Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G tulajdonosok beszélgetnek erről-arról


uhuhu

Recommended Posts

4 órája, presidentÁkos írta:

Mire jó a dupla kuplungolás illetve milyen kocsiba lehetséges?

Dupla kuplungolás akkor szükséges, ha nem szinkronizált sebességváltó van az adott járműben. Ezek főleg a 20-30 évvel ezelőtt, vagy még korábban gyártott tehergépkocsik voltak. Előfordulhatott személyautóban is de  talán még annál is régebben.

Ha egy mozgó járműnél kinyomjuk a kuplungot, akkor a kerekek felől kap hajtást a váltó kimenő tengelye. Ez a fogaskerekeken keresztül kapcsolódik a váltó bemenő tengelyéhez. Amikor a váltót üres fokozatba tesszük ez a kapcsolat megszűnik, a bemenő tengely meg fog állni, de legalábbis jelentősen lassulni fog a forgás.  A  fogaskerekek fordulatszáma jelentősen eltér egymáshoz képest, ilyenkor nehéz őket összekapcsolni. Ezért szoktak aszinkron váltó esetében váltáskor két  fokozat között egy gázfröccsöt adni, azáltal  a bemenő tengely felpörög és könnyebben lehet váltani.

A modern váltóknál szinkrongyűrűkkel megoldották, hogy a fogaskerekek közel azonos fordulatszámmal forogjanak, ezért nem szükséges a kétszeri kuplungolás. Ha a szinkrongyűrűk eltörnek, akkor nehéz a sebességváltás, recseg a váltó. 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

6 órája, BéCsé írta:

Dupla kuplungolás akkor szükséges, ha nem szinkronizált sebességváltó van az adott járműben. Ezek főleg a 20-30 évvel ezelőtt, vagy még korábban gyártott tehergépkocsik voltak. Előfordulhatott személyautóban is de  talán még annál is régebben.

Ha egy mozgó járműnél kinyomjuk a kuplungot, akkor a kerekek felől kap hajtást a váltó kimenő tengelye. Ez a fogaskerekeken keresztül kapcsolódik a váltó bemenő tengelyéhez. Amikor a váltót üres fokozatba tesszük ez a kapcsolat megszűnik, a bemenő tengely meg fog állni, de legalábbis jelentősen lassulni fog a forgás.  A  fogaskerekek fordulatszáma jelentősen eltér egymáshoz képest, ilyenkor nehéz őket összekapcsolni. Ezért szoktak aszinkron váltó esetében váltáskor két  fokozat között egy gázfröccsöt adni, azáltal  a bemenő tengely felpörög és könnyebben lehet váltani.

A modern váltóknál szinkrongyűrűkkel megoldották, hogy a fogaskerekek közel azonos fordulatszámmal forogjanak, ezért nem szükséges a kétszeri kuplungolás. Ha a szinkrongyűrűk eltörnek, akkor nehéz a sebességváltás, recseg a váltó. 

Köszi.

Csak láttam egy videót ahol egy elég újnak tűnő kocsiban mutatja be a dupla kuplungolást a tag, merthogy mennyivel simán és finomabban lehet váltani.

Link to comment
Megosztás:

12 perce, Conan82 írta:

Sziasztok!

A segítségeteket kérném. A G astrámban a ledes helyzetjelzők folyamatosan villognak. Szerintetek mi lehet a probléma?

A segítséget előre is köszönöm.

A boltban vásárolt autóba való ledeknek ( "ledes-izzóknak")sokszor kicsi az előtét ellenállásuk, így nem tudják sokáig elviselni a 12-14Voltot és amikor elkezdenek tönkremenni villognak. Nem tudom milyen a G-ben a helyzetjelző foglalata, én az enyémbe egy félbehajtott led-szalag darabot dugtam be. Mivel ez alapból 12Voltos hát bírja. Egy-egy forrasztóón pöttyöt kapott és úgy pont megszorul az izzó helyén.

2369393-20161026-IxT4E6.jpg

2369394-20161026-NqXurn.jpg

Link to comment
Megosztás:

1 óra, zotya975 írta:

A boltban vásárolt autóba való ledeknek ( "ledes-izzóknak")sokszor kicsi az előtét ellenállásuk, így nem tudják sokáig elviselni a 12-14Voltot és amikor elkezdenek tönkremenni villognak. Nem tudom milyen a G-ben a helyzetjelző foglalata, én az enyémbe egy félbehajtott led-szalag darabot dugtam be. Mivel ez alapból 12Voltos hát bírja. Egy-egy forrasztóón pöttyöt kapott és úgy pont megszorul az izzó helyén.

2369393-20161026-IxT4E6.jpg

2369394-20161026-NqXurn.jpg

T10 (W5W) LED 5 SMD Can-Bus

T10 (w5w) LED 5 SMD CAN-BUS izzók vannak a kocsiban.

Link to comment
Megosztás:

Nem vészes a művelet, ablaktörlő lapátok le, szélvédő alsó díszléc le, motortérben gumi rögzítő le, és máris jön le az egész műanyag konzol. A nehezebb inkább az hogy kiszedd a fúvókákat a helyéről. Amúgy Insignia spricnire érdemes cserélni, én is és már sokan mások is megtették ezt.

4 órája, karesz1978 írta:

Sziasztok! Ablakmosó fúvókát szeretnék cserélni. mekkora műtét, mert ahogy látom nehéz hozzáférni.

Illetve más fajtát bele lehet tenni, vagy csak is astra g-hez valót? Mert mindíg eldugul, pont a vezető oldalon...

 

  • Like 2
Link to comment
Megosztás:

On ‎2016‎. ‎10‎. ‎26‎. at 17:55, zotya975 írta:

A boltban vásárolt autóba való ledeknek ( "ledes-izzóknak")sokszor kicsi az előtét ellenállásuk, így nem tudják sokáig elviselni a 12-14Voltot és amikor elkezdenek tönkremenni villognak. Nem tudom milyen a G-ben a helyzetjelző foglalata, én az enyémbe egy félbehajtott led-szalag darabot dugtam be. Mivel ez alapból 12Voltos hát bírja. Egy-egy forrasztóón pöttyöt kapott és úgy pont megszorul az izzó helyén.

2369393-20161026-IxT4E6.jpg

2369394-20161026-NqXurn.jpg

Wazze. Ez mekkora ötlet. Egyszerű, gyors, olcsó s a ledszalag tényleg bírja a gyűrődést. :) 

On ‎2016‎. ‎10‎. ‎27‎. at 17:20, karesz1978 írta:

Sziasztok! Ablakmosó fúvókát szeretnék cserélni. mekkora műtét, mert ahogy látom nehéz hozzáférni.

Illetve más fajtát bele lehet tenni, vagy csak is astra g-hez valót? Mert mindíg eldugul, pont a vezető oldalon...

Mint előttem is írták, Insignia spricnit bele. Többnyire a lapátokat nehéz leszedni. Egy jól bevált módszer. Miután a csavart lekaptad, felhajtod az ablaktörlőt, mint ha kocsit mosnál s kicsit billegteted a tengelyen s már lent is van. :)

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, scream24 írta:

 

Mint előttem is írták, Insignia spricnit bele. Többnyire a lapátokat nehéz leszedni. Egy jól bevált módszer. Miután a csavart lekaptad, felhajtod az ablaktörlőt, mint ha kocsit mosnál s kicsit billegteted a tengelyen s már lent is van. :)

Én csak csapágylehúzóval bírtam leszedni.Emlékszem akkorát roppant mikor lejött,hogy azt hittem széttört minden :)

Link to comment
Megosztás:

On 2016. 10. 27. at 17:20, karesz1978 írta:

Sziasztok! Ablakmosó fúvókát szeretnék cserélni. mekkora műtét, mert ahogy látom nehéz hozzáférni.

Illetve más fajtát bele lehet tenni, vagy csak is astra g-hez valót? Mert mindíg eldugul, pont a vezető oldalon...

Még egy jó tanács a többiek után: ha nehezen jönne ki a régi fúvóka ne félj odaverni neki gumikalapáccsal, én is úgy szedtem ki, kijött épségben és ment is a helyére az Insigniájé :icon13:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Végső lehetőségként kérném szépen a segítségetek, mert valami szemét lelopta a parkolóban a kocsiról a hátsó ablaktörlő csavarjának műanyag fedelét és az antennát, ami ráadásul még gyári volt :angry:...

Az utóbbiból sajnos kénytelen voltam venni egy új utángyártottat, de bontott fedél után hiába kérdezősködtem kismillió helyen, mert vagy azt mondják, egyáltalán nincs, vagy nem adják, csak kompletten a karral, motorral, stb.

Na ja, nem elég, hogy szétlopják az autót, még akkor ezreket adjak ki egy ilyen kis műanyag miatt is... :brooding:

Szóval azt kérném, akinek esetleg lenne egy fölösleges ilyene, feltétlenül jelezze, mert nagyon örülnék neki (természetesen nem ingyen gondoltam azért). Előre is köszönöm.

 

Szerk.: Közben vetődött fel bennem, hogy vajon a C Corsa burkolat ugyanolyan lehet mint az Astráé? Tudja esetleg valaki?

Módosítva : .Greg.
Link to comment
Megosztás:

16 órája, peacetrang írta:

Még egy jó tanács a többiek után: ha nehezen jönne ki a régi fúvóka ne félj odaverni neki gumikalapáccsal, én is úgy szedtem ki, kijött épségben és ment is a helyére az Insigniájé :icon13:

Nekem meg sem moccant aztán felhívtam egy autószerelő ismerőst. Azt mondta ne húzzam hanem a tengelynél egy határozott mozdulattal nyomjam le. Mindkettő azonnal lejött. :)

Link to comment
Megosztás:

17 órája, .Greg. írta:

Sziasztok!

Végső lehetőségként kérném szépen a segítségetek, mert valami szemét lelopta a parkolóban a kocsiról a hátsó ablaktörlő csavarjának műanyag fedelét és az antennát, ami ráadásul még gyári volt :angry:...

Az utóbbiból sajnos kénytelen voltam venni egy új utángyártottat, de bontott fedél után hiába kérdezősködtem kismillió helyen, mert vagy azt mondják, egyáltalán nincs, vagy nem adják, csak kompletten a karral, motorral, stb.

Na ja, nem elég, hogy szétlopják az autót, még akkor ezreket adjak ki egy ilyen kis műanyag miatt is... :brooding:

Szóval azt kérném, akinek esetleg lenne egy fölösleges ilyene, feltétlenül jelezze, mert nagyon örülnék neki (természetesen nem ingyen gondoltam azért). Előre is köszönöm.

 

Szerk.: Közben vetődött fel bennem, hogy vajon a C Corsa burkolat ugyanolyan lehet mint az Astráé? Tudja esetleg valaki?

Mennyiért vesztegették az új utángyártott antennát? Én 1000 Ft-ért szereztem (nem gyári...) és sokkal jobb a vétel vele, mint az eredetivel. Az eredeti meg ment fel a polc tetejére...

Burkolatot nem tudom hol lehetne szerezni, de ha a hátsó ablaktörlőt csak azzal együtt lehet cserélni, még az is megeshet, hogy lesz egy feleslegbe.

Le kellene cserélnem a lapátokat, mert eléggé csíkoznak, a hátsóról meg ne is beszéljünk......

Link to comment
Megosztás:

12 órája, KMilán írta:

Burkolatot nem tudom hol lehetne szerezni, de ha a hátsó ablaktörlőt csak azzal együtt lehet cserélni, még az is megeshet, hogy lesz egy feleslegbe.

Ez kell?

Akkor én cikkszám alapján próbálnám megrendelni (9130601), a Csegőben ~1000Ft körül van, márkaszervizben 20-30%-al drágább.

A C Corsáé nem ilyen.

sapka.jpg

Link to comment
Megosztás:

2 órája, Janó32 írta:

Szia!

Az első amit linkeltél teljesen jó, E8, E10, E12 és E14 a gyakori méretek. Érdemes 3/8 - 1/2 átalakítót is beszerezni hozzá, mert pl a turbó csavarjaihoz kellhet az 1/2-es nagy hajtókar.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

38 perce, Krajcso írta:

Szia!

Az első amit linkeltél teljesen jó, E8, E10, E12 és E14 a gyakori méretek. Érdemes 3/8 - 1/2 átalakítót is beszerezni hozzá, mert pl a turbó csavarjaihoz kellhet az 1/2-es nagy hajtókar.

Szia!

Köszönöm a választ! Turbó az nincs a kocsimon de értem a lényeget. :icon13: Feltételezem a sima krova szett átalakítója kompatibilis, olyan meg van valahol a garázsban vagy a sufniban...  

Link to comment
Megosztás:

13 perce, Janó32 írta:

Szia!

Köszönöm a választ! Turbó az nincs a kocsimon de értem a lényeget. :icon13: Feltételezem a sima krova szett átalakítója kompatibilis, olyan meg van valahol a garázsban vagy a sufniban...  

Attól függ milyen fajta készleted van, az 1/4-et szokták kicsinek hívni, az 1/2-et pedig "rendesnek". Ha nincs 3/8-os hajtókarod lehet érdemesebb pl ilyet venni: 
http://www.megatool.hu/extol_premium_dugokulcs_keszlet_e-torx_9_reszes_8818114_16955

Így biztosan nem fog az az egy átalakító mindig eltűnni amelyik épp kellene :D

Módosítva : Krajcso
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

10 órája, Janó32 írta:

Torx E jó ha van, motortérben sok csavar ilyen. 1/2-es és 1/4-es hajtószár dugókulcs készletben sima és hosszú dugókkal. Beltérbe T20-as torx a leggyakoribb de T40 is előfordul pl a bizti övnél. 3/8-ra egyszer lett volna szükség lambdaszonda cserekor. Nekem egy 75 darabos extol premium szettem van + ugye a sallangok. Bitfejek zsákszám, racsnis csavarhúzú a bitekhez, fogók, csipeszek, stb. Szép lassan kellett mindig valami ahogy akadt szerelni való az autón.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.