Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Sziasztok!

Van arról valakinek infója, hogy lehet-e balesetet szenvedett/lerobbant/elakadt járműnél valamilyen külső sárga villogót használni? Mostanában egyik sincs kizárva és érdekelne, hogy hivatalosan mik a lehetőségek.

 

Köszönöm

Elküldve
10 órája, Bmájki írta:

Nem az van ráírva, hogy 3 évente csere?

Nem ugyanabból öntök bele:) Nem szoktam én azt cserélni.Minek? Nem romlik meg.

Elküldve
59 perce, nzozz írta:

Sziasztok!

Van arról valakinek infója, hogy lehet-e balesetet szenvedett/lerobbant/elakadt járműnél valamilyen külső sárga villogót használni? Mostanában egyik sincs kizárva és érdekelne, hogy hivatalosan mik a lehetőségek.

 

Köszönöm

Alapból ha működik az elakadás jelzőt lehet használni, sok zseblámpának van vészfény funkciója, de van olyan hogy közúti jelzőfákja. Szerintem hivatalosan nincs megszabva csak az hogy legyen jól látható hogy ott áll valami. Amikor a rendőrök kiérnek úgysem foglalkoznak mi-hogyan villog, a mentés meg a helyszín biztosítását végzik. Műszaki hiba esetén hacsak nem "járásképtelen" az autó az önindítóval el tudsz ugrálni pár métert gond nélkül ha nagyon rossz helyen van. 

Elküldve
8 órája, Geopake írta:

Nem ugyanabból öntök bele:) Nem szoktam én azt cserélni.Minek? Nem romlik meg.

A motorolaj se romlik meg,meg a fékfolyadék sem,meg a váltóolaj sem...

Elküldve
5 órája, csicsó írta:

A motorolaj se romlik meg,meg a fékfolyadék sem,meg a váltóolaj sem...

A fékfolyadék higroszkópikus, ilyen értelemben megromlik. Ha abban az értelemben kérded hogy ehetetlen lesz-e, azt nem tudom, mert még a friss fékfolyadékot se kóstoltam, nemhogy a romlottat. :-)

Elküldve
11 perce, tgabika76 írta:

A fékfolyadék higroszkópikus, ilyen értelemben megromlik. Ha abban az értelemben kérded hogy ehetetlen lesz-e, azt nem tudom, mert még a friss fékfolyadékot se kóstoltam, nemhogy a romlottat. :-)

Ha eddig nem tetted ezután se tedd:-)Amúgy igen,a szó szoros értelmében véve"megromolhat"

De majd jön az "olajos szaki"azt megmondja milyen lesz a fékfolyadék ha nem cserélik le időben

Elküldve
26 perce, csicsó írta:

...megmondja milyen lesz a fékfolyadék ha nem cserélik le időben

Magába "szívja" a nedvességet a párából és csökken a forráspontja.

Elküldve
2 órája, scream24 írta:

Most vezekelnem kellene, gyónni fogok... Anno 2000-2001-ben került hozzánk az F Astra 7-8 évesen. Akkor még nem az én autóm volt, annyira nem is merültem bele a dolgokban. 2008-ban hozzám került majd 2013-ban adtam el. Fogalmam sincs hogy előttünk (értsd, 2000-2001 előtt) mikor volt cserélve a fagyálló, de én 2013-ban azzal is adtam el, max pótolgatva volt ha kellett bele valami ill. minden szezonban megmérettük... Nem volt probléma az autóval (amiket a cikkben említenek)... 

Elküldve (edited)
2 órája, scream24 írta:

Én múltkor a multiméteres mérést csináltam meg. Tökéletes állapotban van a fagyállóm ahhoz képest hogy:

2012-ben vettem az autót, lassan 5 éve lesz nálam és ez idő alatt egyszer sem cseréltem benne. Előtte fogalmam sincs mikor cserélték. És nem is tervezem mostanában a cserét. Én ezt úgy tudom, tudtam akkor kell cserélni ha a vízkör megvan bontva, új alkatrész kerül bele. Majd vezérlés cserekor ~30e km múlva szerintem lecserélem :-)

Módosítva : kobraCode
  • Like 1
Elküldve
15 órája, csicsó írta:

A motorolaj se romlik meg,meg a fékfolyadék sem,meg a váltóolaj sem...

Azok sem csak elhasználódnak.Fékfolyadékot cserélt a szerelőm,mikor tárcsát meg betéteket.Azt hiszem vezérlés cserekor rakott bele új hűtőfolyadékot,de ez 2012-ben volt mikor vettem a kocsit.Váltóolajat sem szoktam piszkálni.Hűtőfolyadékot akkor szoktak cserélni,ha meg van bontva a rendszer.Majd kicserélem ha termosztát kell bele,vagy hűtő.

Elküldve
7 órája, Geopake írta:

Azok sem csak elhasználódnak.Fékfolyadékot cserélt a szerelőm,mikor tárcsát meg betéteket.Azt hiszem vezérlés cserekor rakott bele új hűtőfolyadékot,de ez 2012-ben volt mikor vettem a kocsit.Váltóolajat sem szoktam piszkálni.Hűtőfolyadékot akkor szoktak cserélni,ha meg van bontva a rendszer.Majd kicserélem ha termosztát kell bele,vagy hűtő.

Mondjuk ez így ebben a formában nem igaz!

Elküldve
13 órája, kobraCode írta:

Én múltkor a multiméteres mérést csináltam meg. Tökéletes állapotban van a fagyállóm ahhoz képest hogy:

2012-ben vettem az autót, lassan 5 éve lesz nálam és ez idő alatt egyszer sem cseréltem benne. Előtte fogalmam sincs mikor cserélték. És nem is tervezem mostanában a cserét. Én ezt úgy tudom, tudtam akkor kell cserélni ha a vízkör megvan bontva, új alkatrész kerül bele. Majd vezérlés cserekor ~30e km múlva szerintem lecserélem :-)

Na jó de mennyire lehet pontos egy "filléres neppertrükk" nevű módszer, amit valamikor mostanában találtak ki, és amit nagyban befolyásol a blokk, hengerfej, és a zárhíd közötti testkötések állapota? 

Elküldve

Érdeklődni szeretnék, hogy használ-e valaki nyomtávszélesítőt?

Ha igen mik a negatív és a pozitív tapasztalatok?

Káros-e a tengelyekre nézve?

 

Köszönöm szépen.

 

Elküldve
39 perce, DM101 írta:

Érdeklődni szeretnék, hogy használ-e valaki nyomtávszélesítőt?

Ha igen mik a negatív és a pozitív tapasztalatok?

Káros-e a tengelyekre nézve?

 

Köszönöm szépen.

 

Igen, én használok. Hátul, oldalanként 14mm-t (alumíniumból, mert az könnyebb, nem terheli annyira a kerékcsapágyat), egyszerűen azért mert úgy jobban néz ki ha nincsenek annyira bent a kerekek a kasztni alatt, mint egy vasúti kocsinál. :)

Nekem semmiféle problémát nem okoz (már feltéve ha kiméred hogy pont ne érjen bele a kerék a sárvédő peremébe, nekem ezért lett éppen 14mm), bár azt tudni kell hogy én elég keveset használom az autót, így amióta bent van, alig 5-6000km-t mentem vele. De szerintem egyáltalán nem ördögtől való dolog, nyugodtan használhatod.

  • Like 2
Elküldve
3 órája, zotya975 írta:

Na jó de mennyire lehet pontos egy "filléres neppertrükk" nevű módszer, amit valamikor mostanában találtak ki, és amit nagyban befolyásol a blokk, hengerfej, és a zárhíd közötti testkötések állapota? 

Meg kell mérni a ph-ját.

Elküldve
19 perce, tgabika76 írta:

Igen, én használok. Hátul, oldalanként 14mm-t (alumíniumból, mert az könnyebb, nem terheli annyira a kerékcsapágyat), egyszerűen azért mert úgy jobban néz ki ha nincsenek annyira bent a kerekek a kasztni alatt, mint egy vasúti kocsinál. :)

Nekem semmiféle problémát nem okoz (már feltéve ha kiméred hogy pont ne érjen bele a kerék a sárvédő peremébe, nekem ezért lett éppen 14mm), bár azt tudni kell hogy én elég keveset használom az autót, így amióta bent van, alig 5-6000km-t mentem vele. De szerintem egyáltalán nem ördögtől való dolog, nyugodtan használhatod.

Készen vetted vagy csináltattad? Hol és mennyiért?

Elküldve

Nekem gyári alufelnim van ET49 ha jól emlékszem és 195/60 R15 -ös gumi lesz rajta.

Akkor azt még valahogy ki kell silabizálnom, hogy mekkorát vegyek.

Elküldve
2 órája, tgabika76 írta:

Igen, én használok. Hátul, oldalanként 14mm-t (alumíniumból, mert az könnyebb, nem terheli annyira a kerékcsapágyat), egyszerűen azért mert úgy jobban néz ki ha nincsenek annyira bent a kerekek a kasztni alatt, mint egy vasúti kocsinál. :)

Nekem semmiféle problémát nem okoz (már feltéve ha kiméred hogy pont ne érjen bele a kerék a sárvédő peremébe, nekem ezért lett éppen 14mm), bár azt tudni kell hogy én elég keveset használom az autót, így amióta bent van, alig 5-6000km-t mentem vele. De szerintem egyáltalán nem ördögtől való dolog, nyugodtan használhatod.

Még egy kérdésem lenne.Csavarokat is kellett csináltatnod?

Elküldve
52 perce, DM101 írta:

Még egy kérdésem lenne.Csavarokat is kellett csináltatnod?

Nézd meg a weboldalt ott írják, hogy adják hozzá a csavarokat is.

2 órája, tgabika76 írta:

Én úgy rendeltem egy cégtől akik ilyenekkel foglalkoznak, szóval ha úgy tetszik akkor készen vettem, de egyedi méretre lett legyártatva :)

Innen van az enyém.

Az ára mennyi volt?

  • Like 1
Elküldve

A gyári első lengéscsillapítók kinél meddig bírták?Honnan lehet tudni, hogy már nem jó?

A hátsókat 5 évesen már cserélni kellett de az elsők még mindig a gyáriak.A kocsi 2017 novemberben lesz 10 éves.

Elküldve
6 órája, DM101 írta:

Nekem gyári alufelnim van ET49 ha jól emlékszem és 195/60 R15 -ös gumi lesz rajta.

Akkor azt még valahogy ki kell silabizálnom, hogy mekkorát vegyek.

Sztem egy nagyobb felni(16' esetleg 17')kisebb ET-vel nagyobbat mutat mintha csak kintebb teszed a 15' kereket 

Gondolom ez a célod

Elküldve
10 órája, zotya975 írta:

Na jó de mennyire lehet pontos egy "filléres neppertrükk" nevű módszer, amit valamikor mostanában találtak ki, és amit nagyban befolyásol a blokk, hengerfej, és a zárhíd közötti testkötések állapota? 

Gondolom csak annyira pontos mint a lakmuszpapír, vagy a PH papíros teszt. A legbiztosabb valóban a 3 évenként való csere. De én még mindig azt mondom ha nincs belenyúlva a vízkörbe akkor mi a fenének cserélni míg nem látsz se színre, se állagra, se dermedéspontra elváltozást.

  • Like 1
Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.