Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G tulajdonosok beszélgetnek erről-arról


uhuhu

Recommended Posts

20 perce, KMilán írta:

Értem, ez az adat (sajnos) több ember eredménye. De amíg a szülőknek nem lesz autója (Mostani motorhibás lett és nincs értelme javítani) többen vezetjük szegény autót. :(

Átlagban ketten, de néha harmadik személy is megtesz vele rövidebb-hosszabb távokat. (kb. 5-5 km, vagy 50-50 km oda vissza) Én csak addig tartom alacsonyan a fordulatot, amíg bemelegszik. Utána 1500-2000 fordulat környékén semmiképpen sem váltok. 2500-3000 környékén kapcsolom a következő fokozatot. Édesapám meg szereti alacsonyan tartani, mert akkor nincs igazán hangja a motornak.

Van, hogy beér egy településre és 50-nél 5.-ben. Én mindig visszateszem 4.-be. Tényleg, melyik lenne a legoptimálisabb?

Na ez engem is érdekelne. Én azt tapasztaltam, hogy amíg a corsa-m volt (8szelepes 1.4-es), az szerette az alacsonyabb fordulatot, finom gázadást. Amióta meg az astrám van (16V 1.4), kéri hogy forgassam. Magasabb fordulaton jön meg az ereje, viszont sokkal tovább bírja. Ha lendületesen közlekedek a városban (sajnos szinte kizárólag város jut neki), akkor mérhetően kevesebbet eszik. Sajnos a lendület feltétele az üzemmeleg motor, addigra meg majdnem odaérek. Csórikám próbálom kímélni, de amin nem lehet változtatni azon nem lehet. Így félhideg motorral nekem 8L körül áll meg tisztán városban télen téli gumikkal, az olcsóbbik 95-ös benzinnel.

Módosítva : SargaRigo123
Link to comment
Megosztás:

39 perce, KMilán írta:

Van, hogy beér egy településre és 50-nél 5.-ben. Én mindig visszateszem 4.-be. Tényleg, melyik lenne a legoptimálisabb?

Én 70-nél kapcsolom a negyediket...:-)

Elvileg a benzinmotor a maximális nyomatékhoz tartozó fordulatszámon a leghatékonyabb. Nálam ez kb. 3500 1/min-nél van... Ráadásul ha jobban pörgetem, a fojtószelepház sem hajlamos annyira elkoszolódni.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Érzés alapján, a magam részéről, én így tartom ideálisnak:

50km/h -60km/h: 3-ban

60km/h: 4. (városban, haladós forgalomnál)

Első 5km.-en max 2500-as fordulatnál váltok, melegedve 3000 vagy afelett.

A fordulatot 2000 alatt,  ha csak lehet, nem hagyom.

Módosítva : Cs. Zoltán
Link to comment
Megosztás:

Ha meleg a motor, országúton gyorsításkor a 4-est időnként kihagyom és 90-nél rakok 5-öst. Szereti.

Amióta az EGR-em bekoszolódott, azóta pörgetem.

55 alatt 3-as. 70 alatt 4-es. Fogyasztás is így a jó. Az autónak is így a jó. Ez sima úton. Előzéskor jobban pörgetem vagy terheléskor, emelkedőn, futóval.

A pörgéstől nem lehet baja (melegen), az alacsony fordulattól igen.

Link to comment
Megosztás:

23 órája, ady19 írta:

Szia! Nem tudsz véletlenül segíteni abban, hogy hol tudnék beszerezni magyar nyelvű opcom-ot?? Nemrég vásároltam egyet, de sajnos csak angol nyelvű szoftver van hozzá, nekem pedig magyar nyelvűre lenne szükségem. Köszi előre is!

 

Nekem is angol. De én jobban szeretem úgy, mert abban legalább nincsenek keresztbefordítási (nyelvi) hibák...

Link to comment
Megosztás:

28 perce, nemeth_laca írta:

?

Az insp csak azt jelzi, hogy eljött a szervíz (olajcsere...) ideje.

Az viszont megvolt pár hónapja :) nem 30 ezrenként cseréltetem, hanem 10 ezer/1 év.

A gyújtógyertya más téma...a meglévő dokumentumok szerint nem volt még cserélve. (Bár ezt kétlem, mert a márkaszerviz csak cseréli pl 60.000 KM-es szerviznél. (nem lett bejegyezve a szervizfüzetbe és a lekért adatok alapján se volt csere)

Link to comment
Megosztás:

On 2016. 03. 04. at 18:27, KMilán írta:

Az viszont megvolt pár hónapja :) nem 30 ezrenként cseréltetem, hanem 10 ezer/1 év.

A gyújtógyertya más téma...a meglévő dokumentumok szerint nem volt még cserélve. (Bár ezt kétlem, mert a márkaszerviz csak cseréli pl 60.000 KM-es szerviznél. (nem lett bejegyezve a szervizfüzetbe és a lekért adatok alapján se volt csere)

nekem 10e jelez. Be kehet állítani az intervallumot.

Link to comment
Megosztás:

6 órája, outsider írta:

És rágózni lehet? Azt hogy szűri ki a rendszer?

vagy ha épp beszélgetsz a melletted ülővel? nem tudom, nagyon sokadik bőrt akarják már rólunk lehúzni, és majd megint bizonyíthatjuk az igazunkat ha tudjuk....

2 órája, Atala írta:

nekem 10e jelez. Be kehet állítani az intervallumot.

hogyan?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Remélem nem veszitek zokon, hogy ide írom a bajomat, de ezt a témát találtam a legmegfelelőbbnek. Hátha valaki tud segíteni.

Történt ma, hogy elmentünk ebédelni a családdal, és leparkoltam az étterem melletti utcában az anyósom autójával, pont egy megállni tilos tábla előtt. Nem lógtam be, úgy gondoltam minden rendben. Ám mikor visszamentünk, már ott volt a bírság a szélvédőn. Az az igazság, hogy jogosnak mondható, mert az utcában úgy kb. 75 méterrel hátrébb tényleg van egy másik megállni tilos tábla. Ám én addig nem mentem el, mert azt hittem ha onnan kezdődik a megállási tilalom ahol az a tábla van, ami elé beálltam én szabályosan parkolok.

A kérdésem a következő. Ha befizetem a bírságot, az közlekedési szabálysértésnek minősül? Mert nekem csak most nyáron lesz két éves a jogsim, és nem szeretném, hogy emiatt újrakezdődjön a két év, mert akkor két újabb évig nem vontathatnék, pedig nyáron terveztem megszerezni a B+E kategóriát. Már ha jól értelmeztem a dolgokat.

Persze elég megtévesztő volt a tábla ami elé beálltam, gondoltam ha ott egy megállni tilos, akkor onnantól érvényes, és nincsen előtte egy másik is...

Remélem tud valaki segíteni!

Link to comment
Megosztás:

6 órája, malark írta:

Sziasztok!

Remélem nem veszitek zokon, hogy ide írom a bajomat, de ezt a témát találtam a legmegfelelőbbnek. Hátha valaki tud segíteni.

Történt ma, hogy elmentünk ebédelni a családdal, és leparkoltam az étterem melletti utcában az anyósom autójával, pont egy megállni tilos tábla előtt. Nem lógtam be, úgy gondoltam minden rendben. Ám mikor visszamentünk, már ott volt a bírság a szélvédőn. Az az igazság, hogy jogosnak mondható, mert az utcában úgy kb. 75 méterrel hátrébb tényleg van egy másik megállni tilos tábla. Ám én addig nem mentem el, mert azt hittem ha onnan kezdődik a megállási tilalom ahol az a tábla van, ami elé beálltam én szabályosan parkolok.

A kérdésem a következő. Ha befizetem a bírságot, az közlekedési szabálysértésnek minősül? Mert nekem csak most nyáron lesz két éves a jogsim, és nem szeretném, hogy emiatt újrakezdődjön a két év, mert akkor két újabb évig nem vontathatnék, pedig nyáron terveztem megszerezni a B+E kategóriát. Már ha jól értelmeztem a dolgokat.

Persze elég megtévesztő volt a tábla ami elé beálltam, gondoltam ha ott egy megállni tilos, akkor onnantól érvényes, és nincsen előtte egy másik is...

Remélem tud valaki segíteni!

Valami oka volt, hogy újra kitették a táblát. Gondolok itt kereszteződésre, ami  föloldja a tiltó tábla hatályát. Látni kellene konkrétan a helyet.

Link to comment
Megosztás:

3 órája, gezoli írta:

Valami oka volt, hogy újra kitették a táblát. Gondolok itt kereszteződésre, ami  föloldja a tiltó tábla hatályát. Látni kellene konkrétan a helyet.

Az első tábla, amit nem láttam egy mezei megállni tilos tábla. A másodiknál, ami elé álltam volt egy kiegészítő tábla, hogy onnan elvontathatják az autót.

De a két tábla között volt az utca másik oldalán két elég nagy, hát ha nem is kereszteződés, akkor inkább ilyen udvar. Rámpák voltak, tehát valami hátsó bejárat. Ma visszamegyek és lefotózom, feltöltöm.

Azt nem tudod, hogy akkor ez most közlekedési szabálysértésnek minősül? Vagy ez amolyan parkolási bírság, és ez valami más kategória?

Link to comment
Megosztás:

9 perce, malark írta:

Az első tábla, amit nem láttam egy mezei megállni tilos tábla. A másodiknál, ami elé álltam volt egy kiegészítő tábla, hogy onnan elvontathatják az autót.

De a két tábla között volt az utca másik oldalán két elég nagy, hát ha nem is kereszteződés, akkor inkább ilyen udvar. Rámpák voltak, tehát valami hátsó bejárat. Ma visszamegyek és lefotózom, feltöltöm.

Azt nem tudod, hogy akkor ez most közlekedési szabálysértésnek minősül? Vagy ez amolyan parkolási bírság, és ez valami más kategória?

A kapu behajtó nem minősül kereszteződésnek, így nem oldja föl a tiltó táblát.

Szabálysértésnek minősül, csak pénzbírság!

Link to comment
Megosztás:

31 perce, gezoli írta:

A kapu behajtó nem minősül kereszteződésnek, így nem oldja föl a tiltó táblát.

Szabálysértésnek minősül, csak pénzbírság!

Köszönöm! Sajnos én is erre jutottam, de elég megtévesztő a tábla.

Bocsánat, hogy ilyen szájbarágósan kérem a választ, de akkor ha ezt most én befizetem, akkor szerinted újrakezdődik a kezdő jogosítvány két éve? Vagy hol tudnám ezt 100%-os biztonsággal megkérdezni? Közterület Felügyelet büntetett meg, ők tudhatják? Vagy Rendőrség? NKH?

Link to comment
Megosztás:

39 perce, malark írta:

Köszönöm! Sajnos én is erre jutottam, de elég megtévesztő a tábla.

Bocsánat, hogy ilyen szájbarágósan kérem a választ, de akkor ha ezt most én befizetem, akkor szerinted újrakezdődik a kezdő jogosítvány két éve? Vagy hol tudnám ezt 100%-os biztonsággal megkérdezni? Közterület Felügyelet büntetett meg, ők tudhatják? Vagy Rendőrség? NKH?

Azt írod, hogy az anyósodé az autó. Tehát szerintem a bünti is a tulajdonos nevén van nyilvántartva. Tök mindegy ki fizeti be.
Anno amikor letrafiztak a mutterom vasával akkor is az ő nevére jött a csekk én meg befizettem. Kb. ennyi volt.

Módosítva : KMiki
Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, malark írta:

Köszönöm! Sajnos én is erre jutottam, de elég megtévesztő a tábla.

Bocsánat, hogy ilyen szájbarágósan kérem a választ, de akkor ha ezt most én befizetem, akkor szerinted újrakezdődik a kezdő jogosítvány két éve? Vagy hol tudnám ezt 100%-os biztonsággal megkérdezni? Közterület Felügyelet büntetett meg, ők tudhatják? Vagy Rendőrség? NKH?

Mondjuk azt odaírhattad volna, hogy a közterületes büntetett meg és nem a rendőr!!! Befizeted a csekket és elfelejtitek egymást.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.