Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
  On 2016. 02. 28. at 20:18, Janó32 írta:

A video eleje pont az a szakasz ahol pénteken a VÉDA traffiba belefutottam... Jó minőségű a felvétel, nekem tetszik (bár nem olcsó cucc, tudjon is minőséget). Lesni fogom a kocsidat, aztán ha kiszúrlak, majd jól "becikkcakkolok" előtted hogy legyen valami történés itt a mi kis városunkban, lesz valami jó videód. :icon13:

Expand  

Ilyen kamerát én is akarok venni....csak hát van ennél fontosabb is. Amúgy youtube-ra csak rendszám kitakarással lehet feltenni a  videót nem? Na meg a járókelők se lehetnek felismerhetőek. Van ennek valami szabályozása nem?

Elküldve
  On 2016. 02. 29. at 18:00, KMilán írta:

Ilyen kamerát én is akarok venni....csak hát van ennél fontosabb is. Amúgy youtube-ra csak rendszám kitakarással lehet feltenni a  videót nem? Na meg a járókelők se lehetnek felismerhetőek. Van ennek valami szabályozása nem?

Expand  

Közterületen lehet felvételt készíteni. Kivétel a rendőrökről és a hozzájuk hasonló védett személyekről. Magánszemélyről akkor nem szabad felvételt közölni, ha jól felismerhető, és 3-nál kevesebben vannak a képen.

Szóval a fedélzeti kamera mehet nyugodtan, amíg konkrét esetbe nem ütközik.

Elküldve
  On 2016. 02. 29. at 18:29, Stofl írta:

Közterületen lehet felvételt készíteni. Kivétel a rendőrökről és a hozzájuk hasonló védett személyekről. Magánszemélyről akkor nem szabad felvételt közölni, ha jól felismerhető, és 3-nál kevesebben vannak a képen.

Szóval a fedélzeti kamera mehet nyugodtan, amíg konkrét esetbe nem ütközik.

Expand  

Nem is a kamera a problémás, hanem a youtube feltöltés. Nem véletlen kell a google maps-nek is kitakarni a személyeket.

Bár való igaz, hogy nem veszik ezt idehaza komolyan. Full HD mellett már nehéz felvételt készíteni úgy, hogy ne legyen egy zebrán áthaladó személy felismerhető rajta.

Elküldve
  On 2016. 03. 01. at 21:38, KMilán írta:

Nem is a kamera a problémás, hanem a youtube feltöltés. Nem véletlen kell a google maps-nek is kitakarni a személyeket.

Bár való igaz, hogy nem veszik ezt idehaza komolyan. Full HD mellett már nehéz felvételt készíteni úgy, hogy ne legyen egy zebrán áthaladó személy felismerhető rajta.

Expand  

Google-re mas szabalyok vonatkoznak mint maganszemelyre. Ha az utobbi 4 evben (ez hosszu ido) nem valtozott a torveny akkor fedelzeti kameraert nem fognak buntetni. Persze ha a korabbanirtak szerint tortenik. 

De ne hivatkozzon ram senki ha peres ugybe keveredik, mert kiderul h a szomszed elott ejszaka nem a ferj autoja parkolt! :)

Elküldve

Legyen úgy, végül is engem nem zavar. :)

Viszont egy kérdés..... a benzinóra melletti "alacsony üzemanyagszintet" jelző lámpa az csak világít, vagy villogni is tud? Továbbá mennyi benzin feltételezhető a tankban ilyenkor?

Elküldve (edited)

Amikor világít kb.: 8-10l szerintem, amikor villog akkor irány a kút!

Most néztem meg, amikor világított tankoltam bele 41l-t.

Módosítva : OpelAtti
Elküldve
  On 2016. 03. 02. at 17:21, OpelAtti írta:

Amikor világít kb.: 8-10l szerintem, amikor villog akkor irány a kút!

Most néztem meg, amikor világított tankoltam bele 41l-t.

Expand  

És az létezhet, hogy meghülyült a mérő? Meredek lejtőn állt az autó, majd elindulást követően egyenesben, pár perc múlva visszatért a mutató úgy majdnem az első fehér csíkig.

A villogás is abbamaradt.... amúgy legutóbb azt mutatta, hogy a két piros és az első fehér között van kb fél úton... ekkor nem világított és nem is villogott. Viszont 40 liter ment bele, vagyis 12 liter volt a tankban. Elvileg..... Most 620 Km-nél áll a számláló, ez elvileg nem fogyhatott ki.

Elküldve
  On 2016. 03. 02. at 17:45, KMilán írta:

És az létezhet, hogy meghülyült a mérő? Meredek lejtőn állt az autó, majd elindulást követően egyenesben, pár perc múlva visszatért a mutató úgy majdnem az első fehér csíkig.

A villogás is abbamaradt.... amúgy legutóbb azt mutatta, hogy a két piros és az első fehér között van kb fél úton... ekkor nem világított és nem is villogott. Viszont 40 liter ment bele, vagyis 12 liter volt a tankban. Elvileg..... Most 620 Km-nél áll a számláló, ez elvileg nem fogyhatott ki.

Expand  

ha nem vízszintes talajon áll a kocsi akkor persze hogy nem reális értéket fog mutatni a mérő. Ezen ne is csodálkozz...

Elküldve
  On 2016. 03. 02. at 17:53, kobraCode írta:

ha nem vízszintes talajon áll a kocsi akkor persze hogy nem reális értéket fog mutatni a mérő. Ezen ne is csodálkozz...

Expand  

Az okés, de az normális, hogy 2-3 perc után áll be, miután vízszintesbe került az autó? Holnap úgy is teletankolom, aztán kiderül mennyi van még benne.

Elküldve
  On 2016. 03. 02. at 17:57, KMilán írta:

Az okés, de az normális, hogy 2-3 perc után áll be, miután vízszintesbe került az autó? Holnap úgy is teletankolom, aztán kiderül mennyi van még benne.

Expand  

Nálam meg azt játssza a mutató, hogy gyújtásra kapcsoláskor felmegy az aktuális szintig, majd indításkor vissza nullpontra majd ismét visszamegy az aktuális szintre.

Elküldve
  On 2016. 03. 02. at 17:57, KMilán írta:

Az okés, de az normális, hogy 2-3 perc után áll be, miután vízszintesbe került az autó? Holnap úgy is teletankolom, aztán kiderül mennyi van még benne.

Expand  

Normális. Gondolj bele, hogy ha azonnal reagálna, akkor minden elindulás- megállás össze-vissza lengetné a mutatót. Mint a régi Samara esetében volt. Valószínű hogy két perc alatt nem égetsz el több liter benzint, így teljesen jogos megoldás, hogy az idővel "integrálják" a mutatott értéket.

 

  On 2016. 03. 02. at 18:39, Janó32 írta:

Nálam meg azt játssza a mutató, hogy gyújtásra kapcsoláskor felmegy az aktuális szintig, majd indításkor vissza nullpontra majd ismét visszamegy az aktuális szintre.

Expand  

Ott meg valami kontakt-dolog lesz. Gondolom az óracsoport körül kellene szétnézni.

  • Like 1
Elküldve
  On 2016. 03. 02. at 17:57, KMilán írta:

Az okés, de az normális, hogy 2-3 perc után áll be, miután vízszintesbe került az autó? Holnap úgy is teletankolom, aztán kiderül mennyi van még benne.

Expand  

Teljesen okés, nálam is így működik!

  On 2016. 03. 02. at 18:39, Janó32 írta:

Nálam meg azt játssza a mutató, hogy gyújtásra kapcsoláskor felmegy az aktuális szintig, majd indításkor vissza nullpontra majd ismét visszamegy az aktuális szintre.

Expand  

Gyengélkedik az akkud indításkor azért esik le a mutató. Figyeld meg hogy napközben vagy a következő indításkor már nem csinálja. ABS lámpa nem világít egy kis ideig miután indítottál? Mert ha igen akkor bizony akku. 

  • Like 1
Elküldve
  On 2016. 03. 02. at 19:44, kobraCode írta:

Teljesen okés, nálam is így működik!

Gyengélkedik az akkud indításkor azért esik le a mutató. Figyeld meg hogy napközben vagy a következő indításkor már nem csinálja. ABS lámpa nem világít egy kis ideig miután indítottál? Mert ha igen akkor bizony akku. 

Expand  

Indításnál nekem is néha visszaesik, meg ABS is vissza szokott villanni, vagyis inkább világítani. Exide classic van benne.

Lemérettem a szerelőmmel, azt mondta 11.9 V-ig esik vissza maximum a feszültség. Ezt maximum fűtés és ventilátor és távolsági fényszóró mellett indításnál mérte.(Ha jól emlékszem....)

  • Like 1
Elküldve
  On 2016. 03. 02. at 19:54, KMilán írta:

Indításnál nekem is néha visszaesik, meg ABS is vissza szokott villanni, vagyis inkább világítani. Exide classic van benne.

Lemérettem a szerelőmmel, azt mondta 11.9 V-ig esik vissza maximum a feszültség. Ezt maximum fűtés és ventilátor és távolsági fényszóró mellett indításnál mérte.(Ha jól emlékszem....)

Expand  

Nekem minden reggel ilyen az indítás, igaz már 3 éves benne az akku és egész éjjel aktív a riasztó. Szóval mindig van rajta fogyasztó.

Valahol itt a fórumon olvastam hogy 10V alatt szokta ezt csinálni. Megijedni mondjuk nem kell tőle, kb 2 éve van bent a riasztó, azóta így járok vele.

  • Like 1
Elküldve
  On 2016. 03. 02. at 19:36, SargaRigo123 írta:

Ott meg valami kontakt-dolog lesz. Gondolom az óracsoport körül kellene szétnézni.

Expand  

Régebben már csinálta amikor az akkumulátorom elkezdett elöregedni... Csere óta most jött elő először és nem mindig csinálja... 

  On 2016. 03. 02. at 19:44, kobraCode írta:

Teljesen okés, nálam is így működik!

Gyengélkedik az akkud indításkor azért esik le a mutató. Figyeld meg hogy napközben vagy a következő indításkor már nem csinálja. ABS lámpa nem világít egy kis ideig miután indítottál? Mert ha igen akkor bizony akku. 

Expand  

Nem világít, minden rendben ezen felül, nem mindig csinálja... Alig fél éves az akku (Varta Black Dynamic 56Ah), hétvégén tesztereztük. Max ill 100% értékek jöttek ki minden mérésre... Az autómata töltőm rátettem, egyből 100%-ot írt ki majd két perc múlva az is átlépett a max jelzésbe... 

  On 2016. 03. 02. at 19:54, KMilán írta:

Indításnál nekem is néha visszaesik, meg ABS is vissza szokott villanni, vagyis inkább világítani. Exide classic van benne.

Expand  

A régi akkumulátornál csinálta nekem is, plusz a szervó is sírt egy-egy pillanatra indítást követően. 

  • Like 1
Elküldve
  On 2016. 03. 02. at 18:39, Janó32 írta:

Nálam meg azt játssza a mutató, hogy gyújtásra kapcsoláskor felmegy az aktuális szintig, majd indításkor vissza nullpontra majd ismét visszamegy az aktuális szintre.

Expand  

Teljesen normális. Az akku az oka, de akár még éveket mehet ezzel az akksival. Indításnál veszi fel a kocsi a legnagyobb áramot. Ekkor az akkudból már nem jut megfelelő mennyiségű energia a műszernek ezért egy pillanatra visszaesik a mutató, viszont a motor indulását követően ismét helyreáll az elektromos helyzet és újra működik a szintjelző. Ezzel együtt lehet élni, ez egyszerűen ilyen. Csak egy komoly teljesítményű akkuval lehet elkerülni a jelenséget.

Elküldve
  On 2016. 03. 03. at 9:29, merenyi85 írta:

Teljesen normális. Az akku az oka, de akár még éveket mehet ezzel az akksival. Indításnál veszi fel a kocsi a legnagyobb áramot. Ekkor az akkudból már nem jut megfelelő mennyiségű energia a műszernek ezért egy pillanatra visszaesik a mutató, viszont a motor indulását követően ismét helyreáll az elektromos helyzet és újra működik a szintjelző. Ezzel együtt lehet élni, ez egyszerűen ilyen. Csak egy komoly teljesítményű akkuval lehet elkerülni a jelenséget.

Expand  

Köszi a választ! Mint fentebb írtam, alig fél éves Varta Black Dynamic 56Ah 480A nem elég??? Ráadásul garázsos autó, igaz városi rövidtávozok de minimális fogyasztó használattal. Továbbá hétvégén kimértük és a gyors-töltő szerint is minden értéke max-on és vagy 100%-on van jelenleg is (pl tölrés cilkus el sem indult mivel egyből átlépet max-ba minden led visszajelző a műszeren).  

Elküldve
  On 2016. 03. 02. at 20:03, kobraCode írta:

Nekem minden reggel ilyen az indítás, igaz már 3 éves benne az akku és egész éjjel aktív a riasztó. Szóval mindig van rajta fogyasztó.

Valahol itt a fórumon olvastam hogy 10V alatt szokta ezt csinálni. Megijedni mondjuk nem kell tőle, kb 2 éve van bent a riasztó, azóta így járok vele.

Expand  

Egyik barátom puntojában keddre merült le az akksi..vasárnap rajta felejtette a belsőtér világítást, kedd délutánra maradt benne 1.2V :biggrin: beindítottuk, mentünk egy kört (eredmény 12.3V), aztán rámértünk a következő indításnál fogyasztók nélkül, és leesett 9V-ig.

Az üzemanyag szint jelző nekem is visszaesik néha, a hidegebb időkben pedig felvillant az ABS visszajelző.

Elküldve
  On 2016. 02. 17. at 14:37, outsider írta:

Nekem az opcom-ban az F Astra is ott van mint lehetőség, egészen 1994 modellévig. Feltételezem, hogy ugyanaz a csatlakozó, és feltételezem, hogy opcom-al azt is meg lehet nézni...

Expand  

Szia! Nem tudsz véletlenül segíteni abban, hogy hol tudnék beszerezni magyar nyelvű opcom-ot?? Nemrég vásároltam egyet, de sajnos csak angol nyelvű szoftver van hozzá, nekem pedig magyar nyelvűre lenne szükségem. Köszi előre is!

 

Elküldve
  On 2016. 03. 03. at 9:45, Janó32 írta:

Köszi a választ! Mint fentebb írtam, alig fél éves Varta Black Dynamic 56Ah 480A nem elég??? Ráadásul garázsos autó, igaz városi rövidtávozok de minimális fogyasztó használattal. Továbbá hétvégén kimértük és a gyors-töltő szerint is minden értéke max-on és vagy 100%-on van jelenleg is (pl tölrés cilkus el sem indult mivel egyből átlépet max-ba minden led visszajelző a műszeren).  

Expand  

Az autó használatához tökéletesen elég... (de a mutató táncolni fog, az elektromos hálózat ilyen)

Én Varta Silver Dynamic 61Ah 600A akkut választottam, azzal 3 évig nem csinálta, most télen 1-2 alkalommal nekem is előidézhető volt a jelenség hosszabb állás után.

 

Elküldve
  On 2016. 01. 17. at 14:17, komsz írta:
  On 2016. 03. 03. at 16:11, KMilán írta:

https://onedrive.live.com/redir?resid=FA059ACF7B80D611!15576&authkey=!AFbtahWBffkhjj4&v=3&ithint=photo%2cjpg

Ez jött ki végeredménynek: majdnem 10 L benzin volt még benne. Ez a fogyasztás vegyesben sok, vagy kevés?

Ha jól számolom olyan 6,6L/100 Km ? Illetve 786 Km-t lehetne megtenni egy tankolással? Gyári adatokat megnézem a szervizkönyvben.....

Expand  

Amíg 20 km fölötti távokat mentem vele nagyjából külvárosinak nevezhető forgalmi viszonyokban, addig 6 l alatt volt a fogyasztás, amióta hasonló körülmények közt csak 10 km-eket teszek meg többnyire, azóta 6,2-6,3-at eszik, szóval szerintem a tiéd normál adatnak tűnik. Szeretek tempósan, de nem száguldozva vezetni, szóval nem nagypapás stílusban hozza ezt az eredményt. Pár hónapos korában egy horvátországi nyaraláskor kb. 820 km-t mentem vele tankolásig, szóval az enyém elég jó eredményt produkál, de a gyári adatokat én sem ismerem.

Expand  

 

Elküldve
  On 2016. 03. 03. at 17:42, koopal írta:

6,6L/100 Km

Expand  

Értem, ez az adat (sajnos) több ember eredménye. De amíg a szülőknek nem lesz autója (Mostani motorhibás lett és nincs értelme javítani) többen vezetjük szegény autót. :(

Átlagban ketten, de néha harmadik személy is megtesz vele rövidebb-hosszabb távokat. (kb. 5-5 km, vagy 50-50 km oda vissza) Én csak addig tartom alacsonyan a fordulatot, amíg bemelegszik. Utána 1500-2000 fordulat környékén semmiképpen sem váltok. 2500-3000 környékén kapcsolom a következő fokozatot. Édesapám meg szereti alacsonyan tartani, mert akkor nincs igazán hangja a motornak.

Van, hogy beér egy településre és 50-nél 5.-ben. Én mindig visszateszem 4.-be. Tényleg, melyik lenne a legoptimálisabb?

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.