Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G tulajdonosok beszélgetnek erről-arról


uhuhu

Recommended Posts

Valakinek szakadt már ki ferdehátú astrán a csomagtér gumikédere? Lehet ezt a gyárin kívül valamivel orvosolni, mert az nagyon drága, 31-35000. A pótféklámpa alatti rész szakadt ki nekem úgy 10cm-es szakaszon. Ha lemosom a kocsit, beázik és csöpög a pótféklámpán a hab.

Link to comment
Megosztás:

59 perce, Probert írta:

Valakinek szakadt már ki ferdehátú astrán a csomagtér gumikédere? Lehet ezt a gyárin kívül valamivel orvosolni, mert az nagyon drága, 31-35000. A pótféklámpa alatti rész szakadt ki nekem úgy 10cm-es szakaszon. Ha lemosom a kocsit, beázik és csöpög a pótféklámpán a hab.

nézd meg bontoban én a 2 elsö ajtóra 5000/db vettem.

 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

16 órája, outsider írta:

 

Mibe fáj a csillapító csere?

Elől nekem is toronycsapágyas meg szilentes, de még nem jutottam odáig (€$...)
Hátul volt már rugó cserélve (egyébként a hátsó talán a rosszabb, arra valami 40% rémlik, az első talán 75%-os).

Eléggé ráz már a szekér, főleg hátul érzem rossznak...

Nekem gyári felújítottak kerültek be elől és hátul is. Itt a környéken van egy öreg szaki aki gyári lengéscsillapítókat újít fel. 15.000 volt a 4 darab + 6.000 volt a csere szerelőnél.

Mellesleg ma sikeresen megtörték az autóm hátulját. Előttem ment városban egy jetta majd hirtelen lefékezett és lehúzódott, természetesen index nélkül. Én satuztam, belenéztem a tükörbe, ducato közelít majd bumm. Betétlap senkinél sem volt így írtam egyet 2 tanúval, aláírással, alvázszámmal, stb. A jövő héten rendezzük a dolgot amikor kitöltjük a bejelentőt. Ha nincs fenn a vonóhorog tuti szétbombázza az egész hátsó részt. Remélem a felfogatási pontokon nem gyűrődött az alváz. Nem lehet megnézni mert nem nyílik a csomagtartó.

Módosítva : trassher
Link to comment
Megosztás:

20 órája, DM101 írta:

Néztem az egyik nagy áruházban 25000Ft-ért tetőboxot.

Mennyire növeli meg a fogyasztást egy ilyen?

Mennyire változik meg a kocsi viselkedése tőle?

Hangos az autópályán egy ilyen box?

Köszönöm előre is.

Általában 10-20%-os fogyasztásemelkedést szoktak mondani, ha van a tetőn valami.

Ha abból indulok ki, hogy nálam maga a gyári Opel tetőtartó - a négyszög profilú - már 70-80 km/h-tól elkezd zavaróan suhogni és ez a sebesség emelkedésével egyenes arányban növekszik, akkor egy tetőbox sem lehet jobb, hiába áramvonalas a kialakítása. Az biztos, hogy nem lehet nagy élmény egy ilyen dobozzal a fejünk felett autózni száz kilométereket.

(Természetesen van akit nem zavar semmilyen téren . Egy közelben lakó női autótulajdonosnak állandóan fent van a tetőboxa, pedig a Suzukijával csak a városban szaladgál.)

  • Like 2
Link to comment
Megosztás:

9 órája, trassher írta:

Nekem gyári felújítottak kerültek be elől és hátul is. Itt a környéken van egy öreg szaki aki gyári lengéscsillapítókat újít fel. 15.000 volt a 4 darab + 6.000 volt a csere szerelőnél.

Mellesleg ma sikeresen megtörték az autóm hátulját. Előttem ment városban egy jetta majd hirtelen lefékezett és lehúzódott, természetesen index nélkül. Én satuztam, belenéztem a tükörbe, ducato közelít majd bumm. Betétlap senkinél sem volt így írtam egyet 2 tanúval, aláírással, alvázszámmal, stb. A jövő héten rendezzük a dolgot amikor kitöltjük a bejelentőt. Ha nincs fenn a vonóhorog tuti szétbombázza az egész hátsó részt. Remélem a felfogatási pontokon nem gyűrődött az alváz. Nem lehet megnézni mert nem nyílik a csomagtartó.

Részvétem.

Azt hittem csak Passat-tól felfelé nincsen index...

Az hogy Mercin, BMW-n nincs, az alap...

 

És jó a felújított lengéscsillapító?
Hol van ez a szaki? 
Egyébként a gyári levegős vagy olajos, mert néztem árakat a Cromaxon és nem tudtam eldönteni...

Módosítva : outsider
Link to comment
Megosztás:

21 órája, Atala írta:

Nekem 56ot mondtak egyszer csak a toronygumira. :D. Esélyes volt, hogy lehúzás az egész. 40 lett volna csak a szilentek.

Máshol kicserélték 20ért, amiből 12 volt a szilent + gyertya csere is volt.

Ha jól olvastam neki még volt lengéscsillapító csere, azért volt 60.

Majdnem idevágó: Nekem 125től remeg a kormány. Hol előjön hol nem, sebességnövelésre nő. Centir megvolt... Keresgéltem de mindenkinek más volt a baj. Az "új" toronygumikban 30e km van.

Én előre hátra Bilstein-t vettem Lempfölder toronycsapágyakkal
12e volt az első csillapítók darabja, hátsók meg 9e...
geparts.hu, és utánvétel volt, 2 nap alatt megjött a nagy csomag
 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

18 perce, outsider írta:

Részvétem.

Azt hittem csak Passat-tól felfelé nincsen index...

Az hogy Mercin, BMW-n nincs, az alap...

 

És jó a felújított lengéscsillapító?
Hol van ez a szaki? 
Egyébként a gyári levegős vagy olajos, mert néztem árakat a Cromaxon és nem tudtam eldönteni...

Nagy az isten állatkertje, ez ellen nincs mit tenni.

A gyári csillapító olajos. A szaki csak gyárit újat fel mert elmondása szerint az utángyártottak szára elgörbül és nem éri meg felújítani. Vaján lakik, szabolcs megyében. Az elsők tökéletesek szerintem, a hátsók az elején kifejezetten kemények voltak de azóta pár érezhetően puhultak valamennyit.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Egy kérdés: ebben a csodás időben más is tapasztalta hogy a lámpája belülről párásodik? Gyári lámpáról van szó, eddig nem vettem észre ekkora mértékű párásodást, a másik lámpa rendben van (első lámpáról van szó). Lehet h nem tesz neki jót, hogy a 15-18 fokos garázsból reggel kiállok a 4-5 fokba majd x órát áll az esőben aztán vissza a garázsba késő du... Igaz, ez nem kellene hogy ok legyen, pláne hogy a másik oldal nem csinálja ezt. Valaki tapasztalt már ilyet? Ha igen, sikerült orvosolnia? 

Link to comment
Megosztás:

9 perce, Janó32 írta:

Egy kérdés: ebben a csodás időben más is tapasztalta hogy a lámpája belülről párásodik? Gyári lámpáról van szó, eddig nem vettem észre ekkora mértékű párásodást, a másik lámpa rendben van (első lámpáról van szó). Lehet h nem tesz neki jót, hogy a 15-18 fokos garázsból reggel kiállok a 4-5 fokba majd x órát áll az esőben aztán vissza a garázsba késő du... Igaz, ez nem kellene hogy ok legyen, pláne hogy a másik oldal nem csinálja ezt. Valaki tapasztalt már ilyet? Ha igen, sikerült orvosolnia? 

Jártam már így, beszőtte a pók a szellőzőket. Tisztítani csak a lámpát kiszedve tudod.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

10 perce, kobraCode írta:

Jártam már így, beszőtte a pók a szellőzőket. Tisztítani csak a lámpát kiszedve tudod.

...vagy nincs rajta rendesen az a gumi kupak az izzófészkeken. A menetirány szerinti jobb oldalinál a légszűrőház miatt különösen jó játék visszajátszani ha kicsit nagyobb kezed van...

 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

47 perce, tgabika76 írta:

...vagy nincs rajta rendesen az a gumi kupak az izzófészkeken. A menetirány szerinti jobb oldalinál a légszűrőház miatt különösen jó játék visszajátszani ha kicsit nagyobb kezed van...

 

Valóban, ez is egy opció. Én csak a saját példámból indultam ki, mivel az ilyen kupakokat meg egyebeket mindig rendesen a helyére teszem. Allergiás vagyok rá ha valami félig van csak rácsavarva legyen szó akár egy kólásüvegről vagy bármi másról :hehe:, de témára visszatérve, nálam mindkét szellőzőt beszőtte a pók, azért párásodott a búra.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

7 órája, Janó32 írta:

Ezek a szellőzők hogy néznek ki? Hol találom meg őket? Próbáltam valami képeket nézegetni a neten, de nem találtam használhatót... 

Hello,

A lámpatest hátoldalán két gumipipa van lámpánként. Az egyik az index hátoldalán felül és, a másik a fényszóróház hűtő felé eső részén alul van. A képen bal alsó sarokban a sárga felirat alatt és jobb felül a fehér valamitől jobbra:

http://pcbonto.hu/portal/static/upload_apro/2014-02-05/618821_orig1.jpg

Ezen a képen a Hella felirat mellett látod hogy néz ki a pipa:

http://pcbonto.hu/portal/static/upload_apro/2014-02-05/618821_orig2.jpg

  A lámpatest hátoldalához az indexbúra belső felénél nem fogsz hozzáférni, a lökhárítót le kell venni, hogy elérd a pipát.  

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

3 órája, KMiki írta:

Hello,

A lámpatest hátoldalán két gumipipa van lámpánként. Az egyik az index hátoldalán felül és, a másik a fényszóróház hűtő felé eső részén alul van. A képen bal alsó sarokban a sárga felirat alatt és jobb felül a fehér valamitől jobbra:

http://pcbonto.hu/portal/static/upload_apro/2014-02-05/618821_orig1.jpg

Ezen a képen a Hella felirat mellett látod hogy néz ki a pipa:

http://pcbonto.hu/portal/static/upload_apro/2014-02-05/618821_orig2.jpg

  A lámpatest hátoldalához az indexbúra belső felénél nem fogsz hozzáférni, a lökhárítót le kell venni, hogy elérd a pipát.  

Köszönöm a részletes információkat, így már egyértelmű a dolog! Azért csak ki lett találva ez is, egy lámpa-szellőző macerálásához a fél autót szét kell bontani... Ilyenkor -megint- megkönnyezem a jó kis F-et, ott kifelé lehúztam a maszkot, lökhárítóból kipattintottam a lámpa alját, egy-két csavar és már a kezemben is volt az egész lámpatest (kb 10 perc volt bénázással együtt kiszedni, nem kellett lebontani semmit)... 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Igen, de a komplett váltót nem tudod rárakni a mostani motorodra, mert a Z18XE kisblokkos, az F18 meg nagyblokkos motorhoz való váltó. Szét kell borítani mind a két váltót, és kicserélni bennük az ötödik fogaskerékpárját. Elvileg megoldható, csak kérdés hogy megéri-e ekkora macera?

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

14 órája, tgabika76 írta:

Igen, de a komplett váltót nem tudod rárakni a mostani motorodra, mert a Z18XE kisblokkos, az F18 meg nagyblokkos motorhoz való váltó. Szét kell borítani mind a két váltót, és kicserélni bennük az ötödik fogaskerékpárját. Elvileg megoldható, csak kérdés hogy megéri-e ekkora macera?

Annyira azért nem:)  köszönöm a válaszod!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! 

Adódott néhány észrevételem az autóval kapcsolatban:

1. 1,6 8V motor esetében találkoztatok-e már olyan hibajelenséggel, hogy egyenletes gyorsítás közben 2600-as fordulatszám környékén be-berángat az autó? Alatta és fölötte a 75 lóerőhöz megfelelően megy, csak ezen a fordulatszámon csinálja. Az autó jelenleg valós 272 000 km felett jár, olajfogyasztása nem vészes, kb 2000km-ként pótolok rá pár decit. Fogyasztása az elmúlt 3 hónap és 7000km alapján 6,5 liter körüli.

2. Másik fura hiba, hogy üzemmeleg motornál - ha nem adok egy pici gázfröccsöt - nehezen indul, voltaképpen, le is áll magától, az indítást követően. Ha megnyomom a gázpedált, nincs gond. Mi okozhatja ezt?

3. Az ECU-t kiolvastam, nincs semmilyen hibakód.

4. Ezen a motoron is van EGR?

Üdv!

Link to comment
Megosztás:

 

Sziasztok! 

Adódott néhány észrevételem az autóval kapcsolatban:

1. 1,6 8V motor esetében találkoztatok-e már olyan hibajelenséggel, hogy egyenletes gyorsítás közben 2600-as fordulatszám környékén be-berángat az autó? Alatta és fölötte a 75 lóerőhöz megfelelően megy, csak ezen a fordulatszámon csinálja. Az autó jelenleg valós 272 000 km felett jár, olajfogyasztása nem vészes, kb 2000km-ként pótolok rá pár decit. Fogyasztása az elmúlt 3 hónap és 7000km alapján 6,5 liter körüli.

2. Másik fura hiba, hogy üzemmeleg motornál - ha nem adok egy pici gázfröccsöt - nehezen indul, voltaképpen, le is áll magától, az indítást követően. Ha megnyomom a gázpedált, nincs gond. Mi okozhatja ezt?

3. Az ECU-t kiolvastam, nincs semmilyen hibakód.

4. Ezen a motoron is van EGR?

Üdv!

Előző autómnál pontosan ez volt a hiba (az is 1.6 8v 75Le de az F Astra és C16NZ), a lerakodásoktól egy kipufogószelep megszorult és adott terhelésnél (fordulatnál) bedadogott/rángatott. Egy darabig használtam úgy de egyre súlyosabb lett a helyzet, a végén már szinte 2000-től 3000-ig csak dadogott és egy emelkedőn képtelen volt gyorsulni, küzdés volt. Aztán volt hogy már úgy megszorult hogy letiltott és leállt menet közben. Újraindítás után ment egy darabig de bemelegedve ismét dadogott. Kívánom hogy ne ez legyen mert drága munka, hengerfej felújítás vagy csere a megoldás. Egy közepesen felszerelt műhelyben kitudják mérni kompresszió-nyomásveszteség méréssel. Egyébként melegen volt egy olyan tünet is, ha alapjáraton hagytad ketyegni egy kicsit és odatetted a kezed a kipufogó végéhez közel, akkor egy pillanatra azt lehetett érezni hogy nem ellöki a kezed hanem szívja... 

Link to comment
Megosztás:

49 perce, bepi81 írta:

Sziasztok! 

Adódott néhány észrevételem az autóval kapcsolatban:

1. 1,6 8V motor esetében találkoztatok-e már olyan hibajelenséggel, hogy egyenletes gyorsítás közben 2600-as fordulatszám környékén be-berángat az autó? Alatta és fölötte a 75 lóerőhöz megfelelően megy, csak ezen a fordulatszámon csinálja. Az autó jelenleg valós 272 000 km felett jár, olajfogyasztása nem vészes, kb 2000km-ként pótolok rá pár decit. Fogyasztása az elmúlt 3 hónap és 7000km alapján 6,5 liter körüli.

2. Másik fura hiba, hogy üzemmeleg motornál - ha nem adok egy pici gázfröccsöt - nehezen indul, voltaképpen, le is áll magától, az indítást követően. Ha megnyomom a gázpedált, nincs gond. Mi okozhatja ezt?

3. Az ECU-t kiolvastam, nincs semmilyen hibakód.

4. Ezen a motoron is van EGR?

Üdv!

http://ecat24.com/opel/catalog/part/1/8/303/4278/26551,26559/

Elvileg van rajta EGR.

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm mindkettőtöknek a válaszokat. 

Az EGR-re rá fogok ellenőrizni és tisztítom, ha kell. Ehhez feltételezem, elégnek kell lenni a Würth féktisztítónak. Az van itthon...

 

A kipufogó szelep érdekesebb probléma lehet, mert az autó nagyjából 1 éven belül - vélhetően - le lesz selejtezve, így nagyobb bontásokat nem hiszem, hogy csinálnak rajta, pláne, hogy volt már szétszedve hidrotőke csere miatt. Nem tudom, akkor a hengerfejhez hozzányúltak-e...

Legutóbb cseréltettem benne gyertyákat (nem mentem azót még 1000km-t), talán placebo, de mintha egy hangyányival kevésbé rángatna. Üzemanyagból csak a MOL 95-öst engedik tankolni, prémium üzemanyag szóba sem jöhet. Olajból is MOL 10W-40 ment bele a gyertya cserével egyszerre. Tudom, hogy nem belevaló, de ezelőtt 250 000 km-t 15W-40-nel használták, én 3 hónapja kaptam meg az autót használatra. Ha most kezdenénk beletölteni a belevaló 5W-30-ast, az kifolyna a tömítések mentén... Egyébként jó hangja van a 10W-40-nel is, egészen kultúrált. (Jómagam japán autókhoz szoktam, 2008 óta vagyok Toyota tulaj és Fan is egyszerre. Jelenleg egy kombi Avensis I.-esem van, 1,8 vvti, 246 000km-rel).

Ebben az Astrában igazából csak pár dolog zavar vezetés közben:

1. nincs klíma, és a kabin szellőzése amúgy is kritikán aluli (családunkban 3 generációnyi Astra volt/van, F, G, H, mindre jellemző volt ugyanez)

2. elektronikus gázpedál reakcióideje nagyon lassú, és szó szeirnt nyomni kell a pedált, hogy mozduljon a fordulatszám (az Avensis bowdenes, az a legkisebb mozdulatra is ugrik)

3. a vezető ülés egy normális deréktámaszért ordít

4. a futómű stabil útfekvésű, de pattogós, feszesebb, mint, amit igénylek (vagy inkább az utak ennyire xarok?)

5. nincs benne isofix rögzítési pont

 

Összességében, valahol a reális élettartamának 2/3-ánál járhat. Kormány-fék-futómű teljesen rendben van tartva és EZ a lényeg. Viszont, én meg vagyok olyan "hülye", hogy egy ilyen autót is igyekszem mindig megfelelő műszaki állapotban tartani, főleg, hogy a családomat és a gyerekeimet is beleültetem... Most várom a szett új nyári gumit is, hogy mégse a téliekkel járjak nyáron (selejtezés előtt sem!). Amikor hozzám került az autó, a külsején ahány elem, annyi féle fakultságú narancssárga fényezés - saját kézzel 2 rétegben políroztam fel. A beljese kb 14 éve nem volt rendesen takarítva, ment kozmetikushoz fullos kárpittisztításra. Külső hőmérséklet érzékelő rossz volt, kicseréltem. És még egy csomó apróság...azóta a mérnökségen többen is megdícsérték, csak nem értették, miért 15 éves korában kezdek vele foglalkozni... :-)
Mindenkinek van valami kattanása, nekem az autók állapota... (az Avensis most van éppen éves kozmetikázás alatt)

 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

19 órája, bepi81 írta:

Köszönöm mindkettőtöknek a válaszokat. 

Az EGR-re rá fogok ellenőrizni és tisztítom, ha kell. Ehhez feltételezem, elégnek kell lenni a Würth féktisztítónak. Az van itthon...

 

A kipufogó szelep érdekesebb probléma lehet, mert az autó nagyjából 1 éven belül - vélhetően - le lesz selejtezve, így nagyobb bontásokat nem hiszem, hogy csinálnak rajta, pláne, hogy volt már szétszedve hidrotőke csere miatt. Nem tudom, akkor a hengerfejhez hozzányúltak-e...

Legutóbb cseréltettem benne gyertyákat (nem mentem azót még 1000km-t), talán placebo, de mintha egy hangyányival kevésbé rángatna. Üzemanyagból csak a MOL 95-öst engedik tankolni, prémium üzemanyag szóba sem jöhet. Olajból is MOL 10W-40 ment bele a gyertya cserével egyszerre. Tudom, hogy nem belevaló, de ezelőtt 250 000 km-t 15W-40-nel használták, én 3 hónapja kaptam meg az autót használatra. Ha most kezdenénk beletölteni a belevaló 5W-30-ast, az kifolyna a tömítések mentén... Egyébként jó hangja van a 10W-40-nel is, egészen kultúrált. (Jómagam japán autókhoz szoktam, 2008 óta vagyok Toyota tulaj és Fan is egyszerre. Jelenleg egy kombi Avensis I.-esem van, 1,8 vvti, 246 000km-rel).

Ebben az Astrában igazából csak pár dolog zavar vezetés közben:

1. nincs klíma, és a kabin szellőzése amúgy is kritikán aluli (családunkban 3 generációnyi Astra volt/van, F, G, H, mindre jellemző volt ugyanez)

2. elektronikus gázpedál reakcióideje nagyon lassú, és szó szeirnt nyomni kell a pedált, hogy mozduljon a fordulatszám (az Avensis bowdenes, az a legkisebb mozdulatra is ugrik)

3. a vezető ülés egy normális deréktámaszért ordít

4. a futómű stabil útfekvésű, de pattogós, feszesebb, mint, amit igénylek (vagy inkább az utak ennyire xarok?)

5. nincs benne isofix rögzítési pont

 

Összességében, valahol a reális élettartamának 2/3-ánál járhat. Kormány-fék-futómű teljesen rendben van tartva és EZ a lényeg. Viszont, én meg vagyok olyan "hülye", hogy egy ilyen autót is igyekszem mindig megfelelő műszaki állapotban tartani, főleg, hogy a családomat és a gyerekeimet is beleültetem... Most várom a szett új nyári gumit is, hogy mégse a téliekkel járjak nyáron (selejtezés előtt sem!). Amikor hozzám került az autó, a külsején ahány elem, annyi féle fakultságú narancssárga fényezés - saját kézzel 2 rétegben políroztam fel. A beljese kb 14 éve nem volt rendesen takarítva, ment kozmetikushoz fullos kárpittisztításra. Külső hőmérséklet érzékelő rossz volt, kicseréltem. És még egy csomó apróság...azóta a mérnökségen többen is megdícsérték, csak nem értették, miért 15 éves korában kezdek vele foglalkozni... :-)
Mindenkinek van valami kattanása, nekem az autók állapota... (az Avensis most van éppen éves kozmetikázás alatt)

 

Én élből lelövetném azt, aki bármilyen autóba (kivéve veterán) 15W40 (vagy " rosszabb") olajat tölt...

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.