Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G tulajdonosok beszélgetnek erről-arról


uhuhu

Recommended Posts

Sziasztok!

Bocs, hogy Ide írok de tegnap cseréltem le az astrám egy Zafirára z16yng a motor benne és a következő hibákat olvasom ki belőle 0420, 2103

Mit tegyek? vigyem vissza a gépet? vagy hol keressem a hibát?

köszi a segítséget...

P0420 - Katalizátor-rendszer hatékonyság határérték alatt (1.hengersor)

ez lehet Lambda szonda is.

P2103 - Fojtószelep-mozgató beavatkozótag vezérlőmotor áramkör magas jelszint

 

én visszavinném, és megcsináltatnám.

Link to comment
Megosztás:

P0420 - Katalizátor-rendszer hatékonyság határérték alatt (1.hengersor)

ez lehet Lambda szonda is.

P2103 - Fojtószelep-mozgató beavatkozótag vezérlőmotor áramkör magas jelszint

 

én visszavinném, és megcsináltatnám.

Az lesz vissza akarom vinni de már tagadnak mindent!

Majd holnap hajlandóak foglalkozni velem mert az autó bizományos volt!

Szerintem Megszívtam!

Link to comment
Megosztás:

Használt autóra is van garancia, kérdezz utána! Vásárlás előtt meg elvinni márkaszervízbe és megnézetni, az a 7-8 ezer forint nem kidobott pénz!

Igen, 1 év, melynél 6 hónapig az eladó köteles bizonyítani, hogy a hiba eladáskor nem volt meg.  ( utána 6 hónapig a vevő) Persze nem a teljes autóra vonatkozik, csak a fődarabokra és rejtett hibákra.

Én Opel márkakereskedésben vettem (használtan) az autót, furcsa lett volna ha velük át is akarom vizsgáltatni. Persze végig vezetett szervizkönyves volt az autó.

Szerencsére semmi baja az autónak, pedig már beletettem majdnem 1000 KM-t. Egyébként itt 5000 FT-ért vizsgálták volna át.

Lekértem a szerviz múltját is az autónak. Na itt már volt meglepi. Ezt-azt cseréltek és 2X volt márkaszervizben karosszéria javítás. Ezt a "kis apróságot" persze elfelejtették közölni.

Szóval vásárlás előtt, tessék leinformálni az autót, mert még a márkakereskedő is hajlandó "ezt-azt elfelejteni".

Módosítva : Szemilan
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Érdemes ezzel valamit csinálni? Egy f*szkalap nekem tolatott, de én (és a többi 7-8 autó is) az út bal oldalán álltam forgalommal szemben, és egy teherautó takarásában igaz, de van egy megállni tilos (kb 1 hónapja eddig nem volt). Mindez egy 20 km/h-s zónában. Papírt nem volt hajlandó kitölteni, max ha rendőr jön, de akkor ott van az hogy hol álltam...

IMG_6215_resize_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

 

Módosítva : gedikart
Link to comment
Megosztás:

Érdemes ezzel valamit csinálni? Egy f*szkalap nekem tolatott, de én (és a többi 7-8 autó is) az út bal oldalán álltam forgalommal szemben, és egy teherautó takarásában igaz, de van egy megállni tilos (kb 1 hónapja eddig nem volt). Mindez egy 20 km/h-s zónában. Papírt nem volt hajlandó kitölteni, max ha rendőr jön, de akkor ott van az hogy hol álltam...

IMG_6215_resize_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

 

F.sza... Én hirtelen 3 lehetőséget látok: 1, Így hagyod (mivel a festékréteg elvált, a víz/pára megáll benne, nem kellene így hagyni); 2, Bemész a tesco-ba, ott biztosan van lakkjavító, kb 600-800ft. Nem a színazonos stift-re gondolok, szerintem ezek a színek csak nagyon korlátozott esetben fedik le a színárnyalatot, magyarán elüt rendesen. Létezik színtelen lakk. No, azzal ügyesen feltöltöd és ezzel lezárod a nedvesség elől és hogy tovább mozogjon. 3, Fényezés: beleködölve eltünteti neked egy fényező. Kb 25-30e Ft, attól függ. 

Link to comment
Megosztás:

F.sza... Én hirtelen 3 lehetőséget látok: 1, Így hagyod (mivel a festékréteg elvált, a víz/pára megáll benne, nem kellene így hagyni); 2, Bemész a tesco-ba, ott biztosan van lakkjavító, kb 600-800ft. Nem a színazonos stift-re gondolok, szerintem ezek a színek csak nagyon korlátozott esetben fedik le a színárnyalatot, magyarán elüt rendesen. Létezik színtelen lakk. No, azzal ügyesen feltöltöd és ezzel lezárod a nedvesség elől és hogy tovább mozogjon. 3, Fényezés: beleködölve eltünteti neked egy fényező. Kb 25-30e Ft, attól függ. 

Azt nem írtam, hogy ez az első lökhárítóm. Van javítófestékem, kb 1 éves gyári GM, lakk és festék is (bár ahol eddig használtam az autón - kavicsfelverődés javítására, ott azért sötétebb volt jóval, hiába gyári színkód). Akkor elég csak a lakk?

Módosítva : gedikart
Link to comment
Megosztás:

Azt nem írtam, hogy ez az első lökhárítóm. Van javítófestékem, kb 1 éves gyári GM, lakk és festék is (bár ahol eddig használtam az autón - kavicsfelverődés javítására, ott azért sötétebb volt jóval, hiába gyári színkód). Akkor elég csak a lakk?

Mondjuk gondolhattam volna a sérülés kinézetéből hogy ez egy műanyag elem, a fémen akkor tud csak így elválni ha ott már sok minden van a festék alatt (gitt/ több réteg alapozó). Hát, itt akkor rozsdától nem kell tartani ugyebár. A lakk arra talán elég lenne, hogy tovább ne repedjen, de a műanyag hőmozgása és rezgése nem olyan mint a fém elemeké, tehát nem biztos hogy nem megáll a repedés. A tökéletes megoldás persze a fényező lenne, de én ha házi praktikában gondolkodnék, akkor vennék magam mellé egy kis szintetikus hígítót és rongyot majd megpróbálnám feltölteni a színtelen lakkal. elvileg autófényező rendszer javításához találták ki, talán működhet hosszú távon. A lakk miatt nem lesz színeltérés. Nekem ilyen van otthon, tesco-ban kb 600Ft (mint már jeleztem). http://www.emag.hu/holtz-color-mix-autojavito-festek-javitostift-clear-lacquer-12-5-ml-c04/pd/D3KJ6MBBM/

 

Link to comment
Megosztás:

Érdemes ezzel valamit csinálni? Egy f*szkalap nekem tolatott, de én (és a többi 7-8 autó is) az út bal oldalán álltam forgalommal szemben, és egy teherautó takarásában igaz, de van egy megállni tilos (kb 1 hónapja eddig nem volt). Mindez egy 20 km/h-s zónában. Papírt nem volt hajlandó kitölteni, max ha rendőr jön, de akkor ott van az hogy hol álltam...

IMG_6215_resize_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

 

Nem azért a 2 forintért de attól hogy valaki rossz helyen áll nem az a megoldás hogy nekimegyünk. Innentől kezdve kihívtam volna a rendőrt és kitöltetem a betétlapot.

Link to comment
Megosztás:

Nem azért a 2 forintért de attól hogy valaki rossz helyen áll nem az a megoldás hogy nekimegyünk. Innentől kezdve kihívtam volna a rendőrt és kitöltetem a betétlapot.

Igen. Most lenyugodva így cselekednék, de akkor másképp ítéltem meg a helyzetet. De még találkozok vele és meghálálom.

Link to comment
Megosztás:

Nem azért a 2 forintért de attól hogy valaki rossz helyen áll nem az a megoldás hogy nekimegyünk. Innentől kezdve kihívtam volna a rendőrt és kitöltetem a betétlapot.

Így van! A KRESZ ugye kimondja hogy parkoló autó soha nem lehet hibás, még akkor sem ha rossz helyen áll. Innentől kezdve ketté kell választani az ügyet: van egyszer a baleset, amiért elmarasztalják az elkövetőt, meg van a tilosban parkolás, amiért meg téged. Mérlegelni kell hogy mivel jársz jobban: ha nem kerül pénzedbe a javítás, viszont fizetsz bírságot a parkolásért, vagy ha megúszod a bírságot, de a saját költségeden kell megjavíttatnod az autódat?

Szerk.: idáig az elmélet, mert azért ez sem olyan egyszerű mint amilyennek látszik. Az a szomorú helyzet ugyanis, hogy a biztosítónak joga van felülbírálni a felelősség kérdését amikor a kár kifizetésére kerül sor, függetlenül attól hogy ezt a rendőrség egyszer már megállapította! Tehát attól hogy a rendőr kimondta hogy 100%-ban a másik fél a hibás, a biztosító még hivatkozhat arra hogy nem szabadott volna ott állnod, ezért te is hibás vagy, így csak 50%-ot térít. Nehéz ügy ez...

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

 

eladó a sport ülés szettem 5 ajtósba.

állítható derék és combtámaszos.

mindkét oldalon magasság állítós.

nem légzsákos, nem fűthető.

nem szakadt, nem törött.

szürke színben, a hátsó üléssor könyöklős és övcsat tartós.

csak személyesen, mert használom még a kocsit.

ára: 20e + egy sima gyári ülés szett.

 

KÉP

KÉP

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

 

eladó a sport ülés szettem 5 ajtósba.

állítható derék és combtámaszos.

mindkét oldalon magasság állítós.

nem légzsákos, nem fűthető.

nem szakadt, nem törött.

szürke színben, a hátsó üléssor könyöklős és övcsat tartós.

csak személyesen, mert használom még a kocsit.

ára: 20e + egy sima gyári ülés szett.

 

KÉP

KÉP

Engem érdekelne, de ha jól látom pesti vagy, az meg túl messze lenne nekem nyíregyházától... :/

Link to comment
Megosztás:

Nekem is most égett ki az egyik Megalighte+90, DRL mellett 1év 10 hó és ~20 e km-t bírt.

Lehet én is visszatérek majd a Hellára főleg a vizes utas látás miatt...

Amit az izzókról írtatok az nem volt korrekt összehasonlítás és szerintem pláne nem jogos kritika pl. a Osram Night Breaker sorozattal szemben. Az emelt fényű izzók elvben nagyobb fényerőt adnak... nagyobb távolság és azon belül is nagyobb fény. Volt összehasonlítás a Totalcar-on és pancserteszt is az AZauto újságban. Ott bebizonyosodott, hogy az emeltfényű márkás termékeknél még ha csak néhány méter is a valós növekedés... és ha csak néhány néhány tucat candela-val jobb a megvilágítás... szerintem akkor is számíthat egy kátyú, egy állat vagy ember... vagy gyermeked vagy akármi esetén.

Sajnos az emelt fényű izzók (van némi szórás ugyan) átlagosan 200 üzemórát bírnak. A standard halogén izzók állítólag 400 órát. A longlife pedig elvben akár efelett is. 

Érthető, hogy márkás izzókat feltételezve -akár azonos gyártón belül is-... a longlife a legkevésbé világos, de attól még jó eséllyel teljesítenie kell a szabvány előírásait. De nem többet! A normál, de márkás izzó a szabványnál jobban világít, az emeltfényű márkás izzó pedig még jobban világít, de a legkevésbé tartós... szélsőséges esetben károsíthatja a gyengébb minőségű foglalatot is, a magasabb hőterhelés miatt. A rosszat is meg lehet egyébként szokni és ez igaz a gyengébb izzóra is. Ezért van pl., hogy rossz gumit birtoklók "meg vagyok elégedve" jelöléssel illetnek pl. életveszélyes gumikat. lsd később

Más, de párhuzam:

Mindig beleborzongok amikor valaki a gumin vagy az izzón spórol... Spóroljon az olajon és tegye tönkre a kocsiját nem érdekel. Egy gumiszett akár 3-5 évre is szól, legalábbis egy átlag autósnál. Ott visszaosztva évente már nem nagy a különbség egy alsó és egy középkat. vagy egy középkat és felsőkat. gumi között. Ugyanez igaz éves szinten az izzóra. Szóval ott spórol valaki ahol nem kellene... és sajnos ezzel nem okoz kárt. Mert azonos reakcióidőt és féket feltételezve én megállok, de ő mögöttem: nem.... Vagy az izzó miatt nem vesz észre... hiányzik az a néhány méter, hogy lásson és elüt, mint gyalogost vagy akármi. Vagy az ezzel egyet nem értő olvasó gyermekét egy szar gumin csúszva, tesco-s égővel... Egy kollégám mondta, hogy minek veszek drága gumit és állok meg hirtelen pl. a körforgalom bejáratánál egy barom miatt... a mögöttem lévő egy riken gumival úgyis belém jön. Úgyhogy szerinte ha túl jó a gumid, akkor minimum vonóhorog kell hátulra... :) Ez jól mutatja, hogy nem elég nekem törekedni a jóra, mert ha más nem teszi, akkor lehet, hogy pont a törekvésem miatt járok rosszul. Jó mi? :))

Az autó fenntartásában a legnagyobb kiadás a benzin. Ott egy +10% fogyasztás különbség (azaz max +7dl/100 km) éves szinten már tízezreket jelent. Persze az nem számít... csak a máshol és főleg közvetve más kárára való spórolás

... mint a gagyi kötelezős, spur tulajok... nemcsak akkor okoznak kárt amikor neked mennek, hanem akkor amikor átadja a gagyi kötvényét, amit a szervizek kiröhögnek és neked kell látatlanba fizetned mindent. Erre legalább találtam megoldás a saját érdekemben... mindig volt/van Cascom. De egyszer jó lenne nekimenni egy spurnak, aki évi 1500 Ft miatt, több százezres kárt okoz másoknak úgy, hogy nem áll érte rendesen helytaz általa(!!) választott biztosító... De ő ezt már akkor sejtette amikor kiválasztotta... Ezzel szándékosan kárt okoz, de minimum veszélyeztet Téged és Engem...

Ha valaki magár ismer, akkor nem baj ha felháborodik... bár nem ez volt a célom (csak az izzók)... Ha pedig ő lesz mások spórolásának elszenvedője, akkor legalább eszébe juthat ez a post, ami miatt anno haragudott rám. 

Na asszem kiírtam magamból... Sorry ;) Máshova Off, ide meg csak félig :)

Módosítva : bluemirage
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Szeretném egy segítségeteket kérni egy bizonyos jelenség beazonosításába.

Egy 97-es B Corsábol ültem át egy 2006-os 1,4 16V X14XEP motorkódú Astra Classic II-be.

Normális az ha gázadáskor "huhogó" hangot hallok a motortérből. Egyáltalán nem rosszindulatú hangra gyanakszok csak egyszerűen fura nekem az 1000-res Corsa után..

Kicsit olyan mintha turbós lenne.  Ez normális jelenség ennél a típusnál? Olvastam, hogy ennél a szériánál nem fordítottak annyi energiát és persze költséget a motortér zajszigetelésére. Erről lehet itt szó? Vagy esetleg valami más?

Akinek ilyen típusú Astrája van kérlek írjon már pár mondatot erről.

Előre is köszönöm !!!

 

Link to comment
Megosztás:

Amit az izzókról írtatok az nem volt korrekt összehasonlítás és szerintem pláne nem jogos kritika pl. a Osram Night Breaker sorozattal szemben. Az emelt fényű izzók elvben nagyobb fényerőt adnak... nagyobb távolság és azon belül és nagyobb fény. Volt összehasonlítás a Totalcar-on és pancserteszt is az AZauto újságban. Ott bebizonyosodott, hogy az emeltfényű márkás termékeknél még ha csak néhány méter is a valós növekedés... és ha csak néhány néhány tucat candela-val jobb a megvilágítás... szerintem akkor is számíthat egy kátyú, egy állat vagy ember... vagy gyermeked vagy akármi esetén.

Sajnos az emelt fényű izzók (van némi szórás ugyan) átlagosan 200 üzemórát bírnak. A standard halogén izzók állítólag 400 órát. A longlife pedig elvben akár efelett is. 

Érthető, hogy márkás izzókat feltételezve -akár azonos gyártón belül is-... a longlife a legkevésbé világos, de attól még jó eséllyel teljesítenie kell a szabvány előírásait. De többet! A normál, de márkás izzó a szabványnál jobban világít, az emeltfényű márkás izzó pedig még jobban világít, de a legkevésbé tartós... szélsőséges esetben károsíthatja a gyengébb minőségű foglalatot is, a magasabb hőterhelés miatt. A rosszat is meg lehet egyébként szokni és ez igaz a gyengébb izzóra is. Ezért van pl., hogy rossz gumit birtoklók "meg vagyok elégedve" jelöléssel illetnek pl. életveszélyes gumikat. lsd később

Más, de párhuzam:

Mindig beleborzongok amikor valaki a gumin vagy az izzón spórol... Spóroljon az olajon és tegye tönkre a kocsiját nem érdekel. Egy gumiszett akár 3-5 évre is szól, legalábbis egy átlag autósnál. Ott visszaosztva évente már nem nagy a különbség egy alsó és egy középkat. vagy egy középkat és felsőkat. gumi között. Ugyanez igaz éves szinten az izzóra. Szóval ott spórol valaki ahol nem kellene... és sajnos ezzel nem okoz kárt. Mert azonos reakcióidőt és féket feltételezve én megállok, de ő mögöttem: nem.... Vagy az izzó miatt nem vesz észre... hiányzik az a néhány méter, hogy lásson és elüt, mint gyalogost vagy akármi. Vagy az ezzel egyet nem értő olvasó gyermekét egy szar gumin csúszva, tesco-s égővel... Egy kollégám mondta, hogy minek veszek drága gumit és állok meg hirtelen pl. a körforgalom bejáratánál egy barom miatt... a mögöttem lévő egy riken gumival úgyis belém jön. Úgyhogy szerinte ha túl jó a gumid, akkor minimum vonóhorog kell hátulra... :) Ez jól mutatja, hogy nem elég nekem törekedni a jóra, mert ha más nem teszi, akkor lehet, hogy pont a törekvésem miatt járok rosszul. Jó mi? :))

Az autó fenntartásában a legnagyobb kiadás a benzin. Ott egy +10% fogyasztás különbség (azaz max +7dl/100 km) éves szinten már tízezreket jelent. Persze az nem számít... csak a máshol és főleg közvetve más kárára való spórolás

... mint a gagyi kötelezős, spur tulajok... nemcsak akkor okoznak kárt amikor neked mennek, hanem akkor amikor átadja a gagyi kötvényét, amit a szervizek kiröhögnek és neked kell látatlanba fizetned mindent. Erre legalább találtam megoldás a saját érdekemben... mindig volt/van Cascom. De egyszer jó lenne nekimenni egy spurnak, aki évi 1500 Ft miatt, több százezres kárt okoz másoknak úgy, hogy nem áll érte rendesen helytaz általa(!!) választott biztosító... De ő ezt már akkor sejtette amikor kiválasztotta... Ezzel szándékosan kárt okoz, de minimum veszélyeztet Téged és Engem...

Ha valaki magár ismer, akkor nem baj ha felháborodik... bár nem ez volt a célom (csak az izzók)... Ha pedig ő lesz mások spórolásának elszenvedője, akkor legalább eszébe juthat ez a post, ami miatt anno haragudott rám. 

Na asszem kiírtam magamból... Sorry ;) Máshova Off, ide meg csak félig :)

Na meg nagyon sok embernek nem ártana megtanulni vezetni.Hiába van valakinek sok xenonja meg szuper győztes gumija,ha csak a gázpedált ismeri.Ugyanúgy megölhet,mint Józsibácsi a teszkós gumijával.

  • Like 2
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Szeretném egy segítségeteket kérni egy bizonyos jelenség beazonosításába.

Egy 97-es B Corsábol ültem át egy 2006-os 1,4 16V X14XEP motorkódú Astra Classic II-be.

Normális az ha gázadáskor "huhogó" hangot hallok a motortérből. Egyáltalán nem rosszindulatú hangra gyanakszok csak egyszerűen fura nekem az 1000-res Corsa után..

Kicsit olyan mintha turbós lenne.  Ez normális jelenség ennél a típusnál? Olvastam, hogy ennél a szériánál nem fordítottak annyi energiát és persze költséget a motortér zajszigetelésére. Erről lehet itt szó? Vagy esetleg valami más?

Akinek ilyen típusú Astrája van kérlek írjon már pár mondatot erről.

Előre is köszönöm !!!

 

Z14XEP lesz az!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Szeretném egy segítségeteket kérni egy bizonyos jelenség beazonosításába.

Egy 97-es B Corsábol ültem át egy 2006-os 1,4 16V X14XEP motorkódú Astra Classic II-be.

Normális az ha gázadáskor "huhogó" hangot hallok a motortérből. Egyáltalán nem rosszindulatú hangra gyanakszok csak egyszerűen fura nekem az 1000-res Corsa után..

Kicsit olyan mintha turbós lenne.  Ez normális jelenség ennél a típusnál? Olvastam, hogy ennél a szériánál nem fordítottak annyi energiát és persze költséget a motortér zajszigetelésére. Erről lehet itt szó? Vagy esetleg valami más?

Akinek ilyen típusú Astrája van kérlek írjon már pár mondatot erről.

Előre is köszönöm !!!

 

Hm... a szivo oldalon neznek korul, fent van-e minden cso, legszuro van-e benne, nem sziv-e fals levegot valahol... vagy nincs-e benne egy hulye ventilator ize turbinator :D :D :D

 

http://www.ebay.com/bhp/turbonator

 

Erre gondolok, ez mekkora mar :D

 

Link to comment
Megosztás:

 

Amit az izzókról írtatok az nem volt korrekt összehasonlítás és szerintem pláne nem jogos kritika pl. a Osram Night Breaker sorozattal szemben. Az emelt fényű izzók elvben nagyobb fényerőt adnak... nagyobb távolság és azon belül is nagyobb fény. Volt összehasonlítás a Totalcar-on és pancserteszt is az AZauto újságban. Ott bebizonyosodott, hogy az emeltfényű márkás termékeknél még ha csak néhány méter is a valós növekedés... és ha csak néhány néhány tucat candela-val jobb a megvilágítás... szerintem akkor is számíthat egy kátyú, egy állat vagy ember... vagy gyermeked vagy akármi esetén.

Sajnos az emelt fényű izzók (van némi szórás ugyan) átlagosan 200 üzemórát bírnak. A standard halogén izzók állítólag 400 órát. A longlife pedig elvben akár efelett is. 

Érthető, hogy márkás izzókat feltételezve -akár azonos gyártón belül is-... a longlife a legkevésbé világos, de attól még jó eséllyel teljesítenie kell a szabvány előírásait. De nem többet! A normál, de márkás izzó a szabványnál jobban világít, az emeltfényű márkás izzó pedig még jobban világít, de a legkevésbé tartós... szélsőséges esetben károsíthatja a gyengébb minőségű foglalatot is, a magasabb hőterhelés miatt. A rosszat is meg lehet egyébként szokni és ez igaz a gyengébb izzóra is. Ezért van pl., hogy rossz gumit birtoklók "meg vagyok elégedve" jelöléssel illetnek pl. életveszélyes gumikat. lsd később

Más, de párhuzam:

Mindig beleborzongok amikor valaki a gumin vagy az izzón spórol... Spóroljon az olajon és tegye tönkre a kocsiját nem érdekel. Egy gumiszett akár 3-5 évre is szól, legalábbis egy átlag autósnál. Ott visszaosztva évente már nem nagy a különbség egy alsó és egy középkat. vagy egy középkat és felsőkat. gumi között. Ugyanez igaz éves szinten az izzóra. Szóval ott spórol valaki ahol nem kellene... és sajnos ezzel nem okoz kárt. Mert azonos reakcióidőt és féket feltételezve én megállok, de ő mögöttem: nem.... Vagy az izzó miatt nem vesz észre... hiányzik az a néhány méter, hogy lásson és elüt, mint gyalogost vagy akármi. Vagy az ezzel egyet nem értő olvasó gyermekét egy szar gumin csúszva, tesco-s égővel... Egy kollégám mondta, hogy minek veszek drága gumit és állok meg hirtelen pl. a körforgalom bejáratánál egy barom miatt... a mögöttem lévő egy riken gumival úgyis belém jön. Úgyhogy szerinte ha túl jó a gumid, akkor minimum vonóhorog kell hátulra... :) Ez jól mutatja, hogy nem elég nekem törekedni a jóra, mert ha más nem teszi, akkor lehet, hogy pont a törekvésem miatt járok rosszul. Jó mi? :))

Az autó fenntartásában a legnagyobb kiadás a benzin. Ott egy +10% fogyasztás különbség (azaz max +7dl/100 km) éves szinten már tízezreket jelent. Persze az nem számít... csak a máshol és főleg közvetve más kárára való spórolás

... mint a gagyi kötelezős, spur tulajok... nemcsak akkor okoznak kárt amikor neked mennek, hanem akkor amikor átadja a gagyi kötvényét, amit a szervizek kiröhögnek és neked kell látatlanba fizetned mindent. Erre legalább találtam megoldás a saját érdekemben... mindig volt/van Cascom. De egyszer jó lenne nekimenni egy spurnak, aki évi 1500 Ft miatt, több százezres kárt okoz másoknak úgy, hogy nem áll érte rendesen helytaz általa(!!) választott biztosító... De ő ezt már akkor sejtette amikor kiválasztotta... Ezzel szándékosan kárt okoz, de minimum veszélyeztet Téged és Engem...

Ha valaki magár ismer, akkor nem baj ha felháborodik... bár nem ez volt a célom (csak az izzók)... Ha pedig ő lesz mások spórolásának elszenvedője, akkor legalább eszébe juthat ez a post, ami miatt anno haragudott rám. 

Na asszem kiírtam magamból... Sorry ;) Máshova Off, ide meg csak félig :)

Nos, én nem ismerek magamra az írásodból (tehát nem ingem), de mégsem osztom a véleményed (nem kötekedés képen). Hogy miért? Mert nem tudom hogy Te az ország mely területén élsz és hogy ott milyenek a jövedelemszintek. Azonban leszögezhetjük, hogy közel sem az az átlagos tulajdonos, aki 3-4 évente új autógumit vesz minden szettben, mindenből a magasabb kategóriás alkatrészt meg tudja vásárolni (az egy dolog hogy igénye lenne-e rá egyáltalán, a többségnek az autózás csak egy szükséges eleme az életének, nem az autó körül forog az életük, és lássuk be inkább ez kellene hogy a norma legyen). A cég ahol dolgozom, a dolgozói összetétel nagy része ingázással oldja meg a munkába járást (vannak sokan akik akár 100km-t ingáznak naponta; sok településükről nem jön céges buszjárat), ilyenkor összefognak (ha vannak annyian adott terület vonzásában) és 3-an 4-en dobják össze a költségeket (ha ketten vagy egyedül, ebbe ne menjünk bele). A nettó 90 ezres fizetésből az otthonteremtő hitel, rezsi, gyereknevelés és életben-maradás mellett egy Riken új garnitúra is elérhetetlen vágy, a szervizelést a minimumból kell megoldani, de mindez nem az ő hibájuk (nem hiszem hogy már nézegettek Osram és egyéb 4-5-6 ezer forintos izzókat). Minden forintnak megvan a helye az életükben, az autózás valahol a sor végefelé kullog. Ha a társadalmunk/társadalmak azon az elven működne, hogy "meg kell venni a jobb minőséget mindenből mert alig drágább visszaosztva", akkor ezt a fórumot Mercedes fórumnak hívnák és nem Astra G fórumnak, elvégre kis lépcsőnként hamar eljutunk oda, hogy ha 10 évre tervezünk, akkor az havi lebontásra már nem is akkora differencia megvenni egy x éves C Mercedes-t egy Astra-hoz képest (persze most azért sarkosan fogalmaztam). De tovább megyek, hiszen Te azt firtatod, hogy ezzel Neked okoznak kárt. Te mivel fűtesz? Mert ha nem a legkorszerűbb (hiszen egy rendszer legalább 30 évre tervezett, tehát ha visszaosztod havi költségen nem jelentős a differencia a modern és a belépő szint közt), akkor Te a szomszédodnak okozol kárt, hiszen a környezetét (és egészségét) terheled jobban mint ami elérhető lenne. Minden elektromos berendezésed A++-os? Mert ha nem, akkor az egész társadalmat károsítod, hiszen jobban terheled a környezetet mint elérhető lenne a modernebb készülékkel (visszaosszuk hogy mennyi a különbség egy B-s hűtő és egy A++ közt mondjuk 15 évre nézve?). Sőt, mindent megteszel az egészséges életmódért? Megveszed a legminőségibb élelmiszert magadnak és a családodnak? Sőt, költesz a legmodernebb étrend-kiegészítőkre és eljársz sportolni, költesz erre vagyonokat? Mert ha nem, akkor a társadalomnak okozol kárt, hiszen ha hamar megbetegszel, akkor keresőképtelen leszel, és az állam gyógyíttat és fizetik amit kell (az én/a mi pénzünkből), ergo kárt okoztál. Tudom hogy baromi szélsőségesen közelítettem meg a témát, de véleményem szerint a Te álláspontod is elég távol áll a valóságtól/hétköznapoktól. Sőt, ha a már említett bérből élőnek jó irányba indul el az élete és 110 vagy több lesz a havi bére, akkor is tökéletesen megértem, ha továbbra sem az autójára költi a minimum/szükséges felett, hanem inkább minőségibb ételre/ruhára/nyaralásra tehát a családjára, az életminőségük javítására. Ha ez megvalósult már, jöhet az autózásra való -extra- költés.  

  • Like 7
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.