Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G tulajdonosok beszélgetnek erről-arról


uhuhu

Recommended Posts

13 órája, Geopake írta:

Nálam sem fűtött a garázs,de a ház alatt van.Ma +5 fok volt benne,pár nappal ezelőtt +7-8.A kocsi kijelzője szerint.

Az a jó garázs amiben nincs 0 fok alatt pedig nem fűtött. Cimbinek is a ház alatt van mélyen a földben, fűtés nélkül is mindig pluszok vannak bent. Nekem különálló épület a garázs-műhely-tároló, azt külön fűteni költséges móka lenne....

Link to comment
Megosztás:

23 órája, ginola írta:

Sziasztok

Remélem mindenki felkészült a nagy hidegre, véleményetek szerint egy nem fűtött garázsban ilyen hidegben mennyire megy le a hőfok?

nálam a  kinti -10 nél -8 volt a kocsi höméröje de indult ay17dt-m téglagarázs vasajtoval.

 

Módosítva : astra
Link to comment
Megosztás:

8 órája, Janó32 írta:

Az a jó garázs amiben nincs 0 fok alatt pedig nem fűtött. Cimbinek is a ház alatt van mélyen a földben, fűtés nélkül is mindig pluszok vannak bent. Nekem különálló épület a garázs-műhely-tároló, azt külön fűteni költséges móka lenne....

Régen volt benne fűtés,még az olajkályhák idején.Fater néha befűtött mikor szerelt valamit.Ma reggel már csak 3,5 fok volt.Mondjuk szellőztettem egy kicsit:)

Link to comment
Megosztás:

Akku téma:

Ma reggel visszatettem a hétvégén teljesen feltöltött akkut. 13°C-ból vittem ki megmértem reggel 12,85V volt benne. Indításkor így is többet köszörült az autó mint szokott. Az ABS lámpa ugyan úgy felvillant indítás után. Akku 4 éves Varta Dynamic Black. 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

3 órája, kobraCode írta:

Akku téma:

Ma reggel visszatettem a hétvégén teljesen feltöltött akkut. 13°C-ból vittem ki megmértem reggel 12,85V volt benne. Indításkor így is többet köszörült az autó mint szokott. Az ABS lámpa ugyan úgy felvillant indítás után. Akku 4 éves Varta Dynamic Black. 

Hm... Érdekes dolog ez, úgy látom vagyunk már 4-en 5-ns akiknél ez a jelenség fennáll de még sincs sok közös az esetekben (garázsos vagy sem; milyen márkájú vagy korú az akkumulátor)... Továbbra is (független a rátöltéstől, bár másfél éves akkut had ne kelljen töltögetni véleményem szerint) a reggeli első indításnál az ABS néhány másodpercre felvillan, de ha néhány órán belül újra megyek az autóval (lehet kint -10 fok is akár), akkor sem jelez be, minden esetben pöccre gond nélkül indít... 

Link to comment
Megosztás:

20 perce, Janó32 írta:

Hm... Érdekes dolog ez, úgy látom vagyunk már 4-en 5-ns akiknél ez a jelenség fennáll de még sincs sok közös az esetekben (garázsos vagy sem; milyen márkájú vagy korú az akkumulátor)... Továbbra is (független a rátöltéstől, bár másfél éves akkut had ne kelljen töltögetni véleményem szerint) a reggeli első indításnál az ABS néhány másodpercre felvillan, de ha néhány órán belül újra megyek az autóval (lehet kint -10 fok is akár), akkor sem jelez be, minden esetben pöccre gond nélkül indít... 

A reggeli első indításkor szokott a legjobban leesni a feszültség az akkunál. Gondolom ekkor állt a legtovább töltés nélkül, meg ilyenkor a legdermedtebb az olaj nagyobb a terhelése az önindítónak. Nálam le szokott menni 9.5 Voltig, csak nálam még nincs semmi ami reklamálni tudna. 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

2 órája, Janó32 írta:

Hm... Érdekes dolog ez, úgy látom vagyunk már 4-en 5-ns akiknél ez a jelenség fennáll de még sincs sok közös az esetekben (garázsos vagy sem; milyen márkájú vagy korú az akkumulátor)... Továbbra is (független a rátöltéstől, bár másfél éves akkut had ne kelljen töltögetni véleményem szerint) a reggeli első indításnál az ABS néhány másodpercre felvillan, de ha néhány órán belül újra megyek az autóval (lehet kint -10 fok is akár), akkor sem jelez be, minden esetben pöccre gond nélkül indít... 

Nem lehet, hogy másnak van hozzá köze? Nekem is tovább világít, de már figyelmen kívül hagyom. Nem ismerem a működését, de ha tippelnem kéne, akár a fékolajat és annak dermedtségét okolnám. (elég rendesen felkeményedik a fékpedál a hidegben)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

4 órája, Janó32 írta:

Hm... Érdekes dolog ez, úgy látom vagyunk már 4-en 5-ns akiknél ez a jelenség fennáll de még sincs sok közös az esetekben (garázsos vagy sem; milyen márkájú vagy korú az akkumulátor)... Továbbra is (független a rátöltéstől, bár másfél éves akkut had ne kelljen töltögetni véleményem szerint) a reggeli első indításnál az ABS néhány másodpercre felvillan, de ha néhány órán belül újra megyek az autóval (lehet kint -10 fok is akár), akkor sem jelez be, minden esetben pöccre gond nélkül indít... 

Napközbeni indításnál már nálam sem dobja fel, csak reggel. Ilyenkor télen azért szoktam 1X-2X tölteni mert nálam sok a rövid táv.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

4 órája, Janó32 írta:

Hm... Érdekes dolog ez, úgy látom vagyunk már 4-en 5-ns akiknél ez a jelenség fennáll de még sincs sok közös az esetekben (garázsos vagy sem; milyen márkájú vagy korú az akkumulátor)... Továbbra is (független a rátöltéstől, bár másfél éves akkut had ne kelljen töltögetni véleményem szerint) a reggeli első indításnál az ABS néhány másodpercre felvillan, de ha néhány órán belül újra megyek az autóval (lehet kint -10 fok is akár), akkor sem jelez be, minden esetben pöccre gond nélkül indít... 

Nekem a 1,5 éves akksimmal a kezdetektől ugyan úgy fennál, hogy indításkor ( leginkább hidegben) ugye gyújtás rá ad ( 3x szoktam az izzítás miatt), mutatók felugranak, aztán mikor indítok leesnek.

4-5 éves akksik már a végét járhatják, amit tehetsz még esetleg, hogy ha lematekozod a tetejét, és megnézed benne a folyadék szintet, illetve mérsz savsűrűséget. Ezek az akkuk már elfáradnak. Egy jobb töltő, ami képes kicsit meghajtani az akkut még hozhat eredményt, de csodát nem kell várni már. Sajnos ez ennyit bír, azért a 4 ése akkuban is van már pár 100 indítás........

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

1 óra, KMilán írta:

Nem lehet, hogy másnak van hozzá köze? Nekem is tovább világít, de már figyelmen kívül hagyom. Nem ismerem a működését, de ha tippelnem kéne, akár a fékolajat és annak dermedtségét okolnám. (elég rendesen felkeményedik a fékpedál a hidegben)

Nem tudom.. Nekem talán 2 éves benne a Ferodo fékfolyadék,nem tapasztaltam felkeményedést a pedálon...

24 perce, kobraCode írta:

Napközbeni indításnál már nálam sem dobja fel, csak reggel. Ilyenkor télen azért szoktam 1X-2X tölteni mert nálam sok a rövid táv.

nekem is rengeteg az extrém rövid táv... 

10 perce, Handbrake írta:

Nekem a 1,5 éves akksimmal a kezdetektől ugyan úgy fennál, hogy indításkor ( leginkább hidegben) ugye gyújtás rá ad ( 3x szoktam az izzítás miatt), mutatók felugranak, aztán mikor indítok leesnek.

4-5 éves akksik már a végét járhatják, amit tehetsz még esetleg, hogy ha lematekozod a tetejét, és megnézed benne a folyadék szintet, illetve mérsz savsűrűséget. Ezek az akkuk már elfáradnak. Egy jobb töltő, ami képes kicsit meghajtani az akkut még hozhat eredményt, de csodát nem kell várni már. Sajnos ez ennyit bír, azért a 4 ése akkuban is van már pár 100 indítás........

Nekem is másfél éves az akksim,a mutatók tánca a kezdetektől megvolt ennél is. 

Link to comment
Megosztás:

Eddig nem figyeltem külön, mert az volt a lényeg, hogy mire elindulok, semmi ne világítson, aminek nem kell, de reggel nálam is feljött az ABS jelző pár másodpercig (hazaút előtt már nem jutott eszembe megnézni).
 De ezek szerint ez ilyen, talán az ECU végez valami tesztet hosszabb állás után, amit nem ismétel minden egyes indításkor, ki tudja, de ha ennyire általános jelenség, nem izgatom magam rajta. Az utóbbi napokban volt alkalmam teszt jelleggel és élesben is csekkolni, minden rendben.

Ja, 12. telét futó aksi, de még egész jól bírja, talán nincs is köze a jelenséghez.

Módosítva : koopal
Link to comment
Megosztás:

Nekem úgy rémlik hogy 10.5V rendszerfeszültség alatt az ABS kikapcsol. Indítás után azért világít rövid ideig a visszajelzője, mert az indítózás olyan mértékben megterheli az akkumulátort, hogy annak feszültsége ezen érték alá esik. Egyébként könnyű ellenőrizni, csak kell valaki aki egy multimétert rácsatlakoztat az akkumulátor pólusaira, és figyeli hogy indítózáskor mennyire esik vissza a feszültség. 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

9 perce, tgabika76 írta:

Nekem úgy rémlik hogy 10.5V rendszerfeszültség alatt az ABS kikapcsol. Indítás után azért világít rövid ideig a visszajelzője, mert az indítózás olyan mértékben megterheli az akkumulátort, hogy annak feszültsége ezen érték alá esik. Egyébként könnyű ellenőrizni, csak kell valaki aki egy multimétert rácsatlakoztat az akkumulátor pólusaira, és figyeli hogy indítózáskor mennyire esik vissza a feszültség. 

Vagy kell egy ilyen kütyü ami nekem is van és ez egyből megmondja még azt is hogy hány fok van az utastérben: 

http://www.ebay.com/itm/Cigarette-Lighter-Plug-Digital-Voltmeter-Temperature-Gauge-2in1-Car-Voltage-HCXM-/201743429250?hash=item2ef8d86e82:g:hAgAAOSwA3dYSUIt

Holnap reggel lehet ki is próbálom indításkor megnézem mit ír ki mikor világít az ABS lámpa.

Link to comment
Megosztás:

9 órája, Janó32 írta:

Hm... Érdekes dolog ez, úgy látom vagyunk már 4-en 5-ns akiknél ez a jelenség fennáll de még sincs sok közös az esetekben (garázsos vagy sem; milyen márkájú vagy korú az akkumulátor)... Továbbra is (független a rátöltéstől, bár másfél éves akkut had ne kelljen töltögetni véleményem szerint) a reggeli első indításnál az ABS néhány másodpercre felvillan, de ha néhány órán belül újra megyek az autóval (lehet kint -10 fok is akár), akkor sem jelez be, minden esetben pöccre gond nélkül indít... 

nálam is felvillant az abs jel de miota rátettem 1 orára a töltöre az akksit azota nem jön elö .2 éves az akku

 

 

Módosítva : astra
Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, tgabika76 írta:

Nekem úgy rémlik hogy 10.5V rendszerfeszültség alatt az ABS kikapcsol. Indítás után azért világít rövid ideig a visszajelzője, mert az indítózás olyan mértékben megterheli az akkumulátort, hogy annak feszültsége ezen érték alá esik. Egyébként könnyű ellenőrizni, csak kell valaki aki egy multimétert rácsatlakoztat az akkumulátor pólusaira, és figyeli hogy indítózáskor mennyire esik vissza a feszültség. 

neked talán ki is írja a technika

Link to comment
Megosztás:

15 órája, tgabika76 írta:

Nekem úgy rémlik hogy 10.5V rendszerfeszültség alatt az ABS kikapcsol. Indítás után azért világít rövid ideig a visszajelzője, mert az indítózás olyan mértékben megterheli az akkumulátort, hogy annak feszültsége ezen érték alá esik. Egyébként könnyű ellenőrizni, csak kell valaki aki egy multimétert rácsatlakoztat az akkumulátor pólusaira, és figyeli hogy indítózáskor mennyire esik vissza a feszültség. 

Ma reggel ránéztem, 9,8V-ig esett vissza a feszültség indításkor. Természetesen ABS lámpa felvillant.

Link to comment
Megosztás:

16 órája, astra írta:

nálam is felvillant az abs jel de miota rátettem 1 orára a töltöre az akksit azota nem jön elö .2 éves az akku

 

 

Töltés után is pár nap múlva újra előjött, gondolom a rövid utak és a fogyasztók meg a hideg együtt nem éppen ajándék az akkumulátornak (1,5 éves Varta). 

49 perce, Cs. Zoltán írta:

Sziasztok!

Az alábbi fagyálló megfelel az autómba? A hátulján említi az Opelt, 2001-es gyártástól, de a webshop nem írja a specifikációk között.

https://the-filtershop.com/Dynamax-Fagyallo-Koncentratum-Ultra-G12

Mi ezt tettük több Opel-be és egy Sx4-be is... Van 1 literes is...

https://the-filtershop.com/spd/mannol_AF12_75fok_5liter/Fagyallo-MANNOL-AF12-Longlife-Antifreeze-75-fok-AL

 

Link to comment
Megosztás:

8 perce, Janó32 írta:

Mi ezt tettük több Opel-be és egy Sx4-be is... Van 1 literes is...

https://the-filtershop.com/spd/mannol_AF12_75fok_5liter/Fagyallo-MANNOL-AF12-Longlife-Antifreeze-75-fok-AL

 

Az a helyzet, hogy már megvettem az előbb említettet.

Egy év alatt sajnos lekortyolt 2l. gyári, itthon bekevert anyagot.

Most ezzel pótolgatom, csak nem tudom megfelel-e a minősége?

Módosítva : Cs. Zoltán
Link to comment
Megosztás:

2 órája, Cs. Zoltán írta:

Az a helyzet, hogy már megvettem az előbb említettet.

Egy év alatt sajnos lekortyolt 2l. gyári, itthon bekevert anyagot.

Most ezzel pótolgatom, csak nem tudom megfelel-e a minősége?

Nem gondolnám h minőségileg ne lenne jó egy G Astra-ba bármelyik korszerű hűtőfolyadék (azért ezek nem az űrtechnika szintjén vannak, pláne nem a mostani autókhoz képest), ellenben inkább a keverhetőség kérdéses talán, általában nem szerencsés/tanácsos más-más képességű/gyártmányú-típusú folyadékokat keverni...  De összességében én nem hinném h ebből bármi gond lenne... 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.