Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G tulajdonosok beszélgetnek erről-arról


uhuhu

Recommended Posts

37 perce, KMiki írta:

Hello,

Ha jól emlékszem középen van egy bepattanós karom ami a középső,hosszanti nyílásba pattan be (a linkelt képen szerintem le van törve a középső, vékony hosszú lyuk közepe táján az "5"-ös alatt) és a két szélén kétoldalas ragasztó (Az "LH" és a "75" vonalában).
No, itt is van a kép róla:
http://www.ebay.co.uk/itm/Genuine-Vauxhall-Astra-G-Brand-New-Front-Door-Comfort-Nameplate-9118906-/231625105712

Legfeljebb a régiről letöröd a karmokat. Ha meg le kell venni a díszlécet akkor kárpit le és van belülről egy Torx-fejű lemezcsavar.

 

Azt tudom hogy kell levenni a díszlécet.Nemrégen cseréltem le a gyári feketéket ezüstre.Ettől akarom magam megkímélni:)Amit veszek rá az úgyis öntapadós.Nem baj ha sérül a régi.

Link to comment
Megosztás:

3 órája, outsider írta:

Rendeltem INA vezérlés szettet. Küldtek hozá mailben jótállási jegyet... :confused:
Más találkozott már ilyennel?

Mármint neten rendelted valahonnan és onnan küldtek hozzá dokukat? Gondolom feltétele lesz a garanciának (mint mindig), hogy az általuk elfogadott beszerelőműhelyek egyikében történjen a beépítés és a dokumentum kitöltése/lepecsételése... Egyre több műhelyben pont ezért nem építenek be hozott alkatrészt, ill. beépítenek csak akkor nincs rá jótállás (csak a saját szerződött partnerükön keresztül rendelt alkatrészre vállalnak garanciát). 

Link to comment
Megosztás:

43 perce, KMilán írta:

Szegény autómba két nap alatt megint belekerült 350 KM. :( És szüleimnek nem sikerült autót venni. Viszont belefutottunk egy ilyenbe:

Ez valóban csak 56 ezer KM-es? (szüleim nem opelt keresnek)

http://www.hasznaltauto.hu/auto/opel/astra_g/opel_astra_g_1.4_16v_classic_ii_family_1_ev_garancia-10026539

Szerintem ezt senki nem fogja megállapítani képekről.Minden esetre sokat húzhatták,ha elhagyták a gyári vonószem takarót :) Na meg drága is eléggé.

Link to comment
Megosztás:

2 órája, Janó32 írta:

Mármint neten rendelted valahonnan és onnan küldtek hozzá dokukat? Gondolom feltétele lesz a garanciának (mint mindig), hogy az általuk elfogadott beszerelőműhelyek egyikében történjen a beépítés és a dokumentum kitöltése/lepecsételése... Egyre több műhelyben pont ezért nem építenek be hozott alkatrészt, ill. beépítenek csak akkor nincs rá jótállás (csak a saját szerződött partnerükön keresztül rendelt alkatrészre vállalnak garanciát). 

Nincs benne ilyen...

Link to comment
Megosztás:

1 óra, KMilán írta:

Szegény autómba két nap alatt megint belekerült 350 KM. :( És szüleimnek nem sikerült autót venni. Viszont belefutottunk egy ilyenbe:

Ez valóban csak 56 ezer KM-es? (szüleim nem opelt keresnek)

http://www.hasznaltauto.hu/auto/opel/astra_g/opel_astra_g_1.4_16v_classic_ii_family_1_ev_garancia-10026539

Hát, ennyiért már biztosan nem G Astra-t nézegetnék... Bár ha tényleg ennyi a km és oda is figyeltek rá minimálisan, akkor biztosan nem lesz vele gond, de ezen az árszinten már van sok minden más is amik komolyabb (többet nyújtó) autók egy G Astra-hoz képest. Én Focus-t is nézegetnék vagy esetleg Octavia-t, vagy valami egyterűt ha a szüleidnek kell (pl egy Meriva vagy Zafira, vagy C-Max)... 

40 perce, outsider írta:

Nincs benne ilyen...

Jobb ennek biztosan utána járni, mégiscsak a vezérlésről van szó (én ezért cseréltettem szakszervizben anno). Ha jól rémlik, pl a Cromax-nál is él ezen megkötés, de Unix ás Bárdi vonalon is pontosan szabályozott hogy miknek kell megfelelnie a beszerelő szerviznek/szerelőnek (valahol pl konkrétan partneri szerződéshez kötik), különben hiába a lepecsételt doksi meg a munkalap, gond esetén sem érdekli őket... 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

9 órája, Janó32 írta:

Hát, ennyiért már biztosan nem G Astra-t nézegetnék... Bár ha tényleg ennyi a km és oda is figyeltek rá minimálisan, akkor biztosan nem lesz vele gond, de ezen az árszinten már van sok minden más is amik komolyabb (többet nyújtó) autók egy G Astra-hoz képest. Én Focus-t is nézegetnék vagy esetleg Octavia-t, vagy valami egyterűt ha a szüleidnek kell (pl egy Meriva vagy Zafira, vagy C-Max)... 

Ráhibáztál, egyterűt keresnek. Megnéztünk vagy 20 C-MAX-ot, de mindegyiknek volt valami nyűgje. Többnyire a kárpit mindenhol ép volt bennük, de a karosszéria egyiken sem. Igaz volt amin csak pár karc, meghúzás volt, az se vészes. Viszont a motor....na ott mindegyikbe volt valami. A legdurvábban az nézett ki, amelyik össze volt gányolva. Más alkatrészek is voltak benne, mint a többibe. De láttam márkakereskedésben bevizsgáltat is, aminek a futóműve volt oda + a fékek és az adatlapon írták is, hogy közlekedésre alkalmatlan. (magyarul nem menne át a műszakin). A legszebben kinéző esetében meg a tulaj úgy gondolta nem kell az autónak szerviz. kevés km, kb 6 év, de nem látott új olajat a motor, csak a km-eket.

Módosítva : KMilán
Link to comment
Megosztás:

4 órája, KMilán írta:

Ráhibáztál, egyterűt keresnek. Megnéztünk vagy 20 C-MAX-ot, de mindegyiknek volt valami nyűgje. Többnyire a kárpit mindenhol ép volt bennük, de a karosszéria egyiken sem. Igaz volt amin csak pár karc, meghúzás volt, az se vészes. Viszont a motor....na ott mindegyikbe volt valami. A legdurvábban az nézett ki, amelyik össze volt gányolva. Más alkatrészek is voltak benne, mint a többibe. De láttam márkakereskedésben bevizsgáltat is, aminek a futóműve volt oda + a fékek és az adatlapon írták is, hogy közlekedésre alkalmatlan. (magyarul nem menne át a műszakin). A legszebben kinéző esetében meg a tulaj úgy gondolta nem kell az autónak szerviz. kevés km, kb 6 év, de nem látott új olajat a motor, csak a km-eket.

Szép... Szerintem egy SX4 1.5 GLX felszereltségtől egy magyon frankó autó. Mármint azca nagy előnye hogy semmi gond nincs vele, egész jól megy de keveset fogyaszt, alkatrész jó áron van választék, nem bonyolult így könnyen szervizeltethető, nincs semmi típushibája vagy drágán javítható egysége... Érdemes lenne megnéznetek párat, főként a 2008 utáni min. GLX modelleket. Szüleim Meriva helyet választották, nagyon bevált nekik (szoktam vele én is mászkálni), közlekedési eszköznek kitünő.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

18 órája, Janó32 írta:

Hát, ennyiért már biztosan nem G Astra-t nézegetnék... Bár ha tényleg ennyi a km és oda is figyeltek rá minimálisan, akkor biztosan nem lesz vele gond, de ezen az árszinten már van sok minden más is amik komolyabb (többet nyújtó) autók egy G Astra-hoz képest. Én Focus-t is nézegetnék vagy esetleg Octavia-t, vagy valami egyterűt ha a szüleidnek kell (pl egy Meriva vagy Zafira, vagy C-Max)... 

Jobb ennek biztosan utána járni, mégiscsak a vezérlésről van szó (én ezért cseréltettem szakszervizben anno). Ha jól rémlik, pl a Cromax-nál is él ezen megkötés, de Unix ás Bárdi vonalon is pontosan szabályozott hogy miknek kell megfelelnie a beszerelő szerviznek/szerelőnek (valahol pl konkrétan partneri szerződéshez kötik), különben hiába a lepecsételt doksi meg a munkalap, gond esetén sem érdekli őket... 

Fél A4-es oldalt nem tartott sokáig elolvasni...

Nagyjából egyébként nem izgat. Majd kérek számlát a szerelőmtől a beszerelésről. Azért nem bonyolult egy vezérlést kicserélni. Éveket húzott le a srác a VW- nél, precíz, alapos munkát végez.

Mellesleg a vízpumpáról nem adtak semmit, az is a vezérlésben van.

Egy kocsimat se hordtam szakszervízbe, túlélték. Sőt, szerintem az emberek többsége nem oda hordja.

Link to comment
Megosztás:

2 perce, outsider írta:

Fél A4-es oldalt nem tartott sokáig elolvasni...

Nagyjából egyébként nem izgat. Majd kérek számlát a szerelőmtől a beszerelésről. Azért nem bonyolult egy vezérlést kicserélni. Éveket húzott le a srác a VW- nél, precíz, alapos munkát végez.

Mellesleg a vízpumpáról nem adtak semmit, az is a vezérlésben van.

Egy kocsimat se hordtam szakszervízbe, túlélték. Sőt, szerintem az emberek többsége nem oda hordja.

Sajnálom h nem jött át a lényeg (nem a szakszervizen van a lényeg és nem is a csere bonyolultságán)... Szerencsés vagy h olyan szerelőt találtál aki hozott alkatrészre minőségi garanciát vállal (nem a beszerelésre), nagyon nem ez a jellemző... Ellenben ha gyártási (rejtett) hibás az alkatrész és összeakad a motor, akkor kérdés hogy kinél tudsz reklamálni/ki fedezi a költségeket (de persze én túl pesszimista vagyok, az én gondom h mindet a lehető legjobban igyekszem körbejárni/bebiztosítani a lehetőségekhez mérten)... Manapság mást sem hallani h sok a hamis alkatrész, a gyári/prémium alkatrészek is gyakran szériahibásak... Nem lehet biztosra menni...

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

4 órája, Janó32 írta:

Sajnálom h nem jött át a lényeg (nem a szakszervizen van a lényeg és nem is a csere bonyolultságán)... Szerencsés vagy h olyan szerelőt találtál aki hozott alkatrészre minőségi garanciát vállal (nem a beszerelésre), nagyon nem ez a jellemző... Ellenben ha gyártási (rejtett) hibás az alkatrész és összeakad a motor, akkor kérdés hogy kinél tudsz reklamálni/ki fedezi a költségeket (de persze én túl pesszimista vagyok, az én gondom h mindet a lehető legjobban igyekszem körbejárni/bebiztosítani a lehetőségekhez mérten)... Manapság mást sem hallani h sok a hamis alkatrész, a gyári/prémium alkatrészek is gyakran szériahibásak... Nem lehet biztosra menni...

Nem mondtam, hogy garanciát vállal az alkatrészre. Miért tenné?

Mivel én viszem (bár ezt így nem beszéltük konkrétan soha), feltételezem, hogy az alkatrészért nem vállal garanciát, hanem a munkájáért. Én azért szeretem magam venni, hogy tudjam mi kerül bele. Nekem az a garancia, ha én veszem az alkatrészt. Mindent nagy múltú cégnél veszek, nem gondolom, hogy átvernének. Többen itt a fórumról is régóta onnan vásárolnak. Az a tapasztalat, hogy a szerelők ha tehetik, spórolnak az alkatrészen, de ugyanakkor nyerészkednek is rajta, hozzáteszik a munkadíjhoz a kedvezményt... Így tisztább, annyit kap amennyit dolgozik, és azért felel. 

Egyébként ő is boltban veszi (adott esetben ugyanazt) az alkatrészt, arra mennyivel jobb neki garanciát vállalni? Nagyjából annyi ráhatása van, hogy melyik márkát választja...

Másrészt számlát sosem kapok, így nagyjából mehetek a fenébe :)

Erről a cseréről fogok kérni, de csak a vezérlésről, hogy a bolti jótállásnak ne legyen akadálya.

 

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, outsider írta:

Nem mondtam, hogy garanciát vállal az alkatrészre. Miért tenné?

Mivel én viszem (bár ezt így nem beszéltük konkrétan soha), feltételezem, hogy az alkatrészért nem vállal garanciát, hanem a munkájáért. Én azért szeretem magam venni, hogy tudjam mi kerül bele. Nekem az a garancia, ha én veszem az alkatrészt. Mindent nagy múltú cégnél veszek, nem gondolom, hogy átvernének. Többen itt a fórumról is régóta onnan vásárolnak. Az a tapasztalat, hogy a szerelők ha tehetik, spórolnak az alkatrészen, de ugyanakkor nyerészkednek is rajta, hozzáteszik a munkadíjhoz a kedvezményt... Így tisztább, annyit kap amennyit dolgozik, és azért felel. 

Egyébként ő is boltban veszi (adott esetben ugyanazt) az alkatrészt, arra mennyivel jobb neki garanciát vállalni? Nagyjából annyi ráhatása van, hogy melyik márkát választja...

Másrészt számlát sosem kapok, így nagyjából mehetek a fenébe :)

Erről a cseréről fogok kérni, de csak a vezérlésről, hogy a bolti jótállásnak ne legyen akadálya.

 

Hát ez a lényeg :icon13:: amit Ő vesz, azért neki kell vállalni a felelősséget, vagyis amit a szerelő/szerviz szerez be, annak a jótállását nekik kell rendezni és mivel a szerelő/szerviz a legtöbb esetben szerződéses partnertől veszi az alkatrészt, így a reklamációt is fogadják -az alkatrészt értékesítő üzlet- ha az alkatrésszel minőségi probléma adódik vagy netán káresemény következik be. Felénk ez úgy néz ki, hogy bemegyek a szervizbe és kérek ajánlatot a munkára (kapok írásban ajánlatot hogy melyik-mennyi lenne) és így ki lehet választani hogy melyik gyártó terméke legyen + a munkadíj. Persze ez több mint ha Te bárhol beszerzed a szettet valamilyen akcióban (de nem nagyságrenddel nagyobb), csakhogy a garanciális dolgokkal lehet így gond a későbbiekben (egy rugónál, féknél, lengéscsillapítónál stb. még hagyján, annak meghibásodása nem okoz további/akkora kárt mint pl egy megszoruló vízpumpa vagy széteső vezetőgörgő a vezérlésben), de egy vezérlésnél komolyan fájdalmas ha hiba lép fel, mintha egy kókler javítaná az ECU-t és vagy rendben lesz vagy nem, ha nem akkor... Én anno ezért mentem be -többek közt- ajánlatot kérni a szakszervizbe, Szerviz4+ keretén belül 49990Ft volt a költség (SKF vezérlés szett vízpumpával és munkadíjjal együtt), a noname szervizek sem adtak jobb ajánlatot (ahol mondtam hogy viszem a szettet, ott mondta hogy egy 20-as a beszerelés, a szett meg volt 25-30 tehát nem jött ki jobban). Nem olcsó, ellenben a pecséten felül 2 év teljeskörű jótállás a munkára/alkatrészre. Az már más kérdés, hogy mi-hol-mennyire megbízható, de ez már egy másik témakör... :)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Azert, végre látszik némi javulás a márkaszervizek hozzáállása terén, ilyen pl ez a Szerviz4+ is. A tulaj legalább meggondolja, alternatívaként veszi figyelembe a Markaszerviz akcióját is. És igen, több esetben valóban megéri bevinni az autót.

Néhány éve ez a gondolat meg sem fordult az ember fejében, gondolok itt a 2000-es évekre, a válság előtti időkre.

Én a saját offos japán autómmal vagyok úgy, hogy bár az olajat és olajszűrőt magam viszem, az olajcserét Márkaszervízben csináltatom, mert bruttó 6000 Ft-ba kerül a normaidő alapján számítva és vezetve van az elektronikus szervizkönyv. Ez egy 15-20 éves autó esetében már értéknek számít.

Link to comment
Megosztás:

18 órája, Janó32 írta:

Szép... Szerintem egy SX4 1.5 GLX felszereltségtől egy magyon frankó autó. Mármint azca nagy előnye hogy semmi gond nincs vele, egész jól megy de keveset fogyaszt, alkatrész jó áron van választék, nem bonyolult így könnyen szervizeltethető, nincs semmi típushibája vagy drágán javítható egysége... Érdemes lenne megnéznetek párat, főként a 2008 utáni min. GLX modelleket. Szüleim Meriva helyet választották, nagyon bevált nekik (szoktam vele én is mászkálni), közlekedési eszköznek kitünő.

Ezt meg tudom erősíteni, van a családban egy 2009-es, kevesebbet eszik mint a Swiftem. Főleg autópályán. A 112 lovas 1.5-ös motorral érdemes venni.

Link to comment
Megosztás:

5 órája, bepi81 írta:

Azert, végre látszik némi javulás a márkaszervizek hozzáállása terén, ilyen pl ez a Szerviz4+ is. A tulaj legalább meggondolja, alternatívaként veszi figyelembe a Markaszerviz akcióját is. És igen, több esetben valóban megéri bevinni az autót.

Néhány éve ez a gondolat meg sem fordult az ember fejében, gondolok itt a 2000-es évekre, a válság előtti időkre.

Én a saját offos japán autómmal vagyok úgy, hogy bár az olajat és olajszűrőt magam viszem, az olajcserét Márkaszervízben csináltatom, mert bruttó 6000 Ft-ba kerül a normaidő alapján számítva és vezetve van az elektronikus szervizkönyv. Ez egy 15-20 éves autó esetében már értéknek számít.

Így van, egyre több felé olvasni, hogy visszatérnek a magánemberek a szakszervizbe az akciós/kedvezményes csomagok miatt. Állítólag a Ford féle Motorcraft program is nagyon bejött a márkának. Akik már szívták meg a kis műhely (hozzáállás, szerszám/eszköz hiány, tapasztalat/hozzáértés hiánya=alkatrészcserélgetés vagy nagyobb költség a végére) vagy háznál szerelgető szakikat, azok mérlegelik hogy melyik is a kedvezőbb...

5 órája, grofbandi írta:

Ezt meg tudom erősíteni, van a családban egy 2009-es, kevesebbet eszik mint a Swiftem. Főleg autópályán. A 112 lovas 1.5-ös motorral érdemes venni.

Szüleimé még a 99lovas változat, én csak arról tudok nyilatkozni... Igaz, keveset használják de cserébe én diktálom a karbantartását (8 év alatt csak szűrők és folyadékok meg egy akkumulátor csere, semmi más, még egy izzó se), tényleg semmi gond nincs vele, cserébe azért sok mindenen érződik a kemény spórolás, de aki csak mint eszköz tekint a kocsjára, annak tökéletes.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

14 órája, Janó32 írta:

Hát ez a lényeg :icon13:: amit Ő vesz, azért neki kell vállalni a felelősséget, vagyis amit a szerelő/szerviz szerez be, annak a jótállását nekik kell rendezni és mivel a szerelő/szerviz a legtöbb esetben szerződéses partnertől veszi az alkatrészt, így a reklamációt is fogadják -az alkatrészt értékesítő üzlet- ha az alkatrésszel minőségi probléma adódik vagy netán káresemény következik be. Felénk ez úgy néz ki, hogy bemegyek a szervizbe és kérek ajánlatot a munkára (kapok írásban ajánlatot hogy melyik-mennyi lenne) és így ki lehet választani hogy melyik gyártó terméke legyen + a munkadíj. Persze ez több mint ha Te bárhol beszerzed a szettet valamilyen akcióban (de nem nagyságrenddel nagyobb), csakhogy a garanciális dolgokkal lehet így gond a későbbiekben (egy rugónál, féknél, lengéscsillapítónál stb. még hagyján, annak meghibásodása nem okoz további/akkora kárt mint pl egy megszoruló vízpumpa vagy széteső vezetőgörgő a vezérlésben), de egy vezérlésnél komolyan fájdalmas ha hiba lép fel, mintha egy kókler javítaná az ECU-t és vagy rendben lesz vagy nem, ha nem akkor... Én anno ezért mentem be -többek közt- ajánlatot kérni a szakszervizbe, Szerviz4+ keretén belül 49990Ft volt a költség (SKF vezérlés szett vízpumpával és munkadíjjal együtt), a noname szervizek sem adtak jobb ajánlatot (ahol mondtam hogy viszem a szettet, ott mondta hogy egy 20-as a beszerelés, a szett meg volt 25-30 tehát nem jött ki jobban). Nem olcsó, ellenben a pecséten felül 2 év teljeskörű jótállás a munkára/alkatrészre. Az már más kérdés, hogy mi-hol-mennyire megbízható, de ez már egy másik témakör... :)

Kockázat nélkül nincs győzelem! :)

Majd meglátjuk nekem mennyit mond rá...

Link to comment
Megosztás:

11 órája, kobraCode írta:

Hát igen, a sokak által megkérdőjelezett fékfolyadék cseréjének a szükségessége... Valahol a gyártónak is igaza van (amiért nincs rá visszahívás, mivel ez karbantartatási hiányosságra vezethető vissza), két év a periódus idő, akiknél a 2005-ös Suzukiban még a gyári van, ott ez mintha elmaradt volna... 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.