöle,nem pár ezer ft ról van szó(sűritési végnyomás mérés,tömitettség mérés)

 

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, csicsó írta:

Egy ilyen móka előtt azért kéne valami diagnosztikai vizsgálat nehogy csak felesleges pénzkidobás legyen belöle,nem pár ezer ft ról van szó(sűritési végnyomás mérés,tömitettség mérés)

 

Lesz mindenképp, egyelőre csak próbálok információt gyűjteni a tapasztaltabb, ebben a témában járatosabbaktól, ha esetleg úgy alakulna. 

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, Manfi01 írta:

Sziasztok

A szerelőnél javasoltak nekem egy spuri nevű adalékanyagot szerintetek bele rakhatom az üzemanyagba ?

Előre is köszönöm szépen a válaszokat.

Harmadszor olvasom..

Elég 1 topicba beírni a kérdésed,ha tudunk segíteni kapsz választ

Link to comment
Megosztás:

18 órája, Cs. Zoltán írta:

Hengerfejtömítés, síkolás, szelepcsiszolás, egyéb tömítések, csavarok, munkadíjjal 100k maximum. Jó hírben álló magánszerelő ajánlata szerint.

Max 100k mindennel együtt? Na igen, mint írtam, függ attól milyen műhely és az országban hol... Anno mikor az F-en kellett két hátsó ívet és két küszöböt cserélni, mifelénk el sem vállalták vagy az autó piaci értékének majd a fele lett volna. 60km-re egy kistelepülésen mindennel együtt 80-ba megállt és szép lett. Igaz, nem kis szervezés volt. Felénk egyetlen hengerfej (és egyéb fémmegmunkáló precíziós műhely) rendbetételével foglakozó gépműhelyben sem kapcsolják fel a villanyt 25-30k alatt és akkor még a szükséges új alkatrészek sehol (szelep vagy szelepemelő/vezető). 16 szelepszár szimering, tömítések, hf csavarok, olajcsere (ami így hirtelen ilyenkor kell), ez önmagában elkaristolja a 70-80-at és akkor 20 a munkadíj? Nem semmi...

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, Janó32 írta:

Max 100k mindennel együtt? Na igen, mint írtam, függ attól milyen műhely és az országban hol... Anno mikor az F-en kellett két hátsó ívet és két küszöböt cserélni, mifelénk el sem vállalták vagy az autó piaci értékének majd a fele lett volna. 60km-re egy kistelepülésen mindennel együtt 80-ba megállt és szép lett. Igaz, nem kis szervezés volt. Felénk egyetlen hengerfej (és egyéb fémmegmunkáló precíziós műhely) rendbetételével foglakozó gépműhelyben sem kapcsolják fel a villanyt 25-30k alatt és akkor még a szükséges új alkatrészek sehol (szelep vagy szelepemelő/vezető). 16 szelepszár szimering, tömítések, hf csavarok, olajcsere (ami így hirtelen ilyenkor kell), ez önmagában elkaristolja a 70-80-at és akkor 20 a munkadíj? Nem semmi...

A szerelőé 30000. A többi alkatrész, műhelymunka. (pl. síkolás 15k. tudomásom szerint.)

Link to comment
Megosztás:

5 órája, Manfi01 írta:

Sziasztok

A szerelőnél javasoltak nekem egy spuri nevű adalékanyagot szerintetek bele rakhatom az üzemanyagba ?

Előre is köszönöm szépen a válaszokat.

Én is használtam egy ideig,de mióta omv maxmotiont tankolok azóta nem veszek.Nekem úgysincs egr nincs mi kokszolódjon :)

  • Like 2
Link to comment
Megosztás:

57 perce, snec írta:

Kíváncsiságból megnéztem a forgalmi. V 04. Euro3 motornál...

A másik, amit régóta tudok, hogy 5 személy van beleírva 4. helyett...

Ez melyik motor? Nálam a V.9. mezőben 06 szerepel...Őszintén megvallva, fogalmam sincs hogy a Z16XE milyen Euro besorolású... 

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.