Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Sziasztok. Kipufogó rendszert szeretném okosítani, és feltünt nekem a leömlők után a katalizátor (gondolom hogy az). Mi lenne ha azt onnan kivágnánk és simán cső helyette?

Elküldve
41 perce, Zig írta:

Sziasztok. Kipufogó rendszert szeretném okosítani, és feltünt nekem a leömlők után a katalizátor (gondolom hogy az). Mi lenne ha azt onnan kivágnánk és simán cső helyette?

A Z16XE-n a katalizátor után is van egy lambda szonda, lenne keveredés (hibakódok és jelenségek) ha bizonyos értékeken kívüli adatokat mérne (katalizátor nélkül). Nem lenne annyira fojtva a motor, környezetszennyezőbb lennél, műszaki vizsgán bukta, ha a hatóságok egyike megcsíp vele akkor még nagyobb  bajban lennél, az autó hangja is változna némileg. Asszem ennyi. 

Elküldve
1 órával ezelőtt, Janó32 írta:

A Z16XE-n a katalizátor után is van egy lambda szonda, lenne keveredés (hibakódok és jelenségek) ha bizonyos értékeken kívüli adatokat mérne (katalizátor nélkül). Nem lenne annyira fojtva a motor, környezetszennyezőbb lennél, műszaki vizsgán bukta, ha a hatóságok egyike megcsíp vele akkor még nagyobb  bajban lennél, az autó hangja is változna némileg. Asszem ennyi. 

Vizsga megoldható, de ha cövekék lebuktatnak ott cummantyú van. Valahol volt egy olyan érzésem hogy ez nem fogja olyan könnyen adni magát, már mikor nézegettem a képet neten és láttam hogy katalizátorhoz is érzékelő megy. Amúgy van egy hibakódom, P0420=Katalizátor-átalakítási hatásfok (Bank 1) nem megfelelő (kicsi) , de nekem ez nem teljesen tiszta. Bájdövéj idén 4 liter olajat ivott meg :D hmmmm nyamiiii

Elküldve
On 2016. 08. 01. at 13:17, zolmesz írta:

Sziasztok!

Tudja valaki, hogy az alábbi jel az autómon milyen fantázia nevet takar?
http://kepfeltoltes.hu/view/160801/Opel_jel_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

 

Szia!

Ez egy " R " betű lenne. Régebbi szériákon, illetve külföldön volt ilyen megnevezés-felszereltség, hogy Riviera,

Ezt a felszereltséget kapta meg a G astra classic-olt :-)  változata, az Astra Classic II Optima.

Kereskedő szerint kimaradt egy csomó ilyen betű a gyárban :-)

Volt ismerősöm, aki 1.2-nek nézte.

  • Like 1
Elküldve

Sziasztok!

Meg szeretném kérdezni van-e valakinek vagy meg tudná-e mondani valaki , hogy hol tudnék tömítést venni az antenna alá.

A 10 éves autón már megadta magát a gyári és nem karom, hogy víztároló legyen a tetőkárpitból.

Tippeket előre is köszi!

 

Üdv!

 

Elküldve
1 órával ezelőtt, presidentÁkos írta:

Miért van az, hogy néha amikor tolatni akarok akkor a váltó a felénél megakad éés nemtudom berakni? Pár újrapróbálkozás után persze sikerrel járok.

 

Nincsenek szinkronban a fogaskerekek. Be lehet erőltetni, de akkor recsegés lesz a vége. Megoldás az újra kuplungolás, esetleg beteszed egy előre meneti fokozatba, majd utána próbálod újra.

  • Like 2
Elküldve
38 perce, retfirD írta:

Nincsenek szinkronban a fogaskerekek. Be lehet erőltetni, de akkor recsegés lesz a vége. Megoldás az újra kuplungolás, esetleg beteszed egy előre meneti fokozatba, majd utána próbálod újra.

Áááá, köszi!

Egy másik: megérkezett az FM modulátor Kínából (6 euróért, itthon 33 és szerintem nem csak kinézetre ugyanaz), bluetoothos kapcsolattal is remekül muzsikál, de vajon jobban muzsikálna, hogyha leszerelném az antennát is hogy ne zavarjon be? Egyébként olvas usb-t meg kábellel is működik, megvagyok elégedve csak ennyire vagyok kíváncsi.

Elküldve
2 órája, retfirD írta:

Nincsenek szinkronban a fogaskerekek. Be lehet erőltetni, de akkor recsegés lesz a vége. Megoldás az újra kuplungolás, esetleg beteszed egy előre meneti fokozatba, majd utána próbálod újra.

Nekem teljesen random módon reccsen a rükverc. Azt vettem észre, hogy ha kettesből teszem vissza akkor jóval kevesebbszer de akkor is előfordul néha. Kupplungnak ehhez nem igazán van köze, akkor más fokozatokat is nehezen venne a kolléga autója. Szinkronban meg sosem lesznek csak hébe-hóba lévén, hogy a rükverc nincs szinkronizálva. :)

  • Like 1
Elküldve
11 órája, vaszabi79 írta:

Sziasztok!

Meg szeretném kérdezni van-e valakinek vagy meg tudná-e mondani valaki , hogy hol tudnék tömítést venni az antenna alá.

A 10 éves autón már megadta magát a gyári és nem karom, hogy víztároló legyen a tetőkárpitból.

Tippeket előre is köszi!

 

Üdv!

 

Én kiszedtem és nyomtam alá FBS-t.Azóta nem ázik be.

Elküldve
9 órája, trassher írta:

Nekem teljesen random módon reccsen a rükverc. Azt vettem észre, hogy ha kettesből teszem vissza akkor jóval kevesebbszer de akkor is előfordul néha. Kupplungnak ehhez nem igazán van köze, akkor más fokozatokat is nehezen venne a kolléga autója. Szinkronban meg sosem lesznek csak hébe-hóba lévén, hogy a rükverc nincs szinkronizálva. :)

Nem vagyok autószerelő, csak laikusként gondoltam, de ha van valaki itt, aki jobban vágja a témát, majd elmagyarázza pontosan. Mindenesetre nálam bevált, hogy ha akad, akkor felengedem a kuplungot, majd újra benyomom, illetve ha még akkor sem jó, beteszem 1-esbe, majd ki, és újra kuplung ki-be, ekkor jó szokott lenni. Astránál is és a Scenicnél is működik. :)

  • Like 2
Elküldve
17 perce, retfirD írta:

Nem vagyok autószerelő, csak laikusként gondoltam, de ha van valaki itt, aki jobban vágja a témát, majd elmagyarázza pontosan. Mindenesetre nálam bevált, hogy ha akad, akkor felengedem a kuplungot, majd újra benyomom, illetve ha még akkor sem jó, beteszem 1-esbe, majd ki, és újra kuplung ki-be, ekkor jó szokott lenni. Astránál is és a Scenicnél is működik. :)

Teljesen igazad van! Ez így működik és így is kell csinálni! Hiába vannak a fokozatok szinkronizálva a hátramenet nincs.

Elküldve (edited)

Ha indulásnál kell tolatni, én egy kuplung kinyomás alatt üresből feltolom 3-ba, majd rükverc és nincs gond. Tökölősebb, ha megállás után kell tolatni, ilyenkor ki üresbe , kuplung fel, 3mp. szünet majd óvatosan rükverc. Többnyire így jó.

Az ismételt kuplungolás nálam nem vált be, ugyanúgy reccsen.

Módosítva : Cs. Zoltán
Elküldve
6 órája, retfirD írta:

Nem vagyok autószerelő, csak laikusként gondoltam, de ha van valaki itt, aki jobban vágja a témát, majd elmagyarázza pontosan. Mindenesetre nálam bevált, hogy ha akad, akkor felengedem a kuplungot, majd újra benyomom, illetve ha még akkor sem jó, beteszem 1-esbe, majd ki, és újra kuplung ki-be, ekkor jó szokott lenni. Astránál is és a Scenicnél is működik. :)

Nálam a kettes fokozat vált be. :) Pl. parkolás előtt lelassítok, vissza kettő, kuplung felenged majd innen be rükvercbe.

Elküldve
On 8/6/2016 at 12:13, vaszabi79 írta:

Sziasztok!

Meg szeretném kérdezni van-e valakinek vagy meg tudná-e mondani valaki , hogy hol tudnék tömítést venni az antenna alá.

A 10 éves autón már megadta magát a gyári és nem karom, hogy víztároló legyen a tetőkárpitból.

Tippeket előre is köszi!

 

Üdv!

 

Én E-Bayről rendeltem, ferdehátú karosszériához ez a fajta való:

http://www.ebay.co.uk/itm/Astra-Corsa-Meriva-Roof-Aerial-Rubber-Gasket-Seal-/400112150054?hash=item5d288ae626:g:mBcAAOxywFhTcTuL

A cseréhez nem kell levenni az antenna talpát, óvatosan kipiszkáltam a régi már darabokban lévő tömítést és az újat át lehet húzni felülről a talpon. Kis türelem és ügyesség kell hozzá, de tökéletesen passzol. Természetesen kiszerelt antenna talp esetén egyszerűbb a csere.

  • Like 2
Elküldve (edited)

Alapjáraton, ha a fékpedált folyamatosan nyomkodom, akkor normális hogy feljebb szökik az alapjárat? Mutató szerinti 750-->900-ra. Arra tippelek, ahogy csökken a vákuum, így emelkedik az alapjárat. Másnál is ez van?

Módosítva : gedikart
Elküldve
On ‎2016‎.‎08‎.‎07‎. at 16:06, Krajcso írta:

Én E-Bayről rendeltem, ferdehátú karosszériához ez a fajta való:

http://www.ebay.co.uk/itm/Astra-Corsa-Meriva-Roof-Aerial-Rubber-Gasket-Seal-/400112150054?hash=item5d288ae626:g:mBcAAOxywFhTcTuL

A cseréhez nem kell levenni az antenna talpát, óvatosan kipiszkáltam a régi már darabokban lévő tömítést és az újat át lehet húzni felülről a talpon. Kis türelem és ügyesség kell hozzá, de tökéletesen passzol. Természetesen kiszerelt antenna talp esetén egyszerűbb a csere.

Köszönöm szépen a linket!!!!

Elküldve
42 perce, presidentÁkos írta:

Üdv.

Valaki nem tudja, hogy miért ég a kesztyűtartóban* a lámpa ha kell ha nem ezzel lemerítve az akkut? Mi lehet a hiba?

Ha kiszeded a kesztyűtartót, a bal oldalán láthatod a lámpa melletti kis kapcsolót, ezt nyomja meg a vezető sín becsukáskor és így szakad meg a lámpa tápellátása. Lehet, hogy el van repedve vagy ferdülve és nem éri el.

  • Like 1
Elküldve

Alattomos kérdés.

Most egy kis pénzhez jutottunk, kb 1,1M Ft. + még ennek a G-nek az árát lehetne hozzácsapni. (Az mennyi lenne ma? 450-500E Ft?)

Ti milyen autót vennétek ennyi pénzből?

Kritériumok:

1.6-1.8 benzines vagy benzin-gázos (CNG nem játszik, errefelé nincs kút)

Kombi, sedan, ferdehátú mindegy legyen elég nagy 2 gyerekhez (ezzel most elvagyunk méretileg)

max. 10-12 éves legyen.

 

Gyors keresésben (benzin gázra) 2006-os, 2007-es octaviat láttam 1.6 benzin gázban (5 ajtós sedan) 1,4 M (225k km)

Céges kocsi van olyan 1.9 TDI, azt birom (felszereltségben méretben stb), de a dízeltől f*sok, ráadásul 13k km-t megyek egy évben (fele városi rövidtáv, fele országút), nem hiányzik az nekem.

Esetleg B Zafirákat láttam, de azok többnyire CNG-sek...

Továbbá 4-es golfokat láttam még, meg bora-t...

Fordot, franciát, nem biztos, hogy erőltetném (inkább az előbbire hajlanék, utóbbival már volt szerencsém).

Meg persze G-ket láttam, meg H-kat... :) De csöbörből vödörbe? :-)

 

Elküldve
51 perce, Krajcso írta:

Ha kiszeded a kesztyűtartót, a bal oldalán láthatod a lámpa melletti kis kapcsolót, ezt nyomja meg a vezető sín becsukáskor és így szakad meg a lámpa tápellátása. Lehet, hogy el van repedve vagy ferdülve és nem éri el.

A lenyíló részén az a kar le van törve ami be kellene nyomja, hogy kialudjon. (Nem is tűnt fel, hogy kéne ott legyen valami)

Elmentem egy bontóba de ahány lenyíló fiókot kapott mindnek le volt törve a bal oldala :D Amúgy csak a kart ki lehet cserélni?

Plusz kérdés: HA így van amióta megvan a kocsi, mekkora többletfogyasztása lehetett a kocsinak emiatt? (0-24be ég a lámpa, most is)

Elküldve
2 perce, presidentÁkos írta:

A lenyíló részén az a kar le van törve ami be kellene nyomja, hogy kialudjon. (Nem is tűnt fel, hogy kéne ott legyen valami)

Elmentem egy bontóba de ahány lenyíló fiókot kapott mindnek le volt törve a bal oldala :D Amúgy csak a kart ki lehet cserélni?

Plusz kérdés: HA így van amióta megvan a kocsi, mekkora többletfogyasztása lehetett a kocsinak emiatt? (0-24be ég a lámpa, most is)

A multitimer minden belső világítást lekapcsol 30 perc után. Tehát nem ég az folyamatosan.

Kart lehet cserélni külön is: https://cromax.hu/utasterbelsoter/muszerfal_es_alkatreszei/kesztyutarto_alkatreszei/kesztyutarto_zsaner_opel_astra_g_49411

Elküldve
13 perce, kobraCode írta:

A multitimer minden belső világítást lekapcsol 30 perc után. Tehát nem ég az folyamatosan.

Kart lehet cserélni külön is: https://cromax.hu/utasterbelsoter/muszerfal_es_alkatreszei/kesztyutarto_alkatreszei/kesztyutarto_zsaner_opel_astra_g_49411

Szerintem világít.

Engem az szivatott, én is most vettem kenygelt hozzá, addig lehúztam csatiját amíg nincs bent az új...

Mióta levettem nem merül az akksi...

 

46 perce, outsider írta:

Alattomos kérdés.

Most egy kis pénzhez jutottunk, kb 1,1M Ft. + még ennek a G-nek az árát lehetne hozzácsapni. (Az mennyi lenne ma? 450-500E Ft?)

Ti milyen autót vennétek ennyi pénzből?

Kritériumok:

1.6-1.8 benzines vagy benzin-gázos (CNG nem játszik, errefelé nincs kút)

Kombi, sedan, ferdehátú mindegy legyen elég nagy 2 gyerekhez (ezzel most elvagyunk méretileg)

max. 10-12 éves legyen.

 

Gyors keresésben (benzin gázra) 2006-os, 2007-es octaviat láttam 1.6 benzin gázban (5 ajtós sedan) 1,4 M (225k km)

Céges kocsi van olyan 1.9 TDI, azt birom (felszereltségben méretben stb), de a dízeltől f*sok, ráadásul 13k km-t megyek egy évben (fele városi rövidtáv, fele országút), nem hiányzik az nekem.

Esetleg B Zafirákat láttam, de azok többnyire CNG-sek...

Továbbá 4-es golfokat láttam még, meg bora-t...

Fordot, franciát, nem biztos, hogy erőltetném (inkább az előbbire hajlanék, utóbbival már volt szerencsém).

Meg persze G-ket láttam, meg H-kat... :) De csöbörből vödörbe? :-)

 

Akarok én ilyet? :) mindenesetre szép.

Néhány OFF variáns:

1

2

3

4

5

 

Elküldve

 

2 órája, kobraCode írta:

A multitimer minden belső világítást lekapcsol 30 perc után. Tehát nem ég az folyamatosan.

Kart lehet cserélni külön is: https://cromax.hu/utasterbelsoter/muszerfal_es_alkatreszei/kesztyutarto_alkatreszei/kesztyutarto_zsaner_opel_astra_g_49411

 

1 óra, outsider írta:

Szerintem világít.

Engem az szivatott, én is most vettem kenygelt hozzá, addig lehúztam csatiját amíg nincs bent az új...

Mióta levettem nem merül az akksi...

 

Ki tudnám szedni a jobboldali kart és berakni a baloldali helyére?

Elküldve
2 órája, presidentÁkos írta:

 

 

Ki tudnám szedni a jobboldali kart és berakni a baloldali helyére?

Nem. Jobbos, balos van belőle.

De amúgy az nem csak gyújtáson világít?

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.