presidentÁkos Elküldve Október25, 2016 Megoszt Elküldve Október25, 2016 Mire jó a dupla kuplungolás illetve milyen kocsiba lehetséges? Link to comment Megosztás: More sharing options...
BéCsé Elküldve Október25, 2016 Megoszt Elküldve Október25, 2016 4 órája, presidentÁkos írta: Mire jó a dupla kuplungolás illetve milyen kocsiba lehetséges? Dupla kuplungolás akkor szükséges, ha nem szinkronizált sebességváltó van az adott járműben. Ezek főleg a 20-30 évvel ezelőtt, vagy még korábban gyártott tehergépkocsik voltak. Előfordulhatott személyautóban is de talán még annál is régebben. Ha egy mozgó járműnél kinyomjuk a kuplungot, akkor a kerekek felől kap hajtást a váltó kimenő tengelye. Ez a fogaskerekeken keresztül kapcsolódik a váltó bemenő tengelyéhez. Amikor a váltót üres fokozatba tesszük ez a kapcsolat megszűnik, a bemenő tengely meg fog állni, de legalábbis jelentősen lassulni fog a forgás. A fogaskerekek fordulatszáma jelentősen eltér egymáshoz képest, ilyenkor nehéz őket összekapcsolni. Ezért szoktak aszinkron váltó esetében váltáskor két fokozat között egy gázfröccsöt adni, azáltal a bemenő tengely felpörög és könnyebben lehet váltani. A modern váltóknál szinkrongyűrűkkel megoldották, hogy a fogaskerekek közel azonos fordulatszámmal forogjanak, ezért nem szükséges a kétszeri kuplungolás. Ha a szinkrongyűrűk eltörnek, akkor nehéz a sebességváltás, recseg a váltó. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
presidentÁkos Elküldve Október26, 2016 Megoszt Elküldve Október26, 2016 6 órája, BéCsé írta: Dupla kuplungolás akkor szükséges, ha nem szinkronizált sebességváltó van az adott járműben. Ezek főleg a 20-30 évvel ezelőtt, vagy még korábban gyártott tehergépkocsik voltak. Előfordulhatott személyautóban is de talán még annál is régebben. Ha egy mozgó járműnél kinyomjuk a kuplungot, akkor a kerekek felől kap hajtást a váltó kimenő tengelye. Ez a fogaskerekeken keresztül kapcsolódik a váltó bemenő tengelyéhez. Amikor a váltót üres fokozatba tesszük ez a kapcsolat megszűnik, a bemenő tengely meg fog állni, de legalábbis jelentősen lassulni fog a forgás. A fogaskerekek fordulatszáma jelentősen eltér egymáshoz képest, ilyenkor nehéz őket összekapcsolni. Ezért szoktak aszinkron váltó esetében váltáskor két fokozat között egy gázfröccsöt adni, azáltal a bemenő tengely felpörög és könnyebben lehet váltani. A modern váltóknál szinkrongyűrűkkel megoldották, hogy a fogaskerekek közel azonos fordulatszámmal forogjanak, ezért nem szükséges a kétszeri kuplungolás. Ha a szinkrongyűrűk eltörnek, akkor nehéz a sebességváltás, recseg a váltó. Köszi. Csak láttam egy videót ahol egy elég újnak tűnő kocsiban mutatja be a dupla kuplungolást a tag, merthogy mennyivel simán és finomabban lehet váltani. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Conan82 Elküldve Október26, 2016 Megoszt Elküldve Október26, 2016 Sziasztok! A segítségeteket kérném. A G astrámban a ledes helyzetjelzők folyamatosan villognak. Szerintetek mi lehet a probléma? A segítséget előre is köszönöm. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Október26, 2016 Megoszt Elküldve Október26, 2016 12 perce, Conan82 írta: Sziasztok! A segítségeteket kérném. A G astrámban a ledes helyzetjelzők folyamatosan villognak. Szerintetek mi lehet a probléma? A segítséget előre is köszönöm. A boltban vásárolt autóba való ledeknek ( "ledes-izzóknak")sokszor kicsi az előtét ellenállásuk, így nem tudják sokáig elviselni a 12-14Voltot és amikor elkezdenek tönkremenni villognak. Nem tudom milyen a G-ben a helyzetjelző foglalata, én az enyémbe egy félbehajtott led-szalag darabot dugtam be. Mivel ez alapból 12Voltos hát bírja. Egy-egy forrasztóón pöttyöt kapott és úgy pont megszorul az izzó helyén. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Conan82 Elküldve Október26, 2016 Megoszt Elküldve Október26, 2016 1 óra, zotya975 írta: A boltban vásárolt autóba való ledeknek ( "ledes-izzóknak")sokszor kicsi az előtét ellenállásuk, így nem tudják sokáig elviselni a 12-14Voltot és amikor elkezdenek tönkremenni villognak. Nem tudom milyen a G-ben a helyzetjelző foglalata, én az enyémbe egy félbehajtott led-szalag darabot dugtam be. Mivel ez alapból 12Voltos hát bírja. Egy-egy forrasztóón pöttyöt kapott és úgy pont megszorul az izzó helyén. T10 (W5W) LED 5 SMD Can-Bus T10 (w5w) LED 5 SMD CAN-BUS izzók vannak a kocsiban. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Október27, 2016 Megoszt Elküldve Október27, 2016 19 órája, Conan82 írta: T10 (W5W) LED 5 SMD Can-Bus T10 (w5w) LED 5 SMD CAN-BUS izzók vannak a kocsiban. Hát ezek szerint nem jó., kössél mellé sorosan egy 500Ohmos ellenállást próbáld meg úgy. Persze ami villog annak már mindegy. Link to comment Megosztás: More sharing options...
karesz1978 Elküldve Október27, 2016 Megoszt Elküldve Október27, 2016 Sziasztok! Ablakmosó fúvókát szeretnék cserélni. mekkora műtét, mert ahogy látom nehéz hozzáférni. Illetve más fajtát bele lehet tenni, vagy csak is astra g-hez valót? Mert mindíg eldugul, pont a vezető oldalon... Link to comment Megosztás: More sharing options...
kobraCode Elküldve Október27, 2016 Megoszt Elküldve Október27, 2016 Nem vészes a művelet, ablaktörlő lapátok le, szélvédő alsó díszléc le, motortérben gumi rögzítő le, és máris jön le az egész műanyag konzol. A nehezebb inkább az hogy kiszedd a fúvókákat a helyéről. Amúgy Insignia spricnire érdemes cserélni, én is és már sokan mások is megtették ezt. 4 órája, karesz1978 írta: Sziasztok! Ablakmosó fúvókát szeretnék cserélni. mekkora műtét, mert ahogy látom nehéz hozzáférni. Illetve más fajtát bele lehet tenni, vagy csak is astra g-hez valót? Mert mindíg eldugul, pont a vezető oldalon... 2 Link to comment Megosztás: More sharing options...
scream24 Elküldve Október28, 2016 Megoszt Elküldve Október28, 2016 On 2016. 10. 26. at 17:55, zotya975 írta: A boltban vásárolt autóba való ledeknek ( "ledes-izzóknak")sokszor kicsi az előtét ellenállásuk, így nem tudják sokáig elviselni a 12-14Voltot és amikor elkezdenek tönkremenni villognak. Nem tudom milyen a G-ben a helyzetjelző foglalata, én az enyémbe egy félbehajtott led-szalag darabot dugtam be. Mivel ez alapból 12Voltos hát bírja. Egy-egy forrasztóón pöttyöt kapott és úgy pont megszorul az izzó helyén. Wazze. Ez mekkora ötlet. Egyszerű, gyors, olcsó s a ledszalag tényleg bírja a gyűrődést. On 2016. 10. 27. at 17:20, karesz1978 írta: Sziasztok! Ablakmosó fúvókát szeretnék cserélni. mekkora műtét, mert ahogy látom nehéz hozzáférni. Illetve más fajtát bele lehet tenni, vagy csak is astra g-hez valót? Mert mindíg eldugul, pont a vezető oldalon... Mint előttem is írták, Insignia spricnit bele. Többnyire a lapátokat nehéz leszedni. Egy jól bevált módszer. Miután a csavart lekaptad, felhajtod az ablaktörlőt, mint ha kocsit mosnál s kicsit billegteted a tengelyen s már lent is van. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Geopake Elküldve Október28, 2016 Megoszt Elküldve Október28, 2016 1 órával ezelőtt, scream24 írta: Mint előttem is írták, Insignia spricnit bele. Többnyire a lapátokat nehéz leszedni. Egy jól bevált módszer. Miután a csavart lekaptad, felhajtod az ablaktörlőt, mint ha kocsit mosnál s kicsit billegteted a tengelyen s már lent is van. Én csak csapágylehúzóval bírtam leszedni.Emlékszem akkorát roppant mikor lejött,hogy azt hittem széttört minden Link to comment Megosztás: More sharing options...
peacetrang Elküldve Október28, 2016 Megoszt Elküldve Október28, 2016 On 2016. 10. 27. at 17:20, karesz1978 írta: Sziasztok! Ablakmosó fúvókát szeretnék cserélni. mekkora műtét, mert ahogy látom nehéz hozzáférni. Illetve más fajtát bele lehet tenni, vagy csak is astra g-hez valót? Mert mindíg eldugul, pont a vezető oldalon... Még egy jó tanács a többiek után: ha nehezen jönne ki a régi fúvóka ne félj odaverni neki gumikalapáccsal, én is úgy szedtem ki, kijött épségben és ment is a helyére az Insigniájé Link to comment Megosztás: More sharing options...
.Greg. Elküldve Október29, 2016 Megoszt Elküldve Október29, 2016 (edited) Sziasztok! Végső lehetőségként kérném szépen a segítségetek, mert valami szemét lelopta a parkolóban a kocsiról a hátsó ablaktörlő csavarjának műanyag fedelét és az antennát, ami ráadásul még gyári volt ... Az utóbbiból sajnos kénytelen voltam venni egy új utángyártottat, de bontott fedél után hiába kérdezősködtem kismillió helyen, mert vagy azt mondják, egyáltalán nincs, vagy nem adják, csak kompletten a karral, motorral, stb. Na ja, nem elég, hogy szétlopják az autót, még akkor ezreket adjak ki egy ilyen kis műanyag miatt is... Szóval azt kérném, akinek esetleg lenne egy fölösleges ilyene, feltétlenül jelezze, mert nagyon örülnék neki (természetesen nem ingyen gondoltam azért). Előre is köszönöm. Szerk.: Közben vetődött fel bennem, hogy vajon a C Corsa burkolat ugyanolyan lehet mint az Astráé? Tudja esetleg valaki? Módosítva Október29, 2016 : .Greg. Link to comment Megosztás: More sharing options...
trassher Elküldve Október29, 2016 Megoszt Elküldve Október29, 2016 16 órája, peacetrang írta: Még egy jó tanács a többiek után: ha nehezen jönne ki a régi fúvóka ne félj odaverni neki gumikalapáccsal, én is úgy szedtem ki, kijött épségben és ment is a helyére az Insigniájé Nekem meg sem moccant aztán felhívtam egy autószerelő ismerőst. Azt mondta ne húzzam hanem a tengelynél egy határozott mozdulattal nyomjam le. Mindkettő azonnal lejött. Link to comment Megosztás: More sharing options...
KMilán Elküldve Október30, 2016 Megoszt Elküldve Október30, 2016 17 órája, .Greg. írta: Sziasztok! Végső lehetőségként kérném szépen a segítségetek, mert valami szemét lelopta a parkolóban a kocsiról a hátsó ablaktörlő csavarjának műanyag fedelét és az antennát, ami ráadásul még gyári volt ... Az utóbbiból sajnos kénytelen voltam venni egy új utángyártottat, de bontott fedél után hiába kérdezősködtem kismillió helyen, mert vagy azt mondják, egyáltalán nincs, vagy nem adják, csak kompletten a karral, motorral, stb. Na ja, nem elég, hogy szétlopják az autót, még akkor ezreket adjak ki egy ilyen kis műanyag miatt is... Szóval azt kérném, akinek esetleg lenne egy fölösleges ilyene, feltétlenül jelezze, mert nagyon örülnék neki (természetesen nem ingyen gondoltam azért). Előre is köszönöm. Szerk.: Közben vetődött fel bennem, hogy vajon a C Corsa burkolat ugyanolyan lehet mint az Astráé? Tudja esetleg valaki? Mennyiért vesztegették az új utángyártott antennát? Én 1000 Ft-ért szereztem (nem gyári...) és sokkal jobb a vétel vele, mint az eredetivel. Az eredeti meg ment fel a polc tetejére... Burkolatot nem tudom hol lehetne szerezni, de ha a hátsó ablaktörlőt csak azzal együtt lehet cserélni, még az is megeshet, hogy lesz egy feleslegbe. Le kellene cserélnem a lapátokat, mert eléggé csíkoznak, a hátsóról meg ne is beszéljünk...... Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Október30, 2016 Megoszt Elküldve Október30, 2016 12 órája, KMilán írta: Burkolatot nem tudom hol lehetne szerezni, de ha a hátsó ablaktörlőt csak azzal együtt lehet cserélni, még az is megeshet, hogy lesz egy feleslegbe. Ez kell? Akkor én cikkszám alapján próbálnám megrendelni (9130601), a Csegőben ~1000Ft körül van, márkaszervizben 20-30%-al drágább. A C Corsáé nem ilyen. Link to comment Megosztás: More sharing options...
astra 1 Elküldve Október30, 2016 Megoszt Elküldve Október30, 2016 16 perce, tgabika76 írta: Ez kell? Akkor én cikkszám alapján próbálnám megrendelni (9130601), a Csegőben ~1000Ft körül van, márkaszervizben 20-30%-al drágább. A C Corsáé nem ilyen. http://kepkezelo.com/images/uz1vsh0glnrdh6if0adq.jpg Link to comment Megosztás: More sharing options...
csicsó Elküldve November2, 2016 Megoszt Elküldve November2, 2016 Wahler Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mettyú Elküldve November2, 2016 Megoszt Elküldve November2, 2016 Sziasztok!Valamelyikőtök használja ezt a GM EPC programot.A launch gomb után befő minden (HTTP Status 500 kilométernyi hosszú hibaüzenet)Vki járt már így? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Janó32 Elküldve November8, 2016 Megoszt Elküldve November8, 2016 Milyen Torx dugókulcs készletet érdemes venni G Astra-hoz (mármint milyen méretek hasznosak/szükségesek hozzá)? Ilyesmiben kell gondolkozni? http://epitkezes-kert.vatera.hu/barkacs_szerszam_ipari_gep/keziszerszamok/csavarkulcs_kulcskeszlet/kulcskeszlet/uj_moller_belso_torx_dugokulcs_szett_8_db_os_3_8_2381524964.html http://epitkezes-kert.vatera.hu/barkacs_szerszam_ipari_gep/keziszerszamok/csavarkulcs_kulcskeszlet/kulcskeszlet/uj_moller_belso_torx_dugokulcs_szett_9_db_os_1_2_2381524973.html Link to comment Megosztás: More sharing options...
Krajcso Elküldve November8, 2016 Megoszt Elküldve November8, 2016 2 órája, Janó32 írta: Milyen Torx dugókulcs készletet érdemes venni G Astra-hoz (mármint milyen méretek hasznosak/szükségesek hozzá)? Ilyesmiben kell gondolkozni? http://epitkezes-kert.vatera.hu/barkacs_szerszam_ipari_gep/keziszerszamok/csavarkulcs_kulcskeszlet/kulcskeszlet/uj_moller_belso_torx_dugokulcs_szett_8_db_os_3_8_2381524964.html http://epitkezes-kert.vatera.hu/barkacs_szerszam_ipari_gep/keziszerszamok/csavarkulcs_kulcskeszlet/kulcskeszlet/uj_moller_belso_torx_dugokulcs_szett_9_db_os_1_2_2381524973.html Szia! Az első amit linkeltél teljesen jó, E8, E10, E12 és E14 a gyakori méretek. Érdemes 3/8 - 1/2 átalakítót is beszerezni hozzá, mert pl a turbó csavarjaihoz kellhet az 1/2-es nagy hajtókar. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Janó32 Elküldve November8, 2016 Megoszt Elküldve November8, 2016 38 perce, Krajcso írta: Szia! Az első amit linkeltél teljesen jó, E8, E10, E12 és E14 a gyakori méretek. Érdemes 3/8 - 1/2 átalakítót is beszerezni hozzá, mert pl a turbó csavarjaihoz kellhet az 1/2-es nagy hajtókar. Szia! Köszönöm a választ! Turbó az nincs a kocsimon de értem a lényeget. Feltételezem a sima krova szett átalakítója kompatibilis, olyan meg van valahol a garázsban vagy a sufniban... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Krajcso Elküldve November8, 2016 Megoszt Elküldve November8, 2016 (edited) 13 perce, Janó32 írta: Szia! Köszönöm a választ! Turbó az nincs a kocsimon de értem a lényeget. Feltételezem a sima krova szett átalakítója kompatibilis, olyan meg van valahol a garázsban vagy a sufniban... Attól függ milyen fajta készleted van, az 1/4-et szokták kicsinek hívni, az 1/2-et pedig "rendesnek". Ha nincs 3/8-os hajtókarod lehet érdemesebb pl ilyet venni: http://www.megatool.hu/extol_premium_dugokulcs_keszlet_e-torx_9_reszes_8818114_16955 Így biztosan nem fog az az egy átalakító mindig eltűnni amelyik épp kellene :D Módosítva November8, 2016 : Krajcso 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
peacetrang Elküldve November8, 2016 Megoszt Elküldve November8, 2016 Tudom nem piactér, de a fórum adok-veszekje még nem működik, így ide írnám: ha valaki ültetni szeretne, van 4db zsír új FK rugóm, megvettem, de mégsem kerül beépítésre... Link to comment Megosztás: More sharing options...
trassher Elküldve November8, 2016 Megoszt Elküldve November8, 2016 10 órája, Janó32 írta: Milyen Torx dugókulcs készletet érdemes venni G Astra-hoz (mármint milyen méretek hasznosak/szükségesek hozzá)? Ilyesmiben kell gondolkozni? http://epitkezes-kert.vatera.hu/barkacs_szerszam_ipari_gep/keziszerszamok/csavarkulcs_kulcskeszlet/kulcskeszlet/uj_moller_belso_torx_dugokulcs_szett_8_db_os_3_8_2381524964.html http://epitkezes-kert.vatera.hu/barkacs_szerszam_ipari_gep/keziszerszamok/csavarkulcs_kulcskeszlet/kulcskeszlet/uj_moller_belso_torx_dugokulcs_szett_9_db_os_1_2_2381524973.html Torx E jó ha van, motortérben sok csavar ilyen. 1/2-es és 1/4-es hajtószár dugókulcs készletben sima és hosszú dugókkal. Beltérbe T20-as torx a leggyakoribb de T40 is előfordul pl a bizti övnél. 3/8-ra egyszer lett volna szükség lambdaszonda cserekor. Nekem egy 75 darabos extol premium szettem van + ugye a sallangok. Bitfejek zsákszám, racsnis csavarhúzú a bitekhez, fogók, csipeszek, stb. Szép lassan kellett mindig valami ahogy akadt szerelni való az autón. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts