Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
4 órája, presidentÁkos írta:

Mire jó a dupla kuplungolás illetve milyen kocsiba lehetséges?

Dupla kuplungolás akkor szükséges, ha nem szinkronizált sebességváltó van az adott járműben. Ezek főleg a 20-30 évvel ezelőtt, vagy még korábban gyártott tehergépkocsik voltak. Előfordulhatott személyautóban is de  talán még annál is régebben.

Ha egy mozgó járműnél kinyomjuk a kuplungot, akkor a kerekek felől kap hajtást a váltó kimenő tengelye. Ez a fogaskerekeken keresztül kapcsolódik a váltó bemenő tengelyéhez. Amikor a váltót üres fokozatba tesszük ez a kapcsolat megszűnik, a bemenő tengely meg fog állni, de legalábbis jelentősen lassulni fog a forgás.  A  fogaskerekek fordulatszáma jelentősen eltér egymáshoz képest, ilyenkor nehéz őket összekapcsolni. Ezért szoktak aszinkron váltó esetében váltáskor két  fokozat között egy gázfröccsöt adni, azáltal  a bemenő tengely felpörög és könnyebben lehet váltani.

A modern váltóknál szinkrongyűrűkkel megoldották, hogy a fogaskerekek közel azonos fordulatszámmal forogjanak, ezért nem szükséges a kétszeri kuplungolás. Ha a szinkrongyűrűk eltörnek, akkor nehéz a sebességváltás, recseg a váltó. 

  • Like 1
Elküldve
6 órája, BéCsé írta:

Dupla kuplungolás akkor szükséges, ha nem szinkronizált sebességváltó van az adott járműben. Ezek főleg a 20-30 évvel ezelőtt, vagy még korábban gyártott tehergépkocsik voltak. Előfordulhatott személyautóban is de  talán még annál is régebben.

Ha egy mozgó járműnél kinyomjuk a kuplungot, akkor a kerekek felől kap hajtást a váltó kimenő tengelye. Ez a fogaskerekeken keresztül kapcsolódik a váltó bemenő tengelyéhez. Amikor a váltót üres fokozatba tesszük ez a kapcsolat megszűnik, a bemenő tengely meg fog állni, de legalábbis jelentősen lassulni fog a forgás.  A  fogaskerekek fordulatszáma jelentősen eltér egymáshoz képest, ilyenkor nehéz őket összekapcsolni. Ezért szoktak aszinkron váltó esetében váltáskor két  fokozat között egy gázfröccsöt adni, azáltal  a bemenő tengely felpörög és könnyebben lehet váltani.

A modern váltóknál szinkrongyűrűkkel megoldották, hogy a fogaskerekek közel azonos fordulatszámmal forogjanak, ezért nem szükséges a kétszeri kuplungolás. Ha a szinkrongyűrűk eltörnek, akkor nehéz a sebességváltás, recseg a váltó. 

Köszi.

Csak láttam egy videót ahol egy elég újnak tűnő kocsiban mutatja be a dupla kuplungolást a tag, merthogy mennyivel simán és finomabban lehet váltani.

Elküldve

Sziasztok!

A segítségeteket kérném. A G astrámban a ledes helyzetjelzők folyamatosan villognak. Szerintetek mi lehet a probléma?

A segítséget előre is köszönöm.

Elküldve
12 perce, Conan82 írta:

Sziasztok!

A segítségeteket kérném. A G astrámban a ledes helyzetjelzők folyamatosan villognak. Szerintetek mi lehet a probléma?

A segítséget előre is köszönöm.

A boltban vásárolt autóba való ledeknek ( "ledes-izzóknak")sokszor kicsi az előtét ellenállásuk, így nem tudják sokáig elviselni a 12-14Voltot és amikor elkezdenek tönkremenni villognak. Nem tudom milyen a G-ben a helyzetjelző foglalata, én az enyémbe egy félbehajtott led-szalag darabot dugtam be. Mivel ez alapból 12Voltos hát bírja. Egy-egy forrasztóón pöttyöt kapott és úgy pont megszorul az izzó helyén.

2369393-20161026-IxT4E6.jpg

2369394-20161026-NqXurn.jpg

Elküldve
1 óra, zotya975 írta:

A boltban vásárolt autóba való ledeknek ( "ledes-izzóknak")sokszor kicsi az előtét ellenállásuk, így nem tudják sokáig elviselni a 12-14Voltot és amikor elkezdenek tönkremenni villognak. Nem tudom milyen a G-ben a helyzetjelző foglalata, én az enyémbe egy félbehajtott led-szalag darabot dugtam be. Mivel ez alapból 12Voltos hát bírja. Egy-egy forrasztóón pöttyöt kapott és úgy pont megszorul az izzó helyén.

2369393-20161026-IxT4E6.jpg

2369394-20161026-NqXurn.jpg

T10 (W5W) LED 5 SMD Can-Bus

T10 (w5w) LED 5 SMD CAN-BUS izzók vannak a kocsiban.

Elküldve
19 órája, Conan82 írta:

T10 (W5W) LED 5 SMD Can-Bus

T10 (w5w) LED 5 SMD CAN-BUS izzók vannak a kocsiban.

Hát ezek szerint nem jó., kössél mellé sorosan egy 500Ohmos ellenállást próbáld meg úgy. Persze ami villog annak már mindegy.

Elküldve

Sziasztok! Ablakmosó fúvókát szeretnék cserélni. mekkora műtét, mert ahogy látom nehéz hozzáférni.

Illetve más fajtát bele lehet tenni, vagy csak is astra g-hez valót? Mert mindíg eldugul, pont a vezető oldalon...

Elküldve

Nem vészes a művelet, ablaktörlő lapátok le, szélvédő alsó díszléc le, motortérben gumi rögzítő le, és máris jön le az egész műanyag konzol. A nehezebb inkább az hogy kiszedd a fúvókákat a helyéről. Amúgy Insignia spricnire érdemes cserélni, én is és már sokan mások is megtették ezt.

4 órája, karesz1978 írta:

Sziasztok! Ablakmosó fúvókát szeretnék cserélni. mekkora műtét, mert ahogy látom nehéz hozzáférni.

Illetve más fajtát bele lehet tenni, vagy csak is astra g-hez valót? Mert mindíg eldugul, pont a vezető oldalon...

 

  • Like 2
Elküldve
On ‎2016‎. ‎10‎. ‎26‎. at 17:55, zotya975 írta:

A boltban vásárolt autóba való ledeknek ( "ledes-izzóknak")sokszor kicsi az előtét ellenállásuk, így nem tudják sokáig elviselni a 12-14Voltot és amikor elkezdenek tönkremenni villognak. Nem tudom milyen a G-ben a helyzetjelző foglalata, én az enyémbe egy félbehajtott led-szalag darabot dugtam be. Mivel ez alapból 12Voltos hát bírja. Egy-egy forrasztóón pöttyöt kapott és úgy pont megszorul az izzó helyén.

2369393-20161026-IxT4E6.jpg

2369394-20161026-NqXurn.jpg

Wazze. Ez mekkora ötlet. Egyszerű, gyors, olcsó s a ledszalag tényleg bírja a gyűrődést. :) 

On ‎2016‎. ‎10‎. ‎27‎. at 17:20, karesz1978 írta:

Sziasztok! Ablakmosó fúvókát szeretnék cserélni. mekkora műtét, mert ahogy látom nehéz hozzáférni.

Illetve más fajtát bele lehet tenni, vagy csak is astra g-hez valót? Mert mindíg eldugul, pont a vezető oldalon...

Mint előttem is írták, Insignia spricnit bele. Többnyire a lapátokat nehéz leszedni. Egy jól bevált módszer. Miután a csavart lekaptad, felhajtod az ablaktörlőt, mint ha kocsit mosnál s kicsit billegteted a tengelyen s már lent is van. :)

Elküldve
1 órával ezelőtt, scream24 írta:

 

Mint előttem is írták, Insignia spricnit bele. Többnyire a lapátokat nehéz leszedni. Egy jól bevált módszer. Miután a csavart lekaptad, felhajtod az ablaktörlőt, mint ha kocsit mosnál s kicsit billegteted a tengelyen s már lent is van. :)

Én csak csapágylehúzóval bírtam leszedni.Emlékszem akkorát roppant mikor lejött,hogy azt hittem széttört minden :)

Elküldve
On 2016. 10. 27. at 17:20, karesz1978 írta:

Sziasztok! Ablakmosó fúvókát szeretnék cserélni. mekkora műtét, mert ahogy látom nehéz hozzáférni.

Illetve más fajtát bele lehet tenni, vagy csak is astra g-hez valót? Mert mindíg eldugul, pont a vezető oldalon...

Még egy jó tanács a többiek után: ha nehezen jönne ki a régi fúvóka ne félj odaverni neki gumikalapáccsal, én is úgy szedtem ki, kijött épségben és ment is a helyére az Insigniájé :icon13:

Elküldve (edited)

Sziasztok!

Végső lehetőségként kérném szépen a segítségetek, mert valami szemét lelopta a parkolóban a kocsiról a hátsó ablaktörlő csavarjának műanyag fedelét és az antennát, ami ráadásul még gyári volt :angry:...

Az utóbbiból sajnos kénytelen voltam venni egy új utángyártottat, de bontott fedél után hiába kérdezősködtem kismillió helyen, mert vagy azt mondják, egyáltalán nincs, vagy nem adják, csak kompletten a karral, motorral, stb.

Na ja, nem elég, hogy szétlopják az autót, még akkor ezreket adjak ki egy ilyen kis műanyag miatt is... :brooding:

Szóval azt kérném, akinek esetleg lenne egy fölösleges ilyene, feltétlenül jelezze, mert nagyon örülnék neki (természetesen nem ingyen gondoltam azért). Előre is köszönöm.

 

Szerk.: Közben vetődött fel bennem, hogy vajon a C Corsa burkolat ugyanolyan lehet mint az Astráé? Tudja esetleg valaki?

Módosítva : .Greg.
Elküldve
16 órája, peacetrang írta:

Még egy jó tanács a többiek után: ha nehezen jönne ki a régi fúvóka ne félj odaverni neki gumikalapáccsal, én is úgy szedtem ki, kijött épségben és ment is a helyére az Insigniájé :icon13:

Nekem meg sem moccant aztán felhívtam egy autószerelő ismerőst. Azt mondta ne húzzam hanem a tengelynél egy határozott mozdulattal nyomjam le. Mindkettő azonnal lejött. :)

Elküldve
17 órája, .Greg. írta:

Sziasztok!

Végső lehetőségként kérném szépen a segítségetek, mert valami szemét lelopta a parkolóban a kocsiról a hátsó ablaktörlő csavarjának műanyag fedelét és az antennát, ami ráadásul még gyári volt :angry:...

Az utóbbiból sajnos kénytelen voltam venni egy új utángyártottat, de bontott fedél után hiába kérdezősködtem kismillió helyen, mert vagy azt mondják, egyáltalán nincs, vagy nem adják, csak kompletten a karral, motorral, stb.

Na ja, nem elég, hogy szétlopják az autót, még akkor ezreket adjak ki egy ilyen kis műanyag miatt is... :brooding:

Szóval azt kérném, akinek esetleg lenne egy fölösleges ilyene, feltétlenül jelezze, mert nagyon örülnék neki (természetesen nem ingyen gondoltam azért). Előre is köszönöm.

 

Szerk.: Közben vetődött fel bennem, hogy vajon a C Corsa burkolat ugyanolyan lehet mint az Astráé? Tudja esetleg valaki?

Mennyiért vesztegették az új utángyártott antennát? Én 1000 Ft-ért szereztem (nem gyári...) és sokkal jobb a vétel vele, mint az eredetivel. Az eredeti meg ment fel a polc tetejére...

Burkolatot nem tudom hol lehetne szerezni, de ha a hátsó ablaktörlőt csak azzal együtt lehet cserélni, még az is megeshet, hogy lesz egy feleslegbe.

Le kellene cserélnem a lapátokat, mert eléggé csíkoznak, a hátsóról meg ne is beszéljünk......

Elküldve
12 órája, KMilán írta:

Burkolatot nem tudom hol lehetne szerezni, de ha a hátsó ablaktörlőt csak azzal együtt lehet cserélni, még az is megeshet, hogy lesz egy feleslegbe.

Ez kell?

Akkor én cikkszám alapján próbálnám megrendelni (9130601), a Csegőben ~1000Ft körül van, márkaszervizben 20-30%-al drágább.

A C Corsáé nem ilyen.

sapka.jpg

Elküldve

Sziasztok!Valamelyikőtök használja ezt a GM EPC programot.A launch gomb után befő minden (HTTP Status 500 kilométernyi hosszú hibaüzenet)Vki járt már így?

Elküldve
2 órája, Janó32 írta:

Szia!

Az első amit linkeltél teljesen jó, E8, E10, E12 és E14 a gyakori méretek. Érdemes 3/8 - 1/2 átalakítót is beszerezni hozzá, mert pl a turbó csavarjaihoz kellhet az 1/2-es nagy hajtókar.

  • Like 1
Elküldve
38 perce, Krajcso írta:

Szia!

Az első amit linkeltél teljesen jó, E8, E10, E12 és E14 a gyakori méretek. Érdemes 3/8 - 1/2 átalakítót is beszerezni hozzá, mert pl a turbó csavarjaihoz kellhet az 1/2-es nagy hajtókar.

Szia!

Köszönöm a választ! Turbó az nincs a kocsimon de értem a lényeget. :icon13: Feltételezem a sima krova szett átalakítója kompatibilis, olyan meg van valahol a garázsban vagy a sufniban...  

Elküldve (edited)
13 perce, Janó32 írta:

Szia!

Köszönöm a választ! Turbó az nincs a kocsimon de értem a lényeget. :icon13: Feltételezem a sima krova szett átalakítója kompatibilis, olyan meg van valahol a garázsban vagy a sufniban...  

Attól függ milyen fajta készleted van, az 1/4-et szokták kicsinek hívni, az 1/2-et pedig "rendesnek". Ha nincs 3/8-os hajtókarod lehet érdemesebb pl ilyet venni: 
http://www.megatool.hu/extol_premium_dugokulcs_keszlet_e-torx_9_reszes_8818114_16955

Így biztosan nem fog az az egy átalakító mindig eltűnni amelyik épp kellene :D

Módosítva : Krajcso
  • Like 1
Elküldve

Tudom nem piactér, de a fórum adok-veszekje még nem működik, így ide írnám:

ha valaki ültetni szeretne, van 4db zsír új FK rugóm, megvettem, de mégsem kerül beépítésre...:confused:

Elküldve
10 órája, Janó32 írta:

Torx E jó ha van, motortérben sok csavar ilyen. 1/2-es és 1/4-es hajtószár dugókulcs készletben sima és hosszú dugókkal. Beltérbe T20-as torx a leggyakoribb de T40 is előfordul pl a bizti övnél. 3/8-ra egyszer lett volna szükség lambdaszonda cserekor. Nekem egy 75 darabos extol premium szettem van + ugye a sallangok. Bitfejek zsákszám, racsnis csavarhúzú a bitekhez, fogók, csipeszek, stb. Szép lassan kellett mindig valami ahogy akadt szerelni való az autón.

  • Like 1
Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.