Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
14 órája, presidentÁkos írta:

Estét.

Vannak az EGR szelep mellett érvek, hogy ne iktassam ki? Azon kívül, hogy károsabb lesz aaaa füst?

Esetleg néha bedobhatja a sárga lámpát....

Elküldve
19 órája, presidentÁkos írta:

Estét.

Vannak az EGR szelep mellett érvek, hogy ne iktassam ki? Azon kívül, hogy károsabb lesz aaaa füst?

Nincsenek. A környezetvédelmi vizsgálaton anélkül is átmegy. Még időben meg kell csinálni, amíg működik a szelep.

Elküldve
35 perce, peacetrang írta:

Képet kérünk majd! :icon13:

Benn van a helyén a kormány. A festés minőségével teljesen elégedett vagyok, viszont egy kicsit fényes lett. Olyan mintha frissen lenne szilikonozva. Ahogy kinézett, annál határozottan szebb. Létezik fekete színből matt, talán keverni kellett volna a kettőt.

A festést szivaccsal csináltam. Találtam az asszony pipere cuccai között egy nagyon finom és puha szivacsot, a célra tökéletes volt.

Lemostam a kormányt alkohollal, majd száradás után 2 rétegben festettem. Gyorsan szárad a festék, alig egy óra után mehetett a második réteg. A legvégén méhviasszal kentem be az egészet. Ezt az üzletben javasolták azért, hogy ne repedezzen meg a festék.

Úgy gondolom, hogy akinek van lehetősége az festékszóró pisztollyal is festheti, természetesen maszkolás után.

  • Like 1
Elküldve
On 2016. 12. 03. at 17:04, outsider írta:

Nincsenek. A környezetvédelmi vizsgálaton anélkül is átmegy. Még időben meg kell csinálni, amíg működik a szelep.

Ma 2 kollégám is(akik értegetik)azt mondta, hogy a motor gyengébb lesz és sokkal többet is fog fogyasztani ha kiiktatom. A neten meg az ellenkezőjét olvasom.

Mi az igazság?

Elküldve
12 perce, presidentÁkos írta:

Ma 2 kollégám is(akik értegetik)azt mondta, hogy a motor gyengébb lesz és sokkal többet is fog fogyasztani ha kiiktatom. A neten meg az ellenkezőjét olvasom.

Mi az igazság?

Aha, szóval "értegetik". Biztosan valami helyi önképző körben sikerült összeszedni az értegetéshez szükséges információhalmazt. Nálam 3 éve van lezárva és kifordítva a szelep, szerencsére a Z16XE-nél és a Z14XE-nél pofon egyszerűen megoldható, még gyári lemez is kapható a művelethez. Nos, vizsgán átmegy gond nélkül (mielőtt értegető kollégák ezzel jönnek), nem gyengébb de nem is fürgébb/erősebb, a fogyasztása nem változott. Cserébe kicsit kevesebb szenny van a motorba visszavezetve. Kérdezd már meg az értegető kollégákat, ha ez mind igaz lenne (mármint amit állítottak), akkor az Opel/GM miért hagyta ki a későbbi évjáratokból eme csodás szerkezetet? Mert környezetszennyezőbb, gyengébb menettulajdonságú de többet fogyasztó autót akartak kreálni? 

Elküldve (edited)
1 órával ezelőtt, presidentÁkos írta:

Ma 2 kollégám is(akik értegetik)azt mondta, hogy a motor gyengébb lesz és sokkal többet is fog fogyasztani ha kiiktatom. A neten meg az ellenkezőjét olvasom.

Mi az igazság?

Naná! Nem szabad kiiktatni, a világért sem! Tönkreteszi a kerékfelfüggesztést, aztán vetemedik a hengerfej.

Fordítok: hülyeséget mondtak a kollégák,  iktasd ki bátran, mielőtt tönkre nem megy!

Módosítva : Cs. Zoltán
Elküldve
6 órája, presidentÁkos írta:

Ma 2 kollégám is(akik értegetik)azt mondta, hogy a motor gyengébb lesz és sokkal többet is fog fogyasztani ha kiiktatom. A neten meg az ellenkezőjét olvasom.

Mi az igazság?

A kollégáid pékek? Nekem 5 éve van lefalazva, 2 műszakin voltam vele. Semmi negatívumot nem vettem észre, még a fogyasztásban sem. Sőt a műszakin is simán hozta a paramétereket.

Elküldve

Gyanítom, hogy az a két kolléga azon "szakértők" körébe tartozik, akik mindenről kapásból és határozottan tudnak hozzáértést sugalló véleményt nyilvánítani, szerintem hasonlóan "értegetik" a főzéstől az informatikán át a kvantumfizikáig az emberi tudás teljes spektrumát, szóval érdemes is adni a véleményükre.

Elküldve
1 óra, koopal írta:

Gyanítom, hogy az a két kolléga azon "szakértők" körébe tartozik, akik mindenről kapásból és határozottan tudnak hozzáértést sugalló véleményt nyilvánítani, szerintem hasonlóan "értegetik" a főzéstől az informatikán át a kvantumfizikáig az emberi tudás teljes spektrumát, szóval érdemes is adni a véleményükre.

Főleg webáruházak leírásában is lehet olyan infót olvasni, ami elbizonytalanítja az embert, lásd az utolsó mondatot.

http://www.egrszelep.hu/info/egr-szelepekrol/

Elküldve
30 perce, Geopake írta:

Egy EGR-es oldal persze hogy azt írja vegyél bele újat X ezerért.Lehetőleg náluk :) Olyat nem írhat hogy kösd ki azt jól van.

Meg kell nézni azt is, mit írnak az "egrlezarolemez.hu" oldalon.... :-)

  • Like 1
Elküldve

Kedves Fórumozók!

Másik kocsi, vagy új motor, az itt a kérdés?

Mit tennétek az alábbi esetben? Esetleg volt bárki hasonló helyzetben? 

A minap leégettem a kocsim motorját, hütővíz nélkül szegény nem bírta sokáig, hengerfej, dugattyúk deformálódtak, slussz passz. A hűtővíz csöve a motor előtti csatlakozásnál elszállt, de inkább ne kérdezzétek, hogy utána hogy sikerült így is beletolni több tucat km-t... Más a kocsin épp maradt, nem mentem neki semminek emiatt, a tréler elvitt a szerelőig, most ott áll. Nem vagyok egy autóguru, ezért fordulok hozzátok.

A kocsi: Astra G kombi, 2005, benzines, Z14XEP, van benne 283.000 km. 3 éve vettem 650e-ért, a szervízkönyve nagyon rendben volt és nem volt vele gondom egészen eddig.

A dilemma: Egy eleve rizikós szervíz a jelenlegi motorra kizárva, az alábbi opciók vannak:

1. új motor, mármint bontóból egy jó állapotban lévő használt, beszerel, tovább is használom az autót

2. új motor, mármint bontóból egy jó állapotban lévő használt, beszerel, eladom/beszámíttatom

3. hozzá se nyúlok, eladom/beszámíttatom

4. felgyújtom idegből

Van ráció az elsőben? 2 vagy 3 a nagyobb bukó?

Köszönöm előre is,

berger

Elküldve (edited)
51 perce, berger írta:

Kedves Fórumozók!

Másik kocsi, vagy új motor, az itt a kérdés?

Mit tennétek az alábbi esetben? Esetleg volt bárki hasonló helyzetben? 

A minap leégettem a kocsim motorját, hütővíz nélkül szegény nem bírta sokáig, hengerfej, dugattyúk deformálódtak, slussz passz. A hűtővíz csöve a motor előtti csatlakozásnál elszállt, de inkább ne kérdezzétek, hogy utána hogy sikerült így is beletolni több tucat km-t... Más a kocsin épp maradt, nem mentem neki semminek emiatt, a tréler elvitt a szerelőig, most ott áll. Nem vagyok egy autóguru, ezért fordulok hozzátok.

A kocsi: Astra G kombi, 2005, benzines, Z14XEP, van benne 283.000 km. 3 éve vettem 650e-ért, a szervízkönyve nagyon rendben volt és nem volt vele gondom egészen eddig.

A dilemma: Egy eleve rizikós szervíz a jelenlegi motorra kizárva, az alábbi opciók vannak:

1. új motor, mármint bontóból egy jó állapotban lévő használt, beszerel, tovább is használom az autót

2. új motor, mármint bontóból egy jó állapotban lévő használt, beszerel, eladom/beszámíttatom

3. hozzá se nyúlok, eladom/beszámíttatom

4. felgyújtom idegből

Van ráció az elsőben? 2 vagy 3 a nagyobb bukó?

Köszönöm előre is,

berger

Szia!

Részvétem! A vízpumpa tetején a műanyag csonk adta fel, ugye? Évekre visszamenőleg volt itt ennek veszélyéről szó, rengetegszer. Bár csak hamarabb informálódtál volna...

Ha cserélsz motort (én ezt tenném, ha gatya lett), ezt a műanyag idomot azon is nézd meg és cseréld ki fémre.

Üdv.: Zoltán

Módosítva : Cs. Zoltán
Elküldve
9 órája, berger írta:

Kedves Fórumozók!

Másik kocsi, vagy új motor, az itt a kérdés?

Mit tennétek az alábbi esetben? Esetleg volt bárki hasonló helyzetben? 

A minap leégettem a kocsim motorját, hütővíz nélkül szegény nem bírta sokáig, hengerfej, dugattyúk deformálódtak, slussz passz. A hűtővíz csöve a motor előtti csatlakozásnál elszállt, de inkább ne kérdezzétek, hogy utána hogy sikerült így is beletolni több tucat km-t... Más a kocsin épp maradt, nem mentem neki semminek emiatt, a tréler elvitt a szerelőig, most ott áll. Nem vagyok egy autóguru, ezért fordulok hozzátok.

A kocsi: Astra G kombi, 2005, benzines, Z14XEP, van benne 283.000 km. 3 éve vettem 650e-ért, a szervízkönyve nagyon rendben volt és nem volt vele gondom egészen eddig.

A dilemma: Egy eleve rizikós szervíz a jelenlegi motorra kizárva, az alábbi opciók vannak:

1. új motor, mármint bontóból egy jó állapotban lévő használt, beszerel, tovább is használom az autót

2. új motor, mármint bontóból egy jó állapotban lévő használt, beszerel, eladom/beszámíttatom

3. hozzá se nyúlok, eladom/beszámíttatom

4. felgyújtom idegből

Van ráció az elsőben? 2 vagy 3 a nagyobb bukó?

Köszönöm előre is,

berger

1.

Ne hibáztasd magad elfolyt hűtőfolyadékot sok esetben nem lehet észrevenni csak ha már beállt a motor. 

Elküldve
11 órája, berger írta:

Kedves Fórumozók!

Másik kocsi, vagy új motor, az itt a kérdés?

Mit tennétek az alábbi esetben? Esetleg volt bárki hasonló helyzetben? 

A minap leégettem a kocsim motorját, hütővíz nélkül szegény nem bírta sokáig, hengerfej, dugattyúk deformálódtak, slussz passz. A hűtővíz csöve a motor előtti csatlakozásnál elszállt, de inkább ne kérdezzétek, hogy utána hogy sikerült így is beletolni több tucat km-t... Más a kocsin épp maradt, nem mentem neki semminek emiatt, a tréler elvitt a szerelőig, most ott áll. Nem vagyok egy autóguru, ezért fordulok hozzátok.

A kocsi: Astra G kombi, 2005, benzines, Z14XEP, van benne 283.000 km. 3 éve vettem 650e-ért, a szervízkönyve nagyon rendben volt és nem volt vele gondom egészen eddig.

A dilemma: Egy eleve rizikós szervíz a jelenlegi motorra kizárva, az alábbi opciók vannak:

1. új motor, mármint bontóból egy jó állapotban lévő használt, beszerel, tovább is használom az autót

2. új motor, mármint bontóból egy jó állapotban lévő használt, beszerel, eladom/beszámíttatom

3. hozzá se nyúlok, eladom/beszámíttatom

4. felgyújtom idegből

Van ráció az elsőben? 2 vagy 3 a nagyobb bukó?

Köszönöm előre is,

berger

Bontókban másik motor 80-100e. Ft-tól, 100e km-el. Beszerelést te csinálod vagy csináltatod? Ahogy írtad, a motorodban 283e. volt, tehát nem volt még kuka. Ha még elmegy 180.000-t az neked mennyi idő? A kasztni és egyéb alkatrészek milyen állapotban vannak? Mennyire nőtt a szívedhez a gép? 2, 3 verziónál érdeklőd meg, hogy mit kapnál érte. Azután a döntés a Tied! Haverom Z12XEP-t cseréltetett kb. 3 éve és használja azóta is.

Elküldve

Köszönöm a kommenteket és az infókat a motorcsere/autócsere topikra.

13 órája, Bmájki írta:

Bontókban másik motor 80-100e. Ft-tól, 100e km-el. Beszerelést te csinálod vagy csináltatod? Ahogy írtad, a motorodban 283e. volt, tehát nem volt még kuka. Ha még elmegy 180.000-t az neked mennyi idő? A kasztni és egyéb alkatrészek milyen állapotban vannak? Mennyire nőtt a szívedhez a gép? 2, 3 verziónál érdeklőd meg, hogy mit kapnál érte. Azután a döntés a Tied! Haverom Z12XEP-t cseréltetett kb. 3 éve és használja azóta is.

A beszerelést csináltatom. Évente 12e km körük teszek csak bele, ez lehet hogy nőni fog, de nem hiszem h drámaian, még 180e legalább 10 év. A vezető oldali ajtóval pár év múlva valszeg lesz gond, ezen kívül a kaszni ok, nincs rosda és nem volt törve sem.

Kereskedéseket még nem csekkoltam, jó ötlet, felhívok párat, de azért így telefonban nem számítok sokra, borítékolható néhány "ezt látni kéne" válasz. Egy misét megér, ha lesz valami érdekes, megírom.  

Elküldve
5 órája, berger írta:

Köszönöm a kommenteket és az infókat a motorcsere/autócsere topikra.

A beszerelést csináltatom. Évente 12e km körük teszek csak bele, ez lehet hogy nőni fog, de nem hiszem h drámaian, még 180e legalább 10 év. A vezető oldali ajtóval pár év múlva valszeg lesz gond, ezen kívül a kaszni ok, nincs rosda és nem volt törve sem.

Kereskedéseket még nem csekkoltam, jó ötlet, felhívok párat, de azért így telefonban nem számítok sokra, borítékolható néhány "ezt látni kéne" válasz. Egy misét megér, ha lesz valami érdekes, megírom.  

Neppertől ne számits semmire,a jo autoért sem ad reális pènzt:(

Elküldve
18 perce, Edvinnyo írta:

Sziasztok!

 

G astrába milyen helyzet jelző kell? (foglalatra, elől)

Refi (HB3) tompított (H7) meg van, de a helyzet jelzőt nem találom. :/ 

T10

Elküldve

Sziasztok!

Nem hagy nyugodni a gondolat, hogy mi ciripelhet a motortérből. Másnak lehet, hogy fel sem tűnne, de nekem igen..szóval gázadáskor mintha fémes súrlódó hangot hallanék a motortérből, legalábbis máshoz nem tudnám hasonlítani. Ez ma 100km/h körüli tempónál tűnt fel, azaz 3000-es fordulat környékén. Ha lelépek a gázról és csak motorfékkel gurulok, nem hallom.

Ötletek? Túl izgulom?:-)

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.