Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G tulajdonosok beszélgetnek erről-arról


uhuhu

Recommended Posts

5 perce, kobraCode írta:

Gondolom csak annyira pontos mint a lakmuszpapír, vagy a PH papíros teszt. A legbiztosabb valóban a 3 évenként való csere. De én még mindig azt mondom ha nincs belenyúlva a vízkörbe akkor mi a fenének cserélni míg nem látsz se színre, se állagra, se dermedéspontra elváltozást.

Hát, a kezelési könyvben nem írják a kötelező cserét, általánosságban több helyen olvasva igen. Csak úgy én sem szoktam cserélni, 4 évente vezérlés cserénél már ugye nem öntöm vissza a régit. Nyáron átmostam a rendszert, és mivel nálam nincs leeresztő a kiömlő folyadék amit felfogok már nem tiszta ( sajna nem olajszáraz a motorom mindenhol) így új került bele. 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

8 órája, zotya975 írta:

Ha megmérem a kapott eredményt hogyan értékeljem? 

"A régebbi fagyállóknál valahol pH 10 körüli értéket kell tudnia a hűtővíznek, de az újabb, hosszabb élettartamú fagyállók pH 8,5 érték körül dolgoznak. Egy biztos, ha pH7, vagy annál alacsonyabb értéket mérünk, túl savas az anyag, gyorsan cseréljük le, és ugyanez igaz, a pH 11 feletti értékeket produkáló hűtővízre is."

A totalcaros linkről idézve.
Az akváriumos tesztcsík szerintem nem feltétlenül megbízható, azt lehet vízhez tervezték.
Én munkahelyen a laborban mérettem be.

Az adott fagyálló MSDS adatlapján rajta van a PH értéke...

Szerintem 5 évente nem téma lecserélni, kb 4000 Ft-os tétel...
Az a biztosabb, és akkor nem kell méregetni.
Én azért mérettem be, mert egyrészt furcsa szaga volt, ráadásul (kényszerből) ismeretlen helyen került bele (nyaraláson).

Kíváncsiságból bemérettem az újat is, hozta az adatlapján előírt értékeket.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

16 órája, gezoli írta:

Mondjuk ez így ebben a formában nem igaz!

Lehet hogy nem igaz,de én akkor cseréltetem.Szerintem elég azt vezérléscserénél pár évente.Ki akartam ma próbálni ezt a multiméteres tesztet,erre azt írja a műszer hogy bat:) Kimerült az elem vagy denevér lett :) 

Link to comment
Megosztás:

6 órája, outsider írta:

"A régebbi fagyállóknál valahol pH 10 körüli értéket kell tudnia a hűtővíznek, de az újabb, hosszabb élettartamú fagyállók pH 8,5 érték körül dolgoznak. Egy biztos, ha pH7, vagy annál alacsonyabb értéket mérünk, túl savas az anyag, gyorsan cseréljük le, és ugyanez igaz, a pH 11 feletti értékeket produkáló hűtővízre is."

A totalcaros linkről idézve.
Az akváriumos tesztcsík szerintem nem feltétlenül megbízható, azt lehet vízhez tervezték.
Én munkahelyen a laborban mérettem be.

Az adott fagyálló MSDS adatlapján rajta van a PH értéke...

Szerintem 5 évente nem téma lecserélni, kb 4000 Ft-os tétel...
Az a biztosabb, és akkor nem kell méregetni.
Én azért mérettem be, mert egyrészt furcsa szaga volt, ráadásul (kényszerből) ismeretlen helyen került bele (nyaraláson).

Kíváncsiságból bemérettem az újat is, hozta az adatlapján előírt értékeket.

Hát ha valaki nem fér hozzá laborhoz, pár ezer forintért vehető lakmuszpapír, és jó sok van benne. 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Beruháztam egy "hibakód"olvasóra. Nem az ELM-re, hanem arra az USB kábelesre, aminek a kliens programját számítógépre kell telepíteni. :) Működik, de nem teljesen jól. A telepített programban az automatikus jármű felismerés rendben is van, látszódik a VIN-től kezdve a motorszámig minden. Viszont ha diagnosztikát akarok csinálni és le akarom kérni a tárolt hibakódokat akkor hibaüzenetet ad: hogy vagy nincs gyújtáson a kocsi, vagy kommunikációs hiba van az ECU-val, vagy az ECU "foglalt" és visszautasítja a lekérdezést. Továbbá az élő adatok sem látszanak. Mielőtt visszaküldeném oda ahonnan jött, kérnék egy kis segítséget:

Aki esetleg használ ilyen távol-keleti csodát, lenne valami ötlete, hogy miként is tudnám teljes működésre bírni! Amit lehetett azt már kipróbáltam.

Mivel nem szeretném terhelni a fórum nyilvános részét, ezért inkább privátban szeretnék értekezni. :)

Előre is köszönöm.

 

Link to comment
Megosztás:

On 2017. 01. 15. at 12:51, tgabika76 írta:

Igen, én használok. Hátul, oldalanként 14mm-t (alumíniumból, mert az könnyebb, nem terheli annyira a kerékcsapágyat), egyszerűen azért mert úgy jobban néz ki ha nincsenek annyira bent a kerekek a kasztni alatt, mint egy vasúti kocsinál. :)

Nekem semmiféle problémát nem okoz (már feltéve ha kiméred hogy pont ne érjen bele a kerék a sárvédő peremébe, nekem ezért lett éppen 14mm), bár azt tudni kell hogy én elég keveset használom az autót, így amióta bent van, alig 5-6000km-t mentem vele. De szerintem egyáltalán nem ördögtől való dolog, nyugodtan használhatod.

Szia,

Most olvasom, hogy csak hátul használsz nyomtávszélesítőt.

Jól értem?

 

Link to comment
Megosztás:

3 órája, Bombero írta:

Beruháztam egy "hibakód"olvasóra. Nem az ELM-re, hanem arra az USB kábelesre, aminek a kliens programját számítógépre kell telepíteni. :) Működik, de nem teljesen jól. A telepített programban az automatikus jármű felismerés rendben is van, látszódik a VIN-től kezdve a motorszámig minden. Viszont ha diagnosztikát akarok csinálni és le akarom kérni a tárolt hibakódokat akkor hibaüzenetet ad: hogy vagy nincs gyújtáson a kocsi, vagy kommunikációs hiba van az ECU-val, vagy az ECU "foglalt" és visszautasítja a lekérdezést. Továbbá az élő adatok sem látszanak. Mielőtt visszaküldeném oda ahonnan jött, kérnék egy kis segítséget:

Aki esetleg használ ilyen távol-keleti csodát, lenne valami ötlete, hogy miként is tudnám teljes működésre bírni! Amit lehetett azt már kipróbáltam.

Mivel nem szeretném terhelni a fórum nyilvános részét, ezért inkább privátban szeretnék értekezni. :)

Előre is köszönöm.

 

Ugytudom csak akkor látja ha a biztonsági cod meg van adval CAR PAS kártyán lévő 4 szám,

Link to comment
Megosztás:

4 órája, DM101 írta:

Szia,

Most olvasom, hogy csak hátul használsz nyomtávszélesítőt.

Jól értem?

 

Igen, jól érted. Elöl enélkül is eléggé kint van a kerék, pedig ugyanolyan felni van fent ott is, mint hátul. Most olyan mint a jobb oldali képen, előtte meg értelemszerűen a bal oldali volt a helyzet:

before_after_pogi.jpg

  • Like 2
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Srácok, kellene egy két tipp, androidos telóhoz, a kocsiba.

Valami olyasmi app-ot keresek ami vezetés közben könnyíti a telefonon a név keresést, vagy egy két telefonszámhoz

mondjuk lenne valami nagy gomb, az egyszerű hívásindításhoz.

Mondjuk felnagyítja a neveket-gombokat. stb....

 

 

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, tgabika76 írta:

Igen, jól érted. Elöl enélkül is eléggé kint van a kerék, pedig ugyanolyan felni van fent ott is, mint hátul. Most olyan mint a jobb oldali képen, előtte meg értelemszerűen a bal oldali volt a helyzet:

before_after_pogi.jpg

Köszi az infókat.Akkor csak kettőt rendelek én is.

Link to comment
Megosztás:

52 perce, OpelAtti írta:

Sziasztok!

Srácok, kellene egy két tipp, androidos telóhoz, a kocsiba.

Valami olyasmi app-ot keresek ami vezetés közben könnyíti a telefonon a név keresést, vagy egy két telefonszámhoz

mondjuk lenne valami nagy gomb, az egyszerű hívásindításhoz.

Mondjuk felnagyítja a neveket-gombokat. stb....

 

 

Hangvezérelt hívásindítás nincs a telón?

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Lenne egy kis problémám. Le szeretném cserélni a motorháztetőm ( G Astra) a kérdésem az lenne neki állhatok én, vagy bízzam szakemberre? 

Mennyire bonyolult?

Válaszaitok előre is köszönöm!

 

Módosítva : robinyu
Link to comment
Megosztás:

1 perc, robinyu írta:

Sziasztok! Lenne egy kis problémám. Le szeretném cserélni a motorháztetőm ( G Astra) a kérdésem az lenne neki állhatok én, vagy bízzam szakemberre? 

Mennyire bonyolult?

Válaszaitok előre is köszönöm!

 

Bár még nem csináltam ilyet, de szerintem 4-6 csavarnál nem fogja több. Biztos hogy két emberes meló lesz. Illetve a hézagolásra kell majd nagyon figyelni.

Link to comment
Megosztás:

14 perce, robinyu írta:

Igen szerintem is pár csavar. Nem lehet egy nagy ördöngősség, de azért vannak félelmeim! :)

Azért köszönöm!

Lehet is, mert pl egy utángyártott elem nagyon "vicces" kialakítású tud lenni, néha a rögzítési pontok nem hogy tizedekkel vannak szanaszét a gyárihoz képest, van hogy egész mm-rel (vagy konkrétan nincs is). Persze nem törvényszerű a pontatlanság, de én max bontott gyári elemmel próbálkoznék, remélve hogy tényleg mindene gyári mert különben a beállítás/finomítás lesz a leghosszabb mutatvány és nem maga a csere. 

Link to comment
Megosztás:

26 perce, robinyu írta:

Köszönöm a válaszod! De egyébként bontott motortető. Pont ezért nem vettem utángyártottat. Egyébként a beállítás hogy zajlik? Laza csavarokkal lököm ide-oda vagy van valami módja?

Meghúzod, kábé szemre hogy jól nézzen ki, lecsukod, megnézed merre kell mozdítani, felnyitod, meglazítod, mozdítod, meghúzod, lecsukod, megnézed és így tovább. Ha laza csavarokkal lecsukva próbálgatod, akkor mire felnyitod úgyis elmozdul.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

16 perce, tgabika76 írta:

Várjál, nekem 7.5" széles felnim van ET35-el. Ha a tied ennél keskenyebb vagy nagyobb az ET-je, esetleg leültetve sincs, akkor elfér ám előre is a nyomtávszélesítő!:cool:

Nekem gyári felnim van ET49 ha jól emlékszem és nincs leültetve.

Link to comment
Megosztás:

29 perce, DM101 írta:

Nekem gyári felnim van ET49 ha jól emlékszem és nincs leültetve.

Hát a gyári felni az ha jól tudom 6" széles, ami azt jelenti hogy 38 (a másfél coll szélességkülönbség) +14 (a nagyobb ET miatt), azaz 52 milliméterrel beljebb van a kereked mint nekem, szóval ha nekem 14mm nyomtávszélesítő van oldalanként, akkor te 66mm-el érnéd el ugyanazt az eredményt, mint én.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.