Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G tulajdonosok beszélgetnek erről-arról


uhuhu

Recommended Posts

Sziasztok!

Nektek,Nálatok mennyire jellemző a nyöszörgő belső műanyag elemek? Illetve a nyöszörgő küszöb? Engem nagyon idegesítenek, lehet valamit tenni ez ellen, vagy törődjek bele. Asszonynak első generációs fócusa van az csöndbe van belül. Már vagy nyolc éve szerettem volna g astrát magamnak, múlt évben sikerült az álmom,de összeségében kicsit csalódtam benne az ilyen és ehhez hasonló apró hibái miatt.... :(

Link to comment
Megosztás:

hood 21, on 08 Apr 2015 - 3:30 PM, said:

Sziasztok!

Nektek,Nálatok mennyire jellemző a nyöszörgő belső műanyag elemek? Illetve a nyöszörgő küszöb? Engem nagyon idegesítenek, lehet valamit tenni ez ellen, vagy törődjek bele. Asszonynak első generációs fócusa van az csöndbe van belül. Már vagy nyolc éve szerettem volna g astrát magamnak, múlt évben sikerült az álmom,de összeségében kicsit csalódtam benne az ilyen és ehhez hasonló apró hibái miatt.... :(

Nekem lakatolás óta nem nyöszörög. El volt rohadva néhány merevítő alul, meg az egyik oldalon a torony.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nektek,Nálatok mennyire jellemző a nyöszörgő belső műanyag elemek? Illetve a nyöszörgő küszöb? Engem nagyon idegesítenek, lehet valamit tenni ez ellen, vagy törődjek bele. Asszonynak első generációs fócusa van az csöndbe van belül. Már vagy nyolc éve szerettem volna g astrát magamnak, múlt évben sikerült az álmom,de összeségében kicsit csalódtam benne az ilyen és ehhez hasonló apró hibái miatt.... :(

Nekem a "halálom" ha valami rezeg, nyikorog, nyűszög, mondhatni h megszállottan üldözöm az ilyen hibát (is). Eddig sok időt öltem bele, sok szivacsot, kétoldalas ragasztót, szilikon és egyéb kenőanyagokat. Nálam így csak a gumi-motor-futómű hang a jellemző, utastéri elem zörgés csak nagyon rossz úton van. Pl lehet kapni fekete színű egyoldalasan tapadó cuccot a székek lábára (ez nem filc ami összeesik), nagyon sokoldalúan felhasználható ilyen célra is... :D

Link to comment
Megosztás:

Nekem a "halálom" ha valami rezeg, nyikorog, nyűszög, mondhatni h megszállottan üldözöm az ilyen hibát (is). Eddig sok időt öltem bele, sok szivacsot, kétoldalas ragasztót, szilikon és egyéb

kenőanyagokat. Nálam így csak a gumi-motor-futómű hang a jellemző, utastéri elem zörgés csak nagyon rossz úton van. Pl lehet kapni fekete színű egyoldalasan tapadó cuccot a székek lábára (ez nem filc ami összeesik), nagyon sokoldalúan

felhasználható ilyen célra is... :D

A legrosszabb az hogy be sem tudom azonosítani mi zörög. Ok télen volt hangszóró csere elöl hátul az ajtókárpitok is lehetnek, de én inkább lentről a külső műanyag küszöb borítás felől hallom ahogy a gumi része a kasznihoz ér iszonyatos hangja van. Ha megnyomkodom a küszöbborítást akkor is nyekereg, ropog. Úgy látom marad a hangos zene!! :) Normál közúton nincs jelentős hang, de városban rossz úton idegesít. Ezelőtt f astrám volt sima szívódiesel akkor megfogadtam csak benzines halk autó kell!! :) Erre tessék halgatom a nyöszörgést… :(

Link to comment
Megosztás:

A legrosszabb az hogy be sem tudom azonosítani mi zörög. Ok télen volt hangszóró csere elöl hátul az ajtókárpitok is lehetnek, de én inkább lentről a külső műanyag küszöb borítás felől hallom ahogy a gumi része a kasznihoz ér iszonyatos hangja van. Ha megnyomkodom a küszöbborítást akkor is nyekereg, ropog. Úgy látom marad a hangos zene!! :) Normál közúton nincs jelentős hang, de városban rossz úton idegesít. Ezelőtt f astrám volt sima szívódiesel akkor megfogadtam csak benzines halk autó kell!! :) Erre tessék halgatom a nyöszörgést… :(

Alapvetően a köv műanyagok a legtöbb G-ben nyekeregnek:

-első szélvédő előtti/műszerfal tetején lévő levegőkilépő rács;

-kombinál a hátsó ajtó és a csomagtér roló;

-kesztyűtartó polca és fedele;

-tükör háromszög;

-hátsó ajtókban a zár (kotyogott nálam amikor száraz volt);

-ha már volt bontva kárpit, akkor azok ha nem sikerült tökéletesen összerakni az eredeti vagy új bolhával.

Szerintem megéri megcsinálni, nem sok idő, nem nagy meló és nem kerül sokba (bár türelem az kell hozzá). Anno mikor a csomagtér ajtaja volt a ludas (csak annyit tudtam hogy hátulról hallani amikor a karosszéria tekeredik), az egyik kisebb méretű munkatársam beültettem a csomagtartóba. Menet közben nyomkodta a borításokat és így lett meg. De a hátsó zár kotyogás is így derült ki. Volt olyan munkatársam, akinek a VW-je adott hülye hangokat a csomagtér felől. Mire rájöttünk hogy a pótkerékbe illesztett emelő tekerője rezonál bizonyos esetekben az emelő testén és fémes kopogó hangot hallat... Egy szivacs darab megoldotta, persze meg kellett keresni...

Link to comment
Megosztás:

Valaki tud olyan színű, bontás alatt lévő astráról mint az enyém? (Z40H Papyrus)

http://www.kepfeltoltes.hu/view/140928/P1040699_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Sajnos nekivágta a szél a kaput a jobb elejének. Gondolkozok mit kezdjek vele. Egyenlőre 4 ötletem van. Ár szerint emelkedő sorrendben:

http://www.kepfeltoltes.hu/view/150406/horpi2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

1. Így hagyom. (nem túl igényes, de minden autóra kell valami hiba)

2. Bontok ilyen színű elemet, és polírozok. (Erre kicsi az esély, mert G-ben csak 2004 és 2005-ben készült ez a szín)

3. Kijavíttatom és fényeztetem (Pont az ív sérült, kis kalapálás csiszolás és félek a rozsda melegágya lesz, mivel esőben mindig veri majd rá a koszt a gumi)

4. Veszek egy másik ép idomot és fényeztetem (annak legalább sértetlen a galvanizálása, nem sokkal dobja meg a költségeket a 3 verzióhoz képest)

Tolatásos malőr miatt egyszer kellett csomagtartó fedél F Astrára. Ott is szín azonosat bontottam. Hibátlan lett egy polírral.

http://www.google.hu/imgres?imgurl=http://img27.olx.hu/images_aprodhu/24013471_3_644x461_opel-astra-karosszeriaelemek-es-alkatreszek-autoalkatresz-felszereles.jpg&imgrefurl=http://olx.hu/hirdetes/opel-astra-karosszeriaelemek-es-alkatreszek-ID1bCwf.html&h=461&w=615&tbnid=aj7foeyVQr0atM:&zoom=1&docid=cbZaRcsdEb3wUM&ei=H3MlVdWMCYehyAP4i4C4Dw&tbm=isch&ved=0CF0QMyhVMFU42AQ&biw=1280&bih=858 :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Én úgy tudom, hogy a boltban kapható idomok már nem galvanizáltak. De cáfoljon meg aki biztosabbat tud. Azt javaslom, hogy bontóban kellene esetleg egy gyári sérülésmenteset keresni és azt fényezni ilyen szép pezsgő metálra. De egy jó kasztnis szerintem ezt is megoldaná, hogy jó legyen, olcsóbban, mintha egész elemet cserélnél.

Az újak tényleg nem galvanizáltak, ezért bontottban gondolkodtam én is. Találtam egy jó hírű kasztnist, aki fényezés nélküli horpadásjavítással foglalkozik. Holnap kész. Ezt a színt nehéz festeni, ezért nem szeretnék egész idomot fényeztetni. Most úgy gondoltam ezt a horpadást kiszedetem vele, a fényezés kis prezúrjával meg együtt élek....

Link to comment
Megosztás:

Az újak tényleg nem galvanizáltak, ezért bontottban gondolkodtam én is. Találtam egy jó hírű kasztnist, aki fényezés nélküli horpadásjavítással foglalkozik. Holnap kész. Ezt a színt nehéz festeni, ezért nem szeretnék egész idomot fényeztetni. Most úgy gondoltam ezt a horpadást kiszedetem vele, a fényezés kis prezúrjával meg együtt élek....

Az én kocsim villámezüst. A korából('99.Novemberi) adódóan biztosan fakult már a gyárihoz viszonyítva. A jobb hátsó sárvédőívemet kellett javítani. Egy 1 forintos nagyságú részen púposodott a festék és az éle nagyon el volt rostálódva. Szinte a perem vonalában át lehetett látni. A mester ember azt mondta nem szokták cserélni teljes javítóívvel, mert az ront a helyzeten hosszútávon, mivel a gyári galvanizált. Így csak azt a kis részt kivágták.

SAM_9461_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

A javítás után pedig peremig fújták meg. Ha jó a szakember, akkor biztosan nem fog látszani.

SAM_9509_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Módosítva : Probert
Link to comment
Megosztás:

Az én kocsim villámezüst. A korából('99.Novemberi) adódóan biztosan fakult már a gyárihoz viszonyítva. A jobb hátsó sárvédőívemet kellett javítani. Egy 1 forintos nagyságú részen púposodott a festék és az éle nagyon el volt rostálódva. Szinte a perem vonalában át lehetett látni. A mester ember azt mondta nem szokták cserélni teljes javítóívvel, mert az ront a helyzeten hosszútávon, mivel a gyári galvanizált. Így csak azt a kis részt kivágták.

A javítás után pedig peremig fújták meg. Ha jó a szakember, akkor biztosan nem fog látszani.

A horpadás megoldódott. Találtam embert aki foglalkozik horpadás javítással, a gyári fényezés megtartásával.

Annak örülök, hogy megosztottad velem ezt a peremig fújós dologot. Utána járok, hogy az általam elismert festő vállal-e ilyet. Bár lehet így marad, mert egy kisújj körömnyi rész csak a hiba, és az alapozást nem látom sérültnek.

Link to comment
Megosztás:

A horpadás megoldódott. Találtam embert aki foglalkozik horpadás javítással, a gyári fényezés megtartásával.

Annak örülök, hogy megosztottad velem ezt a peremig fújós dologot. Utána járok, hogy az általam elismert festő vállal-e ilyet. Bár lehet így marad, mert egy kisújj körömnyi rész csak a hiba, és az alapozást nem látom sérültnek.

Meglepődnél hogy egy rutinos fényező fújás nélkül hogy el tudja tüntetni azt a kis sérülést is... Ha pl elég csak a lakott javítani, akkor nem is lesz drága (nekem konkrétan azt mondta amikor az 5cm-es csíkot javította/feltöltötte), hogy nem tudja kiszámolni hogy mennyibe kerül 5 csepp 2K-s lakk, így a viszont látásra. Kb 10 perc volt a művelet, fél órát beszélgettünk amíg kötött, nem volt eső-szél sem fújt így a szomszéd utcából gyorsan haza be a garázsba. Másnapra szinte nem is látszott, de azt mondta hogy mezei autópolírral rámehetek és akkor biztosan egységes lesz. Így tettem, tényleg keresni kell még napfényben is pedig ez az ajtó közepe.

Link to comment
Megosztás:

T. Forumtársak!

Adott egy 9 éves Z14XEP astra, dexos2 olaj stb. Nem tetszik a hangja. Télen hidegben tökéletesen indul, nincs 2 sec és elmúlik a hidrotöke csattogása, utastérben szinte nem is hallani a motort. Eddig ez ok. De uzemmeleg állapotban egyszerűen iszonyatosan felhangosodik a csattogó kopogó hang, a lánc nem is hallható. Csak forró motornál jelentkezik, és persze alapjáraton hallom. Nyitott motorháztetönél elképesztő. Mondjuk korábban c14SE motoros astrám volt, hát ég és föld a hangzásbeli különbség . Mivel tudnám csökkenteni a zajt? ( új autóra nincs pénzem ) Hidrotöke tisztítót már próbáltam nem ér semmit.

Link to comment
Megosztás:

T. Forumtársak!

Adott egy 9 éves Z14XEP astra, dexos2 olaj stb. Nem tetszik a hangja. Télen hidegben tökéletesen indul, nincs 2 sec és elmúlik a hidrotöke csattogása, utastérben szinte nem is hallani a motort. Eddig ez ok. De uzemmeleg állapotban egyszerűen iszonyatosan felhangosodik a csattogó kopogó hang, a lánc nem is hallható. Csak forró motornál jelentkezik, és persze alapjáraton hallom. Nyitott motorháztetönél elképesztő. Mondjuk korábban c14SE motoros astrám volt, hát ég és föld a hangzásbeli különbség . Mivel tudnám csökkenteni a zajt? ( új autóra nincs pénzem ) Hidrotöke tisztítót már próbáltam nem ér semmit.

Nem a tutit mondom meg, csak a saját gondolatom!

- Engem egy általam sokra tartott személy rábeszélt, hogy előírásnak megfelelő, de 5W40 viszkozitású olajjal használjam, mert szerinte a vékonyabb olajjal bántani fogja a fülem.

- Több helyen hallottam, hogy a láncos mivoltából zajos, és csak hiszi a tulaj, hogy hidrotőke.

- Bontóban venni kell egy motorháztető szigetelést, pont a ,, koppanást" fogja fel(hihetetlen a különbség).

u.i: Meggyőződésem, hogy az én motorom teljesen egészséges, de a Z14XE-hez képest tényleg nyersebb hangú.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

hood 21, on 11 Apr 2015 - 1:52 PM, said:

Sziasztok!

Sikerült lemosnom az oldaldíszcsíkról a club feliratot, Ti mivel ragasztanátok vissza? Levettem a másikat is csak a szentlélek tartotta. Én ipari ragasztóra gondoltam olyan mint a sziloplaszt, csak kimondott ragasztó Tirex márka. ????? :)

Nekem mindig van itthon valamilyen kétkomponensű epoxiragasztó, mindent ragaszt mindenhez.

15128.jpg

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Nem a tutit mondom meg, csak a saját gondolatom!

- Engem egy általam sokra tartott személy rábeszélt, hogy előírásnak megfelelő, de 5W40 viszkozitású olajjal használjam, mert szerinte a vékonyabb olajjal bántani fogja a fülem.

- Több helyen hallottam, hogy a láncos mivoltából zajos, és csak hiszi a tulaj, hogy hidrotőke.

- Bontóban venni kell egy motorháztető szigetelést, pont a ,, koppanást" fogja fel(hihetetlen a különbség).

u.i: Meggyőződésem, hogy az én motorom teljesen egészséges, de a Z14XE-hez képest tényleg nyersebb hangú.

Bár az enyém nem Twinport, de én 5w40-ről váltottam decemberben 5w30-ra. Eddig csak pozitív...

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Bár az enyém nem Twinport, de én 5w40-ről váltottam decemberben 5w30-ra. Eddig csak pozitív...

5W-40-nel mi volt a baj? Én is azt használok.Edge FST-t.Nekem is kopog hidegen egy kicsit.Fater mindig azt hiszi lopom a kocsiját ( 1.9TDI) :) Aztán lehet a tankszellőztetőt hallom,de az is lehet hogy hidrotőke.Májusban lejár a műszaki előtte úgyis viszem a szerelőhöz,majd meghallgattatom vele.

Link to comment
Megosztás:

T. Forumtársak!

Adott egy 9 éves Z14XEP astra, dexos2 olaj stb. Nem tetszik a hangja. Télen hidegben tökéletesen indul, nincs 2 sec és elmúlik a hidrotöke csattogása, utastérben szinte nem is hallani a motort. Eddig ez ok. De uzemmeleg állapotban egyszerűen iszonyatosan felhangosodik a csattogó kopogó hang, a lánc nem is hallható. Csak forró motornál jelentkezik, és persze alapjáraton hallom. Nyitott motorháztetönél elképesztő. Mondjuk korábban c14SE motoros astrám volt, hát ég és föld a hangzásbeli különbség . Mivel tudnám csökkenteni a zajt? ( új autóra nincs pénzem ) Hidrotöke tisztítót már próbáltam nem ér semmit.

Ez a csattogás engem is régóta zavar, öntöttem bele hidrotőke tisztítót, de semmit nem használt. Hidegen csattog csak, de nekem nem két sec, hanem legalább két perc, utána viszont szép csendesen kerreg, mint egy letompított dízel. Szerelő, aki melegen tudta csak meghallgatni azt mondta, vezérműlánc, de még elmegy 10-20 ezret (98 e. van benne). 5W 30 GM olajat használok mostanában, 10 ezrenként cserélem. Régebben egyszer volt benne 10 W 40 is.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

5W-40-nel mi volt a baj? Én is azt használok.Edge FST-t.Nekem is kopog hidegen egy kicsit.Fater mindig azt hiszi lopom a kocsiját ( 1.9TDI) :) Aztán lehet a tankszellőztetőt hallom,de az is lehet hogy hidrotőke.Májusban lejár a műszaki előtte úgyis viszem a szerelőhöz,majd meghallgattatom vele.

Nem volt semmi komolyabb gond, de nem tetszett a Castrol Magnatec C3 5w40-el a hangja. Ezzel valahogy szebb a hangja, csendesebb is talán, és szinte alig van -ha van- hidrotőke kopogás.

Link to comment
Megosztás:

Nem volt semmi komolyabb gond, de nem tetszett a Castrol Magnatec C3 5w40-el a hangja. Ezzel valahogy szebb a hangja, csendesebb is talán, és szinte alig van -ha van- hidrotőke kopogás.

Lehet hogy kipróbálok más olajat.Bár szerintem az titanium FST sem lehet olyan rossz.Mikor meghajtom pályán utána teljesen lecsendesedik.Lehet nem bírja a városi üzemet :)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.