Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G tulajdonosok beszélgetnek erről-arról


uhuhu

Recommended Posts

1 hour ago, Samu76 írta:

Sziasztok, megint nem indult el az autóm,már másodszorra csinálja ezt. Meg se nyekken se kattanás ,se nem tekeri meg az önindítót :(

belökve elindult szerencsére . Az akku teljesen jó. Mi lehet a gond?

Hasonlóan jártam én is tavasszal. Önindító felújítás lett belőle.

Link to comment
Megosztás:

23 hours ago, atika08 írta:

Sziasztok! 

Olyan kérésem (kérdésem) lenne, hogy a két első ajtó díszlécén lévő CDX betűimből a jobboson elhagyatott lett az 'X' betű, nincs valakinek elfekvőbe, vagy van valakinek ötlete, honnan lehetne beszerezni? Illetve leszedtem mindet, mielőtt elhagyom, mit ajánlanátok, mivel ragasszam fel a betűket hogy ottmaradjon, és sterimos mosó - biztos legyen? :)

 

 

Szerintem nem is kell azt visszarakni! ;)

Nálam csak a csomagtér ajtaján lévő opel jel van rajta :)

Link to comment
Megosztás:

16 hours ago, tgabika76 írta:

Szerintem azok borzasztó rondák. Még a leginkább hasonlóról is egyből lerí hogy gagyi...

én rovásirás betüket keresek évek ota de se égen se földön nincs esetleg ha tud valaki  ne tartsa magába.

Módosítva : astra
Link to comment
Megosztás:

A múltkor hasonlóan jártam, 110-nél bal első, hirtelen levegőtávozós defekt..A háromszöget nem tudtam felavatni, mert nem volt, amúgy jól jött volna a töksötétben.Egy hete voltak fent a garnitúrában vásárolt használt Fulda téligumik, ezért örömöm határtalan volt!Sikerült szereznem ugyanolyan gumit párban, mint ami fent van, így maradt egy tartalék is.

Módosítva : oggy
Link to comment
Megosztás:

On 11/12/2015, 10:47:37, Janó32 said:

Mint megtudtam menet közben (kösz az infót gezoli), a 2004-es modelleken nincs EGR (bár mintha az rémlene, hogy a fórumtársunk 2005-ös Z16XE autóján sincs). A H Astra modelleknél van, de azok twinport motorok (XEP), tehát azokat ne keverjük ide, az egy más generációs motor (úgy mint a Te X-es motorod és a tárgyalt Z..XE motorok). Tudtommal az X16XEL csak úgy zárható le, ha folyamatosan hibakódod lesz (világít a sárga visszajelző a műszeregységen). Mondjuk lehet hogy leprogramozható.

Az EGR/AGR egyetlen okból lett felszerelve a motorokra, hogy a szigorúbb környezetvédelmi normáknak meg tudjon felelni az autó. Tehát az semmiben nem befolyásolja a motort (elviekben, sokan hosszú évek óta használják így gond nélkül, én mondjuk még csak másfél éve hajtom így), viszont a visszavezetett gázzal nem szennyezik a motort. Miután nekem az előző autómon (Astra 1.6 8v) volt koksz miatt megragadt szelep és emiatt kellett szétszedni a hengerfejet (nem olcsó játék a felújítás), így én ezt most kihagynám ha lehet. Az EGR szelep a helyén (csak x fokkal el van forgatva, a lemez pedig lezárja a helyét ezzel megszűnik a visszavezetés), ECU így nincs lényegében átvágva (mindent gyárinak lát), ő nagy boldogságban nyitja-zárja, csak az a különbség hogy mindezt a motortérbe teszi. Így nem kokszosodik és ragad meg, ezzel okozva rángatást és egyéb hibákat. Ha kokszosodik, utána már csak a nyűg van vele, a tisztítás már csak ideig-óráig lesz tartós (aztán a végén marad az EGR csere, tehát egy talicska pénz hogy tovább tereld a koszt vissza a motorba), folyamatos hibakódokat generál. Kinek hiányzik ez?... Környezetvédelmi mérésen gond nélkül vizsgáznak így az autók, tehát mint ebből is látszik, ez összességében nem nagy boszorkányság, csak nem szennyezzük a motor belsejét ezzel tovább. 

Visszakérdezek: ha szerinted ez a berendezés annyira fontos funkcionális eleme az autónak (a motornak/valós működésének), akkor a német mérnök miért nem tervezett bele egy visszacsatoló szenzort (ami ellenőrzi, hogy valóban megtörténik-e a visszavezetés)? Mert ugyebár akkor nem lehetne kizárni a szelepet mert jelezne a jeladó ECU-nak hogy gond van... A környezetvédelemre ezen autóknál ott a két lambda szonda ill. a nagyméretű katalizátor. Ennél mélyebben kár belemenni a környezet kérdésbe, mert hamar ott lyukadunk ki, hogy sárral fogunk dobálózni az új kis-turbós vagy dízel autókra, vagy épp a szénnel-fával (és a házkörül fellelhető mindenféle szeméttel) fűtő szomszédra... :evilgrin: :biggrin:

Elosszor is megkovetek mindenkit, lefalaztam az EGR-t es tenyleg eg es fold... De van 1 kis gondom :) Elso lepesben szereztem egy ilyet:
http://www.ebay.com/itm/180945038289?_trksid=p2057872.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT
Tok jol mukodik, mentem 600 kilometert, aztan jott ket hibakod:

P0400-00 es P1405-00... otletek ? eddig csak egyik napon jott elo, tegnap megnyomkodtam az EGR kabelet ma meg nem lattam... 
Ambar azt irjak sok  helyen, hogy MAP-rol kapott infobol bizony van visszajelzes, ha nincs aramlas az EGR-en keresztul.
 

Otletek ? Volt mar masnak is ilyen ? X16XEL.

Es tenyleg sajnalom, hogy itt ketkedtem :) Mar 5 eve meg kellett volna csinalni :D Es az elmult 600 kilometer alapjan nem not a fogyasztas, viszont not a motor homerseklete, (a homero nem tul pontos adatai alapjan) EGR-rel altalaban 75-80 fokos volt a vizem, most 80-85 fokos inkabb, dugoban meg tobb, de amennyire tudom az enyem volt tul hideg eddig... 8)

Esetleg op-com-mal ki lehet irtani az EGR-t ? 

Elore is koszi mindenkinek

Link to comment
Megosztás:

1 hour ago, mspike írta:

Elosszor is megkovetek mindenkit, lefalaztam az EGR-t es tenyleg eg es fold... De van 1 kis gondom :) Elso lepesben szereztem egy ilyet:
http://www.ebay.com/itm/180945038289?_trksid=p2057872.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT
Tok jol mukodik, mentem 600 kilometert, aztan jott ket hibakod:

P0400-00 es P1405-00... otletek ? eddig csak egyik napon jott elo, tegnap megnyomkodtam az EGR kabelet ma meg nem lattam... 
Ambar azt irjak sok  helyen, hogy MAP-rol kapott infobol bizony van visszajelzes, ha nincs aramlas az EGR-en keresztul.
 

Otletek ? Volt mar masnak is ilyen ? X16XEL.

Es tenyleg sajnalom, hogy itt ketkedtem :) Mar 5 eve meg kellett volna csinalni :D Es az elmult 600 kilometer alapjan nem not a fogyasztas, viszont not a motor homerseklete, (a homero nem tul pontos adatai alapjan) EGR-rel altalaban 75-80 fokos volt a vizem, most 80-85 fokos inkabb, dugoban meg tobb, de amennyire tudom az enyem volt tul hideg eddig... 8)

Esetleg op-com-mal ki lehet irtani az EGR-t ? 

Elore is koszi mindenkinek

Örülök hogy bevált a dolog! 

Mint jeleztem előzetesen, tudtommal az X16XEL nem zárható le úgy mint pl a Z16XE. Neked vagy le kell programozni, vagy egy EGR cheater-t kell venni (pl ebay-ről) és ezzel átverni a rendszert...

Link to comment
Megosztás:

4 hours ago, Janó32 said:

Örülök hogy bevált a dolog! 

Mint jeleztem előzetesen, tudtommal az X16XEL nem zárható le úgy mint pl a Z16XE. Neked vagy le kell programozni, vagy egy EGR cheater-t kell venni (pl ebay-ről) és ezzel átverni a rendszert...

OP-COM-mal lehetseges ? Rendeltem egyet, persze kinai vacak, de hatha alapon ... :)

Link to comment
Megosztás:

45 minutes ago, mspike írta:

OP-COM-mal lehetseges ? Rendeltem egyet, persze kinai vacak, de hatha alapon ... :)

Nem! Új szoftot kell fölrakni az  ECU-nak amiben nincs benne az EGR (tudtommal). Az egyik kollégámnak próbálták, de nem sikerült. Viszont itt a fórumon volt már akinek sikerült.

Link to comment
Megosztás:

1 hour ago, gezoli said:

Nem! Új szoftot kell fölrakni az  ECU-nak amiben nincs benne az EGR (tudtommal). Az egyik kollégámnak próbálták, de nem sikerült. Viszont itt a fórumon volt már akinek sikerült.

:hiya:Én voltam legutóbb! 2004-es EGR nélküli Z14XE szoftvert kell rámásolni Tech2 segítségével, előtte pedig átírni op-commal az alvázszámot ennek megfelelően, majd az új szoftver után visszaírni azt. 

https://picasaweb.google.com/106631535768501005420/150227_EGRLezaras

Módosítva : Stofl
Link to comment
Megosztás:

4 hours ago, Janó32 írta:

A hűtőtömítőről mi a véleményetek úgy általánosságban? Miért igen, ha igen, és miért nem ha nem? :)

http://www.medikemia.hu/index.php?mid=20&prod=46

https://zsu.hu/webaruhaz/htmls/termekcsoport__Ken%C5%91anyagok__Adal%C3%A9kok__Wynn's+adal%C3%A9kok?cikkkod=WNS55872+*L

 

A véleményem:

Gyorsan és olcsón megoldja a problémát, de nem látsz bele a motor belsejébe, nem tudhatod, hogy a javítás mellett milyen hátrányokat okozhat.

Pl. olyan furatokat, csatornákat is eltömíthet amire épp szükség volna.

Én nem használnám inkább cserélnék hűtőt. Nekem is folyik valahol, már legalább egy éve. 2-3 havonta 1-2dl hűtőfolyadékot kell utántölteni. Arról veszem észre, hogy leállítás után érezni az édeskés illatot. Amíg nem folyik jobban addig nem nyúlok hozzá.

  • Like 2
Link to comment
Megosztás:

5 hours ago, gezoli írta:

A véleményem:

Gyorsan és olcsón megoldja a problémát, de nem látsz bele a motor belsejébe, nem tudhatod, hogy a javítás mellett milyen hátrányokat okozhat.

Pl. olyan furatokat, csatornákat is eltömíthet amire épp szükség volna.

Én nem használnám inkább cserélnék hűtőt. Nekem is folyik valahol, már legalább egy éve. 2-3 havonta 1-2dl hűtőfolyadékot kell utántölteni. Arról veszem észre, hogy leállítás után érezni az édeskés illatot. Amíg nem folyik jobban addig nem nyúlok hozzá.

Pont ez az amiért ódzkodok ettől az egésztől. Nekem kora-tavasz óta már csepeg is, kb átlag havi 1-2dl-t kell után tölteni (nekem is a szaggal kezdődött, majd kiderült hogy a hűtő oldalán lévő műanyag alól könnyezik). Félek tőle, hogy pont most, az ünnepi rokonlátogatásba adja be teljesen a kulcsot több száz km-re otthonunktól, ezért nézegettetem tegnap egy autósboltban (fagyállóért mentem) a Prevent féle mókát. Ellenben pont ezen időszakban (karácsony), nem igazán van "felesleges" 30-35-40 ezrem egy hűtő cserére (bár a szerelő pár hete olajcserekor azt mondta, ez eldurranni nem fog, max a lyuk lesz nagyobb és jobban fog csöpögni és majd akkor fogom hozni ha már unom h két naponta az egész kiegyenlítő lefogy)... 

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.